На живо

Коронавирусът в България: здравният министър разхлаби още мерките от понеделник

Коронавирусът в България: здравният министър разхлаби още мерките от понеделник

© Велко Ангелов



Дневник" следи ситуацията в реално време. За разпространението и ефектите от коронавируса по света можете да се информирате тук.




Считано от понеделник, 19 април, посещенията в детски центрове, клубове и други, предоставящи организирани групови услуги за деца, се допускат при използване на не повече от 50% от капацитета на помещението и носене на защитни маски за лице от персонала. Това нарежда министърът на здравеопазването Костадин Ангелов с издадена днес заповед.


Със същата заповед се допуска провеждането на конгресно-конферентни мероприятия, семинари, конкурси, обучения, тимбилдинги, изложения и други обществени мероприятия в присъствена форма, при използване на не повече от 50% от капацитета на помещенията, спазване на физическа дистанция от 1.5 м. и носене на защитни маски за лице от участниците.


Провеждането на културни и развлекателни мероприятия (фестивали, кина, театри, циркови представления, сценични прояви, концерти, музеи, галерии, библиотеки, занятия от танцовото, творческото и музикално изкуство) се допуска при използване на не повече от 50% от капацитета на помещенията. Същото важи за посещенията във фитнес центрове, спортни зали и клубове, плувни басейни и комплекси, балнеолечебни, СПА и уелнес центрове.


До 27 април преустановени остават груповите туристически пътувания с организиран транспорт в страната и в чужбина и груповите посещения на туристически обекти в страната.

2 014 кредита на обща стойност от почти 10 млн. лева са одобрените безлихвени заеми за физически потребители, които ще бъдат отпуснати, след като преди две седмици беше обявен рестартът на антикризисната програма на Българската банка за развитие (ББР). През март с Решение на Министерски съвет програмата бе увеличена със 100 млн. лева с цел да продължи подкрепата за пострадалите служители и самоосигуряващи се, които не могат да полагат труд поради пандемията от COVID-19.


Така от началото на мярката до сега броят на одобрените безлихвени заеми вече е над 39 790, а общата им стойност е почти 178 млн. лева.


Банките-партньори, които потвърдиха участие в обновената програма и вече приемат заявления за безлихвени кредити до 6 900 лева, са Първа инвестиционна банка, Инвестбанк, УниКредит Булбанк, Обединена българска банка и Райфайзенбанк. Очаква се до дни и Централна кооперативна банка да поднови приема на документи.


1 414 е броят на потвърдените за гарантиране заеми по антикризисната програма в подкрепа на бизнеса, като общата им стойност надхвърля 205 млн. лева. Така общо по двете мерки – за физическите лица и фирмите, ББР е потвърдила заеми на стойност над 383 млн. лева.


ББР гарантира отпускането на заеми до 1 млн. лева за малки и средни предприятия и до 2 млн. лева за големи компании, които търпят негативни последици от пандемията. Кредитите се отпускат от 9 банки-партньори: Алианц Банк, Банка ДСК, Българо-американска кредитна банка, Инвестбанк, Първа инвестиционна банка, Пощенска банка, Търговска банка Д, УниКредит Булбанк и ОББ.


Заемите с гаранция от ББР се отпускат при намалени изисквания за обезпечение, с по-нисък лихвен процент и с възможност за гратисен период до 3 години.


Сроковете за кандидатстване и по двете гаранционни програми са удължени до юни 2021 г.

Задържа се спадът в употребата на векторната ваксина на "Астра Зенека". От поставените 14 998 дози за последното денонощие, от този препарат са 632. Преобладава използването на иРНК ваксината на "Пфайзер"/"БиоНТех" - 11 020 дози, от "Модерна" са поставени 3346 ваксини.


Общо поставените дози до този момент в страната са 620 375. Имунизирани с две дози са 123 381 човека.

Намалява и процентът положителни проби от направените тестове. След трети пореден ден със спад положителните тестове стигнаха до 14.8%. Най-високото ниво от последната седмица е 18.1%, докато за предходните две седмици се достигаха нива от 25.3% и 22.8%.


Продължава да намалява броят на настанените в болница с COVID-19. Към полунощ те са 9523. За последно подобен е бил броят им на 27 март – 9430, след което започва покачване. Леко повишение има на хората в интензивно отделение – те са 811, като така броят им се връща на нивата отпреди седмица.

Изпитите след 7 и 12 клас ще се проведат по график

Изпитите от националното външно оценяване за 7 клас и държавните зрелостни изпити ще се проведат присъствено и по график и няма да бъдат отменени теми. Това потвърдиха пред "Дневник" от Министерството на науката и образованието (МОН)."Няма предпоставки за отпадане на учебен материал за всички изпити и класове", заяви образователният министър Красимир Вълчев в интервю за Би Ти Ви.


Подробности - тук.

Сред новите 2185 случая на инфектирани със SARS-CoV-2 най-много новоинфектирани има в
област София (град) – 538, следват Пловдив – 232, Варна – 207, Бургас – 125, Русе – 92, София (област) – 83, Стара Загора – 82, Добрич – 81.

Новите партии в парламента предлагат да сформират оперативен щаб

По повод новината, че Бойко Борисов е подписал заповед за разформироването на Националния оперативен щаб (НОЩ) Мая Манолова, председател на "Изправи се! Мутри вън! коментира, че в щаба трябва да има хора с висок професионализъм и със смелост, които да отстояват здравните принципи. Според нея такова поведение е липсвало в НОЩ, но за момента това е аналитичното звено, което предлага решения на министър-председателя в оставка. "Премиерът разформира здравния орган за управление на кризата, за да отмъсти на българите", заяви Манолова. Тя съобщи, че ще настоява за създаването на орган, в който да участват доказани експерти и хора с позиция, които да отстояват здравните решения, а не "да клякат при всяко скърцане на зъби на премиера Борисов".


Според Станислав Балабанов от "Има такъв народ" действията на НОЩ в рамките на година и половина са били повече от нелогични. Според него този щаб трябвало да бъде съставен от професионалисти, а не от хора, които изпълняват политически поръчки. Той заяви, че ако "Има такъв народ" сформира правителство, ще предложи истински щаб от истински професионалисти.


Джевдет Чакъров прочете декларация от парламентарната група на ДПС, според която закриването на НОЩ е неприемливо. "Лишаваме се от контрол, никакви аргументи не бяха представени, По най-бързия начин трябва да има оперативен орган, който да координира действията и да продължи борбата с болестта", каза д-р Чакъров.


"Демократична България" излезе с декларация по темата, в която се казва:


"Вчера се разбра, че със заповед на министър-председателя в оставка Бойко Борисов е прекратена дейността на Националния оперативен щаб. Това, заедно с ниската ефективност на ваксинационната кампания изглежда като активно мероприятие за дестабилизиране на контрола на пандемията, лишавайки я от действащо управление и координация. Kак в момент, в който все още сме в активна пандемична ситуация с над 2300 новозаразяващи се дневно (на седмична база), с почти 120 загиващи дневно (на седмична база), болници пълни с почти 10 000 болни от COVID-19, от които 8% в интензивни отделения, и непредвидима треактория на новозаразените се абдикира от базисното управление на кризата.


Решение сега е или да се сформира бързо нов щаб и да се предостави от НОЩ приемо- предавателен отчет, придружен с всичката налична документация до момента, или да се активира пандемичният план, но пак с приемо-предавателен отчет".


Още по темата - тук.

Половината от бизнеса очаква да има затруднения при погасяването на заемите след изтичането на банковия мораториум. Това са заявили 54% от участниците в проучване на Българската стопанска камара, проведено в периода 13-15 април 2021 г. В него близо една трета от участниците са от сектор "Хотелиерство, ресторантьорство и турагентство".


Общо 79% от анкетираните отчитат влошени икономически показатели на предприятието си. Половината от участниците в проучването (50.6%) прогнозират, че ще успеят да възстановят икономическото си състояние до края на 2022 г., а 18.3% - до края на тази година. 26.1% виждат по-далечен хоризонт (след 2022 г.), в който да се възстановят от кризата, а 0.4% декларират, че са прекратили дейност. 74% от анкетираните разчитат на мерки за подкрепа на заетостта, а 68% се нуждаят от ликвидна подкрепа, вкл. за 12 месеца (47.3%), за 6 месеца (14.9%), за 3 месеца (2.9%) или за по-дълъг от една година период (1.7%).

Според министъра на здравеопазването Костадин Ангелов е логично Националният оперативен щаб за борба с коронавируса да бъде разформирован. "Здравеопазването не може да е боксова круша на политиците. Този щаб абсолютно логично е да бъде разформирован, тъй като той е надинституционална структура, която координира държавни органи", коментира той на брифин в Министерския съвет днес.


"Нормално е следващият управляващ да избере нов орган", зави Ангелов и подчерта, че заедно с главния здравен инспектор продължават да носят отговорност за всички решения, както е по закон.

Ангелов обяви три сценария за колективен имунитет

Коронавирусът в България: здравният министър разхлаби още мерките от понеделник

© Юлия Лазарова


Министърът на здравеопазването в оставка проф. Костадин Ангелов обяви три сценария за придобиване на колективен имунитет: оптимистичен (края на юни), реалистичен (в края на юли) и песимистичен (в края на август). "Справяме се и с третата вълна от коронавирус, което показва, че мерките, които бяха взети, имаха своя ефект. Здравната ни система устоя въпреки големия натиск", заяви Ангелов на брифинг за актуалната епидемична обстановка и въведените противоепидемични мерки в страната. Редовният брифинг в четвъртък беше отложен заради тържественото заседание на новия парламент, а по-късно вечерта националният оперативн щаб беше разформирован.


"Обърнахме тенденцията в съотношението между излекувани и новозаразени. Намалява заетостта на леглата в болниците, заяви Ангелов и съобщи данните от Единния информационен портал.


Още по темата - тук.


България върви към край на третата вълна


Главният държавен здравен инспектор Ангел Кунчев съобщи, че за последните 14 дни България се намира на 11-о място в Европейския съюз и на 4-о на Балканите след Турция, Сърбия и Северна Македония. "По смъртност запазваме второ място и в ЕС и на Балканския полуостров, съответно след Унгария и Република Северна Македония", каза той.


По думите му разликите между отделните области в страната вече не са толкова драстично. Най-висока остава заболеваемостта във София-град, Варна, Русе, Перник, София-област, Бургас. Най-ниско остава разпространението на коронавирус в областите Видин, Разград, Кърджали, Пазарджик и Габрово. "Спадът в заболеваемостта продължава трета седмица с еднакъв темп и ако се запази, вървим към край на третата вълна, но все още сме далеч от нормалното", коментира Кунчев. По думите му при смъртността все още не се отчита намаляване, тъй като тя изостава със седмица-две от случаите.


От началото на април 17 души са глобени за неносене на маска в градския транспорт в София. Това обяви изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност Димитър Дилчев пред БНТ. По думите му всяка седмица се проверяват до 800 превозни средства, като вниманието е насочено основно към това дали се спазват мерките за безопасност в градския транспорт.

Пулмологът д-р Александър Симидчиев, който е и депутат от "Демократична България" каза че е изненадан от решението да бъде закрит Националният оперативен щаб за борба с коронавируса. По думите му част от членовете на щаба не са знаели за това. "Щабът вършеше координиращи, стабилизиращи на пандемичния процес неща, а процесът на пандемията съвсем не е ликвидиран. И независимо от това дали щабът беше добър или лош, ние се отказваме от него без предизвестите и без да сложим нещо на негово място.Твърди се, че ще има брифинги, но те ще дават само цифри. Контролът изисква да имаме активни мерки върху тези цифри", заяви той в живо включване на страницата на "Да, България" във "Фейсбук".


По думите му решението за закриването на щаба е еднолично. "Не знаем до момента какво правеше този щаб, виждахме публичната страна на нещата, но днес се надявам от парламентарната трибуна да можем да изискаме и документи, свързани с работата му", каза Симидчиев.

Лекарският съюз против закриването на щаба

Коронавирусът в България: здравният министър разхлаби още мерките от понеделник


Председателят на Българския лекарски съюз (БЛС) д-р Иван Маджаров смята, че обстановката не предполага страната да се лиши от Националния оперативен щаб. "Обстановката по отношение на пандемията в Европа, в нашата страна не предполага, че трябва да се лишим от такъв орган, който наблюдава, анализира и да предлага решения, защото категорично няма данни за това, че вирусът си е тръгнал и се връщаме към нормалния си начин на живот", заяви той пред БНТ.


По думите му трябва максимално бързо да бъде запълнен този вакуум с друга структура или с нещо, което да вземе решение в тази обстановка. "Брифингите не са основното нещо, с което се занимава съставът на щаба. Всъщност се върши много работа между тях и зад тях и тази работа трябва да се поеме от някой", заяви Маджаров.


Според него най-вероятноероятно Министерството на здравеопазването в оставка ще се се нагърби с тази задача, но по тя би била непосилна за едно министерство. "Знаете, че в щаба са включени различни експерти, там се правят и математически модели", каза председателят на БЛС. Ако временно Министерство на здравеопазването се заеме с тази задача, то трябва да е за кратко и максимално бързо - "основно да имаме оперативна структура, която да предлага решение", смята Маджаров.

Депутатът от ГЕРБ Любен Дилов-син изрази учудване пред "Нова телевизия" защо столичната здравна инспекция "не тресне една глоба на всички", които се включиха в първото заседание на новия парламент. Вчера новоизбраните народни представители се събраха в старата сграда на институцията за откриването на 45-ото Народно събрание. "В тази малка сграда всички възможни забрани бяха нарушени – отстояние, носене на маски", уточни Дилов-син.

Отварят магазините в моловете

Коронавирусът в България: здравният министър разхлаби още мерките от понеделник

© Георги Кожухаров


От днес отново ще заработят и магазините, които са на територията на големи търговски центрове и молове.
Под условие ще отворят и казината и игралните зали - при 50% от целия им капацитет. От 29 април се отварят дискотеките, бар клубове, пиано барове, бар вариете и нощни барове. Условието е да са запълнени също до 50% от капацитета си.


Националният оперативен щаб е разформирован от днес, съобщи в късния следобед пресцентърът на Министерския съвет. Въпреки това здравният министър и държавният главен инспектор заявиха, че ще продължат да информират за развитието на болестта в страната. Днес в Министерския съвет вече разпуснатият щаб ще даде брифинг от 10 часа.

2185 случая на коронавирус, 3393 оздравели

Коронавирусът в България: здравният министър разхлаби още мерките от понеделник

© Георги Кожухаров


2185 са новите случаи на COVID-19 в страната или това са близо 15% от направените 14747 теста. Излекувани са близо 3400 души. Общо 9523 пациенти с коронавирус остават в болница, от тях 811 са в интензивни отделения. 108 души са починали за денонощието, 3393 оздравелите. Ваксинираните са 14 988.


Повече подробности и графики вижте тук.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Bond007
    Bond007
    Рейтинг: 777 Весело

    От днес ги няма НОЩниците и новите случаи с 1000+ надолу. Дали досега не ги надписваха, за да плашат раята?

  2. 2 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    Заразяване за сбогом - от Банкя с любов.

  3. 3 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    НОЩ загубиха изборите и Борисов ги махна.

  4. 4 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4271 Неутрално

    Коронавирус БГ
    Данните от нощес.
    Продължава намаляването на броя на откритите новозаразени. Средно на ден:
    15-21.1. - 416 /минимум/
    ...
    25-31.1 -562
    ...
    1-7.2 – 712
    ...
    8-14.2 – 849
    ...
    15-21.2 – 998
    ...
    22-28.2 – 1482
    ...
    1-7.3 – 1896
    ...
    8-14.3 – 2607
    ...
    15-21.3 – 3552
    ...
    22-28.3 – 3619
    ...
    24-30.3 – 3669 /максимум/
    ...
    29.3 – 4.4 – 3464
    ...
    5-11.4 – 2713
    6-12.4 – 2608
    7-13.4 – 2457
    8-14.4 – 2308
    9-15.4 - 2198

  5. 5 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4271 Неутрално

    Намляването на броя на починалите е по-бавно.Т.е. имаме по-малко регистрирани случаи, но по-тежки. Среднодневно:
    3-29.1. - 30 /минимум/
    ...
    25-31.1 - 32
    ...
    1-7.2 – 41
    ...
    8-14.2 – 42
    ...
    15-21.2 – 33
    ...
    22-28.2 – 48
    ...
    1-7.3 – 60
    ...
    8-14.3 – 96
    ...
    15-21-3 – 105
    ...
    22-28.3 – 99
    ...
    29.3 – 4.4 – 126 /максимум/
    ...
    5-11.4 – 118
    6-12.6 – 119
    7-13.4 – 118
    8-14.4 -120
    9-15.6 - 116

  6. 6 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4271 Неутрално

    Репродуктивно число на вируса:
    10-20.1 – 0,74
    ...
    21-31.1 – 1,16
    ...
    28.1 -7.2 - 1,16
    ...
    4.2 – 14.2 – 1,14
    ...
    11.2 – 21.2 – 1,09
    ...
    18.2 – 28.2 – 1,27
    ...
    25.2 -7.3 -1,18
    ...
    4-14.3 – 1,26
    ...
    11-21.3 – 1,20
    ...
    18-28.3 – 1,05
    ...
    25.3 – 4.4 – 0,98
    ...
    2-12.4 – 0,85
    3-13.4 – 0,84
    4-14.4 – 0,82
    5-15.4 – 0,81

  7. 7 Профил на Bond007
    Bond007
    Рейтинг: 777 Весело

    >"отварят магазините в моловете"

    Някой няма ли да даде тон за песен на хипоходричните истерици?

  8. 8 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4271 Разстроено

    Лошото е, че намаляването на броя на регистрираните болни и на хоспитализираните не е съчетано с пропорционално намаляване на броя на настанените в интензивно отделение и на смъртните случаи. Т.е. имаме по-малко заболели, но по-тежко...

  9. 9 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1561 Неутрално

    Беше си доста тежко без казина. Труден живот.

  10. 10 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1561 Неутрално

    До коментар [#1] от "Bond007":

    Ей сега като я поеме мангъровата бай ти Слави може и до 0 да паднат. Ще станем втори Занзибар.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3346 Неутрално

    До коментар [#8] от "Patsis":

    Айде пак специално за теб:
    Числото на "регистрирани болни" няма никакво смислено значение. Нещо като да делиш безкрайност на нула или обратното. Първи определящ фактор е обявен общ брой тестове (но и това не е представително), следващ е тип тестове, къде са вземани и пр.
    Брой в интензивно зависи от брой в болница, но там намалението е много малко - от 10000 на 9500. Все още са налице 7-8000 човека в болница неясно защо са в болница и какво точно им правят или "лекуват" което не би могло да се прави в домашни условия. Докато не изпишат или "излекуват" ненужно хоспитализирани болни не чакай спад в интензивните и смъртните.

  13. 13 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4512 Неутрално

    Интересен случай беше разказан днес по БНТ, наш нац. състезател по джудо, който преди да замине за състезание прави ПСР, излиза положителен, след това прави още три теста - 2 бързи и един ПСР, всички отрицателни. Влиза в карантина и веднага завежда дело срещу РЗИ. Съдът отсъжда в негова полза. Разказа също и каква е била обстановката в лаборатория "Рамус", в Пазарджик ли беше, не съм сигурен, където му е направен първия тест - в малък коридор били наблъскани 7 души, лаборантката която вземала проби, не се дезинфекцирала след всяка такава, нито ръкавици си е сменяла, отделно всички взети проби стоели една до друга, отворени.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  14. 14 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4512 Весело

    Та, за родните лаборатории, всяка една положителна проба на човек води до това, че същият задължително ще прави поне още една такава. Гарантиран бъдещ приход, и то постоянен.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  15. 15 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    До коментар [#12] от "k_":

    ''...властите не дават разграничение колко от положителните резултати идват от изследване за първи път и колко са поредни за един и същи пациент...''

  16. 16 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    щаба го няма, бойко подаде оставка , но грижата за здравето на пейзаните продължава. току що по новините на БНТ има репортаж за това , как днес вече глобили един чиляк , щото бил без маска в превозното средство . казаха , че ще санкционират и такива , дето си носили парцалчето под носа .

  17. 17 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    хахаха , свалили чиляка , щото маската му била под носа . репортерчето го пита защо не си е носил маската правилно , оня май го напсува.

  18. 18 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3346 Неутрално

    До коментар [#15] от "pavur":

    на сайта на бившия Щаб има таблица с данни, където са разделени колко са бързи и колко пецерета. Отношенията между тях се променя в различни дни, но може само да се гадае на боб какво предизвиква това.
    Може да се допусне, че отчетените бързи антигенни са тези в болници основно, защото населението масово се тества само с такива но малцина докладват в системата ако им излезе положителен.
    Ако на някой им излезе положителен домашния тест и не се чувства добре се обръща към здравната система и със сигурност в слеващите няколко дни го тестват поне оше 2-3 пъти, като тези ги регистрират. Това пределя високия процент, които наивния интрепретатор може да заключи, че 15% от населението е "заразено", но ако се направи масов тест както в Словакия ще се окаже около 1%.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  20. 20 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 542 Неутрално

    БХ си отмъщава на Народа за народната любов и озборните резултати!?

    От ПКП на ПБП

  21. 21 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    "д-р Иван Маджаров" -
    По какво има докторат тоя та го титулуват , защото му липсват морални качества за да бъде лекар ?

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  22. 22 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3260 Неутрално

    До коментар [#14] от "hamiltonf":

    > Гарантиран бъдещ приход, и то постоянен.

    Някои от нас разправят същото от месеци. Мръсен бизнес преплетен с медийна пропаганда.

    કટાક્ષ
  23. 23 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 652 Неутрално

    спрете парите по клиничната пътека за ковид изаболяването ще изчезве ва мигът! 0 болни, 0 заразени.

  24. 24 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    Тъй като е ясно, че закриването на НОЩ е еднолично Негово решение, това е още една причина да се яви в НС и да дава отговори!

  25. 25 Профил на Иполит Матвеевич
    Иполит Матвеевич
    Рейтинг: 1461 Весело

    Днес отварят магазините за парцалки в моловете и търговските центрове. Обикновено, подобно събитие е съчетано с мощен хипохондричен рев, а днес такъв отсъства. Питам се, защо? Нима и хипохондриците изгубиха вяра в медицинския ефект на ограниченията или просто минаха изборите? ... :-)

  26. 26 Профил на petiopit
    petiopit
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#23] от "scott":

    Съгласен. Положителен тест =1200 лв. Без значение от състоянието на човека. Това е абсурд.

  27. 27 Профил на Nik Nikolov
    Nik Nikolov
    Рейтинг: 397 Неутрално

    Кой луд ще иска да спре Лапаницата?!!

  28. 28 Профил на shymi
    shymi
    Рейтинг: 312 Весело

    Днес отварят магазините за парцалки в моловете и търговските центрове. Обикновено, подобно събитие е съчетано с мощен хипохондричен рев, а днес такъв отсъства. Питам се, защо? Нима и хипохондриците изгубиха вяра в медицинския ефект на ограниченията или просто минаха изборите? ... :-)
    —цитат от коментар 25 на Иполит Матвеевич


    По-скоро парите от шкафчето се пренасочиха към плюене по негерб партиите. Като гледам вчера доста простотия се изръси около вчерашното заседание и бягството на Бочко, та повечето герберчета са си изпълнили целите за седмицата и са се отдали на "заслужена" почивка. Или Бочко ги е извикал, за да го играят живи щитове.

  29. 29 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7641 Неутрално

    Да назначат Борисов на мястото на щаба , той и без това я вършеше и преди тази работа, пък и сега е безработен.

  30. 30 Профил на shymi
    shymi
    Рейтинг: 312 Любопитно

    Междувпрочем, "случайно" брифингът днес(който по спомен трябваше да е понеделник, но поредният опит за разсейване на раята) ще започне по същото време, когат ще започне заседанието на НС. Лесно може да си отсеете медиите в зависимост кое ще приоритизират да покажат :)

  31. 31 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    Ако приемем че парламента е представителна извадка за населението то при 240 депутата има 6 под карантина, то за 7 милиона трябва да имаме 175 хиляди карантинирани

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  32. 32 Профил на _raccoon
    _raccoon
    Рейтинг: 78 Неутрално

    Лошото е, че намаляването на броя на регистрираните болни и на хоспитализираните не е съчетано с пропорционално намаляване на броя на настанените в интензивно отделение и на смъртните случаи. Т.е. имаме по-малко заболели, но по-тежко...
    —цитат от коментар 8 на Patsis


    Мисля, че е нормално. Влошаването на състояние и съответно приемането в болница обикновено е около 7-10 дни след първи симптоми. Максимален брой новозаразени имахме на 31.03., а на хоспитализирани на 08.04. След това минава още около седмица докато се стигне до нужда от интензивно лечение, така че не учудващо, в момента са толкова много. От интензивно до смърт също минава известно време и числото на починалите ще е последното, което ще тръгне надолу. Важното е да се запази тенденцията в спада на положителни тестове, тогава пропорционално намаляване на другите стойности може да очакваме най-късно до края на месеца. Дано!

  33. 33 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3067 Весело

    До коментар [#25] от "Иполит Матвеевич":

    "Нима и хипохондриците изгубиха вяра в медицинския ефект на ограниченията или просто минаха изборите? "
    ================
    Просто се ваксинираха и не им пука.

    Еретик
  34. 34 Профил на iiu09354227
    iiu09354227
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Герб ликвидираха координиращия орган по пандемията, когато няма възможност по конституция да се назначи друг. С това Тиквата казва: "Като не гласувахте за мен - МРЕТЕ!"

  35. 35 Профил на falcone
    falcone
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    Кога стадионите? Или в дискотеките е по-безопасно?

  36. 36 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3346 Неутрално

    Аре честито!
    Бай Шиле току що обяви БЪЛГАРСКИЯ ЩАМ!
    Знаех си аз, че Щаба ще ритне предсмъртен къч.

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2021 Неутрално

    До коментар [#34] от "iiu09354227":


    И аз чаках тази нощ да измрем като си нямаме щаб но се събудих жив и здрав :)

  39. 39 Профил на Bond007
    Bond007
    Рейтинг: 777 Любопитно

    До коментар [#36] от "k_":
    >Бай Шиле току що обяви БЪЛГАРСКИЯ ЩАМ!

    Калоферският...?

  40. 40 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3346 Неутрално

    До коментар [#39] от "Bond007":

    Не е от Калофер. В някво село в северна българия до Плевен го намерили. Ако се окаже Учиндол, верно ще е поличба грозна.

  41. 41 Профил на petiopit
    petiopit
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#35] от "falcone":

    Никога. Най-безопасно е никога. Ще живеем вечно.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3350 Неутрално

    Идиоти. Какво очаквате да стане като отворите моловете и чалготеките. Да е по-различно от предишните пъти ли. Идиоти.

  44. 44 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3350 Неутрално

    Идиоти. Какво очаквате да стане като отворите моловете и чалготеките. Да е по-различно от предишните пъти ли. Идиоти.

  45. 45 Профил на СМЕТ В СЯНКА
    СМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 277 Весело

    От днес ги няма НОЩниците и новите случаи с 1000+ надолу. Дали досега не ги надписваха, за да плашат раята?
    —цитат от коментар 1 на Bond007


    И от къде според теб се взима информацията?
    Китай бяха манипулирали данните в началото за да имитират спад на заболелите. По-късно се появиха реалните данни в статистиката и не остана незабелязано.

    https://www.worldometers.info/coronavirus/

    Ма то на плоскоземци, к'во да им обясняваш.

  46. 46 Профил на СМЕТ В СЯНКА
    СМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 277 Весело

    Герб ликвидираха координиращия орган по пандемията, когато няма възможност по конституция да се назначи друг. С това Тиквата казва: "Като не гласувахте за мен - МРЕТЕ!"
    —цитат от коментар 34 на iiu09354227


    Не. С това казва, нали сте експерти и щяхте да се справите по-добре от мен с пандемията? Давайте - справяйте се сега да ви видим.

  47. 47 Профил на uup26649540
    uup26649540
    Рейтинг: 22 Неутрално

    До коментар [#39] от "Bond007":Не е от Калофер. В някво село в северна българия до Плевен го намерили. Ако се окаже Учиндол, верно ще е поличба грозна.
    —цитат от коментар 40 на k_


    Още чакаме да ни покажат, че са изолирали оригинала (щото според официалния отговор на МЗ не са направили и опит), те нови щамове били намерили.

    По принцип не кълна, но все повече се изкушавам.

  48. 48 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3346 Неутрално

    До коментар [#45] от "СМЕТ В СЯНКА":

    Та какво казваш има дори в твоя излислен сайт за Китай?
    В момента отчитат 300 болни от които цели 5 (ПЕТ!) в сериозно положение.
    Това от извадка от над милиард популация!
    Да ти имам сайта, и данните!

  49. 49 Профил на uup26649540
    uup26649540
    Рейтинг: 22 Весело

    Идиоти. Какво очаквате да стане като отворите моловете и чалготеките. Да е по-различно от предишните пъти ли. Идиоти.
    —цитат от коментар 43 на blondofil


    Падаш си по празноглави блондинки защото брюнетките не ти се връзват.

  50. 50 Профил на Иполит Матвеевич
    Иполит Матвеевич
    Рейтинг: 1461 Неутрално

    До коментар [#44] от "blondofil":

    Най-накрая се намери един хипохондрик за изреве, че да отсрами братството. Браво, другарю! ... :-)

    Но нека споменем един факт, обаче, че в момента поне половината население на страната е преболедувало и/или ваксинирано. Това е естествената преграда пред разпространението. Това е по-различното. И не ми излизайте с това, че малко били тези с две дози ваксина. Жена ми си сложи една Астричка в началото на март. Направи си тест за антитела на 23-24 март и имаше в изобилие.

    Бъдете живи, бъдете здрави, грабете живота с пълни шепи, защото човек е внезапно смъртен, както твърди Булгаков в една своя много известна книга ... :-)

  51. 51 Профил на uup26649540
    uup26649540
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Китай бяха манипулирали данните в началото за да имитират спад на заболелите. По-късно се появиха реалните данни в статистиката и не остана незабелязано.

    Ма то на плоскоземци, к'во да им обясняваш.
    —цитат от коментар 45 на СМЕТ В СЯНКА


    Китай били манипулирали данните, но другите данни не са манипулирани??
    Плоскомозъчни, какво да ги правиш.

  52. 52 Профил на Bond007
    Bond007
    Рейтинг: 777 Весело

    До коментар [#44] от "blondofil":

    Вместо да затворят парковете, планините и реките, те шЪ ми отварят молове, кръчми и дискотеки. И пак ще пускат онез гадинки-убийци да ходят на училище, дето си ядат едно друго от закуските.
    Абе ..мамата си е@ало. Шъ се мре...яко при това.

  53. 53 Профил на uup26649540
    uup26649540
    Рейтинг: 22 Весело

    Пресни впечатления от клиника по изгаряния - нито един лекар или медицинско лице с маска.

    Явно знаят нещо което ковидистите не знаят (или не искат да знаят).

  54. 54 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1731 Неутрално

    Те много хора са против не само лекарския сьюз.

  55. 55 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 1451 Неутрално

    Някой нов щаб трябва, смислен. Със Симидчийски вътре.

  56. 56 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2504 Любопитно

    Ха ха ха, Лая си лаеше против ББойко и НОЩ, против 50-те лева за пенсионерите.... ами сега е на власт тя! Защо реве за НОЩ, за 50-те лева за пенсионерите? Знаем, че тя е олимпийска лайнохвъргачка, но сега има власт, да управлява! Мажоритарни избори, субсидия по 1 лев......нали така?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  58. 58 Профил на Един Българин
    Един Българин
    Рейтинг: 844 Гневно

    "Лекарски" съюз - ей , господарят ти е пътник и то към затвора стига си АНАЛизирал! За какво ни е НОЩ? Математически модел на един иди 0т, който никога и нищо не е познал. На някакви "доктори", които никога не са лекували заразни и паразитни болести, а единия дори не е и лекувал в живота си. Какви препоръки могат да дадат такива - да се затворят парковете!!!??!!!

    Аман от хрантутници - глуп@ци!

    Един Българин
  59. 59 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1754 Разстроено

    До коментар [#3] от "yavooor":

    На Б.Борисов не му трябва НОЩ. Той всичко ръководи еднолично, включително и мерките против пандемията. Както видяхме, той взимаше решения които бяха точно обратните на предложенията на подчинените му. Например, той отмени "с политическо решение" (по думите на министъра му на здравеопазванети) много мерки на 1 март само за да ги върне 10 дни по-късно. Самият г-н Борисов призна, че е "като ластик", реагирайки на това, което политическия му усет подсказва, че е популярно за дена. Да не говорим за спазване на някакви принципи и последователност при управлението на пандемията.

    За какво му е НОЩ?!

  60. 60 Профил на petiopit
    petiopit
    Рейтинг: 965 Неутрално

    И от къде според теб се взима информацията?
    Китай бяха манипулирали данните в началото за да имитират спад на заболелите. По-късно се появиха реалните данни в статистиката и не остана незабелязано.

    https://www.worldometers.info/coronavirus/

    Ма то на плоскоземци, к'во да им обясняваш.
    —цитат от коментар 45 на СМЕТ В СЯНКА


    Информацията се взема винаги от държавните органи. Могат да обявят като Северна корея 0 заразени и това е. Край. Всички останали могат само да предполагат.
    Плоскоземците си мислят, че като четат по различни сайтове, получават различна информация.

  61. 61 Профил на Bond007
    Bond007
    Рейтинг: 777 Неутрално

    До коментар [#59] от "plamen_b":

    НОЩ му беше необходим, за да може някой (все пак с някакъв авторитет) да плаши раята по 24/7 през последната година, докато той обикаля с жипката. С любезното съдействие на мисирките от всички медии, вкл. и в-к Дневник.

  62. 62 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    Ангелов каза че дори и с колективен имунитет пак ще останат някои "малки" ограничения , някой да не си мисли че ще ходи естествено по човешки без бурка!

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  63. 63 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2021 Неутрално

    До коментар [#44] от "blondofil":

    Теб какво те вълнува? Кой ти пречи да си седиш вкъщи и да трепериш пред телевизора? Или искаме да има ограничения ама те да са за другите а пък ние да си работим нормално?

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  65. 65 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2021 Неутрално

    "Новите партии предлагат да сформират оперативен щаб за борба с COVID-19"

    Само ако шефове там ще са Чорбанов, Мангъров, Мира Кожухарова и т.н., този щаб би имал смисъл. Но имайки предвид че на практика пандемия няма, не виждам смисъл от щаб. Пандемия има само в медийнте студиа и в устата на политиците, в реалния живот такова нещо никой не вижда, виждаме само негативните последици от "мерките" срещу "пандемията".

  66. 66 Профил на Bond007
    Bond007
    Рейтинг: 777 Любопитно

    Къде e xkoleva? И тя ли си замина, барабар с НОЩниците?

  67. 67 Профил на Bond007
    Bond007
    Рейтинг: 777 Неутрално

    До коментар [#65] от "Billy Pilgrim":
    >Само ако шефове там ще са Чорбанов, Мангъров, Мира Кожухарова и т.н.

    Не споменавай тези имена, че хипохондриите ще се гътнат от ужас, преди да се набоцкали.

  68. 68 Профил на xoq17654521
    xoq17654521
    Рейтинг: 59 Неутрално

    Който иска да се затваря да се затваря - не му преча.

    Който иска да ме затварят, ежегодно "ваксинират" и да ми се ограничават правата на предвижване и т.н. много ми пречи.

  69. 69 Профил на xoq17654521
    xoq17654521
    Рейтинг: 59 Неутрално

    Къде e xkoleva? И тя ли си замина, барабар с НОЩниците?
    —цитат от коментар 66 на Bond007


    От първия ден обяснявах, че е платен трол и събирах минусите.

    Сега остава и стареца Patsis да се спре и да си намери ново пенсионерско хоби.

  70. 70 Профил на xoq17654521
    xoq17654521
    Рейтинг: 59 Весело

    Ако приемем че парламента е представителна извадка за населението то при 240 депутата има 6 под карантина, то за 7 милиона трябва да имаме 175 хиляди карантинирани
    —цитат от коментар 31 на Корки


    Ако приемем, че цирка и маскарада в парламента е представителна извадка на населението, то аз не съм хомо сапиенс. И го казвам с гордост независимо от очакваните "отговори".

  71. 71 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Все си мисля, че човека с тупето трябва да е подал оставка и да се скрие за да не дразни.... Ама явно имам други представи за некадърници на държавен пост...

    www.soundcloud.com/x2805
  72. 72 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    щом щабът смята, че се спрява много добре с работата си тогава всички в него са за уволнение. закриването на щаба е услуга за тях и може би и за всички нас. или може би понеже вече няма нужда щабът да бъде параван на премиера в оставка затова са решили да го разформироват

    Истината ни прави свободни.
  73. 73 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    До коментар [#45] от "СМЕТ В СЯНКА":

    кмете, я кажи как се събират данните за тоя сайт , кой го събира и набива данните , откъде идва информацията и числата ?

  74. 74 Профил на Born
    Born
    Рейтинг: 671 Неутрално

    Ще се случи песимистичният сценарий- до края на август. Дотогава при този темп на ваксинация ще трябва всички да сме го преболедували...

  75. 75 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7641 Неутрално

    "Този щаб абсолютно логично е да бъде разформирован, тъй като той е надинституционална структура, която координира държавни органи"
    Когато Борисов нахлуваше на брифингите на щаба, сядаше в средата и вземаше думата, нямахме такова усещане. Кога щаба се превърна надинституционална структура.

  76. 76 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3350 Неутрално

    До коментар [#52] от "Bond007":

    Да направим България първа по смъртност в Европа и света. Ние тия кръчми с кръв сме ги взели. Смърт на народа, свобода на кръчмите.

  77. 77 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3350 Неутрално

    До коментар [#65] от "Billy Pilgrim":

    Тези дето умират в болниците, не умират от пандемията, това са едни симуланти. Повечето съвестни граждани умират с чувство на изпълнен дълг към кръчмарските и молови мутри.

  78. 78 Профил на Bond007
    Bond007
    Рейтинг: 777 Неутрално

    До коментар [#77] от "blondofil":
    До коментар [#76] от "blondofil":

    Поздравления, колега!
    Всички хипохондрици се изпокриха днес и оставиха само Вас на амбразурата.
    Навън е слънчево (е малко подухва), излезте от килера, седнете в някое заведение и изпийте накое питие. Уверявам Ви, че няма да съжалявате.

  79. 79 Профил на petiopit
    petiopit
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#65] от "Billy Pilgrim":Тези дето умират в болниците, не умират от пандемията, това са едни симуланти. Повечето съвестни граждани умират с чувство на изпълнен дълг към кръчмарските и молови мутри.
    —цитат от коментар 77 на blondofil


    Колко случая на оспорен смъртен акт има. Човека го няма. Дали е умрял от ковид, или с ковид, или защото не може да влезе в болница без ковид. Все тая.

  80. 80 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3346 Неутрално

    До коментар [#77] от "blondofil":До коментар [#76] от "blondofil":Поздравления, колега!Всички хипохондрици се изпокриха днес и оставиха само Вас на амбразурата.Навън е слънчево (е малко подухва), излезте от килера, седнете в някое заведение и изпийте накое питие. Уверявам Ви, че няма да съжалявате.
    —цитат от коментар 78 на Bond007


    Хипохондитата събират сили и мотивация защото Великден приближава, а там е решителната битка на годината срещу "заразната лъжица".
    Не че се комкам, щото и не мога да удържа да постя и съм грешен, ама това с комкането си е примитивна форма на ваксинация от хиляди години и то май по-ефективна от сегашните препарати за тия болести. Вярвашите си обменят омаломощени от алкохола във виното разни вируси по устите дето ги имат.
    А е по-добра от сегашните препарати, защото цялата процедура е придружена от ритуали вдъхващи позитивизъм от Въскресението и събуждащата се Природа.
    Докато експерименталните препарати разчитат на Страх, за да те накарат да ги ползваш, като на всичкото отгоре ти карат да се подпишеш, че ако нещо се сбъгяса ти сам си си виновен и са те предупредили за това.
    Та, по Великден ще бъде Вяра срещу Вяра, защото ковидистите са доказали вече, че са агресивни спрямо другите вери и не признават никаква друга наука освен тяхната, дори човека и Нобел да е порлучил.

  81. 81 Профил на ayg28654573
    ayg28654573
    Рейтинг: 37 Неутрално

    Дали е умрял от ковид, или с ковид, или защото не може да влезе в болница без ковид. Все тая.
    —цитат от коментар 79 на petiopit


    Не е все тая за останалите и едни цифрички които ни сервират.

  82. 82 Профил на ZyklonA
    ZyklonA
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#13] от "hamiltonf":

    Ти как си мислиш ,че е в Брюксел , толерасте?

  83. 83 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2021 Неутрално

    До коментар [#77] от "blondofil":

    Имаш ли представа какви трябва да са бройките за да наречеш нещо пандемия? Те хората и от рак и от инфаркт и от катастрофи и от какво ли още не умират. Значи ли това че трябва да обречем всички на глад и мизерия. И как за една година не го разбрахте бе, не е проблем че някой няма да може да ходи на кръчма, проблема е че остават няколко стотин хиляди човека без доходи. Набийте си го в главата и си го повторете поне 10 пъти. Затварянето на заведения, хотели, спортни зали и други неща оставя стотици хиляди твои сънародници без доход. Няма ли поне малко човечност във вас, как може да сте такива егоисти, да имало мерки ама другите да страдат а ганьо да си ходи на работа и да си получава заплатата. Ти навит ли си да не ходиш на работа и да не получаваш доход щом си толкова за мерки? И това за необозримо бъдеще.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK