Избор на COVID ваксини ще има в края на април, твърдят здравните власти

Избор на COVID ваксини ще има в края на април, твърдят здравните власти

© Лили Тоушек



В края на април ще има свободен избор на ваксини, обяви главният държавен здравен инспектор доц. Ангел Кунчев в контекста на това, че за момента масово се предлага единствено ваксината на "Астра Зенека"/"Оксфорд" както на записалите се при личните лекари, така и на избралите час и място на ваксинация в електронния регистър. Така предпочитанието на голяма част от населението за иРНК ваксини (на производителите "Пфайзер"/"БиоНТех" и "Модерна") остава на практика незадоволено по ненапълно ясни причини.


Кунчев обяви прогнозата си във вторник, когато пристигнаха 51 600 дози от ваксината "Модерна" и ден след като имаше доставка от 31 590 дози от ваксината на "Пфайзер"/"БиоНТех". Очакването за напредване с ваксинирането в страната е сред посочите аргументи и за разхлабването на ограниченията срещу разпространението на COVID-19 от и след 1 април.


От думите на Кунчев се разбра, че от последните две доставки едва ли ще бъдат насочени количества към ваксинационните пунктове, където се поставят инжекции на записалите се в електронния регистър, но пък се потвърди заявката, че от иРНК ваксините ще има за личните лекари и заявилите такова предпочитание при тях. Запитан обаче за количествата иРНК ваксини към общопрактикуващите медици, Кунчев отговори: "Това е въпрос на точна сметка, с която в момента не разполагам."




Досега заявките на здравните власти са били, че от април половината доставени препарати на "Пфайзер"/"БиоНТех" и "Модерна" ще бъдат заделяни за личните лекари.


"Очакваните доставки за май пък са с 50% по-големи от тези през април", твърди още Кунчев, имайки предвид иРНК ваксините.


Достигането на иРНК ваксини за записалите се в електронни регистър е въпрос с много условности, от една страна, защото има неясноти в плана за приоритетните групи, а от друга страна, здравните власти твърдят, че все повече медици и преподаватели искат да се ваксинират. Така за тях се насочвали допълнителни количества.


Общо доставките на ваксини срещу COVID-19 директорът на Изпълнителната агенция по лекарствата Богдан Кирилов изброи така:

- 250 хил. дози от "Пфайзер"/"БиоНТех"
- 90 хил. дози от "Модерна"
- 300 хил. дози "Астра Зенека"
- около 40 хил. дози от "Янсен" в две доставки след средата на април.
Според Кирилов все още не е договорено окончателно дали България ще получи допълнително 155 хил. дози или повече от ваксината на "Пфайзер"/"БиоНТех". Те биха били по линия на договорка от средата на март на фармацевтичния производител с Европейския съюз за 10 млн. дози допълнително.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1895 Весело

    Коя година?
    Да напомним ли за това обещание след изборите? Или тогава да му мислят новите.....?

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  2. 2 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    Много калинки за ваксиниране.

  3. 3 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    Нека от "дневник" да напишат в коя държава в момента има избор на ваксини.

    Анатема на комунизма!
  4. 4 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    До коментар [#3] от "anonim440":

    Според приятел сърбин - в Сърбия. Между руска, китайска и Астра Зенека.
    Каза, че масово сърбите предпочитат китайската.

  5. 5 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 838 Неутрално

    През февруари казваха - избор през март.
    В края на март казват - в края на април.
    В началото на май- през юни.

  6. 6 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3212 Неутрално

    Да, ама ние тогава ше поискаме от Молекюлар Партнърс. В кооперация с Новартис.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  7. 7 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    До коментар [#4] от "taratanki":

    И в Турция масово предпочитат китайската, защото то друга няма... Няма избор.

    Анатема на комунизма!
  8. 8 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    Ако сте млад човек, който иска да се ваксинира, бъдете благодарни и на това и не гелдайте зъбния стаус на коня.

    Сложете си това, което има, защото, ако сте в страна, където има ред за ваксинация - ще го направите лятото.

  9. 9 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3498 Весело

    Този филм вече го гледахме. Как беше :"тато ще ми купи колело, ама друг път".

  10. 10 Профил на montale
    montale
    Рейтинг: 205 Неутрално

    Средната продължителност на живота на европейското население през 1870г. е 35 години. В момента е 75 години. За последните 150 години се е увеличила с 40 години (!) благодарение на науката.

    Когато влезеш в болница от каквото и да било, биваш лекуван благодарение на науката.

    Днес в развитите държави шансът новородено дете да не умре докато стане на 5г. е 170 пъти по-голям, отколкото преди 150г., благодарение на науката.

    Днес вече не умираме от едра шарка, холера, бяс, чума, тетанус, коремен тиф, туберколоза, скарлатина, малария, хепатит Б, СПИН и др. благодарение на науката.

    Когато науката ти дава решение на проблема с коронавирус, но ти отказваш да се ваксинираш и след това легнеш болен от коронавирус, не би трябвало да имаш претенции същата тази наука да те приема в болница и да те лекува.

  11. 11 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5769 Неутрално

    До коментар [#4] от "taratanki":

    Фала, братко Си!!!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  12. 12 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3212 Неутрално

    До коментар [#3] от "anonim440":Според приятел сърбин - в Сърбия. Между руска, китайска и Астра Зенека.Каза, че масово сърбите предпочитат китайската.
    —цитат от коментар 4 на taratanki


    Разумно е. Срещу астрата всички приказват, руснаците са ни кръвни братя, ама като знаем и ний какво представляваме, я дай китайското.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  13. 13 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5769 Неутрално

    До коментар [#10] от "montale": "Когато науката ти дава решение на проблема с коронавирус, но ти отказваш да се ваксинираш и след това легнеш болен от коронавирус, не би трябвало да имаш претенции същата тази наука да те приема в болница и да те лекува."
    ***********
    То само короната да беше...
    Преяждаме, препиваме, пушим, не спортуваме, тлъстеем, но накрая все някой друг е виновен, че сме се тръшнали на легло. Системата, властта, джипката, чекмеджето, суджуците, бикините, но не и ние.
    Персонална отговорност?
    Такова животно нЕма.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  14. 14 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1895 Весело

    До коментар [#11] от "Незнайко в Слънчевия град":

    А какво стана с "Волим те, Императоре Путин"?

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  15. 15 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2573 Неутрално

    Струва ми се, че правилното решение е - който иска избор на ваксина, да си я плати.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  16. 16 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3036 Весело

    Оттук нататък какво боцкане го чака света... Скоро наркоманите ще гледат със завист как послушните членове на обществото ще си носят половин дузина спринцовки с флакончета за лично боцкане, щото джипитата няма да могат смогват...

  17. 17 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4524 Весело

    Важното е , че ти го казват........

  18. 18 Профил на montale
    montale
    Рейтинг: 205 Неутрално

    До една година ваксинирането ще стане задължително.
    Светът не може да функционира по тоя начин.

  19. 19 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1790 Весело

    До коментар [#5] от "Локомотив":

    Най-вече животът ще е прекрасен след изборите... Тебе лъжа, мене истина! Ако тъ лъжа, една кофа ла*на да ядеш!😉

  20. 20 Профил на zre02650179
    zre02650179
    Рейтинг: 5 Любопитно

    Кога ще започнат да разработват лекарство?
    Или лекарството е готово преди да започнат "пандемията", но не го пускат?

  21. 21 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    ' иРНК ваксини (на производителите "Пфайзер"/"БиоНТех" и "Модерна" остава на практика незадоволено по ненапълно ясни причини.'
    Ето ви причините .чакам спонсор за хладилник на -60*С. Или камионджия с хладилен бус ,който да ми ги носи при повикване, така ,е да има поток на ваксиниране без изхвърляне на ваксина. (Сещайте се другарки и другари от МЗ и РЗИ)
    Обаждайте се...

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4362 Неутрално

    До коментар [#4] от "taratanki":

    Имат и кубинската.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на Nevena Stoilova
    Nevena Stoilova
    Рейтинг: 380 Неутрално

    До коментар [#10] от "montale":

    Това е точно така. Например оня гений д-р Чорбанов, който цяла година разправяше наляво и надясно как това било обикновен грип, не трябвало да се носят маски, ваксините са излишни, ако си го преболедувал, имунитета от преболедуване бил по-силен от ваксини и т.н., вече втори път е в болница в тежко състояние в рамките на 4 месеца!
    Ако д-р Чорбанов беше спазвал предпазни мерки и се беше ваксинирал края на януари, щеше да струва на държавата 20лв. След два престоя в болница, в момента струва на държавата към 3000лв.
    Като смята че това е обикновен грип, защо не се лекува вкъщи?

  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4362 Неутрално

    До коментар [#21] от "Dr_Doolittle":

    + Работят по въпроса. На тежка маса!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 1451 Неутрално

    предизборно обещание, като това на премиера за 1 млн дпставени ваксини през април, което едва ли ще се случи.
    а рНК ваксините които получаваме на кой се поставят? на "наши" хора с връзки?

    Истината ни прави свободни.
  26. 26 Профил на petiopit
    petiopit
    Рейтинг: 998 Неутрално

    Ако болестта наистина се възприема като опасна, няма какво толкова им избират на тея ваксини, заради някакви единични случаи по света и у нас?
    А иначе в средата на април ще свършат желаещите да слагат не само АЗ ами и всички други ваксини. Неизбежно е като не искат да пропумеят, че човек преболедувал ковид един-два пъти няма да тръгне да се боцка. А тези които им трябва документ ще използват само еднократната на Йансен. Останалите милиони дози ще се чудят какво да ги правят.

  27. 27 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 759 Неутрално

    Руският посланик в САЩ се е ваксинирал с американската ваксина Модерна
    „Преди седмица се ваксинирах с Модерна и след четири седмици ще направя втората инжекция. По този начин просто искам да подчертая, че не политизираме проблема с ваксината. Ако в страната, това е, което ни тревожи, има добра ваксина, възможността да запазите здравето си, трябва да се използва."- е заявил Антонов.
    Междинните резултати от третата фаза на изпитването на Модерна срещу COVID-19 показват ефективност от 94,5%.“, 20.02.2021 г. - ria.ru/20210220/vaktsina-1598433359.html
    .........
    Една от най-пазените тайни в Русия в момента е с каква ваксина се е ваксинирал Путин.

  28. 28 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1986 Любопитно

    Струва ми се, че правилното решение е - който иска избор на ваксина, да си я плати.
    —цитат от коментар 15 на DDR


    Що? Не съм ли си я платила хилядократно досега с всичките данъци и осигуровки, които държавата смуче от мен?

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  29. 29 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    До коментар [#27] от "Боян Баянов":

    Напротив писаха някои вестници, но не са български.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  30. 30 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4682 Весело

    През февруари казваха - избор през март.В края на март казват - в края на април.В началото на май- през юни.
    —цитат от коментар 5 на Локомотив


    Абе то хубаво, но никой не е достатъчно смел да каже и годината😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  31. 31 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    До коментар [#28] от "Хриси":

    Платила си Астра Зенека за 3 евро.
    Не са ти стигнали за РНК

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  33. 33 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    Залагам 200 евро, че и това ще се окаже опашата предизборна лъжа. После ще се оправдават с ЕС, с доставките, със Суецкия канал и ретрогадния меркурий.
    Но след няколко дни няма да ги има...

  34. 34 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    До коментар [#4] от "taratanki":

    Това ми напомня за случая с маларията в Африка.
    Исторически местните със сигурност са ползвали някакви треви.
    После се разбира, че хинина работи. После немците около Втората Световна след експерименти както те си знаят вадят по-ефективни.
    След това се приема, че ударни дози ангибиотици действат профилактично добре и морят плазмодшя ако те пипне.
    Това е за дълги години ама фармата почва да вади ефективни и скъпи хапчета не толкова вредни като антибиотиците.
    Последния път като бях по тези земи ние бяхме на хапче по едно на ден дето струваше 10паунда а местните бяха открили някакви китайски препарати за 2 долара комплекта и твърдяла, че работели магически ако пипнеш малария.
    Естествено, не съм ги пробвал но всички местни бяха убедени, че това е най ефективното средство срещу малария.
    Нямам представа как е сега.

  35. 35 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1908 Неутрално

    До коментар [#31] от "taratanki":

    Да речем, че това е приемлива логика. Ама защо на някои богоизбрани общински съветници им платихме тогава РНК?

    Не ме търсете преди обяд
  36. 36 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2968 Неутрално

    Нещо ново под слънцето?
    Връзки, подкупи, наши-ваши.....
    Едно време беше за коли, къщи, перални, кафе, тоалетна хартия.
    Сега държавата се докопа до ваксини и започна пак мръсната игра.
    Само че още по-мръсна!

  37. 37 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#34] от "k_":

    Маларията не се лекува с антибиотици. Айде поне това обвинение снемете от клетите антибиотици, които след ваксините са най-оплюваните неща, а са спасили стотици милиони хора от БАКТЕРИАЛНИ инфекции за 75 години употреба

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  38. 38 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    Леле, съсипаха я тази майделка днес:

    1. Щяла да си сменя името и етикетите - преоблякъл се Илия, пак в тия
    2. Канада я изплющя - забрани я за лица под 55г.
    3. Германия пак я разследва, а Берлин я забрани за лица под 60г.

    Майделката, най-доброто за един мъж (и една жена), ама ако може по-старички :)

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  39. 39 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3096 Весело

    По повод ваксините се сетих за стар хубав соц виц. Върви стюардеса в Авиокомпания Балкан и пита пътниците - желаете ли обяд. Един от пасажерите учтиво пита - какъв избор има. Да или не - отговаря момичето.

  40. 40 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    До коментар [#37] от "Dr_Doolittle":

    Не съм доктор, ама доксициклина го рупаха с шепи като профилактика. Не знам дали се лекува.
    Иначе ни предупредиха, че в България я има, я няма десетина доктора дето да могат практически за разпознаят маларията на време - там пропуснеш ли фазите имаш проблеми.
    Същото рядки биле и в Англия. Всички учат за тия неща, но нямат практически опит и това било проблем по принцип в Европа. Много изтървани случаи има, докато в Африка всеки селски фелшер я разпознава.

  41. 41 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7562 Неутрално

    Има ли още кой да вярва на патологичните лъжци от ГЕРБ.

  42. 42 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    [quote#28:"Хриси"][/quote]

    Краткия отговор на НЗОК е -"Не".

  43. 43 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    'Очакването за напредване с ваксинирането в страната е сред посочите аргументи и за разхлабването на ограниченията срещу разпространението на COVID-19 от и след 1 април."

    Какво е това мислене?! Дори розовите предизборни обещания на г-н Богдан Кирилов казват че ще получим ваксини за 360 хил. човека, което са само 5-6% от населението на страната. При това, само 40 хил. ще са от еднодозовата ваксини на Янсен, която ще се получи в края на април. Останалите ваксини ще изискват от 3-4 седмици (за Пфайзър и Модерна) до 10-тина седмици (за АстраЗенека) след поставянето на първата доза докато се сложи втората. Добавете още две седмици след поставянето на втората доза за да придобие ваксинирания очаквания имунитет... Очевидно, до началото на лятото няма да надхвърлим 10% напълно ваксинирани, а за колективен имунитет ни трябват 70-80%. Но въпреки това правителството смята, че може да разхлаби мерките против COVID-19 сега, използвайки като аргумент нещо което даже и да стане след 2-3 месеца (което е под въпрос) ще е очевидно крайно недостатъчно!

  44. 44 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    До коментар [#37] от "Dr_Doolittle":

    Докторе, (ако си такъв, де) специално за тебе проверих.
    Е, ти тука от Мейо клиниката:
    https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/malaria/diagnosis-treatment/drc-20351190
    И те тука казват, че антибиотиците от групата на доксициклина се препоръчват.
    Мейо клиниките са сериозна работа за много хора.
    Не казвам, че не си прав.
    Китайския илач и той май не е антибиотик, но мисълта ми беше, че е имало времена и още се препоръчват антибиотици срещу маларията.
    Трябва да четеш повече.
    Поне толкова колкото пациените ти на тия времена.

  45. 45 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    До коментар [#37] от "Dr_Doolittle":

    Докторе, (ако си такъв, де) специално за тебе проверих.
    Е, ти тука от Мейо клиниката:
    https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/malaria/diagnosis-treatment/drc-20351190
    И те тука казват, че антибиотиците от групата на доксициклина се препоръчват.
    Мейо клиниките са сериозна работа за много хора.
    Не казвам, че не си прав.
    Китайския илач и той май не е антибиотик, но мисълта ми беше, че е имало времена и още се препоръчват антибиотици срещу маларията.
    Трябва да четеш повече.
    Поне толкова колкото пациените ти на тия времена.

  46. 46 Профил на
    Рейтинг: 260 Неутрално

    В момента Пфайзер и Модерна са предизборните кебапчета на герп. Дават ги предимно и само на твърдия си електорат.

  47. 47 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    До коментар [#46] от " ":

    Който е заложил политическа карта на тая ковид простотия в момента е губещ.
    Простите ганьовци може да са всяккави, но поради специфичния си опит са изградили имунитет срещу подобни шарлатании.
    Реалната картинка е, че в момента са 10% психо хипохондрици.
    Още 10% да сложиш меркалии за сертификати да пътуват и това е.
    Това е макса което може да ползват за експиремента с препаратите.
    Ако успеят да боцнат 1 000 000 и това ще е.
    Затова Кунчев пее днес "А бе, като проброим изкаралите го ще стигнем груповия имунитет и ще преустановим кампанията."

  48. 48 Профил на zhoo
    zhoo
    Рейтинг: 101 Неутрално

    шкафчета се пълнят, като за последно, верно от най-евтината ваксина, но пък най-поръчаната и през наши ора, каква там значат некви си тромби у главите на плебса, избор искал!?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK