Коронавирусът и ваксинирането: данните на 23 март


"Дневник" публикува актуалните данни, свързани с разпространението на коронавируса в България, давани от държавната Единна информационна система. По-надолу в статията могат да се видят графики, които очертават тенденциите от последните месеци по основните показатели - броя заразени, починали и излекувани, броя на пациентите в болници и в интензивни отделения и съотношението между общия брой направени PCR и антигенни тестове и положителните резултати от тях.


От 23 декември в данните влизат и антигенните тестове. До тази дата единствените официално признати от държавата бяха PCR тестовете. В началото на декември главният държавен здравен инспектор Ангел Кунчев обяви, че скритата заболеваемост (броят на заразените, открити с антигенен тест, но непотвърдени с официалния PCR) е средно около 10-15%. И в момента не се обхващат всички антигенни тестове, а само тези правени в лаборатории, болници и поликлиники. Не са малко хората, които се тестват сами с предлаганите в аптеките продукти, така че скрита заболеваемост пак има.




Първата таблица показва данните за изминалото денонощие, при които често има неточности по технически причини. В неделя и понеделник обичайно рязко спада отчитаният брой на новозаразени и на направените тестове, а причината според властите е, че в почивните събота и неделя много лаборатории не работят или работят с намален капацитет, както и с това, че лабораториите и болниците нанасят резултатите си със закъснение в единната информационна система. Това пък обикновено води до значително увеличение на данните за нови заразени, настанени в болница, и смъртни случаи във вторник.


В опит да бъдат "изгладени" инцидентните пикове и спадове в скоби към основните показатели е посочена промяната в % за последните седем дни от деня на съобщаването, базирана на среднодневните показатели (понеделник е сравнен с предходния понеделник, вторник с вторник, но не в абсолютни стойности, а след осредняване за периода и т.н.).


Заразени, излекувани, починали


До 23 декември официалната статистика отчиташе като заразени само хората, за които в някоя от одобрените от държавата лаборатории е получен положителен PCR тест. След тази дата за официални се приемат и направените там и в COVID центровете резултати от антигенни тестове.


След 13 октомври статистиката отчита като излекувани всички заразени, чиято 14-дневна карантина е изтекла, без да се правят допълнителни изследвания. За излекувани се смятат и всички пациенти, които са били в болнични заведения с COVID-19 и са изписани. В статистиката на жертвите влизат хората, които са починали, след като са били доказано заразени с коронавирус. По този показател от началото на епидемията в много държави има спор доколко коректно е отчитането заради ролята на придружаващи заболявания на пациентите.



Колко са положителните тестове


Изчислението каква част от тестовете са положителни е до известна степен условно, тъй като се прави на базата на общия брой тестове за деня, като властите не дават разграничение колко от положителните резултати идват от изследване за първи път и колко са поредни за един и същи пациент. Все пак могат да се ползват за ориентир, доколкото след отпадането на задължителния отрицателен тест за излизане от карантина повторните изследвания би следвало да са намалели.



Лечението в болници


Необходимостта от лечение в болница се смята за един от ключовите показатели за развитието на пандемията, тъй като поставя под сериозен натиск здравната система и отчита възможността на държавата да се справи с кризата. Данни за това каква част от тях са запълнени се обявяват веднъж седмично - на брифинга на Националния оперативен щаб в четвъртък.



Ваксинирането


Ваксинационната кампания в България започна на 27 декември, като до момента най-големите количества ваксини, които са доставени и се прилагат, са на "Пфайзер/БионТех". При трите използвани до момента препарата имунизационният курс се смята за завършен след две поставени дози през определен период от време.


Властите отчитат няколко показателя - общ брой поставени дози (независимо дали първа или втора) до момента, дневен брой и брой хора с поставена втора доза, т.е. със завършена ваксинация. В графиката може да се види съотношението между общо приложените дози и реалният брой ваксинирани.




Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    Добрата новина е че Търговище още се държи!

    А иначе графиката с червената линия за Заразени, май не изглежда съвсем както трябва...

    કટાક્ષ
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4141 Неутрално

    7465- числото на резила за деня на герб и на оня дето обещаваше 40 000- 50 000 на ден!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ан Он":

    Пикът май е преминат.
    По-малко тестове спрямо миналия вторник, по-малко заразени.
    Сега остава да изпишат по-леките случаи от болниците и освободят 20-30% от леглата, с които ще паднат и интензивните и смъртните съответно.
    Мидиите ще разгласят новината за новия тренд и ще успокоят хипохондриците.
    За изборите ще имаме вълна от пролетен оптимизъм и отчетем новата победа на българския модел.

  4. 4 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ан Он":

    Пикът май е преминат.
    По-малко тестове спрямо миналия вторник, по-малко заразени.
    Сега остава да изпишат по-леките случаи от болниците и освободят 20-30% от леглата, с които ще паднат и интензивните и смъртните съответно.
    Мидиите ще разгласят новината за новия тренд и ще успокоят хипохондриците.
    За изборите ще имаме вълна от пролетен оптимизъм и отчетем новата победа на българския модел.

  5. 5 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    169 са жертвите на Бойко за денонощие, добре ли е? Ваксини няма, освен тая която убива (на Ева Майдел от майка и). Болниците са препълнени и скоро пак ще умират хора на стълбите им. Гарантирано от ГЕРБ!

  6. 6 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4074 Неутрално

    Коронавирус БГ - Достигнахме ли върха или висока хълмиста равнина?
    Данните от нощес. Средно на ден:
    15-21.1. - 416 /минимум/
    ...
    25-31.1 -562
    ...
    1-7.2 – 712
    ...
    8-14.2 – 849
    ...
    15-21.2 – 998
    1...
    22-28.2 – 1482
    ...
    1-7.3 – 1896
    ...
    8-14.3 – 2607
    9-15.3-2842
    10-16.3 – 2966
    11-17.3 – 3170
    12-18.3 – 3297
    13-19.3 – 3440
    14-20.3 – 3515
    15-21.3 – 3552
    16-22.3. - 3528

  7. 7 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    До коментар [#3] от "k_":

    > Пикът май е преминат.

    Значи съвсем навреме минздрав пусна заповедта за Новите Мерките ?

    કટાક્ષ
  8. 8 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    И от мен малко "статистика" ... до края на планираните мерки остават 9 дни, а до изборите 13.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  9. 9 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1622 Разстроено

    Много повече заразени днес в сравнение с преди седмица, с малко повече тестове. Броят на болни от COVID-19 в болниците и броят на тежко болните в интензивно отделение са най-високи от началото на пандемията и всеки ден се увеличават. Броят на починалите на ден е вече твърдо трицифрен.

    Положението отива от зле към по-зле. На кого помогна отварянето на кръчмите преди 3 седмици, след като страната сега е още по-затворена!?

  10. 10 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4074 Неутрално

    Броят на починалите е по-нисък, отколкото през есенния максимум и като че ли сме достигнали висока хълмиста равнина. Среднодневно:
    3-29.1. - 30 /минимум/
    ...
    25-31.1 - 32
    ...
    1-7.2 – 41
    ...
    8-14.2 – 42
    ...
    15-21.2 – 33
    ...
    22-28.2 – 48
    ...
    1-7.3 – 60
    ...
    8-14.3 – 96
    9-15.3 – 101
    10-16.3 – 97
    11-17.3 – 102
    12-18.3 – 103
    13-19.3 – 105
    14-20.3 – 105
    15-21-3 – 105
    16-22.3 - 102

  11. 11 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3195 Весело

    Всъщност вече ваксини има, вчера си сложих първа доза Астра Зенека, жив съм. Е, Пфайзер и Модерна липсват, но няма пълно щастие. И няма никакви опашки - поне в Окръжна болница пред 2 работещи кабинета имаше 3-4 човека, процедурата се минава за 15 минути, при това без записване.
    Ваксинирайте се, не е страшно.

  12. 12 Профил на У Чен
    У Чен
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Няма страшно още 2-3 такива вълни и няма да има нужда от ваксинация, 'щот иРНК ваксините много скъпи и за това ноември сме отказали 3 мил. дози, пък после ревем, че ЕС не бил разпределил солидарно ваксините.

  13. 13 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4074 Неутрално

    Репродуктивното число на вируса като че ли започна да намалява:
    21-31.1 – 1,16
    ...
    28.1 -7.2 - 1,16
    ...
    4.2 – 14.2 – 1,14
    ...
    11.2 – 21.2 – 1,09
    ...
    18.2 – 28.2 – 1,27
    ...
    25.2 -7.3 -1,18
    ...
    4-14.3 – 1,26
    5-15.3 – 1,25
    6-16.3 – 1,26
    7-17.3 – 1,29
    8-18.3 – 1,30
    9-19.3 – 1,28
    10-20.3- 1,23
    11-21.3 – 1,20
    12-22.3 – 1,19

  14. 14 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    До коментар [#7] от "Ан Он":

    МинЗдрав трябва да направи едно съвещание, не е задължително, и призове няколко по-големи болници да поизчистят ковид отделенията, както го направиха в средата на януари - пика на синята графика в средата на януари.
    И по-малко да тестват пациентите в болниците с киоето ще падне и процента.

  15. 15 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    До коментар [#7] от "Ан Он":

    МинЗдрав трябва да направи едно съвещание, не е задължително, и призове няколко по-големи болници да поизчистят ковид отделенията, както го направиха в средата на януари - пика на синята графика в средата на януари.
    И по-малко да тестват пациентите в болниците с киоето ще падне и процента.

  16. 16 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    Ботокс принцесата затвори държавата и се покри.

  17. 17 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    До коментар [#13] от "Patsis":

    Ако вкараш брой тестове ще получиш същото.
    И тук стигаме до фундаменталния въпрос за яйцето и кокошката.

  18. 18 Профил на PrimumNonNocere
    PrimumNonNocere
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Грешката е на докторите, както на мнозинството "едни други", така и на тези, споделящи възгледите на Чорбанов и Мангъров. И едните и другите са "медици" и като такива те не могат да си махнат капаците от очите и да посочат прости неща, които обаче могат да доведат до огромни успехи в справяне с епидемията (както е в Китай).

    Ако човек влезе в една аптека в Китай, ще бъде много изненадан като види, че едно 80% от площта е заета/посветена на тяхната традиционна китайска народна медицина. И само едни 20% или дори по-малко са отделени за модерната медицина!!!
    Защо да се променя нещо, което работи от стотици или дори хиляди години.

    Модерната медицина в наши дни е окупирана от фарма-мафиите. Целта е вече не да излекуваш пациента, а да го лекуваш дълго време, желателно до живот! И докторите забравят хипократовата клетва, когато фарма-мафиите ги канят на ежеседмичните безплатни вечери (ака семинари) в скъпи ресторанти, на безплатни почивки или круизи по Караибите - пак за "обучение". И това нещо вече е в сила за всяка държава - от богатите западни демокрации до най-бедните. Е, в по-бедните държави докторите не се ползуват с горните привилегии, но и там политиката се определя от някое богаташко синче, учило в престижен западен университет и сляпо копиращо модерната медицина - ние да не сме по-умни от американците и европейците, че да лекуваме короната с витамин Д и ивермектин....

    Така че един доктор трябва персонално да се сблъска с нерешим от съвременната медицина проблем (често онкологична диагноза с живот от няколко месеца), за да си свали капаците от очите и да почне да търси и други отговори.

    Слагам направо линк от Цибалаб за тестване на витамин Д
    https://www.cibalab.com/dokuwiki/doku.php?id=lekarstvfeno_monitorirane:vitamind #витамин_d_25-oh_vitamin_d

    Тук ще цитирам няколко пасажа от линка:
    "През последните години е установено, че витамин Д и метаболитите му участвуват в: регулацията на диференцирането на клетките, обмяната на инсулина, изграждането на имунната защита, предпазване от възпалителни, автоимунни, сърдечно-съдови и неопластични заболявания. Повишеният клиничен интерес е причина за провеждането на повече от 500 международни проучвания в периода 2000-2009 и ежегодното удвояване на броя на изследванията на витамин Д в клиничните лаборатории по света."

    "Институтът по медицина в САЩ (ИОМ) от 2011г. препоръчва долната референтна граница за 25-ОН витамин Д да бъде поне 50 нмол/Л, за да се осигури добър костен статус за всички възрастови групи. С оглед обаче на общото здравословно състояние, ИОМ в съгласие с Американското дружество по ендокринология (УС Ендоцрине Социеты) препоръчва нивото на 25-ОН витамин Д да бъде 75-110 нмол/Л, за постигане на общи здравословни ползи, а именно НАМАЛЕНИЕ на риска от РАК, автоимунни заболявания, диабет тип 2, сърдечносъдови и инфекциозни заболявания. "

    "Има доказателства, че недостигът на витамин Д, освен неблагоприятния ефект върху костите, може да УВЕЛИЧИ риска от някои видове РАК, имунни заболявания и сърдечносъдови заболявания. "

    Вижте по-горе какво може да се направи само с един прост и евтин Витамин Д (или рибено масло).

    https://borsche.de/res/Vitamin_D_Essentials_EN.pdf

  19. 19 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    Всъщност вече ваксини има, вчера си сложих първа доза Астра Зенека, жив съм. Е, Пфайзер и Модерна липсват, но няма пълно щастие. И няма никакви опашки - поне в Окръжна болница пред 2 работещи кабинета имаше 3-4 човека, процедурата се минава за 15 минути, при това без записване.Ваксинирайте се, не е страшно.
    —цитат от коментар 11 на boevbisser

    Хаоса предизвикан от "зелените коридори" отказа много хора. Имаше репортаж как някакъв старец 5 пъти ходил да се ваксинира. Неуспешно. Познай такива като него ако отидат още 1-2 пъти и няма ваксини дали ще се ваксинират.
    Поставянето само на тромбообразуващата ваксина също е фактор, но пък излезе евтино на Шайката.

  20. 20 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4864 Любопитно

    169 са жертвите на Бойко за денонощие, добре ли е? Ваксини няма, освен тая която убива (на Ева Майдел от майка и). Болниците са препълнени и скоро пак ще умират хора на стълбите им. Гарантирано от ГЕРБ!
    —цитат от коментар 5 на nij50393132


    Крайно време е да се престане с тази фобия за АстраЗенека. Ти лично за колко души знаеш които 100% са починали понеже причината е била ваксината и нищо друго???
    ЕС 30 тромбози при над 7 милиона ваксирани с Астра
    ОК 17 тромбози при над 12 милиона ваксинирани с Астра

    Хайде сега да видим твоята статистика?

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  21. 21 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    До коментар [#14] от "k_":

    > МинЗдрав трябва да ... призове няколко по-големи болници да поизчистят ковид отделенията

    Не че нещо, ама по текущата схема, на болниците им се плаща на човекоден.

    Никаква далавера няма за тях да изписват пациенти и да остават с празни легла.

    Ще трябва да е доста убедителен / да ги мотивира по някакъв друг начин.

    કટાક્ષ
  22. 22 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#20] от "padrino":

    Държавите с правителства, които са загрижени за хората я спряха и няма да я пуснат. Това ми е достатъчна статистика.

  23. 23 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1529 Любопитно

    До коментар [#20] от "padrino":

    Българите сме специалисти по всичко, вече разбираме и от ваксини (то затова сме на този хал). Много колеги се ваксинирахме през февруари, някои имаха леки симптоми, но към днешна дата слава богу сме живи и здрави.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  24. 24 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    До коментар [#20] от "padrino":

    Падре, прав си за мръсните игри срещу Астрата, ама Пфайзер са известни с тия неща. То им е част от бизнес културата.
    Иначе гледам еуромомото и Европа (там където отчитат редовно) вече цяла е в нормата - сивичка.
    Вие там в Кралството най-късно се оправихте ама и при вас е добре.
    Обаче, от друга страна вие сте най-напред с ваксата а другите са назад с пъти процентно от населението. Обаче по обща смъртност всички са с еднакви добри показатели, без значение кой колко % е покрил в вакса.
    Аз виждам някво противоречие, а ти?

  25. 25 Профил на PrimumNonNocere
    PrimumNonNocere
    Рейтинг: 649 Любопитно

    До коментар [#20] от "padrino":
    "Хайде сега да видим твоята статистика?"
    ===========================

    4.59 милиона чакащи в системата на NHS (рекорд), като 304044 са повече от година!
    32 милиона по-малко прегледа от GP през 2020 в сравнение с 2019
    6.87 милиона по-малко А&Е посещения
    400000 по малко спешни направления за лечение на онкологични заболявания от март 2020 до януари 2021 в сравнение с година по-рано
    12000 животоспасяващи сърдечни операции за 12 месеца до ноември 2020 в сравнение с година по-рано

  26. 26 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4074 Неутрално

    До коментар [#17] от "k_":

    Няма да получа същото, защото през края на януари положителните случаи бяха под 5% от тестовете, а сега отиват към 25%.
    А и остава въпросът защо повече хора отиват да се тестват сега? Да не са решили да ходят на ски в Алпите или на плаж по Средиземноморието?

  27. 27 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    До коментар [#21] от "Ан Он":

    Не е точно така схемата.
    Личните приоритети на всеки началник на болница подредени по важност са:
    1. Да слуша началството, защото иначе няма да е Началник.
    2. Да прави пари, за да има за Началството, Него лично и каквото остане за персонала
    3. За лекува болни, защото все пак е болница, не плод-зеленчук.

  28. 28 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    До коментар [#26] от "Patsis":

    >А и остава въпросът защо повече хора отиват да се тестват сега?

    Една екзотична теория - пускаш на всеки приет в болница в КОВИД отделние по един тест два пъти седмично (платен от здравна каса).

    И оттам докарваш над 90% положителни резултати (щото ако нямаха поне един положителен тест нямаше изобщо да ги приемат). Което впоследствие се разрежда с резултатите от тестовете на разни случайни хора дето са били задължение или са решили да си се проверят.

    કટાક્ષ
  29. 29 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    До коментар [#26] от "Patsis":

    Остави процента, там няма начин да ни кажат (имат данните, но няма да ги покажат) колко от тестовете са повторени, особено в ковид отделенията. Когато включиха по-евтините тестове в бройката %та лесно се управлява.
    Увеличаваш брой тестове от евтините в ковид отделенията и ето ти висок %, съответно намаляваш (просто докторите в няколко болници решават един ден, че нямат нужда от толкова тестове) и ето ти намаление.

  30. 30 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    До коментар [#27] от "k_":

    Има логика (сложих плюс).

    По точка трета само ще допълня че си използвал правилния термина 'да лекува' а не 'да излекува'.

    કટાક્ષ
  31. 31 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3195 Любопитно

    До коментар [#19] от "Virgin":

    Така е, хем хаос, хем липса на информационна кампания, хем на обяснение - защо ги няма Пфайзер и Модерна, хем изнервени хора. Въпреки това, поне в момента, който иска, може да иде и трябва да иде, защото липсата на места в ковид отделенията и застрашително високият брой починали са тоягата в решението.
    А дали сънародниците ни ще решат да накажат управляващите за този провал и за толкова излишно загинали хора - не съм сигурен, но трябва.

  32. 32 Профил на Bond007
    Bond007
    Рейтинг: 746 Неутрално

    До коментар [#28] от "Ан Он":
    >Една екзотична теория - пускаш на всеки приет в болница в КОВИД отделние по един тест два пъти седмично

    Теорията ти изобщо не е екзотична, а си е жива реалност.

  33. 33 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4864 Весело

    До коментар [#25] от "WhereTheHellAreW":

    Не разбрах колко са починалите след ваксинацията с Астра Зенека тролчо?

    То понеже навсякъде в останалият свят всички операции вървят по график и няма нито един човек който да е пропуснал преглед при доктора си😂
    Това троловете сте много смешни. Никога не отговаряте на конкретни въпроси, но винаги завъртате темата, за да си измислите нова опорка 😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  34. 34 Профил на themtrx
    themtrx
    Рейтинг: 786 Неутрално

    Костадин Ангелов нали казваше, че март месец се очакват 300 000 ваксини ? Месецът си мина, а ваксини няма. Е как да им вярва човек ? Всяка реплика им е лъжа.

  35. 35 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4864 Любопитно

    До коментар [#20] от "padrino": Обаче по обща смъртност всички са с еднакви добри показатели, без значение кой колко % е покрил в вакса.Аз виждам някво противоречие, а ти?
    —цитат от коментар 24 на k_


    Няма противоречие. Причината е както всички знаят факта, че ОК се задейства по-бавно в началото с мерките. Това е факт който никой не отрича. Старческите домове също не им се обърна вниманието от което имаха нужда в началото. Това отново е безспорен факт който никой не отрича.
    Но след като системата се задейства резултатите не закъсняха и затова ОК е там където е днес. От няколко хиляди починали на ден ( в един момент бяха 10 хиляди) сега сме на позиция със само 17 (да седемнайсет) починали за вчера например. Тежките случай намаляват всекидневно, положителните тестове също. Вчера при направени 1.8 МИЛИОНА теста има само 5342 положителни.това е 0.0029%

    https://coronavirus.data.gov.uk/

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  36. 36 Профил на Bond007
    Bond007
    Рейтинг: 746 Весело

    До коментар [#34] от "themtrx":

    Колега, ама вие още ли вярвате, че Дядо Коледа съществува?
    Министъра бил казал......тати ще ми купи колело, ама друг път.

  37. 37 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4504 Любопитно

    До коментар [#20] от "padrino":Държавите с правителства, които са загрижени за хората я спряха и няма да я пуснат. Това ми е достатъчна статистика.
    —цитат от коментар 22 на nij50393132


    Кои са тези държави "с правителства, които са загрижени за хората я спряха и няма да я пуснат"? Може ли няколко примера?

  38. 38 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4504 Любопитно

    До коментар [#31] от "boevbisser":

    "Така е, хем хаос, хем липса на информационна кампания, хем на обяснение - защо ги няма Пфайзер и Модерна, хем изнервени хора."

    Пфайзер и Модерна ги няма, защото са предназначени само за "наши" хора, гербери!

  39. 39 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    До коментар [#35] от "padrino":

    Вкарваш много допълнителни фактори, за които нямаме данни е няма начин да проверим хипотезата ти.
    Страчески домове, различни видове мерки, тестове къде и кък взимани и пр.
    По принцип не отричам, че антигрипните ваксини водят до намаляване на сезонната обща смъртност в популацията.
    Това работи докато се появи нов вирус или щам, непокрит от ваксината и се получава корекция - измират тези, които би трябвало да си отидат от тоя свят преди няколко години, ама благодарение на антигрипните вакси са оцеляли.
    А вируси в природата колко щеш и постоянно се пръкват нови вяскакви.
    Динамично равновесие.
    Чоевечеството познава под 1% от разнообразието в микроорганизмите. Не съм го казал аз.

  40. 40 Профил на petiopit
    petiopit
    Рейтинг: 894 Неутрално

    Ем нормално. Позапълни се капацитета на болниците. Като не могат да влязат, хората вече не виждат смисъл да се тестват. Сега заболеваемостта ще се задържи за 2 седмици и ще спадне. Дотогава повече от половината ще са го изкарали. Много от тях са 2 път. Така стана и есента. Стадния имунитет вече е факт. Лошото е че срещу такива простудни заболявания, антителата спадат бързо. Затова такива вълни ще има всяка пролет и есен, още доста години. Просто трябва да се ваксинират най-уязвимите и да спрем да обръщаме внимание. Както е с грипа.

  41. 41 Профил на PrimumNonNocere
    PrimumNonNocere
    Рейтинг: 649 Неутрално

    До коментар [#33] от "padrino":
    "Не разбрах колко са починалите след ваксинацията с Астра Зенека тролчо?"
    ===========================

    Аз наскоро го обясних - не знам дали беше на един шотландски многознайко или на някой друг така че не ми се повтаря много:

    Ако някой сега почине в болница - то причината е ковида.

    Ако някой ваксиниран (независимо един или два пъти) почине - в болница, в къщи, на работа, на полето.... - то причината няма да е нито ковид, нито ваксината, а съпътстващи заболявания, естествена смърт (инфарк, инсулт и т.н.).

    Но като дойде ноември месец вече ще може да се сравняват данните с предходните години (естествено ако не ги покрият) - и тогава ще може лесно да се види колко хора са умрели от ваксините (не само на АЗ)

  42. 42 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2676 Весело

    До коментар [#23] от "Consumer":

    "но към днешна дата слава богу сме живи и здрави."
    И ние така, от една година даже, но без да си слагаме ваксина. И без да образуваме стрес в хората с бели престилки.

  43. 43 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1529 Неутрално

    До коментар [#42] от "wanderer":

    Моят коментар беше по повод Астра Зенека. Бъдете здрави!

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  44. 44 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 1022 Любопитно

    До коментар [#27] от "k_":

    До коментар [#30] от "Ан Он":

    И аз нещо не съм съгласен с трета точка. Да лекува болни като полага адекватни медицински грижи за тях? Колко дълго? Да не стане само като в песента:

    https://www.youtube.com/watch?v=AVzEkV0wD9o

    Като не могат дълго - само до ГРОБ...

    73! Go Go
  45. 45 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2676 Весело

    До коментар [#35] от "padrino":

    "Вчера при направени 1.8 МИЛИОНА теста"

    А общо са направени над 110 млн. теста
    https://coronavirus.data.gov.uk/details/testing
    при население от 66.8 млн. души.
    Ако броят на тестовете достигне 200 млн. (само след 100 дни във връзка с чипирането "green certificate), то броят на заразените ще се оформи като отрицателен растеж.
    А след седмата вълна (щам) броят на излекуваните ще достигне 330 млн. души при 66.8 млн. души.

  46. 46 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 1331 Неутрално
  47. 47 Профил на Иполит Матвеевич
    Иполит Матвеевич
    Рейтинг: 1349 Весело

    Пикът беше миналата седмица. От тази седмица започва плавно понижаване на стойностите. Боци и ботоксоминистърът-новоперчемлия отново нацелиха момента за налагане на безсмислените ограничения за да оберат политическите дивиденти, както през есента, когато заболеваемостта тръгна надолу по естествени причини ... :-)

    Един ден затворен Практикер и пречупихме кривата. Да живей! ... :-)

  48. 48 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2632 Неутрално

    До коментар [#14] от "k_":> МинЗдрав трябва да ... призове няколко по-големи болници да поизчистят ковид отделениятаНе че нещо, ама по текущата схема, на болниците им се плаща на човекоден.
    —цитат от коментар 21 на Ан Он


    При препълване на болниците, някой трябва да решава кой да живее и кой да умре. Изтекоха скандални случаи в Италия, когато са връзвали болните към леглата и са им давали успокоителни, за да си умрат кротко.
    Какъв да бъде критерият за изписване от болницата? Тези дни изписаха дете след 4 месечно лечение от Ковид-19 и това е успех за лекарите, а не повод за търсене на далавери с човекодните.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  49. 49 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    До коментар [#40] от "petiopit":

    Всичко верно с изключение на спада на антителата. Те по принцип си зависят от всеки организъм индивидуално, но на популационно ниво си ги има достатъчно
    Вирусите мутират бързо.
    Вечната еволюционна борба.
    Ако някой ти каже, че може да идентифицира вирус от момента на появяването му природата и произведе препарат който са те спаси просто лъже.

  50. 50 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    До коментар [#48] от "Корки":

    В никакъв случай не оспорвам способностите на медиците.

    А относно статистиката за 'среден брой на заети легла' (хоспитализирани човеко/дни) в българските болници - идва от евростат. Някъде по-горе трябва да има линк към оригиналния документ.

    કટાક્ષ
  51. 51 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3163 Неутрално

    До коментар [#49] от "k_":

    > и произведе препарат който са те спаси просто лъже.

    Освен ако не е участвал в създаването му. Не визирам КОРОНА ситуацията, говоря по принцип.

    કટાક્ષ
  52. 52 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2676 Любопитно

    До коментар [#40] от "petiopit":

    "Както е с грипа."

    Е, при него има ли "стаден имунитет"? И колко време трае така нареченият "стаден имунитет" - година, полугодие или месец?

  53. 53 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#5] от "nij50393132":

    Сега слушах, в 80 милионна Германия - 50 починали. Удължават локдауна до 18 април. И техният не е като нашата ваканция.

  54. 54 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2676 Любопитно

    До коментар [#48] от "Корки":

    "При препълване на болниците"

    Какво означава "препълване на търговски обект, опс болница"?
    "Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) има сключени договори с лечебни заведения за болнична помощ (ЛЗБП) в цялата страна общо за 48 498 легла за активно лечение към 29 ноември 2020 г. Справка от информационната система на НЗОК показва, че от общия брой договорени легла са заети 22 358; от пациенти с COVID-19 са заети 6 648; незаетите легла за активно лечение са 26 140."
    https://www.nhif.bg/news_page?id=420462&page_id=home

    "ЛЕГЛА В ЛЕЧЕБНИТЕ ЗАВЕДЕНИЯ ЗА БОЛНИЧНА ПОМОЩ НА 31.12.2014 Г. ПО ВИДОВЕ ЛЕГЛА1, СТАТИСТИЧЕСКИ ЗОНИ И СТАТИСТИЧЕСКИ РАЙОНИ
    България -Всичко:51 505; Легла за активно и интензивно лечение-39 368; Психиатрични легла-4 823; Легла за дългодрочна грижа-1 078; Други легла-6 236"
    https://www.nsi.bg/bg/content/3314/легла-в-лечебните-заведения-за-болнична-помощ-на-3112-по-видове-легла-статистически
    Ако може, отговорът да бъде съобразен с оглед на направените разходи по преместване на дюшеци и палатки в зала "Армеец" и в спортната зала в Бургас? Защото разликата от 6% (3000 легла) на мен се вижда като "разлом" в герберджийската стабилност - на годишна база това са един млн. леглодни (от общо 36 млн. леглодни, платени от НЗОК) или теч на 15 млн. лв. от НЗОК +7 млн. лв. от НОИ (обезщетения по болест).

  55. 55 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#41] от "WhereTheHellAreW":

    Как пък тези редки случаи, няколко на милион, ще се отразят на статистиката, особено при продължаваща епидемия?
    Без да отричам риска, да се фокусираме върху тях, докато хората боледуват от ковид с всички краткосрочни и дългосрочни усложнения, пият неодобрени лекарства, вървят към антибиотична резистентност, лекуват се с кръвна плазма с недоказан риск и ефект, не лекуват навреме други остри и хронични заболявания... ами, не е рационално.
    Някъде бях чела, че ако в медиите започнат да се коментират рисковете от анестезия, трябва да спрат операциите в целия свят.

  56. 56 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1529 Неутрално

    До коментар [#53] от "velvoofell":

    При нас през деня, парковете и ски курортите са пълни с хора работещи от вкъщи :)

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  57. 57 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2676 Весело

    До коментар [#53] от "velvoofell":

    "Сега слушах, в 80 милионна Германия - 50 починали."

    Не сте чули цялата истина:
    "Mortality figures in Week 9 of 2021: 14% below the average of previous years
    According to extrapolated figures of the Federal Statistical Office (Destatis), 18,557 people died in Germany in the first week of March (1 to 7 March). This is 14%, or 3,133 cases, below the average of the years 2017 to 2020 for that week."

    https://www.destatis.de/EN/Themes/Society-Environment/Population/Deaths-Life-Expectancy/_node.html

    Аз съм проЗД човек и когато някой каже А, очаквам да стигне и до Z, починали от грипен щам N1H1, починали от грипен щам N3H4 и т.н. Когато спре на Д -"дайте да дадете", определено лъже. Колко, как и защо е без значение. Просто лъже ... и спирам да слушам за измислените му мерки - "рибарски мрежи", самонаденати за разлика от рибоците.

  58. 58 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4074 Неутрално

    Африкански и френски варианти на КОВИД-19 няма, ама през втората седмица от март увеличение на смъртните случаи с почти осемстотин спрямо миналата година има!
    Според НСИ
    Период Починали 2020 Починали 2021 разлика Починали от ковид %
    4-10.1 ........2110 ........................2569 ...............459 ................448 ............................17,4
    11-17.1 ........2279 ........................2448 ...............169 .................357 ............................14,6
    18-24.1 ........2185 ........................2483 ...............298 .........337 ............................13,6
    25-31.1 .........2393 .........................2414 ..................21 .................225 .............................9,3
    1-7.2 .........2439 .........................2319 ..............-120 .................286 ............................12,3
    8-14.2 .........2350 .........................2310 ...............-40 .................293 ............................12,7
    15-21.2. .........2310 .........................2424 ................114 .................230 .............................9,5
    22-28.2 .........2162 ..........................2512 ...............350 .................337 ............................13,4
    1-7.3 .........2183 .........................2672 ...............489 .........423 ............................15,8
    8-14.3 ........2049 .........................2936 ...............887 .................671 ...........................22,9
    https://www.nsi.bg/bg/content/18121/basic-page/умирания-в-българия-по-седмици

  59. 59 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    До коментар [#48] от "Корки":

    Ти май си от тези дето вярват, че от ковид отделение изписват след два отрицателни теста.
    Отдавна не е така.
    Понятието излекуван от ковид в момента е много неясно. И кой и как е излекувал даден пациент е пълна мъгла. Някои пациенти оцеляват дори след усилията на докторите в интензивното. Повечето тямат шанс.

  60. 60 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    До коментар [#58] от "Patsis":

    Не с почти 800, а с почти 900, демек 671 са отчетените пряко гибирясали от ковид и още 887 - 671 = 216 непряко поради взаимодействието на пандемията със системата на болното здраве. А тези числа тепърва ще растат нагоре. В общи линии максимумите на смъртността изостават от максимумите на новозаразените с две седмици.

    73! Go Go
  61. 61 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    До коментар [#37] от "vassilun":

    Не съм чул скандинавските да са подновили ваксинацията с Астрата.

  62. 62 Профил на PrimumNonNocere
    PrimumNonNocere
    Рейтинг: 649 Неутрално

    До коментар [#55] от "velvoofell":
    "Как пък тези редки случаи, няколко на милион, ще се отразят на статистиката, особено при продължаваща епидемия?"
    ============================

    Говорим за потенциални дългосрочни тендеции и те ще могат да се покажат статистически.

    Статистическите организации на отделните държави след известен период ще публикуват освен бройката на смъртните случаи и причините (има международна класификация) като инфарк, инсулт, онкологични заболявания, самоубийства, убийства, акциденти и т.н, като тези данни дори могат да бъдат публикувани и месечно. Тогава лесно може да се направи сравнение с предходните години.

    Например в предходните 3-4-5 години в дадена страна има починали от инфарк 10-12,000 човека за месец декември. Обаче има 28,000 случая на починали от инфарк за декември 2021. Вижда се че има една ехтра смъртност от 16,000 човека, която може да се дължи на:
    1.) терористичен акт - някой е сипал някъде някакви вещества (предизвикващи инфаркт) във водата на населението
    2.) някой е поставил тези вещества в мускулите на хората....преди известно време!!!
    Надявам се че сега става по-ясно.

  63. 63 Профил на petiopit
    petiopit
    Рейтинг: 894 Неутрално

    До коментар [#40] от "petiopit":"Както е с грипа."Е, при него има ли "стаден имунитет"? И колко време трае така нареченият "стаден имунитет" - година, полугодие или месец?
    —цитат от коментар 52 на wanderer


    Естествено че има. Но грипа не е един щам, а много. Мутира бързо и затова не изчезва. Но стадния имунитет очевидно работи след като щамовете известни отдавна не предизвикват проблеми. Впрочем и коронавирусите са много щамове. Сега се борим с последния появил се. Другите, към които вече имаме изграден стаден имунитет са измежду причинителите на това, което наричаме "настинка".

  64. 64 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2740 Неутрално

    До коментар [#62] от "WhereTheHellAreW":

    или са преболедували на вирусна инфекция засягаща кръвоностната система...

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  65. 65 Профил на Michael Peterson
    Michael Peterson
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Точно преди седмица положителните проби са били повече отколкото днес. Първата графика показва, че днес са повече. Аз ли пропускам нещо или графиката е грешна?

  66. 66 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1507 Неутрално

    днес излезнаха (предварителните) данни за смъртните случаи за втората седмица на март (10-а седмица за годината):
    https://www.nsi.bg/bg/content/18121/basic-page/умирания-в-българия-по-седмици
    както се очакваше има повишение - почти 3000 случая, 40% повече миналата година. дано да не достигне стойностите от края на ноември и началото на декември миналата година. има нужда от затваряне на всичко до 1 май и отлагане на изборите за средата на месец май.

    Истината ни прави свободни.
  67. 67 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4074 Неутрално

    До коментар [#60] от "Go Go":

    800 вместо 900 е грешка на езика - през цялото време мислех за 900.

  68. 68 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3280 Неутрално

    До коментар [#66] от "Forrest Gump":

    Ако продължава така са държат хиляди хора в различно състояние да си обменят всички знайни и незнайни щамове в общи сгради и помещения, взаимно си поддържат вирусния товар, подложени на експериментални лечения с каквото е хрумнало на местния доктор - да бройките на интензивни и съответно смъртни ще се увеличават.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK