Метрото очаква перничани на новата жп спирка "Горна баня"

Перонът и чакалнята на новата жп спирка по линията София-Перник

© Георги Кожухаров

Перонът и чакалнята на новата жп спирка по линията София-Перник



Третата метролиния от 24 април ще стига до в кв. Горна баня и станцията там е свързана с новата жп спирка по линията София-Перник. Очакванията на столичния "Метрополитен" е тази топла връзка да помогне за осигуряването на нужния брой от 100 хиляди пътници, за да е рентабилна метролинията до кв."Хаджи Димитър".


Къде са новите метростанции


Четирите нови метростанции след действащата "Красно село" са: "Овча купел" - на кръстовището на бул."Никола Мушанов" и бул. "Линкълн"; "Мизия" - на бул. "Монтевидео" до 88-о училище "Димитър Попниколов" и сравнително близо до Нов български университет; третата станция е "Овча купел II" - до ул. "Антонин Колар" и ул. "Херман Майер"; последната е "Горна баня", която има излаз от двете страни на Околовръстния път и връзка с влаковете от Перник, Радомир, Дупница и Благоевград, както и от Кюстендил.




От Перник до Горна баня - за 40 минути и за още 10 - до центъра


Първоначално метрото е било планирано да стига до кв.Княжево, като трасето е било под бул. "Цар Борис III". Анкетни проучвания сред живеещите и пътуващите с автомобили в този район са преориентирали маршрута към Горна баня и връзката с влака от Перник. Надеждата е много перничани, които работят в София и се движат с кола, да оценят новата възможност за пътуване до София - с влак за 40 минути до жп спирка "Горна баня" и после с метрото за 15 минути до центъра.


"От новата жп спирка "Горна баня" има транзитен тунел до спирката на автобуси 11, 102, 60 и 73", обясни и другите връзки с градския траспорт началникът на крайната метростанция Станимир Ахчийски.


Топла връзка от метростанцията отвежда към жп спирката "Горна баня".

© Георги Кожухаров

Топла връзка от метростанцията отвежда към жп спирката "Горна баня".


Жп спирката е с две зали-чакални с пейки. Синхрон между влаковете на БДЖ и метрото не се налага, защото в пиковите часове интервалът между метровлаковете ще е 4.30 минути, обясни д-р инж. Николай Николов, зам.-началник управление "Експлоатация" на софийския "Метрополитен" ЕАД. По трасето от Горна баня до кв. "Хаджи Димитър" едновременно ще се движат 12 метровлака "Siemens". Закупени са общи 30 като на 26 април ще бъде доставен и последният от тях. Те са с трето ниво на автоматизация като софтуерната система позволява да бъдат доразвити до най-високото, четвърто ниво. Тогава ще отпадне и необходимостта от кабина за машиниста на влака, посочи Николов.


дтн инж.Николай Николов в диспечерския център на метрото.

© Георги Кожухаров

дтн инж.Николай Николов в диспечерския център на метрото.


"В момента автоматизацията при влаковете от третата метролиния е следната: светва бутон на таблото на машиниста, който показва, че влакът може да замине от станцията. При натискането му влакът тръгва напълно автоматично, спира също автоматично и отваря влаковите и перонните врати", разясни той.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK