Коронавирусът и ваксинирането: данните на 20 април


"Дневник" публикува актуалните данни, свързани с разпространението на коронавируса в България, давани от държавната Единна информационна система. По-надолу в статията могат да се видят графики, които очертават тенденциите от последните месеци по основните показатели - броя заразени, починали и излекувани, броя на пациентите в болници и в интензивни отделения и съотношението между общия брой направени PCR и антигенни тестове и положителните резултати от тях.


От 23 декември в данните влизат и антигенните тестове. До тази дата единствените официално признати от държавата бяха PCR тестовете. В началото на декември главният държавен здравен инспектор Ангел Кунчев обяви, че скритата заболеваемост (броят на заразените, открити с антигенен тест, но непотвърдени с официалния PCR) е средно около 10-15%. И в момента не се обхващат всички антигенни тестове, а само тези, правени в лаборатории, болници и поликлиники. Не са малко хората, които се тестват сами с предлаганите в аптеките продукти, така че скрита заболеваемост пак има.




Първата таблица показва данните за изминалото денонощие, при които често има неточности по технически причини. В неделя и понеделник обичайно рязко спада отчитаният брой на новозаразени и на направените тестове, а причината според властите е, че в почивните събота и неделя много лаборатории не работят или работят с намален капацитет, както и с това, че лабораториите и болниците нанасят резултатите си със закъснение в единната информационна система. Това пък обикновено води до значително увеличение на данните за нови заразени, настанени в болница, и смъртни случаи във вторник.


В опит да бъдат "изгладени" инцидентните пикове и спадове в скоби към основните показатели е посочена промяната в % за последните седем дни от деня на съобщаването, базирана на среднодневните показатели (понеделник е сравнен с предходния понеделник, вторник с вторник, но не в абсолютни стойности, а след осредняване за периода и т.н.).


Заразени, излекувани, починали


До 23 декември официалната статистика отчиташе като заразени само хората, за които в някоя от одобрените от държавата лаборатории е получен положителен PCR тест. След тази дата за официални се приемат и направените там и в COVID центровете резултати от антигенни тестове.


След 13 октомври статистиката отчита като излекувани всички заразени, чиято 14-дневна карантина е изтекла, без да се правят допълнителни изследвания. За излекувани се смятат и всички пациенти, които са били в болнични заведения с COVID-19 и са изписани. В статистиката на жертвите влизат хората, които са починали, след като са били доказано заразени с коронавирус. По този показател от началото на епидемията в много държави има спор доколко коректно е отчитането заради ролята на придружаващи заболявания на пациентите.



Колко са положителните тестове


Изчислението каква част от тестовете са положителни е до известна степен условно, тъй като се прави на базата на общия брой тестове за деня, като властите не дават разграничение колко от положителните резултати идват от изследване за първи път и колко са поредни за един и същ пациент. Все пак могат да се ползват за ориентир, доколкото след отпадането на задължителния отрицателен тест за излизане от карантина повторните изследвания би следвало да са намалели.



Лечението в болници


Необходимостта от лечение в болница се смята за един от ключовите показатели за развитието на пандемията, тъй като поставя под сериозен натиск здравната система и отчита възможността на държавата да се справи с кризата. Данни за това каква част от тях са запълнени се обявяват веднъж седмично - на брифинга на Националния оперативен щаб в четвъртък.



Ваксинирането


Ваксинационната кампания в България започна на 27 декември, като до момента най-големите количества ваксини, които са доставени и се прилагат, са на "Пфайзер"/"БионТех". При трите използвани до момента препарата имунизационният курс се смята за завършен след две поставени дози през определен период от време.


Властите отчитат няколко показателя - общ брой поставени дози (независимо дали първа или втора) до момента, дневен брой и брой хора с поставена втора доза, т.е. със завършена ваксинация. В графиката може да се види съотношението между общо приложените дози и реалния брой ваксинирани.




Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    Хубаво, че броят на хоспитализираните продължава да пада, на ваксинираните - да расте, но тия над 200 починали всеки вторник вече месец...
    Това е истинското несправяне на системата.
    Ако въобще има система, защото имам чувството, че всичко се носи по течението.
    Умрял - умрял.
    Така му било писано, всички ще умрем, защо забравяме за останалите умрели и прочее останали глупави клишета...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  2. 2 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3409 Неутрално

    До коментар [#1] от "pariah":

    Добра тенденция всичко надолу. Да натиснат докторите да изпратят болниците тая седмица да останат 3-4000 и интензивни и смъртни ще паднат.

  3. 3 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3352 Разстроено

    Ситуацията с ваксинирането е пълен, ама пълен провал - около 300 000 поставени ваксини за последните 30 дни, средно 10 хил. на ден. С това темпо ще имаме колективен имунитет догодина лятото.... И вече няма недостиг на ваксини, да се знае.

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4234 Неутрално

    До коментар [#2] от "k_":

    7000 игли са жалка история а 217 жертви са "добра работа" !!!
    ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на Тошо Кочев
    Тошо Кочев
    Рейтинг: 1512 Разстроено

    Много починали от вирусъ.Без Бойко няма живот!🥳

    Много съм прост
  6. 6 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    До коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Герб не кара никого на сила да не спазва ограниченията ,нито пък им организира събирания и пътувания , които са основните причини за големия брой болни , явно е ,че никой нищо не спазва ,болните се крият не се изследват и разпространяват безнаказано инфекцията , ще видим като си замине ГЕРБ кой ще е вече причината за големия брой болни и загинали -

  7. 7 Профил на Тошо Кочев
    Тошо Кочев
    Рейтинг: 1512 Любопитно

    До коментар [#6] от "edin drugii":

    Тогава виновен ще е световният еврейски заговор!🤡

    Много съм прост
  8. 8 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3409 Неутрално

    До коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ама ти наистина ли си вярваш, че можеш да намериш 50 000 на ден и това всеки ден желаещи доброволци да участват в проучването с експерименталните препарати?

  9. 9 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3352 Разстроено

    До коментар [#6] от "edin drugii":

    Все повече спазването на мерките е преди всичко лична отговорност, това е така, а и вече няма наказания. Но организацията на ваксинацията не е, там би трябвало да се положат много повече усилия, професионална информационна кампания включително - правителството не го направи и резултатите са тези - последни сме. Като резултат - много по-бавно икономическо възстановяване и провален летен туристически сезон, чужденците не са идиоти, четат как не се справяме.

  10. 10 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Хубаво, че броят на хоспитализираните продължава да пада... тия над 200 починали всеки вторник вече месец......
    —цитат от коментар 1 на pariah

    И лекари, и обществото вече се запознаха с картинката на вируса. Виждат някои неща и вече не може да ги излъжеш, че е микс от чума и ебола. Да, починали има, но наистина не се знае дали не са случаи на вече хоспитализирани с тежки заболявания и в последствие хванали ковид в самата болница.

    Иначе има празни легла за леки случаи - за който иска да лежи една седмица вместо у дома в болница, която почти нищо няма да направи за него, а може да му е по-гадно заради гадната храна и стреса.

  11. 11 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4222 Неутрално

    Данните от нощес.
    Продължава намаляването на броя на откритите новозаразени. Средно на ден:
    15-21.1. - 416 /минимум/
    ...
    25-31.1 -562
    ...
    1-7.2 – 712
    ...
    8-14.2 – 849
    ...
    15-21.2 – 998
    ...
    22-28.2 – 1482
    ...
    1-7.3 – 1896
    ...
    8-14.3 – 2607
    ...
    15-21.3 – 3552
    ...
    22-28.3 – 3619
    ...
    24-30.3 – 3669 /максимум/
    ...
    29.3 – 4.4 – 3464
    ...
    5-11.4 – 2713
    ...
    12-18.4 – 2055
    13-19.4 - 1957

  12. 12 Профил на Oliver
    Oliver
    Рейтинг: 456 Неутрално

    До коментар [#8] от "k_":

    С всяка от 3те ваксини има над 100 милиона ваксинирани, за период над 4 месеца. На мен това ми стига. Разбира се, всеки е свободен да изчака колкото намери за добре.

  13. 13 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    До коментар [#1] от "pariah":

    Големия брой загинали е само поради късното пристигане в болници на тежко болни пациенти и самолекуване ,възможност в аптеки и дрогерии всеки да си купува свободно лекарства по свое усмотрение ,нещо което е забранено навсякъде по света ,от там липса на отговорност на пациента за усложненото му състояние след самолекуване и натоварване на интензивните звена извън възможностите им поради тежкото състояние на много от новопостъпилите пациенти ,които са неспасяеми още от влизане в болниците .Всичко това предполага ,че причината не е в ниско качество на здравната система ,а в безхаберието и неглижирането на пандемията от населението ,масовия отказ от ваксиниране ,което върви в момента особено от възрастното население ,поради безплатния му и бърз достъп до здравни грижи

  14. 14 Профил на fmf441046451
    fmf441046451
    Рейтинг: 27 Разстроено

    Инстинската новина за деня са 217-те починали - вторият най-висок дневен брой от началото на пандемията.

  15. 15 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4222 Неутрално

    Намаляването на броя на броя на починалите е по-бавно. Създава се впечатление, че имаме в последните дни по-малък брой разболели се, но по-тежко. Среднодневно:
    3-29.1. - 30 /минимум/
    ...
    25-31.1 - 32
    ...
    1-7.2 – 41
    ...
    8-14.2 – 42
    ...
    15-21.2 – 33
    ...
    22-28.2 – 48
    ...
    1-7.3 – 60
    ...
    8-14.3 – 96
    ...
    15-21-3 – 105
    ...
    22-28.3 – 99
    ...
    29.3 – 4.4 – 126 /максимум/
    ...
    5-11.4 – 118
    ...
    12-18.4 – 111
    13-19.4- 113

  16. 16 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4222 Неутрално

    Репродуктивно число на вируса се стабилизира без да достигне януарския си минимум:
    10-20.1 – 0,74
    ...
    21-31.1 – 1,16
    ...
    28.1 -7.2 - 1,16
    ...
    4.2 – 14.2 – 1,14
    ...
    11.2 – 21.2 – 1,09
    ...
    18.2 – 28.2 – 1,27
    ...
    25.2 -7.3 -1,18
    ...
    4-14.3 – 1,26
    ...
    11-21.3 – 1,20
    ...
    18-28.3 – 1,05
    ...
    25.3 – 4.4 – 0,98
    ...
    1.4-11.4 – 0,87
    2-12.4 – 0,85
    3-13.4 – 0,84
    4-14.4 – 0,82
    5-15.4 – 0,81
    6-16.4 -0,81
    7-17.4 -0,81
    8-18.4 – 0,83
    9-19.4 - 0,83

  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4234 Неутрално

    До коментар [#6] от "edin drugii":

    Тая мантра другарю се изтърка. Знам вече за "почерпки" за Пфайзер и Модерна.
    Лозунгите си ги пази за теб и за партийните ви сбирки.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3352 Разстроено

    До коментар [#15] от "Patsis":

    При намаляващи тестове откритите новозаразени са само процент от истинската бройка, а като си зле, ще влезеш в болница, а оттам някои - и в моргата. Нещата с пандемията вероятно ще отминат, но много по-бавно и с много повече излишни жертви, отколкото в Западна Европа.

  19. 19 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3409 Неутрално

    До коментар [#10] от "lil_alex":

    Престоят в болница гарантира допълнително натоварване с всички възможни щамове и разновидности на ковид в района, което намалява шансовете за оздравяване.
    Допълнително ситуацията се влошава, ако започнат да павят експерименти с различни илачи с недоказана ефективност.

  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4234 Неутрално

    До коментар [#8] от "k_":

    Аз мога защото знам как да го направя.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4234 Неутрално

    До коментар [#9] от "boevbisser":

    Защото милиционерите и това не могат да свършат. Тотален мързел и безхаберие във властта.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4222 Весело

    До коментар [#14] от "fmf441046451":

    Нали знаете какво е социалистически реализъм?
    Едноокият, гърбав и куц херцог е нарисуван на лов, присвил кьоравото око, с раница на гърба, стъпил с по-късия крак върху убитата сърна.

  23. 23 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    До края на Юни въпросът с имунитетъи ще се реши по естествен път.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  24. 24 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3409 Неутрално

    До коментар [#11] от "Patsis":

    Има си хас да не намаляват новооткритите като тестовете намаляват от 20 000 на 15000 .

  25. 25 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    една позната вече 5 месеца чака да й паднат ''антителата'', щото не й дават да се ваксне иначе . а има желание .

  26. 26 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3815 Неутрално

    Влошаване на обстановката, за съжаление.

  27. 27 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3409 Неутрално

    Току що по тивито поредния медицински експерт обяви че вървят експериментите в блониците с новите илачи - някви различни чешити моноклонални антитела.
    Да припомним - хлорокуин, плазма, ремедисивир, инверктимин, озон, десетина вида антибиотици тия си спомням. Кое от тия работи доказано като лекасрство?
    Със сигурност има хора ако се разкашлят да са съгласят да пробват всичките едновременно и това е разбираемо след тоталното ошашавяне на популацията последната година.

  28. 28 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3352 Любопитно

    До коментар [#26] от "Тsonkooo":

    Абе всъщност е подобряване, но с мноооого бавно темпо и с ценат ана излишно починали хора, които могат да бъдат спасени. Нещо като както настигаме останалите държави в ЕС - уж, нали, много работа, работа, работа, а все последни.
    Успешен ден на всички.

  29. 29 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3815 Неутрално

    До коментар [#27] от "k_":

    Експерименти?

  30. 30 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2237 Неутрално

    Инстинската новина за деня са 217-те починали - вторият най-висок дневен брой от началото на пандемията.
    —цитат от коментар 14 на fmf441046451


    Във вторник винаги данните са високи, за сметка на данните от понеделник и неделя. Изглежда починалите не ги броят през почивните дни. Дано е така, а да не се окаже че изобщо не са ги забелязали и чак в понеделник ги откриват. Извинявам се за черния хумор, но е крайно време да сумират данните за 3 дни и да ги подават във вторник, а не всеки понеделник хората да си отдъхват, че леталните случаи са паднали, и всеки вторник да отново да се стресират от високата смъртност.

  31. 31 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    До коментар [#30] от "Fiji":

    Цитат:''...като властите не дават разграничение колко от положителните резултати идват от изследване за първи път и колко са поредни за един и същ пациент. ''

    за умрелите можем само да гадаем , дали не слагат в бройката и хора умрели с пневмонии , но без положителен тест , с така наречения ''контрибютинг коос ъф дет - ковид 19''.

  32. 32 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2986 Неутрално

    Влошаване на обстановката, за съжаление.
    —цитат от коментар 26 на Тsonkooo


    Да, добре сме! – според здравния министър "всичко е под контрол"!
    И сме много добре!

  33. 33 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#24] от "k_":


    Кой вдига и сваля тестовете според теб? КОй нарежда на сесетките частни лаборатории да правят повече или по-малко тестове

    А не е ли по-просто - по-малко хора със симптоми, по-малко контактни и по-малко тестове.

  34. 34 Профил на mitaka_1
    mitaka_1
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#3] от "boevbisser":

    Хубав бисер си написал,браво!Ваксинирането някаква норма ли трябва да гони?Аз си мислех,че е по волята да гражданите дали да участват в здравния експреримент или не!

    Изпреварващо увеличение на доходите-стимул за икономиката..John Maynard Keynes
  35. 35 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 654 Неутрално

    До коментар [#1] от "pariah":Големия брой загинали е само поради късното пристигане в болници на тежко болни пациенти и самолекуване ,възможност в аптеки и дрогерии всеки да си купува свободно лекарства по свое усмотрение ,нещо което е забранено навсякъде по света ,от там липса на отговорност на пациента за усложненото му състояние след самолекуване и натоварване на интензивните звена извън възможностите им поради тежкото състояние на много от новопостъпилите пациенти ,които са неспасяеми още от влизане в болниците .Всичко това предполага ,че причината не е в ниско качество на здравната система ,а в безхаберието и неглижирането на пандемията от населението ,масовия отказ от ваксиниране ,което върви в момента особено от възрастното население ,поради безплатния му и бърз достъп до здравни грижи
    —цитат от коментар 13 на edin drugii


    Каква бълвоч само, не кокошката виновна, ами яйцето? Нали ако вземем всички "безхаберни" болни и ги вкараме в друга европейска държава, поне 50% щяха да бъдат спасени - още ЖИВИ? В България : нима личните лекари не отказват да вдигат телефоните си? Нима болниците не връщат болни? Нима малко хора умират по домовете си, защото цялата държава е абдикирала? Нима хората не се самолекуват, защото в това блато, на никой не му пука за твоето здраве, а всеки гледа да избяга от отговорност и единственото важно са парите? За каква здравна система може да говорим в България, когато здравни работници носят "цървули" в провинциялните бараки, наричани - болници? Коя образователна система бълва глупав и везверен материал? Кой трябва да тръгне да дава пример за благоприличие, морал и кадърност, простака, който се извинява с простащината да другите ли?

  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4234 Неутрално

    До коментар [#33] от "taratanki":

    Мечтай си.
    Знаеш ли колко теста са купени от всички аптеки и колко от тях са положителни?
    СЪМНЯВАМ СЕ!!!
    ПО-Умно другарю.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 654 Гневно

    Простата истина е, че населението масова се изпозарази и за повечето ваксинацията е безмисленна. Който оцеля, оцеля. Какво всички видяха първи с пфайзер/модерна се ваксинираха нашите политически и задкулисни ЛИДЕРИ, и за тях имаше работеща здравна система и специално обгрижване и сигурно не са получили филийка с мас за закуска! За простия, безхабереб и необразован народ пълен с болни и виновни българи трябва да се набива в кухите глави, че умират не заради липата на държавност и здравна система, а умират ЗАЩОТО САМО СА СИ ВИНОВНИ. Здравния министър 100пъти каза, че пациента е ВИНОВЕН а болноците СА СУПЕР ПОДГОТВЕНИ, СТОЯТ И ЧАКАТ ПАЦИЕНТИ с хляб и сол, ама тъпите пациенти видиш ли, идвали когато БИЛО КЪСНО. Ясно!

  38. 38 Профил на dale4nata
    dale4nata
    Рейтинг: 119 Неутрално

    До коментар [#3] от "boevbisser":

    Напълно съм съгласна. И проблемът идва от липса на разбираема кампания. Старите не се ваксинират от страх. Има лични лекари, които отбиват топката и не информират възрастните. (личен опит) като не се ваксинират старите и болните ще продължим с печалбите 100-200 починали на ден...

  39. 39 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4234 Неутрално

    До коментар [#38] от "dale4nata":

    Кажи на бойко ти да види какви са ластиците по Европа. Там нямат проблеми с ваксинирането на възрастните.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  40. 40 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    До коментар [#36] от "КМЕТ В СЯНКА":

    какво общо имат купените тестова?
    Въпросът на колегата беше за връзката между по-малкия брой тестове и по-малкото заразени.

  41. 41 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    До коментар [#40] от "taratanki":

    и като се добяват по една -две нули на дневните бройки ''случаи'', тва кво променя?
    шаша и паниката ше се увеличат в пъти и в спешното ше завалят с 400 повече позвънявания на баби вдигнали кръвното .

  42. 42 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2855 Неутрално

    До коментар [#29] от "Тsonkooo":

    Антиваксър... Имат си и те опорни точки.

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  43. 43 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3409 Неутрално

    До коментар [#33] от "taratanki":

    Не знам кой ги вдига и сваля.
    Дори в тези графики може да видиш как през януари брой тестове е вдигат двойно за два дена - от 8 на 16 000 точно в дните когато е налице минимум на всичко - заразени, болници (към този момента ковид отделенията са празни), интензвини, починали и пр. И после брой тестове е постоянно над това ниво като достига 20 000 в един момент.
    Това е началото на сегашната "вълна".
    Вие се опитвате да ме убедите, че това е естествен процес - за един уикенд двойно повече хора са решили да хукнат и се тестват.
    Аз твърдя, че колко хора са се тествали в момента в страната никой не знае, защото това са обявен брой тестове, не реално извършени. Реалните са много повече, но колко повече, с тези данни няма начин да се разбере.

  44. 44 Профил на jlb02632781
    jlb02632781
    Рейтинг: 569 Неутрално

    До коментар [#31] от "pavur":

    Не слагат. Късно приети пневмонии с типична ковид картина дават отрицателен тест. Водят си се просто пневмонии, щото касата за да плати пътеката като ковидна, иска положителен тест. Демек бройката ковид починали, всъщност е занижена.

  45. 45 Профил на petiopit
    petiopit
    Рейтинг: 912 Неутрално

    До коментар [#33] от "taratanki":Мечтай си. Знаеш ли колко теста са купени от всички аптеки и колко от тях са положителни?СЪМНЯВАМ СЕ!!!ПО-Умно другарю.
    —цитат от коментар 36 на КМЕТ В СЯНКА


    Хората преболедуваха масово. Дори по два пъти. Когато протича леко изобщо не се тестват. Ако някой от семейството преминава по тежко, си купуват от аптеките тест за антитела да видят при другите какво става. Всичко това остава извън статистиката. Но когато хората си знаят, че имат антитела няма да тръгнат за ваксини. Освен ако не им трябва документ. Аз около мен почти не мога да се сетя за хора, които не са се сблъсквали с вируса.

  46. 46 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    До коментар [#44] от "jlb02632781":

    тва може да е у нас .
    в щатите в тоя случай са пишели в смъртния акт : спомагащ фактор за смърт - ковид 19 .
    в статистиката влиза умрял ОТ ковид .
    в Англия промениха методиката през август миналата година и намалиха бройката умрели от ковид с 11.5 %
    ''скритата смъртност'' от ковид в цивилизования свят едва ли надвишава 3-4 %
    даже да гушнеш букета на кревата вкъщи , тва едва ли остава скрито .
    в началото в паниката да не се заразиш при транспортиране , директно трупа се пише ковидна жертва. по симптоми .
    щото клинична картина поне миналата година нямаше , не знам сега как е

  47. 47 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 1052 Весело

    До коментар [#23] от "dedoliben":

    И ще трае докато двамата с хаджи Генчо си изпиете ракията...

    73! Go Go
  48. 48 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#9] от "boevbisser":

    Реално който е искал да се ваксинира го е направил,аз на "зелен коридор" за 20 минути през февруари с първа доза,тия дни ще ми поставят втората.
    Има три позиции на хората относно ваксините.ваксинация при първа възможност,ваксинация с конкретна ваксина или отказ от ваксинация.Правителството не може да направи нищо,за да промени нечия нагласа,

  49. 49 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3352 Любопитно

    До коментар [#48] от "slonsco":

    Не съм съгласен, правителството е длъжно с активна комуникационна кампания да убеди и след това със стройна организация да ваксинира населението, без да наруша правото на всеки на отказ, разбира се. Това е в обща полза, такива бяха и изявените многократно намерения.
    Обаче, ти къде видя някаква обяснителна кампания? Точно обратното - противоречиви изявления от всякакви знайни и незнайни герои, липса на ваксини, липса на единен списък, липса на координация, грешка с таргет групите - единствено в България примерно възрастните и хронично болните са 4-ти по ред. Да не отварям пък думата и за основния провал - поръчка на един вид ваксина за сметка на други.
    Така не може да стане. Да видим ще има ли промяна.

  50. 50 Профил на petiopit
    petiopit
    Рейтинг: 912 Неутрално

    До коментар [#31] от "pavur":Не слагат. Късно приети пневмонии с типична ковид картина дават отрицателен тест. Водят си се просто пневмонии, щото касата за да плати пътеката като ковидна, иска положителен тест. Демек бройката ковид починали, всъщност е занижена.
    —цитат от коментар 44 на jlb02632781


    Ами не е така. В ковид отделенията се приемат пациенти с клинична картина на ковид без да се изисква тест. Даже много болници дават информация колко от пациентите са с положителен тест. Всъщност много пациенти се лекуват от ковид и дори се заразяват в болницата, без първоначално да са имали вируса. В началото не беше така, но от есента само клиничната картина е достатъчна да се усвои пътеката и да се запише в смъртния акт. Пък и те като влезеш в отделението тестват по 2-3 пъти докато не излезе положителен тест, да си оправдаят парите.

  51. 51 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3291 Неутрално

    До коментар [#33] от "taratanki":

    > Кой вдига и сваля тестовете според теб?

    Да кажем че примерно в КОВИД отделението на Пирогов има 100 пациента.
    - ако на всеки пациент правят по един тест на 5 дни, ще допринасят за статистиката на положителните резултати с по 20 броя на ден
    - ако на всеки пациент правят по 2 теста на ден, ще допринасят за дневната статистика с по 200 броя

    И това е най-елементарната възможна схема.

    કટાક્ષ
  52. 52 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3291 Неутрално

    До коментар [#48] от "slonsco":

    > Реално който е искал да се ваксинира го е направил

    Включително тези дето живеят примерно в Мадан и Алфатар Силистренско ?

    Силно надценявате мощта на схемата със Зелените Опашки.

    કટાક્ષ
  53. 53 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4222 Неутрално

    Излязоха вече данните на НСИ за общия брой на починалите през 14-та седмица от 2021 /5-11.4/. Според тях:

    Период Починали 2020 Починали 2021 разлика Починали от ковид %
    4-10.1 ........2111 .............2586 ...............................475 ................448 .........17,3
    11-17.1 ........2279 .....2461................................. 182 .................357 ................14,5
    18-24.1 ........2185 ......2494 .......................309 ................337 ................13,5
    25-31.1 .......2393 ......2427 ..................................34 ................225 .................9,3
    1-7.2 .......2439 .......2344 ........................-95 ................286 ................12,2
    8-14.2 .......2350 .......2329 ........................-21 ................293 ................12,6
    15-21.2. .......2310 .......2443 ........................133 ................230 .................9,4
    22-28.2 ........2161 .......2538 .......................377 ................337 ................13,3
    1.3 – 7.3 ........2183 ......2695 ................................512 ...............423 ................15,7
    8-14.3 ........2049 ......2969 ......................920 ...............671 ...............22,6
    15-21.3 .........2075 .......3318 .....................1243 ...............734 ...............22,1
    22-28.3 .........2044 ......3603 .....................1559 ...............691 ...............19,2
    29.3-4.4 .2082 .......3945 ....................1863 ...............879 ...............22,3
    5-11.4 ..........2041 ........3682 ....................1641 ...............829 ...............22,5
    За 14 седмици са починали общо 9132 души повече, отколкото за съответните седмици на миналата година /когато имаше грипна епидемия през януари-февруари, а през март бе започнала и ковидпандемията/ или с 93 на ден повече. Доколкото през миналата година починалите през този период са били 313 средно на ден, увеличението на смъртността е с почти 30%, в това число за последните две седмици, за които има данни с 90% и 80%.
    Хубавото е, че върхът на тази вълна на пандемията вече е преминат. въз основа на характера на кривата може да се изчисли, че общият брой на нейните жертви ще бъде около 11,5 хиляди души, в това число около 7 хиляди регистрирани като жертви на ковид 19.
    https://www.nsi.bg/sites/default/files/files/pages/covid/D_1_2021_W14.png

  54. 54 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4234 Неутрално

    До коментар [#40] от "taratanki":

    Защото ти се дава само ЧАСТ от тестовете.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  55. 55 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4234 Неутрално

    До коментар [#45] от "petiopit":

    Това му обяснявам на оня по-горе.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  56. 56 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4234 Неутрално

    До коментар [#48] от "slonsco":

    Може но не знае ка. А и НЯМА ваксини все още.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  57. 57 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4234 Неутрално

    До коментар [#52] от "Ан Он":

    А ти подценяваш активността на гербавите тролове.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK