Кратки новини: След близо 4 години ремонтът на тунела "Витиня" приключи

Кратки новини: След близо 4 години ремонтът на тунела "Витиня" приключи

© Георги Кожухаров



"Кратки новини" е рубрика на "Дневник", в която редакцията събира новините, за които няма да бъде написана статия, но е важно да бъдат отбелязани.


РВД спря конкурсите за ръководители на полети до 2022 г.


Поради настъпилата рязка промяна във въздушния трафик, вследствие пандемията от COVID - 19, BULATSA преустановява набирането на ръководители на полети до 2022 г., съобщават от РВД. Авиационният сектор е един от най-силно засегнатите от кризата и след въведените от държавите противоепидемични мерки трафикът стигна до безпрецедентно ниски нива, като спадът спрямо 2019 г. е с почти 88%.


Отчитайки тежката икономическа ситуация в авиационния сектор BULATSA преразгледа своите планове за подбор и обучение на ръководители на полети и взе решение да преустанови временно приема на кандидати за професията, съобщават от държавното дружество, което е част от системата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.


Българи, чех и черногорец са задържани за финансови измами




Петима души са задържани като част от разкрита миналата година международна група за финансови измами, компютърни престъпления и пране на пари, съобщиха от спецобвинението. Разследването е съвместно на полицейските и съдебни органи на Германия, Австрия, Сърбия и България. Те са били подпомагани от Българското бюро на Евроджъст. При акцията миналия април у нас бяха задържани трима български и един германски гражданин, предполагаем ръководител на престъпната мрежа, а други петима - в Сърбия. В Германия пък беше блокирана банкова сметка на групата с над 2.5 милиона евро.


Предполагаемите жертви на групата са над хиляда европейски граждани, от които са били присвоени над 10 милиона евро. Измамените били примамвани да се регистрират в нелицензирана платформа за дигитална търговия с бинарни опции, криптовалути и други финансови инструменти.


След близо 4 години ремонтът на тунела "Витиня" приключи


Близо 4 години след началото на ремонта на тунел "Витиня" на магистрала "Хемус" строителните дейности са приключили и днес по обяд движението в двете посоки ще бъде пуснато. Ремонтираната тръба за София е с нова облицовка, хидроизолация, отводнителна и дренажна система, асфалтова настилка, система за видеонаблюдение, пожароизвестяване, вентилация, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене, с които се осигуряват по-висока безопасност на пътуването и възможност за бърза реакция при инцидент. В съоръжението са монтирани и 14 реверсивни вентилатора. Тръбата е с енергоефективно LED осветление, монтирани са и 375 осветителни тела. Ремонтът на тунела започна през 2017 г. С приключилите дейности се похвали и премиерът Бойко Борисов, който публикува видео на ремонтирания тунел в профила си във "Фейсбук".



Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (100)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Не пускайте Бойко Борисов да мине през него с жипката, щото ще се срути!!!!

  2. 2 Профил на Муха Стръвница
    Муха Стръвница
    Рейтинг: 378 Неутрално

    Скоро ще хвърчат нови сака и салфетки от несъществуващи уж строящи се участъци от тодорживковата А2. Предизборна пародия!

    :o)
  3. 3 Профил на Goldie
    Goldie
    Рейтинг: 742 Неутрално
  4. 4 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2382 Неутрално

    Браво! По 298.75 м. на годинаили по 82 см. на ден. Работа, работа, работа.

  5. 5 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4686 Любопитно

    Колко ще изкара преди да го затворят, за "планов ремонт"?

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  6. 6 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2226 Весело

    Малей, слагам антифоните и перде на очите. Ще ни проглушат герберити и пак рязане на лентички...

    Русия- проказата на планетата Земя.
  7. 7 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1663 Неутрално

    "Тръбата е с енергоефективно LED осветление, монтирани са и 375 осветителни тела. " - като е енергоефективна може ли да направят така, че като влизам да не е тъмно като в кучи ГЗ а на излизане да започва от 50 метра силно да свети. Не чаткат ли че повечето хора се адаптират лесно при излизане от тунел, ама като от слънчево ме засилят в тоя киреч без грам светлина става мазало. Не че нещо ама осветлението ако работи така то на дъртите тунели е по-добре.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  8. 8 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    За 4 години нов щяха да го прокопаят! Потресаващо направо!

  9. 9 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Тука ремонтите никога не приключват...

  10. 10 Профил на wvk19677913
    wvk19677913
    Рейтинг: 703 Неутрално

    И така до след два месеца. Знаем ги ремонтите.

  11. 11 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3015 Неутрално

    Хайде да се обзаложим кога ще се появят плаващи пясъци или друг природен феномен доскоро рядко срещан в нашите географски ширини.

    Аз залагам на под 3 години.

    કટાક્ષ
  12. 12 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 605 Неутрално

    А се бяха наточили да правят 11 км. тунел през Кресненскот дефиле ?!?!?!?

  13. 13 Профил на Puck Futin
    Puck Futin
    Рейтинг: 282 Неутрално

    Колко ще изкара преди да го затворят, за "планов ремонт"?
    —цитат от коментар 5 на padrino


    То ако е планов пак добре. Преди време този тунел уби жена след като част от сцветително тяло се откачи. Та така, ако се разминем без жертви си е успех.

  14. 14 Профил на Puck Futin
    Puck Futin
    Рейтинг: 282 Неутрално

    Прекрасно. Сега Баце само да търси шаман да прави анти-дъжд заклинания до изборите, че ако завали да не вземе да замине тунела.

  15. 15 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Месец преди следващите избори пак ще приключи.

  16. 16 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2988 Весело

    "След близо 4 години ремонтът на тунел "Витиня" приключи"

    Няма да е лошо да му ударят един ремонт като за последно.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  17. 17 Профил на Помuяр
    Помuяр
    Рейтинг: 641 Весело

    Абе разбирам да се прокопаваше на ново, разбирам да се строеше някакъв свръхмодерен завод/сграда/нещо си, ама 4 години за един ремонт, при това не от най-тежките, не е ли малко... множко?

    Тъпак и дегенерат. Аполитичен безродник. Депресиран... от собствената си тъпота.
  18. 18 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4296 Неутрално

    А се бяха наточили да правят 11 км. тунел през Кресненскот дефиле ?!?!?!?
    —цитат от коментар 12 на Булаир


    Е, какво?! За има няма 40 години и щяха да прокопаят 11 км тунел!

  19. 19 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 920 Неутрално

    Кратки новивни= дълъг ремонт !!!

  20. 20 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 594 Весело

    То ако е планов пак добре. Преди време този тунел уби жена след като част от сцветително тяло се откачи. Та така, ако се разминем без жертви си е успех.
    —цитат от коментар 13 на Puck Futin


    Не точно този, ама нейсе.

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  21. 21 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Е, какво?! За има няма 40 години и щяха да прокопаят 11 км тунел!
    —цитат от коментар 18 на vassilun


    До коментар [#18] от "vassilun":

    Ъхъ ... и на всеки прокопан километър започва ремонт на предишния.

  22. 22 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 5372 Неутрално

    Абе разбирам да се прокопаваше на ново, разбирам да се строеше някакъв свръхмодерен завод/сграда/нещо си, ама 4 години за един ремонт, при това не от най-тежките, не е ли малко... множко?
    —цитат от коментар 17 на Помuяр


    Това не е ремонт, а тотално обновяване. Четеш ли изобщо статията, преди да коментираш?

    Цитат от статията Ремонтираната тръба за София е с нова облицовка, хидроизолация, отводнителна и дренажна система, асфалтова настилка, система за видеонаблюдение, пожароизвестяване, вентилация, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене, с които се осигуряват по-висока безопасност на пътуването и възможност за бърза реакция при инцидент. В съоръжението са монтирани и 14 реверсивни вентилатора. Тръбата е с енергоефективно LED осветление, монтирани са и 375 осветителни тела.

  23. 23 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2507 Неутрално

    За четири години можеха и нов тунел да прокопаят. Но е добре ,че идват избори та някой можеше да попита е докога?

    SHADOWS of SOFIA
  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    Ма немой да е приключил! Сигурно са му дали отпуска.

  26. 26 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 856 Неутрално

    Любопитно ми е на колко възлизат разходите на превозвачите, чиито камиони 4 години катереха хълма по тесния път.

  27. 27 Профил на falcone
    falcone
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    До коментар [#8] от "Stargate":

    Тунелът се оказал "опасен". И то не от преди 4 години а от повече. Скоро сигурно ще почнат ремонт на друг тунел там.

  28. 28 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1832 Неутрално

    Тези ремонти там изпълняват социална функция, то ако нема ремонти нема работа бе, немое всички катаджии да работят в тая държава.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  29. 29 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4091 Неутрално

    До коментар [#22] от "Dariya Koleva":

    Ремонт е другарко.
    Хайде малко по-умно и честно. Нали уж си строителка.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  30. 30 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 845 Неутрално

    и кой участък сега е в ремонт? не си спомням да съм минавал по тази "магистрала" и да не е имало нещо в ремонт.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  31. 31 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    До коментар [#17] от "Помuяр":

    Разбира се статията е тенденциозна и не обяснява защо бяха нужни 4 години но за щастие има и други медии и те публикуваха интервюто на професора от МГУ дето е ръководел ремонта. И съвсем накратко - това не е ремонт, те на практика са построили тунела наново като са прескочили само първоначалното прокопаване. Но всички друго е ново - първична облицовка, укрепване на пластовете с бетон, хиляди тонове са впръскали, вътрешна облицовка, основа и т.н. И даже са го разширили малко, имало половин платно повече. А лампите и асфалта са само лъскавите екстри. И даже твърди че ако са го прокопали наново на друго място щяло да стане по-бързи и по-евтино ама довеждащите естакади няма как да ги мръднат и биха били безумно скъпи.

  32. 32 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    До коментар [#18] от "vassilun":

    Сега като дойде Х.Иванов и ще го прокопае бързо, качествено и евтино за няколко месеца.

  33. 33 Профил на wvk19677913
    wvk19677913
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#22] от "Dariya Koleva":

    Те да бяха построили нов, 4 години щяха да стигнат.

  34. 34 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4091 Неутрално

    До коментар [#31] от "m17":

    И кои са тези други медии?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  35. 35 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 5372 Неутрално

    До коментар [#22] от "Dariya Koleva":Ремонт е другарко.Хайде малко по-умно и честно. Нали уж си строителка.
    —цитат от коментар 29 на КМЕТ В СЯНКА


    Да, точно като строителен инженер съм го написала, и нашата фирма понякога участва в подобни тотално обновявания на тунели, строени преди 20 или 30 години в Германия.

    Нямате си представа, колко нови изисквания има, които усложняват нещата.

    А горе в текста чета, че дори хидроизолазията е подменена, тя поначало е на трудно място.

  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4091 Неутрално

    До коментар [#32] от "m17":

    Абе владов, няма ли да измие учителката София поне за изборите???
    Убихте хората с този ваш прахоляк!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 5372 Неутрално

    До коментар [#17] от "Помuяр":Разбира се статията е тенденциозна и не обяснява защо бяха нужни 4 години но за щастие има и други медии и те публикуваха интервюто на професора от МГУ дето е ръководел ремонта. И съвсем накратко - това не е ремонт, те на практика са построили тунела наново като са прескочили само първоначалното прокопаване. Но всички друго е ново - първична облицовка, укрепване на пластовете с бетон, хиляди тонове са впръскали, вътрешна облицовка, основа и т.н. И даже са го разширили малко, имало половин платно повече. А лампите и асфалта са само лъскавите екстри. И даже твърди че ако са го прокопали наново на друго място щяло да стане по-бързи и по-евтино ама довеждащите естакади няма как да ги мръднат и биха били безумно скъпи.
    —цитат от коментар 31 на m17


    Кмете, чети тук, описано е подробно, дано вденеш защо 4 години са необходими!

  38. 38 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 1299 Гневно

    Невероятната, потресаваща некадърност на ГЕРБ е подпомогната от държавната администрация! Всеки, който гласува за шайката ГРОБ е национален предател!

  39. 39 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    Ако не протече на първия дъжд, те па на! Важно е лампите на не убиват, че ГЕРБ ги прави тия работи!

  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4091 Неутрално

    До коментар [#35] от "Dariya Koleva":

    Я кажи колко видове ремонт има другарке"инДжИЛерке" ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на iln16577057
    iln16577057
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#26] от "Trayan":
    На мен с лек автомобил Мерцедес - 124 комби / само да отбележа, че тунелите " Витиня" бяха затворени отново февруари 2018 г./ ми струва: счупена джанта, изкривена джанта, скъсана гума, гума с балон, 1 час сваляне и качване на багаж, смяна на гума и всичко това в 23.30 часа февруари месец, при снеговалеж, в завой и постоянен ТИР трафик. Да не говорим за многото ЯМИ - не дупки, ЯМИ по пътя.

  42. 42 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2877 Неутрално

    Извършени са множество изследвания с георадар и геологически сондажи – сложен процес, към който се пристъпва, след като чрез механични обследвания и огледи са констатирани конструктивни проблеми. Проучванията показват, че необходимият ремонт ще е по-сложен и ще отнеме повече време от първоначално предвиденото, допълват от АПИ.

    Установени са кухини както между първичната и вторичната облицовки, така и между първичната облицовка и планината. Причините за наличието им са комплексни. Едната от тях е местоположението на тунела, който е в Гогинския разлом. Друга причина са различните технологии, които са използвани в строителството на съоръжението през 70-те години, изтъкват от Агенцията.

    Според експертите стоманената армировка е била в гранично състояние до момента, в който носимоспособността ѝ е щяла да стане нулева и при съвсем дребно въздействие е имало опасност да се свлече цялата скална маса, посочва АПИ.

    За усилване на тунела и попълване на кухините между първичната облицовка и скалния масив е инжектиран специален бетонов разтвор през направени за целта 3000 отвора. Извършено е след това укрепване на масива и тунелните облицовки, за което са изпълнени анкери с обща дължина около 72 км. Всичките са инжектирани с около 600-700 литра циментов разтвор за всеки анкер. Положени са около 28 125 кв. м хидроизолация, 4500 куб. м пръскан бетон по целия свод на тунела, 516 т армировъчна стомана, 5400 т асфалт, 790 куб. м тротоарни блокове. Изградена е сложна дренажна система, която отвежда водите, задържани от хидроизолацията и предпазва новата облицовка. Изградена е и система за опасни разливи. В резултат от всички дейности тунелът вече е напълно сух и без течове, подчертават от АПИ.

    В тунела ще има и аварийни връзки между двете тръби - две пешеходни и една шосейна. При авария връзките ще се ползват за евакуация на хора и автомобили, както и за достъп на линейки, пожарни и други специализирани автомобили.


    От друга медия, по пълния текст. Реално извършените операции са доста по-сложни от просто прокопаване на дупка.

  43. 43 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2382 Неутрално

    До коментар [#42] от "realguru":


    До коментар [#31] от "m17":

    Ей хубаво, че не станахме Швейцария на Балканите, че иначе не знам с тяхните тунели. За сведения на Гербиджа, тунела под ламанша е 50 км. и построен за 7 години.

  44. 44 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2382 Неутрално

    До коментар [#42] от "realguru":


    До коментар [#31] от "m17":

    Ей хубаво, че не станахме Швейцария на Балканите, че иначе не знам с тяхните тунели. За сведения на Гербиджа, тунела под ламанша е 50 км. и построен за 7 години.

  45. 45 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3873 Неутрално

    За 4 години нов щяха да го прокопаят! Потресаващо направо!
    —цитат от коментар 8 на Stargate


    Тунелът под Ламанша , дълъг 50 километра го прокопаха за 4 години.

  46. 46 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3873 Неутрално

    Не казват колко е струвал този ремонт. Вероятно колкото струва прокопаването на нов тунел със същата дължина.

  47. 47 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3873 Неутрално

    До коментар [#31] от "m17":
    "И съвсем накратко - това не е ремонт, те на практика са построили тунела наново като са прескочили само първоначалното прокопаване."

    Браво, бе! Това "първоначалното прокопаване" го нямаш за нищо. Някаква дреболия.
    Гербаджиите на всико отгоре сте и нагли.

  48. 48 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4091 Неутрално

    До коментар [#47] от "tacheaux":

    Прости му. Учил е пуца УНСС 10 години.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  49. 49 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3873 Неутрално

    До коментар [#44] от "Doge":

    С две минути си ме изпреварила със сравнението , което правиш със строителството на тунела под Ламанша, строен при далеч по-тежки геоложки условия , защото е прокаран под морското дъно. Да , строен е 7 години , а не 4, както посочих в моя пост по спомен , без да правя справка.

  50. 50 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4296 Неутрално

    До коментар [#31] от "m17":

    Най-дългият тунел за автомобили (не ж. п. тунел) е 24.5 километровият Лардал в Норвегия. Строителството започва през 1995 и е пуснат в експлоатация през 2000 година! Построен е за 5 (ПЕТ) години! Мисля, че няма нужда от повече инфо!

  51. 51 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 873 Любопитно

    Туй за Витиня, не си ли заслужава отделна статия с качествени снимки с висока резолюция. Да може да се види публично наистина ли е хубаво, или има дефекти, които да трябва да се ремонтират скоро?

    мурзилка
  52. 52 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4296 Неутрално

    До коментар [#37] от "Dariya Koleva":

    А ти прочети пост #50!

  53. 53 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    До коментар [#43] от "Doge":

    И струва 50 милиарда и е строен с технологии от 90'те. А тоя тунел е строен 70'те с технологии от 20'те от соц.строители дето нямат елементарни неща щото са с валута. И е бързано за да сварят някакъв юбилей. Пак е чудо че не се е разпаднал за тия години.

  54. 54 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    До коментар [#46] от "tacheaux":

    В обективните медии казват, потърсете си.

  55. 55 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4091 Неутрално

    До коментар [#51] от "Маршалов":

    Ще има снимки след като бойко резне лентата.
    Сега е под охрана заради заплаха за живота и здравето на вожда, който с 200 ги..... разхожда!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  56. 56 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 634 Неутрално

    100 човека да са работили, по 1000 лв. мизерена заплата, за 4 г. с 5 мил., егати и златният тунел!!!

  57. 57 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4091 Неутрално

    До коментар [#53] от "m17":

    Кога ще миете софия?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  58. 58 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Не казват колко е струвал този ремонт. Вероятно колкото струва прокопаването на нов тунел със същата дължина.
    —цитат от коментар 46 на tacheaux


    ===============
    Може и Ламанша да удрят отземи!!!

  59. 59 Профил на Бланш
    Бланш
    Рейтинг: 4686 Неутрално

    Браво, ще си имаме нещо "новичко".

  60. 60 Профил на puhoran
    puhoran
    Рейтинг: 23 Неутрално

    До коментар [#22] от "Dariya Koleva":


    [quote#22:"Dariya Koleva"][/quote]

    Не разбирам каква е разликата да облицоваш и окабелиш тунел със това да си ремонтираш банята с нови плочки, нов вентилатор и нови LED лунички? wtf

  61. 61 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2877 Неутрално

    Тунелът под Ламанша , дълъг 50 километра го прокопаха за 4 години.
    —цитат от коментар 45 на tacheaux


    Няма да е зле да кажеш още няколко неща за тунела под Ламанша :)

    През 1957 г. е създадена специална международна проектантска група и към 1973 г. били предложени 4 варианта на сухоземен път.

    Eurotunnel – железопътен тунел (проектът е разработен през периода 1972 – 1975 г.), който бил възприет като най-удачния вариант.

    През 80-те години проектът Eurotunnel бил доразработен и на 1 декември 1987 г. са започнати строителните работи от страната на Великобритания.
    На 1 декември 1990 г. строителните групи от Великобритания и Франция се срещат под пролива;

    На 6 май 1994 г. британската кралица Елизабет II и френският президент Франсоа Митеран откриват официално тунела. Месец по-късно започва редовното движение на влакови композиции.

    Или защо разни комисии са се мотали 15 години и са изследвали различни области?
    Защо са проектирали над 10 години тунела?

    Защо след като са прокопали дупката само за 5 години са им трябвали още цели 4 години докато направят останалите работи? ;)


    Като цяло от първата комисия от международни експерти от 1957 до 1994 кога е пуснат са минали едни 37 години.

  62. 62 Профил на mustak_dete
    mustak_dete
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Браво! Сега чакаме ремонта на ремонта на ремонта!

  63. 63 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#53] от "m17":

    То трети лъч на метрото беше по най-съвременните технологии (според Трейсаджиите), даже в Малайзия и Сингапур нямали такива тунели. Е верно нямат, с надигащи се релси няма никъде и то при напор 2,5 атмосфери (по Фунукова)

  64. 64 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4091 Неутрално

    До коментар [#61] от "realguru":

    И какво доказваш?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  65. 64 Профил на puhoran
    puhoran
    Рейтинг: 23 Неутрално

    [quote#35:"Dariya Koleva"][/quote]

    И там в Германия като ги ремонтирвате пак ли за 4 години го правите и накрая предавате на живо как Меркел го открива?

  66. 66 Профил на puhoran
    puhoran
    Рейтинг: 23 Неутрално

    [quote#37:"Dariya Koleva"][/quote]

    Ако аз трябваше да го възложа и знаех че ще отнеме 4 години по-добре да го бях взривил и да не се минава повече от там.
    Дали сте се сетили че може да се прави успоредно от няколко екипа и така може да се съкрати времето? В мола плочките са сигурно милиони и ако само бай Киро ги реди пак ще минат толкова години.

  67. 67 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#8] от "Stargate":Тунелът се оказал "опасен". И то не от преди 4 години а от повече. Скоро сигурно ще почнат ремонт на друг тунел там.
    —цитат от коментар 27 на falkoneti


    Следващият ще е Ечемишка - посока София. Там стана, преди време, трагедията с падналите ламБи.

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  68. 68 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4091 Неутрално

    До коментар [#67] от "Родолюбец":

    Ако същите са на власт ремонтите ще станат много повече и за повече пари и време.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  69. 69 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Приключил 4-годишен ремонт.

    Намерил с какво да се хвали сикаджията.

  70. 70
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  71. 71 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2877 Неутрално

    До коментар [#61] от "realguru":И какво доказваш?
    —цитат от коментар 64 на КМЕТ В СЯНКА


    Че копането на дупката е има няма 10% от времето. :)

    Основно се губи в проучване и планиране. А тука е имало проучване и планиране как да се укрепи дупката. Да се намерят кухините, да се изследват, да се планира как и защо да се запълнят с бетон.

  72. 72 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2517 Неутрално

    Магистрала Тракия след Чирпан е добра витрина за възможностите на ОФ - по-зле са от ГЕРБ.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  73. 73 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    До коментар [#57] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Когато софиянци престанат да паркират по тревните площи. До тогава ще се мие на всеки 3 месеца както е от години но ефект няма да има.

  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  75. 75 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 594 Весело

    До коментар [#67] от "Родолюбец":Ако същите са на власт ремонтите ще станат много повече и за повече пари и време.
    —цитат от коментар 68 на КМЕТ В СЯНКА


    Чакай сега. Нали след 04.04 идвате вие?

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  76. 76 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4296 Неутрално

    До коментар [#70] от "m17":

    Коментирай пост #50!

  77. 77 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7066 Неутрално

    Бързата работа, срам за майстора. То пък и майсторите едни...

  78. 78 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#63] от "nij50393132":То и кметицата на Красно Село беше най-умната и най-красивата ама се оказа крадлива и бръкна в парите на инвалидите веднага щом ги докопа. Но няма да се притеснявате, ДБ като вземе властта ще разпердушини ТРЕЙС и всякакви други гербаджийски фирми, ще направи нови фирми и те ще строят евтини, бързо и качествено. Е може както в приказката с бардака да се окаже че ще се получи доста подобно ама дори да стане така, пак Борисов ще е виновен.
    —цитат от коментар 74 на m17


    Ти в кристална топка ли гледаш или в чаша с ракия?

  79. 79 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2382 Неутрално

    До коментар [#53] от "m17":

    Мислех, че ремонтирате в 2021г. с технологии от айде след 2000 г. Ама може би си прав, работите си с технологии от 70-те, това обяснява доста.

  80. 80 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    До коментар [#79] от "Doge":

    Много смешно, визирах строителството на тоя тунел и строителството на тунела под ламанша.

  81. 81 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    До коментар [#78] от "regular_observer":

    За кметицата и отлюспването и гледам в партийните новини на ДБ. А за "изтъргването" на гербаджиските фирми гледам в програмата на ДБ и интервюта на лидерите.

  82. 82 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    До коментар [#76] от "vassilun":

    България не е Норвегия. Нито инженерите ни са норвежци, нито работниците, нито фирмите. Да, на всички ни се иска да стане хем бързо, хем евтино и разбира се качествено а то всеки път става малко по-добре от предишния път. И така след още 100 години без социализъм или либерално-комунистически експерименти и ние ще стигнем норвежците.

  83. 83 Профил на falcone
    falcone
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    До коментар [#54] от "m17":

    Ти тук си да громиш необективната медия ли си или просто си мазохист?

  84. 84 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4296 Неутрално

    До коментар [#76] от "vassilun":България не е Норвегия. Нито инженерите ни са норвежци, нито работниците, нито фирмите. Да, на всички ни се иска да стане хем бързо, хем евтино и разбира се качествено а то всеки път става малко по-добре от предишния път. И така след още 100 години без социализъм или либерално-комунистически експерименти и ние ще стигнем норвежците.
    —цитат от коментар 82 на m17


    Само калинките са ни гербави калинки!

    Давам му пример, че за ПЕТ години в норвегия са построили и пуснали в експлоатация 24.5 километров тунел, а той ми говори за "социализъм и либерално-комунистически експерименти"!

    Провери поне какво е значението на думичката "либерален", преди да я употребяваш! Че ставаш за смях като типичен гербер!

  85. 85 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4296 Неутрално

    До коментар [#54] от "m17":Ти тук си да громиш необективната медия ли си или просто си мазохист?
    —цитат от коментар 83 на falkoneti


    Севда така е наредила! Той няма избор!

  86. 86 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    До коментар [#83] от "falkoneti":

    По принцип съм тук да се забавлявам като се гавря с жълтопаветниците. Но понякога се хващам че се опитвам да им наливам акъл в кухите лейки а от това полза няма.

  87. 87 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    До коментар [#85] от "vassilun":

    Верно ли си мислите че някой би дал пари за да громи умнокрасивизма в бутиковия форум на икономедия? На тоя вестник му вярват една шепа хора, някаква бройка зевзеци се забавляваме, някаква бройка пенсионери си осмислят дните. Та ДБ едва ли ще вземе 4% а Слави бе да каже една дума ще вземе 3 пъти повече гласове, за какво точно да плаша пари Севда ?!?

  88. 88 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4091 Неутрално

    До коментар [#73] от "m17":

    То в центъра къде има такива места другарю владов?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  89. 89 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 650 Неутрално

    До коментар [#1] от "Вели":

    Напротив, по често да минава оттам, че и България да извади късмет!

    Eddie lives... somewhere in time!
  90. 90 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2103 Любопитно

    За 4 години нов щяха да го прокопаят! Потресаващо направо!
    —цитат от коментар 8 на Stargate

    Прав си, понякога е по-бързо, по-евтино и по-качествено да направиш нещо ново, отколкото да ремонтираш старото.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  91. 91 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    До коментар [#90] от "gost22":

    Понякога може би а конкретно за тоя тунел ?. Вие минавали ли сте от там, да сте забелязали къде се намира, да сте забелязали естакадите преди и след това. Дали преместването на тоя тунел + поне още един + поне 3-4 естакади би влязло в 4 години и 200 милиона, колкото е излязло пълното преправяне на тоя тунел ?.

  92. 92 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2103 Неутрално

    До коментар [#91] от "m17":

    Абе може и да може и да е по-евтино, стига да не го правят тези по настоящите схеми. Тунелите вече не са толкова сложна и екзотична технология. Отделно, че трасетата може да имат вариант да се комбинират с ЖП при това за по-високи скорости... Не съм проверявал нарочно, не ми е работа и не ми е приоритет. Просто съдя по това, че в същата тази България, когато държавата не се занимаваше с интернета го докарахме до най-бързия, евтин и обилен кабелен интернет, а от другата страна още нямаме електронно правителство, въпреки че същата държава е изхарчила милиони да го прави... Абе все едно да имаш магистрала, а да нямаш автобуси...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  93. 93 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    До коментар [#92] от "gost22":

    Не знам какво точно наричате електронно правителство което го няма. Това е някаква популярна дъвка за идиоти, които е повтарят до посиняване, без грам разбиране. Нещо подобно на мъртвите души в избирателните списъци, дето всеки всеки ги споменава без никакво вникване колко е абсурдно това.
    Обаче знам че тази година всички тарикати дето са забравили да си декларират приходите от търговия директно си получиха облагаемия доход в данъчната декларация. Това дали е електронно правителство ?.

  94. 94 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2103 Неутрално

    До коментар [#93] от "m17":

    Тц, това е НАП, един мноооооого закъснял електронен НАП. При това е "хванал" само дребните рибки.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  95. 95 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    До коментар [#94] от "gost22":

    Дребни, дребни, едни 200 милиона данък са това. В ;последните 10 години ръста на данъчните приходи изпреварва ръста на реалната икономика поне два пъти. Даже в ковид кризата 2020, колкото и абсурдно да звучи. Т.е данъчните хващат все повече от сивия сектор. Това как мислите че става - питата духа на Ванга кой крие данъци? Или имат "електронно правителство" и си го ползват ?

  96. 96 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2103 Неутрално

    До коментар [#95] от "m17":

    Аре по-спокойно. Перачниците работят повече и от там повече данъци. Ковид-а, пък прецака заведенията, хотелите и дребните тарикати, дето спестяваха данъци от клиентите, а същото потребление мина през магазини с касови апарати и куриерските фирми и от там "има ръст на събраните данъци". Иначе горивата са си с монополен митнически склад, а корабите още минават метър. В тази посока, монтираха ли камери и "водомери" в "Нефтохим"-а или още го карат "аналогово"?

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  97. 97 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    До коментар [#96] от "gost22":

    Аре да се пробвате да си ползвате главата пък тогава да пишете. Ръста на данъците е от 10 години, от които 9 години бяха без ковид и затворени заведения.

  98. 98 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2103 Неутрално

    До коментар [#97] от "m17":

    Което ще рече, че ръста на "прането" не е от вчера... Шегувам се, има си темп на нарастване на икономиката, но той е "въпреки", а не "поради" действията на правителствата ни. На всичките ни правителства, освен онова на Костов, там беше спасяване на удавена икономика. И като пиша "въпреки" точно това разбирам: Въпреки гнилите ябълки в съдебната система, въпреки ало Вальо, въпреки калинките... Всичките постижения към законност и ред, бяха продиктувани от ЕС и бавени до последно. Всичките щуротии (от рода на Н-18) бяха от местни извори.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  99. 99 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    До коментар [#98] от "gost22":

    Е разбира се, ако е хубаво е въпреки Борисов, ако е лошо е заради него. Ама на изборите народа преценява и очевидно не мисли така. Щом Борисов управлява 10 години а жълтопаветниците дори не са в парламента. И само след 2 седмици народа пак ще се изкаже, да видим кой ще управлява и кой ще квичи от страни.

  100. 100 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2103 Неутрално

    До коментар [#99] от "m17":

    На изборите, народа избира най-малкото зло. Иначе си прав че или е виновен, или е въпреки него. Поне повечето време слуша какво му казват от правилната посока, нищо че го влече и в другата.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK