Цялото ръководство на пътната агенция е сменено, жалва се от некоректни мотиви

Георги Терзийски

© Георги Кожухаров

Георги Терзийски



Цялото ръководство на Агенция "Пътна инфраструктура" е сменено, съобщи пресцентърът на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ). Постовете си напускат председателят на управителния съвет Георги Терзийски и членовете Олег Асенов и Иван Досев.


Терзийски е начело на агенцията от 31 януари 2019 година, а другите двама членове на УС заемат постовете си през юли същата година. Откакто това ръководство е начело на агенцията най-големите скандали са свързани с възлагането без обществена поръчка на договори за няколко милиарда лева на държавното дружество "Автомагистрали", допълнителните плащания, свързани с въвеждането на тол системата, оскъпяването на ремонтите по магистрала "Тракия", срутвания на укрепени срещу свлачища пътища и проблеми със зимното почистване на пътищата. Периодично избухват и скандали с наскоро ремонтирани, но дали дефекти пътища.


Официалният мотив за освобождаването на целия управителен съвет обаче е "плащане на аванси за строително-монтажни работи за обекти, които нямат проектна готовност и разрешение за строеж към 26.05.2021 година", се казва в прессъобщението на МРРБ от днес. По-късно пред журналисти Георги Терзийски нарече формулировката некоректна. Според него по-скоро става въпрос за внушения, отколкото за факти. "Нека да кажат за кои обекти става въпрос и тогава бих коментирал", допълни Терзийски.




Георги Терзийски (в средата) при откриването на отсечката от магистрала "Хемус" между Ябланица и Боаза на 23 април 2019 година.

© Цветелина Белутова, Капитал

Георги Терзийски (в средата) при откриването на отсечката от магистрала "Хемус" между Ябланица и Боаза на 23 април 2019 година.


Той каза още, че не се притеснява от проверки. "Винаги сме били обект на проверки, дори сега се правят от Агенцията за държавен финансов контрол, Сметната палата и от звеното за вътрешен одит и инспекторат на МРРБ", подчерта бившият шеф на АПИ.


Инж Иван Досев допълни, че АПИ е второстепенен разпоредител на бюджетни средства, а всяко плащане минава през Министерството на регионалното развитие. Според него плащанията са извършвани според условията в договорите. Досев допълни, че обемът на работа е повишен и темпа на подобряване на републиканските пътища е видим. Той поясни, че през миналата година са ремонтирани над 1000 километра пътища, което е 2.5 пъти повече от 2019 г.


Досев каза още, че в неговата заповед за уволнение, като мотив пише "по преценка на министъра" и изрази учудване как служебният министър на регионалното развитие Виолета Комитова си е създала преценка, без да е имала разговор с него. "С министър Комитова се срещнах миналия понеделник, на обща среща с всички структури, там казах пет приказки", поясни той.


Името на Оле Асенов се свързва с въвеждането на тол системата, което не мина без проблеми.

© Цветелина Белутова, Капитал

Името на Оле Асенов се свързва с въвеждането на тол системата, което не мина без проблеми.


Проф. Олег Асенов отказа да коментира логиката на своето освобождаване, но отбеляза, че тол системата е събрала най-големият приход от своето създаване, като за първите пет месеца на годината сумата е над 200 млн. лева.


Новите ръководители


От МРРБ съобщиха, че за председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" е назначен Апостол Минчев. Той е строителен инженер по транспортно строителство със степен магистър. Има дългогодишен опит в проектирането и строителството на пътища. Ръководил е екип при изготвяне на проекти за пътни обекти и съоръжения. Бил е директор на Областно пътно управление - Шумен.


За член на Управителния съвет на агенцията е назначен Веселин Пейков. Той е строителен инженер в направление изграждане на писти и магистрали с опит по специалността и в други държави. Инж. Пейков има опит в управлението на мащабни транспортни проекти, управление и проектиране на летища, проектиране и изграждане на пътни настилки.


За член на УС на АПИ е определен и Ивайло Денчев, който също е инженер по пътно строителство. Досега е бил директор на Областно пътно управление - Плевен, като преди това е бил и на други позиции в него. Работил е и в частния сектор.


Георги Терзийски обясни, че от новите ръководители познава само Денчев, а за останалите е чувал, че са работили в системата отдавна.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK