На живо

Коронавирусът в България: Ще сме сред първите страни от програмата зелен сертификат (хронология)

Коронавирусът в България: Ще сме сред първите страни от програмата зелен сертификат (хронология)

© Правителствена информационна пресслужба



"Дневник" следи ситуацията в реално време.




България ще е сред първите страни от програмата зелен сертификат

"България ще бъде една от първите държави в Европейския съюз, включена в програмата Дигитален зелен сертификат, още при стартирането й на 1 юни 2021 г.", заяви министър-председателят в оставка Бойко Борисов след края на неформалната сесия на държавните и правителствени ръководители на страните членки на ЕС. Той отбеляза, че с успешното въвеждане на дигиталния сертификат се изпълнява още един ангажимент, поет към туристическия бранш. "Целта на този сертификат не е да затрудни или да има неравенства", подчерта Борисов. Той припомни, че вече са били извършени успешни първоначални тестове за съвместимост на българския образец на Дигитален зелен сертификат със системите на Швеция, Австрия и Румъния.

1123 са новите случаи на коронавирус в България за последното денонощие при направени почти 15 хиляди теста. Положителни са под 8 процента от направените проби, показват данните в Единния информационен портал към полунощ.


86 са починалите с Covid-19 за последното денонощие, излекуваните са 2381. 5855 са пациентите с коронавирус в болница, 570 от тях в интензивни отделения.


Над 38 хиляди са поставените ваксини само за ден, показват още данните.


Подробности вижте тук

Зелените коридори продължават работа в 20 града

Продължават да работят и откритите в края на април центрове за ваксиниране срещу Covid-19. По данните на Единния информационен портал днес ще се правят имунизации в пунктовете в 20 областни центъра в страната, съобщи БНР.
Коронавирусът в България: Ще сме сред първите страни от програмата зелен сертификат (хронология)

© Велко Ангелов


В 9 часа отварят врати временните имунизационни пунктове в големите столични болници. До 13 часа ще се приемат желаещи във Военномедицинска академия, а до 17 часа - в "Пирогов" и в Александровска болница. Пунктът в болница "Света Анна" ще работи от 17 до 18 часа.

Проф. Витанов: Ще си изкараме спокойно лято

Като че ли се справихме с третата вълна, тя си заминава. Какво казва институтът "Роберт Кох" - че България излиза от зоната на опасност. Следователно, третата вълна си заминава", коментира математикът проф. Николай Витанов пред "Нова телевизия". Според него по празниците не е била спряна положителната тенденция, но дали това е така, ще се разбере след около седмица.
Коронавирусът в България: Ще сме сред първите страни от програмата зелен сертификат (хронология)

© Надежда Чипева, Капитал


"Винаги съм казвал, че ще си изкараме спокойно празниците. Ако случаите падат под 1 000, не сме успели да пречупим положителните сценарии. Ако не дойде нов щам, ще си изкараме едно спокойно лято", смята проф. Витанов.


За да няма нова вълна, по думите му, е необходимо да се достигне 70% ваксинирани българи, което можело да стане в края на юли.

Коментари (81)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    По-бързо ще стигнем 70% преболедували, отколкото 70% ваксинирани.

  2. 2 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3544 Весело

    " Винаги съм казвал, че ще си изкараме спокойно празниците. Ако случаите падат под 1 000, не сме успели да пречупим положителните сценарии. Ако не дойде нов щам, ще си изкараме едно спокойно лято", смята проф. Витанов."

    То аз и досега не съм видял властта много много да се е запритеснявала за нещо......

  3. 3 Профил на ГЛАСУВАЙ                НИКОГА ПОВЕЧЕ ГЕРБ
    ГЛАСУВАЙ НИКОГА ПОВЕЧЕ ГЕРБ
    Рейтинг: 2467 Неутрално

    ходете се ваксинирайте бе ей

    ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ Е ЕДИНСТВЕНАТА АЛТЕРНАТИВА !!! БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ !!! ГЛАСУВАЙ НА 11 ЮЛИ, ИЗГОНИ МУТРАТА И КАСКЕТА
  4. 4 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    ходете се ваксинирайте бе ей
    —цитат от коментар 3 на ГЛАСУВАЙ ИЗГОНИ МУТРАТА и КАСКЕТА


    Брех! Протестър - ваксър!

    Имало и такива!

  5. 5 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4412 Неутрално

    По-бързо ще стигнем 70% преболедували, отколкото 70% ваксинирани.
    —цитат от коментар 1 на Тангра


    Вероятно така ще се получи! Въпросът е колко ще починат? До сега при заразени колкото един град като Варна (400 000 души) си отиде един град с размера на Карнобат (16 800 души). Дали докато имаме 70% преболедували няма да си отиде населението на един град като Варна?

  6. 6 Профил на 5biri
    5biri
    Рейтинг: 83 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тангра":

    В момента има ваксини по избор. Ти ваксинира ли се?

    Истината е над всичко!
  7. 7 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    [quote#5:"vassilun"][/quote]

    Ами статистиката не е толкова елементарна наука.
    Трябва да се види по демография и възрасти кои точно хора умират. И дали точно те не са вече ваксинирани. Или няма да бъдат, в най-скоро време.

    Освен това, може да се засече има ли еволюция в облекчаването на тежките случаи.

    А и е хубаво да се проверят наново тия статистики, за умиращите. Може да не са сметнати правилно.

    И накрая, с цялото ми уважение към възрастните, но едно е да умрат произволни 100 човека от всички възрасти, включвайки млади хора 20-30г, които ще имат деца, работещи. Друго е на 70-80г.
    Реално на едните им остава потенциално 50г живот, на другите 5. Най-грубо сметнато. Т.е. в единия случай, загубата е 5г, в другия 50 + потенциални нови животи.

    Аз съм "за" спасяването на всеки.
    Съгласен съм, че всяка година живот е ценен. Аз също имам възрастни родители, и не искам да се разделям с тях.
    Въпросът е, че не е така равна сметката. И затова и смятам некоректно да се казва "един град е умрял".

    Освен това, колко от жертвите на ковид са разследвани, та да се определи по чия вина са се заразили и умрели. Колко от тях са отказали превенция, колко от тях са отказали лечение, колко от тях са отказали ВАКСИНИРАНЕ?
    Ако сам не си помогнеш, и Господ не може.
    Така че, ваксинирайте се!

  8. 8 Профил на kamenof
    kamenof
    Рейтинг: 339 Неутрално

    [quote#5:"vassilun"][/quote]

    Варна е с около 300К постоянни жители. Цялата област дори няма 400К. Иначе разбирам какво имаш предвид :)

  9. 9 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1905 Любопитно

    До коментар [#6] от "5biri":

    Много познати се класираха по празниците с минимално чакане.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  10. 10 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4228 Весело

    Как беше?: "Едно си баба знае, едно си баба бае" та и Професора така... 70% през Юли 😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  11. 11 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Прогнози на базата на фалшиви данни. От лекари чувам, че болните са много, дробовете заминават за 3 дни, а тях ги инструктират да не тестват, за да спасяваме туризма. Всичко, което се съобщава, е лъжа, така казват. И съветват всеки със симптоми да си снима дробовете и да не разчита на ЛЛ.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на Живко Харизанов
    Живко Харизанов
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Починали от ковид в Израел и България за последните 19 дни:

    Израел: 58% ваксинирано (с две дози) население - 57

    България: 4% ваксинирано (с две дози) население - 1636

    Гъстотата на населението в Израел е 7 пъти по-висока отколкото в България.

    https://www.worldometers.info/coronavirus/ #countries
    https://www.bloomberg.com/graphics/covid-vaccine-tracker-global-distribution/

  14. 14 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 905 Неутрално

    Ваксинирането изглежда че започна да върви добре, но това е привидно, защото се поставя основно втора доза, а тези, които се ваксинират с първа доза са сравнително малко. Общо от 38117 поставени дози 29398 са втора доза, а новите пожелали да се ваксинират вчера са били 8719. За София от 7829 поставени дози 5837 са втора доза и 1992 са първа. подобно беше съотношението и в предишните дни. Изглежда че желанието на хората да се ваксинират намалява, а ваксинираните са още твърде малко.

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7220 Неутрално

    Не разбирам, защо не раздадоха ваксини на личните лекари, а откриват по 1-2 пункта в град и хората се редят, като овце с часове по опашките.

  17. 17 Профил на xkoleva
    xkoleva
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Положението в целия свят към момента:

    Това са регистрирани приключени случаи, т.е. хора регистрирани с вируса, които са или оздравели, или починали. Колко са нерегистрираните заразени, болни, умрели, оздравели не знаем. Тук не е взет под внимание общия брой на заразените, но неприключили случаи, защото не знаем как ще приключат.

    138.314.836 приключени случая
    135.030.287 оздравели (98%)
    3.284.549 починали (2%)

    Положението в България към момента:

    364.756 приключени случая
    347.870 оздравели (95%)
    16.886 починали (5%)

    https://www.worldometers.info/coronavirus/ #countries

  18. 18 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2018 Любопитно

    Пунктът в болница "Света Анна" ще работи от 17 до 18 часа.

    Това грешка ли е или шега?

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  19. 19 Профил на xkoleva
    xkoleva
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Средна смъртност от коронавурус (брой починали на 1 милион души) от началото на епидемията:

    България и съседите ѝ:

    България - 2446
    Македония - 2432
    Румъния - 1506
    Гърция - 1051
    Сърбия - 936
    Турция - 499

    Смъртността в България е 2,5 пъти по-висока от Сърбия и от Гърция.

  20. 20 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#11] от "velvoofell":

    Това трябва да е посланието - бързо да се прави снимка и да се търси помощ. Вместо това посланието беше паника, тестове, бавене и че няма лечение. А има - ако отидеш рано и се почне подходящия кортикостероид, няма да има задушаване и вентилатори.

    В началото на пандемията драматичните разкази бяха именно от прекалено бавене с лечението. С правилното лечение нещата се овладяват, но трябва да се знае какво се случва. Писиар тест нищо не казва за дробовете, а да седиш в ковид отделение и да чакаш да станеш зле, че да се сетят за снимка или скенер - ами как няма да мрат яко...

  21. 21 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Математиците се изказват по-често от лекарите в последните дни. Това някаква шега ли е? И реалната ситуация въобще не е толкова розова, колкото си я представя този. Но от администратор толкова.

    А ваксинацията е тотален фарс. Няма вече приоритетни групи, действа законът на джунглата. Хората се редят като овце пред пунктовете. Но като се прави организация от простаци и крадци - толкова.

  22. 22 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#5] от "vassilun":

    Да, но 2/3 ще са над 75г. възраст. За семейството е тежко, но на ниво общество никой не би го забелязал.

    Както и да е - по-важното е: писиар тест като съзнателен гражданин и да влезеш в статистиката - 100 лева. За твоето лично здраве това нищо не ти казва, само за спазване на административното изискване и заради идиотската бариера да не хоспитализират без писиар.

    Скенер на бял дроб - 110 лева, дава страшно много инфо какво се случва и как да се реагира. Ама някой казва ли да се действа така - ами не. Вместо това усещаш симптоми и ти казват заключваш се у дома и се лекуваш по телефона, докато станат зле нещата.

    Ами как няма да мрат в очакване на линейка...като няма организация и истинска помощ, а само бюрократични методи...

  23. 23 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    До коментар [#14] от "blagoj":

    При ваксинирани с първа доза само 900 000, да намаляват желаещите е много опасно. И този професор, да ме прощава, ама в края на юли няма да са ваксинирани 70%. Едва ли ще са повече от 30%, така че груповият имунитет е много далече, чак на хоризонта е.

  24. 24 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    До коментар [#18] от "etty1":

    Много е. Ваксините сигурно са за 10-тина минути.

  25. 25 Профил на 5biri
    5biri
    Рейтинг: 83 Любопитно

    До коментар [#9] от "Consumer":

    не само по празниците, и в момента има денонощни пунктове за ваксинация. Достатъчно е желание и за минути всеки ще е ваксиниран! Моята и на жената ваксинации ни отне по-малко от 30 минути от излизането от дома и затварянето на входната врата след ваксинацията!

    Истината е над всичко!
  26. 26 Профил на 5biri
    5biri
    Рейтинг: 83 Любопитно

    До коментар [#21] от "Rational":

    Ти ваксинира ли се? Какво чакаш, да дойде ББойко да разбие входната ти врата и насила да те ваксинира? Или да те поканят на ваксинация с трапеза и ключове от ново Порше подарък?

    Истината е над всичко!
  27. 27 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    Твърде много професори в хубавата държава. А това математик да коментира вируси е педерастия.
    —цитат от коментар 12 на Oliver


    Където започнат да се ползват математтически методи, там започва науката.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  28. 28 Профил на Силвия Колева
    Силвия Колева
    Рейтинг: 151 Неутрално

    Ами как няма да мрат в очакване на линейка...като няма организация и истинска помощ
    —цитат от коментар 22 на lil_alex

    Това беше преди, сега ситуацията е друга.
    Отсега нататък ще мрат защото се чудят дали да се ваксинират. Ваксинирайте се, вместо да чакате линейка. Не можем да оценим какъв късмет имаме че сме в ЕС и имаме достъп до най-добрите ваксини в света. Повечето държави изборът им е между руски и китайски ваксини.

  29. 29 Профил на 5biri
    5biri
    Рейтинг: 83 Любопитно

    Прогнози на базата на фалшиви данни. От лекари чувам, че болните са много, дробовете заминават за 3 дни, а тях ги инструктират да не тестват, за да спасяваме туризма. Всичко, което се съобщава, е лъжа, така казват. И съветват всеки със симптоми да си снима дробовете и да не разчита на ЛЛ.
    —цитат от коментар 11 на velvoofell


    Снимката ще покаже невъзвратимото умиране на алвеолите..... Периодично проверявайте сатурацията с оксиметър, струва 20-тина лева!!!! сатурация под 92-94 показва че част от белия дроб е мъртъв.... а докато се появят другите симптоми на Ковид.... ще е късно. Това ни го набиват от една година от НОЩ и специалистите по ТВ!!! Не помните ли какво ви се говори от година?
    Не спирам да го повтарям, защото 2013 г след тежка бронхо пневмония 1/3 от белия ми дроб го няма. С подобен пулсо-оксиметър, въпреки тежък сърдечен проблем все още съм жив. Научих се да разгъвам дробовете си, те няма да се възстановят, но в момента въртя по 20 км с велосипед, бавно, внимателно, но не съм припадал.

    Истината е над всичко!
  30. 30 Профил на Силвия Колева
    Силвия Колева
    Рейтинг: 151 Неутрално

    Проф. Витанов: "За да няма нова вълна е необходимо да се достигне 70% ваксинирани българи."

    Добре го запомнете това. Да няма пак изненадани ресторантьори и търговци през октомври при една нова вълна.

  31. 31 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4412 Неутрално

    До коментар [#22] от "lil_alex":

    "Да, но 2/3 ще са над 75г. възраст. За семейството е тежко, но на ниво общество никой не би го забелязал."

    Не ти пожелавам в останалата 1/3 да е твоят син или дъщеря!

  32. 32 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4412 Неутрално

    [quote#5:"vassilun"]
    —цитат от коментар 8 на kamenof
    Варна е с около 300К постоянни жители. Цялата област дори няма 400К. Иначе разбирам какво имаш предвид :)[/quote]

    https://www.nsi.bg/bg/content/2981/население-по-градове-и-пол

  33. 33 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4412 Разстроено

    Не разбирам, защо не раздадоха ваксини на личните лекари, а откриват по 1-2 пункта в град и хората се редят, като овце с часове по опашките.
    —цитат от коментар 16 на Роси


    И аз не го разбирам този "български модел"! Но ние сме си ги избрали да ни управляват! Жалко!

  34. 34 Профил на dale4nata
    dale4nata
    Рейтинг: 173 Неутрално

    До коментар [#29] от "5biri":

    Напълно съм съгласна. Мерене на насищането на кислород е бърз показател за определяне как ви работят белите дробове. И за тези, които нямат оксиметър наскоро открих в телефона си Самсунг апликация и сензор, които правят същото. Вероятно с добро ниво на достоверност. Апликацията е Samsung Health.
    На болните бързо оздравяване, а на всички останали скорошно ваксиниране. Да бъдем всички здрави!

  35. 35 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#29] от "5biri":

    Съжалявам за заболяването ви, но намирам за свръхреакция да си мерим сатурацията преди миене на зъби. При поява на симптоми - да. Аз си купих пулсоксиметър още миналото лято, но освен, че сме го пробвали, не сме го използвали. Просто не сме боледували от нищо.

  36. 36 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    До коментар [#11] от "velvoofell":

    Стига конспирации. Кой казва на личните лекари да не тестват?
    А дали още дават по 1500лв на близките за да пишат умрелия болен от ковид? Това ти вярваше ли го миналата година?

  37. 37 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    Проф. Витанов, вие сте една свирка под налягане, през кояо пускат парата за да обслужвате когото трябва. В този случай важи теорията на хауса а за това ви трябва много време и данни. Обикновената статистика не върши работа. Като ни се усмихвате с превъзходство от екрана си мислите, че не те познаваме. За съжаление си умен, ама защо се набута там - аз знам защо..

  38. 38 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5477 Неутрално

    Протестърите, дето горяха маски, сега станаха най-големите фенове на ваксини, мерки и рестрикции. Тези, които разправяха, че вирусът е безобиден и е провокация, сега броят починалите и вият до небето.
    Няма да цитирам Славейков...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  39. 39 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    Извенете "хаос" не хаус

  40. 40 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#31] от "vassilun":

    Съмнявам се, децата вече го изкараха изключително леко. Трябва да скачаме от щастие, че тоя вирус подминава децата, но българинът е детемразец, стиска си животчето.

    Да, засяга и по-млади, но както казах - навременно и грамотно лечение. Което зависи и от самия човек, защото в крайна сметка не може да спасяваме всички от самите тях. Вирусни пневмонии винаги ще има и на скенера ще си стоят точно като ковид пневмонията, това не е състояние от вчера.

    И не, не ти умират алвеолите безвъзвратно, напротив, дори при супер тежки случаи нещата се подобряват значително след няколко месеца, ако не още след седмици.

  41. 41 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4412 Неутрално

    До коментар [#40] от "lil_alex":

    "Да, засяга и по-млади, но както казах - навременно и грамотно лечение."

    Преди няколко месеца във Франция (страна със сравнително добре развито здравеопазване) почина момиче на 16 години!

    Не споря! Тезата ми е, че само с масово ваксиниране (не само в богатите страни, а и в бедните страни от Африка, Азия и Южна Америка) можем да се преборим с този вирус!

  42. 42 Профил на 5biri
    5biri
    Рейтинг: 83 Любопитно

    До коментар [#35] от "velvoofell":

    Урока не е труден. Не е необходимо да си мерите сатурацията преди миене на зъби. Но когато почуствате необяснима умора, неразположение и замай, когато вдигнете температура или ви засърбят силно очите... проверете! Може да откриете причината преди да стигнете до болницата в безпомощно състояние. Това са съветите на няколко български и американски пулмолози!

    Истината е над всичко!
  43. 43 Профил на 5biri
    5biri
    Рейтинг: 83 Любопитно

    До коментар [#40] от "lil_alex":

    Регенерация на алвеолите? Вие сте за Нобел!!!
    Може да разгънете осналата част от белия дроб да работи добре, но каверна от мърнва част не се възстановява!
    Един от известните софийски пулмолози след тежък Ковид започна да тренира бокс за да развие това, което е останало от дроба му!

    Истината е над всичко!
  44. 44 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    И по-малкото руски туристи няма да се хареса на квартирантите и хотелиерите.

  45. 45 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1905 Любопитно

    До коментар [#44] от "Gunners":

    Не по-малко, а реално изобщо може да няма.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  46. 46 Профил на gaden_no_chesten
    gaden_no_chesten
    Рейтинг: 224 Весело

    Съвестните коронапоклонничета пак наизпълзели - сипят мозък и ни поучават. И бленуват за групови имунитети и 70% балами които да си набият експериментален медицински препарат , който не е преминал фазите на изпитване. Е няма как да стане драги ми смехурковци - промитите мозъчета са максимум 30-40%- другите няма да ставаме опитни мишлета, а и повечето изкарахме смешното вирусче по-леко от настинка и грам не вярваме на лъжите, с който ни обсипват от платените кафеви медийки. А вие си мечтайте - даже идете да ви ударят по още две дози и ще ви броим за нововаксинирани - така 30, 40% умножени по 2 може да докарате заветните 70% :-)

  47. 47 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#41] от "vassilun":

    Може, но да не забравяме, че и след лекарите имаше нещо като суеверие за тоя вирус - не знаем как да лекуваме.

    Това момиче на 16 с пренебрегната пневмония можеше да умре и от друг вид вирус. Да, короната е агресивна към дробовете, именно затова е важно лечението да почне рано. Сега като чета как са се развили случаите - 1 седмица чакане у дома, после още 3 дни с никакви кортикостероиди в болница и после ама що се стигна до вентилатор. Ми щото се дави в собствен сос и никой не смее да даде правилния кортикостероид.

    Масово като се разгледат данните, на 16 починали има много много малко.

  48. 48 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Говорителя на държавата, Денис Теофиков, вече съобщи че всичко с фалшивия вирус свърши, точно както преди година съобщи че хората трябва да си стоят вкъщи! Явно в БГ всичко трябва да им се изпее за да им се набие в главата! Къде е бил проф. Витанов и не слуша ли музика?

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  49. 49 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#43] от "5biri":

    Кажи го на авторите на това проучване, да ходят да си вземат Нобела: https://www.nature.com/articles/s41422-020-0369-7

    Да, има си механизми, макар и бавни, в които част от структурите се възстановяват. Иначе децата, дето някои карат по 2 вирусни пневмонии на сезон в детската градина, до 10 щяха да са инвалиди.

    Е, ако са оставили пациента да се мъчи без кортикостероиди, няма да е лесно.

  50. 50 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4107 Весело

    До коментар [#38] от "Незнайко в Слънчевия град":

    В десятката! Поздравления!

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  51. 51 Профил на 5biri
    5biri
    Рейтинг: 83 Гневно

    До коментар [#49] от "lil_alex":

    Прочетох:
    "Не е известно дали алвеоларната регенерация възниква при инфекция на белия дроб, причинена от SARS-CoV-2. "
    И в подробностите как са имплантирали нови бели дробове на двама пациенти!!!
    Ако белия дроб се регенерираше, туберкулозата нямаше да е страшна!

    Истината е над всичко!
  52. 52 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2418 Весело

    Ще си изкараме спокойно лято, прогнозира проф. Витанов......без туристи, само с пощръклели българи.... и натовски учения......

  53. 53 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1905 Весело

    До коментар [#52] от "MPetr":

    Ще си изкараме едно чудесно и спокойно лято на море в чужбина.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  54. 54 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2163 Неутрално

    В момента цял ден по СНН Прима Нюз вървят предавания на всеки час след новините, как България е подготвенс добре за сезонс, цените не са се променили и всичко е наред. Включително и интервю с чешкиятбпосланик в София, който обяснява, как се влиза в Бг като турист и какви мерки се вземат за да бъде добър сезона. И че от 01.05 Бг е отворена за туристи. Това в графата любопитно инфо. 😉

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  55. 55 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2330 Неутрално

    Има и добра новина, тази вълна отминава, и хора започват да се ваксинират.
    Дали обаче достатъчно хора ще се ваксинират достатъчно бързо?
    За да няма следваща вълна?
    Не съм много оптимистично настроен, дано да греша.
    Все се чудя какви са мотивите на хората да отричат пандемията? Да я омаловажават, да са антиваксъри, да хлътват по конспирационни теории?
    Досега в списъка бяха необразованост, бабаищина, липса на аналитично мислене, липса на образци за подражание.
    Скоро открих и друга причина.
    Вярата че съм специален, че Бог точно мене ме пази.
    Вярата че знам и мога да се справя и ковида, имам скътан антибиотик, имам позната аптекарка, даже и познат лекар. Знам, мога, умен съм!

  56. 56 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#2] от "samoedin":

    КАкво очакваш ,властта насила да накара населението да се ваксинира ли , от 3 седмици има навсякъде при джипитата всякакви ваксини , от 50 поканени пенсионери ,едва 2-3 се съгласяват да се ваксинират ,чакат ,страх ги е , били болни и не желаели , така дали скоро ще премине пандемията и дали ще падне смъртността ,а дали здравната система ,Бойко ,Иван Костов или властта са виновни за това положение или манталитета на българина .

  57. 57 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#46] от "Gaden_No_Chesten":

    Не се безпокойте ,това ,че сте го прекарали ,не ви дава много дълго имунитет ,къде 6-8 месеца ,не бъдете толкова курназ ,повтаря , а и в болница се влиза ,ако имате късмет да има места и кислород , даже може и да оживеете при много късмет , здравето си е ваше ,но не се обърквайте ,другите не са ви виновни ,за да ви оставят да сеете зараза и на тях , ще се въведат критерии за всеки имунизиран и неимунизиран ,както е в Израел ,а гледаме ,че от юни ще е и в ЕС ,зелен сертификат и облекчения навсякъде ,ако нямате ,ще си плащате постоянно за тестове при достъп навсякъде ,дори в здравните заведения .

  58. 58 Профил на AK
    AK
    Рейтинг: 154 Неутрално

    Не се безпокойте ,това ,че сте го прекарали , не ви дава много дълго имунитет , къде 6-8 месеца
    —цитат от коментар 57 на edin drugii

    Какви 6-8 месеца? Отвореният д-р Чорбанов се разболя през ноември и беше в болница, след което разправяше наляво и надясно как естествения имунитет е по-добър от ваксините и няма да се ваксинира, през февруари отново се разболя и отново беше в интензивното. От тогава не му се чува гласа.

  59. 59 Профил на Силвия Колева
    Силвия Колева
    Рейтинг: 151 Неутрално

    Все се чудя какви са мотивите на хората да отричат пандемията? Да я омаловажават, да са антиваксъри, да хлътват по конспирационни теории? Досега в списъка бяха необразованост, бабаищина, липса на аналитично мислене, липса на образци за подражание.
    Скоро открих и друга причина. Вярата че съм специален, че Бог точно мене ме пази.
    —цитат от коментар 55 на Таралеж

    Нарича се суеверие. Основен проблем на нашия народ.

  60. 60 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#51] от "5biri":
    Прочетете докрая, това е само задаването на проблема. До края на статията има наблюдения за подобни процеси при хора. Не само първите няколко абзаца. За щастие ковид не е туберкулоза и е много различно нещо. Също така вирусната пневмония е нещо различно от бактериалната.

  61. 61 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4717 Неутрално

    До коментар [#10] от "padrino":

    Тебе много те е страх да не би България да се справи с корона кризата.

  62. 62 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4717 Неутрално

    Не разбирам, защо не раздадоха ваксини на личните лекари, а откриват по 1-2 пункта в град и хората се редят, като овце с часове по опашките.
    —цитат от коментар 16 на Роси


    Ти кога ли си разбирала. Ваксини за личните лекари има колкото искат. Има и избор.

  63. 63 Профил на 5biri
    5biri
    Рейтинг: 83 Неутрално

    До коментар [#60] от "lil_alex":

    Изчетох го, но се въздържам от дълбоко специализиран спор по темата. Ние като пациенти трябва да слушаме съветите на лекаря, втори, трети и да се образоваме до колкото можем.
    "Поникване" на здрав от мъртъв бял дроб за сега не е открит от науката. След Ковид, пневмония или друго увреждане трабва да се спортува за да се "разгърне" максимално капацитета на здравата част от дроба! Това съм научил, може да е грешно, но го спазвам след като прекарах тежка пневмония през 2013 г. Работех в тежко химическо производство и дали от вдишване на етилен или друга химия, дали от настинка и дълга скрита картина....бях на крачка от тръба в гърлото. Оздравях с трайни увреждания и никога от тогава сатурацията ме не е надхвърляла 94-5. Скенер показа какво липсва и не вярвам отново да поникне!

    Истината е над всичко!
  64. 64 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    До коментар [#10] от "padrino":Тебе много те е страх да не би България да се справи с корона кризата.
    —цитат от коментар 61 на Alarmstufe Rot


    Ето тук се вижда докъде ни е довело мъдрото ръководство на другаря, попивал от правешкия другар. Шесто място в най-печалната класация.

    https://www.worldometers.info/coronavirus/

  65. 65 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    "България ще е сред първите страни от програмата зелен сертификат"

    Това е воина срещу хората - а някой казваха че чиповете са конспирация! Вярно че не са подкожни но пак си ги носите в джоба и ви сканират като пумияри!

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  66. 66 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#42] от "5biri":

    Абсолютно. Но нищо такова не ни се е случвало. Това е първият сезон дори без хрема.

  67. 67 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7220 Неутрално

    До коментар [#62] от "Alarmstufe Rot":

    Само в София. Елате в Шумен да видим има ли

  68. 68 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7220 Неутрално

    Все сме сред първите, отзад напред.

  69. 69 Профил на ldz081052039
    ldz081052039
    Рейтинг: 64 Любопитно

    До коментар [#13] от "Живко Харизанов":
    Починали от ковид в Израел и България за последните 19 дни:
    Израел: 58% ваксинирано (с две дози) население - 57
    България: 4% ваксинирано (с две дози) население - 1636
    Гъстотата на населението в Израел е 7 пъти по-висока отколкото в България.
    ===================================

    Живко, Живко, Живко...
    Не знам колко сте възрастен и какво образувание имате (и 33-мата дали ви плюсче), но в най-добрия случай се опитвате да сравнявате ябълки с портокали!!!

    Израел е "млада" нация с увеличаващо се всяка година население. И двете и основни етнически групи имат много висока раждаемост - така се пази една нация или се завладяват нови територии....
    Там при население от 9.14 милиона (в края на 2019 г) годишно умират по-малко от 50,000 човека:
    2016- 44,244
    2017- 44,923
    2018- 44,850
    2019- 46,283
    2020- 48,725

    България е точно обратното - застаряваща, умираща държава - и при едно население от малко над 2/3 от това на Израел ние имаме близо 2.5 ПЪТИ по-голяма смъртност от тази на Израел.

    По-интересното е да се следи дали Израел, с опита си да си изпише веждите, да не се окаже че си е извадил очите!?
    Тук са последните резултати:

    Смъртност по месеци за 2021(Ковид със значителен % ваксинирано население) , 2020 (частичен Ковид) и 2019 (нормална година):
    Януари - 5,452 / 4,584 / 4,840
    Февруари - 4,477 / 3,963 високосна/ 4,082
    Март - ???? / 4,176 / 4,337
    Април - ???? / 3,917 / 3,842

    Както твърдите, че те вече не умират от Ковид (само някакви нищожни бройки), ще бъде крайно интересно от какво умират повече израелци???

    Данни от извора:
    https://www.cbs.gov.il/he/publications/doclib/2021/yarhon0421/c2.pdf

    https://www.cbs.gov.il/en/publications/Pages/default.aspx

  70. 70 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    До коментар [#21] от "Rational":Ти ваксинира ли се? Какво чакаш, да дойде ББойко да разбие входната ти врата и насила да те ваксинира? Или да те поканят на ваксинация с трапеза и ключове от ново Порше подарък?
    —цитат от коментар 26 на 5biri


    Представете си, че човек работи. Може ли да отиде като не знам дали упражнението ще отнеме 20 мин. или 4 часа. Или цирка някои пунктове да работят до 13 часа, както и липсата на връзка между портала и пунктовете за ваксинация. Затова говоря, че трябва да има повече организация в самия процес.

    Иначе конкретно, трябва да има информационна кампания и да се покаже безопасността на ваксините. С ирония и подмятания няма да накарате повече хора да се ваксинират.

  71. 71 Профил на gaden_no_chesten
    gaden_no_chesten
    Рейтинг: 224 Неутрално

    До коментар [#46] от "Gaden_No_Chesten":Не се безпокойте ,това ,че сте го прекарали ,не ви дава много дълго имунитет ,къде 6-8 месеца ,не бъдете толкова курназ ,повтаря , а и в болница се влиза ,ако имате късмет да има места и кислород , даже може и да оживеете при много късмет , здравето си е ваше ,но не се обърквайте ,другите не са ви виновни ,за да ви оставят да сеете зараза и на тях , ще се въведат критерии за всеки имунизиран и неимунизиран ,както е в Израел ,а гледаме ,че от юни ще е и в ЕС ,зелен сертификат и облекчения навсякъде ,ако нямате ,ще си плащате постоянно за тестове при достъп навсякъде ,дори в здравните заведения .
    —цитат от коментар 57 на edin drugii


    Ами като повтори .. може и да потрети- ще посмъркаме, ще имаме един ден температура и ще мине.Все едно не караме настинки всяка година .. Свинският грип беше триж по-тежък от този изкуствен маркетингово-напомпан бацил, но и от него оцеляхме. Та не сте намерили кого да плашите - човек ако се храни здравословно и тренира редовно трудно ще го бутне подобен китайски сопол. Проверено!

  72. 72 Профил на Vute Graovski
    Vute Graovski
    Рейтинг: 37 Неутрално

    Догодина, както лесно може да се пресметне ни чакат 5,6,7 и 8 "вълна", така че боцкане ще има всяко тримесечие.Това разбира се е оптимистичният вариант тъй като не е известно колко "мутации" са планирани.

  73. 73 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 118 Неутрално

    И какво от това? След като се вписват хора без да са се ваксинирали в системата, колко време мислите ще е необходимо да излезнат черни списъци с държави чиито сертификати няма да се признават? Всичко в БГ бива опорочено много бързо...

    Същото е и с PCR тестовете, издават се от лабораториите, без да са правени, на "половин цена".

  74. 74 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1905 Любопитно

    До коментар [#71] от "Gaden_No_Chesten":

    Знаеш ли колко здравословно хранещи се и спортуващи, без съпътстващи заболявания и под 50 г, китайския сопол ги бутна в гроба?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  75. 75 Профил на gaden_no_chesten
    gaden_no_chesten
    Рейтинг: 224 Неутрално

    До коментар [#74] от "Consumer":

    Колко? Хайде просветлете ни в малко кромид тайнство ...

  76. 76 Профил на Vute Graovski
    Vute Graovski
    Рейтинг: 37 Неутрално

    "Както информира агенция Блумбърг на Сейшелските острови където вече е ваксинирано 63% от населението (за сравнение в Израел 56%), през последната седмица има огромно нарастване на заразените от коронавируса (149 заразени на 100000). Както признава министърката на здравеопазването положението на островите е критично а болниците са претъпкани." Без коментар...чакам някой привърженик на боцкането да ме освети за тази "аномалия".

  77. 77 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    До коментар [#75] от "Gaden_No_Chesten":

    Пожелавам ти сам да се просветлиш, от първо лице, единствено число, иначе ако посочвам би било подигравка с паметта им. Но ти явно си Конър Маклауд.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  78. 78 Профил на ldz081052039
    ldz081052039
    Рейтинг: 64 Неутрално

    До коментар [#74] от "Consumer":
    Знаеш ли колко здравословно хранещи се и спортуващи, без съпътстващи заболявания и под 50 г, китайския сопол ги бутна в гроба?
    ==============================

    А аз пак ти гарантирам, че 100% от тях са били с недостиг на витамин Д.

  79. 79 Профил на ldz081052039
    ldz081052039
    Рейтинг: 64 Неутрално

    До коментар [#41] от "vassilun":
    Преди няколко месеца във Франция (страна със сравнително добре развито здравеопазване) почина момиче на 16 години!
    ===========================

    Имаше ли нейна снимка в медиите?

    Защо питам - защото и при нас преди по-малко от две седмици почина едно момиченце на 13 години. Медицината тук се смята за добра, но от вътрешна информация мога да твърдя, че не е съвсем така... Медиите използуваха случая да раздуят яко опасността от Ковид, нуждата от бърза ваксинация дори за децата (и правителството не чака много дълго за да стане първата държава в света с одобрена ваксинация за деца от 12 до 16 години). Но направиха грешка с това, че пуснаха нейна снимка - не дори цял ръст, но достатъчно, за да може човек да си направи извода, че ставаше дума за изключително дебело дете.

    Сега не знам какво си мислят родителите и, обществото като цяло и медиите, но за мен едно 120кг+ 13 годишно дете не е "здраво". Но както споменах вече, целта е постигната и тези 12-16 годишни вече ги чака ваксинация, а без нея учителските профсъюзи няма да почнат работа наесен, защото е много опасна болест....

  80. 80 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2330 Неутрално

    До коментар [#76] от "Vute Graovski":

    Сейшелските острови където вече е ваксинирано 63% от населението (за сравнение в Израел 56%), през последната седмица има огромно нарастване на заразените от коронавируса

    +++
    Щом можеш да четеш защо не продължи?
    Ваксинацията в Сейшелите е с по-ниско ефикасните китайска ваксина и индийска Астра Зенека.
    За китайската се препоръчва и трета доза за повишаване на имунитета.
    Освен това може би не знаеш но ваксните предпазват най вече от смърт и тежко прекарване не от заразяване.
    Лоши ваксини, а?

  81. 81 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#58] от "AK":

    Вярно е ,има и разболели се след месец ,но са единици ,масовия имунитет след преболедуване трае от 6 до 8 месеца ,следете си антителата ,а след това вече е необходима ваксина ,засега най добре се държи Пфайзер ,въпреки ,че и след преболедуване и след 2 Пфайзера има също единични случаи на заболели ,при това не леки ,затова е добре всеки и бързо да се ваксинира.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK