Новият шеф на пътната агенция: Хубаво е, че се строят магистрали, но проблем е качеството

Новият шеф на пътната агенция: Хубаво е, че се строят магистрали, но проблем е качеството

© Агенция Пътна инфраструктура



Новият председател на управителния съвет на Агенция "Пътната инфраструктура" инж. Апостол Минчев обяви, че ще има ревизия на договорите за строеж и ремонт на пътища. Пред Би Ти Ви той уточнява, че новото ръководство, назначено вчера, ще се съсредоточи и върху качеството на пътната мрежа.


"Темата "Автомагистрали" е много сериозна. Пътищата в България са в лошо състояние като цяло и е необходимо много работа, много пари. Това, че в момента строим магистрали, е много хубаво, но има едно много голямо "но", на което аз ще обърна сериозно внимание, и това е качеството. Това е нещо, което до момента е големият минус", посочва инж. Минчев.


Той коментира, че в първия си работен ден вече е провел дълъг и полезен разговор с предшествениците си. Със заповеди от сряда вечерта бяха сменени всички предишни членове на УС на АПИ. Официалният мотив за освобождаването им е "плащане на аванси за строително-монтажни работи за обекти, които нямат проектна готовност и разрешение за строеж към 26.05.2021 година". По-късно пред журналисти бившият шеф Георги Терзийски нарече формулировката некоректна. Според него по-скоро става въпрос за внушения, отколкото за факти.

Коментари (54)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2031 Неутрално

    Като цяло строителството в България е много некачествено. А където има замесена и корупция направо е трагично.

  2. 2 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 840 Неутрално

    Не знам колко ампутиран от себеуважение трябва да съм, за да бъда на мястото на тъпанджията Терзийски, който беше спазил закона и беше въвел винетки за републиканските отсечки между външните кварталите на София, но след това по нареждане на Винету се направи на маймуна (за да "ходи да бие тъпана и да обяснява в центъра на селото, че винетки няма да има"), само и само за да си запази местенцето. Така че изобщо, ама изобщо не ми е жал за тази подлога Терзийски.

  3. 3 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3469 Неутрално

    Ами ако строяха качествено - с адекватно фундиране, с правилно изчислени скатове и противосвлачищни укрепвания, ако асфалтовата смес съдържаше всички необходими компоненти в нужната концентрация и не я полагаха тънко като ламиниран паркет -

    НЯМАШЕ ДА МОГАТ ДА КРАДАТ.

    Всичко построено от ГЕРБ последните 10 години почти моментално дава дефект и плаче за ремонт.

    Ама тия чекмеджета не се пълнят от въздуха. ☠️

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  4. 4 Профил на justauser
    justauser
    Рейтинг: 52 Неутрално

    Сега новите да престанат да строят и няма да има проблеми.

    ДБ криптикомунисти боядисани в лилаво, но отвътре червени. Проект на БКП за промиване на мозъци и лъжене за миналото на България. Идеята на ДБ не е декомунизация и лустрация, а реставрация на Виденов, Орешарски и всички комунисти.
  5. 5 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2729 Весело

    Както каза Гешев ,, Важни са действията , не резултата " Ремонт на ремонта ,на ремонта ...

  6. 6 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Поредната калинка на Радев.

  7. 7 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2753 Неутрално

    Качествено се строи последните години.

    Трябваше им време да се научат, но сега като разгоните кадрите новите ще трябва да се учат кое как и защо така става.

  8. 8 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 4030 Любопитно

    Ревизия на сключен договор? Иска се съгласието на двете страни по договора!

    Инж. Минчев сигурно е голям оптимист и без опит в строителството?

    ДБ: Време е да спечелим България
  9. 9 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2729 Весело

    Поредната калинка на Радев.
    —цитат от коментар 6 на pepisky



    Сега новите да престанат да строят и няма да има проблеми.
    —цитат от коментар 4 на justauser



    До коментар [#6] от "pepisky":


    До коментар [#4] от "justauser":

    Калинките отлетяха по свлачищата

  10. 10 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 4030 Весело

    Ревизия на сключен договор? Иска се съгласието на двете страни по договора!Инж. Минчев сигурно е голям оптимист и без опит в строителството?
    —цитат от коментар 8 на Полковник Паликъщов


    ... или е ...

    Поредната калинка на Радев.
    —цитат от коментар 6 на pepisky


    ДБ: Време е да спечелим България
  11. 11 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    Действително е добре да има магистрали. А качеството е друго нещо. То е според споделянето..

    SHADOWS of SOFIA
  12. 12 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 834 Неутрално

    Тея какво се правят на цапнати. На магистрала Тракия са затворили за ремонт участъка от 156-ти до 208-ми километър, тъй като е в най-лошо състояние.

    Участъка от 132-ри до 208-ми километър (общо 76 километра) е строен последователно от 4 правителства:
    - Виденов, започвайки от 1995-а.
    - Костов (изтеглил 100 милиона евро заем през 2000 г. за тази цел)
    - Сакскобурготски
    - Станишев (отсечката от 171-ви до 208-ми е пусната в експлоатация през 2007-ма година)
    Тоест, по 19 километра средно на правителство, качеството - под всякаква критика.

    При Борисов през 2010-а започнаха да се строят 3 участъка (общо 115 километра от 210-и до 325-и километър) , пуснати в експлоатация през 2013-а.

  13. 13 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1876 Гневно

    Че е некачествено съм съгласен. Но главната причина е че магистралите са проектирани и изпълнени за движение на машини с определен тонаж!!! Но масово у нас това не се спазва, а ДАИ срещу рушвети не закача нарушителите. Тонажа, никой не контролира тонажа на превозните средства!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  14. 14 Профил на brighty
    brighty
    Рейтинг: 19 Неутрално

    Да откраднеш 60% от материалите и после да очакваш нещо "качествено" може да се случи само в празна герберастка кратуна! Онзи ден минах по участъка на ХЕМУС след Яна - построен от Тиквата и валиран от неговата корпулентна бивша министърка Лилянка - вълни, дупки, дупки, вълни..... Докога, бе гербави престъпници, ще ограбвате България?!?!? Цариградско шосе е напукано отново, Струма се руши, Хемус е изцяло за ремонт, всеки нов участък на Тракия е за затваряне и ремонт! Мутри, ВЪН!

  15. 15 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    Нов шеф на АПИ е изключително нужно за провеждането на избори. Това го знае всеки нов държавник.

    Хубаво е новият шеф на АПИ да говори конкретно а не приказки от типа 'Всичко отива на по-зле'.

  16. 16 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3762 Весело

    Представям си сега, след като парите вече са " усвоени" от фирмите на шкаФ Груп, държавата да ги задължи, на техни разноски, да отстранят лошото качество и да издадат построеното от тях в съответствие с необходимото качество и стандарти ! Всички техни управители ще потърсят защита от своите кредитори пред търговското отделение в съда........

  17. 17 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Качеството ти е равно на стойността на поръчката минус чекмеджетата. Елементарна аритметика. Ниско качество = пълно чекмедже.

  18. 18 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2753 Неутрално

    До коментар [#13] от "chichka":

    Щото са проектирани доста отдавна, за други тонажи, за други натоварвания.

    Сега участъка на Тракия между София и Пловдив си е като Цариградско шосе - почти непрекъснат трафик. Требе си втора магистрала направо.

    Отделно участъка Пловдив - Стара Загора както каза е правен от много правителства по 15-20 км на мандат. Отдавна са влезли в употреба, амортизирани вече.

    Сега ремонтираните участъци между София и Пловдив с новата джъткаща маркировка става вече 6-7 години не са мръднали.

  19. 19 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Какво мисли за ТОЛ системата?

  20. 20 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2753 Неутрално

    Нов шеф на АПИ е изключително нужно за провеждането на избори. Това го знае всеки нов държавник.Хубаво е новият шеф на АПИ да говори конкретно а не приказки от типа 'Всичко отива на по-зле'.
    —цитат от коментар 15 на Хай Буй


    Е той за това е сложен. Той знае, че който и да дойде след това ще го смени. Каква мотивация да имаш като знаеш че ще си за 2 месеца на тази служба.

  21. 21 Профил на strymski
    strymski
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Качествено се строи последните години.Трябваше им време да се научат, но сега като разгоните кадрите новите ще трябва да се учат кое как и защо така става.
    —цитат от коментар 7 на realguru


    Глупости на квадрат !
    Научиха се единствено да крадат от качество и комисиони! Разбира се ,че имаме огромна нужда от инфраструктура поради непоносимата изостаналост в това отношение , но да се строи за да се краде.....айде сиктир!
    С тези пари дето се изляха у нас благодарение на фондовете от ЕС трябваше новите пътища да са по-добри от немските!
    Ама как да стане , като още с подготовката на даден проект вече са гепени поне половината пари , платени са процентите на КОЙ и каквото остане с него се строи. Отделно липсата на контрол и установени качествени стандарти дават свобода на строителните “наши” фирми да вършат безобразия. Ако погледнете маркировката по шосетата , та тя е тънка като писалка и се изтрива за една зима!
    Я да видим , дали като си викнете майстор в къщи и си остави ръцете , дали ще му платите или потърсите следващия път? Едва ли....

  22. 22 Профил на БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    така е, ама ходи да го обясниш на Мутрата и 10ките му платени трола ...

    ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ е ЕДИНСТВЕНАТА АЛТЕРНАТИВА с ясни и прозрачни идеи и цели !!!
  23. 23 Профил на БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    Качествено се строи последните години.Трябваше им време да се научат, но сега като разгоните кадрите новите ще трябва да се учат кое как и защо така става.
    —цитат от коментар 7 на realguru


    айде бе - като магистралата на Струма дето се свлече преди да е пусната още

    егати наглостта

    ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ е ЕДИНСТВЕНАТА АЛТЕРНАТИВА с ясни и прозрачни идеи и цели !!!
  24. 24 Профил на БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    Да откраднеш 60% от материалите и после да очакваш нещо "качествено" може да се случи само в празна герберастка кратуна! Онзи ден минах по участъка на ХЕМУС след Яна - построен от Тиквата и валиран от неговата корпулентна бивша министърка Лилянка - вълни, дупки, дупки, вълни..... Докога, бе гербави престъпници, ще ограбвате България?!?!? Цариградско шосе е напукано отново, Струма се руши, Хемус е изцяло за ремонт, всеки нов участък на Тракия е за затваряне и ремонт! Мутри, ВЪН!
    —цитат от коментар 14 на Brighty


    мда, Хемус - това дето е построено трябва да се ремонтира, да не говорим че от 11 години Тиквата обяснява как ще е готова "след 2 години"

    и така вече 11 години и дори не е до средата ...

    ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ е ЕДИНСТВЕНАТА АЛТЕРНАТИВА с ясни и прозрачни идеи и цели !!!
  25. 25 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    До коментар [#14] от "Brighty":

    Ами всичко е за ремонти ,за да не стоят хората без работа бе , ти сещаш ли се колко безработни ще има ,ако няма ремонт на ремонта ,а после тези хора ще гласуват ли правилно ?

  26. 26 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    До коментар [#21] от "Strymski":

    Ако беше в Китай и имаше десетина разтреляни на площада за корупция и кражби ,нямаше да има пътища на вълни ...

  27. 27 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2753 Неутрално

    Я да видим , дали като си викнете майстор в къщи и си остави ръцете , дали ще му платите или потърсите следващия път? Едва ли....
    —цитат от коментар 21 на Strymski


    Явно никога през живота си не си викал майстор :)

  28. 28 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    Проблем е качеството и завишените цени на гербаджийските магистрали на Боко!Слава Богу,че не са вече на власт и никога няма да бъдат!Казах!

    shlshlshlshl
  29. 29 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3469 Неутрално

    До коментар [#23] от "ГЛАСУВАЙ ИЗГОНИ МУТРАТА и КАСКЕТА":

    “... като магистралата на Струма дето се свлече преди да е пусната още...”

    Е, то щото валял дъжд.

    Човек може ли да предвиди всичко?! 😎

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  30. 30 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#24] от "ГЛАСУВАЙ ИЗГОНИ МУТРАТА и КАСКЕТА":

    От поне 3 години е определен срок 2024 г за пълно завършване на АМ Хемус.

  31. 31 Профил на uej56649621
    uej56649621
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Да се преразгледа изобщо трасето на полумагистрала Хемус, както и на Русе-Търново. Да се преработи проекта за тунел под Шипка с по-дълъг такъв. Абсолютни гербаджийски недоразумения.

  32. 32 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3469 Неутрално

    Това правитечство сякаш чете моите постинги:

    https://mobile.frognews.bg/article/218478/

    Подкарало ги е както аз ги бях изредил веднага след сформирането му. 😎

    Сега трябва и в МРРБ да понадникнат, и в ДФЗ, и в КФН...

    А най-добре ще е да се задържи едно 2 години, но едва ли.

    (Пък то не се знае...☠️)

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  33. 33 Профил на RingRoad
    RingRoad
    Рейтинг: 679 Любопитно

    Колко много лъжи се пробутват. В огромната си част, качеството на построените магистрали по времето на ББ е много, много добро, може би над 500 км от АМ Тракия, АМ Марица, АМ Струма, АМ Хемус, АМ Европа, Крайезерна в Бургас, бул Левски във Варна, южната дъга в София и т.н. Тук-таме има няколко проблематични участъка от по 20-50 м поради новооткрита аномална геология, нещо което се среща по цял свят и се оправя. Това, което го дъвчете за АМ Струма е пример, за това, да не говорим, че тя още е в процес на строеж и има много време за да може строителя да направи допълнително строителство. Също така, за подкрепа на по-добро качество бе приет закон за по-дълъг (май 7-годишен) гаранционен срок. Но като че ли важното е да се плюе, независимо от фактите.

    "I try to get it across to my players that working hard is a quality." Sir Alex Ferguson
  34. 34 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2998 Неутрално

    До коментар [#8] от "Полковник Паликъщов":

    Тоест искаш да ни обясниш, че АПИ трябва да пита изпълнителите дали са съгласни да си изпълняват договорите?! Много интересно мислене...! :)))

    Бивш tww09306483.
  35. 35 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3469 Неутрално

    До коментар [#33] от "RingRoad":

    Ццццц, колко умно казано...

    Само дето не е истина:

    https://www.clubz.bg/114151-cherna_organichna_slabo_svarzana_pochva_nakadri_se_i_nay_noviyat_uchastak_ot_am_trakiya

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  36. 36 Профил на RingRoad
    RingRoad
    Рейтинг: 679 Любопитно

    До коментар [#35] от "Norman Granz":
    Интересно, не знаех за тази проблематична геология на 5 м дълбочина. Както писах геологията понякога може да поднесе изненади. Но както се оказва, минали са 8 години, а както пише в самата статия "Световните стандарти показват, че когато се изгради нов път и се положи нова настилка, обикновено след 7 години започват първите пукнатини, за които трябва да се предприемат мерки. ". С други думи, е в рамките на нормалното. Разбира се, винаги може да искаме да сме на най-високо ниво, но както спомена колегата, това обикновено става с натрупването на опит. Изглежда сега е спорт да се плюе и очерня...

    "I try to get it across to my players that working hard is a quality." Sir Alex Ferguson
  37. 37 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1622 Неутрално

    Сега качеството ще е пак каквото беше при БСП, Ураааа!

  38. 38 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 741 Неутрално

    До коментар [#2] от "Smoke":
    +, но с важната поправка че не са външни квартали на София, а градове и села в столичната община.

  39. 39 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 741 Неутрално

    До коментар [#31] от "uej56649621":
    Какво им е на Хемус и ВТ-Русе? Освен че ги няма и заради многото преразглеждания и обсъждания.

  40. 40 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7064 Неутрално

    Гордостта на Борисов, всичко било гола вода.

  41. 41 Профил на uej56649621
    uej56649621
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Какво им е на Хемус и ВТ-Русе?
    —цитат от коментар 39 на acarid

    Български разбираш ли? Полумагистрала, трасета, нещо говори ли ти?

  42. 42 Профил на Clap
    Clap
    Рейтинг: 498 Разстроено

    Какви магистрали се строят в БГ, вие луди ли сте? Сигурно сме единствената страна в ЕС със само една цяла магистрала (в момента в ремонт)...
    Нормалните държави за 30 години ще построят цяла мрежа от магистрали...

    Усмихвай се на всичко свежо по пътя си...
  43. 43 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1501 Весело

    “Хубаво е, че се строят магистрали, но проблем е качеството“

    Аууу!
    Как не ги е срам?!
    Настъпаха Бочко по мазола, обиждат го за най-свидното му. Ама то е само от завист и лошотия. Слушайте утре Биков и къдравия и ще ви стане ясно.

  44. 44 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1501 Весело

    До коментар [#33] от "RingRoad":

    Я мини по тангентата да поскачаш малко на фугите на мостовете и да видиш какви кръпки са наредили като гердан няма и 5 години след откриването.

  45. 45 Профил на kamenof
    kamenof
    Рейтинг: 287 Неутрално

    Като цяло строителството в България е много некачествено. А където има замесена и корупция направо е трагично.
    —цитат от коментар 1 на zxp53317185


    Некачествено е най-вече заради корупцията. Няма как да се построи нещо като хората, при положение, че който и да вземе поръчката, трябва да изпрати половината от парите в чекмеджето, а с другата да свърши работата, че и печалба да му остане, което в крайна сметка е основната цел на всеки търговец.

  46. 46 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 910 Любопитно

    Че е некачествено съм съгласен. Но главната причина е че магистралите са проектирани и изпълнени за движение на машини с определен тонаж!!!
    —цитат от коментар 13 на chichka



    Сподели каква е проектната натовараемост на бг магистралата?

    В Германия се движат камиони с общо тегло до 40 тона, по-тежки едва ли са в България!

    В България основата на магистралите е слаба, тук в Германия се отлива стоманобетон, отгоре два пласта асфалт с дебелина до 30 см.Най-отгоре е износващият се слой!

    Ако в България се строят както тук ще са вечни!

  47. 47 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 910 Весело

    До коментар [#8] от "Полковник Паликъщов":Тоест искаш да ни обясниш, че АПИ трябва да пита изпълнителите дали са съгласни да си изпълняват договорите?! Много интересно мислене...! :)))
    —цитат от коментар 34 на Petleshev


    петлешев, паликъщата е написал, че много трудно се ревизират сключени вече договори!

    Ама ти се правиш на наивен или наистина не си схванал?

  48. 48 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3460 Неутрално

    До коментар [#1] от "zxp53317185":

    Е са кат додат новите качеството ша стани битон

  49. 49 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3460 Неутрално

    До коментар [#45] от "kamenof":

    Е са кат ни требва да дават половинта пари за чикмиджетъ качеството ша стани битон, какту Станишевата магистрала Оризово - Стара загора и двети посоки

  50. 50 Профил на RingRoad
    RingRoad
    Рейтинг: 679 Любопитно

    До коментар [#46] от "Дария Колев":
    Доколкото знам, стоманобетонът значително би оскъпил строителството. Германците, по ред причини, могат да си го позволят. При сегашното ниво на БВП на глава на населението в България това на този етап, за съжаление, не е по възможностите.

    "I try to get it across to my players that working hard is a quality." Sir Alex Ferguson
  51. 51 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3460 Неутрално

    ,,....Георги Терзийски нарече формулировката некоректна. Според него по-скоро става въпрос за внушения, отколкото за факти.....,,

    Е то и децата го виждат, че формулировките на сегашните уволнения са по скоро внушения (дайте да изчегъркаме) отколкото факти

  52. 52 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3895 Неутрално

    Качеството на новите пътищата у нас е безобразно!Почти веднага започват проблемите и ремонтите!

  53. 53 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 802 Неутрално

    След толкова много пари за инфраструктура у нас, резултатът е повече от трагичен.

  54. 54 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    До коментар [#35] от "Norman Granz":Интересно, не знаех за тази проблематична геология на 5 м дълбочина. Както писах геологията понякога може да поднесе изненади. Но както се оказва, минали са 8 години, а както пише в самата статия "Световните стандарти показват, че когато се изгради нов път и се положи нова настилка, обикновено след 7 години започват първите пукнатини, за които трябва да се предприемат мерки. ". С други думи, е в рамките на нормалното. Разбира се, винаги може да искаме да сме на най-високо ниво, но както спомена колегата, това обикновено става с натрупването на опит. Изглежда сега е спорт да се плюе и очерня...
    —цитат от коментар 36 на RingRoad


    Едно нещо са пукнатините, друго - вълнението 3 бала.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK