Безплатни, но невинаги: правилата за получаване на сертификат след COVID ваксина

Безплатни, но невинаги: правилата за получаване на сертификат след COVID ваксина

© Георги Кожухаров



Отиваш при личния си лекар, за сертификат за ваксиниране срещу COVID-19, [след] като двете дози са [направени] във ваксинационен център в болница. Там изрично е казано сертификатът да се търси от общопрактикуващия медик. [Отиваш при него]. Плащаш пет лева...


Случаят е разказан от възмутен читател на "Дневник", който предпочита да остане анонимен. Макар и да звучи абсурдно разпечатването на сертификата за безплатна и доброволна ваксина да струва пари, се оказва, че това е напълно възможно. Нещо повече - единствената нередност в сюжета се оказва препращането на ваксинирания към личния лекар за издаването на документ.


След поредица самодейни тълкувания на правилата, сигнали за нередности и пререкания между ангажираните в процеса държавата установи ясен ред за издаването на удостоверенията за имунизация срещу COVID-19. Те стават все по-търсени с наближаването на туристическия сезон и облекчаването на условията за пътувания в други държави. Очаква се интересът към документите да се засили и при обещаното от здравните власти ускоряване на ваксинационния процес. Към 23 април на около 540 хил. души предстои втора доза от COVID ваксина.


Който е ваксинирал, той издава




От 1 април в т.нар. Национален рамков договор, който представлява споразумение между държавата и Българския лекарски съюз (БЛС) за условията на работа в здравната система, е записано, че получаването на по 10 лв. за всяка поставена доза е обвързано и с издаване на ваксинационен сертификат. Следователно след тази дата ваксинираните би следвало да не плащат за разпечатването на документа и да го получават от мястото, където е поставена втората им доза (само при ваксината на "Янсен" дозата е една - бел. авт.).

Принтирането на сертификата е част от дейността по поставяне на ваксината


Министерството на здравеопазването

"Принтирането на сертификата е част от дейността по поставяне на ваксината. Сертификатът може да бъде принтиран веднага след поставяне на втората доза или в някой от последващите дни", потвърди за "Дневник" Министерството на здравеопазването.


В края на март Би Ти Ви съобщи за медицински център в Поморие, който изисква 15 лв. за разпечатването на ваксинационен сертификат на обикновен лист хартия. Три дни след излъчването на телевизионния репортаж министърът на здравеопазването в оставка проф. Костадин Ангелов обяви, че надзорният съвет на здравната каса е решил издаването на удостоверението да е безплатно.



От стенограми на заседанията в здравната каса е видно, че е имало обсъждания правилото да важи със задна дата, но с юридически аргументи това е отхвърлено и влиза в сила за издаваните документи след 1 април.


Личният лекар ми поиска пари


Най-често сигналите в социалните мрежи за нарушения на принципа за безплатно издаване на сертификат са заради поискана такса от личните лекари. Ключовият въпрос в такива случаи е кой е поставил ваксината.


Личните лекари са структура нито към Министерството на здравеопазването, нито към общините. Макар и да получават средства от здравната каса за прегледи на записаните при тях пациенти, по същество те са самостоятелни и затова имат право да определят такси за услуги, които не се покриват от публични средства.


"Който получава заплащането за извършената медицинска услуга, част от тази цена е издаването на въпросния сертификат", коментира за "Дневник" д-р Георги Миндов, председател на сдружението на софийските общопрактикуващи лекари.


По думите му общопрактикуващите медици разпечатват сертификатите без допълнително заплащане само на ваксинираните при тях пациенти, защото вече ще са получили по 10 лв. за всяка доза. Такава сума получават всички останали здравни заведения, където се поставят инжекции срещу COVID-19.


В случай че дозите са приложени в някой от ваксинационните центрове (най-често в болници), но човек търси сертификата си от личния лекар, то медикът може да поиска такса по своя преценка. Причината е, че това е услуга за конкретния пациент, за която личният лекар не е получил публични средства.

Личният лекар не е момче за всичко, нито е печатарски работник


Георги Миндов,

председател на сдружението на софийските общопрактикуващи лекари.


Миндов подчертава, че е ключово важно ваксинираните да знаят, че трябва да настояват за сертификата си от мястото, където са им направени имунизациите.


Направи си сам сертификат


Удостоверението може да бъде разпечатано и лично от пациента, стига той да притежава електронен подпис. С него всеки има достъп до електронното си здравно досие, където по идея е качена цялата му здравна информация, включително и удостоверението за ваксинация срещу COVID-19 (вход към системата - тук).


Колко хора могат да се възползват от тази възможност е трудно да се прецени, тъй като официални данни за валидните електронни подписи в страната не са публично достъпни. Според доклад на Комисията за регулиране на съобщенията през 2019 г. са издадени едва 241 хил. електронни подписа. Числото обаче не съответства на броя на валидните е-подписи в страната, тъй като цифров сертификат е валиден в продължение на три години.


Кой е ваксиниран


За издаването на сертификат трябва да бъде завършен т.нар. ваксинационен цикъл. Използваните досега в България ваксини срещу COVID-19 са от две дози, следователно само хората, на които е направена и втората инжекция, могат да получат удостоверение. В началото на следващата седмица се очаква здравните власти да обявят решението си как ще се прилага еднодозовата ваксина на "Янсен".


Преди дни министърът на здравеопазването в оставка обяви решения как да се постъпва с ваксинирането на боледували от COVID-19. В обобщение:

На боледували след поставена първа доза втората се поставя най-рано шест месеца след датата на положителния тест.


На боледували преди ваксинация първата доза следва да се поставя най-рано три месеца след датата на положителния тест.


Ползите от сертификата


Ваксинационните сертификати придобиха значение най-вече заради възможността с тях да се пътува с облекчения - без тестове при заминаване и пристигане, без карантина. Единно решение как ще става това няма и едва ли скоро ще има, а отделните държави обмислят свои условия.


България вече обяви, че заменя задължителната карантина при влизане в страната с някой от следните документи:

Сертификат за ваксиниране, издаден преди не по-малко от 14 дни


Отрицателен тест - PCR или определен вид антигенен, направен преди най-много 72 ч.


Документ за преболедуване преди най-много 6 месеца


От 19 април представянето на ваксинационен сертификат на английски е една от възможностите за отмяна на задължителната карантина при пристигане в Гърция.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (103)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    Нарочно го направиха така, ЗА ДА ИЗДЕВАТЕЛСТВАТ НАД МАТРЯЛА. После плачат след избори.

  2. 2 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2648 Неутрално

    Не се оставяйте да ви излъжат! Може спокойно да пътувате навсякъде по света БЕЗ такъв сертификат,а само с тест. Нещо повече,на много от сухопътните граници в Европа,дори изобщо не искат никакъв документ свързан с "пандемията".

  3. 3 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4816 Неутрално

    Нарочно го направиха така, ЗА ДА ИЗДЕВАТЕЛСТВАТ НАД МАТРЯЛА. После плачат след избори.
    —цитат от коментар 1 на 442


    Не, не е нарочно! От некадърност е!

  4. 4 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2119 Неутрално

    Какво е документ за преболедуване? Аз имам положителен PCR, покрай който наминаха от полицията да видят дали съм си вкъщи, звучи ми достатъчно официален, ще го признаят ли?

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  5. 5 Профил на Oliver
    Oliver
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Няма доктор на света който да откаже да опише какви манипулации е направил на пациент. Дата подпис и печат и това е световно признат документ.

  6. 6 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    Наистина, огромна несправедливост.
    Всеки българин, дал 1500-2000 лв за така жадуваната почивка в Гърция, за където ще му е нужен този сертификат, просто ще фалира след като трябва да плати тези 5 лв.

    Оставка !
    Упс, те вече са в оставка.. нищо,
    ДВОЙНА ОСТАВКА !!!

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на Dimov
    Dimov
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Единственото от което се притеснявам Е, че ще има успешни опити за самоделно изготвяне на сертификати.
    В този смисъл важен е въпроса - КАК се проверява автентичността на един сертификат и бързо ли става това?

    VD
  10. 10 Профил на bulit
    bulit
    Рейтинг: 441 Неутрално

    До коментар [#4] от "fpyyh":

    Мисля че тия тестове ще трябва да се правят 48 или 72 часа преди пътуване,зависи колко изисква страната за която ще пътуваш.Но трябва да се инфоемираш допълнително,не съм сигурен.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 730 Неутрално

    От любопитство реших да проверя получаването на сертификат с електронен подпис. Работи и става за 2 минути. Не че ми е изтрябвал за момента.

  13. 13 Профил на bulit
    bulit
    Рейтинг: 441 Неутрално

    До коментар [#9] от "Dimov":

    Би трябвало да има код за достоверност,или нялалъв друг елемент за оригиналност,иначе наистина всеки ще се снабди с фалшификат.

  14. 14 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    До коментар [#9] от "Dimov":Би трябвало да има код за достоверност,или нялалъв друг елемент за оригиналност,иначе наистина всеки ще се снабди с фалшификат.
    —цитат от коментар 13 на bulit


    Няма как да се фалшифицира. QR кодът води директно до страница, в която изгряват имената и данните на ваксинираният. Ако се различават от тези на хартията, веднага се вижда.

  15. 15 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#6] от "Хай Буй":

    > след като трябва да плати тези 5 лв.

    Викаш - след всички малоумия дето е народила народната власт последните 10 години, тия 5 лева са нано-капка в кацата ?

    કટાક્ષ
  16. 16 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#14] от "Хай Буй":

    > QR кодът води директно до страница, в която изгряват имената и данните на ваксинираният.

    То и 'Националния план за възстановяване и устойчивост' водеше директно до страница където изгряваха разни неща.

    Никога не подценявайте интелекта на малките буба мари.

    કટાક્ષ
  17. 17 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#10] от "bulit":

    > Мисля че тия тестове ще трябва да се правят 48 или 72 часа преди пътуване

    Китайците вече са го измислили - бърз анален тест на летището, веднага след кацане.

    કટાક્ષ
  18. 18 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#10] от "bulit":

    Ето това е бъдещето на бързите тестове:

    Covid: Japan asks China to stop anal tests on its citizens

    https://www.bbc.com/news/world-asia-56245404

    કટાક્ષ
  19. 19 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    До коментар [#6] от "Хай Буй":> след като трябва да плати тези 5 лв.Викаш - след всички малоумия дето е народила народната власт последните 10 години, тия 5 лева са нано-капка в кацата ?
    —цитат от коментар 15 на Ан Он


    Викам, че безплатно сирене няма никъде. Дали ще ги плати всеки от джоба си или всички заедно ще ги платим, чрез данъците си, разликата е въпрос на нюанс.

  20. 20 Профил на lig35561597
    lig35561597
    Рейтинг: 137 Неутрално

    Поредната глупава тема, в която злобни комплексари да се упражняват в плюене.
    Никакъв проблем не съм имал със сертификаа, даже ми казаха кога да си го взема и беше вече готов.

  21. 21 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#19] от "Хай Буй":

    Относно сиренето съм съгласен. Милиони тонове сирене вече сме платили.

    Ама за какво е нужно в 2021-ва година да се печатат на хартийки някакви неща налични в онлайн платформа за мен остава загадка. Може би за да може да се постави син печат ?

    કટાક્ષ
  22. 22 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#20] от "lig35561597":

    > Никакъв проблем не съм имал със сертификаа,
    > даже ми казаха

    Статията е затова че някакви други хора са се оплакали че при тях не е било точно така ?

    При вас е имало изключително позитивно преживяване, а при тях не - и мърморят за 5 лева. Другият път ще е обратното.

    કટાક્ષ
  23. 23 Профил на zocho1
    zocho1
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    Потвърждавам, че с електронен подпис още преди месец за 2 минути си извадих ваксинационния сертификат. Идентификационният код е 22 позиции и изглежда сериозен, вижда се и как става проверката му.
    Само не знам защо в статията пише, че ел. подпис е валиден три години -поне моят доставчик изисква подновяване всяка година срещу 12 лв за личния. Не че е кой знае какво.

  24. 24 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    Ако правилно съм разбрал от написаното — драма не би трябвало да има. Безплатен е сертификата (удостоверение на български може би?) само ако ти го разпечатва този, който те е ваксинирал. (получил е пари и за тази услуга). В останалите случаи е редно да се плати труда, времето и вложените материали .

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  25. 25 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#23] от "zocho1":

    > Само не знам защо в статията пише, че ел. подпис е валиден три години -

    Опцията да не се разхождаш всяка година за нов подпис я има от доста време - например тук:

    https://www.infonotary.com/?p=doc_g2_4

    InfoNotary Qualified Natural Person Signature
    3 год.
    54

    કટાક્ષ
  26. 26 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1669 Неутрално

    Наистина, огромна несправедливост. Всеки българин, дал 1500-2000 лв за така жадуваната почивка в Гърция, за където ще му е нужен този сертификат, просто ще фалира след като трябва да плати тези 5 лв. Оставка ! Упс, те вече са в оставка.. нищо, ДВОЙНА ОСТАВКА !!!
    —цитат от коментар 6 на Хай Буй

    Въпросът е в принципа.
    И че излъгахте.
    За пореден път.

  27. 27 Профил на zocho1
    zocho1
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    До коментар [#25] от "Ан Он":

    Мисля, че съм бил ясен - не става въпрос за разходката, а за процедурата по подновяване, която е ежегодна

  28. 28 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#24] от "DDR":

    Всъщност 'сертификата' е безплатен.

    'Отпечатването на сертификата' струва пари. Които при определени условия го поема сертифициращата структура, или евентуално трябва да си платиш на други лица с достъп до тази информация да ти го разпечатат на листче.

    А основния въпрос защо изобщо трябва да се разпечатва на лист хартия, след като се предполага че всеки, във всеки един момент, може да го верифицира онлайн...

    કટાક્ષ
  29. 29 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#27] от "zocho1":

    > а за процедурата по подновяване, която е ежегодна

    В инфонотари - за този вид подпис - е вендъж на три години.

    Но ако искате - можете да си закупите едногодишен подпис - и да ги посещавате за подновяване ежегодно.

    Информацията е налична в линка в горния коментар.

    કટાક્ષ
  30. 30 Профил на Petia Nikolova
    Petia Nikolova
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    Документ за преболедуване да ме светнете какво значи? Че имаш антитела показано чрез тест? Па отделно да представяш че си тестван с един или друг тест, като че е същото с различно заглавие. С тези т. нар. ваксини ще става какво ще става след 2023-2025 г. Биологичен експериментален материал. Картончето след 1 г. или там колкото трае имунитета, трябва да си го пазя като личен документ ли? При повторна ваксинация пак в него ли ще се попълват данните или друго ще ми се издава? Или все още и това не знаем, нали сме мишлета, които дали все още взаимно се изкарват ченгета?

  31. 31 Профил на Petko Popov
    Petko Popov
    Рейтинг: 219 Неутрално

    Спокойно мога да кажа ,че българската здравна каса се управлява от некъдърници! Живея в Чехия, наложи се да ми се смени тазобедрената става. Бях опериран естесвено безплатно като за операцията не съм платил нищо След нея имах 4 седмици рехабелитация в болнична обстановка,не съм платил нищо. След 3 месеца ме изпратиха Теплице в балносанатори където ми правиха 15 вида процедури , по 3 на ден в продължение на 4 седмици, платил съм само стойността на храната,и сега питам, а освен това получих патерици безпларнокъде отиват парите от здравното осигоряване вБГ?

  32. 32 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2514 Весело

    До коментар [#6] от "Хай Буй":

    Пратиха ми го на мейла в PDF, не съм дал една стотинка, и не съм чул на някого да са поискали пари.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  33. 33 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#31] от "Petko Popov":

    > къде отиват парите от здравното осигуряване в БГ?

    При отличниците.

    Много сирене има за папкане там, чак финансовия гений Кирил Ананиев (*) го бяха изпратили с мисия да се включи в из-папкването на сиренето в полза на определени структури.

    (*) като се появи Корона кризата едвам го измъкнаха навреме и сложиха оня клоун за МинЗдрав.

    કટાક્ષ
  34. 34 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#32] от "Consumer":

    > Пратиха ми го на мейла в PDF, не съм дал една стотинка,

    Физическото отпечатване на лист хартия изисква ресурси. Техника, консумативи, човек които да се занимава.

    Автоматизирано изпращане по емейл в ПДФ не изисква 'ръчна работа'

    કટાક્ષ
  35. 35 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Предлагам ваксинираните да си сложат сертификата в рамка на стената.
    Явно голяма гордост е да се ваксинираш с нещо за което никой не носи отговорност. Нарочно не пиша ваксина понеже това не е ваксина.

  36. 36 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    До коментар [#19] от "Хай Буй":Относно сиренето съм съгласен. Милиони тонове сирене вече сме платили.Ама за какво е нужно в 2021-ва година да се печатат на хартийки някакви неща налични в онлайн платформа за мен остава загадка. Може би за да може да се постави син печат ?
    —цитат от коментар 21 на Ан Он


    Господине, не е задължително това разпечатване. Само по ваше желание се извършва.
    Винаги можете да кажете на гръцкия митничар да си провери сам или да му покажете някакъв екран на телефона си. Убеден съм, че много ще хареса идеята.

  37. 37 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#36] от "Хай Буй":

    В последното ви изявление намирам някакво противоречие.

    Хем сертифицирането е напълно доброволно и безплатно за цялото население, хем клиентът трябва в някакви случай да заплати 5 (*) лева за да получи някаква хартийка която да удостовери че е 'напълно сертифициран с актуална версия на сертификата' пред гръцкия митничар.

    (*) 5 или 10 или 50 или 150 лева, щото няма стандартна тарифа (**)

    (**) всъщност това е добра идея за бизнес - жената на гръцкия митничар (***) може да разпечатва сертификатите на място срещу 20 евро на калпак.

    (***) става дума за помощен бизнес, аналогичен на застраховки или чейнж бюра

    કટાક્ષ
  38. 38 Профил на lovkya
    lovkya
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Не се оставяйте да ви излъжат! Може спокойно да пътувате навсякъде по света БЕЗ такъв сертификат,а само с тест. Нещо повече,на много от сухопътните граници в Европа,дори изобщо не искат никакъв документ свързан с "пандемията".
    —цитат от коментар 2 на deaf

    Значи ако искам да си направя един европейски тур, трябва да се тествам през три дни?
    Да търся лаборатории и да плащам грешни пари?
    Или пък да си взема безплатния сертификат и да си джиткам с джипката?
    М?

  39. 39 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#35] от "eminem9876":

    > Предлагам ваксинираните да си сложат сертификата в рамка на стената.

    Не е ли по-добре на входната врата - отвън ?

    કટાક્ષ
  40. 40 Профил на rumen5252
    rumen5252
    Рейтинг: 380 Неутрално

    До коментар [#7] от "ivo":

    "Идиотите" със сертификат ще си ходят където искат. Идиотите без сертификат скоро и в магазина няма да ги пускат (да не говорим за киносалон или стадион). Та кой е идиот?

  41. 41 Профил на lovkya
    lovkya
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Единственото от което се притеснявам Е, че ще има успешни опити за самоделно изготвяне на сертификати. В този смисъл важен е въпроса - КАК се проверява автентичността на един сертификат и бързо ли става това?
    —цитат от коментар 9 на Dimov

    Ще има, но и те ще са до време, също като фалшивите удостиверения за тестване, гърците не са балами и боя родни тарикати ще берат ядове на Промахон.

  42. 42 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 401 Неутрално

    Идеята за електронен подпис е безумна отново-много повече хора имат ПИК код на НОИ и/или НАП,защо да не се използват и те?!Да не би данъчната и осигурителната информация да са по-маловажни от здравната?!Съпругата ми е лекар-специалист,има електронен подпис,но не може да разпечата моето досие/сертификати,та трябва да припкам при джипито. Абсурди!

  43. 43 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#40] от "rumen5252":

    > Идиотите без сертификат скоро и в магазина няма да ги пускат

    Не че нещо, ама ако наистина се стигне дотам, много бързо ще се разбере кои точно са 'идиотите' (*).

    (*) използвам вашата терминология

    કટાક્ષ
  44. 44 Профил на lovkya
    lovkya
    Рейтинг: 0 Любопитно

    До коментар [#6] от "Хай Буй":> след като трябва да плати тези 5 лв.Викаш - след всички малоумия дето е народила народната власт последните 10 години, тия 5 лева са нано-капка в кацата ?
    —цитат от коментар 15 на Ан Он

    О, би ли ни обяснил корелацията м/у "народната власт" и некво алчно джипи, решило да си сменя дограмата?

  45. 45 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    До коментар [#36] от "Хай Буй":В последното ви изявление намирам някакво противоречие.Хем сертифицирането е напълно доброволно и безплатно за цялото население, хем клиентът трябва в някакви случай да заплати 5 (*) лева за да получи някаква хартийка която да удостовери че е 'напълно сертифициран с актуална версия на сертификата' пред гръцкия митничар.(*) 5 или 10 или 50 или 150 лева, щото няма стандартна тарифа (**)(**) всъщност това е добра идея за бизнес - жената на гръцкия митничар (***) може да разпечатва сертификатите на място срещу 20 евро на калпак.(***) става дума за помощен бизнес, аналогичен на застраховки или чейнж бюра
    —цитат от коментар 37 на Ан Он


    Голяма каша е в главата ви.
    Няма 'сертифициране' като кампания.
    Има ваксинация.
    След като се ваксинирате с пълният брой дози (1 или 2) според вида ваксина, можете да получитите документ удостоверяващ този факт.
    Документът не е задължителен. Не сте задължен да го имате, поне засега.
    Все пак, ако решите да отидете до Гърция на почивка, можете да направите две неща.
    Да си направите PCR тест или да си разпечатате този документ.
    Разликата в сумите е незначителна, един вид.
    Струва ми се, за хейтъри този сертификат трябва да струва на цената на PCR за постигане на баланс в природата.
    Защо струва 5 лв е въпрос на който не мога да ви отговоря. Не знам също така и защо един PCR тест струва толкова.
    Все пак, можете да теглите една сочна на правителството и лично Борисов, за нахалството да ви искат разни лекари по 5 лв. Нищо не струва и е модерен спорт в тия дни.

  46. 46 Профил на lovkya
    lovkya
    Рейтинг: 0 Весело

    До коментар [#45] от "Хай Буй":
    Презумпцията, пърхаща в главите на омразниците е, че щом Боку краде (от нас), то и джипитата, заразени лично от лошия му пример, правят същото.
    Търговците, удрящи те в кантара - също, бензинджиите, мешащи тунджата с водица - и те, Боку шпори жипката с 200, хайде и ние като него, и пр. и пр.
    Сега виждаш ли колко лесно стигаме до извода - Боку е крадец, затова и всички крадат.
    Простичка и логически издържана индулгенция.

  47. 47 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално


    До коментар [#45] от "Хай Буй":

    Колега, изключително дълга и полезна лекция (с части от нея съм съгласен).

    Но пропускате основния проблем от който се оплакват хората:

    ----

    Надзорният съвет на НЗОК е взел решение издаването на сертификат за ваксинация срещу COVID-19 да е безплатно. Това съобщи в личния си профил във Facebook министърът на здравеопазването Костадин Ангелов.

    https://nova.bg/news/view/2021/03/29/321150/издаването-на-сертификат-за-ваксинация-срещу-covid-19-ще-е-безплатно/

    ----

    Едни хора назначени на високи длъжности, дръдорят непрестанно празни приказки по телевизора и фейсбука - а после това което се случва в реалността няма нищо общо с обещаното от тях.

    И да - в конкретния случай става дума за 5 лева, но е имало други аналогични случаи където мащаба е бил 5 милиона или даже 5 милиарда.

    કટાક્ષ
  48. 48 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#44] от "Lovkya":

    > и некво алчно джипи, решило да си сменя дограмата?

    ДжиПи-то иска пари за услугата която предоставя - защото му отнема време и материали.

    Народната власт публично е обещала че тази услуга ще е безплатна, но не се е погрижила по никакъв начин да я регламентира и оформи плащането към хората които потенциално ще я извършват.

    Тоест някой обещава че сиренето винаги и навсякъде ще е безплатно, а после други трябва да раздават безплатно сирене за тяхна сметка.

    કટાક્ષ
  49. 49 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    До коментар [#47] от "Ан Он":

    Колега, това е като електронното гласуване на ИТН. Самото гласуване ще е напълно безплатно, но ел. подпис си струва мангизи.

  50. 50 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#46] от "Lovkya":

    > щом Боку краде (от нас), то и джипитата, заразени лично от
    > лошия му пример, правят същото.

    ДжиПитата не 'крадат', просто очакват някакво заплащане за труда си.

    Тоя дето е обещал че услугата ще е безплатна за населението - виж коментар [#45] - би трябвало да създаде съответната организация за да се случи това.

    કટાક્ષ
  51. 51 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2514 Весело

    До коментар [#38] от "Lovkya":

    Може и да минете метър на някоя граница, но ако нямате сертификат и без значение цената се налага PCR, като се приберете след тура, никога няма да имате синузит.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  52. 52 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#44] от "Lovkya":

    Виждате ли аплобма и удивителната в това изявление ?

    Надзорният съвет на НЗОК току-що взе решение издаването на сертификат за ваксинация срещу COVID-19 да е безплатно!

    કટાક્ષ
  53. 53 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1584 Любопитно

    До коментар [#45] от "Хай Буй":

    Моето джипи взима 5 лева за издаване на болничен. С интерес ще чакам да си платя и за сертификата след няколко седмици.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  54. 54 Профил на Вера Су
    Вера Су
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Идеята за тоя сертификат е страхотна! Така вече всеки идиот ще си има официален документ, доказващ че е идиот!
    —цитат от коментар 7 на ivo


    Да класифицираш хора, само защото са с различно мнение идиоти, всъщност доказва точно обратното. Особено когат персонално не ти вредят по абсолютно никакъв начин.

  55. 55 Профил на lovkya
    lovkya
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#48] от "Ан Он":
    Колко време-два клика с мишката, които ги прави сестрата.
    Материали-принтиране на лист хАртия, ако липсва нарочна бланка, издадена от МЗ, не зная точно, още не съм минал фтората игла.
    Толкоз.

  56. 56 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1063 Неутрално
  57. 57 Профил на lovkya
    lovkya
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#50] от "Ан Он":


    Трудът им е заплатен с по 10 кинта на пациент.

  58. 58 Профил на kmat
    kmat
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Стрпува ми се, че този спор за 5-те лева за разпечатване има общо с други принципи на ценообразуването в здравеопазването като например, че операцията ти се води безплатна, но изборът на екип, упойката и престоят в болницата си ги плащаш. Говоря за здравно осигурени хора. Естествено възниква въпросът като как може да ме оперират безплатно без упойка и извън болницата, ама това са подробности. А по принцип разпечатването на този сертификат не е логично да се таксува отделно, защото освен него и доста други неща разпечатва личният лекатр, като направления, болнични, евентуално изследвания, и т.н. И затова ли трябва да взема пари или всичко се включва в потребителската такса. Всичко е въпрос на логика и ясна регламентация.

  59. 59 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#55] от "Lovkya":

    > Колко време

    На тая сестра и на тоя доктор, работата им не е да работят като безплатен копи център а да лекуват хора. За 'потребителска такса' чувал ли сте ? И знаете ли каква и е целта ? А за дезинфекция след посещение на друго лице в кабинета при условия напандемия

    И изобщо ако народната власт искаше да създаде организация, можеше да запише там в договора - на всяко ДжиПи се плащат по 75 стотинки за разпечатване на ваксинационен сертификат когато ваксината не е поставена от него.

    Или да ги задължат да го правят безплатно в същия този договор (сигурно имат инструменти покрай глобалната пандемия).

    Ама то не става само с празно дърдорене по телевизията, трябва и някаква елементарна организация да се създаде ...

    કટાક્ષ
  60. 60 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    .....в САЩ чрез пакета за облекчаване на вируса от 1,9 трилиона долара, приет миналия месец, се осигурява до 511 долара на ден на служител за фирми с по-малко от 500 работници....... Хакаш си ваксинка и до 14 дена поне лежиш и пърдиш ....... С едно заявление че не си мнооо добре..... с две думи....ваксинирайте се говеда----плащаме..... https://www.wral.com/coronavirus/hitting-latest-vaccine-milestone-biden-pushes-shots-for-all/19637819/

  61. 61 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#58] от "kmat":

    > Стрпува ми се, че този спор за 5-те лева за разпечатване

    Има общо с изявлението на МинЗдрав

    ----
    Надзорният съвет на НЗОК е взел решение издаването на сертификат за ваксинация срещу COVID-19 да е безплатно. Това съобщи в личния си профил във Facebook министърът на здравеопазването Костадин Ангелов.
    ----

    който обаче не се е постарал да подсигури че ще е безплатно.


    > ... не е логично да се таксува отделно, защото освен
    > ... него и доста други неща разпечатва личният лекатр, като направления ...

    Упоменатите от вас документи се разпечатват като част от други процедури извършени от доктора - за които се плаща.

    Конкретния казус е когато някой друг е боцкал пациента (за което е получил заплащане), а после сертифицирания отива при личния си лекар все едно е копирен център.

    И да - цялата история е пълна глупост, просто едно от поредните организационни малоумия създадени от оотеката.

    કટાક્ષ
  62. 62 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#57] от "Lovkya":

    > Трудът им е заплатен с по 10 кинта на пациент.

    Колега - не четете.

    10 лева за боцкането е взел някой друг.
    А после пациентът отива при ДжиПи-то си все едно е копирен център.

    કટાક્ષ
  63. 63 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2532 Неутрално

    До коментар [#57] от "Lovkya":

    > "Който получава заплащането за извършената медицинска услуга,
    > част от тази цена е издаването на въпросния сертификат",

    > В случай че дозите са приложени в някой от ваксинационните центрове
    > (най-често в болници), но човек търси сертификата си от личния лекар,
    > то медикът може да поиска такса по своя преценка. Причината е, че
    > това е услуга за конкретния пациент, за която личният лекар не е
    > получил публични средства.

    કટાક્ષ
  64. 64 Профил на ldc51604279
    ldc51604279
    Рейтинг: 36 Неутрално

    До коментар [#6] от "Хай Буй":> след като трябва да плати тези 5 лв.Викаш - след всички малоумия дето е народила народната власт последните 10 години, тия 5 лева са нано-капка в кацата ?
    —цитат от коментар 15 на Ан Он


    Не стига, че ваксините са безплатни, пък що да не ти дадат и тапия или то се "полага" ;)
    Предлагам на оплакващите се, да кажат с каква васина са, къде и как са ваксинирани, защото има случаи когато се ваксинират стотици за няколко часа и просто няма как да им печатат и сертификат.

  65. 65 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1063 Весело

    А пък в Северна Каролина ги ваксинирали с физиологичен разтвор и били 6...... https://news.yahoo.com/people-got-saline-shots-instead-165256880.html

  66. 66 Профил на lovkya
    lovkya
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#62] от "Ан Он":
    Тук съм съгласен, ако ваксината е бодната във вакс. център.

  67. 67 Профил на Zuzi
    Zuzi
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#45] от "Хай Буй":Моето джипи взима 5 лева за издаване на болничен. С интерес ще чакам да си платя и за сертификата след няколко седмици.
    —цитат от коментар 53 на Хриси


    А касова белеШка, дава ли ти?
    Въобще, някой виждал ли е касов апарат дори на снимка при ДжиПи?

  68. 68 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    иска пари за услугата която предоставя - защото му отнема време и материали
    —цитат от коментар 48 на Ан Он


    ти чуваш ли се какви глупости дрънкаш бе, хахаха... каква услуга може да е една разпечатка, няколко клика, айде - минута... пфу, баре на хайделберг да я извъртаха, пък то хахах

    накарай некадърника да свърши нещо, че да те научи на акъл

  69. 69 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#50] от "Ан Он":

    Я опиши какво точно Боку е откраднал от нас, че нещо не се вижда. Вижда се само Мнооого построени неща и световно признато икономическо развитие и стабилност.

  70. 70 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#2] от "deaf":

    Не се оставяйте да ви излъжат! Може спокойно да пътувате навсякъде по света БЕЗ такъв сертификат,а само с тест. Нещо повече,на много от сухопътните граници в Европа,дори изобщо не искат никакъв документ свързан с "пандемията".
    —цитат от коментар 2 на deaf

    Това е много умно!
    Даваш 100 лева, редиш се на опашка, бъркат ту тук таме.
    Никой не ти пречи, разбира се.
    А кой би ти поречил, ако имаш карта, да си купиш и билетче. Ще е трогателно да ги размахаш и двете! Важно е да се усмихнеш ококорено, като Мистър Бийн!
    След аплодисментите ще си щастлив цял ден!

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  71. 71 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    До коментар [#31] от "Petko Popov":

    ЗДравното осигуряване на над 4 милиона българи е точно 0 лв , пенсионери ,инвалиди ,държавни служители ,социално слаби се водят осигурени ,ама без да дават нито лев ,пита се в задачата те осигурени ли са или не ,щото държавата взема от мен данъци и осигуровки и съм осигурен ,ама на тях не взема ,но също са осигурени , така ,от моите доходи последните 20 години съм дал над 500000 данъци и осигуровки за фирмата ми ,те не са дали ,но са осигурени и имат права ,пита се в задачката ,защо трябва на това отгоре лекарската ми фирма да прави безплатни услуги на всеки , защо в повечето случаи този който не плаща нищо ,има само права ,безплатно му е ,не дава такси , не доплаща услуги ,които не са заплатени по никакъв начин на лекарската фирма , а в същото време това не важи за тези ,които реално дават данъците си всеки месец ,а ако не дадат само три месеца ,стават без права и неосигурени ,това дискриминация ли е или не .

  72. 72 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Просто трябва на бланката за декларация за информирано съгласие да си напишете четливо електронната поща на която да ви изпратят сертификата. Така го получих и аз, минаха две седмици след втората игла и ми изпратиха сертификата

  73. 73 Профил на Вера Су
    Вера Су
    Рейтинг: 353 Неутрално

    До коментар [#50] от "Ан Он":Я опиши какво точно Боку е откраднал от нас, че нещо не се вижда. Вижда се само Мнооого построени неща и световно признато икономическо развитие и стабилност.
    —цитат от коментар 69 на Мавродинов


    Някои от мъка, други от радост, а трети от сутринта... Наздраве!

  74. 74 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    "Личният лекар не е момче за всичко, нито е печатарски работник"

    Георги Миндов, председател на сдружението на софийските общопрактикуващи лекари.


    туй чиче обаче малко е нагло, д*ба... специално погледнах сега, 100 визитки в черното са му точно 10 кинта, при тва на 300 гр., с все печатането, рязането, опаковането и изпращането... айде някой да му обясни на тоя клетник какво точно значи думата "услуга"

  75. 75 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1468 Любопитно

    5 кинти като за индулгенция не е скъпо. Едно време църквата е искала повече. А как е правното положение - ако до месец след втората доза ритнеш камбаната, връщат ли 5- тях кинти на наследниците?


    При повторна ваксинация пак в него ли ще се попълват данните или друго ще ми се издава?
    —цитат от коментар 30 на Petia Nikolova


    То вече нали казАха, че ако наесен не си биеш бустерна доза и Сертификата става невалиден. Сигурно ше му сложат и срок на годност. Бизнес модела ше е като на софтуера : едно време платиш пари и си го имаш, а сега е SaaS (software as a service) - сека година плащаш наем за ползване. Новия ше се казва VaaS (vaccine as a service)

  76. 76 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    Печатането струва 2-3 стотинки, ама ако се цоца от народа. Лични лекари милионери. Как?

    мурзилка
  77. 77 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    До коментар [#71] от "edin drugii":

    Всички здравно неосигурени си харчат парите пак в тая държава и от тях в бюджета вървят ДДС, акцизи, печалба за търговците, а и част от твоята печалба също иде от тия неосигурени, защото са (поне част от) основанието за твоят труд или бизнес, а ти нали си редовно осигурен, щом мислиш че си в правото си да се възмущаваш.

    мурзилка
  78. 78 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    Четете ли бе хора......"ваксинирайте се" вика Байдън----плащаме да се набодете !!!! ..... ама и там лудите свършиха ..... И никой не им вярва https://www.wral.com/coronavirus/hitting-latest-vaccine-milestone-biden-pushes-shots-for-all/19637819/

  79. 79 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    Този сертификат засега се оказва не толкова полезен. Испания продължаа да изисква отрицитален PCR тест за влизане, дори и да представиш на границата подобен сертификат. Други държави като Гърция, Кипър или Грузия приемат посетители само със сертификат за ваксинация без нужда от PCR тест. Проблемът е, че няма единни изиксвания за пътуване в момента и освен това не се знае колко време ще важи този сертификат. Поне една година ще важи ли или само 6 месеца? Пак никой не знае и всеки вдига рамене.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  80. 80 Профил на Zuzi
    Zuzi
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Този сертификат засега се оказва не толкова полезен. Испания продължаа да изисква отрицитален PCR тест за влизане, дори и да представиш на границата подобен сертификат. Други държави като Гърция, Кипър или Грузия приемат посетители само със сертификат за ваксинация без нужда от PCR тест. Проблемът е, че няма единни изиксвания за пътуване в момента и освен това не се знае колко време ще важи този сертификат. Поне една година ще важи ли или само 6 месеца? Пак никой не знае и всеки вдига рамене.
    —цитат от коментар 79 на andreas_hofer


    Испанците ще клекнат. И по принцип ваксините важат за година /справка противогрипните такива/, но ако се наложи /+1/ наесен - аз съм готов. Не виждам причина това да ме тормози и да изпадам в драма. Да му мислят любителите на ПСР тестовете и всякакъв гъзобрък.

  81. 81 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    До коментар [#80] от "Zuzi":
    Надявам се, че испанците ще клекнат, както казваш и ще започнат да признават ваксинационните сертификати. Аз имам няколко ваучера за ползване и смятам да ида до Кипър, Грузия, Армения и може би Латвия тази година, но ако Испания ми иска при всяко връщане PCR тест, това оскъпява много пътуването. Ние сме семейство с деца.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  82. 82 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 1550 Неутрално

    Сертификата показва че може да си разпространител без да ти личи (безсимптомно "болен") , или нещо не съм разбрал? От което следва че сертифицираните за безопасност трябва да бъдат поставяни под 10 дневна карантина или не ? Малко е абсурдно!

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  83. 83 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#67] от "Zuzi":

    Глупости, всички имаме. С малките изключения на регистрираните като свободна професия. Аз си го ползвам редовно. Тези дни плащах данъците, та знам

  84. 84 Профил на golqmsmotanqk
    golqmsmotanqk
    Рейтинг: 559 Неутрално

    До коментар [#74] от "extraCACA":Чиче ще викаш на грозния комшия, дето те е правил, отворко. Издаването на документ се води административна, а не медицинска услуга. Демек, нищо общо с медицината. Второ, това е официален документ, за който се носи отговорност. Та, ще плащаш като поп, за услугата и заради отговорността.

  85. 85 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#76] от "Маршалов":

    Печатането на листа е краен резултат от куп другиннеща, за които общопрактикуващите лекари плащат яко. Няма как на Грую да му е безплатно при нас, при положение че се е ваксинирал другаде.

  86. 86 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#74] от "extraCACA":

    Ми иди при печатарите да ти вадят сетшртификата.

  87. 87 Профил на hipocrat20060
    hipocrat20060
    Рейтинг: 367 Неутрално

    С ясното съзнание, че ще разлая кучетата, ще споделя, че за моята практика цената за издаване на сертификат на тарикат, който се е ваксинирал другаде е точно 20 ( двадесет) лева. Причините за конкретният размер на сумата са две: 1. Тоаа е размерът на пропуснатите ползи за мен и практиката (2 игли по 10 лв). 2. Така и така ще ме псуват, то поне да е за 20, а не за 5 лева.

  88. 88 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#14] от "Хай Буй":

    И какво ми пречи да си направя една такава страница където да изгрея 🤣

  89. 89 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Тоя министър беше поредната герП калинка, а преболедувалите, куечтата ги яли...

    www.soundcloud.com/x2805
  90. 90 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2514 Весело

    До коментар [#82] от "Иван":

    Нищо не си разбрал.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  91. 91 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4238 Неутрално

    До коментар [#45] от "Хай Буй":

    Не се занимавай. Въпросният другар пише почти само под статиите за ковид. Винаги е недоволен. Агресивно недоволен. Първо агитираше срещу ваксините и вадеше разни смъртни случаи. После започна да критикува темповете на ваксинация. Сега мрънка срещу сертификатите. И, както виждаш, каквото и да му обясняват, той е контра.

  92. 92 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    Подпис и печат!
    Тая простотия няма никога Да свърши, а?

  93. 93 Профил на tarna
    tarna
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#23] от "zocho1":

    Има вече за три години, даже е на промоция за физически лица. Направих си заради ваксинационния сертификат, но ми върши работа и за други неща, така, че съм доволна.

  94. 94 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    Дано скоро се отвори нишата с фейк сертификатите, че това се " сертифицираме" ,дейба!

  95. 95 Профил на primumnonnocere
    primumnonnocere
    Рейтинг: 33 Неутрално

    От друга страна 7,766 европейци няма да им се налага да искат ваксинационен паспорт, защото са се преместили на едно друго по-добро място.
    И потенциално една част от други 330,218 европейци също няма да искат такъв, просто защото няма да им се налага да пътуват повече никога...
    Тези данни са до 17 април 2011г:

    https://healthimpactnews.com/2021/7766-dead-330218-injuries-european-database-of-adverse-drug-reactions-for-covid-19-vaccines/

    За американците това са 3,486 човека без нужда за ваксинационен паспорт:

    https://healthimpactnews.com/2021/mass-murder-3486-deaths-in-the-u-s-following-covid-injections-in-4-months-more-vaccine-deaths-recorded-than-the-past-15-years-combined/

    https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/safety/adverse-events.html

    Нека си представим че в декември 2020г САЩ са пуснали нов самолет КО19вакс и този самолет да този април е причинил толкова смъртни случая, колкото всички останали 79 вида самолети в експлоатация за последните 15 години.

    Не знам дали би останал мераклия да лети с него, но щом правителствата казват че е безопасно и че горното е фейк нюз и има достатъчно хора да им вярват.... може би до есента/зимата с четвъртата вълна....

  96. 97 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2514 Весело

    До коментар [#94] от "pavur":

    Може изобщо да не стане, но пък може да почнат да отварят и други отверстия за тестови материал, за целта на PCR :D

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  97. 98 Профил на kxm38695246
    kxm38695246
    Рейтинг: 58 Неутрално

    Много е забавно когато някой ценообразува чужд труд :)
    Една вечер слушах младеж да обяснява, че за под 80 лева на час не се хващал... Накрая се оказа, че очаква аз да му дам още една бира, от която печеля 2 лева и с неговото темпо да седя час и половина само за това, поради тръгнали си останали клиенти... :) Щях да седя, разбира се, ако не беше дръстил такива глупости.

  98. 99 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    До коментар [#74] от "extraCACA":

    Тва чиче е доктор с няколко специалности и не е длъжен на никого да осигурява безплатно каквотто и да е било , защото всичко ,което е в неговия частен кабинет струва парички и държавата не му прави прошка нито лев нито за данъци ,нито за наеми ,нито на тока ,нито на водата ,нито на осигуровки или други разходи .На това отгоре комунистите от министерстово на здравеопазването и здравната каса се чудят с какво да на товарят повече и повече това чиче доктора ,при това безплатно .Издаване на сертификати за извършени имунизации на всеки направил това някъде си ,не е дейност ,която трябва да извършва точно този лекар ,искаш ,плащаш си сумата ,кято е определи л ,така както нотариус , без да е учил толкова ,колкото лекаря , в България взема хиляди ,за да сложи подпис под една сделка ,в САЩ нотариус взема 10 долара такса , за да е свидетел на сделка и за милиарди , а тук са хиляди , в САЩ достъп до лекар ,а особено да ти прави някакви безплатни услуги ,както и в останалата част на света , забрави , държавата да си организира тази дейност на други места ,има над 700000 администратори на държавни заплати , които при това не плащат и данъци ,да вършат тази работа безплатно , а не лекаря.

  99. 100 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    До коментар [#77] от "Маршалов":

    Няма спор за здравно неосигурените , има спор защо трябва да им се плащат огромните разходи при здравен проблем ,безплатни лекарства за хиляди , ТЕЛК ,соц осигуряване , скъпо медицинско обслужване и при това безлимитно с всички права , при това за едни 1000 лв ,платени за 5 години назад и почват огромни претенции за права , безплатни услуги при това в огромно количество ,които обикновено задължават личния лекар срещу левче , ами няма как да стане всичко това ,защо другите трябва да имат за същите услуги платени всички осигуровки назад без прекъсване в годините ,несправедливо е , а и ползват ресурс ,който не е техен , който намалява парите за здраве на останалите редовни данъкоплатци .





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK