Градският транспорт на София ще оцелява с два заема за 10 млн.лева

Започва ремонт на трамвайното трасе от площад Макединия към Руски паметник трамвай номер 5

© Надежда Чипева

Започва ремонт на трамвайното трасе от площад Макединия към Руски паметник трамвай номер 5



Столичната община ще отпусне два заема - на Центъра за градска мобилност и на "Столичен автотранспорт, на обща стойност 10.246 млн.лева. С тези пари ще се погасят просрочени задължения на двете общински дружества, тъй като рязко са намалели приходите им от продажба на билети и карти след началото на пандемията. С 50% се е свил броят на пътниците в градския транспорт през 2020 г. спрямо предходната.


Месечните загуби на ЦГМ са 500 хил.лева заради мярката да не се продават единични билети за пътуване, се посочва от вносителите на предложението за заема Карлос Контрера от ВМРО и Георги Георгиев от ГЕРБ.


Двете общински дружества не могат да плащат основни дейности като консумативи, резервни части, гориво. "Това говори за тежък финансов проблем в тези транспортни оператори. Очевидно е, че трябва да се намерят средства, за да се облекчи тази ситуация", посочи Борис Бонев от "Спаси София". Той обаче поиска да се изиска по-гъвкаво управление на двете дружества, за да се привличат повече пътници.. Столична община просто дава пари без да иска в замяна повишаване на ефективността, посочи той.




Кметът Фандъкова ще си признае ли грешката с обявяването за безплатни на синя и зелена зона за два месеца, от което ЦГМ претърпя сериозни загуби, попита Бонев. "Ако ГЕРБ беше въвело разширение на синята зона, както предложих, сега приходите на общината щяха да са с 10 млн.лева повече и нямаше да обсъждаме тези доклади за отпускане на заеми", припомни той.


"Това е наливане на средства в черна дупка. Тези пари по този заем няма да бъдат върнати", прогнозира Методи Лалов от "Демократична България". Заемите се отпускат със срок за връщане 5 години при лихва 1.1% на годишна база.


Липсата на реформи в управлението на градския транспорт и трафика в града ще доведат до още по-сериозни проблеми и те ще се стоварят за решаване върху следващото мнозинство в общинския съвет, добави Бонев.


Всички големи европейски градове заради пандемията подпомагат градския си транспорт, но паралелно увеличават нискоемисионните зони, изграждат велоалеи. "Така е в Лондон, но и в Централна и Източна Европа, а тук просто се наливат милиони левове на софиянци без да се правят усилия за намиране на ефикасни мерки за привличането на пътници", продължи да критикува Бонев. Въпреки това СОС одобри двата доклада с гласовете на ГЕРБ, БСП и ВМРО. На ЦГМ се отпускат 4.877 млн.лева, а на "Столичния автотранспорт" - 5.369 млн.лева.


Оказва се, че "Столичен електротранспорт" ЕАД не може да плати резервни части за 2.2 млн.лева, както и над 3 млн.лева за дизелово гориво. Отделно има задължение от 589 хил.лева към охраната на депата, други 332 хил.лева към "Топлофикация-София".

Ключови думи към статията:

Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 979 Неутрално

    А моите загуби, че ноември 2019-та си извадих карта за 356лв. и после само от къщи бачкам и почти не съм ползвал градски транспорт една година?

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  2. 2 Профил на hrx16647690
    hrx16647690
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Герберска му работа!
    „Работа, работа, работа“ и накрая за да преживее –
    заем от 10 млн.лева

  3. 3 Профил на Miroslav Vladimirov
    Miroslav Vladimirov
    Рейтинг: 379 Неутрално

    Коректо е да припомните кой настояваше за повече безплатно пътуване.Ще бъде интересно. Беше само преди няколко месеца :)

    Мирослав Владимиров
  4. 4 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    А не е ли разумно да се приватизира градския транспорт? В Пловдив градския транпорт е частен, има конкуренция, линиите се дават на търг. Дават се субсидии на брой пътници, фирмите координират честотата на пътуване по линиите с общината и заеми не се дават.

  5. 5 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 951 Весело

    До коментар [#4] от "Lazarus":

    Питай Карлос Контрера от ВМРО за търговете за отдаване на софийският транспорт и ще ти стане ясно веднага 😀

  6. 6 Профил на ss
    ss
    Рейтинг: 353 Весело

    Ами от ГЕРБ казаха, че който не харесва Борисов да оди пеш и хората спряха да ползват градския транспорт

  7. 7 Профил на hrx16647690
    hrx16647690
    Рейтинг: 694 Неутрално

    А не е ли разумно да се приватизира градския транспорт? ...
    —цитат от коментар 4 на Lazarus


    Ако се приватизира градския транспорт, няма да може да се пускат фалшиви билети и карти. А това са доста пари за управляващите вече 30 години София.

    До коментар [#4] от "Lazarus":

  8. 8 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 811 Неутрално

    А моите загуби, че ноември 2019-та си извадих карта за 356лв. и после само от къщи бачкам и почти не съм ползвал градски транспорт една година?
    —цитат от коментар 1 на zo


    Тук в Барселона такива като мен които си извадиха карти независимо за какъв срок, се направи така, че когато реша и където си поискам отивам на една машинка бутам картата и тя ми се презарежда за нов срок. В България има да се почака за такова отношение. Все пак трябва и да се краде!

  9. 9 Профил на Hristo Daskalov
    Hristo Daskalov
    Рейтинг: 485 Неутрално

    До коментар [#8] от "plamenss":

    Ти какво правиш в Барселона бе, патриоте?

  10. 10 Профил на nij50393132
    nij50393132
    Рейтинг: 1930 Неутрално

    Скороро му идва ред и на фандъка!

  11. 11 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 811 Неутрално

    До коментар [#8] от "plamenss":Ти какво правиш в Барселона бе, патриоте?
    —цитат от коментар 9 на Hristo Daskalov


    Живея и работя!

  12. 12 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4471 Любопитно

    Малко ли са приходите от местни данъци и такси, че да се взема заеми за 10 милиона лева?!

  13. 13 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7876 Неутрално

    Всички се оправдават с пандемията, сякаш преди това градският транспорт на София е цъфтял и връзвал.

  14. 14 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    Аз не си спомням някога ГТ да е излизал на дори минимална печалба. Доколкото знам даже таксите за паркиране и вдигане с паяк потъват в същия кладенец и пак не стига...

  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4275 Неутрално

    МНОГО СЕ КРАДЕ!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    Само за провала транспорт, фандъка трябва да изчезне с двеста... но и да стане клиент на прокуратурата. Направо им загубиха следите колко милиони изгоряха.

    Но после идват ремонтите на ремонтите, толаетни по 300 бона, булеварди на вълни, наводнени паркове, разпродадени общински терени на безценица и прочие и прочие...

    А Фандъка се води кмет отличник?!? Бедна ми е представата за двойкаджиите на ГЕРБ...

  17. 17 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 494 Неутрално

    На град като софето, транспорта да закъса си чист резил.

  18. 18 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 2300 Неутрално

    Бонев голямо магаре се оказа. Ще разширят синята зона ... а кой ще плаща? Бонев ли? То лесно се решават проблеми на чужд гръб. Колко му е ... дай да вдигнем данъците на 50% и проблема с дефицита е решен ... аман от самовлюбени безмозъчни юпита!!

  19. 19 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 2300 Неутрално

    Аз не си спомням някога ГТ да е излизал на дори минимална печалба. Доколкото знам даже таксите за паркиране и вдигане с паяк потъват в същия кладенец и пак не стига...
    —цитат от коментар 14 на Jazzdevil


    То щото не стига, зам кмета Кристиян Кръстев, отговорен за ЦГМ, е наредил да се вдигат коли, дори без законно основание. Вдигат ти колата, пишат те нарушител въпреки, че не си, и така са организирали кражбата от гражданите, че единствения разумен ход е да си платиш рекета, за да ти върнат талона и колата. Кръстев е за съд за организирана кражба в особено големи размери!

  20. 20 Профил на tungsram
    tungsram
    Рейтинг: 109 Неутрално

    До коментар [#4] от "Lazarus":

    Пловдив е пример как НЕ трябва да се управлява градският транспорт в един град. Приватизираха тролейбусния транспорт и частникът го ликвидира. Сега град с 350 хиляди жители се обслужва от маломерни турски автобусчета. За сметка на това община Пловдив потроши 9.5 млн. евро за електронна система за таксуване, която така и не заработи. Едва ли има друг град от калибъра на Пловдив в Европа, че и в Азия с толкова лош градски транспорт.

  21. 21 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 2300 Неутрално

    Само за провала транспорт, фандъка трябва да изчезне с двеста...
    —цитат от коментар 16 на diegos


    Зам кмета Кристиян Кръстев отговаря за градска мобилност и транспорт. Фандъка със се Кръстев трябва да изчезнат! Некомпетентни и крадливи!

  22. 22 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 5136 Любопитно

    А моите загуби, че ноември 2019-та си извадих карта за 356лв. и после само от къщи бачкам и почти не съм ползвал градски транспорт една година?
    —цитат от коментар 1 на zo


    Не си случил на държава. Тук в ОК миналата година като затвориха всичко застрахователите сами писаха до всички с коли да ги питат с колко им е намалял пробега (има точка като правиш полица да напишеш колко мили очакваш да караш за годината) и Върнаха разликата която се получи с новите мили. На мен лично ми върнаха £80 паунда от £360 паунда които бях платил за едногодишната пълно каско полица.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  23. 23 Профил на Christo Roussanov
    Christo Roussanov
    Рейтинг: 72 Неутрално

    Госпожа "Разпоредиласъмпроверка" Фъндъкова е за разследване, съд и затвор за назидание на други крадливи ГЕРБерски кметове! Съсипа София, Мутресо!

  24. 24 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    До коментар [#20] от "tungsram":

    Верно е :)
    Автобусчетата са с размерите на мааалко по голяма маршрутка. А това е втория по големина град... кмета ви е за затвор. Вероятно се дължи на предния ви отличник, любимец на маалата, откъдето печелеше мандата...

  25. 25 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    А моите загуби, че ноември 2019-та си извадих карта за 356лв. и после само от къщи бачкам и почти не съм ползвал градски транспорт една година?
    —цитат от коментар 1 на zo


    Много такива случай има, а насреща само вдигат рамене. Работата е: "имал си бол пари, дал си...", и хората им показаха един среден пръст. Вече никой не купува карти, кара се от ден за ден.

  26. 26 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    МНОГО СЕ КРАДЕ!!!
    —цитат от коментар 15 на КМЕТ В СЯНКА


    Не много , неприлично много се краде.

  27. 27 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 530 Любопитно

    "Столичен *електро*транспорт" е натрупал три милиона лева задължения за *дизелово гориво*.

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  28. 28 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 523 Разстроено

    снимката показва трамваи, които спадат към Столичния електротранспорт, но тук се говори за автобусния.
    Повечето от колите всъщност са доста полупразни... поне да намалят колите по автобусните маршрути, да спестят от дизел / газ (трамваите и тролеите също са полупразни).

    А и да припомня, онези китайски машини Yutong, които са на дизел, се оказаха пълен боклук и прахосани пари.

  29. 29 Профил на ivan_lawyer
    ivan_lawyer
    Рейтинг: 219 Неутрално

    Тъпо и скъпо - това е Градският в София и е ужасно скъпо - дори и на годишна карта.

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  31. 31 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 2141 Неутрално

    Градският транспорт в София има няколко лесни решения, но кой да ги въведе?

    - премахване на системата с контрольорите и въвеждане на кондуктори вътре в автобуси, трамваи, тролейбуси и метро. Само за 10 работни дни всеки кондуктор ще си избие разходите за заплата и ще излезе на печалба.
    - намаляване на цената набилета до предишната от 1 лв, както беше преди 4 години. Така ще се стимулират случайните пътници, които не пътуват с ГТ всеки ден, да го използват. Редовните пътници бързи ще преминат на абонаментни карти, с което гратисчийството изчезва.
    - преструктуриране на уличното движение в София в полза на ГТ. В момента един автобус или трамвай чака по 1.5 минути на всяко голямо кръстовище, а във всеки маршрут се пресичат поне 5-6 такива. За сметка на тези 40-50 души в автобуса, 15 коли с един човек вътре минават през кръстовището. А в пиков час броята на колите се увеличава 4-5 пъти, автобусите са претъпкани. Защо 50 човека да чакат 5 на кръстовище? ГТ винаги трябва да е с предимство на кръстовищата. така транспортът ще бъде бърз и няма да закъснява с 4-5 минути на спирка, да не говоря за повече на някои линии.
    - допълнителни отстъпки за абонаментни карти на дългогодишни клиенти - ако някой с години е изполвал карта, то да получава 10-15 % отстъпка от цената за обикновения клиент. Така хората ще се стимулират да пътуват основно с ГТ, а не с лични коли.
    - увеличение на цените на Зелени и Сини зони. Използвавено на личен автомобил е лукс за този, който може да си го позволи. Ако на някой му е скъпо да плаща високи данъци за колите, ГО или високи цени за Сини зони, да ходи пеш. В Холандия над 60 % от хората използват ГТ и велосипеди. Те не са бедни и прости. Просто имат акъл. И са сред най-развитите държави в ЕС. Ние имаме ниски цени на ГО, данък, винетки и Сини зони, затова сме "най-богатите" в ЕС. Годишно даваме по 2000 лв за цигари, но когато ни кажат, че вдигат цената на винетката от 100 на 115 лв, ревем до небесата. Евтини на триците, скъпи на брашното.

    В момента 70 % от жителите на София изролзват коли и само 30 % ГТ. Това е защото ГТ ве се стимулира, а точно обратното - възпира се и се дава предимство на колите. За един град като София трябва съотношението да е 30 % коли, 60 % ГТ и 10 % велосипеди. Но никой не прави нищо по въпроса.

    П.С. Спирките в София някой забелязва ли ги? Такива няма. Само по една табела с маршрутите. Навеси няма. Пейки няма. Ако не знаех български, нямаше да разбрера, те там има спирка...

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  32. 32 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1834 Любопитно

    До коментар [#4] от "Lazarus":


    А не е ли разумно да се приватизира градския транспорт? В Пловдив градския транпорт е частен, има конкуренция, линиите се дават на търг. Дават се субсидии на брой пътници, фирмите координират честотата на пътуване по линиите с общината и заеми не се дават.
    —цитат от коментар 4 на Lazarus


    Точно така е!
    Дават му се субсидии
    и на частните фирми не им
    се налага да взимат заеми.
    Те са си построили и комунизма и капитализма
    и демокрацията за тях самите си!
    Даже герберския кмет "мамин ваньо"
    започна да въвежда някаква система
    за електронно таксуване и фирмата избрана за целта
    усвои десетки милиони, като свърши работата,
    "както кучето на нивата" и за благодарност
    "пловдивчани" май избраха "маминия ваньо" за депутат!

  33. 33 Профил на Ivanov
    Ivanov
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Моите уважения към гусина Бонева, ама не разбрах как велоалеите помагат на увеличаването на пътуващите с ГТ.

    Поздрави!
  34. 34 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 5892 Неутрално

    Загубите са огромни заради пандемията, но общината не търси ефикасни решения на проблема, критикува опозицията
    ______________________________________________________________________

    И какво предлага опозицията?

    Значи строеж на велоалеи, които ще глътнат едни големи пари и оттам ще следва много хора ходещи на работа с колелета.

    Обаче това ЩЕ НАМАЛИ още ПОВЕЧЕ ПРОДАДЕНИТЕ БИЛЕТИ!

    Тоест опозицията не предлага ефикасни решения, тя само критикува, без визия как да се реши проблема!

  35. 35 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1815 Неутрално

    Първо: Гратис Таранспорта трябва да удари по една тояга на администрацията същото и в Електротранспорта.
    Второ: Реални търгове за всичко.
    Трето: Контрола по транспорта - закриване пълно имат GPS - и.
    Четвърто: Център за градска мобилност 50% аут.
    Пето: Адекватни разписания. Сега ги правят такива дето не са се качвали в ГТ.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  36. 36 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#31] от "Lou":
    "В Холандия над 60 % от хората използват ГТ и велосипеди. ". А останалите 40% летят с вълшебно килимче. НЕ - с автомобили.

  37. 37 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    До коментар [#34] от "Дария Колев":

    Мръшляк... каква опозиция те гони ма?

    ГЕРБ са в тази община от 2005-та!!! Ти малоумна ли си? Пак други им виновни, от 16 години с герберски кметове... тъпаци нагли.

  38. 38 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 575 Неутрално

    ХА-ХА. "Столичен електротранспорт" ЕАД не може да плати над 3 млн.лева за дизелово гориво. ". Това са над 1400 тона нафта. Тези нали са на ток? Фандъчката да не би да се вози на дизеляк?

  39. 39 Профил на Ивайло Атанасов
    Ивайло Атанасов
    Рейтинг: 123 Неутрално

    До коментар [#4] от "Lazarus":

    Редовно съм принуден да ползвам градския транспорт в Пловдив. Пълна трагедия!!!

  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4275 Неутрално

    До коментар [#31] от "Lou":

    +++ с някои малки забележки- Релефът в Холандия е равнинен за разлика от този в София. Не знам доколко познавате столицата но колко холандски родители или баби и дядовци ще изкачат бул.Черни връх на колело с едно две внучета отзад,
    Второ- не знам как е в Холандия НО тук ГО отива в джобовете на едни"честни" частници бивши бригади за ред и спокойствие по силата на едни съмнителни закони.
    Защо да не отиват парите за развитие на транспорта и други обществено полезни проекти???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4275 Неутрално

    Един прост пример- преди дни си направих труда да погледна какво правят на Македония. Според ИнФ.табела 300 дни и 150 работника на обекта.
    Не преброих и 30 работника а в 16.00 бяха РЯЗКО намалели. Отделно някакви пушещи облаци СТАРИ багери и камини ЗАМЪРСЯВАХА селия район.
    Толкова за поредните 40 000 000 за усвояване от обръчите около СО.
    Отделно са пуснали едни ПРАСТАРИ МАНове по линия ТМ5 да ЗАМЪРСЯВАТ - това на вниманието на другара рановски и на другарите "БОРЦИ" за чист въздух в центъра.
    Направи ми пвечатление и ТОТАЛНО МРЪСНИЯ И НЕМИТ булевард Македония - вижда се по колите и витрините на магазините.
    Направиха ми лошо впечатление и двете нови пехеходни пътеки, които са опасни и са без видимост за пешеходците и шофьорите, вече са се поизтъркали и не са осветени или сигнализирани с мигащи светлини.
    Още много неща забелязах но ги пиша тук защото знам, че се следи форума и се надявам да не убият човек на тези пътеки откъдето деца ходят на училище.
    Отделно видях как се крадат материали и оборудване за още един подобен обект.
    ТА ТЕ ТАКА ДРУГАРИ ОБЩИНАРИ!!! не си мислете ,че сте много хитри и невидими.
    Също така абсолютно обидно за пешеходците са направили пътеки за преминаване върху ОСТРИ и неравни парчета бетон покрити със скъсан геотекстил или нещо подобно.
    Призовавам фандъкова да отиде и да инспектира или да ми се обади да покажа.
    Няма да ѝ взема пари за акъла и труда.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  42. 42 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 5892 Неутрално

    До коментар [#34] от "Дария Колев":Мръшляк... каква опозиция те гони ма?ГЕРБ са в тази община от 2005-та!!! Ти малоумна ли си? Пак други им виновни, от 16 години с герберски кметове... тъпаци нагли.
    —цитат от коментар 37 на diegos


    Визирам опозицията от текста на статията

    "но общината не търси ефикасни решения на проблема, критикува опозицията"

    и правя разбор какво ефективно е предложила опозицията! Нищо съществено, факт!

  43. 43 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4275 Неутрално

    До коментар [#42] от "Дария Колев":

    Коментирай защо са такива ПЛАЧЕВНИ финансовите резултати след 15 години ГЕРБаво управление на СО.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  44. 44 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    С неорганизиран и нереформиран градски транспорт, леките коли в София няма как да не нарастват главоломно.

  45. 45 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4275 Неутрално

    До коментар [#44] от "volarok":

    ГЕРБ така направиха София, че стана невъзможно без кола.Отделно приходящите всеки ден от Перник, Радомир, Самоков,Ихтиман и много други населени места до 60-80 км.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  46. 46 Профил на Валери Миланов
    Валери Миланов
    Рейтинг: 487 Неутрално
  47. 47 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4275 Неутрално

    До коментар [#46] от "Валери Миланов":

    Какво пледираш ако не е тайна?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  48. 48 Профил на kgn001049778
    kgn001049778
    Рейтинг: 86 Неутрално

    Аз в Германия, ако не е дъждовно времето или прекалено студено, си наемам колело на Некстбайк, струва за 30 минути 1 евро, има ограничена площ на каране, но покрива всичко централно на града, трябва да се завърши края на ползването само в позволената зона, за това се ползва app за андроид, може и да има за ios. Наемането и без туй се извършва от самата програма под андроид чрез сканирване на код.

    Предлагат месечни или годишни тарифи за наем на колелата им, но там се различават според местоположението. При месечна такса от 10€ първите 30 минути са безплатни, което си заслужава при често ползване до 30 минути, тоест към 8 км разстояние, нормална скорост при колело е 20 км/ч, забелязах го като карах с e-scooter също с 20 km/час, не можех да изпреваря колоездачите пред мен поради ограниченето на скоростта им Германия от 20 км/час.

  49. 49 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1084 Неутрално

    До коментар [#31] от "Lou":

    +++++++
    Все едно аз съм го писал!
    Но на Ганя не можеш да му обясниш. Той си иска кочината да е паркирана в калта под панелката!
    Само ще допълня - не миели улиците. Как да ги мият? То от толкова таратайки можеш ли? А тия таратайки, паркирани в калта, дали не влачат кал по улиците? Кой го диша това после? Всичко е една голяма кочина и #НиХаресва - Убаво е!!

  50. 50 Профил на ZyklonA
    ZyklonA
    Рейтинг: 910 Неутрално

    Тва шопското нахалство няма равен, 20 м държавнинпари ще засмучат кат нищо

  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4275 Неутрално

    До коментар [#50] от "ZyklonA":

    Много повече.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4275 Неутрално

    До коментар [#49] от "rincewind":

    За течи в калта си има глоби. Защо не ги глобяват?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  53. 53 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 712 Неутрално

    ЦГМ СТАДО ТЪРТЕИ И НАМЪРДАЛИ СЕ НА ТОПЛИ МЕСТЕНЦА БИВШИ АРЕ ДА НЕ КАЗВАМ КАКВО ОТ СЛУЖБИТЕ , ЗА КВО ЩЕ ГИ ПОМПАТЕ НА МЕНЕ ДАНЕБИ ДА МИ ПОМОГНАХТЕ ОСЪЗНАЙТЕ СЕ БЕ БЕЗСРАМНИЦИ

  54. 54 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1084 Неутрално

    До коментар [#52] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Защото са същите селяндури!

  55. 55 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#49] от "rincewind":
    Я отговори:
    ".... кочината да е паркирана в калта под панелката". А защо има кал под панелката?
    "Само ще допълня - не миели улиците." А кога си виждал последните 12 месеца да мият улиците?
    Автомобилите не произвеждат кал.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK