Министър Кирил Петков поощри акция на "Спаси София"

Кирил Петков и Борис Бонев (вдясно) пред паркинга със служебни коли по ул."Славянска".

© Максим Караджов

Кирил Петков и Борис Бонев (вдясно) пред паркинга със служебни коли по ул."Славянска".



Над 1000 паркоместа в центъра на София се ползват незаконно и безплатно от министерства и агенции. Това обяви общинският съветник Борис Бонев от "Спаси София" на пресконференция пред входа на Министерството на икономиката (МИ) на ъгъла на ул."Раковски" и ул."Славянска". Мястото бе умишлено избрано, защото негова проверка в Центъра за градска мобилност (ЦГМ) установила, че МИ ползва 45 места, които не се водят на отчет.


"Министерството на транспорта пък има общо 6 паркоместа само на ул."Дякон Игнатий", но ползва още 18 на ул."Гурко"", посочи Бонев. Отсреща са финансовото министерство, правосъдното и на отбраната, които също са задръстили улиците със служебните си автомобили. Столичната община пък ползва 70 места на площад "Александър Невски", добави той. Чиновниците трябва да ползват градския транспорт, вместо да задръстват с коли центъра, призоваха активисти на "Спаси София"


Служебният паркинг на Министерството на икономиката по ул."Раковски".

© Максим Караджов

Служебният паркинг на Министерството на икономиката по ул."Раковски".




"ЦГМ не контролира държавните институции, затваря си очите с цел да не разсърди някоя по-висша инстанция", смята общинският съветник. Той обяви, че е подготвил писма-призив до всички министри да се откажат от паркоместата. Така ще се осводи пространство за колите на живеещите в центъра и приходящите. Бонев обяви, че ще връчи днес писмото на министъра на икономиката Кирил Петков.


Министър Кирил Петков: Не ми харесва, че навсякъде има автомобили


Министър Петков обаче сам дойде при Бонев и взе писмото. "За мен законът е най-важното нещо. Градската среда - също, и на мен лично не ми харесва, че навсякъде има автомобили. София трябва да започне да прилича на европейски град", каза той и бе аплодиран от активистите на "Спаси София".


Служебният абонамент за едно паркомясто струва 600 лева месечно в синя зона и 450 лева - в зелена. Министерствата си спестяват тези пари, единствено екологичното плаща над 160 хил.лева годишно за 21 места, колкото реално ползва, обясни Бонев.


Бонев: Бездействието на общината струва 8 млн.лева годишно


По негови изчисления Столичната община губи всяка година по 8 млн.лева от неплатени паркоместа от държавни и общински институции. За същата сума сега е внесен доклад за актуализация на бюджета на общината, заради заемите, отпуснати на ЦГМ и на "Столичен автотранспорт". По тази причина пак няма да се изгради детска поликлиника в София, очерта Бонев последствията от безконтролното паркиране на служебни коли.


Активисти на "Спаси София" призовават чиновниците да ползват градския транспорт.

© Максим Караджов

Активисти на "Спаси София" призовават чиновниците да ползват градския транспорт.


Негов доклад, внесен в общинския съвет през 2020 г. за реформа в паркирането, включително на служебния абонамент, бе отхвърлен от управляващите ГЕРБ и ВМРО.


"Сега служители на дадено ведомство, където има знак "Паркирането забранено", слагат табелка "Не важи за автомобили на МВР ила на съдилища, на прокуратурата" и превръщат цели улици в свои паркинги, а те са общинска собственост", негодува Бонев. Този хаос пречи не само на автомобилното движение, но и на общината да превърне в пешеходни повече улици, "просто защото няма какво да обещае на живеещите там къде другаде могат да си паркират колите".


На 13 май Бонев е внесъл ново предложение в СОС за налагане на ред в отдаването на паркоместа на държавните институции. Налагане на квоти за служебни паркоместа, с които да се ограничи превземането на цели улици от държавните и общински ведомства са част от мерките на Бонев.

Ключови думи към статията:

Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    АЙДЕЕЕЕ, и ФондУкова отече :)

  2. 2 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 3564 Любопитно

    Това за частни, или служебни коли става дума?

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  3. 3 Профил на konservator.bg
    konservator.bg
    Рейтинг: 1485 Неутрално

    Най-накрая нещо смислено и умно от умните и красивите. Браво!
    Въобще не е лесно думите и делата да са в синхрон.

  4. 4 Профил на ТумбаЛумба
    ТумбаЛумба
    Рейтинг: 2624 Весело
  5. 5 Профил на devdimi
    devdimi
    Рейтинг: 415 Неутрално

    Да направят многоетажни паркинги или най-добре с градски транспорт.
    Но целият център да се задръстен с коли не е ОК.

  6. 6 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#2] от "Николай Колев":

    Слагат си едни лепенки и пропуски по стъклата, после ЦГМ не ги пипат. Не правят разлика лични ли са или служебни.

  7. 7 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 2193 Неутрално

    Симеон Дянков имаше идея навремето, министерствата да се разхвърлят по различни градове. Така и този проблем щеше да отпадне.

  8. 8 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    "София трябва да започне да прилича на европейски град"

    Браво на министрър Петков, много е смел да каже, че "царя" е гол.
    За подобна реплика щяха да ме линчуват под една статия за "арт" улица Шишман.
    Надявам се сега и министерствата да не излязат с обща позиция, че искат да им разрушат паркинг-изкуството.

  9. 9 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Няма нищо по-сладко от това да си чиновник в България!Не работиш нищо, но пък имаш куп облаги - служебен автомобил и/или място на което да паркираш винаги - нищо, че не само ти, но и министерството е плаща за него!Бонуси към заплата за това, че по цял ден си клатиш краката и се караш на хората, които са имали нещастието да им трябва я справка, я документ някакъв!Ако пък някой те пита за нещо - ти не си информация, а когато благоволиш да дадеш указания - със сигурност ще са грешни и за пореден път ще изгубиш времето на някой човек да се лута из сгради и подобни на теб нефелни служители!Имаш и карта за почивка за теб и семейството ти - също, като при Живков!!!Е, ти се възползваш от благата на демокрацията и пазарната икономика, но те не са ти отнели най-важното - нищоправенето, за което ти се плаща!Можеш да се считаш и за пожизнен чиновник - никой няма да те пипне, а и най-вероятно си роднина или приятел на някой друг - както всички около теб - и никой няма да си разваля отношенията, защото и той има подобни познати и роднини тук!
    Няма да забравя как всеки път около празници, тези от външно министерство стоят от 10:30 в кръчмата наблизо и се готвят за банкет!Денят преди празника е работен официално, но не и за тях - те си пият и си мезят - както винаги!А преди, като се и сливаха подобни дни - съвсем се облажваха - да се молиш тогава да не то трябва нещо от тях!
    Но пък ГЕРБ похарчиха милиони за електронно правителство!Сигурно имат предвид това, че всеки подобен чиновник има поне електронно устройство в себе си - телефон, часовник, цигара!

  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2687 Неутрално

    С тези автомобили навсякъде София може спокойно да се рекламира като "Кайро, но на 1 час полет от Виена"

    Гербаджийски корумпари, посрамихте България! Приравнихте ни с банановите републики!
  11. 11 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#7] от "pepisky":

    "Симеон Дянков имаше идея навремето, министерствата да се разхвърлят по различни градове. Така и този проблем щеше да отпадне."

    София не само няма нужда от администрацията, за да се развива - тя й тежи.
    Такъв ход ще е win-win.

  12. 12 Профил на izq46648498
    izq46648498
    Рейтинг: 375 Любопитно

    Някой знае ли този кой го финансира?

  13. 13 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1035 Разстроено

    "Ходенето пеша е модерно" на плаката.
    Ми ходете пеша, бе!

    Нямам политически амбиции, мога даже да си го татуирам.
  14. 14 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5585 Неутрално

    Дребни неща, но важното е че има желание да се нормализират според законите

  15. 15 Профил на Ivan Stoev
    Ivan Stoev
    Рейтинг: 816 Неутрално

    Кредити с размер над 140 млн. лв.:
    Слънчев ден АД
    Благоевград- БТ АД
    Роудуей кънстракшън АД

    Кредити с размер над 115 млн. лв.:
    Маркет инвестмънт АД (Техномаркет)
    Интернешънъл инвестмънтс ЕАД

    Кредити с размер над 60 млн. лв.:
    Параходство БМФ АД
    Транспект АД
    Инса Ойл ЕООД

  16. 16 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1163 Неутрално

    До коментар [#9] от "Капабланка":

    Абе глупости! Куп облаги, служебни автомобили, карти за почивки ...
    Откъде си го измисляш тия щуротии?
    Служебни коли имат само министрите и зам.-министрите. Паркингите са за тях и за останалите началници. Обикновените "чиновници" са си с Градския.

  17. 17 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1217 Неутрално

    До коментар [#12] от "izq46648498":

    Кой кого да финансира?

  18. 18 Профил на izq46648498
    izq46648498
    Рейтинг: 375 Любопитно

    До коментар [#17] от "taratanki":

    Кой финансира господина Бонева питам дали някой знае.

  19. 19 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#10] от "cinik":

    "С тези автомобили навсякъде София може спокойно да се рекламира като "Кайро, но на 1 час полет от Виена"

    В Западна Европа казват, че това колко е развита една страна личи от това каква част от средната и висока класа ползват обществен транспорт.

    В България, е под достойноството на огромна част от населението, дори в центъра на столицата. Метрото е скъпа играчка за снимки на кметицата, случайни посетители и пенсионери, които преди се возеха с надземен транспорт.

    БДЖ има амбициозния план да свърже София и Пловдив може би през 2030 с може би 160 км/ч, така че за извънградското пътуване не са виновни пътниците, но метрото в София е уникален феномен с това колко малко ефект има върху трафика, при цели три лъча.

  20. 20 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2881 Неутрално

    До коментар [#5] от "devdimi":

    Защо да се правят паркинги, като може и да не се правят и далаверката пак да си върви? Софийската община не се интересува от паркинги и организация на движението.

    Бивш tww09306483.
  21. 21 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 615 Неутрално

    Бонев да не се прави на ритнат, а да се заеме с фалшивите разрешения за строеж. В центъра няма сграда, която да притежава необходимия брой паркоместа. Ползват наети поддемници, за да получат акт 16, после ги махат. Отгоре на всичко ЦГМ са започнали да издават талони за паркиране за служебните автомобили на живущите. Така личния виси паркиран по цял ден, а баровеца си кара служебния, който съо е уреден с талон. Правилото беше един апартамент - 1 автомобил. Така е честно.
    Второ, в цял свят има изградени множество надземни и подземни паркинги. Повечето са общински или в публично-частно партньорство. Да вземе да предложи ред за изграждането им.
    Ходенето пеш е хубаво нещо, но на всеки му трябва и автомобил, който трябва да има къде да се паркира. Не е като да няма решения из Европа, просто трябва да се приложат.

  22. 22 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5909 Неутрално

    Метро - влак, или тротоар - крак!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  23. 23 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2522 Неутрално

    Тук съм напълно съгласен. Освен министрите и зам.-министрите другите лежачи на държавна хранилка нямат право на служебни автомобили и паркоместа в центъра. Повечето хора нямат никакъв зор да ходят до институциите, но непрекъснато им се налага, защото ги викат за глупости, а накрая нямат и къде да паркират, защото както е отбелязано тия са си заградили цели улици. Крайно време е държавните чиновници да разберат, че те са на дъното на хранителната пирамида и не им се полагат никакви екстри.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  24. 24 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 1360 Весело

    До коментар [#15] от "Ivan Stoev":

    "Параходство БМФ АД"

    Нормално - защо държавата да инвестира в малкия и среден бизнес, когато може да подпомогне компания за морски флот, която движи структуро-определящи за българския бизнес дейности като ферибота Варна - Черноморск.

    60 млн. са малко за всички ползи от тази фирма. Все пак търговското ни салдо с Русия за миналата година е само минус 390 млн. С тази разумна инвестиция, Български Морски Флот може да работи за още!

  25. 25 Профил на magibader
    magibader
    Рейтинг: 117 Неутрално

    "София трябва да започне да прилича на европейски град"Браво на министрър Петков, много е смел да каже, че "царя" е гол. За подобна реплика щяха да ме линчуват под една статия за "арт" улица Шишман.Надявам се сега и министерствата да не излязат с обща позиция, че искат да им разрушат паркинг-изкуството.
    —цитат от коментар 8 на observador


    Да идват на работа с каквото искат!
    Ако искат да си плащат зона, ако искат "хОди пеша,бе!"

  26. 26 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    Водата дълбае камъка не със сила, а с постоянство! Браво👏🏻

    "Чуждестранен агент"
  27. 27 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2953 Весело

    Както каза ПКП ..Ходи пеша бе !"Искам да видя фъндъка в трамвая.

  28. 28 Профил на oldschool
    oldschool
    Рейтинг: 304 Неутрално

    Бонев ако се кандидатира отново за кмет на следващите избори, ще има сериозни шансове. Най-сетне някой, който реално има желание да се занимае с проблемите на столицата.

  29. 29 Профил на misinformed_808
    misinformed_808
    Рейтинг: 339 Весело

    До коментар [#17] от "taratanki":Кой финансира господина Бонева питам дали някой знае.
    —цитат от коментар 18 на izq46648498


    Сорос и Майкъл Джордан. Ама нямам право да ти кажа откъде знам.

  30. 30 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#24] от "observador":

    ББР е създадена, за да подкрепя малкия и среден бизнес.
    Така, че - не, не е нормално.

  31. 31 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 981 Неутрално

    " Чиновниците трябва да ползват градския транспорт" това ми харесва, няма да им плащаме и паркинга я.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  32. 32 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 714 Неутрално

    МНОГО БЪРЗО ГО ИЗОРАХТЕ ШИШМАН ЗА ДА КРАДЕИТЕ , ГЛАДНИЦИ , ГРАФА ДВЕ..........

  33. 33 Профил на levbalkanski
    levbalkanski
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Браво на Бонев! Сигурен съм,че презентационната дъска е я донесъл на гръб пеша или с колелото, защото в центъра не идва с кола и не си е разтоварил партакешите на някое паркомясто.

  34. 34 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4343 Неутрално

    До коментар [#32] от "reply":

    Няма време.

  35. 35 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1561 Неутрално

    Симеон Дянков имаше идея навремето, министерствата да се разхвърлят по различни градове. Така и този проблем щеше да отпадне.
    —цитат от коментар 7 на pepisky


    Идеята беше чудесна, но Бокичът е добре известен с липсата на топки и закономерно всички чиновници все още са в центъра на София.

    Тук трябва да споменем и заслугата на лаладжията Дончев, който 10 години разтяга локуми за електронното управление, но пак всичко става на гише с едни големи папки.

  36. 36 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    Добра инициатива, но това "ще се осводи пространство за колите на живеещите в центъра" е отдавна порочна практика. Научете се че улицата пред блока е колкото на този в блока толкова и на всеки друг гражданин на България. Ако в центъра няма места за паркиране и живеещите там искат да имат кола, ми да се изнесат в Люлин. Докога ще се правят какви ли не врътки само за да се осигурят места на улицата за живеещите в центъра? Място за паркиране пред входната врата не е някакво конституционно право.

  37. 37 Профил на робин от Крузо
    робин от Крузо
    Рейтинг: 1377 Весело

    Хммм... София е неспасяема по отношение на паркирането на частни, фирмени и т.н. автомобили, особено в центъра или иначе казано в по-старата част на града. Там единственият вариант да се спаси града е ако някои улици е направят еднопосочни а най-тесните се затворят за движение на МПС.
    За по-крайните квартали е крайно време гл. Архитект и Кмета на София да спрат да дават разрешение наляво и надясно (нямам предвид посоки) за изгражване на жилищни сгради и молове, а да задължават същите с паркоместа в приземните или подземните етажи на сградите.
    Проблема с паркирането на МПС в крайните квартали има рашение, там все още има свободни площи, където могат да се изградят многоетажни паркинги, които целогодишно срещу съответното заплащане, ще осигуряват паркоместа на живущите в района.
    Има и други варианти, но мисля, че форума не е място за разширена концепция по темата благоустройство и урбанизация.
    Поздрави от Isla Robinson Crusoe.

    robin ot Crusoe
  38. 38 Профил на pmp41600418
    pmp41600418
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Погледнете какво става около сградата на Метрополитен и Лукойл на Т. Александров...

  39. 39 Профил на Бланш
    Бланш
    Рейтинг: 4210 Неутрално

    Така така. Заградили детските площадки, а зелените площи са на кучетата, вместо да е обратно. щото...не им се чисти.

  40. 40 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7832 Неутрално

    Министрите и депутати трябва да се возят с обществения транспорт или със собствен, както навсякъде в Европа.В Австрия 246 депутата се возят с 6 служебни коли, а в Германия 622 депутата имат на разположение 40 автомобила. Тука ,в бедната България политиците се возят с по-луксозни коли от богатите европейски политици.

  41. 41 Профил на greeneyes
    greeneyes
    Рейтинг: 3206 Неутрално

    Най-накрая нещо смислено и умно от умните и красивите. Браво!Въобще не е лесно думите и делата да са в синхрон.
    —цитат от коментар 3 на konservator.bg


    Кирил Петков не е от стандартните "умни и красиви". Такива в Америка нямаме. С Кирчо сме приятели още от времето когато беше в Харвард. От тогава досега ни гостува в Бостън при всяко свое идване в Америка. Изключително интелигентен човек, който няма нищо общо с българските политици и мутри.

    Пазете се от доносника vesolr
  42. 42 Профил на ТумбаЛумба
    ТумбаЛумба
    Рейтинг: 2624 Неутрално

    С тези автомобили навсякъде София може спокойно да се рекламира като "Кайро, но на 1 час полет от Виена"
    —цитат от коментар 10 на cinik


    Напълно, същата цигания е в Кайро.

  43. 43 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#30] от "dokoro":

    "ББР е създадена, за да подкрепя малкия и среден бизнес.
    Така, че - не, не е нормално."

    Коментарът ми беше ироничен, може би не сте прочел/а втората част.

  44. 44 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    "единствено екологичното плаща над 160 хил.лева годишно за 21 места, колкото реално ползва"
    Ха-ха! Да не би конкретните 21 началници, които ползват местата, да ги плащат от джоба си? Плащат се с държавни пари, тоест въпросните хора получават по 600 лева месечно над заплатата си. Такива неща в Германия се облагат като доход, между другото.
    Не виждам смисъл държавата да плаща сама на себе си. То е от единия джоб в другия. Да им определят там по 2-3 места на министерство - примерно за министъра и заместниците - и това е. Другите чиновници, ако искат да ходят с коли на работа - има си частни платени паркинги навсякъде из центъра. Или да си пускат СМС-и час по час, както правим обикновените хора като ходим в центъра. А най-добре да ходят с метрото.

  45. 45 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3330 Весело

    Значи, за София вече да не се притеснявам. Спасена е.

    Еретик
  46. 46 Профил на konservator.bg
    konservator.bg
    Рейтинг: 1485 Неутрално

    До коментар [#5] от "devdimi":
    "Да направят многоетажни паркинги или най-добре с градски транспорт.
    Но целият център да се задръстен с коли не е ОК."
    ––––––––––––––
    Не е нужно да си излизал от България, за да знаеш, че София в сравнение с 99.9 % от големите градове е като провинциален град, където колите са екзотика!
    Да обясня! ЗАДРЪСТВАНЕ е когато колата стои на едно място повече от 1 час, в много от споменатите градове може да не мръднеш и 2 часа, а в София движението е от лесно по-лесно и това се споделя от всички чужденци, които гостуват в столицата. В София не стоиш на едно място, дори в пиковете часове, може да е с метър, но се движиш – това не е задръстване.
    Тази УТОПИЯ – голям, проспериращ, модерен град, с богати, щастливи и проспериращи жители, които се движат пеша и дават продукт с висока добавена стойност, и дишат най-чистия въздух, хранят се с екологична и евтина храна, и пият най-чистата вода е възможна само в главата на някой автор на евтина фантастика! Ако някой мисли, че това е възможно и реално в една сравнително бедна държава, още по-зле за него!

  47. 47 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2143 Неутрално

    До коментар [#10] от "cinik":

    Не е съвсем така, Кайро, Маракеш и Ню Делхи са места, на които никога повече не бих шофирал, те карат София да изглежда поносима. Виж, ако дойдеш от Канада, Швейцария или богато американско градче, няма голяма разлика между София и Кайро, нивото на ужас е същото.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  48. 48 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    Над 1000 паркоместа в центъра на София се ползват незаконно и безплатно от министерства и агенции.
    _____________________________________________________________

    Общинският съветник Борис Бонев от "Спаси София" ако желае да поеме той разноските или неговото НПО!

    Щото иначе разноските ще трябва да ги плащаме ние данъкоплатците. Ама за 5 минути медийно внимание е готов да надува балона!

  49. 49 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    Пляс, пляс педалите...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK