На 10 април започва ремонтът на цялото трасе на трамвай №5

Ул. "Алабин". Релсите по трасето на трамвай №5 отдавна са в трагично състояние.

© Цветелина Белутова, Капитал

Ул. "Алабин". Релсите по трасето на трамвай №5 отдавна са в трагично състояние.



Реконструкция на цялото трамвайно трасе по бул. "Цар Борис III" започва в събота, 10 април, и ще продължи до 2023 г. Първият етап ще е от площад "Македония" до бул. "Бъкстон", като е осигурена заместваща автобусна линия. Тя ще повтаря спирките на трамвай №5. На същите спирки ще спират и автобусите по линии 63 и 260. Това бе съобщено на пресконференция на Столичната община за представяне на проект "Интегриран столичен градски транспорт-фаза II". Общата му стойност е 115.24 млн. лева като преобладаващата част са осигурени по ОП "Региони в растеж" 2014-2020.


Вторият етап на ремонта ще започне през пролетта на 2022 г. и ще е в участъка от бул. "Бъкстон" до кв. Княжево.


Линеен парк между площадите "Руски паметник" и "Македония"




На 10 април започват строително-ремонтните дейности по релсовия път от площад "Руски паметник" до обръщалото на трамвай №5 зад Съдебната палата. В участъка от "Руски паметник" до площад "Македония" ще бъде закрит платеният паркинг и там ще се изгради т.нар. линеен парк - затревено трамвайно трасе плюс паралелни велоалеи и пешеходни пространства за отдих.


Паркоместата в тази зона ще бъдат намалени с 30%, като плащащите винетен стикер за паркиране ще имат право да ползват съседните зони.


За да се осигури проходимост на автомобилния трафик в този централен участък, по бул. "Македония" първо ще се затвори само южното локално платно като ще се осигурят обходни маршрути. За пешеходците се предвиждат пресичания на бул. "Македония" при ул. "20-и април" и при ул. "Ивайло". Докато върви ремонта ще бъде закрита зоната за платено паркиране в южното локално платно на булеварда, както и косото паркиране в средата му.


През лятото е планирано да се подменят и релсите по ул. "Алабин", като се поднови и уличното платно.


Столичната община избра офертата на фирма "ВДХ"


Изпълнител на ремонта е строителната фирма "ВДХ", бивша "Водстрой 98", свързвана с Делян Пеевски. Компанията бе избрана от Столичната община да ремонтира общо 16 км релсов път от Съдебната палата до Княжево. Нейната ценова оферта от 40.5 млн.лева без ДДС не беше най-ниската, но оценителната комисия определи техническото й предложение като най-добро.


Последният основен ремонт на трасето на трамвай №5 е през 1988 г. Оттогава са изпълняване само текущи укрепвания на релсовия път, но амортизацията му предизвиква повреди на трамваите, а шумът вече е непоносим за живеещите по бул. "Цар Борис III".


По трамвайна линия №5 ще се движат полски мотриси


Предвидено е и купуването на 13 нови трамвайни мотриси от полската компания "Pesa" за 44.8 млн.лева. Те са нископодови и ще обслужват трамвайна линия №5 след ремонта.


В проекта "Интегриран столичен градски транспорт-фаза II" по ОП "Региони в растеж" е включена и реконструкцията на трамвайното трасе по ул. "Каменоделска" в кв. "Орландовци".

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    Ремонти не ядем.

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  2. 2 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1587 Неутрално

    Най-накрая. Само дето според мен 2 г. за това трасе е твърде много.

    ДБ=БКП
  3. 3 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Продължават да не знаят и да не искат да знаят как да направят читаво трасе за трамвай, малоумните изпълнители и подизпълнители на строежи при Фандъкова.
    Вижте ремонтираното трасе по Янко Сакъзов, няколко години му трябваха, за да се накъдри и изрови асфалта по линиите.
    По Козлодуй също - ново трасе, асфалта, досежен на линиите.
    Сега чакам до офиса ми ул. Каменоделска с ново трасе от миналото лято всеки момент същия ефект.
    Просто пестят от антивибрационна гума, фундамент и въобще цялата технология, която дори не ми е работа да познавам.
    Плескаш там, горе долу, даваш му лопатата на бай мангал и си готов, гушкаш милионите...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Неутрално

    До коментар [#2] от "anonim440":

    Тия хора там се напатиха. Дано не си оставят ръцете "майсторите".

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Неутрално

    До коментар [#3] от "pariah":

    Докторе, ти виж трасето по Стамболийски и по Христо Ботев.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Неутрално

    До коментар [#1] от "deepblue":

    Този ремонт е ужасно закъснял и струва един човешки живот до момента мами .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на stefan_b
    stefan_b
    Рейтинг: 258 Неутрално

    Ох, пак романтизъм : Линеен парк, озвучаван от трамвай.

  8. 8 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2303 Неутрално

    За две години се строи линия за метро със същата дължина в нормална държава или в Китай, тук има готово трасе, трябва само да се махнат сегашните, да се сложи читава основа и нови релси. И по света хората вече от години вкарват жиците отдолу, за може да има дървета отстрани и да е чисто и красиво, а те ще сложат едни чимчета трева и това ще е великото постижение за 21ви век.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  9. 9 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Тунелът под Ламанша е завършен за 7 години. Дълъг е 50 километра и има общо 3 тунела. Трамвайното трасе покрай Борис е дълго няколко километра и е над земята. Въпреки това на калинките ще им отнеме 2 години да сменят общо 4 релси. Всичко това е гарантирано от Фандъка и ГРОБ. Дано поне ремонта на ремонта на ремонта да е по-бърз и да не струва колкото и първоначалния...

  10. 10 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 642 Неутрално

    Този трамвай що не го продължат до Владая?

  11. 11 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1012 Любопитно

    Тя, линията, може да стигне и до Перник, има потенциал. Ама за тия две години да не могат да се подменят 6 км линии е срамна работа... или пък не, особено, ако никога не си го правил. Ма не е виновна фирмата, спечелила търга, а тия, които са я избрали. И отсега започва да ме е жал за цялото население, ползващо линията, която е по натоварена от линия на метрото, а сега ще се дундурка (цели 2 години) с издънени автобуси по изкорубено павирано трасе на булеварда...

  12. 12 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Спомням си като дете, предишният ремонт. Още тогава имаше концепция и проект, че следващият такъв трябваше да бъде някъде около 2000-та година, и трасето да стане широколинейно (или нормално както е бялият свят). Та при нормално трасе, трамваите побират повече пътници, и возят с по-голяма скорост при по-голям комфорт. Това е най-натоварената линия и в час пик, от прозорците висят задници... По плановете, към 2020 трябваше метрото да е готово от НДК през Руски Паметник до Княжево трамвай и павета да няма... А през 2030 година трябваше вече колите да летят (буквално)... Няма да споменавам плановете пък за паркинг под бул. Македония...
    То до първия - ремонти не ядете ама крадете!

  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Весело

    До коментар [#10] от "bretschneider":

    Може и до Перник.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Весело

    До коментар [#11] от "geordgeo":

    Ще бъде трагедия по Булеварда. Там няма бус лента а трамвая е препълнен.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Неутрално

    До коментар [#12] от "milenmihailov":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 685 Неутрално

    "Руски паметник" до площад "Македония" ще бъде закрит платеният паркинг"

    Аз, като радетел за паркове, градини и въобще за това пешеходецът да бъде на първо място, все пак се чудя какво пречи платеният паркинг? И въобще за това огрномно каре до Пирогов вкл. - само със самолети ли ще прелитаме или как?

  17. 17 Профил на kalin333
    kalin333
    Рейтинг: 296 Неутрално

    "Руски паметник" до площад "Македония" ще бъде закрит платеният паркинг" .... цялото пространство може да бъде платен или безплатен ... паркинг ... а ниво минус 1 може да бъде дори изпълненно с магазинна площ както е в подземнието на НДК ... варианти много ... като ще е пешехонда зона , дори и трамваите могат да минават под земята ... както при НДК и цялото пространство може да бъде деткска площадка, скейт кънки , скейт борд зона , и пейки , а посредата фонтан !

  18. 18 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1225 Разстроено

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Абе, кажи по-добре кое е направено както трябва, то е ясно, че можем да си изброяваме провалите до утре, кмете...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK