На 10 април започва ремонтът на цялото трасе на трамвай №5

Ул. "Алабин". Релсите по трасето на трамвай №5 отдавна са в трагично състояние.

© Цветелина Белутова, Капитал

Ул. "Алабин". Релсите по трасето на трамвай №5 отдавна са в трагично състояние.



Реконструкция на цялото трамвайно трасе по бул. "Цар Борис III" започва в събота, 10 април, и ще продължи до 2023 г. Първият етап ще е от площад "Македония" до бул. "Бъкстон", като е осигурена заместваща автобусна линия. Тя ще повтаря спирките на трамвай №5. На същите спирки ще спират и автобусите по линии 63 и 260. Това бе съобщено на пресконференция на Столичната община за представяне на проект "Интегриран столичен градски транспорт-фаза II". Общата му стойност е 115.24 млн. лева като преобладаващата част са осигурени по ОП "Региони в растеж" 2014-2020.


Вторият етап на ремонта ще започне през пролетта на 2022 г. и ще е в участъка от бул. "Бъкстон" до кв. Княжево.


Линеен парк между площадите "Руски паметник" и "Македония"




На 10 април започват строително-ремонтните дейности по релсовия път от площад "Руски паметник" до обръщалото на трамвай №5 зад Съдебната палата. В участъка от "Руски паметник" до площад "Македония" ще бъде закрит платеният паркинг и там ще се изгради т.нар. линеен парк - затревено трамвайно трасе плюс паралелни велоалеи и пешеходни пространства за отдих.


Паркоместата в тази зона ще бъдат намалени с 30%, като плащащите винетен стикер за паркиране ще имат право да ползват съседните зони.


За да се осигури проходимост на автомобилния трафик в този централен участък, по бул. "Македония" първо ще се затвори само южното локално платно като ще се осигурят обходни маршрути. За пешеходците се предвиждат пресичания на бул. "Македония" при ул. "20-и април" и при ул. "Ивайло". Докато върви ремонта ще бъде закрита зоната за платено паркиране в южното локално платно на булеварда, както и косото паркиране в средата му.


През лятото е планирано да се подменят и релсите по ул. "Алабин", като се поднови и уличното платно.


Столичната община избра офертата на фирма "ВДХ"


Изпълнител на ремонта е строителната фирма "ВДХ", бивша "Водстрой 98", свързвана с Делян Пеевски. Компанията бе избрана от Столичната община да ремонтира общо 16 км релсов път от Съдебната палата до Княжево. Нейната ценова оферта от 40.5 млн.лева без ДДС не беше най-ниската, но оценителната комисия определи техническото й предложение като най-добро.


Последният основен ремонт на трасето на трамвай №5 е през 1988 г. Оттогава са изпълняване само текущи укрепвания на релсовия път, но амортизацията му предизвиква повреди на трамваите, а шумът вече е непоносим за живеещите по бул. "Цар Борис III".


По трамвайна линия №5 ще се движат полски мотриси


Предвидено е и купуването на 13 нови трамвайни мотриси от полската компания "Pesa" за 44.8 млн.лева. Те са нископодови и ще обслужват трамвайна линия №5 след ремонта.


В проекта "Интегриран столичен градски транспорт-фаза II" по ОП "Региони в растеж" е включена и реконструкцията на трамвайното трасе по ул. "Каменоделска" в кв. "Орландовци".

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK