След гордостта на Станишев и гордостта на Борисов участък от "Тракия" е за ремонт

Бойко Борисов открива участъка на 12 юли 2012 година

© БТА

Бойко Борисов открива участъка на 12 юли 2012 година



До края на месец юни се очаква да приключи ремонтът на участъка на магистрала "Тракия" между Чирпан и Стара Загора, станал известен сред шофьорите като "Тракийското море" заради неравностите по него. Той нашумя с високата цена на ремонта, която надвиши стойността за самото изграждане, и при всеки удобен случай Бойко Борисов използваше случая да спомене какво лошо наследство са му оставили.


"Уж този участък беше гордостта на Тройната коалиция, а те направо са си оставили ръцете. И до ден днешен трябва да се оправя наследеното от тях", беше последният му коментар във "Фейсбук" по темата броени дни преди изборите.


По ирония на съдбата обаче един от участъците на "Тракия", строен по време на първия кабинет "Борисов" и инспектиран многократно, "за да не се допуснат никакви компромиси с качеството на "Тракия", дори ако завършването и се забави (цитатът е на Бойко Борисов), дава дефекти осем години след завършването си.




Става въпрос за лот 3 на аутобана между Нова Загора - Ямбол. Пътуващите по него няма как да не са забелязали, че между километри 240 и 266 има сериозни неравности, кръпки и пропадания в активната лента. Цялата процедура по изграждането на тази част от "Тракия" от избора на изпълнител, през контрола на строежа до официалното откриване става по време на първия кабинет на сегашния премиер в оставка.


Договорът със строителя - гръцката компания "Актор", е сключен на 8 юни 2010 години. На 2 август 2010 година е направена първата копка, а почти две години по-късно - на 12 юли 2012 година, е прерязана и лентичката. Лот 3 е с дължина почти 36 километра, като за изграждането им държавата плаща на изпълнителя близо 134 млн лв.


Два месеца преди откриването държавата в лицето на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) иска да бъдат премахнати вече положени 17 километра асфалт в тази отсечка на "Тракия". Причината са установени несъответствия в рецептата за приготвяне на асфалтовата смес. Тогава се инсталира и лаборатория за изследване на качеството в асфалтовата база на подизпълнителя за осъществяване на постоянен контрол.


Седмица преди откриването в рамките на парламентарния контрол тогавашният министър на регионалното развитие Лиляна Павлова казва, че в участъците в строеж на "Тракия" към този момент са били извършени 8 хил. проби, изпитания и проверки. При тях обаче, изглежда, проблеми не са открити, но те се появяват сега. Да, след гаранционния срок, но дори по-рано, отколкото в любимата за критики на Борисов част от аутобана.


В отговор на въпросите на "Дневник" от АПИ уточниха, че гаранционният срок на отсечката е бил пет години и той е изтекъл през лятото на 2017 година. От ноември 2019 година гаранцията вече е седем години, но тя важи за нови строежи.


От агенцията допълват, че този месец е извършено обследване на участъка от "Тракия" и в момента се изготвя технология на ремонта. "След одобряването й и при осигурен финансов ресурс необходимите дейности ще бъдат изпълнени", са казва още в съобщението. Каква ще е цената и кое правителство ще я плати предстои да видим.

Коментари (124)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ACER
    ACER
    Рейтинг: 143 Любопитно

    Аз пък се чудя кога ще бъде направена магистрала Хемус?!

    +

    Нормалнен път до Букурещ?!

  2. 2 Профил на papunqk
    papunqk
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Аз пък се чудя кога ще бъде направена магистрала Хемус?! +Нормалнен път до Букурещ?!
    —цитат от коментар 1 на ACER


    + скоростен път Варна - Бургас.

  3. 3 Профил на ACER
    ACER
    Рейтинг: 143 Неутрално

    До коментар [#2] от "papunqk":

    Веднага се съгласявам!

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Абе Лилето ся къде се скатава ??? не я изкараха и за изборите !!!

  5. 5 Профил на Wornoxmaniak vs Кирчо и Кокорчо
    Wornoxmaniak vs Кирчо и Кокорчо
    Рейтинг: 1449 Неутрално

    Явно ГЕРБ ще спечели и следващите избори щом сега се чудят какво да изкарат за да ги критикуват. Факт.

    Wornoxmaniak Най-подискан, репресиран и цензуриран коментатор във форума на Дневник за всички времена. Навсякъде гонен, всякъде приет.
  6. 6 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3223 Весело

    Еми близо 9 години е изкарала магистралата, явно толкова могат пътностроителните фирми. А че Борисов обвинявал Станишев, сега пък следващите след Борисов ще обвиняват него...

  7. 7 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3445 Весело

    До коментар [#2] от "papunqk":

    Магистрала Черно море нали беше изцяло ремонтирана?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  8. 8 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 408 Любопитно

    Абе Лилето ся къде се скатава ??? не я изкараха и за изборите !!!
    —цитат от коментар 4 на 442


    Бди за националните интереси на България в Брюксел,Лилето.Тека както дедо и бдеше да не се замърсяват ленинските идеи в БКП.🥳👍

    Много съм прост
  9. 9 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2730 Неутрално

    Един клип за Китай и гадните китайски компании !! Гаранцията за една магистрала е 20 години . Ако има някакъв проблем , ремонта е малката беда . В 80% следва арест и затвор за разхищение на "социалистическо имущество" . Знам ,....правата , ценностите и та ..та ..та , ама имат ли държава номер ЕДНО ???

  10. 10 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 693 Гневно

    Некадърни и корумпирани - най-опасната и вбесяващ комбинация.

  11. 11 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4616 Весело

    Ако Жипката може да мине, нищо и няма на магистралата, стига мърморили😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  12. 12 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 741 Неутрално

    "Договорът със строителя - гръцката компания "Актор"

    Що ми се струва, че там работеха "Трейс"!
    Такова осиране само те могат да направят.

  13. 13 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 741 Неутрално

    "Договорът със строителя - гръцката компания "Актор"

    Що ми се струва, че там работеха "Трейс"!
    Такова осиране само те могат да направят.

  14. 14 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 741 Неутрално

    "Договорът със строителя - гръцката компания "Актор"

    Що ми се струва, че там работеха "Трейс"!
    Такова осиране само те могат да направят.

  15. 15 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2416 Неутрално

    По ирония на съдбата обаче един от участъците на "Тракия", строен по време на първия кабинет "Борисов" и инспектиран многократно, "за да не се допуснат никакви компромиси с качеството на "Тракия", дори ако завършването и се забави (цитатът е на Бойко Борисов), дава дефекти осем години след завършването си.
    ____________________________________________________________________

    8 години след завършването?

    Всякакви срокове за гаранция са изтекли, но сега бил Борисов виновен?

    Трябва основно да се прегледа използваната конструкция на насещият пласт.

    Не знам как е в България,но в Германия често първо има бетонен носещ слой с дебелина поне 20 см и арматура от стоманени мрежи и върху тях два пластта асфалт, носещ и износващ се!

  16. 16 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4616 Весело

    .Не знам как е в България,но в Германия често първо има бетонен носещ слой с дебелина поне 20 см и арматура от стоманени мрежи и върху тях два пластта асфалт, носещ и износващ се!
    —цитат от коментар 15 на Дария Колев


    Ама ти и от магистрали, арматура и бетон ли разбираш? Ей това гербаджиите сте много образовани бре....😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  17. 17 Профил на chegobara
    chegobara
    Рейтинг: 50 Неутрално

    тая магистрала изначално е глупава - постоянно си в някакъв лек завой, подбалканският път е по-готин

    всичко е суета, Боку ни обра
  18. 18 Профил на Niko Kostantinov
    Niko Kostantinov
    Рейтинг: 246 Неутрално

    До коментар [#7] от "дерибеев":

    Магистрала Черно море нали беше изцяло ремонтирана?
    _____________________________________
    Все още не съществува тази магистрала, само се приказва за нея.

  19. 19 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1202 Неутрално

    Асфалтът се яде и от него се пълнят нощни шкафчета с мангизи.

  20. 20 Профил на choguna
    choguna
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Гордостта на Борисов е добре аранжираното нощно шкафче.

  21. 21 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3445 Весело

    До коментар [#18] от "Niko Kostantinov":

    Напротив, дори гръмко обявиха ремонта ѝ

    https://profit.bg/balgariya/zavarshi-remontat-na-magistrala-cherno-more-snimki/

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  22. 22 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 804 Неутрално

    До коментар [#14] от "jmf29537805":

    То и на мен някакви такива спомени ми навява. Мой познат на когото му оставаха няколко години до пенсия отиде да работи при Актор точно около Нова Загора . Година и половина я правиха . Казваше тогава , ела да видиш как се строи. Кат камъни, заливали го с някакъв цимент , после пак и т.н Докато един от шефовете не отскочил до съседната строящата се от българска фирма отсечка. Видял как строят българите и гръцкият тертип бил дотук......

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  23. 23 Профил на Niko Kostantinov
    Niko Kostantinov
    Рейтинг: 246 Неутрално

    До коментар [#21] от "дерибеев":

    Напротив, дори гръмко обявиха ремонта ѝ
    __________________________________________
    Това което е ремонтирано е 10км във Варна по посока Бургас. Но тази магистрала не съществува. Има я като идея от много години и това което е построено във Варна може би е от тогава преди много години(сигурно над 20) но това най - добре го знаят варналии. Аз съм от другия край на магистралата. Знам, че скоро имаше търгове за проучване и проектиране така, че всичко е в много начален етап

  24. 24 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1202 Неутрално

    Банкянският вожда да се надява, че няма да му пропадне или да се нагъне турецкият паток. Щото оня късокракият ще вземе да му прати начаса чепигите.

  25. 25 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    Робът, който станал господар... бърз за разрушение, слаб за съзидание
    https://www.youtube.com/watch?v=f9VdxKOlaiI&feature=share&fbclid=IwAR1_Ss2qg6Eq80bXvmrN_lndJx5lsLoAuW7B_cZEKjt1qMyfO6qXq_hgivU

  26. 26 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3862 Весело

    До коментар [#15] от "Дария Колев":

    Ей, римските императори са оставили пътища, които са траяли хиляди години!

  27. 27 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3862 Весело

    До коментар [#6] от "boevbisser":

    Да, на роба, който е станал господар все някой друг му е виновен - нали като роб не е носел отговорност!
    https://www.youtube.com/watch?v=f9VdxKOlaiI&feature=share&fbclid=IwAR1_Ss2qg6Eq80bXvmrN_lndJx5lsLoAuW7B_cZEKjt1qMyfO6qXq_hgivU

  28. 28 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3445 Неутрално

    До коментар [#23] от "Niko Kostantinov":

    Шегувам се бе човек, от Варна съм и особено комично ми звучи как гръмко наричат "магистрала" 7 километра от преди 30 години

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  29. 29 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    От близо 3 години говоря за този участък, особено в посока София.

    Където и да натиснеш в ГЕРБ, излиза ГНОЙ.
  30. 30 Профил на atag
    atag
    Рейтинг: 542 Разстроено

    Отсечката Стра Загора - Нова Загора има същите симптоми, както Чирпан - Стара Загора - дясното платно е на вълни. Предполагам до 2-3 години ще се налага и там основен ремонт.

  31. 31 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#15] от "Дария Колев":

    Казваш истината. Но не е бетон а железобетон основата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  32. 32 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2396 Гневно

    Абе Лилето ся къде се скатава ??? не я изкараха и за изборите !!!
    —цитат от коментар 4 на 442


    Заточена е в някаква международна банка.

    Сам съм, други няма...
  33. 33 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4338 Неутрално

    "...че между километри 240 и 266 има сериозни неравности, кръпки и пропадания в активната лента."





    На бързата лента нищо и няма...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  34. 34 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#23] от "Niko Kostantinov":

    Не 10 а 6км.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  35. 35 Профил на Векил Дринов
    Векил Дринов
    Рейтинг: 27 Весело

    Ама нали проблемите идвали от това, че строителството било давано на "наши фирми" (в очакване да се появят и фирми на умнокрасиви, които да ни покажат японско строителство на наша земя, при това за без пари)? А тази фирма е гръцка, все пак. Или покрай "гръцкия остров", Борисов си е купил и гръцка фирма за пътно строителство? Кой го знае този "изедник", как е прекарал пак родните умнокрасиви...

  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#33] от "hamiltonf":

    Там е само за милиционери и роднини. Иначе родата те цака.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#35] от "Векил Дринов":

    Бъди рахат. Времето ви изтича.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на Векил Дринов
    Векил Дринов
    Рейтинг: 27 Весело

    До коментар [#35] от "Векил Дринов":Бъди рахат. Времето ви изтича.
    —цитат от коментар 37 на КМЕТ В СЯНКА


    Рециклирането на лафчета на Станишев, Манолова и Костов от 2013 година едва ли ще ви помогне на предстоящите избори...

  39. 39 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Ремонтите са желателни на 5 години , на 10 наложителни, на 15 живото-спасяващи. Хайде сметнете участъците кога са правени и тогава ревете. Но нали Ганьо е свикнал магистралата да е без пари и да кара с 200...
    Европейците ни дадоха пари да построим, но поддръжката си е наша, нещо около което няма разбирателство. Я да вдигнат винетките с 20 лева да видиш какъв вой ще настане!
    Хибридна статия - в стил защо биете негрите 😄!

    agent
  40. 40 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    Бибитко спря да се хвали със строежите си, защото масово започнаха да им излизат дефектите още на проектно ниво. Наскоро КАПИТАЛ изнесе информация получена по питане към АПИ, че само 4% от служителите в нея са пътни инженери. АПИ е реално представителя на държавата в целия строителен процес от изготвяне на тръжната документация до приемането и в последствие поддръжката. Оказва се, че в някои от регионалните им структури няма нито един такъв, а някакви с изобщо никакво инженерно образаование.
    За самия пожарникар превърнал се в технически ръководител на всички обекти какво да се говори.
    Работа.работа.работа! На който не му харесва, да Оди пеша!

  41. 41 Профил на lovkya
    lovkya
    Рейтинг: 0 Разстроено

    До коментар [#37] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Ох, и аз това чакам, да пада най-сетне тоя Боку и да земем да се оправяме, а?

  42. 42 Профил на witch_doctor
    witch_doctor
    Рейтинг: 813 Весело

    Един клип за Китай и гадните китайски компании !! Гаранцията за една магистрала е 20 години . Ако има някакъв проблем , ремонта е малката беда . В 80% следва арест и затвор за разхищение на "социалистическо имущество" . Знам ,....правата , ценностите и та ..та ..та , ама имат ли държава номер ЕДНО ???
    —цитат от коментар 9 на dejmos


    Ето го облъчения трол. В статия за Борисов и България коментира Китай.

    Нещо за руските магистралки трол смотан, ще напишеш ли?

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#38] от "Векил Дринов":

    Пак лъжеш. Не е цитат.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  45. 45 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3223 Любопитно

    До коментар [#39] от "Ronald Reagan":

    Тук съм съгласен с теб, а и участъкът е издържал гаранционният срок, така че....
    Не че нещо, но много по-важно е какво стана с договора с КАПШ за тол системата, за него - пълна тишина, и от проправителствени, и от опозиционни медии, а и най-важното - от властта, нещо спряха да се хвалят. А си струва да се поразрови, защото ако няма сериозни приходи от тези магистрали най-накрая, спукана ни е работата.

  46. 46 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2695 Любопитно

    До коментар [#3] от "ACER":

    Русе - Стара Загора и тунела под Шипка, станаха много обектите, а като добавим Струма и Европа, майко, майко

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  47. 47 Профил на marksman
    marksman
    Рейтинг: 424 Неутрално

    След гордостта на Станишев и гордостта на Борисов от "Тракия" е за ремонт

    Тя гордостта му като усещане е за тотален ремонт , медицински.

    ?Ало телевизиите колко мъртви ви трябват за реклама ЕКСКЛУЗИВНО или БУКВАЛНО
  48. 48 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    "цървул" евалата. подчертаваш тъпата си теза ли?
    Завършвали само по 20 човека на година, трябва да оправдае калинкаджийската схема в АПИ - кажи го на роднините на загиналите при Своге! Нормално е некомпетентни да приемат ремонта на пътя, а после кавото стане, стане!
    По тая логика може и болница по неврохирургия да направите гробаджиите и да назначите само лесоинженери - и нервната система има разклонения и дървото клони. Ккакво толкова!

  49. 49 Профил на СМЕТ В СЯНКА
    СМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 30 Весело

    До коментар [#2] от "papunqk":Магистрала Черно море нали беше изцяло ремонтирана?
    —цитат от коментар 7 на дерибеев


    Добре, ама тя покрива нещо като 10% от разстоянието между Варна и Бургас 🙄

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  51. 51 Профил на Жоро Г
    Жоро Г
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#45] от "boevbisser":

    Т.е. щом е издържала гаранционния срок, значи е Ок. Ти уредите и техниката у вас така ли ги оценяваш - да работят в рамките на гаранционния срок и после на сервиз?Трябва ли да ти се обяснява, че гаранционния срок не е равно на срок на годност или период за пълна функционална пригодност, а по-скоро времето за откриване на неявни дефекти и отстраняването им?
    Всъщност, какво да ти обяснявам като ти сам не си вярваш, ама нали трябва да опазваш имиджа на господаря....

  52. 52 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2629 Неутрално


    « Каква е цената и кое правителство ще я плати ... «


    Ще я платим всички ние .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  53. 53 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    До коментар [#23] от "Niko Kostantinov":

    АМ Черно море съществува от Варна до Приселци, още от преди 1989.
    Това, че не е довършена, не значи, че не съществува.
    Все едно да кажеш, че и АМ Хемус не съществува, щото не е довършена.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  54. 54 Профил на jlb02632781
    jlb02632781
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#50] от "emil":

    Това ли ви е следващата опорка-гражданска война. Със Стъки начело? Ама Кобрата що изпуснахте, а?

  55. 55 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8034 Неутрално

    До коментар [#4] от "442":
    От 1 ноември 2019 г.е вицепрезидент на Европейската инвестиционна банка.

  56. 56 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2629 Неутрално

    Ако Жипката може да мине, нищо и няма на магистралата, стига мърморили😂😂😂
    —цитат от коментар 11 на padrino



    Жипката може и да е минавала, но вече е « на трупчета «, както и Джипко Бибитко - те бях ДО ТУК !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  57. 57 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3223 Весело

    До коментар [#51] от "Жоро Г":

    Ами ок е, дай да сложим 20 г. гаранционен срок - такъв няма никъде, за да си ти по-доволен. За уредите не знам, но при леките коли отдавна се съобразявам с гаранцията - ако изтича, продавам.
    Нормално е да се правят ремонти. Проблемът е, че магистралите не носят, по популистки и корупционни причини такъв доход, че да бъдет нормално експлоатирани.
    Ако си разбрал - добре.

  58. 58 Профил на petrapetra
    petrapetra
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Шокиращ е срокът на гаранция, 5 години за магистрала!? Има хладилници с по-дълъг гаранционен срок!

  59. 59 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3368 Неутрално

    Цялата до Бургас и нагъната и напукана. За жалост не можем да правим магистрали. То какво ли можем.

  60. 60 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4235 Неутрално

    8 години? Пак много е изкарало за строено ит тия крадци и некадърници.

    Спомням си, че продължението на Ботевградско шосе покрай Джъмбо, което запбикаля Богров и се влива в магистрала Хемус, се слегна и напука на третата година, а вече има кръпки в кръпките...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  61. 61 Профил на jlb02632781
    jlb02632781
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#56] от "niksan1":
    Жипката може и да е минавала, но вече е « на трупчета «, както и Джипко Бибитко - те бях ДО Тук ! А бе, верно, някой знае ли как прайм министеро си е довлякъл болните колена до Семинарията? НСО, с шофьор? Как го е понесъл, егати.

  62. 62 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4235 Неутрално

    До коментар [#11] от "padrino":

    “Ако Жипката може да мине...”

    Жипката е на трупчета за неопределен срок. Нашият не смее да излезе дори да я припали на място.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  63. 63 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2629 Неутрално

    До коментар [#37] от "КМЕТ В СЯНКА":Ох, и аз това чакам, да пада най-сетне тоя Боку и да земем да се оправяме, а?
    —цитат от коментар 41 на Lovkya



    Не си в час - Буци падна на 04.04. и повече няма да стане .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  64. 64 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3445 Весело

    До коментар [#53] от "Athanatos":АМ Черно море съществува от Варна до Приселци

    Всъщност е от разклона за Аспарухово до ... разклона за Аспарухово

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  65. 65 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    До коментар [#51] от "Жоро Г":

    Не си ли спомняш отговора на този въпрос какъв е.
    - Те предишните и такива, които после след гаранцията да ги ремонтираме не са направили, а само Бойко прави!
    С това се изчерпва анализа и шаблона на некачеството се прилага навсякъде.
    Мнението дори и на малкото компетентни участници в процеса е задушено от визията на еднокнижника, къде ти някой ще разбира повече от него. Реално целия процес се определя от Него.
    Вместо да се поучат от грешките на ранния Борисов с тежък популизъм, но все пак някакво желание да се докаже как ги прави нещата по-добре, процесите поеха по видимия път и се стига до куриозни резултати но подчинени на физичните закони - Той си беше въобрази, че и тях ще заобиколи - емблематичен пример е надигането на релсите на метрото от повишилите се води на Перловската река, както се оплескаха да обявят в началото и станаха за смях. Това е. Оптимистичното е, че срутището Борисов и ГЕРБ изчезват скоро и ще почваме всичко с начале, тогава ще лъсне и целия блясък на дивотиите от тези 12 години

  66. 66 Профил на xpirate
    xpirate
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#60] от "Norman Granz":

    Трейс!

  67. 67 Профил на СМЕТ В СЯНКА
    СМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 30 Весело

    До коментар [#45] от "boevbisser":Т.е. щом е издържала гаранционния срок, значи е Ок. Ти уредите и техниката у вас така ли ги оценяваш - да работят в рамките на гаранционния срок и после на сервиз?Трябва ли да ти се обяснява, че гаранционния срок не е равно на срок на годност или период за пълна функционална пригодност, а по-скоро времето за откриване на неявни дефекти и отстраняването им?Всъщност, какво да ти обяснявам като ти сам не си вярваш, ама нали трябва да опазваш имиджа на господаря....
    —цитат от коментар 51 на Жоро Г


    Всъщност модерната индустрия точно така работи - живота на изделието се изчислява да издържи срока на годност, всичко останало е бонус.
    Има един лаф, че след 2000-2002 автомобилите са кекави боклуци (например)

  68. 68 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Това, че са отворили лаборатория дето да изследвала качеството на покритието нищо не значи! Това, което прави магистралата е на 1,2 метра под асфалтовото покритие, другото е козметика.

  69. 69 Профил на СМЕТ В СЯНКА
    СМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 30 Любопитно

    До коментар [#51] от "Жоро Г":Ами ок е, дай да сложим 20 г. гаранционен срок - такъв няма никъде, за да си ти по-доволен. За уредите не знам, но при леките коли отдавна се съобразявам с гаранцията - ако изтича, продавам.Нормално е да се правят ремонти. Проблемът е, че магистралите не носят, по популистки и корупционни причини такъв доход, че да бъдет нормално експлоатирани.Ако си разбрал - добре.
    —цитат от коментар 57 на boevbisser


    Ние като нищо може да заложим 20 годишен гаранционен срок в изискванията, но тогава можем ли да си представим фирмите какви цени ще обявят за построяването?

  70. 70 Профил на vzoran
    vzoran
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Ефекта Тракийско море го има и на Хемус на обхода на Богров, което може да се казва Софийско море.

  71. 71 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    До коментар [#57] от "boevbisser":

    Не е проблема в годините на гаранцията до толкова. Нещата са в предявяване на претенции по нея. Белези за дефекти са се появили още в гаранционния срок, но никой не си е направил труда да ги предяви. Най-фрапантен е примера с участъка Чирпан-Стара Загора. Вълните се появиха още в гаранционния срок, но ББ гръмко обвини Станишев, а спести да спомене ТРЕЙС, с които вече работеше по други обекти. Удобно изчакаха да мине гаранцията и да се плати ремонта от бюджета. Ако беше по гаранция, ТРЕЙС надали щяха да могат и по-скоро щяха да фалират, ако трябва да извадят 90 млн за гаранционен ремонт!

  72. 72 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2560 Неутрално

    Бахахааааа гаранция 5 години. Акумулатора ми е с гаранция 5 години, покрива ми е с гаранция 10 години ,тука за магистрала говорим

  73. 73 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    Забравяте трафика и разчетите за него.

    Както и да гледате, ако трафика е малък амортизацията е по-бавна. Ако трафика е голям амортизацията настъпва по-бързо.

    Отделно причините може да са най-разнородни. Един път асфалтиран преди доста време настилката държи и няма забележки. Обаче преди време стана наводнение от един язовир, скъса ЖП линията дето минаваше до шосето. Шосето беше под вода 2-3 дена. После водата се дръпна и можеше да се минава по пътя, но всичко около него беше под вода. Съответно основните мокри и като минаваха камионите пътя се нагъна. Алтернативата беше 1-2 месеца да не се ползва докато не изсъхне хубаво. :)

  74. 74 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4333 Неутрално

    Отсечката Стра Загора - Нова Загора има същите симптоми, както Чирпан - Стара Загора - дясното платно е на вълни. Предполагам до 2-3 години ще се налага и там основен ремонт.
    —цитат от коментар 30 на atag


    Само магистрала Тракия в отсечката Пловдив -Чирпан, строена по времето на Костов преди повече от 20 години, не е мръднала.

  75. 75 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 1708 Неутрално

    Като гледам трафика последните дни следващите километри магистрали трябва да са с по три ленти в посока и една аварийна.
    Иначе не само магистралите ами и всички пътища трябва да се ремонтират на седем години. По 3000 километра на година.

  76. 76 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4333 Неутрално

    До коментар [#1] от "ACER":
    "Аз пък се чудя кога ще бъде направена магистрала Хемус?!"

    Ще има да чакаш. Парите вместо за тази магистрала, отидоха за строителството на руския газов поток до Сърбия.

  77. 77 Профил на Векил Дринов
    Векил Дринов
    Рейтинг: 27 Весело

    Бахахааааа гаранция 5 години. Акумулатора ми е с гаранция 5 години, покрива ми е с гаранция 10 години ,тука за магистрала говорим
    —цитат от коментар 72 на uq


    Купете си акумулатор и го сложете на пътя, да мине 20 тонен тир през него и после предявете гаранционен иск към производителя. После качете тира и на покрива си, и постъпете по същия начин. Апропо, гаранционния срок на гушанската боза е пет дни. Не подозирате ли някаква грандиозна далавера на Борисов в тази работа?

  78. 78 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4333 Весело

    До коментар [#28] от "дерибеев":
    "Шегувам се бе човек"

    Ако си забелязал , шегите във форума не вървят. Каквото напишеш се приема едно към едно и освен това , както си написал: "всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас".

  79. 79 Профил на Oliver
    Oliver
    Рейтинг: 305 Неутрално

    Едно е да се прецака горния слой асфалт и просто да се преасфалтира. Съвсем друго е да е кофти основата и да трябва да се престроява. Второто е безумие и строителя и строителния контрол трябва да отговарят пред прокуратурата.

  80. 80 Профил на ykv43523606
    ykv43523606
    Рейтинг: 602 Неутрално

    Божков ще се окаже прав и за пътищата... там Бойко едни 10% е взимал... не за качество на асфалта разбира се.

  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  82. 82 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4351 Неутрално

    До коментар [#24] от "gianni":

    " Банкянският вожда да се надява, че няма да му пропадне или да се нагъне турецкият паток. Щото оня късокракият ще вземе да му прати начаса чепигите."

    Оня късокракия може да не се дореди с поръчката, че опашката от мераклии с желание да си разчистват сметките с бай Тошовия, откакто става ясно, че дните във властта му са преброени, расте със страшна сила ! Един такъв е Сретен Йосич......

  83. 83 Профил на Векил Дринов
    Векил Дринов
    Рейтинг: 27 Весело

    Само магистрала Тракия в отсечката Пловдив -Чирпан, строена по времето на Костов преди повече от 20 години, не е мръднала.
    —цитат от коментар 74 на tacheaux


    Поредната опашата лъжа! При Костов е построен един пътен възел - Оризово! Никакви отсечки Пловдив-Чирпан не са строили, всичките пари отидоха във "фондация" (а всъщност рекетьорска банда) "Бъдеще за България", както и за имоти на "Командира" в София и хотели на щерките му по морето! Ето данни за магистралата - хронологично:

    През 1995 година правителството на Жан Виденов тегли заем от Европейската банка за възстановяване и развитие и на 17 ноември 1995 година открива участък от 32 km, от Пловдив до Оризово – от 132-ри km на автомагистралата до края на 165-и km (по проект 167+500) при пътен възел Плодовитово.[5]

    През юли 2000 година кабинетът на Иван Костов сключва финансов договор с Европейската инвестиционна банка на стойност 100 млн. евро, с които да се изградят отсечките Оризово – Стара Загора и Карнобат – Бургас, с обща дължина 74 km. От българска страна съфинансирането е в размер от 140 млн. евро.

    През 2001 година е пуснат в експлоатация пътен възел Оризово от 165-и km до 169+700 km (по проект 171), като 165-и km от „Тракия“ съвпада с нулевия километър (началото) на автомагистрала „Марица“. Той включва 4 km от автомагистрала Тракия и 5 km от автомагистрала Марица. В следващите 10 години са извършени предпроектни проучвания на лотове 2, 3 и 4.[6]

    През 2010 година правителството на Бойко Борисов започва строителството на последните отсечки по проект „Доизграждане на АМ „Тракия“, лотове 2,3 и 4“ с обща дължина 115 km, финансирани от Кохезионния фонд на Европейския съюз и държавния бюджет. Инвестицията е за 699 648 287,19 лева.

    Не забравяйте - не сме 1980 година и "Работническо дело" не е единственият източник на информация!

  84. 84 Профил на Векил Дринов
    Векил Дринов
    Рейтинг: 27 Весело

    акумулатора ми струва 200 лева
    —цитат от коментар 81 на uq


    Е... Гушанската боза е 70 стотинки литъра. Здраво си се минал...

  85. 85 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 1668 Весело

    Спокойно, нали чака четвърти мандат......колкото до Станишев, той си кара по поддържани магистрали доста отдавна.

  86. 86 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    Тук някой разправят как нямало пътни инженери в АПИ. Ами как да има. Обяви за работа от 2019г.
    “От Нова година обаче минималната заплата в България е 560 лева! Точно толкова предлага АПИ за началник "Планове и проекти" – обява, пусната в края на миналата седмица. А изискванията са чудовищни – задължително висше образование, задължително и опит – поне 4 години, добро познание на нормативната база т.е. известен юридически опит - Закон за администрацията, Закон за държавния служител, Кодекса на труда, Закон за пътищата, Наредба за условията и реда за оценка на изпълнението на служителите в държавната администрация”
    Там очакват хора с опит, висше на минимална заплата.

  87. 87 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    Още малко от безумните обяви на АПИ
    Началник отдел "Управление на информационна система и инфраструктура" в Национално ТОЛ управление. Изиска вания: висше образование със степен магистър в областите компютърни технологии и системи; информатика и компютърни науки; комуникационна и компютърна техника, както и поне 4 години професионален опит.
    Заплата: 510лв.

  88. 88 Профил на kmat
    kmat
    Рейтинг: 348 Неутрално

    Така като гледам и магистралите май следват логиката на жизнения цикъл на електроуредите примерно. Последните едвам издържат до края на гаранциите и се скапват тотално. Преди имах кухненска печка Аристон - издържа над 20 години и я продадох, за да си купим, по настояване на жената по-хубава и модерна печка - АЕГ. Да де, ама на третата година емйлът на това АЕГ почна да се люпи отгоре, докато аз токова нещо не знаех, че въобще може да се случи на вечните буквално български печки като Чайка и Мечта. Наскоро даже подарих една такава. Имах и пералня Канди - издържа 25 години и също я продадах работеща. Пак по настояване на жената си купихме нова и по-модерна - Електролукс, която направо си пристигна деформирана отстрани и с парче люспа от предния панел. Само мога да предполагам колко ще изкара. Да продължавам ли - хладилник...и т.н.? Добре че, жената не си пада по магистрали...

  89. 89 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    Продължаваме: Агенция „Пътна инфраструктура“ обяви конкурс за директор на Областното пътно управление във Велико Търново със заплата от 560 лева.

    Имам следния въпрос. Колко се краде там, че има хора дето работят на минимална заплата, а имат образование за 2000 лв. Заплата без усилие.

  90. 90 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6249 Неутрално

    От 20 години наблюдавам състоянието на А95 - Мюнхен-Гармиш. Постоянно някой участък е в ремонт. Споделих с един познат немец, а той спокойно каза, че всеки нов участък, след десет години се ремонтира отново по график и така до края на света...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  91. 91 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#41] от "Lovkya":

    Облечени в екипи на Юве.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  92. 92 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4333 Неутрално

    До коментар [#83] от "Векил Дринов":
    "Поредната опашата лъжа!"

    Лъжецът вика дръжте лъжеца!
    Нищо вярно няма в това , което си написал. В случая кой какви заеми е сключвал няма значение. Важното е да се знае , че магистрала Тракия в отсечката Пловдив-Чирпан е пусната в експлоатация по времето на Костов.
    Точка по въпроса.

  93. 93 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    До коментар [#90] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Коментиращите не знаят, че асфалтобетона губи много голяма част от еластчността си вследствие на УВ лъчите и се образуват пукнатини. Като се има предвид много тежкото движение, нормално.

  94. 94 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    До коментар [#83] от "Векил Дринов":

    Разбрахме. Костов е виновен! Сега намери начин да вкараш и Сорос и ще Недялко ще ти даде премия.

  95. 95 Профил на Векил Дринов
    Векил Дринов
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#83] от "Векил Дринов":"Поредната опашата лъжа!"Лъжецът вика дръжте лъжеца!Нищо вярно няма в това , което си написал. В случая кой какви заеми е сключвал няма значение. Важното е да се знае , че магистрала Тракия в отсечката Пловдив-Чирпан е пусната в експлоатация по времето на Костов.Точка по въпроса.
    —цитат от коментар 92 на tacheaux


    Не съм го написал аз, другарю - официална информация за етапите в строителството на магистралата от началото през 1973 до завършването й от Борисов през 2013-та. И от цялото 360 километрово трасе, др. Костов е построил един пътен възел. Хвала!

  96. 96 Профил на wqc45512416
    wqc45512416
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Ремонт ремонт ремонт, това е мотото.

  97. 97 Профил на Герберска Мутра
    Герберска Мутра
    Рейтинг: 666 Неутрално

    Споко гордостите на ХИ и на Слави никога няма да са в теме от и ще са вечни :-)

  98. 98 Профил на vetroval
    vetroval
    Рейтинг: 27 Неутрално

    АПИ да се гръмнат! Гаранционният срок бе намален на 7 години през 2019-а, преди това бе 10, поради което БиБитко тупаше топката за участъка Оризово-Чирпан до изтичането ѝ... Но дори и след намаляването на срока, тази промяна няма как да ретроактивно действие и да важи за заварени обекти...

  99. 99 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    След гордостта на Станишев и гордостта на Борисов от "Тракия" е за ремонт
    ====
    След гордостта на ристю риформата от съдебната риформа, тя е пак за ремонт (според ристю)

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  100. 100 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1622 Неутрално

    Едно време бьлгарите ходих на море пьтувсйки по второстепенни пьтища 7,8 часа сега не повече от 4 часа благодарение на пьтното строителство.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK