Това е съдържание, създадено от маркетинг студио Storio по задание на партньор на "Икономедиа".

Бойко Ноев вижда "българска следа" в поръчката за отравянето на Емилиян Гебрев

Бойко Ноев вижда "българска следа" в поръчката за отравянето на Емилиян Гебрев

Виж видеото
Икономист: Битовите потребители могат да очакват по-високи сметки за вода и парно

Икономист: Битовите потребители могат да очакват по-високи сметки за вода и парно

Виж видеото
Стефан Янев: Предстоящите месеци няма да бъдат леки

Стефан Янев: Предстоящите месеци няма да бъдат леки

Виж видеото
Президентът очаква новият кабинет да работи с мисъл за бедните и слабите

Президентът очаква новият кабинет да работи с мисъл за бедните и слабите

Виж видеото
"Ще ви организират протести и компромати": Представянето на новото служебно правителство

"Ще ви организират протести и компромати": Представянето на новото служебно правителство

Виж видеото

Направихме първия експеримент с гласуване с машина за час - при интензивна натовареност за 1 час могат да гласуват 75 избиратели". Това каза по време на днешния брифинг говорителят на Централната избирателна комисия Росица Матева.


Именно по тази причина в секциите с повече от 450 гласоподаватели ще трябва да бъдат сложени по две машини за гласуване, уточни Матева. Следващата седмица обаче ще стане ясно колко и дали ще бъдат необходими още машини. "Може би ще са необходими още 1000-1500 машини, но тези детайли ще уточним другата седмица", каза още Матева.


Гледайте във видеото пълния запис на брифинг на Централната избирателна комисия.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (145)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    Накълцания и надробен от 9-дневния парламент Изборен кодекс на дрОгарката маяма - галева - костинбродска ще предизвика истински оперетно- водевилен пошъл спектакъл в разгара на лятото!!!
    Горките нормални хора, които са изпаднали в заблуда и са решили да са част от тази бурлеска!!!

  2. 2 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2206 Неутрално

    Това да си прекъвсвате ежедневието и да публикувате на живо, в разрез на всяква програма е много, много лошо.
    г-н Минеков дебне отвсякъде за такива нагли прекъсвания.

  3. 3 Профил на justauser
    justauser
    Рейтинг: 198 Неутрално

    Имаше въпрос дали българите, които щели да са на море ще могат да гласуват. Отговорът беше, че няма да могат.

    ДБ криптикомунисти боядисани в лилаво, но отвътре червени. Проект на БКП за промиване на мозъци и лъжене за миналото на България. Идеята на ДБ не е декомунизация и лустрация, а реставрация на Виденов, Орешарски и всички комунисти.
  4. 4 Профил на daviddavid
    daviddavid
    Рейтинг: 318 Неутрално

    Тези избори , сякаш ще са първите избори в историята на България които конституционния съд ще се наложи да касира .... задава се тотална липса на организация, саботажи от всички страни, и подклаждане на сеира.

  5. 5 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Аз с машина нИща да гласувам.

  6. 6 Профил на justauser
    justauser
    Рейтинг: 198 Неутрално

    До коментар [#1] от "selqnin":

    Прави впечатление тук в сайта вече, че хората на ДБ са или в чужбина, или са някакви съвсем младежи. Т. е. това са хора не познаващи действителността в България.
    Тези в чужбина са някакви идеалисти и си мислят че както в чужбина има ред и законност, то и в България може веднага всичко да се оправи само като се махне Герб от влсатта. Въобще такива гледат на БКП, Мая, Слави като на някакви демократи.

    ДБ криптикомунисти боядисани в лилаво, но отвътре червени. Проект на БКП за промиване на мозъци и лъжене за миналото на България. Идеята на ДБ не е декомунизация и лустрация, а реставрация на Виденов, Орешарски и всички комунисти.
  7. 7 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2206 Неутрално

    Машините за турските секции, ще бъдат ли локализирани на турски ?

  8. 8 Профил на justauser
    justauser
    Рейтинг: 198 Неутрално

    До коментар [#4] от "daviddavid":

    Няма, това щели да бъдат първите истински свободни избори в България. Така си мислят феновете на ДБ. Деца и хора живеещи от много години в чужбина.

    ДБ криптикомунисти боядисани в лилаво, но отвътре червени. Проект на БКП за промиване на мозъци и лъжене за миналото на България. Идеята на ДБ не е декомунизация и лустрация, а реставрация на Виденов, Орешарски и всички комунисти.
  9. 9 Профил на daviddavid
    daviddavid
    Рейтинг: 318 Неутрално

    До коментар [#1] от "selqnin":Прави впечатление тук в сайта вече, че хората на ДБ са или в чужбина, или са някакви съвсем младежи. Т. е. това са хора не познаващи действителността в България.Тези в чужбина са някакви идеалисти и си мислят че както в чужбина има ред и законност, то и в България може веднага всичко да се оправи само като се махне Герб от влсатта. Въобще такива гледат на БКП, Мая, Слави като на някакви демократи.
    —цитат от коментар 6 на justauser


    Едва ли има някой който да приема Слави и партията му за "демократи" токолкова непрозрачна и авторитарна организация не сме срещали в българската политика. Никой няма идея кой и как взема решенията там, нито има идея в каква посока ще са те, няма програма няма план ..... тотална мъгла, всичко това е в пълен разрез с демокрацията.

  10. 10 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#6] от "justauser":

    На практика е точно така!
    През изминалото лято се опитах да обясня на няколко такива познати как ги използват, поглъщат и храносмилат, но тогава те предпочетоха просто и само да ми се разсърдят.
    Сега разбраха какво точно им се е случило тогава, но както казват на село :"Късно е- мандалото хлопна"!!!

  11. 11 Профил на st0rmbringer
    st0rmbringer
    Рейтинг: 285 Неутрално

    Защо няма ни една дръШка на микрофон, дето да пита директно: "Ще се броят ли отрязъците и ако не, ЗАЩО?"

  12. 12 Профил на justauser
    justauser
    Рейтинг: 198 Неутрално

    До коментар [#10] от "selqnin":

    Много хора не разбират как така никой не пожела да управлява, при положение, че имаше анти Герб коалиция реално? Нали уж всички са против Герб? А се оказа, че всеки го е страх да управлява. Има доста хора в шок. Даже и не коментираха защо не искат да упралвяват.
    Поне някой да каже нещо, някаква принципна позиция. А то нищо.
    Щели сега тези избори да оправят нещата. Интересно как?

    ДБ криптикомунисти боядисани в лилаво, но отвътре червени. Проект на БКП за промиване на мозъци и лъжене за миналото на България. Идеята на ДБ не е декомунизация и лустрация, а реставрация на Виденов, Орешарски и всички комунисти.
  13. 13 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2077 Любопитно

    До коментар [#3] от "justauser":

    Българите на море могат да гласуват ако предварително си вземат бележка за гласуване на друго място от Общината в която са по постоянен адрес! Има срок, ще бъдат отписани от списъка по местоживеене и с бележката могат да гласуват навсякъде в страната!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  14. 14 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2077 Любопитно

    Това 75 гласували за 60 минути някой вярва ли го? Ровене в списъците, намиране на името, проверка на лицето, записване данните на ЛК, вземане на картата, поставяне в машината, гласуване, разписка в кутията, отново на списъка за подпис, получаване на ЛК и напускане на секцията!
    Голям цирк се задава. 20-30% от избирателите виждайки опашките ще се върнат у дома! на 11-ти ако се признаят изборите ще са с избирателна активност 30-35%.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  15. 15 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    До коментар [#10] от "selqnin":Много хора не разбират как така никой не пожела да управлява, при положение, че имаше анти Герб коалиция реално? Нали уж всички са против Герб? А се оказа, че всеки го е страх да управлява. Има доста хора в шок. Даже и не коментираха защо не искат да упралвяват.Поне някой да каже нещо, някаква принципна позиция. А то нищо.Щели сега тези избори да оправят нещата. Интересно как?
    —цитат от коментар 12 на justauser


    +++++++++++++++++++++
    Много добре казано, но повечето мислят и гласуват първосигнално.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  16. 16
    chichka
    Рейтинг: 2077 Разстроено

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  17. 17 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#14] от "chichka":

    Помпането на НЕреалистичните очаквания започна много отдавна!
    Преди дни по БНР слушах "политолог", който твърдеше, че на 11 юли избирателната активност ще е около и над 70 %......
    Вярно, че "университетите" отдавна са просто и само търговски дружества,у които събират едни такси и печатат е ни "дипломи", но все пак...не е лошо да имаме понякога и в известна степен връзка с реалността!!!

  18. 18 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2077 Разстроено

    До коментар [#9] от "daviddavid":

    Задачата на Слави беше да блокира със8тавяне на правителство за да отиде властта в ръцете на РРадев! Останалото е нагледен урок!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  19. 19 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2077 Разстроено

    Аз с машина нИща да гласувам.
    —цитат от коментар 5 на jmf29537805


    Заявяваш го на висок глас влизайки в секцията, ще ти дадат да попълниш декларация и ще гласуваш с бюлетина!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  20. 20 Профил на lodkarski
    lodkarski
    Рейтинг: 343 Неутрално

    Исусе! Тези хора са абсолютно невнятни! 75 човека гласували за час на машина! Ами то по тяхната система един личен лекар може да ваксинира и по 75 човека на час! Очевидно се подготвя народонаселението да повярва в резултати от "секции" зад граница, които ще отчетат по 1000 гласа на машина! Чери има около 80 готови такива, значи влиза в парламента!:)))))

  21. 21 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 182 Неутрално

    Електронното гласуване е начин да се манипулират изборите. Не гласувайте за да не ви манипулират вота.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  22. 22 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1803 Разстроено

    До коментар [#18] от "chichka":

    "Машинката" на библиотекарите цъка.... Отечеството, държавата и народа да го ...ат!!!

  23. 23 Профил на ann311051059
    ann311051059
    Рейтинг: 0 Неутрално

    В анадолските секции може и 150 да гласуват.

    Искам този обективен сайт да публикува след изборите следната статистика:

    Сега с промените за премахване на тавана за секции в чужбина с колко
    Ще набъбнат гласовете на ДПС
    И колко на всяка друга партия.

    И после някой от ДБ или партията на слави да коментира статистиката.

  24. 24 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6441 Неутрално

    За един час СИК не може да отметне 75 човека в избирателните списъци !

    [email protected]
  25. 25 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4113 Весело

    75 човека за 60 минути?! Айде бе?! Доколкото си спомням като гласувах, в началото, само докато ми запишат данните, намерят по списъка, отметнат, и какво още бе (вече почнах да се изнервям), мина поне 1,30 мин., и това при положение, че е 07:00 ч., и не бяха въобще изморени.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  26. 26 Профил на ann311051059
    ann311051059
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#20] от "lodkarski":

    Ако не му гледат личната карта преди това и не го записват в списъци може и да гласуват 75 :Д по един на 40 секунди ли се пада.

  27. 27 Профил на ann311051059
    ann311051059
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Машината дори може да гласува от твое име и без да ходиш до секцията.
    Става за милисекунди.

  28. 28 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    Подкрепям написаното от №14 chichka . Избирателят влиза, регистрира се , отива на машината, гласува, вади разписката, дава я , подписва се , излиза и след това влиза следващия. Само идиот може да мисли, че това става за 20 секунди.

  29. 29 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2291 Неутрално

    До коментар [#14] от "chichka":

    Моите лични наблюдения от една обикновена секция в София са точно обратните - търсенето на човека в списъка е еднакво и при машинно и при хартиено гласуване, самото гласуване с машина е малко по-бързо защото машината е поставена на открито, не се влиза зад чаршаф, общо 3-4 клика са, пуска бележка, слагаш я в кутията и готово. Сега лятото очаквам да дойдат и по-малко хора, доста старци ще се уплашат от машината и въобще няма да дойдат и съответно ще бъде съвсем спокойно.

  30. 30 Профил на ann311051059
    ann311051059
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Аз ще гласувам възможно най-бавно и мудно.
    Като знак на протест срещу диктаторите които ми отнеха правото да гласувам с бюлетина.

  31. 31 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 1095 Любопитно

    До коментар [#23] от "ann311051059":

    Сега с промените за премахване на тавана за секции в чужбина с колко
    Ще набъбнат гласовете на ДПС
    И колко на всяка друга партия.
    —цитат от коментар 23 на ann311051059

    Тази статистика можеш и сам да си я направиш като излязат данните на ЦИК. Защо точно Дневник да ти я прави?!

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2291 Неутрално

    До коментар [#19] от "chichka":

    Няма такъв вариант, само ако ЦИК обяви ще има проблем с машините в целия район се преминава към бюлетини.

  34. 34 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7708 Неутрално

    Значи всичко е наред.

  35. 35 Профил на ann311051059
    ann311051059
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#13] от "chichka":

    Това не мисля, че е вярно. Даже славчовата шефка на цик се изказа по темата.

    Ако си на море в гърция може да гласуваш и 5 пъти. Ако си на море в приморско много ти здраве.

  36. 36 Профил на st0rmbringer
    st0rmbringer
    Рейтинг: 285 Неутрално

    Според ЦИК, един гражданин гласува на машина средно за 48 секунди. Което води директно до извода, че протежето на Решетников е два и половина пъти ПО-ТЪП от средния български гражданин, тъй като на него му отне повече от 3 (три) минути.

  37. 37 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    На теория са възможни много неща. На практика резултата е различен почти винаги. В контролирана среда може и да се достигнат 75 гласа за час. В реална едва ли ще има повече от 50, дори това е доста оптимистично.

    "Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета"- Марк Твен
  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 39 Профил на ann311051059
    ann311051059
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#31] от "Zippie":

    Защо някои новини трябва да ни се набиват в главите всеки ден, а други "направи си статистика сам, защо медиите да ги публикуват" ???????????

  40. 40 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    Мноо са бавни. 75 бабички може да се справят и по-бързо...

  41. 41 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1196 Весело

    До коментар [#1] от "selqnin":Прави впечатление тук в сайта вече, че хората на ДБ са или в чужбина, или са някакви съвсем младежи. Т. е. това са хора не познаващи действителността в България.Тези в чужбина са някакви идеалисти и си мислят че както в чужбина има ред и законност, то и в България може веднага всичко да се оправи само като се махне Герб от влсатта. Въобще такива гледат на БКП, Мая, Слави като на някакви демократи.
    —цитат от коментар 6 на justauser


    THEY HAVE A DREAM😀!

    Е, не 'сички де😀 И аз съм в чужбина (и не съм млад отдавна, за съжаление) ама мечти свързани с България отдавна нямам. Ама...както казал Мао (или някой китайски мъдрец)-И най дългия марш почва с една стъпка😀
    До коментар [#6] от "justauser":

    А на изборите ще бъде цирк...за съжаление...

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  42. 42 Профил на sbs15671504
    sbs15671504
    Рейтинг: 11 Неутрално

    До коментар [#37] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":

    За тези, които вече са гласували с машина, ще отнеме по-малко от 1 мин. За някои други, може да отнеме малко повече.

    50 човека на час е непосилно със хартиена бюлетина.

  43. 43 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2595 Весело

    До коментар [#16] от "chichka":

    Тоест твърдите че Русия ще смени слугите от ГЕРБ с други. Има логика - ГЕРБ се компрометираха като кремълски агенти.

  44. 44 Профил на tapat0p
    tapat0p
    Рейтинг: 291 Неутрално

    Защо сами си вкарват автоголове ЦИК? На всеки с 2 мозъчни клетки е ясно, че няма как 75 души да гласуват за час. Дори, съвсем хипотетично, да изключим времето за намиране в списъците, ще чакаш поне 10-15 секунди докато бабетката пред теб прибере очилата, вземе бастуна и затръгне към урната, да не говорим пък и за времето, което е нужно да намери БСП-то в машината. Интересно ми е какви оправдания ще завалят след 11ти юли защо тая цифра 75 не се е сбъднала :D

  45. 45 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2692 Неутрално

    Имаше въпрос дали българите, които щели да са на море ще могат да гласуват. Отговорът беше, че няма да могат.
    —цитат от коментар 3 на justauser


    Край отнеха им правата :)

  46. 46 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 1095 Весело

    До коментар [#39] от "ann311051059":

    Що направо не ги публикуваш отсега въпросните цифри?! Като те гледам, ти вече ги знаеш какви и колко точно ще са ...
    Подготвяш ли се за различни от очакваните от теб резултати? Да не направиш някой сърцетуп на 11-ти, ей!

  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    До коментар [#41] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    А на изборите ще бъде цирк...за съжаление...
    ==============================
    За съжаление пак ще го отнесе народа..........

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  50. 50 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2595 Весело

    До коментар [#27] от "ann311051059":

    Обясни го на професор Константинов - той се опита да манипулира машините така да гласуват за ГЕРБ, но нещо не проработи. Два месеца се мъчи човека, а ти да знаеш и да не му кажеш.

  51. 51 Профил на ann311051059
    ann311051059
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Аз имах въпрос какво правим ако има разлика между хартийките които изплюва машината и елекронния резултат от машината.

    По СКАТ разправяха, че хартийките нямат никаква стойност. Каквото каже машината това.

    Така, че ако според машината са гласували 1000 човека. А в урната има 500 бележки издадени от същата тази машина - то ще броим, че са гласували 1000 човека без да се замисляме.

    Това така ли е по закон ?

  52. 52 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4654 Весело

    Аз с машина нИща да гласувам.
    —цитат от коментар 5 на jmf29537805


    Стой си у дома тогава. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  53. 53 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2692 Неутрално

    Един приятел пробвал да гласува с машината и тя се развалила, наложило се да викнат разбирача да я рестратира. И отишло 20 минути чакане. Той искал да гласува на хартия, ама те му казали, че не може вече щото се е подписал че гласува с машина и протокола няма да излезе накрая. :)

    Това става в голям град в училище където има поне 30 секции. :)

    Та сложете тук таме разваляне на машините и ще стане голям цирк. :)

  54. 54 Профил на swy46682091
    swy46682091
    Рейтинг: 149 Неутрално

    Ако преди гласуването всеки избирател се запецне да чегърта реда, на който пише "Герб", със сигурност ще отнеме повече време.

    Но пък така герб със сигурност ще бъде изчегъртан :))))

    А за да не бъдат повредени машините вследствие на изчегъртването, най-добре е този ред (герб) изобщо да не бъде включен в списъка за избор. Тотално изчегъртване, отстрелване, ваксиниране и издаване на сертификат за мутровънска ваксинация :)))

  55. 55 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1474 Весело

    Като гледам бройката която се иска за машините набъбва и вече клони към 1500, а има месец и половина до изборите. Един мой коментар преди седмица, за който бях изяден.....

    Забелязал съм у нас, всичко се прави без дори обикновена сметка и план. До вчера бяха 500, тази седмица станаха 1000, няма да се учудя в началото на юни, ако станат 1500. Нищо по-различно от строежите на Бойко, 50-100 милиона отгоре не са проблем за даден обект или проект. А уж идват да сменят "модела ГЕРБ".
    —цитат от коментар 8 на stoiank



    https://www.dnevnik.bg/izbori_2021/2021/05/20/4211849_shte_triabvat_dopulnitelno_1000_mashini_za_vota_na_11/?ref=id #comment-8

  56. 56 Профил на ann311051059
    ann311051059
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#46] от "Zippie":

    Същината на въпроса е, че дневник който все се оплаква от свободата на словото ще скрие информацията ако е неудобна.

    Ако ДПС получи със 100 000 гласа повече.
    А другите партии получат с 50 000 по-малко заради отпускарския сезон.

    Няма да кажат, абе верно премахването на тавана секции извън ЕС облагодетелства най-много ДПС.

  57. 57 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 938 Неутрално

    Едва ли има някой който да приема Слави и партията му за "демократи" токолкова непрозрачна и авторитарна организация не сме срещали в българската политика. 
    —цитат от коментар 9 на daviddavid


    Защо, кое е различно от ГЕРБ?

  58. 58 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2692 Неутрално

    До коментар [#37] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":За тези, които вече са гласували с машина, ще отнеме по-малко от 1 мин. За някои други, може да отнеме малко повече. 50 човека на час е непосилно със хартиена бюлетина.
    —цитат от коментар 42 на sbs15671504


    В големите секции преди имаше 2 места за гласуване - закрити с черно чинове.

    Те затуй сега искат по 2 машини да слагат.

  59. 59 Профил на isidro
    isidro
    Рейтинг: 280 Неутрално

    В изборния ден ще има големи проблеми, породени от незнание как да се използва машината от членовете на СИК, от гласоподавателите, от евентуални технически проблеми. Повече от ясно е, че това беше грешка. Трябваше да се дадат 2-3 избора с машини и хартия, за да свикнат повечето хора вместо да се бърза по тоя начин. Много се плюеше по смяната на изборния закон в последния момент, накрая направиха точно това и то със съществени промени, а не козметики. Шансовете да се делегитимира резултата са съществени, а дали и кой има ползва от това всеки може да се прецени.

  60. 60 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 1095 Весело

    Еха, след като вече сме с най-много вирусолози на глава от населението, сега май ще се окаже, че държим и палмата на първенството по брой статистици (пак на глава от населението) 🥳😆😁.

    А някой знае ли (DDR евентуално) да каже, как на предните избори в Чехия са минали 1177 човека в една секция за едни ден?

  61. 61 Профил на ann311051059
    ann311051059
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#55] от "stoiank":

    Накрая изборите може и да струват над 100 милиона както Борисов каза.......

  62. 62 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    До коментар [#51] от "ann311051059":

    ГЕРБ купиха и модифицираха машините. Ти тогава видя ли въпросния проблем?

  63. 63 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Накълцания и надробен от 9-дневния парламент Изборен кодекс на дрОгарката маяма - галева - костинбродска ще предизвика истински оперетно- водевилен пошъл спектакъл в разгара на лятото!!!Горките нормални хора, които са изпаднали в заблуда и са решили да са част от тази бурлеска!!!
    —цитат от коментар 1 на selqnin


    11 години ГЕРБ бяха толкова прекрасни, нали?!!
    Само за вас - герберастите - но какво значение, а?!
    Утайки - изчезвате!

  64. 64 Профил на fmo211046145
    fmo211046145
    Рейтинг: 170 Неутрално

    ЦИК са пълни идиоти.
    Гласуването е проведено:
    - сред администрацията на ЦИК, хора, много добре запознати с компютрите и начина на гласуване
    - сред привържениците на машинното гласуване, също добре запознати
    - най-вероятно без отчитане на преференции, тоест наполовина по-бързо
    - без отчитане на спадове и пикове в гласуването, опашки и така нататък
    - сред жители на столицата, които по принцип боравят по-добре с машини
    - без инциденти, които оказват голямо влияние
    - без наличието на клиенти, които гласуват по 5 или дори 10 минути, а има и такива, особено по селата

    Доколкото гледах, бяха инструктирани да тичат. Кой тича при истински вот?
    Реално, за един час могат да гласуват много по-малко хора, двойно или тройно по-малко.

  65. 65 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2457 Весело

    До коментар [#29] от "m17":

    Целта на машинното гласуване е да се откажат възрастните (понеже гласували за БСП) и циганите (понеже са неграмотни, а и продават гласа си), а да се даде възможност да гласуват повече хора в чужбина (защото са анти-ГЕРБ).

  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  67. 67 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    До коментар [#3] от "justauser":

    Ами законът казва, че се гласува по постоянен адрес или настоящ адрес със съответните изключения. Следователно въпросът е бил глупав. Не - няма да могат да гласуват. Тия дето живеят в софия и са решили да идат да пият кафе в костинброд примерно и те няма да могат да гласуват, на нивата също няма да може да се гласува.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  68. 68 Профил на ann311051059
    ann311051059
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#65] от "pamela":

    Което си е огромна дискриминация.
    И натъманяване на закона да е удобен за правилните партии.

  69. 69 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    Аз на миналите избори от влизането в училището до излизането ми засякох 3 минути и половина. Гласуването ми отне не повече от 30 секунди на самата машина, останалот бяха проверки на лични карти и подпис.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  70. 70 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    До коментар [#66] от "ann311051059":

    Тук те подкрепям, но да важи за всяка партия - вземаш 51 процента - вземаш 240 депутати, правиш правителство и носиш отговорност. А сега правят коалиция орел, рак и щука и всеки се оправдава с партньорите в нея и гледа да си прокара интересите чрез опозиционни депутати.

  71. 71 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 1866 Неутрално

    Чисто машинно време 48сек. + ~2-3 мин.(дай, вземи , отиди, подпиши и др.) = реалистично ~ 4мин. Това е 15 човека/час х 14часа = 210
    Ако спазват "проветряване поне 5 минути на всеки час" -14 човека/час или на машина за целия ден 196 човека.
    Извод: за всички СИК с 200 и повече човека трябват по ДВЕ машини или продължителност на изборния ден минимум 20 часа.
    Дано и ЦИК разсъждават така.

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  72. 72 Профил на ann311051059
    ann311051059
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#63] от "Капабланка":

    Не мисля, че удвояването на минималната пенсия, средната заплата и учителските заплати са били лоши години....................

  73. 73 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#42] от "sbs15671504":

    Не споря. Да кажем, че младите ще се справят бързо. Всичко това, ако машинките работят безотказно. При мен например заби за около минутка, иначе всичко беше наред. Обаче, какво ще правим с възрастните хора, много голяма част от които все още търсят кой да им изтегли паричките от банкомата, съответно ще им е трудничко да се оправят с машините. Отделно недовиждат, недочуват, знаеш как е. Отделно са разни неграмотни групи от хора и т.н. Има заложени бомби и дано да не избухнат, че в такъв случай може и наистина да се стигне до грандиозно оплескване.

    "Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета"- Марк Твен
  74. 74 Профил на ann311051059
    ann311051059
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#70] от "Deaddark":

    ее като не можеш да вземеш 51 % винаги може да си създадеш инженерен проект като бареков, като манолова........

  75. 75 Профил на ann311051059
    ann311051059
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#62] от "Deaddark":

    Не ме интересува кой настройва машините, защото така или иначе съм против тях.

    Бюлетината я броят 15 човека от различни партии. Има наблюдатели. Остават за повторно преброяване ако има съмнения.

    Не ме интересува дали я настройва пеше или гошо машината.

  76. 76 Профил на tsefan_92
    tsefan_92
    Рейтинг: 419 Неутрално

    С машинен вот няма как да ти обяват вота за невалиден. Само заради този плюс си заслужава да се премине към машинно гласуване. Не искам някой ГЕРБ-ав чичка да ми надраска бюлетината, защото не съм гласувал за неговата партия и да ми ликвидира вота!
    От към скорост естествено, че с машина гласуването ще става по- бързо. Търсенето в списъците и подписа са еднакви при всеки вариант на гласуване.

    Да изринем ГРОБ-авите комунисти с 200! Да си върнем държавата!
  77. 77 Профил на tsefan_92
    tsefan_92
    Рейтинг: 419 Неутрално

    На всеки, който говори против машинния вот, мога да му кажа следното: влез поне в 20-ти век, после може и за 21-ви да се замислиш...

    Да изринем ГРОБ-авите комунисти с 200! Да си върнем държавата!
  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  79. 79 Профил на ann311051059
    ann311051059
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#77] от "tsefan_92":

    Защо Европа се отказа тогава ? Щото са много по-назад от нас ли ?

  80. 80 Профил на tsefan_92
    tsefan_92
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#62] от "Deaddark":Не ме интересува кой настройва машините, защото така или иначе съм против тях.
    —цитат от коментар 75 на ann311051059


    Какви настройки, какви глупости? Нали изкарва лист хартия с отпечатан вота ти и можеш веднага да видиш дали е правилен, а после пак се броят хартиите от същите хора.
    ГЕРБ-авите троли се опитват яко да настроят хората против машинното гласуване, не могат толкова лесно да го манипулират явно

    Да изринем ГРОБ-авите комунисти с 200! Да си върнем държавата!
  81. 81 Профил на Далечен близък
    Далечен близък
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Това с машините е кьопаво решение. Ще създаде огромни проблеми при по-голяма изборна активност

    от близо и далеч
  82. 82 Профил на swy46682091
    swy46682091
    Рейтинг: 149 Неутрално

    ".... дали българите, които щели да са на море ще могат да гласуват ..."

    Аз почти цяла година съм си на море и досега нямах съмнения, че ще мога да гласувам. А сега съм разтревожен.

    А какво става, ако през лятото отида на планина или на равнина в любимото на резидента Подмосковие ?

  83. 83 Профил на ann311051059
    ann311051059
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#80] от "tsefan_92":

    Хартията няма никаква законова тежест.
    Ако в урната има 50 Гласа за пешо и 50 за гошо.
    А машината каже Гошо печели с 300 гласа приемаме каквото е казала машината.

  84. 84 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 805 Неутрално

    До коментар [#77] от "tsefan_92":

    То голям келепир да си в 21-ви век.
    Вече има тенденция към slow living.

  85. 85 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2206 Неутрално

    Тоест, ще се дадат огромна сума пари за машини. Поне тройно повече от наличните. Освен това, ще се дадат отново пари и за стандартните вече рзходи за хартиени бюлетини.
    Не мога да не изпитам възхищение към загрижените за народа партии като ИТН, ИСМВ и ДБ, гласували и настоявали за подобен начин на гласуване.

  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  87. 87 Профил на Далечен близък
    Далечен близък
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#84] от "jmf29537805":

    Към кво?

    от близо и далеч
  88. 88 Профил на ann311051059
    ann311051059
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#76] от "tsefan_92":

    Ти не вярваш на 15-те чички и лелки от различни партии които броят
    Аз не вярвам на машината.

    Не е ли демократично да ни дадат право всеки да гласува както е по-спокоен за честноста на изборите ? Що ми забраняват да гласувам с бюлетина?

  89. 89 Профил на Далечен близък
    Далечен близък
    Рейтинг: 0 Весело

    До коментар [#88] от "ann311051059":

    Аз не вярвам нито на машини, нито на чички, нито на лельовци!

    от близо и далеч
  90. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  91. 91 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Това с машините е бомба, която вече цъка. Първо 500, после 1000, сега 1500.

  92. 92 Профил на Miti Konst
    Miti Konst
    Рейтинг: 53 Любопитно

    По-малко от минута на човек. За идеоти ли ни вземате? Катастрофата е неизбежна!

  93. 93 Профил на brighty
    brighty
    Рейтинг: 64 Неутрално

    Лоша ЦИК - а неграмотните герберасти на какво ще гласуват? Върнете тоалетната хартия на ГЕРБ!

  94. 94 Профил на sbs15671504
    sbs15671504
    Рейтинг: 11 Неутрално

    До коментар [#73] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":

    Проблеми може да има, но не мисля, че това трява да се преекспонира.

    На фона на огромното количество манипулиран и фалшифициран вот, всякакви такива проблеми са маловажни.

    Каквито и да са проблемите, плюсовете са огромни. Това ще са най-честните избори в България от години.

    За неграмотните - машината възпроизвежда бюлетината. Ако не можеш да четеш, няма как едното да е по-зле от другото.

    Същото е и при възрастните хора. Машината ти дава бюлетината. Същото е.

    Много от тях, ще гласуват в секции под 300 души с хартиена бюлетина - по селата, така, че проблемът не мисля, че ще е толкова сложен.

  95. 95 Профил на lemans
    lemans
    Рейтинг: 345 Неутрално


    Едва ли има някой който да приема Слави и партията му за "демократи" токолкова непрозрачна и авторитарна организация не сме срещали в българската политика. Никой няма идея кой и как взема решенията там, нито има идея в каква посока ще са те, няма програма няма план ..... тотална мъгла, всичко това е в пълен разрез с демокрацията.
    —цитат от коментар 9 на daviddavid


    Да ама вчера наш Ристю заяви че след изборите е готов да се коалира с партиите на "промяната" - тоест Мутрите и Слафчо ... Така че ни чака "светло" бъдеще другари и другарки ... :)

  96. 96 Профил на sbs15671504
    sbs15671504
    Рейтинг: 11 Весело

    До коментар [#90] от "ann311051059":

    Партиите не огранизират изборите, а ЦИК, където гербдижда и аверите от Дпс са с мнозинство и правеха каквото си искат. До сега. За това и голямото цвилене.

    Ама свърши тая.

  97. 97 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 1095 Весело

    До коментар [#56] от "ann311051059":

    Ще я публикуват, не виждам причина да не я публикуват тая информация. Ама, хайде първо да се случи, пък после да говорим кой какво прави или не прави.

    Значи, голям проблем са ти тези бъдещи, измислени от теб сто хиляди гласа за ДПС, а хич не ти е проблем, че имахме (истински, не измислени) осемдесет и пет хиляди недействителни бюлетини?!
    Ами ..., продължавай да обясняваш колко добре се „контролират“ един друг членовете на комисията. Или пък колко народна пара ще отиде бадева за машини. Нали у нас най-евтиното е човешкия труд, що да харчим за машини като може за жълти с'тинки да си назначим хора да броят хартийки до зори ... 🥴

  98. 98 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2291 Неутрално

    До коментар [#65] от "pamela":

    Не мисля, според мен доста хора и даже политици искрено вярват че има големи злоупотреби и чрез машинното гласуване те ще бъдат пресечени. И това е основната им мотивация. Отделно имаше и момента на консолидация по темата като позициониране анти-ГЕРБ и когато победиха, на протестърите им беше невъзможно да вземат завоя толкова бързо и да се откажат от машинното гласуване. Което не значи че няма да се получат индиректно и описаните от вас ефекти и особено ограничаване на вота на старците. И затова не разбирам примерно позицията на БСП чиито избиратели масово са на преклонна възраст. И сега като ги ограничат, БСП съвсем ще западне. И едновременно с това Нинова е основна радетелка на машинно гласуване. Също и Слави - голяма част от неговите избиратели са особено прости и трудно ще се оправят с машините.

  99. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  100. 100
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK