Как ще изглежда ул."Цар Шишман" след ремонта

Без тротоари, но с автомобили ще е ул."Цар Иван Шишман". Уличните лампи по проекта са на стълбове, визуализация

© район Средец

Без тротоари, но с автомобили ще е ул."Цар Иван Шишман". Уличните лампи по проекта са на стълбове, визуализация



Как ще изглежда ул. "Цар Иван Шишман" след ремонта, който започва на 10 май? Визуализации на проекта за обновяване показа кметът на район "Средец" Трайчо Трайков в социалната мрежа.


Улицата ще има автомобилно движение, но ще е без обособени тротоари. Настилката ще е от бетонови павета, като се предвижда и полагане на бетонови плочи със съответния растер, обяснява проектантът арх. Иво Пантелеев, ръководител на архитектурно бюро А.Д.А. По негова разработка бяха ремонтирани и ул. "Граф Игнатиев" и площадите "Славейков" и "Гарибалди".


Спор за уличното осветление




Първи критики към одобрения от Направление "Архитектура и градоустройство" проект за ул. "Цар Иван Шишман" отправи общинският съветник Борис Бонев от "Спаси София". Уличното осветление трябва да се окачи (на въжета) между сградите и да е над самата улица, а не както е предвидено - улични стълбове.


"При положение че се запазва автомобилното движение, е абсурдно осветлението да не е аксиално (окачено) на фасадите. И без това тесните тротоари ще се затормозяват допълнително със стълбове", отбеляза той.


Районният кмет Трайков веднага се съгласи, че това е по-адекватният вариант. Той вече е обсъдил с представители на гражданската инициатива "Ремонт "Шишман" как може това да стане. "На координационна среща с тях поехме ангажимент да осигурим необходимото по закон съгласие на етажните собствености на сградите, чиито фасади ще бъдат използвани", поясни той на страницата на район "Средец" във фейсбук.


Предлага се уличното осветление да е окачено между фасадите

Предлага се уличното осветление да е окачено между фасадите


Ако собствениците на жилища позволят да се окачат носещите конструкции на уличното осветление на фасадите им, остава НАГ да включи тази промяна в проекта на арх. Пантелеев. При ремонта на ул. "Граф Игнатиев" няколко пъти се променяха ограничителите по трамвайните релси, черната плоча с чешма на площад "Гарибалди" беше премахната, отпаднаха и част от металните перголи за книжния пазар на площад "Славейков".


"Потенциалът на ул. "Цар Шишман" за пешеходна улица е доказан не само от превърналата се в традиция инициатива "София диша". Участъкът от улицата в обхвата на Зона 2 се утвърди като едно от любимите места на софиянци с нарастваща концентрация на магазини, заведения за хранене и магазини за храна. Въпреки това, цялостното преустановяване на движение на коли към този момент не е рационално", преценява арх. Пантелеев. Затова той решава тя да бъде устроена като обединено пространство - съжителстване на пешеходци, автомобили и велосипедисти.


Автомобилите са едва 12% от движението по улицата


Проучване през февруари 2020 г. показа, че делът на пешеходците по улицата е 86.3% от движението по ул. "Цар Иван Шишман", докато автомобилите са 12.1%, а велосипедите - 1.6%. С тези данни "Спаси София" тогава предложи улицата да стане изцяло пешеходна.


Автомобилното движение се запазва, макар да се предвиждат десетки кашпи по улицата

© район

Автомобилното движение се запазва, макар да се предвиждат десетки кашпи по улицата


През май 2020 г. кметът на "Средец" предложи същото на главния архитект на София Здравко Здравков с мотива, че живеещите на тясната търговска улица искат промяната. Идеята се лансира и в "План за действие" на датския арх. Ян Геел, поръчан от Фандъкова и единодушно приет от Столичния общински съвет през 2017 г. В него също се предвижда ул. "Цар Иван Шишман" да стане пешеходна зона.


Живеещите наоколо са против ресторантите


Бъдещото разполагане на ресторанти с маси на улицата за сметка на паркоместата бе посрещнато с остра реакция от живеещи на улицата. В петиция (повече - тук), подписана от граждани от ул. Цар Иван Шишман" и карето между улиците "Граф Игнатиев", "Георги Раковски", Цар Освободител" и "Васил Левски", се посочва:


"Промяната от паркоместа в места за ползване от заведенията с маси и столове би било начало на комерсиализация на улицата, аналогична на бул. "Витоша", който от невинно рекламирана пешеходна зона деградира до градски кошмар. Ул. "Цар Иван Шишман" е малка, кокетна резиденциална улица, с множество арт магазинчета. Места на улицата, принадлежни към заведения, са в интерес само на няколко заведения, засега."


Шумът от бъдещите изнесени навън заведения ще тероризира живеещите, защото улицата е тясна и ехото от насрещните фасади ще го усилва допълнително, се посочва в петицията на гражданите.

Коментари (87)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sylvester
    sylvester
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Ще изглежда зле. Като направена от дечица, на които не им се занимава, но учителят по трудово ги кара...

  2. 2 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4065 Весело

    Пожелавам успех с това да убедят ВСИЧКИ собственици по протежението на улицата да се съгласят да им използват фасадите, за да закачат уличното осветление за тях 😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 1893 Неутрално

    Потенциалът на ул. "Цар Шишман" за пешеходна улица е доказан
    _________________
    Няма ли да има елементи на перки от акули като по Графа?
    Защо не върнат малко от крадените гранитни павета а пак залагат на турски евтин газобетон който ще изкара най-много до другата пролет без да стане на сив пясък?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2288 Неутрално

    Ако се изгради и покрив над улицата, се превръща в перфектен мол.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4299 Неутрално

    Същия другар Панталеев. Не съм оптимист?
    Тази настилка издържа ли камиони над 7-8 тона?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 564 Неутрално

    на картинка може и да изглежда добре, но като се има предвид градската и всякаква друга битова култура на гордия пешеходец по Шишман... мога да си представя веднага нощни шумни оргии (не че и сега не стават), всички тези многобройни кашпи преливащи с фасове и недоядена пица, и поради теснотата на улицата ще стане още по-лошо и от Витошка, единственото, което ще остане - оръфаните и "украсени" със сграфити фасади - тази простотие ще е завинаги тук

  7. 7 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1598 Любопитно
  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 1893 Неутрално

    Ако се изгради и покрив над улицата, се превръща в перфектен мол.
    —цитат от коментар 4 на Корки


    С ежегодните ремонти магазините изпофалираха и наемите са паднали около 4-5 пъти по улицата, близки до герп изкупуват изгодно имоти от отчаяни собственици! Вероятно ще стане МОЛ накрая, с общинско финансиране!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4299 Неутрално

    Другари общинари - пешеходна НЕ ОЗНАЧАВА кръчмарска !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 634 Неутрално

    ПРЕДЦИТЕ НИ СА НИ ПОСТРОИЛИ УЛИЦИ ПРЕДИ СТОЛЕТИЕ И ТАЯ И ШЕСТИ СЕПТЕМВРИ И МОСКОВСКА ЗА ДА ИМА КОМУНИКАЦИИ В ТОЯ ГРАД , СЕГА НЯКАКВИ ЛАЛОУМНИЦИ ЕДНА ПОДИР ЕДНА ГИ ЗАКРИВАТ , КАШПИ РЕДЯТ САКСИИ БОКЛУЦИ БОКЛУДЖИЙСКИ КОФИ ИСКАХ ДА КАЖА ОТ ТИЯ СКРИВАЩИТЕ СЕ ЗА ПО ДЕСЕТ ХИЛКИ ПАРЧЕТО , КОЛОВЕ НАБИВАТ , СОЛУНСКА Я НАСЕКОХА С НЯКАКВИ БОРДЮРИ СТЕСНИХА Я НАПОЛОВИНА КОНСТАНТИН ВЕЛИЗКОВ ГО НАПРАВИХА НА ЛУНЕН ПИЙЗАЖ И НЕГО ГО УНИЩОЖИХА РАКОВСКИ Е НА СКРАБ С ТИЯ ПЕРКИ ГРОЗНА И ИЗБУШЕНА , РАКОВСИ И ДОНДУКОВ ГО НАПРАВИХА НЕПРОХОДИМ КАТО УНИЩОЖИХА ЛЕНТАТА ЗАНАДЯСНО , БУСЛЕНТИТЕ ПО ЦЕНТРАЛНИТЕ БУЛЕВАРДИ ПРИЧИНЯВАТ АДСКИ ЗАДРЪСТВАНИЯ ЗАЩОТО ТЕ НЕ СА ПРОЕКТИРАНИ ЗА ТЯХ , СА ШЕ ВИ ИСКАРАТ ВАС ВИНОВНИ ЗАРАДИ ЗАДРЪСТВАНИЯТА И ЩЕ ВИ НАКАРАТ ДА ПЛАЩЕТЕ , СПЕТЕ ГИ ТИЯ БЕ НЕ ГИ ЛИ ВИЖДАТЕ ЧЕ УНИЩОЖИХА ГРАДА ЗАРАДИ ЕВРОФОНДОВЕТЕ И ГРАФА И ДР

  11. 11 Профил на Kostadin Kolarov
    Kostadin Kolarov
    Рейтинг: 66 Неутрално

    Като гледам рушащите се мазилки и графити върху фасадите, си мисля, че обитателите на улицата нямат високи естетични изисквания и ще понесат поредния градски експеримент.

  12. 12 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Съгласен съм, че ако стане като Витошка ще е пълна скръб, но не съм съгласен и с автмобилите. Харесва си ви кочината.

  13. 13 Профил на pinizefendi
    pinizefendi
    Рейтинг: 418 Весело

    Къде ще отидат гранитените дялани бордюри? Или по-добре да не питам?

  14. 14 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2387 Неутрално

    Очертава се интересен социален експеримент. В Люлин и другите западни крайни квартали, да не говорим за Перник, Дупница и Кюстендил, все още е на мода 6-7 коча да се натъпкат в колата на някой младеж, който току-що е взел книжка или просто е открднал ключовете от баща си, за да отидат "на дискотека у центъро на София". Понеже и парите не им стигат, зареждат по менте бензинстанции и досипват препържено олио и др. боклуци. Освен силната музика, която дъни от колата, от ауспуха се носят огромни черни кълба. Младежите си вярват, че колата е символ на висок социален статус и като се паркират пред заведението, ще направят впечатление на мадамите. На Витошка не могат да го направят, защото е пешеходна, но на Шишман ще им е идеално. Потенциалът е взривоопасен.

    Гербаджийски корумпари, посрамихте България! Приравнихте ни с банановите републики!
  15. 15 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    Защо просто не разширят тротоарите за сметка малко на платното и не сложат диагонално местата за паркиране - ту в ляво, ту в дясно, за да принудят автомобилите да се движат по-бавно? За всичките заведения също трябва да има някакви изисквания за фасади, стига с тези грозни найлонови пушални, които се навъдиха, за да заобикалят закона.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  16. 16 Профил на fes18649563
    fes18649563
    Рейтинг: 331 Неутрално

    Със стълбове е по-добре.

  17. 17 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 724 Неутрално

    До коментар [#13] от "pinizefendi":

    Ще ги лапне за жълти стинки някой наш човек, за да ги вложи същите като стотици хиляди левове в проект на някоя друга улица. Така се пълнят шкафчета.

  18. 18 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2049 Гневно

    И естествено проекта пак е даден на на придворния архитект Пантелеев.

  19. 19 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Новата (не)поставена настилка изглежда блестящо на фона на олющените и оръфани фасади. Невероятни колажи. Шез плюз.

  20. 20 Профил на Дисидент в ЕССР
    Дисидент в ЕССР
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Ау, развалиха средището на умнокрасивите кифли и хипстъри...

    "Регулирането на словото е опасна идея, която не е съвместима с принципите на свободното общество." - Рон Пол
  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4299 Неутрално

    До коментар [#11] от "Kostadin Kolarov":

    Явно си от тези , които съдят за хората по дрехите. А какво ще кажеш за домакиня която не си мие двора?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на ivan_lawyer
    ivan_lawyer
    Рейтинг: 210 Неутрално

    Аз не разбирам - колата е демоде вече - много по-бързо е пеша - София не е толкова огромна, поне - като Център.

    Извинявам се - сега се сещам - друго си е да си с автомобил, объркана представа за удоволствие.

  23. 23 Профил на Далечен близък
    Далечен близък
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Фасадите същия разгром ли ще си останат?

    от близо и далеч
  24. 24 Профил на Далечен близък
    Далечен близък
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#22] от "ivan_lawyer":

    Което е нямано на младини, цял живот ще се вижда като небесно щастие

    от близо и далеч
  25. 25 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    Поредната градоустройствена манджа с грозде.

  26. 26 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2699 Неутрално

    Не е важно как ще изглежда. Омръзна ни да живеем в ремонт. А колко ще бъдат ремонтите на ремонтите плаши всеки нагледал на безумията сътворени от кметството.

    SHADOWS of SOFIA
  27. 27 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1382 Весело

    Ако местните не искат модерна градска площ, то нека им бъде приложен обратния вариант - забрана за паркиране и двупосочно автомобилно движение. И да няма осветление, за да не се събират тумби. :)

  28. 28 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Ул. Цар Шишман трябва да е пешеходна!

  29. 29 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3609 Неутрално

    С гаранция няма да е, като в проекта. Ще има доста промени в движение, към икономия на средства. В пари и материали. И накрая резултата ще е доста различен.

  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4299 Неутрално

    До коментар [#28] от "silverman":

    Защо?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2586 Неутрално

    "... Улицата ще има автомобилно движение, но ще е без обособени тротоари. Настилката ще е от бетонови павета, като се предвижда и полагане на бетонови плочи със съответния растер, обяснява проектантът арх. Иво Пантелеев..."!

    Тоя архитект, трябва да го блъскат по главата с бетоновите павета и бетоновите плочи! Откъде ги копаят тия олигофрени? Кой ги обяви за архитекти?!

    Бивш tww09306483.
  32. 32 Профил на Явор
    Явор
    Рейтинг: 267 Неутрално

    Хващам се на бас, че ще се напълни със заведения и аквариуми като на Витошка.
    Шишман има нужда от засаждане на дървета. Не я харесвам именно защото няма дървета.

  33. 33 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3828 Неутрално

    Махаме паважа на Стара София и го заменяме с плочките на "гениалния" Панталеев.

  34. 34 Профил на biimbaambuum
    biimbaambuum
    Рейтинг: 317 Неутрално

    Ако им предложат да реновират фасадите за сметка на общината може и да се съгласят...
    До коментар [#2] от "padrino":

  35. 35 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3828 Неутрално

    До коментар [#31] от "Petleshev":

    Същото готвят и пред Ал. Невски, а и никой не се противопоставя, вече повече от сто години всеки управник внася своя "дял" в разрушаването на виенския облик на София, създаден по времето на Фердинанд.

  36. 36 Профил на Irina Gergova
    Irina Gergova
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Ако го направят с такава настилка като Графа, и минават коли, ще издържи максимум две години.
    Справка - настилката на Графа, където се пресича с Шишман, Шести септември, Солунска, Денкоглу - вече е счупена, а беше поставена преди две години и ВЕЧЕ веднъж беше поправяна.
    Подобни настилки са красиви, но ние не знаем как да ги поставяме, така че да издържат коли и камиони! При нас само асфалт работи повече от две години. Не е красиво, но всичко друго означава счупена настилка и ремонти всяка година.

  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4299 Неутрално

    До коментар [#36] от "irina.gergova":

    Най-доброто е паважа. По много причини.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на stefania.genova
    stefania.genova
    Рейтинг: 404 Неутрално

    До коментар [#37] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Нямам нищо против паваж, но това на картинката са плочки.

  39. 39 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Най-добре е пешеходна. Даже и статистика са направили хората. Наистина има много пешеходци по тая улица. А и ако се направи пешеходна, ще има 10 пъти повече.

    Тия с къщите, вместо да мрънкат, да видят "потенциала". Да се изнесат другаде (под наем или да купят), и да преустроят къщите си в търговски обекти. Наемите ще са х10.

  40. 40 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Не ми харесва. Никаква естетика няма в проекта, само различно шарени плочки - като в компютърна игра стил 90-тте.

  41. 41 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5449 Неутрално

    До коментар [#3] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Няма трамвай, затова няма и перки.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  42. 42 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7077 Неутрално

    Ще, ще, ще видим накрая, като го ремонтират.

  43. 43 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4299 Неутрално

    До коментар [#38] от "stefania.genova":

    Тези картинки показват какво ще сложат когато откраднат паважа.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  44. 44 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4299 Неутрално

    До коментар [#40] от "areta":

    +++ Пантелеев толкова му е моженето.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  45. 45 Профил на pilgrim
    pilgrim
    Рейтинг: 271 Неутрално

    Царя ще заприлича на Графа...

  46. 46 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    Така ще изглежда не след ремонта, а след
    ремонт на ремонта на ремонта .... на ремонта.

  47. 47 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 961 Неутрално

    И що вдигат тревата и цветята над нивото на настилката в бетонни саркофази? За да оправдаят още малко строеж, разход на материали и пари?

    мурзилка
  48. 48 Профил на serenalipuma
    serenalipuma
    Рейтинг: 921 Неутрално

    Аман от хленч! Защо Еитошка да е “градски кошмар”? Най-мразя постоянно мрънкащите философи!

  49. 49 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#48] от "SerenaLipuma":

    Иди на централната улица на произволен европейски град, дори съседния Белград и сравни с найлоните, счупените плочки и разликите в шарките на всяка пряка, всякакви произволни елементи във всевъзможни цветове и форми, добавяни от кого ли не - лампи, бордюри, пейки, входове на метрото, пресечки, знаци, табели, тук е като в Ориента, а не Европа.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  50. 50 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    До коментар [#32] от "Явор":
    много са тесни тротоарите
    и няма място, хем за дървета, хем
    за инвалиди едновременно. същото
    е със 6-ти септември след малките 5.
    и края на Хан Аспарух, пак там.
    второто е, че има много наблъскана инфраструктура
    отдолу. иначе и аз искам дървета навсякъде, ма
    понякога не може.
    за колите е смешно. кварталите са по около 65 метра дълги,
    от пресечка до пресечка. има 7 квартала. по 10 коли равно на
    70 коли. значи, става проблема заради 70 коли. смехория.

  51. 51 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 828 Весело

    Ау, развалиха средището на умнокрасивите кифли и хипстъри...
    —цитат от коментар 20 на Дисидент в ЕССР


    За нула време, тия същите ще го ос.рат с графити по сградите и новите настилки и пак ще им е удобно.

  52. 52 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 957 Неутрално

    Ей аман с тая улица бе! Шанс е Лизе да беше, а то.... под опашката на коня 😊😊😊😊😊! Стига ни занимавахте с улавите приумици на живеещите на нея. Доволен и немрънкащ българин няма!

    agent
  53. 53 Профил на turanagasan
    turanagasan
    Рейтинг: 398 Неутрално

    най-приятните места за разходка в София са Витошка,Графа и района около НДК. И трите места бяха ремонтирани наскоро и то не беше мрънкане , не беше плюене.

  54. 54 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 1893 Неутрално

    Другари общинари - пешеходна НЕ ОЗНАЧАВА кръчмарска !!!
    —цитат от коментар 9 на КМЕТ В СЯНКА


    Е как, ще стане като Витошка, фирми на роми "милионери" от севера ще започнат да заграждат и строят заведения по средата на улицата па като се натрупат повече сметки за тротоарно право и глоби ще сменят фирмите зад обектите!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  55. 55 Профил на uzd311052012
    uzd311052012
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#48] от "SerenaLipuma":Иди на централната улица на произволен европейски град, дори съседния Белград и сравни с найлоните, счупените плочки и разликите в шарките на всяка пряка, всякакви произволни елементи във всевъзможни цветове и форми, добавяни от кого ли не - лампи, бордюри, пейки, входове на метрото, пресечки, знаци, табели, тук е като в Ориента, а не Европа.
    —цитат от коментар 49 на fpyyh

    Белград откога е столица на Сърбия и от колко века е финансовият и културен център на държавата, което го прави европейски град?
    Сега нека съотнесем всичко това към времето, откакто София е столица на България.
    Не е зле и да съпоставим колко поколения белградчани са населявали центъра на Београд и какви и откъде пришълци са се установили в центъра на балканския ни град.
    И още, и още, и още...

  56. 56 Профил на uzd311052012
    uzd311052012
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Като гледам рушащите се мазилки и графити върху фасадите, си мисля, че обитателите на улицата нямат високи естетични изисквания и ще понесат поредния градски експеримент.
    —цитат от коментар 11 на Kostadin Kolarov

    Днес си направих труда и обходих улицата от Коня до Графа.
    Преброих 6 - ШЕСТ! сгради с олющена боя и нито една с рушаща се мазилка.
    Всички останали са добре измазани, а повечето са реновирани през последните години.
    От графитите спасение няма, освен ако самите собственици не вземат нещата в свои ръце.

  57. 57 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 1893 Весело

    До коментар [#48] от "SerenaLipuma":Иди на централната улица на произволен европейски град, дори съседния Белград и сравни с найлоните, счупените плочки и разликите в шарките на всяка пряка, всякакви произволни елементи във всевъзможни цветове и форми, добавяни от кого ли не - лампи, бордюри, пейки, входове на метрото, пресечки, знаци, табели, тук е като в Ориента, а не Европа.
    —цитат от коментар 49 на fpyyh

    +
    Принципно в европейските градове такива улички са като приказки, гледал съм си снимки ±10-20 години във времето, много е трудно да се открият разлики, именно това свързва емоционално хората с такива места, сякаш времето е спряло!
    Само ГЕРП може да промени 20 пъти една стара улица за 10 години и да похарчи десетки милиони за стотици линейни метри евтини мазилки,капаци и асфалт тип "направи си сам"!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  58. 58 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 2055 Неутрално

    А "Спаси София" каза ли, как ще бъдат обещетени собствениците на имотите там, колко ще струва и за чия сметка?

  59. 59 Профил на uzd311052012
    uzd311052012
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#36] от "irina.gergova":Най-доброто е паважа. По много причини.
    —цитат от коментар 37 на КМЕТ В СЯНКА

    Прав си, Кмете, но за съжаление онези, които можеха да ги редят, вече не са между нас, нали видя какво стана на Дондуков, където дори намериха един от майсторите, редили павета преди демокрацията, и го назначиха за бригадир на циганите, които павираха трасето.
    И трасето издържа една година, а после пак стана както си беше преди.
    Батинните блокчета са добра идея, но по улицата не трябва да минават коли, колаборацията пешеходна зона/автомобилен трафик е безумна!
    Също като тази за заведенията, не е честно половин София да идва на купон под прозорците ти...

  60. 60 Профил на dav30587645
    dav30587645
    Рейтинг: 18 Гневно

    Това ли иска да направи общината от тази важна улица за центъра - бърза закуска и кръчма!? Това ли е КОНЦЕПЦИЯТА! Баничарница, сандвичарница, супница, дюнери, сладоледаджийница, бар, бар...всички с маси навън. Една мазна кръчма ще стане с вой до небето денонощно. И тротоарите широки метър ще станат наполовина - ще се раминаваме с гръб, долепен до стената. СТОЛИЧНА ОБЩИНА - ТОВА ЛИ Е ВАШАТА ВИЗИЯ ЗА ЦЕНТЪРА? Или нямате визия, а просто няколко заведения са ПРИОРИТЕТ.

  61. 61 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4299 Неутрално

    До коментар [#59] от "uzd311052012":

    Коли за смет, линейки, пожарни???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  62. 62 Профил на Jazz
    Jazz
    Рейтинг: 173 Неутрално

    много са тесни тротоаритеи няма място, хем за дървета, хемза инвалиди едновременно.
    —цитат от коментар 50 на mihail_p

    Нали ще се ремонтира цялата, какво пречи тротоарите да се разширят. Западният може да се разшири с един метър и да има дървета поне от едната страна.
    Това е проблем с много улици. Тесните тротоари могат да се разширят там където е възможно, в същото време така се намалява ширината на платното за коли и прави паркирането на втора линия невъзможно, което също е добре.

  63. 63 Профил на uzd311052012
    uzd311052012
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#59] от "uzd311052012":Коли за смет, линейки, пожарни???
    —цитат от коментар 61 на КМЕТ В СЯНКА

    Контейнерите - в преките.
    Но линейки и пожарни, то да не дава господ, наистина ще влизат трудно, ако има заведения.
    Решението е общината да не издава разрешителни за тротоарно право.

  64. 64 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4299 Неутрално

    До коментар [#63] от "uzd311052012":

    само един нов строеж с бетоновози и една бетонпомпа и ще видите какво ще стане с тази настилка.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  65. 65 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1579 Неутрално

    Колко пъти трябва да я настъпим тая мотика за да разберем, че плочките и нас са изначално губеща стратегия - просто у нас не ги поставят добре.

    Решението е асфалт - там шанса да го направят добре е малко по-голям. А и е по-евтино както за полагане така и за поддръжка.

    Даже в улицата във Виена на която живях няколко години в един момент смениха тротоарните плочки с асфалт.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  66. 66 Профил на uzd311052012
    uzd311052012
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#63] от "uzd311052012":само един нов строеж с бетоновози и една бетонпомпа и ще видите какво ще стане с тази настилка.
    —цитат от коментар 64 на КМЕТ В СЯНКА

    Да.

  67. 67 Профил на uzd311052012
    uzd311052012
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#65] от "Николов":
    Това вече се прави на много места и в София, Фънда нае-сетне се сети...

  68. 68 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4299 Неутрално

    До коментар [#65] от "Николов":

    Едва ли е била в центъра на Виена.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  69. 69 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#13] от "pinizefendi":

    няма да пропаднат, те това го практикуват от 1944 насаам. сигурно и преди...
    https://stolica.bg/raion-vitosha/zhalti-paveta-v-chasten-dvor-sa-po-dobre-podredeni-otkolkoto-pred-parlamenta-snimki

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  70. 70 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1579 Неутрално

    До коментар [#68] от "КМЕТ В СЯНКА":

    В 8-ми бецирк е (Pfeilgasse). Това не е баш центъра (1-ви бецирк), но граничи с него. Предполагам еквивалента в София ще са квартали като Яворов, Лозенец, Иван Вазов.

    Но замяна на плочки с асфалт съм виждал и на други, още по-централни улици във Виена.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  71. 71 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4299 Неутрално

    До коментар [#70] от "Николов":

    Както и предположих. И аз съм се мотал из Виена няколко пъти. Асфалтът е канцерогенен.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  72. 72 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#31] от "Petleshev":
    А т.н. главен архитект (бивш на Червен бряг) какво?

  73. 73 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Аз бих забранил автомобилите по целия център на София!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  74. 74 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4299 Весело

    До коментар [#73] от "ivo":

    Направо в цяла София. Да си ги държат зад околовръстното.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  75. 75 Профил на uzd311052012
    uzd311052012
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#73] от "ivo":Направо в цяла София. Да си ги държат зад околовръстното.
    —цитат от коментар 74 на КМЕТ В СЯНКА

    И защо такива половинчати мерки, ей го де е Ихтиман...

  76. 76 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4299 Весело

    До коментар [#75] от "uzd311052012":

    Чудесна идея. В другата посока Радомир, Самоков и Берковица, Калотина.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  77. 77 Профил на yashist
    yashist
    Рейтинг: 9 Неутрално

    От СО са напът да направят поредната половинчата работа - коли връз хора. Ще видите колко конфликтни ситуации ще се получават. Много ясно, че улицата трябва да е изцяло пешеходна. Няма нужда да откриваме топлата вода, в Белия свят вече са го направили. А въпросната петиция е подписана от 200 души, определящи инфраструктурата на милионния град. Най-слабото управление на София в историята - Фандъка едно елементарно подобрение не може да направи като хората.

  78. 78 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 957 Неутрално

    Ей това Кмет в сянка всичко знае е, то не са павета, кашпи, настилки и т.н. Синковец от не си .... Бабата 😊, аман от тебе. Абе да вземе някаква власт там, нещо да го издигне, бие Мангъров по точки 😊! Бива неудовлетвореност и комплексарщина ама това! Любовница си хвани бе брат, ама гледай да не се казва София 😊😊😊😊!

    agent
  79. 79 Профил на Milko
    Milko
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Явно искат да я правят ориенталска улица като Витошка, да не може да минеш без да се блъснеш в някой от стол от поредното мутренско заведение.

  80. 80 Профил на ТумбаЛумба
    ТумбаЛумба
    Рейтинг: 2416 Неутрално

    Много по-добре! Всяка една хубава столица има много пешеходни зони, само в София колите минават отвсякъде. Изобщо не ме интересува дали 1 милион провинциалисти ще бъдат засегнати от това. Като не им харесва, да отидат в Пакистан. Там можеш да минаваш и през къщи.

  81. 81 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4299 Весело

    До коментар [#78] от "Ronald Reagan":

    Кратко и ясно- това, че ти НЕ разбираш и от едни прости павета не е моя вина. Чети, учи се и коментирай компетентно!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  82. 82 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 957 Неутрално
  83. 83 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 837 Неутрално

    Добре се - няма ли други архитекти в България или в света дори, че пак същият, който си остави ръцете на Графа и Славейков - да е?!!!
    Не виждат ли тези, които се съгласяват с този грозен проект, вече готовите негови "творби"?!!!Сиво, грозно, безвкусно, недомислено, видимо некачествено - това е!
    И пак колите са най-важните, а не пешеходците!Те може и да са под 20 % като движение, но заемат над 80% място, когато са паркирани!Това не го ли виждате?!И сега е невъзможно да се разминат двама човека на тротоара, а когато съвсем няма такъв - няма да може и да се върви от спрели автомобили.Е, живущите и там, като на улица Иван Вазов, сигурно най-важното им е да си спрат колата току пред вратата.Но пък съм съгласен с тях за опасенията им, че може да се превърне във втора Витошка - стъклени бункери, в които да се яде и пие, като така се изгуби всякакво пространство и въздух - така позволиха да се направи там.
    Само за пример - в Пловдив никъде няма подобни конструкции по пешеходната главна улица и е коренно различно - по-хубаво естествено.

  84. 84 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 837 Неутрално

    най-приятните места за разходка в София са Витошка,Графа и района около НДК. И трите места бяха ремонтирани наскоро и то не беше мрънкане , не беше плюене.
    —цитат от коментар 53 на turanagasan


    Ти това от Павликени ли го пишеш?!Идвал си един-два пъти в София и това е, а?!Излез на Витошка и се опитай да се разходиш - няма да можеш, защото заради найлонови и стъклени постройки за храна, улицата е смалена и е не наполовина, а на една четвърт от целостта и!Разходката се превръща в слалом с препятствия.
    Иди в Пловдив и сравни тяхната "главна" и софийската - огромна разлика в полза на "провинцията".
    Ама тук, в София, такива като Алибегов управляват!

  85. 85 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 966 Неутрално

    Как ще изглежда година след "ремонта" е по интересно!

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  86. 86 Профил на profesionalist
    profesionalist
    Рейтинг: 998 Неутрално
  87. 87 Профил на skitnik75
    skitnik75
    Рейтинг: 85 Неутрално

    Като гледам рушащите се мазилки и графити върху фасадите, си мисля, че обитателите на улицата нямат високи естетични изисквания и ще понесат поредния градски експеримент.
    —цитат от коментар 11 на Kostadin Kolarov


    Е, какво да направят срещу наглите представители на "стрийт арта"? Да боядисват и измазват до припадък? Тая война си е асиметрична - ония действат с бързи спрейове. Или учтиво да помолят - хайде да не ни рисувате по сградите и вратите, може ли?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK