А не е ли разумно да се приватизира градския транспорт? В Пловдив градския транпорт е частен, има конкуренция, линиите се дават на търг. Дават се субсидии на брой пътници, фирмите координират честотата на пътуване по линиите с общината и заеми не се дават.
Питай Карлос Контрера от ВМРО за търговете за отдаване на софийският транспорт и ще ти стане ясно веднага 😀
Зная доста, не всичко казвам - вадя каквото преценя. :-) не ме поканиха на договорките САЩ-Русия и се мъча да отгатна по коствени признаци какво са договорили.
dark'star, 02.12.22, https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225
Тук в Барселона такива като мен които си извадиха карти независимо за какъв срок, се направи така, че когато реша и където си поискам отивам на една машинка бутам картата и тя ми се презарежда за нов срок. В България има да се почака за такова отношение. Все пак трябва и да се краде!
Аз не си спомням някога ГТ да е излизал на дори минимална печалба. Доколкото знам даже таксите за паркиране и вдигане с паяк потъват в същия кладенец и пак не стига...
Само за провала транспорт, фандъка трябва да изчезне с двеста... но и да стане клиент на прокуратурата. Направо им загубиха следите колко милиони изгоряха.
Но после идват ремонтите на ремонтите, толаетни по 300 бона, булеварди на вълни, наводнени паркове, разпродадени общински терени на безценица и прочие и прочие...
А Фандъка се води кмет отличник?!? Бедна ми е представата за двойкаджиите на ГЕРБ...
Бонев голямо магаре се оказа. Ще разширят синята зона ... а кой ще плаща? Бонев ли? То лесно се решават проблеми на чужд гръб. Колко му е ... дай да вдигнем данъците на 50% и проблема с дефицита е решен ... аман от самовлюбени безмозъчни юпита!!
Аз не си спомням някога ГТ да е излизал на дори минимална печалба. Доколкото знам даже таксите за паркиране и вдигане с паяк потъват в същия кладенец и пак не стига...
То щото не стига, зам кмета Кристиян Кръстев, отговорен за ЦГМ, е наредил да се вдигат коли, дори без законно основание. Вдигат ти колата, пишат те нарушител въпреки, че не си, и така са организирали кражбата от гражданите, че единствения разумен ход е да си платиш рекета, за да ти върнат талона и колата. Кръстев е за съд за организирана кражба в особено големи размери!
Пловдив е пример как НЕ трябва да се управлява градският транспорт в един град. Приватизираха тролейбусния транспорт и частникът го ликвидира. Сега град с 350 хиляди жители се обслужва от маломерни турски автобусчета. За сметка на това община Пловдив потроши 9.5 млн. евро за електронна система за таксуване, която така и не заработи. Едва ли има друг град от калибъра на Пловдив в Европа, че и в Азия с толкова лош градски транспорт.
Не си случил на държава. Тук в ОК миналата година като затвориха всичко застрахователите сами писаха до всички с коли да ги питат с колко им е намалял пробега (има точка като правиш полица да напишеш колко мили очакваш да караш за годината) и Върнаха разликата която се получи с новите мили. На мен лично ми върнаха £80 паунда от £360 паунда които бях платил за едногодишната пълно каско полица.
Верно е :) Автобусчетата са с размерите на мааалко по голяма маршрутка. А това е втория по големина град... кмета ви е за затвор. Вероятно се дължи на предния ви отличник, любимец на маалата, откъдето печелеше мандата...
Много такива случай има, а насреща само вдигат рамене. Работата е: "имал си бол пари, дал си...", и хората им показаха един среден пръст. Вече никой не купува карти, кара се от ден за ден.
снимката показва трамваи, които спадат към Столичния електротранспорт, но тук се говори за автобусния. Повечето от колите всъщност са доста полупразни... поне да намалят колите по автобусните маршрути, да спестят от дизел / газ (трамваите и тролеите също са полупразни).
А и да припомня, онези китайски машини Yutong, които са на дизел, се оказаха пълен боклук и прахосани пари.
Градският транспорт в София има няколко лесни решения, но кой да ги въведе?
- премахване на системата с контрольорите и въвеждане на кондуктори вътре в автобуси, трамваи, тролейбуси и метро. Само за 10 работни дни всеки кондуктор ще си избие разходите за заплата и ще излезе на печалба. - намаляване на цената набилета до предишната от 1 лв, както беше преди 4 години. Така ще се стимулират случайните пътници, които не пътуват с ГТ всеки ден, да го използват. Редовните пътници бързи ще преминат на абонаментни карти, с което гратисчийството изчезва. - преструктуриране на уличното движение в София в полза на ГТ. В момента един автобус или трамвай чака по 1.5 минути на всяко голямо кръстовище, а във всеки маршрут се пресичат поне 5-6 такива. За сметка на тези 40-50 души в автобуса, 15 коли с един човек вътре минават през кръстовището. А в пиков час броята на колите се увеличава 4-5 пъти, автобусите са претъпкани. Защо 50 човека да чакат 5 на кръстовище? ГТ винаги трябва да е с предимство на кръстовищата. така транспортът ще бъде бърз и няма да закъснява с 4-5 минути на спирка, да не говоря за повече на някои линии. - допълнителни отстъпки за абонаментни карти на дългогодишни клиенти - ако някой с години е изполвал карта, то да получава 10-15 % отстъпка от цената за обикновения клиент. Така хората ще се стимулират да пътуват основно с ГТ, а не с лични коли. - увеличение на цените на Зелени и Сини зони. Използвавено на личен автомобил е лукс за този, който може да си го позволи. Ако на някой му е скъпо да плаща високи данъци за колите, ГО или високи цени за Сини зони, да ходи пеш. В Холандия над 60 % от хората използват ГТ и велосипеди. Те не са бедни и прости. Просто имат акъл. И са сред най-развитите държави в ЕС. Ние имаме ниски цени на ГО, данък, винетки и Сини зони, затова сме "най-богатите" в ЕС. Годишно даваме по 2000 лв за цигари, но когато ни кажат, че вдигат цената на винетката от 100 на 115 лв, ревем до небесата. Евтини на триците, скъпи на брашното.
В момента 70 % от жителите на София изролзват коли и само 30 % ГТ. Това е защото ГТ ве се стимулира, а точно обратното - възпира се и се дава предимство на колите. За един град като София трябва съотношението да е 30 % коли, 60 % ГТ и 10 % велосипеди. Но никой не прави нищо по въпроса.
П.С. Спирките в София някой забелязва ли ги? Такива няма. Само по една табела с маршрутите. Навеси няма. Пейки няма. Ако не знаех български, нямаше да разбрера, те там има спирка...
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
А не е ли разумно да се приватизира градския транспорт? В Пловдив градския транпорт е частен, има конкуренция, линиите се дават на търг. Дават се субсидии на брой пътници, фирмите координират честотата на пътуване по линиите с общината и заеми не се дават.
Точно така е! Дават му се субсидии и на частните фирми не им се налага да взимат заеми. Те са си построили и комунизма и капитализма и демокрацията за тях самите си! Даже герберския кмет "мамин ваньо" започна да въвежда някаква система за електронно таксуване и фирмата избрана за целта усвои десетки милиони, като свърши работата, "както кучето на нивата" и за благодарност "пловдивчани" май избраха "маминия ваньо" за депутат!
Загубите са огромни заради пандемията, но общината не търси ефикасни решения на проблема, критикува опозицията ______________________________________________________________________
И какво предлага опозицията?
Значи строеж на велоалеи, които ще глътнат едни големи пари и оттам ще следва много хора ходещи на работа с колелета.
Обаче това ЩЕ НАМАЛИ още ПОВЕЧЕ ПРОДАДЕНИТЕ БИЛЕТИ!
Тоест опозицията не предлага ефикасни решения, тя само критикува, без визия как да се реши проблема!
Първо: Гратис Таранспорта трябва да удари по една тояга на администрацията същото и в Електротранспорта. Второ: Реални търгове за всичко. Трето: Контрола по транспорта - закриване пълно имат GPS - и. Четвърто: Център за градска мобилност 50% аут. Пето: Адекватни разписания. Сега ги правят такива дето не са се качвали в ГТ.
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
ХА-ХА. "Столичен електротранспорт" ЕАД не може да плати над 3 млн.лева за дизелово гориво. ". Това са над 1400 тона нафта. Тези нали са на ток? Фандъчката да не би да се вози на дизеляк?
+++ с някои малки забележки- Релефът в Холандия е равнинен за разлика от този в София. Не знам доколко познавате столицата но колко холандски родители или баби и дядовци ще изкачат бул.Черни връх на колело с едно две внучета отзад, Второ- не знам как е в Холандия НО тук ГО отива в джобовете на едни"честни" частници бивши бригади за ред и спокойствие по силата на едни съмнителни закони. Защо да не отиват парите за развитие на транспорта и други обществено полезни проекти???
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
Един прост пример- преди дни си направих труда да погледна какво правят на Македония. Според ИнФ.табела 300 дни и 150 работника на обекта. Не преброих и 30 работника а в 16.00 бяха РЯЗКО намалели. Отделно някакви пушещи облаци СТАРИ багери и камини ЗАМЪРСЯВАХА селия район. Толкова за поредните 40 000 000 за усвояване от обръчите около СО. Отделно са пуснали едни ПРАСТАРИ МАНове по линия ТМ5 да ЗАМЪРСЯВАТ - това на вниманието на другара рановски и на другарите "БОРЦИ" за чист въздух в центъра. Направи ми пвечатление и ТОТАЛНО МРЪСНИЯ И НЕМИТ булевард Македония - вижда се по колите и витрините на магазините. Направиха ми лошо впечатление и двете нови пехеходни пътеки, които са опасни и са без видимост за пешеходците и шофьорите, вече са се поизтъркали и не са осветени или сигнализирани с мигащи светлини. Още много неща забелязах но ги пиша тук защото знам, че се следи форума и се надявам да не убият човек на тези пътеки откъдето деца ходят на училище. Отделно видях как се крадат материали и оборудване за още един подобен обект. ТА ТЕ ТАКА ДРУГАРИ ОБЩИНАРИ!!! не си мислете ,че сте много хитри и невидими. Също така абсолютно обидно за пешеходците са направили пътеки за преминаване върху ОСТРИ и неравни парчета бетон покрити със скъсан геотекстил или нещо подобно. Призовавам фандъкова да отиде и да инспектира или да ми се обади да покажа. Няма да ѝ взема пари за акъла и труда.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
До коментар [#34] от "Дария Колев":Мръшляк... каква опозиция те гони ма?ГЕРБ са в тази община от 2005-та!!! Ти малоумна ли си? Пак други им виновни, от 16 години с герберски кметове... тъпаци нагли.
ГЕРБ така направиха София, че стана невъзможно без кола.Отделно приходящите всеки ден от Перник, Радомир, Самоков,Ихтиман и много други населени места до 60-80 км.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
Аз в Германия, ако не е дъждовно времето или прекалено студено, си наемам колело на Некстбайк, струва за 30 минути 1 евро, има ограничена площ на каране, но покрива всичко централно на града, трябва да се завърши края на ползването само в позволената зона, за това се ползва app за андроид, може и да има за ios. Наемането и без туй се извършва от самата програма под андроид чрез сканирване на код.
Предлагат месечни или годишни тарифи за наем на колелата им, но там се различават според местоположението. При месечна такса от 10€ първите 30 минути са безплатни, което си заслужава при често ползване до 30 минути, тоест към 8 км разстояние, нормална скорост при колело е 20 км/ч, забелязах го като карах с e-scooter също с 20 km/час, не можех да изпреваря колоездачите пред мен поради ограниченето на скоростта им Германия от 20 км/час.
+++++++ Все едно аз съм го писал! Но на Ганя не можеш да му обясниш. Той си иска кочината да е паркирана в калта под панелката! Само ще допълня - не миели улиците. Как да ги мият? То от толкова таратайки можеш ли? А тия таратайки, паркирани в калта, дали не влачат кал по улиците? Кой го диша това после? Всичко е една голяма кочина и #НиХаресва - Убаво е!!
ЦГМ СТАДО ТЪРТЕИ И НАМЪРДАЛИ СЕ НА ТОПЛИ МЕСТЕНЦА БИВШИ АРЕ ДА НЕ КАЗВАМ КАКВО ОТ СЛУЖБИТЕ , ЗА КВО ЩЕ ГИ ПОМПАТЕ НА МЕНЕ ДАНЕБИ ДА МИ ПОМОГНАХТЕ ОСЪЗНАЙТЕ СЕ БЕ БЕЗСРАМНИЦИ
До коментар [#49] от "rincewind": Я отговори: ".... кочината да е паркирана в калта под панелката". А защо има кал под панелката? "Само ще допълня - не миели улиците." А кога си виждал последните 12 месеца да мият улиците? Автомобилите не произвеждат кал.
А къде са парите от субсидиите, билетите, паркингите, паркоместата, рекламните услуги и т.н.т.? Докато има чадър от заинтересовани да източват общинските дружества и да не се обявяват отчетите към НАП, и докато си блеем, така ще е...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
zo
Рейтинг: 645 НеутралноА моите загуби, че ноември 2019-та си извадих карта за 356лв. и после само от къщи бачкам и почти не съм ползвал градски транспорт една година?
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYhrx16647690
Рейтинг: 518 НеутралноГерберска му работа!
„Работа, работа, работа“ и накрая за да преживее –
заем от 10 млн.лева
Miroslav Vladimirov
Рейтинг: 269 НеутралноКоректо е да припомните кой настояваше за повече безплатно пътуване.Ще бъде интересно. Беше само преди няколко месеца :)
Мирослав ВладимировLazarus
Рейтинг: 1062 НеутралноА не е ли разумно да се приватизира градския транспорт? В Пловдив градския транпорт е частен, има конкуренция, линиите се дават на търг. Дават се субсидии на брой пътници, фирмите координират честотата на пътуване по линиите с общината и заеми не се дават.
herbaltea
Рейтинг: 1304 ВеселоДо коментар [#4] от "Lazarus":
Зная доста, не всичко казвам - вадя каквото преценя. :-) не ме поканиха на договорките САЩ-Русия и се мъча да отгатна по коствени признаци какво са договорили. dark'star, 02.12.22, https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225Питай Карлос Контрера от ВМРО за търговете за отдаване на софийският транспорт и ще ти стане ясно веднага 😀
ss
Рейтинг: 485 ВеселоАми от ГЕРБ казаха, че който не харесва Борисов да оди пеш и хората спряха да ползват градския транспорт
hrx16647690
Рейтинг: 518 НеутралноАко се приватизира градския транспорт, няма да може да се пускат фалшиви билети и карти. А това са доста пари за управляващите вече 30 години София.
До коментар [#4] от "Lazarus":
plamenss
Рейтинг: 1145 НеутралноТук в Барселона такива като мен които си извадиха карти независимо за какъв срок, се направи така, че когато реша и където си поискам отивам на една машинка бутам картата и тя ми се презарежда за нов срок. В България има да се почака за такова отношение. Все пак трябва и да се краде!
HD
Рейтинг: 43 НеутралноДо коментар [#8] от "plamenss":
Ти какво правиш в Барселона бе, патриоте?
doctor.no
Рейтинг: 3269 НеутралноСкороро му идва ред и на фандъка!
plamenss
Рейтинг: 1145 НеутралноЖивея и работя!
bat_plamen
Рейтинг: 3498 ЛюбопитноМалко ли са приходите от местни данъци и такси, че да се взема заеми за 10 милиона лева?!
Роси
Рейтинг: 7185 НеутралноВсички се оправдават с пандемията, сякаш преди това градският транспорт на София е цъфтял и връзвал.
jazzdevil
Рейтинг: 1802 НеутралноАз не си спомням някога ГТ да е излизал на дори минимална печалба. Доколкото знам даже таксите за паркиране и вдигане с паяк потъват в същия кладенец и пак не стига...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4203 НеутралноМНОГО СЕ КРАДЕ!!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!diegos
Рейтинг: 598 НеутралноСамо за провала транспорт, фандъка трябва да изчезне с двеста... но и да стане клиент на прокуратурата. Направо им загубиха следите колко милиони изгоряха.
Но после идват ремонтите на ремонтите, толаетни по 300 бона, булеварди на вълни, наводнени паркове, разпродадени общински терени на безценица и прочие и прочие...
А Фандъка се води кмет отличник?!? Бедна ми е представата за двойкаджиите на ГЕРБ...
ludiakolio
Рейтинг: 455 НеутралноНа град като софето, транспорта да закъса си чист резил.
пРезидента!
Рейтинг: 2982 НеутралноБонев голямо магаре се оказа. Ще разширят синята зона ... а кой ще плаща? Бонев ли? То лесно се решават проблеми на чужд гръб. Колко му е ... дай да вдигнем данъците на 50% и проблема с дефицита е решен ... аман от самовлюбени безмозъчни юпита!!
пРезидента!
Рейтинг: 2982 НеутралноТо щото не стига, зам кмета Кристиян Кръстев, отговорен за ЦГМ, е наредил да се вдигат коли, дори без законно основание. Вдигат ти колата, пишат те нарушител въпреки, че не си, и така са организирали кражбата от гражданите, че единствения разумен ход е да си платиш рекета, за да ти върнат талона и колата. Кръстев е за съд за организирана кражба в особено големи размери!
tungsram
Рейтинг: 70 НеутралноДо коментар [#4] от "Lazarus":
Пловдив е пример как НЕ трябва да се управлява градският транспорт в един град. Приватизираха тролейбусния транспорт и частникът го ликвидира. Сега град с 350 хиляди жители се обслужва от маломерни турски автобусчета. За сметка на това община Пловдив потроши 9.5 млн. евро за електронна система за таксуване, която така и не заработи. Едва ли има друг град от калибъра на Пловдив в Европа, че и в Азия с толкова лош градски транспорт.
пРезидента!
Рейтинг: 2982 НеутралноЗам кмета Кристиян Кръстев отговаря за градска мобилност и транспорт. Фандъка със се Кръстев трябва да изчезнат! Некомпетентни и крадливи!
Padrino
Рейтинг: 558 ЛюбопитноНе си случил на държава. Тук в ОК миналата година като затвориха всичко застрахователите сами писаха до всички с коли да ги питат с колко им е намалял пробега (има точка като правиш полица да напишеш колко мили очакваш да караш за годината) и Върнаха разликата която се получи с новите мили. На мен лично ми върнаха £80 паунда от £360 паунда които бях платил за едногодишната пълно каско полица.
Christo Roussanov
Рейтинг: 81 НеутралноГоспожа "Разпоредиласъмпроверка" Фъндъкова е за разследване, съд и затвор за назидание на други крадливи ГЕРБерски кметове! Съсипа София, Мутресо!
diegos
Рейтинг: 598 НеутралноДо коментар [#20] от "tungsram":
Верно е :)
Автобусчетата са с размерите на мааалко по голяма маршрутка. А това е втория по големина град... кмета ви е за затвор. Вероятно се дължи на предния ви отличник, любимец на маалата, откъдето печелеше мандата...
Индиана
Рейтинг: 470 НеутралноМного такива случай има, а насреща само вдигат рамене. Работата е: "имал си бол пари, дал си...", и хората им показаха един среден пръст. Вече никой не купува карти, кара се от ден за ден.
star bastun
Рейтинг: 1829 НеутралноНе много , неприлично много се краде.
Иван Арнаудов
Рейтинг: 495 Любопитно"Столичен *електро*транспорт" е натрупал три милиона лева задължения за *дизелово гориво*.
Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.shilliew
Рейтинг: 480 Разстроеноснимката показва трамваи, които спадат към Столичния електротранспорт, но тук се говори за автобусния.
Повечето от колите всъщност са доста полупразни... поне да намалят колите по автобусните маршрути, да спестят от дизел / газ (трамваите и тролеите също са полупразни).
А и да припомня, онези китайски машини Yutong, които са на дизел, се оказаха пълен боклук и прахосани пари.
ivan_lawyer
Рейтинг: 1236 НеутралноТъпо и скъпо - това е Градският в София и е ужасно скъпо - дори и на годишна карта.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Lou
Рейтинг: 1452 НеутралноГрадският транспорт в София има няколко лесни решения, но кой да ги въведе?
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!- премахване на системата с контрольорите и въвеждане на кондуктори вътре в автобуси, трамваи, тролейбуси и метро. Само за 10 работни дни всеки кондуктор ще си избие разходите за заплата и ще излезе на печалба.
- намаляване на цената набилета до предишната от 1 лв, както беше преди 4 години. Така ще се стимулират случайните пътници, които не пътуват с ГТ всеки ден, да го използват. Редовните пътници бързи ще преминат на абонаментни карти, с което гратисчийството изчезва.
- преструктуриране на уличното движение в София в полза на ГТ. В момента един автобус или трамвай чака по 1.5 минути на всяко голямо кръстовище, а във всеки маршрут се пресичат поне 5-6 такива. За сметка на тези 40-50 души в автобуса, 15 коли с един човек вътре минават през кръстовището. А в пиков час броята на колите се увеличава 4-5 пъти, автобусите са претъпкани. Защо 50 човека да чакат 5 на кръстовище? ГТ винаги трябва да е с предимство на кръстовищата. така транспортът ще бъде бърз и няма да закъснява с 4-5 минути на спирка, да не говоря за повече на някои линии.
- допълнителни отстъпки за абонаментни карти на дългогодишни клиенти - ако някой с години е изполвал карта, то да получава 10-15 % отстъпка от цената за обикновения клиент. Така хората ще се стимулират да пътуват основно с ГТ, а не с лични коли.
- увеличение на цените на Зелени и Сини зони. Използвавено на личен автомобил е лукс за този, който може да си го позволи. Ако на някой му е скъпо да плаща високи данъци за колите, ГО или високи цени за Сини зони, да ходи пеш. В Холандия над 60 % от хората използват ГТ и велосипеди. Те не са бедни и прости. Просто имат акъл. И са сред най-развитите държави в ЕС. Ние имаме ниски цени на ГО, данък, винетки и Сини зони, затова сме "най-богатите" в ЕС. Годишно даваме по 2000 лв за цигари, но когато ни кажат, че вдигат цената на винетката от 100 на 115 лв, ревем до небесата. Евтини на триците, скъпи на брашното.
В момента 70 % от жителите на София изролзват коли и само 30 % ГТ. Това е защото ГТ ве се стимулира, а точно обратното - възпира се и се дава предимство на колите. За един град като София трябва съотношението да е 30 % коли, 60 % ГТ и 10 % велосипеди. Но никой не прави нищо по въпроса.
П.С. Спирките в София някой забелязва ли ги? Такива няма. Само по една табела с маршрутите. Навеси няма. Пейки няма. Ако не знаех български, нямаше да разбрера, те там има спирка...
vagabond66
Рейтинг: 2470 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "Lazarus":
Точно така е!
Дават му се субсидии
и на частните фирми не им
се налага да взимат заеми.
Те са си построили и комунизма и капитализма
и демокрацията за тях самите си!
Даже герберския кмет "мамин ваньо"
започна да въвежда някаква система
за електронно таксуване и фирмата избрана за целта
усвои десетки милиони, като свърши работата,
"както кучето на нивата" и за благодарност
"пловдивчани" май избраха "маминия ваньо" за депутат!
Ivanov
Рейтинг: 352 НеутралноМоите уважения към гусина Бонева, ама не разбрах как велоалеите помагат на увеличаването на пътуващите с ГТ.
Поздрави!Дария Колев
Рейтинг: 8 НеутралноЗагубите са огромни заради пандемията, но общината не търси ефикасни решения на проблема, критикува опозицията
______________________________________________________________________
И какво предлага опозицията?
Значи строеж на велоалеи, които ще глътнат едни големи пари и оттам ще следва много хора ходещи на работа с колелета.
Обаче това ЩЕ НАМАЛИ още ПОВЕЧЕ ПРОДАДЕНИТЕ БИЛЕТИ!
Тоест опозицията не предлага ефикасни решения, тя само критикува, без визия как да се реши проблема!
Танас
Рейтинг: 882 НеутралноПърво: Гратис Таранспорта трябва да удари по една тояга на администрацията същото и в Електротранспорта.
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.Второ: Реални търгове за всичко.
Трето: Контрола по транспорта - закриване пълно имат GPS - и.
Четвърто: Център за градска мобилност 50% аут.
Пето: Адекватни разписания. Сега ги правят такива дето не са се качвали в ГТ.
Софианец
Рейтинг: 597 НеутралноДо коментар [#31] от "Lou":
"В Холандия над 60 % от хората използват ГТ и велосипеди. ". А останалите 40% летят с вълшебно килимче. НЕ - с автомобили.
diegos
Рейтинг: 598 НеутралноДо коментар [#34] от "Дария Колев":
Мръшляк... каква опозиция те гони ма?
ГЕРБ са в тази община от 2005-та!!! Ти малоумна ли си? Пак други им виновни, от 16 години с герберски кметове... тъпаци нагли.
Софианец
Рейтинг: 597 НеутралноХА-ХА. "Столичен електротранспорт" ЕАД не може да плати над 3 млн.лева за дизелово гориво. ". Това са над 1400 тона нафта. Тези нали са на ток? Фандъчката да не би да се вози на дизеляк?
Ивайло Атанасов
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#4] от "Lazarus":
Редовно съм принуден да ползвам градския транспорт в Пловдив. Пълна трагедия!!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4203 НеутралноДо коментар [#31] от "Lou":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!+++ с някои малки забележки- Релефът в Холандия е равнинен за разлика от този в София. Не знам доколко познавате столицата но колко холандски родители или баби и дядовци ще изкачат бул.Черни връх на колело с едно две внучета отзад,
Второ- не знам как е в Холандия НО тук ГО отива в джобовете на едни"честни" частници бивши бригади за ред и спокойствие по силата на едни съмнителни закони.
Защо да не отиват парите за развитие на транспорта и други обществено полезни проекти???
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4203 НеутралноЕдин прост пример- преди дни си направих труда да погледна какво правят на Македония. Според ИнФ.табела 300 дни и 150 работника на обекта.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Не преброих и 30 работника а в 16.00 бяха РЯЗКО намалели. Отделно някакви пушещи облаци СТАРИ багери и камини ЗАМЪРСЯВАХА селия район.
Толкова за поредните 40 000 000 за усвояване от обръчите около СО.
Отделно са пуснали едни ПРАСТАРИ МАНове по линия ТМ5 да ЗАМЪРСЯВАТ - това на вниманието на другара рановски и на другарите "БОРЦИ" за чист въздух в центъра.
Направи ми пвечатление и ТОТАЛНО МРЪСНИЯ И НЕМИТ булевард Македония - вижда се по колите и витрините на магазините.
Направиха ми лошо впечатление и двете нови пехеходни пътеки, които са опасни и са без видимост за пешеходците и шофьорите, вече са се поизтъркали и не са осветени или сигнализирани с мигащи светлини.
Още много неща забелязах но ги пиша тук защото знам, че се следи форума и се надявам да не убият човек на тези пътеки откъдето деца ходят на училище.
Отделно видях как се крадат материали и оборудване за още един подобен обект.
ТА ТЕ ТАКА ДРУГАРИ ОБЩИНАРИ!!! не си мислете ,че сте много хитри и невидими.
Също така абсолютно обидно за пешеходците са направили пътеки за преминаване върху ОСТРИ и неравни парчета бетон покрити със скъсан геотекстил или нещо подобно.
Призовавам фандъкова да отиде и да инспектира или да ми се обади да покажа.
Няма да ѝ взема пари за акъла и труда.
Дария Колев
Рейтинг: 8 НеутралноВизирам опозицията от текста на статията
"но общината не търси ефикасни решения на проблема, критикува опозицията"
и правя разбор какво ефективно е предложила опозицията! Нищо съществено, факт!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4203 НеутралноДо коментар [#42] от "Дария Колев":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Коментирай защо са такива ПЛАЧЕВНИ финансовите резултати след 15 години ГЕРБаво управление на СО.
volarok
Рейтинг: 2615 НеутралноС неорганизиран и нереформиран градски транспорт, леките коли в София няма как да не нарастват главоломно.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4203 НеутралноДо коментар [#44] от "volarok":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ГЕРБ така направиха София, че стана невъзможно без кола.Отделно приходящите всеки ден от Перник, Радомир, Самоков,Ихтиман и много други населени места до 60-80 км.
motika
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#40] от "КМЕТ В СЯНКА":
https://ecf.com/news-and-events/news/cycling-hilly-cities-possible-sure
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4203 НеутралноДо коментар [#46] от "Валери Миланов":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Какво пледираш ако не е тайна?
kgn001049778
Рейтинг: 8 НеутралноАз в Германия, ако не е дъждовно времето или прекалено студено, си наемам колело на Некстбайк, струва за 30 минути 1 евро, има ограничена площ на каране, но покрива всичко централно на града, трябва да се завърши края на ползването само в позволената зона, за това се ползва app за андроид, може и да има за ios. Наемането и без туй се извършва от самата програма под андроид чрез сканирване на код.
Предлагат месечни или годишни тарифи за наем на колелата им, но там се различават според местоположението. При месечна такса от 10€ първите 30 минути са безплатни, което си заслужава при често ползване до 30 минути, тоест към 8 км разстояние, нормална скорост при колело е 20 км/ч, забелязах го като карах с e-scooter също с 20 km/час, не можех да изпреваря колоездачите пред мен поради ограниченето на скоростта им Германия от 20 км/час.
rincewind
Рейтинг: 486 НеутралноДо коментар [#31] от "Lou":
+++++++
Все едно аз съм го писал!
Но на Ганя не можеш да му обясниш. Той си иска кочината да е паркирана в калта под панелката!
Само ще допълня - не миели улиците. Как да ги мият? То от толкова таратайки можеш ли? А тия таратайки, паркирани в калта, дали не влачат кал по улиците? Кой го диша това после? Всичко е една голяма кочина и #НиХаресва - Убаво е!!
ZyklonA
Рейтинг: 388 НеутралноТва шопското нахалство няма равен, 20 м държавнинпари ще засмучат кат нищо
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4203 НеутралноДо коментар [#50] от "ZyklonA":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Много повече.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4203 НеутралноДо коментар [#49] от "rincewind":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!За течи в калта си има глоби. Защо не ги глобяват?
reply
Рейтинг: 389 НеутралноЦГМ СТАДО ТЪРТЕИ И НАМЪРДАЛИ СЕ НА ТОПЛИ МЕСТЕНЦА БИВШИ АРЕ ДА НЕ КАЗВАМ КАКВО ОТ СЛУЖБИТЕ , ЗА КВО ЩЕ ГИ ПОМПАТЕ НА МЕНЕ ДАНЕБИ ДА МИ ПОМОГНАХТЕ ОСЪЗНАЙТЕ СЕ БЕ БЕЗСРАМНИЦИ
rincewind
Рейтинг: 486 НеутралноДо коментар [#52] от "КМЕТ В СЯНКА":
Защото са същите селяндури!
Софианец
Рейтинг: 597 НеутралноДо коментар [#49] от "rincewind":
Я отговори:
".... кочината да е паркирана в калта под панелката". А защо има кал под панелката?
"Само ще допълня - не миели улиците." А кога си виждал последните 12 месеца да мият улиците?
Автомобилите не произвеждат кал.
scientifique
Рейтинг: 8 НеутралноА къде са парите от субсидиите, билетите, паркингите, паркоместата, рекламните услуги и т.н.т.?
Докато има чадър от заинтересовани да източват общинските дружества и да не се обявяват отчетите към НАП, и докато си блеем, така ще е...