"Спаси София": Заниженият контрол срещу гратисчиите се плаща от всички софиянци

"Спаси София": Заниженият контрол срещу гратисчиите се плаща от всички софиянци

© Асен Тонев



Заради слабия контрол в градския транспорт всички софиянци с данъците си плащат загубите на Центъра за градска мобилност от пътуването гратис. За това сигнализира във фейсбук гражданското сдружение "Спаси София". Активистите са поискали данни от ЦГМ за 2019 г. (преди пандемията) и се оказало, че за заплати на контрольорите са дадени 2.4 млн.лева, а те са наложили глоби за 0.9 млн.лева.


"Загубата е 1,5 млн. лв. Това е пълен провал на контрола в градския транспорт! 207 контрольори са съставили едва 20 368 акта за годината - по половин акт на работен ден. Събраните глоби са по 18 лв. на работен ден на контрольор", посочват от "Спаси София".


Оказва се, че поставените дневни норми на един контрольор са да провери 100 карти. "Това се постига само с проверяването на един-единствен трамвай или автобус. Това означава, че всички софиянци, без разлика на това дали ползваме градския транспорт или не, субсидираме гратисчиите. Всички знаем, че има линии където билет просто не се купува, а по редица други, гратисът е редовна практика", негодуват от гражданското сдружение.




ЦГМ: Заплатата на контрольорите не се определя от глобите


Фонд "Работна заплата" на контрольорите не се определя от броя и размера на глобите, обясниха от ЦГМ за "Дневник".


"Рязкото намаляване на броя на глобите с всяка година е защото хората вече масово пътуват с карти. Целта на контрольорите е превенция, а общата ни политика е за намаляване на гратиса", добавиха от ЦГМ. От 2015 г. има устойчиво увеличение на приходите от продадени абонаментни карти по редовна тарифа. Тогава са купени карти за 37 млн.лева, а през 2019 г. вече са дадени 65.1 млн.лева, посочиха от ЦГМ.


През 2015 г. са купени превозни документи за 78.2 млн.лева, през 2016 г. - за 89 млн.лева, 2017 - за 97 млн.лева, 2018 - за 100 млн.лева, 2019 - за 103 млн.лева, а през 2020 г. - за 80.6 млн.лева. Тази тенденция засега няма да доведе до намаляване на броя на контрольорите в градския транспорт, които са общо 240 души, твърдят от ЦГМ.


Минималната заплата на контрольар в столичния градски транспорт е 650 лева. Към нея се добавят различни бонуси като пари за храна, както и стимули за добра работа. Така средното месечно възнаграждение на контрольор е около 1200 лева.


"Скоро ще представим пакет мерки и промени, които сериозно да засилят контрола в градския транспорт на София. Не само защото така е справедливо, а повече приходи означава повече средства за инвестиции и подобрения в градския транспорт", обещават от "Спаси София".

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4551 Неутрално

    Това са избирателите на другарката на бойко.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4551 Неутрално

    Даже и етносът им е известен на всички софиянци.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4551 Неутрално

    Но са невидими за градска мобилност и служитерите по контрола.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4551 Неутрално

    И това е от времето на бойко още.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2827 Неутрално

    Бедни хора са гратисчийте, всички им съчувстват и правят компромиси. По същият начин, както съчувстват на тези със старите коли —>няма сега и едните и другите да ходят пеш я. Солидарност малко трябва —> по мънгизлйте да сторят ”бир хаир” за по социално слабичките си съграждани.😉

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  6. 6 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2827 Любопитно

    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Куцовласи?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  7. 7 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2014 Неутрално

    Това “гражданско движение” не е ли всъщност собственост на един политик!?

  8. 8 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Дневник поне наемете някой който няма да преписва невежи неща! Много глоби, може научно да се твърди че има гратисчии, НО малко глоби не може да се твърди че има гратисчии. Не че неможе да ги има, не може да се твърди. Тази част от образованието липсва на тези които са писали...

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  9. 9 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2160 Неутрално

    До коментар [#7] от "svoboden":

    Не, не говорим за ГЕРБ.

  10. 10 Профил на wpo34378687
    wpo34378687
    Рейтинг: 951 Неутрално

    Има достатъчно примери с европейски столици които направиха транспорта безплатен ,особено в К19 карантината. Не е ли достатъчно ,че живеят в такава мизерия в 21век.

  11. 11 Профил на ymp07649615
    ymp07649615
    Рейтинг: 80 Неутрално

    Не знам с какъв акъл раздават акъл, след като очевидно им липсва такъв и сътвориха чудовищна глупост, вкарвайки само един общински съветник при гласове като за 5-6 или колкото там получиха. Имаха енергия, която можеха да оползотворят и сега да са и в Парламента вече. Но къде по-лесно е да ръсиш глупости по фейсбуците ...

  12. 12 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2827 Любопитно

    До коментар [#10] от "wpo34378687":

    Кои столици?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  13. 13 Профил на Stoyan Dimitrov
    Stoyan Dimitrov
    Рейтинг: 190 Неутрално

    Има си правила. Ако няма да има контрол да не се плаща на контролиори. Я се съвземете малко..това не е хранилката на комунизма!

  14. 14 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    Ако видя някога контрола да глобява ром няма да го повярвам. До там е стигнало. Ако не сте ром ви се нахвърлят като някакви луди отгоре. А ромите или ги подминават, или само им правят забележка защо са без билет. Много рядко да ги свалят, но никога с полиция не им пишат акт, ако не платят глобата. И това е от след 1989 г. И това не е демокрация.

    Анатема на комунизма!
  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8128 Неутрално

    Правилата трябва да се спазват, колкото и да не ни харесват. Но хората гледат, че и политиците не ги спазват, та затова и те...

  16. 16 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    А иначе след като се вдигнаха билетите и стана скъпо да се пътува с билет почти всички столичани са с карти. Карата за ЦГМ е евтина на фона на цената на билетите. За пенсионерите пък картите за ЦГМ са на символични цени.

    Анатема на комунизма!
  17. 17 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    Градският транспорт ще стане тема за мен, когато цената на билета падне под 1 лв.

  18. 18 Профил на Strymski
    Strymski
    Рейтинг: 1016 Неутрално


    Заради слабия контрол в градския транспорт всички софиянци с данъците си плащат загубите на Центъра за градска мобилност от пътуването гратис. За това сигнализира във фейсбук гражданското сдружение "Спаси София". Активистите са поискали данни от ЦГМ за 2019 г. (преди пандемията) и се оказало, че за заплати на контрольорите са дадени 2.4 млн.лева, а те са наложили глоби за 0.9 млн.лева.

    "Загубата е 1,5 млн. лв. Това е пълен провал на контрола в градския транспорт! 207 контрольори са съставили едва 20 368 акта за годината - по половин акт на работен ден. Събраните глоби са по 18 лв. на работен ден на контрольор", посочват от "Спаси София".”

    —————

    И на тези от “Спаси София “ им хлопа дъската , като чета какви ги говорят. То ако се очакваше от глоби да се изкарват заплати....😅
    Очевидно въобще си нямат идея за какво става дума , ама дай сега да спасяваме София! Не допускат ли , че просто има не толкова много гратисчии?
    Омръзна ми от такива псевдо граждани,псевдопатриоти ,псевдо експерти.

  19. 19 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    За мен градския транспорт е метрото, макар че го ползвам от дъжд на вятър. Автобусите страшно затормозяват трафика и ако може да се оптимизират линиите и графиците би било чудесно.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  20. 20 Профил на dlagnikov
    dlagnikov
    Рейтинг: 866 Неутрално

    Големи глупости - излиза, че слабият контрол (2.4 милиона за контрол) не е ефективен и води до малък лов на гратисчии 0.9милТогава за да се елиминират напълно гратисчиите да въведат в ъв всяко превозно средство кондуктори както беше до 1964г. Елементарната сметка показва, че в такъв случай загубите ще бъдат много по-голями и по тази причина махнаха кондукторите .

  21. 21 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    "Спести в София" раждат чутовни глупости вече! Ама като трябва ежедневно да раждаш ново творчество човек започва да се изтощава и в някакъв момент почва да прави компромиси в качеството и започват да се раждат бисери като този.
    Не ни стигат минцифайките сега и цивилни да назначаваме все нови и нови!

  22. 22 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 261 Неутрално

    Правилата трябва да се спазват, колкото и да не ни харесват. Но хората гледат, че и политиците не ги спазват, та затова и те...
    —цитат от коментар 15 на Роси


    Нещо си объркал причинно-следствената връзка. Политиците са изражение на народа, а не обратно.

  23. 23 Профил на JsT
    JsT
    Рейтинг: 325 Неутрално

    Даже и етносът им е известен на всички софиянци.
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА

    Зад всеки един ром, който не си плаща билета, стоят други двама "българи", които вика "па и аз нема да плащам" и като теглиш черата повече българи не дупчат билети!

  24. 24 Профил на Dimitar Nekov
    Dimitar Nekov
    Рейтинг: 123 Гневно

    От ЦГМ могат ли да ми обяснят защо в моя квартал (Красна поляна) не съм виждал контрольори ОТ ГОДИНИ, въпреки че там едни индивиди с мътен оттенък, които хъхрят, като се опитат да говорят, масово пътуват гратис ???
    Всички тулупи контрольори се ръгат в метрото - лятото хладно, зимата топло - и само цък-цък картите на хората - щото там всички са редовни !!!
    Могат ли да обяснят от ЦГМ - защо - като ми проверяват картата - на екранчето на джаджата се изписва ЕГН-то ми? Тулупът оторизиран ли е да работи с лични данни, има ли това право? А да не говорим, че всеки може да надзърне през рамото му и да види. За вас Закон за защита на личните данни няма ли, хрантутници?

  25. 25 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4762 Неутрално

    До коментар [#7] от "svoboden":Не, не говорим за ГЕРБ.
    —цитат от коментар 9 на Doge


    Всъщност точно за ГЕРБ говорим! Защото Борис Бонев бе купен от ГЕРБ! Заради това Спаси София се занимава с дребни теми като гратисчиите в градския транспорт и някоя буслента, която е скъсена с двадесетина метра. А и дума не обелва за големите кражби например за ремонта на Западен парк!

  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4762 Неутрално

    До коментар [#10] от "wpo34378687":Кои столици?
    —цитат от коментар 12 на DDR


    Люксембург (със сигурност) и някоя от столиците на балтийските републики!

  27. 27 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 604 Неутрално

    До коментар [#18] от "Strymski":

    Ами може, но да се накарат полижаите да глобяват като 80% от глобата отива в техния джоб! Отказ да заплатиш глобата - 2 седмици арест с тежък принудителен труд! Е ако искат София да тръгне добре първо да арестуват Фандъковица и кохортата и! После тия от отровното трио...

  28. 28 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    Има и българи гратисчии, разбира се, немалко при това, но положението с Цинго е плачевно .... Цинго открай време пътува гратис, този електорат, както знаем, има само права, задължения няма - данъци не плащат, ток и вода също, градският транспорт им е безплатен, строят незаконно и без да плащат ..... даже и шофират без книжки голяма част от тях ....

  29. 29 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4551 Неутрално

    До коментар [#23] от "JsT":

    Само потвърждаваш казаното от мен. Аз ром не съм казал никъде а това значи, че си гузен.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4551 Неутрално

    До коментар [#25] от "vassilun":

    Бонев е крива патерица на герб и рупор на най-ретроградните им идеи.
    И като си помисля колко честни хора подведе да гласуват за него.
    Мюре му казват на това при лова на патки.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4551 Неутрално

    До коментар [#27] от "himler":

    А другите престъпници?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK