Изоставените коли в София да се премахват по-бързо, реши общинският съвет

Изоставените коли в София да се премахват по-бързо, реши общинският съвет

© Юлия Лазарова



Срокът за обявяване на една лека кола за "излязла от употреба" в София се свива от две години на три месеца. Това реши Столичният общински съвет, който единодушно (с изключение на "Атака") одобри предложението на на Борис Бонев. Този срок започва от датата на изтичане на валидността на последния годишен технически преглед.


Синхронизирането на общинската наредба с националната, която бе изменена в края на 2020 г. ще позволи намаляването на сроковете за премахване на изоставените коли, посочи общинският съветник от "Спаси София".


С приемане на предложението се въвежда и едномесечен срок за реакция по сигнал от страна на районната администрация. "Тя вече е длъжна да предприеме конкретно действие за стикиране на колата в разумен срок и да информира гражданите за него. Прехвърлянето на отговорност вече няма да може да се ползва като извинение и по този начин се повишават ефективността и отчетността на работата", добави Бонев.




Опростява се и процедурата по поставянето на оранжев стикер на предното стъкло на колата и премахването й, като в екипите вече няма да има полицаи от Столичната дирекция на вътрешните работи (СДВР). След поставянето му започва да тече тримесечен срок, в който собственика на колата може доброволно да я даде за скрап и да получи някакви пари или да я премести в частен имот. Ако колата бъде премахната принудително от общинските власти, собственикът не получава никакви средства за нея.


Такъв стикер се поставя на коли, които са с изтекъл ГТП повече от три месеца.

Такъв стикер се поставя на коли, които са с изтекъл ГТП повече от три месеца.


По инициатива на гражданската организация "Спаси София" в края на 2020 г. бяха съкратените сроковете в националната наредба, която урежда процедурата по премахване на старите коли. Това позволи изоставените коли, които отнемат хиляди паркоместа по софийските улици, тротоари и междублокови пространства, да бъдат извозвани далеч по-бързо и ефективно. Сега общинският съвет синхронизира наредбата, която важи за Столичната община, с националната.


"До момента много от собствениците на такива коли заобикаляха процедурата, преместваха ги на друго място или години наред си спестяваха разходите за ГТП, а автомобилите служеха за складове пред блоковете. Вече това няма да бъде възможно. Важно е да се подчертае, че улеснената процедура важи само за изоставени коли върху общински терени, т.е. улици, тротоари, междублокови пространства, а не се отнася за частните имоти", поясни Бонев.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK