Възложител на поръчката е Столичната община като тя е спечелена с най-ниската предложена цена - 73.2 млн. лева без ДДС. Кандидатите, класирани на второ и трето място са предложили 76.4 млн. лева и 77.9 млн.лева. В последствие цената се повиши и сега е 83 млн.лева.
Как се повишава цената след търг - само от Столичната община знаят. Може би няма да е зле да споделят знанията си с прокуратурата.
Всичко е на парче - в метрото има няколко вида турникети, като те са предвидени за левичари. Всеки вид е с различен вид валидатор, понякога трябва да завършиш университет преди да го намериш. И сега върху тях като кръпка - новите валидатори..... И това е само едно от нещата
Тикет системата в София няма да заработи напълно и през май?!
и кво' "турско-руска тикет система" (ха-ха-ах!!!) поръчана от "Сто лична" община разбирай от ГЕРБриджра и пак "усвоили" неколко стотин милиона - кво' му плащаш тези милиони за нищо ги нямат, ама скоро иде възмездие и видов ден та усвоителите да се приговят за близки срещи с бай Ставри!!!
А по света, освен че машините не са с кръпка върху кръпката, има и други езици освен местния и английски. Ние, понеже много искаме чужди туристи, не можем да преведем едно меню. Относно цената - един банкомат стурва 60 000 на дребно, на едро е по-евтин. Изпълнява всичко, което правят тези машини (сигурна връзка, валидирани и четене на карти, централизирано управление, смяна на интерфейса отдалечно, защита при отваряне и т.н.) , че и много неща отгоре (приема и дава пари, аларми, мастило, сертифициран е и други). Цената е все едно са сложили почти 2000 банкомата.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
Администрация от калинки толкова може. Варна, Пловдив, сега и София - продължаваме на хартиен носител, кочан, късат ти, плащаш, получаваш, слагаш в джоба. Като преди 100 години.
"Тикет системата, както е наричана, трябваше да заработи през декември, но бе отложена с пет месеца с оправданието, че трябва да се синхронизира софтуера с третата метролиния."
"Всъщност плащането с банкови карти засега ще е възможно само в наземния транспорт. "Бързахме със стартирането на тази услуга в наземния транспорт заради пандемичната ситуация и заради факта, че водачите спряха да продават билети", уточни Дилчев. В метрото обаче, където е най-големият брой пътуващи в София, това улеснение се отлага."
Е, Фандък нали беше в Лондон? Що не взе пример? 83 милиона и кУриандър! Тия милиони за нищо ги нямат! А мога да се хвана на бас, че и много по-евтино може и много по-качествено!
Да обобщим. 90% от българите са левичари. В метрото влаковете са ти на 10-13 мин (особено м2). Обещаното от квартала на богатите до центъра за 12 минути не е вярно, за 20-22 се стига! И като хвана правата лопата ...
83 мнл. лева - за нещо, което не е изцяло направено и най-вече - за продукт, който не струва повече от няколко хиляди лева и един кадърен ученик би могъл да направи!!! И не били турски, а руски!Не, че има разлика - все боклук! Те и във Варна така "усвоиха" няколко милиона за камери по улиците. Работа, работа, работа!
Виждам, че има възможност само за еднократно пътуване в метро или наземен транспорт, както и карта за един ден, в портала!А доста хора си купуват целогодишни карти и най-вече - месечна такава!Тях май пак ще трябва да се зареждат на гише?! Изобщо - милиони за нищо! Мисля, че е най-добре да не пипат нищо - еволюцията сама ще свърши своето, дори и в трамвая!
Че в България никога нищо няма да заработи навреме и като хората, не е новина и не му е мястото в новините. Смущава обаче задълбочаващото се откъсване на Дневник от световните новини. Друг свят живеем, освен ако ни спуснат нещо за Пфайзър или за Истанбулската конвенция. . . Няма Лампедуза, няма Газа, даже и за развилнялото се немско грете Луизка нищо не ни казват.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
"В нашия отдел "Контрол и реализация на приходите" няма яснота какво точно се разработва, тъй като ние не сме страна по този договор", казаха от "Метрополитен" за "Дневник". Метрото не е страна по договора, а ЦГМ. Обаче, като не се чете...
Защо няма таксуване за разстояние? Не може цената на билет за една спирка да ти е 1.60, колкото и за 20 спирки. Все едно цената на автобус/влак до Пловдив да е същата, колкото и до Бургас.
Бравос, дали ще има имбецили, дето ще си дадат банковата карта на руски четец в турско устройство? Нямя такава европейска столица и такава леля кмет! ОСТАВКА!
Много е просто. 1.Качва се контролата в автобуса с едно умно устройство в ръката - таблет, смартфоне или нещо специално разработено за случаая. Важното е да това устройство да има QR,NFC четци... 2.Устроъството автоматично получава списъка на всички карти и QR билети които са отчетени от валидаторите в превозното средство. 3.След това пътниците един по един си доближават картите и билетите до устройсвото и там се вижда от коя спирка в колко часа са се качили... простичко... 4.Ако има нарушение устройството може да инкасира и глобата, директно от картата която е подадена за контрол ( това по желание на нарушителя)
Това е добре! Но имам няколко въпроса: 1. Какво образование очаквате да имат контрольорите? 2. Валидаторите ще работят дефакто като ПОС терминал. Защита и сертификация имат ли? 3. Горното се отнася и за "умното устройство" в ръката на контрольора!
Тоест въпреки, че се харчат стотина милиона, никой не знае кой участва. Нито пък знаем как точно ще работи, макар че уж е почти готово. Говорят се някакви неща за таксуване по време, но нито има гласувано предложение, нито пък се знаят възможностите на системата. Отново уникална прозрачност и липса на усещане за корупция
1.Достатъчно е да имат същото образование като касиерките по маркетите. 2=3. На тези въпроси трябва да отговорят изпълнителите. Аз естествено предполагам че имат пълен комплект защити и сертификати. Иначе за къде са тръгнали ?
А то щото "билет" е българска дума 😄 Ма както и да е де, тикет система наистина звучи нелепо 😀
Зная доста, не всичко казвам - вадя каквото преценя. :-) не ме поканиха на договорките САЩ-Русия и се мъча да отгатна по коствени признаци какво са договорили.
dark'star, 02.12.22, https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225
Със сигурност ще се намерят. Със сигурност ще се намерят и хакери, които ще пробият системата като едното нищо. Ще бъде просто великолепно. Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
„ ... можем да различим два вида чужди думи в нашия език: едни, които допринасят (или са допринесли в миналото) за обогатяването му и са внедрени или могат да се внедрят в общонародната или професионалната практика, и други, които са непотребни и дори вредни за езика ни (тъй като той си има хубави точни свои съответствия срещу тях) и са трудно се възприемат от по-широките среди. Първият вид чужди думи се наричат заемки, а вторият – чуждици. Така например думи от чужд произход, като физика, философия, математика, граматика, материализъм, социализъм, комунизъм, конституция, демокрация, република, университет, министър, партия, сцена, машина, мода и мн. др., са напълно установени културни заемки в нашия език, срещу които би било безсмислено и неоправдано да се води борба. "
До коментар [#23] от "vassilun":Точно това се чудя и аз. Как ще проверяват контрольорите, че някой е платил с банкова карта? Никой досега не е дал отговор на този въпрос.
Ами там, където е въведено това, няма контрольори ... Автобусите са къси, с 2 врати - влизаш през първа и излизаш през втора. Като влизаш, валидираш се и това е. Ако влезеш през втора врата, шофьора гледа и не тръгва, преди да си излезеш и да влезеш през първа. Затова и там хората ползват градски транспорт - всеки си плаща, няма цигани и бездомници и пияни и автобусите са редовни - един автобус с 20 пътника си избива разходите отвсякъде..
Дори да я пуснат цялостно след 3-4 месеца тази прословута тикет система, съм убеден, че след седми-две пак ще я спрат!Ще се появят куп проблеми - неотчетен билет, но пък за сметка на това - платен; контрола, която не знае какво и как да прави; срив в системата и подобни неща, които ще ни ги представят за неизбежни и независещи от тях, но пък с тежки последствия за потърпевшите, които ще трябва да ходят по мъките, за да доказват във времето, че са изрядни и да им се възстановят парите, ако се налага! Не казвам, че не трябва да има подобна система, но тя можеше и трябваше да стане и по-лесна и за много по-малко пари! Само погледнете въпросния Дилчев - директора - видимо е, че там на високи позиции работят високо некадърни хора!!!
17 години я правят Великата Тикет Система, но заради пандемичната обстановка "избързали" да я пуснат - на 15-тия месец от пандемията. Хвала за такава бързина!
Централният сървър на тикет системата отива в едни държавни служби, които до скоро ги контролираше ШИШИ (сигурно си има вече заместник). От там отива по VPN канали до едни фирми, които имат online връзка с sms системите на мобилните оператори, които ги централизираха за по-лесно да се достъпват конкретни sms-и и да се обвързват със системите на банкоматите, които също се достъпват от една точка. Прави се автоматична връзка и със sms паркирането и КПП, както и със портали за специализирано обслужване на множество потребители до множество териториално разпръснати центрове за потребителско обслужване в това число и ТОЛ системата. По този начин ШИШИ следеше "оперативно интересни" за него лица и тяхното движение и нареждаше на службите какво да правят и какво да не правят спрямо интересните лица. Със сигурност, и руското посолство ползва тези услуги. Цялата информация на движението на потребителите и статистическият анализ се изобразява върху растерна цифрова карта, поддържана от фирмата на Спас Русев - Телелинк.
При цена на билета 1,60 лв слабо ме интересува какви системи се въвеждат, градския транспорт е прекалено скъп! Пътуване в две поки струва 3,20 лв, а със смяна на прев.средство ... 6,40 лв ... що за идиотия ?!?!?!
При цена на билета 1,60 лв слабо ме интересува какви системи се въвеждат, градския транспорт е прекалено скъп! Пътуване в две поки струва 3,20 лв, а със смяна на прев.средство ... 6,40 лв ... що за идиотия ?!?!?!
> Те нямали пряк контакт с изпълнителя - консорциума "Си Ен Ес-София > тикетинг систем", а се свързвали с тях чрез пиар агенция,Това да се свързваш с изпълнителя на изключително важна (и скъпа) поръчка единствено през пиар агенция определено е иновация.
Иновация на статуквото ... нали трябва да се разпределят едни милиони по шкафчетата. После защо билета е 1,60 лв ... :)
Да не говорим, че Градска мобилност праскат глоби за щяло и нещяло без да се съобразяват със Закона. Да благодарим на сам.кмета Кристиян Кръстев и на Фандъкова за далаверите и за кюлчетата по шкафчетата.
В Английския постоянно влизат нови думички (чуждици или както им викате заемки). Защо в Българския да не може? Или Ординатьор е по-яко от Компютър, а? То така и се озовахме с Френска транскрипция на имената, която по-смърди на Португалска.
Инак системата няма да заработи - не е това идеята. Сега ще я оправят следващите 😂
Билетчето от 1,60 лв . отново ще бъде валидно само за едно превозно средство?А, очакванията бяха, че с похарчените милиони и новата система ще може да се промени цялостната концепция на тикетинга в столичния транспорт - да се въведат билети за време, както е във всяка нормална столица, да бъдат въведени карти тип 'Ойстер' (Лондон), които се зареждат с определена сума и при валидиране сами калкулират най-изгодната комбинация за пътуващия при ползване на различни видове транспорт и времеви зони...
Какво ни пречи да заемем и тикет? След като сме заели система?[/quote]
Пречи ни това, че постоянно се заменят добре познати думи и така болгарският език се променя. Например "сервизирам", вместо ремонтирам или оправям. "Шопинг" вместо пазар. Много е неприятно.
Любовта ще спаси света!!!
В сайта на ЦГМ пише, че контрольорите ще имат устройства, които проверяват картите на пътниците, включително банкови карти, ако пътникът е платил по този начин. Вероятно тези устройства ще отразяват, ако е извършено плащане с картата, но, от друга стана, пише, че таксуването от картата се извършва в края на деня, така че съм объркана как устройството ще отчете, че съм платила.
Да ги........ едно нещо няма да направят бе за да го ос@ът. В Китай за реализацията на такава система, тези поръчители и изпълнители щяха да ги наредят на някой стадион.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Ан Он
Рейтинг: 2268 Неутрално> Те нямали пряк контакт с изпълнителя - консорциума "Си Ен Ес-София
કટાક્ષ> тикетинг систем", а се свързвали с тях чрез пиар агенция,
Това да се свързваш с изпълнителя на изключително важна (и скъпа) поръчка единствено през пиар агенция определено е иновация.
Nach
Рейтинг: 470 НеутралноЕдно нещо няма направено, което да е направено от -до!
*****
Неутрално100 млн. лева за тази система, незнам си колко 100-тин млн за тол системата и това само за подръжка и валидатори. Незнам защо толкова много изглежда
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4156 НеутралноАлооо, гешефтурата! СЪБУДЕТЕ СЕ!!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!koko65bg
Рейтинг: 675 НеутралноВъзложител на поръчката е Столичната община като тя е спечелена с най-ниската предложена цена - 73.2 млн. лева без ДДС. Кандидатите, класирани на второ и трето място са предложили 76.4 млн. лева и 77.9 млн.лева. В последствие цената се повиши и сега е 83 млн.лева.
Как се повишава цената след търг - само от Столичната община знаят. Може би няма да е зле да споделят знанията си с прокуратурата.
spring_va
Рейтинг: 565 НеутралноДо коментар [#3] от "Niko Kostantinov":
Ама ти верно ли не знаеш защо?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4156 НеутралноДо коментар [#1] от "Ан Он":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!До коментар [#2] от "Nach":
До коментар [#3] от "Niko Kostantinov":
ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ!!!
DDR
Рейтинг: 2045 Весело"тикет система", "валидатор" - красив и богат е българският език 😂👍
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Virgin
Рейтинг: 246 НеутралноВсичко е на парче - в метрото има няколко вида турникети, като те са предвидени за левичари. Всеки вид е с различен вид валидатор, понякога трябва да завършиш университет преди да го намериш. И сега върху тях като кръпка - новите валидатори.....
И това е само едно от нещата
petrapetra
Рейтинг: 1462 НеутралноТипично за ГЕРБ и Борисов - нищо не се прави добре обмислено и компетентно изпълнено!
karatista
Рейтинг: 3686 Неутралнобутонът English е чутовен! в първата версия сигурно е бил ръчка. тва ако беше манжда щеше някой руски буламач
mr. Gorbachev, tear down this wall!Virgin
Рейтинг: 246 НеутралноВсъщност е Тюрлюгювеч.
Emil Dimov
Рейтинг: 268 ЛюбопитноТикет системата в София няма да заработи напълно и през май?!
и кво' "турско-руска тикет система" (ха-ха-ах!!!) поръчана от "Сто лична" община разбирай от ГЕРБриджра и пак "усвоили" неколко стотин милиона - кво' му плащаш тези милиони за нищо ги нямат, ама скоро иде възмездие и видов ден та усвоителите да се приговят за близки срещи с бай Ставри!!!
fpyyh
Рейтинг: 449 НеутралноА по света, освен че машините не са с кръпка върху кръпката, има и други езици освен местния и английски. Ние, понеже много искаме чужди туристи, не можем да преведем едно меню. Относно цената - един банкомат стурва 60 000 на дребно, на едро е по-евтин. Изпълнява всичко, което правят тези машини (сигурна връзка, валидирани и четене на карти, централизирано управление, смяна на интерфейса отдалечно, защита при отваряне и т.н.) , че и много неща отгоре (приема и дава пари, аларми, мастило, сертифициран е и други). Цената е все едно са сложили почти 2000 банкомата.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеvassilun
Рейтинг: 4595 ГневноДо коментар [#5] от "koko65bg":
"Как се повишава цената след търг - само от Столичната община знаят. Може би няма да е зле да споделят знанията си с прокуратурата."
Ти пък сега! Едни 10 милиона за чекмеджетата трябват!
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 1130 НеутралноАдминистрация от калинки толкова може. Варна, Пловдив, сега и София - продължаваме на хартиен носител, кочан, късат ти, плащаш, получаваш, слагаш в джоба. Като преди 100 години.
iliyapopov
Рейтинг: 448 НеутралноЗащо да е "тикет система" като може да е БИЛЕТНА система? Престанете с тези чуждици!
vassilun
Рейтинг: 4595 Любопитно"Тикет системата, както е наричана, трябваше да заработи през декември, но бе отложена с пет месеца с оправданието, че трябва да се синхронизира софтуера с третата метролиния."
"Всъщност плащането с банкови карти засега ще е възможно само в наземния транспорт. "Бързахме със стартирането на тази услуга в наземния транспорт заради пандемичната ситуация и заради факта, че водачите спряха да продават билети", уточни Дилчев. В метрото обаче, където е най-големият брой пътуващи в София, това улеснение се отлага."
Кое от двете е вярно?
b.rainstorm
Рейтинг: 8 ГневноСофия никога не е имала по-смешен и жалък кмет от Фанданчето Фандупкова. Сините мачкат, София на хората! ВЪН КАЛИНКИТЕ!
rincewind
Рейтинг: 475 НеутралноЕ, Фандък нали беше в Лондон? Що не взе пример? 83 милиона и кУриандър!
Тия милиони за нищо ги нямат! А мога да се хвана на бас, че и много по-евтино може и много по-качествено!
rincewind
Рейтинг: 475 НеутралноДа обобщим. 90% от българите са левичари. В метрото влаковете са ти на 10-13 мин (особено м2). Обещаното от квартала на богатите до центъра за 12 минути не е вярно, за 20-22 се стига! И като хвана правата лопата ...
Локомотив
Рейтинг: 433 НеутралноО, имаше.
Борисов.
vassilun
Рейтинг: 4595 ЛюбопитноПри новата система за плащане директно с банкови карти, контрольори в градския транспорт ще има ли? Как ще ме проверят дали съм си платил?
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5030 НеутралноДо коментар [#23] от "vassilun":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевЩом си минал през шлюза, значи си платил.
Булаир
Рейтинг: 558 Неутрално"Тикет системата ... " ?!?!?! ... Г-н Максим Караджов, тази думичка "тикет" не се превежда на български, нали ?
Асенски
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#17] от "iliyapopov":
Билет е френска дума. Пропуск е българската дума.
vassilun
Рейтинг: 4595 Любопитно"Шлюзове" като в метрото ли ще има? Ако да, то контрольорите да ги разбият, защото ще станат безработни! :-)
vassilun
Рейтинг: 4595 ЛюбопитноДо коментар [#25] от "Булаир":
"Г-н Максим Караджов, тази думичка "тикет" не се превежда на български, нали ?"
Мислите си, че думичката "билет" (billet) е българска, нали? :-)
hodounski
Рейтинг: 2978 ВеселоДо коментар [#10] от "petrapetra":
#HUBAVOE,но не е готово . Така работят калинките
hope
Рейтинг: 2379 Неутрално“Тикет системата”.... имайте уважение към Родния Български език.
Любовта ще спаси света!!!Всеки ден медиите налагат англоезични думи, които да заменят българските.
vassilun
Рейтинг: 4595 ЛюбопитноДо коментар [#30] от "hope":
“Тикет системата”.... имайте уважение към Родния Български език."
Наде, би ли дала превод на български на "тикет система"?
Капабланка
Рейтинг: 388 Неутрално83 мнл. лева - за нещо, което не е изцяло направено и най-вече - за продукт, който не струва повече от няколко хиляди лева и един кадърен ученик би могъл да направи!!!
И не били турски, а руски!Не, че има разлика - все боклук!
Те и във Варна така "усвоиха" няколко милиона за камери по улиците.
Работа, работа, работа!
hope
Рейтинг: 2379 Неутрално-------
Билетна система. Любовта ще спаси света!!!
Капабланка
Рейтинг: 388 НеутралноВиждам, че има възможност само за еднократно пътуване в метро или наземен транспорт, както и карта за един ден, в портала!А доста хора си купуват целогодишни карти и най-вече - месечна такава!Тях май пак ще трябва да се зареждат на гише?!
Изобщо - милиони за нищо!
Мисля, че е най-добре да не пипат нищо - еволюцията сама ще свърши своето, дори и в трамвая!
irons
Рейтинг: 580 НеутралноДо коментар [#23] от "vassilun":
Точно това се чудя и аз. Как ще проверяват контрольорите, че някой е платил с банкова карта? Никой досега не е дал отговор на този въпрос.
vassilun
Рейтинг: 4595 Любопитно[quote#33:"hope"][/quote]
"Билетна система"
Коя от двете думички е българска?
ivo radoykov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#22] от "Локомотив":
А Янчулев, който открадна водата на главното село, но никой не се сети да го тръшне като свиня, образно казано.
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2453 НеутралноЧе в България никога нищо няма да заработи навреме и като хората, не е новина и не му е мястото в новините. Смущава обаче задълбочаващото се откъсване на Дневник от световните новини. Друг свят живеем, освен ако ни спуснат нещо за Пфайзър или за Истанбулската конвенция. . . Няма Лампедуза, няма Газа, даже и за развилнялото се немско грете Луизка нищо не ни казват.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)Булаир
Рейтинг: 558 НеутралноДо коментар [#36] от "vassilun":
И двете ... Намери ми в тълковния речник думичката "тикет" пък тогава се правИ на оригинален.
kubrother
Рейтинг: 228 НеутралноДо коментар [#1] от "Ан Он":
"В нашия отдел "Контрол и реализация на приходите" няма яснота какво точно се разработва, тъй като ние не сме страна по този договор", казаха от "Метрополитен" за "Дневник". Метрото не е страна по договора, а ЦГМ. Обаче, като не се чете...
на изборите са Добрите сили срещу мутрите и кражбите
Рейтинг: 970 НеутралноГЕРБърска псево-работа, работа, работа
ГЛАСУВАЙТЕ ЗА ПРОДЪЛЖАВАМЕ ПРОМЯНАТА - ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ АКО ИСКАТЕ НОРМАЛНА И УСПЕШНА ЕВРОПЕЙСКА ДЪРЖАВАBond007
Рейтинг: 351 НеутралноЗащо няма таксуване за разстояние? Не може цената на билет за една спирка да ти е 1.60, колкото и за 20 спирки.
Все едно цената на автобус/влак до Пловдив да е същата, колкото и до Бургас.
vassilun
Рейтинг: 4595 Весело[quote#39:"Булаир"][/quote]
Разбрах! И "билет" и "система" са български думички! Не са чуждици! :-)
Лелка
Рейтинг: 1064 ГневноБравос, дали ще има имбецили, дето ще си дадат банковата карта на руски четец в турско устройство?
Нямя такава европейска столица и такава леля кмет! ОСТАВКА!
mlu131050920
Рейтинг: 8 НеутралноЗа 100 милиона хората изстрелват космически кораби в орбита.
Смятай.
Turk
Рейтинг: 283 ВеселоДо коментар [#35] от "irons":
TurkМного е просто.
1.Качва се контролата в автобуса с едно умно устройство в ръката - таблет, смартфоне или нещо специално разработено за случаая. Важното е да това устройство да има QR,NFC четци...
2.Устроъството автоматично получава списъка на всички карти и QR билети които са отчетени от валидаторите в превозното средство.
3.След това пътниците един по един си доближават картите и билетите до устройсвото и там се вижда от коя спирка в колко часа са се качили...
простичко...
4.Ако има нарушение устройството може да инкасира и глобата, директно от картата която е подадена за контрол ( това по желание на нарушителя)
Булаир
Рейтинг: 558 НеутралноДо коментар [#43] от "vassilun":
Нищо не си разбрал - не са "чуждици", а "заемки" ... Е, за да направиш разликата, се изисква малко ограмотяване ... затова ти е простено ;-)
vassilun
Рейтинг: 4595 ЛюбопитноДо коментар [#46] от "Turk":
Това е добре! Но имам няколко въпроса:
1. Какво образование очаквате да имат контрольорите?
2. Валидаторите ще работят дефакто като ПОС терминал. Защита и сертификация имат ли?
3. Горното се отнася и за "умното устройство" в ръката на контрольора!
vassilun
Рейтинг: 4595 Любопитно[quote#47:"Булаир"][/quote]
Какво ни пречи да заемем и тикет? След като сме заели система?
Billy Pilgrim
Рейтинг: 375 НеутралноА билетчетата кога ще намаляват. С кола на човек му излиза по-евтино отколкото с градския транспорт.
tulup
Рейтинг: 1914 НеутралноТоест въпреки, че се харчат стотина милиона, никой не знае кой участва. Нито пък знаем как точно ще работи, макар че уж е почти готово. Говорят се някакви неща за таксуване по време, но нито има гласувано предложение, нито пък се знаят възможностите на системата. Отново уникална прозрачност и липса на усещане за корупция
Не ме търсете преди обядTurk
Рейтинг: 283 НеутралноДо коментар [#48] от "vassilun":
Turk1.Достатъчно е да имат същото образование като касиерките по маркетите.
2=3. На тези въпроси трябва да отговорят изпълнителите. Аз естествено предполагам че имат пълен комплект защити и сертификати. Иначе за къде са тръгнали ?
herbaltea
Рейтинг: 1235 НеутралноДо коментар [#17] от "iliyapopov":
Зная доста, не всичко казвам - вадя каквото преценя. :-) не ме поканиха на договорките САЩ-Русия и се мъча да отгатна по коствени признаци какво са договорили. dark'star, 02.12.22, https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225А то щото "билет" е българска дума 😄 Ма както и да е де, тикет система наистина звучи нелепо 😀
grem
Рейтинг: 341 Неутралноспоред мен и Юни месец няма да заработи.
Хриси
Рейтинг: 1460 ВеселоСъс сигурност ще се намерят. Със сигурност ще се намерят и хакери, които ще пробият системата като едното нищо. Ще бъде просто великолепно.
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
Булаир
Рейтинг: 558 НеутралноДо коментар [#49] от "vassilun":
Един по-умен от мен човек го е обяснил:
Любомир Андрейчин:
„ ... можем да различим два вида чужди думи в нашия език: едни, които допринасят (или са допринесли в миналото) за обогатяването му и са внедрени или могат да се внедрят в общонародната или професионалната практика, и други, които са непотребни и дори вредни за езика ни (тъй като той си има хубави точни свои съответствия срещу тях) и са трудно се възприемат от по-широките среди. Първият вид чужди думи се наричат заемки, а вторият – чуждици. Така например думи от чужд произход, като физика, философия, математика, граматика, материализъм, социализъм, комунизъм, конституция, демокрация, република, университет, министър, партия, сцена, машина, мода и мн. др., са напълно установени културни заемки в нашия език, срещу които би било безсмислено и неоправдано да се води борба. "
rainbou1
Рейтинг: 1217 НеутралноАми там, където е въведено това, няма контрольори ...
Автобусите са къси, с 2 врати - влизаш през първа и излизаш през втора.
Като влизаш, валидираш се и това е.
Ако влезеш през втора врата, шофьора гледа и не тръгва, преди да си излезеш и да влезеш през първа.
Затова и там хората ползват градски транспорт - всеки си плаща, няма цигани и бездомници и пияни и автобусите са редовни - един автобус с 20 пътника си избива разходите отвсякъде..
Капабланка
Рейтинг: 388 НеутралноДори да я пуснат цялостно след 3-4 месеца тази прословута тикет система, съм убеден, че след седми-две пак ще я спрат!Ще се появят куп проблеми - неотчетен билет, но пък за сметка на това - платен; контрола, която не знае какво и как да прави; срив в системата и подобни неща, които ще ни ги представят за неизбежни и независещи от тях, но пък с тежки последствия за потърпевшите, които ще трябва да ходят по мъките, за да доказват във времето, че са изрядни и да им се възстановят парите, ако се налага!
Не казвам, че не трябва да има подобна система, но тя можеше и трябваше да стане и по-лесна и за много по-малко пари!
Само погледнете въпросния Дилчев - директора - видимо е, че там на високи позиции работят високо некадърни хора!!!
kdesen
Рейтинг: 264 Неутрално17 години я правят Великата Тикет Система, но заради пандемичната обстановка "избързали" да я пуснат - на 15-тия месец от пандемията. Хвала за такава бързина!
Анти Шишковци
Рейтинг: 682 НеутралноЦентралният сървър на тикет системата отива в едни държавни служби, които до скоро ги контролираше ШИШИ (сигурно си има вече заместник). От там отива по VPN канали до едни фирми, които имат online връзка с sms системите на мобилните оператори, които ги централизираха за по-лесно да се достъпват конкретни sms-и и да се обвързват със системите на банкоматите, които също се достъпват от една точка. Прави се автоматична връзка и със sms паркирането и КПП, както и със портали за специализирано обслужване на множество потребители до множество териториално разпръснати центрове за потребителско обслужване в това число и ТОЛ системата. По този начин ШИШИ следеше "оперативно интересни" за него лица и тяхното движение и нареждаше на службите какво да правят и какво да не правят спрямо интересните лица. Със сигурност, и руското посолство ползва тези услуги. Цялата информация на движението на потребителите и статистическият анализ се изобразява върху растерна цифрова карта, поддържана от фирмата на Спас Русев - Телелинк.
пРезидента!
Рейтинг: 3454 НеутралноПри цена на билета 1,60 лв слабо ме интересува какви системи се въвеждат, градския транспорт е прекалено скъп! Пътуване в две поки струва 3,20 лв, а със смяна на прев.средство ... 6,40 лв ... що за идиотия ?!?!?!
пРезидента!
Рейтинг: 3454 НеутралноС тези 3 литра бензин ще навъртя поне 50 км градско с всичките му удобства ...
vassilun
Рейтинг: 4595 НеутралноЩе заработи юни месец, но не е ясно още коя година!
пРезидента!
Рейтинг: 3454 НеутралноИновация на статуквото ... нали трябва да се разпределят едни милиони по шкафчетата. После защо билета е 1,60 лв ... :)
Да не говорим, че Градска мобилност праскат глоби за щяло и нещяло без да се съобразяват със Закона. Да благодарим на сам.кмета Кристиян Кръстев и на Фандъкова за далаверите и за кюлчетата по шкафчетата.
nassaux
Рейтинг: 480 ВеселоДо коментар [#47] от "Булаир":
В Английския постоянно влизат нови думички (чуждици или както им викате заемки). Защо в Българския да не може? Или Ординатьор е по-яко от Компютър, а? То така и се озовахме с Френска транскрипция на имената, която по-смърди на Португалска.
Инак системата няма да заработи - не е това идеята. Сега ще я оправят следващите 😂
whitemare
Рейтинг: 1081 НеутралноДумата "система" е гръцка и също е чуждица. Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
Булаир
Рейтинг: 558 НеутралноДо коментар [#66] от "Darkman":
Не е "чуждица", а "заемка? - по-горе съм цитрал акад. Л. Андрейчин ЗАЩО е така ... Ама трябва да се прочете.
Виктор Флоров
Рейтинг: 1246 ВеселоНищо работа по 50 лв. на калпак ,даже и от тези който не работят или са работили някога.
50 ,50 добре ,че са към верните фирми...кой ти ги дава?
Ognyan Tinchev
Рейтинг: 8 РазстроеноБилетчето от 1,60 лв . отново ще бъде валидно само за едно превозно средство?А, очакванията бяха, че с похарчените милиони и новата система ще може да се промени цялостната концепция на тикетинга в столичния транспорт - да се въведат билети за време, както е във всяка нормална столица, да бъдат въведени карти тип 'Ойстер' (Лондон), които се зареждат с определена сума и при валидиране сами калкулират най-изгодната комбинация за пътуващия при ползване на различни видове транспорт и времеви зони...
hope
Рейтинг: 2379 НеутралноПречи ни това, че постоянно се заменят добре познати думи и така болгарският език се променя. Например "сервизирам", вместо ремонтирам или оправям. "Шопинг" вместо пазар.
Много е неприятно. Любовта ще спаси света!!!
hbp34553391
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#23] от "vassilun":
В сайта на ЦГМ пише, че контрольорите ще имат устройства, които проверяват картите на пътниците, включително банкови карти, ако пътникът е платил по този начин. Вероятно тези устройства ще отразяват, ако е извършено плащане с картата, но, от друга стана, пише, че таксуването от картата се извършва в края на деня, така че съм объркана как устройството ще отчете, че съм платила.
dorn
Рейтинг: 1438 НеутралноДа ги........ едно нещо няма да направят бе за да го ос@ът. В Китай за реализацията на такава система, тези поръчители и изпълнители щяха да ги наредят на някой стадион.