Минеков предлага затваряне на театри заради загуби, артистите готови да искат оставката му

Минеков предлага затваряне на театри заради загуби, артистите готови да искат оставката му

© Велко Ангелов



Председателят на Съюза на артистите Христо Мутафчиев не вярва, че е възможно да се стигне до затваряне на театри заради натрупани загуби, каквото решение предлага министърът на културата Велислав Минеков. Според Мутафчиев са необходими пари за решаване на проблемите в театри и опери, които са затворени или работят с намален капацитет по времето на пандемията през последната година, а по думите на Минеков при встъпването си в длъжност е наследил над 100 млн. лв. загуби в Министерството на културата, трупани през последните 30 години.


"Такова нещо (затваряне на театри и опера - бел.ред.) няма да позволим да се случи", подчерта Мутафчиев пред "Нова телевизия" в задочен спор с Велислав Минеков, който пред телевизията през уикенда каза, че решението за спирането на загубите в сектора е спирането на губещите "предприятия".


"Загубите от няколко пера в работата на министерството са над 100 милиона лева. Партийните министри са се съобразявали с изборите, които предстоят. Всички за последните 30 години. Когато са виждали загуби, не са действали. Държавата ги е изплащала. В момента това е сервирано пред мен в министерството. Загуби, които са предизвиквали нова вълна от загуби. Решението е да спра предприятията, да ги нарека така, които носят загуба", обясни министърът в събота.




"Няма как те да нямат задължения през последните две години. Ако залите не са пълни, няма как да има приходи", каза Мутафчиев. Той добави, че е съгласен с Минеков по въпроса, че системата е недофинансирана. "Може да се говори за оптимизиране на сектора. Предишният министър на културата (Вежди Рашидов - бел. ред.) искаше на 6 месеца планове за оздравяване от всички директори на театрите, които са на загуба. По тези планове се работи", коментира Мурафчиев. "Искаме средства и срещи с Минеков", обобщи той.


По думите му в момента Велислав Минеков е безпомощен като министър. Мутафчиев посочи, че негови колеги се питат дали не е време да инициират подписка с искане на оставката на министъра на културата, а самият той нямало да ги спре. "Досега професор Минеков трябваше да е осъществил връзка със съсловните организации и директорите на всички театри, за да разбере какви са проблемите, защото те са както обективни, така и субективни, след като иска за два месеца да направи такива промени, каквито са направени за 10 години", заяви Мутафчиев.


Той подчерта, че въпросът не е политически и "не става дума за борба на две агитки - про- и анти-Борисов", както допусна водещият. Председателят на Съюза на артистите напомни друго интервю на Минеков, в което той е обещал "да се превърне в рекетьор" и да настоява министъра на финансите да отпусне пари за Министерството на културата. "Ако ще се превръщаш в рекетьор, защо говориш за освобождаване на театри и за освобождаване на хора", попита Мутафчиев.


"Няма как при намалено присъствие в театралните зали през последните две години да се разчита на приходи. 50% капацитет в залите не е достатъчен, за да нямат театрите дългове", каза Мутафчиев. Той напомни, че дори когато не работят, театрите имат разходи - залите искат поддръжка, а персоналът - заплати. "Когато не работим, няма приходи. Когато работим - има загуби", обобщи той.


Коментари (157)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    Ало Банов и Веждю са помощни, къф е тоя дето ще разваля схемите на едни и същи хранени хора?!

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    Не е просто и само безпомощен, а е ВРЕДЕН за българската култура!!!

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на pspa
    pspa
    Рейтинг: 339 Любопитно

    Защо не се оплакваше толкова по времето на "ало, Банов съм"?

  7. 7 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 2105 Неутрално

    Всеки, който е добър в професията си, се включи в политиката, престава да бъде най-добър в професията си, а всички следващи негови действия са продиктувани вече не от висотата на професионалзма му в неговата сфера, а са изкривени през призмата на политическата сила, която го е подпряла отзад с един дубел дирек, така че да не може да падне, дори ако спре да се занимава с професионалните си задължения извън политиката.

    кратък
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 998 Неутрално

    Мутафчиев помни добрината, която Баце Великолепни му стори като му прати фалкона, когато беше получил инсулт и сега му се отблагодарява.

  10. 10 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 996 Весело

    Липсва ти задницата на турския пияница а?

  11. 11 Профил на Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Предполагам, обаче, че думите на Минеков се извъртат.

  12. 12 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 907 Неутрално

    То да не е като да държиш речи на площада на финансираната от Черепа трибуна!

    Евроатлантида
  13. 13 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5053 Неутрално

    За толкова глупости се троши/краде държавна пара, че е недопустимо да не се субсидират разумно театри и опери

  14. 14 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2926 Весело

    Не е просто и само безпомощен, а е ВРЕДЕН за българската култура!!!
    —цитат от коментар 4 на selqnin


    Кат' си прав - прав си!
    Ни с Бацю са разбира, ни с Ристю ...

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на Сгугню
    Сгугню
    Рейтинг: 201 Неутрално

    ""Няма как при намалено присъствие в театралните зали през последните две години да се разчита на приходи. 50% капацитет в залите не е достатъчен, за да нямат театрите дългове", каза Мутафчиев. Той напомни, че дори когато не работят театрите имат разходи - залите искат поддръжка, а персоналът - заплати. "Когато не работим, мяна приходи. Когато работим - има загуби", обобщи той."

    За 2020 и 2021 г. е така.
    Как стои въпросът с 2019 г. обаче, когато нямаше епидемия?
    Впрочем, и за месеците януари и февруари на 2020.
    Някой може ли да посочи данни?

  17. 17 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1314 Весело

    "Предишният министър на културата (Вежди Рашидов - бел.ред.)"

    Егати редактора, щом е проспал 4 години министерстване на Банов.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  18. 18 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3790 Весело

    "Минеков е безпомощен като министър"

    Е, той не е в топ форма като бай Тошовия да рита топка с бистришките тигри, вероятно, нищо че като трябва да дойде в парламента за изслушване къса минискуси......

  19. 19 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 2916 Неутрално

    Мутафчиев да е изгонен поради несправяне във всяка една цивилизована държава, само у нас калинчото се мисли за несменяем, дори за щипка сол да не е заработил.

  20. 20 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 288 Неутрално

    Минеков по никакъв начин не ме впечатлява положително нито като министър, нито преди това като част от триото. Обаче Мутафчиев е очевидно просто закачен на яслата и никак не му се иска герб да си отидат. Ясно му е, че за него няма да има място при една радикална промяна.

  21. 21 Профил на fxo521082419
    fxo521082419
    Рейтинг: 75 Неутрално

    тоест, при бойко е било комунизъм, спонсорирани са начинания, които нямат клиенти но били важни за културата. герб = тъмно-червен комунизъм

  22. 22 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 2916 Весело

    До коментар [#12] от "sa6":

    Искаш да кажеш на финансираната от Черепа, с 60 милиона, трибуна на ГЕРБ?
    Не знаех че Минеков е/бил гербер.

  23. 23 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1796 Неутрално

    Ченгеджийската хунта на Резидента, освен издънка след издънка, друго досега не са показали, какво остава до Минеков - тия от триото съвсем пък за нищо не стават. От Минеков не съм чул едно поне свързано и смислено разсъждение. Тъпотата не се лекува.
    —цитат от коментар 3 на transvaal


    Добре би било да са хунта наистина. Мафия се унищожава най-бързо с хунта. Уви, засега не се справят много добре. Бай Ставри няма с кого да играе белот.

  24. 24 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3040 Любопитно

    До коментар [#15] от "itwasalladream":

    "И онази пророчица го играе PR на мутрата"
    =============
    В предизборната борба са включени врачки?
    Аз съм изостанал с информацията.....

    Еретик
  25. 25 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2869 Неутрално

    Какви са тези тъпотии служебен министър, който е на поста само за 2 месеца да иска закриване на театри?
    Такова решение трябва да се взема само от редовно правителство и то след обсъждане в парламента.

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на Alexander Kotcev
    Alexander Kotcev
    Рейтинг: 37 Неутрално

    Следващия моля всичко го знаем Мутафчиев колко струва

  28. 28 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2193 Неутрално

    За толкова глупости се троши/краде държавна пара, че е недопустимо да не се субсидират разумно театри и опери
    —цитат от коментар 13 на pet_fire



    САМО с 3 + милиарда за тръбата на Путин, колко театъра и други културни институции/заведения, можеха да се финансират ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  29. 29 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2654 Неутрално

    Мафиотска салфетка ....е този лольо ..Някой знае ли с коя роля е известен в нещо ?? Примитивни хора не постигнали нищо в живота си :)

  30. 30 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2926 Неутрално

    Предполагам, обаче, че думите на Минеков се извъртат.
    —цитат от коментар 11 на Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ


    Разбира се!
    Ибрикът Ристю изпълнява тролска заръка просто.

    Макар, че и той не може да отрече, че ... цитирам ...
    "...каза Мутафчиев. Той добави, че е съгласен с Минеков по въпроса, че системата е недофинансирана ..."

    Демек - Минеков казва, че при сегашният бюджет ...
    Ристю е съгласен, че е така, но ... пцуе министерот. И фали Веждито и "Ало, Банов съм!".

    А Минеков е в Служебно правителство и няма как да пипа бюджета и да "дава пари".
    Защото бюджетът на Баце, Вежито и "Ало, банов съм!" е такъв!

  31. 31 Профил на Stoyan Kostov
    Stoyan Kostov
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Предполагам, обаче, че думите на Минеков се извъртат.
    —цитат от коментар 11 на Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ


    Със сигурност. Так держать.
    ХАХАХХАХАХАХХАХАХАХ

  32. 32 Профил на SaveBG
    SaveBG
    Рейтинг: 413 Неутрално

    Козирувал е на любимият портрет Мутафчиев. Буцелизачеството трябва да се наказва...

  33. 33 Профил на vinety...
    vinety...
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Гербаджиите са пуснали пипала навсякъде, всеки близък до партият се гуши с пари и е потънал в схеми, тоя олигофрен също.

  34. 34 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 687 Неутрално

    Тоя "артист" ми беше безразличен, но след като се включва в защита на мафията от групата на пияниците с ръководител главния мултак Рашидов вече ми е отвратителен.
    Очевидно плазмодиите са и в културната сфера. Жалка слуга на мафията.

  35. 35 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1526 Неутрално

    Бюджета на министерството изяден. Ама Минеков който е министър от две седмици е виновен. Х Мутафчиев изглежда на пристрастен и емоционално пристрастен фен на Буци.

    SHADOWS of SOFIA
  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 400 Неутрално

    някакво бездарно пропагандно изказване.
    боко ги е инструктирал да клепат всяко изказване
    в служебния кабинет. предизборно.
    мутавчиев отдавна е станал лоялен роб на боко.
    като едвин сугарев и разни други.

  39. 39 Профил на itwasalladream
    itwasalladream
    Рейтинг: 331 Неутрално

    До коментар [#15] от "itwasalladream":"И онази пророчица го играе PR на мутрата"============= В предизборната борба са включени врачки? Аз съм изостанал с информацията.....
    —цитат от коментар 24 на Костадин Иванов


    Покажете повече уважение, тя е част от вашия тролетариат, само че пусната в медийното пространство.

  40. 40 Профил на b.rainstorm
    b.rainstorm
    Рейтинг: 36 Неутрално

    Докато има такива пиянки като тоя дето се титулуват актьор, културата е на това дередже. Да не забравим, че е приятел на ГЕРБ, след като БОко му прати хеликоптер. Естествено, за простосмъртните няма, да мрат, щото Боко даде милиард и 8 заеми на Шиши и Вълка, както и 3 милиарда за разни потоци

  41. 41 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3765 Неутрално

    Министър на културата да седне и да иска за затваря театри, и то две седмици, след като е дошъл на поста, който ще заема 2 месеца?! Престъпно! Това е изкуство, а не търговско дружество, което по презумция винаги трябва да е на печалба.
    Но нормално, Минеков си е от комунистическата "аристокрация" в България...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  42. 42 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1456 Неутрално

    Мутафчиев като какъв - в лично качество или на шеф на артистите се изказва?
    Щото не вярвам повечето от артистите да споделят мнението му/

  43. 43 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 462 Неутрално

    По принцип всички комунисти са безпомощни, само в престъпленията ги бива...

    Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги. Защото за онова, което нечестивците скришом вършат, срамно е и да се говори (Еф. 5:11-12).
  44. 44 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3765 Весело

    До коментар [#18] от "samoedin":

    "Минеков е безпомощен като министър"

    Е, той не е в топ форма като бай Тошовия "




    Несполучвлив опит за хумор, точно бащата на същият този Минеков прави идиотския паметник на бай Тошо в Правец...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  45. 45 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    "... Председателят на Съюза на артистите Христо Мутафчиев не вярва, че е възможно да се стигне до затваряне на театри заради натрупани загуби..."!

    А-а-а-а... не бе! Можем да затваряме болници и училища, ама театри не можело?! Времената, когато художествено-творческата интелигенция възхваляваше другаря Тодор Живков и Априлската линия, отдавна отминаха. Мисирките и казионните бездарници, спешно трябва да си търсят нови спонсори и покровители. :)))

    Бивш tww09306483.
  46. 46 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1796 Неутрално

    До коментар [#24] от "Костадин Иванов":

    Оная Алена с ретроградния меркурий не си ли я чувАл. Боце трябваше да я направи министър на бобохвърлянето.

  47. 47 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    То да не е като да държиш речи на площада на финансираната от Черепа трибуна!
    —цитат от коментар 12 на sa6


    Това е той, същият ! Този другар замеряше с нечистотии паметници на културата и сега го признаха и назначиха за "министър " ! Поне да си беше изчистил мръсотията от сградите - паметници на културата ! Друго едва ли е способен да стори !

  48. 48 Профил на g.y.okatova
    g.y.okatova
    Рейтинг: 1358 Весело

    "Предишният министър на културата (Вежди Рашидов - бел.ред.)"Егати редактора, щом е проспал 4 години министерстване на Банов.
    —цитат от коментар 17 на Darulio


    :)))))) Ееее,сега трябва да се връщам до горе да чета интервюто...

  49. 49 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    Христо Мутафчиев: Минеков е безпомощен като министър

    Факт!

  50. 50 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 904 Неутрално

    Така като го чета основната идея е - пари трябват, ама ги няма.
    Минеков няма, и не трябва да има, правомощия да променя бюджета на държавата. Това може да е крайно неприятно за театрите, но не е негово безсилие като министър.
    Повече пари за култура е трябвало да минат през актуализация на бюджета, и след като не са минали - очевидно не е било приоритет.

  51. 51 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    с кредитния подарък от 75млн лв, даден на фирма за събиране на дългове с 5к лв "капитал", колко театъра могат да се субсидират?

    неудобната истина е, че герберската ОПГ си отгледа придворна администрация ТОЧНО както по времето на комунистическия режим.

    едва ли има по-голям срам да целуват ръце на новия бай тошо, но явно ибриклъка за нЕкои 'ора е по-малко срамен от безчестието ...

  52. 52 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    Ето какво каза г-н Минеков:

    В Министерството на културата е имало множество от хора, които са били принудени и оставени да не вършат нищо. Само от сценични изкуства загубите са близо 20 млн. лв. за тази година. При този нещастен бюджет на Министерството това е ужасяваща цифра. Има и други загуби от няколко предприятия. Когато ги събера, те минават 100 млн. Решението е чудовищно – да спра предприятията, които носят загуба“, обяви проф. Минеков в ефира на Нова телевизия. И допълни: „За съжаление, аз съм тъжен наследник на Министерството на културата”.

    „Представете си, че ваш близък е вманиачен и играе хазарт и загубите стават все по-големи, вие какво ще направите? Това някак са законни загуби, законно унищожение”, аргументира се той, без обаче да даде повече конкретика за това кои предприятия ще бъдат спрени.

    Минеков обяви, че за разлика от предшествениците си на поста, всяка седмица ще докладва какво се случва в Министерството на културата.

  53. 53 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4474 Неутрално
  54. 54 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    То да не е като да държиш речи на площада на финансираната от Черепа трибуна!
    —цитат от коментар 12 на sa6


    Аз доказано знам само едни хора от ГЕРБ които редовно ги е финансирал Божков. За едни 60 милиона ставаше дума. Ама не си спомням те да са се появявали на трибуната?

  55. 55 Профил на Абсент
    Абсент
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Хаха, Минеков бил безпомощен като миностър. Щото Мутафчиев е мощен като актьор? Герберска подлога. ..

    По-добре здрав и богат отколкото беден и болен
  56. 56 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    Бюджета на министерството изяден. Ама Минеков който е министър от две седмици е виновен. Х Мутафчиев изглежда на пристрастен и емоционално пристрастен фен на Буци.
    —цитат от коментар 35 на К2


    Виновен ще е, ако наистина вземе да затвори театри ...упс, предприятия за сценични изкуства, да използва речника Му.
    Това, че го иска и декларира публично, просто го прави жалък и смешен.

  57. 57 Профил на Alexander Kotcev
    Alexander Kotcev
    Рейтинг: 37 Неутрално

    И този и онзи фъфлещия много ниско са се навели.

  58. 58 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    Изглежда, артисти и лекари дружно недолюбват новите управляващи.
    Странно, а ?

  59. 59 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 462 Неутрално

    [quote#23:"3biri"][/quote]

    И след това хунтата на свой ред тя става мафия.

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 61 Профил на Сгугню
    Сгугню
    Рейтинг: 201 Неутрално

    Порових се малко из нета.
    За 2020 г. приходите, реализирани от театрите, по данни на НСИ, са за 11.8 млн. лв.
    За 2019 г. , по данни на Министерство на културата, приходите на театрите са за 16.1 млн. лв.
    Тоест, спадът е с 26.7%.
    А не в пъти, както често приказват по медиите актьори и прочее театрали.
    Държавната субсидия за театрите обаче, за 2019 г., е била в размер на 82.6 млн. лв.

    От тези факти вече могат да се правят много и най-различни изводи.

  62. 62 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    До коментар [#60] от "otrqdnik":

    Да не би предният министър да е искал да затваря предприятия за сценични изкуства ?

  63. 63 Профил на Стоян Стоянов
    Стоян Стоянов
    Рейтинг: 420 Неутрално

    За сведение, Вежди Рашидов не е министър от повече от 4г.

  64. 64 Профил на eqf28366123
    eqf28366123
    Рейтинг: 242 Неутрално

    До коментар [#19] от "Deaddark":

    Като не знаеш и не разбираш, що се обаждаш?

    Съюза на Артистите, е една от малкото наистина работещи организиции в тази държава.
    Ако всички профсъюзи бяха като този, България щеше да е рай.
    Защитават правата си по всякакъв начин. Евала на тях.
    Преди години, големите студиа и рекламодатели се опитаха да свалят парите на актьорите които озвучават реклами, с номера "Ние сега ще ти платим по-малко, ама ти не се притеснявай, щото ще те засипем с количества".
    Тогава от съюза определиха твърди минимални тарифи и ясно показаха, че тая няма да я бъде. И никой не смее да падне под тях.
    Няколко човека се опитаха да надхитрят останалите и да предложат по-ниски цени, но набързо им спряха работат в театрите и разбраха, че тази няма да се случи.

  65. 65 Профил на lodkarski
    lodkarski
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Министър на културата да седне и да иска за затваря театри, и то две седмици, след като е дошъл на поста, който ще заема 2 месеца?! Престъпно! Това е изкуство, а не търговско дружество, което по презумция винаги трябва да е на печалба.Но нормално, Минеков си е от комунистическата "аристокрация" в България...
    —цитат от коментар 41 на hamiltonf


    Не "театри", ковчега ги нарече "предприятия" ! Позор!

  66. 66 Профил на pippo
    pippo
    Рейтинг: 241 Неутрално

    тоз пък гербераст какво се е разпенявил... от къде служебен министър да им даде средства?!?!? то бюджетът се прави от парламента, що се не побара да пита банов що не е предложим актуализация? мръсни синекурници

  67. 67 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1526 Неутрално

    [quote#23:"3biri"]
    —цитат от коментар 59 на pepisky
    И след това хунтата на свой ред тя става мафия.[/quote]

    Какво е хунта? И на теб ли ти е нужен тълковен речник. Това ли ви е новата опорка ве БУДАли/

    SHADOWS of SOFIA
  68. 68 Профил на Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Ето какво каза г-н Минеков:В Министерството на културата е имало множество от хора, които са били принудени и оставени да не вършат нищо. Само от сценични изкуства загубите са близо 20 млн. лв. за тази година. При този нещастен бюджет на Министерството това е ужасяваща цифра. Има и други загуби от няколко предприятия. Когато ги събера, те минават 100 млн. Решението е чудовищно – да спра предприятията, които носят загуба“, обяви проф. Минеков в ефира на Нова телевизия. И допълни: „За съжаление, аз съм тъжен наследник на Министерството на културата”.„Представете си, че ваш близък е вманиачен и играе хазарт и загубите стават все по-големи, вие какво ще направите? Това някак са законни загуби, законно унищожение”.
    —цитат от коментар 52 на Хай Буй


    Мда, както и предполагах, не е казал, че ще затваря театри и опери.

    Ясно. Поредното активно мероприятие на гербавите.

  69. 69 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    Театър 199, където за 2019 г. са имали 46 356 зрители и 568 200 лв. приходи, а през 2020-а - съответно 19 610 зрители (понижение с 58%) и 232 200 лв. приходи (59% по-малко). От 409 представленията са паднали на 206, което говори за намаляване на дейността наполовина, отбеляза директорът Анна Монова. С 66% са редуцирани представленията в турне: от 35 от общия брой до 15. „При 30% заетост на залите, дори да са големи, това в по-отдалечените места няма как да покрие разходите по гостуването“, обясни Монова. Още повече, че в този театър всички творци са на граждански договор и трябва да им се изплащат хонорари. „199“ редуцира хонорарите, което пък смали репертоарния афиш - някои актьори не бяха съгласни да играят при намалени възнаграждения. Към момента се наблюдаваше окуражително стабилизиране: 34 представления, над 1430 зрители и 13 670 лв. приходи през януари и 38 представления, 1725 зрители и близо 16 630 за февруари. Показателите за посещаемостта изпълват 95% и нагоре разрешените 30% заети места, което за 169-те седалки на миниатюрния театър означава 51 зрители. „Изкристализира най-качествената публика - зрителите, който имат истинска потребност от изкуство. Личи си, че те слушат, гледат и реагират по друг начин - по-съпричастни са към актьора и целия процес, на който стават свидетели“,
    подчерта Монова.

    Спадът е с близо 60% а не с 26%

  70. 70 Профил на lodkarski
    lodkarski
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Изглежда, артисти и лекари дружно недолюбват новите управляващи. Странно, а ?
    —цитат от коментар 58 на Хай Буй


    Нищо странно няма! "бивши хора", Раш-ков знае как да се справя с тия буржоазни прослойки!

  71. 71 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 726 Неутрално

    [quote#28:"niksan1"][/quote]

    Те и сега не са зле.
    Като гледам какви коли карат някои шефове на театри.
    Калин Сърменов примерно 😉

  72. 72 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    До коментар [#68] от "Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ":

    Решението е чудовищно – да спра предприятията, които носят загуба“, обяви проф. Минеков


    Това на какво ти прилича ? Опит за създаване на нови предприятия за сценични изкуства, може би ?

  73. 73 Профил на eqf28366123
    eqf28366123
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Минеков обяви, че за разлика от предшествениците си на поста, всяка седмица ще докладва какво се случва в Министерството на културата.
    —цитат от коментар 52 на Хай Буй


    На кой ще докладва? На баба Пена от Сусурлево, дето само е чувала, че в София има театър, или на някой друг?

  74. 74 Профил на drill
    drill
    Рейтинг: 937 Неутрално

    До коментар [#68] от "Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ":

    Да обвиняваш Дневник в съглашателство с ГЕРБ е ... идийотско !!!!!!!!!!!!

  75. 75 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2258 Неутрално

    Въпреки че не е казано, ще направя допускането, че лаф-моабетът е бил с увяхналата мажоретка Любенов.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  76. 76 Профил на danitoledov
    danitoledov
    Рейтинг: 363 Неутрално

    Изобщо как може да е избран за министър се питам аз?!

    danitoledov
  77. 77 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    Тоз пък е безпомощен като актьор и в допълнение е доказан слагач. Още го помним как се хвърляше на амбразурата да спасява ПИБ. Помним и как му пратиха медицински хеликоптер, щот получил бил инсулт, а тука в София хората с инсулти ги разкарват през девет болници в десетата и накрая мрат по тротоарите. Срам за изкуството си, Мутафчиев. Скрий се някъде.

  78. 78 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    Ибрикът на Борисов се обади. Този колко пъти е целувал ръката на Банкенския, ако имаше срам и достойнство, щеше да се прекръсти на Глашатай.

  79. 79 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 2344 Неутрално

    До коментар [#62] от "Хай Буй":

    Банов беше хванат в корупция с особено големи размери - 700 000лв. За това в нормалните държави се лежи в затвора!

    https://www.youtube.com/watch?v=tDhP27tmdrk

    Той имаше пълната власт да изиска в новия бюджет да бъдат заложени разходи за загубите от кризата, не го направи. Явно кражбите и слугинажа му отнемат цялото време. По негово време излезнаха скандалите с БНР и БНТ.

  80. 80 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    До коментар [#43] от "Мизийски":

    Ами, той още се води член на БКП, отказа да се деполитизира. Пожарникарят де

  81. 81 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3765 Весело

    Минеков наистина е толкова зле, че няма накъде повече, сравнява театри с предприятия, сравнява нормална година с ковид година и отчита спадове!? "Невероятно"!?

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  82. 82 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 743 Весело

    гУлема свирка герберастка се оказа тоя Христо Мутафчиев......

  83. 83 Профил на Сгугню
    Сгугню
    Рейтинг: 201 Неутрално

    До коментар [#69] от "Хай Буй":

    Може, може.
    Ама аз дадох данни от отчетите за всички театри.
    И те дават 26%

  84. 84 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#74] от "drill":

    Дневник отдавна герберяса и покри с плътна либерастия. За това пък срещу Прокопиев отпаднаха всички обвишнения ...

  85. 85 Профил на kvasimodo
    kvasimodo
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    До коментар [#5] от "Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ":

    +++++++++++++
    В политиката има граници които не трябва да се преминават. Днеска си министър, утре никой. Докато както казват класиците - театърът е вечен.

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  86. 86 Профил на Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ
    Рейтинг: 11 Неутрално

    До коментар [#68] от "Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ":Решението е чудовищно – да спра предприятията, които носят загуба“, обяви проф. МинековТова на какво ти прилича ?
    —цитат от коментар 72 на Хай Буй


    Това ми прилича като да поискат твоите хора разяснение какво конкретно е имал предвид Минеков, вместо да пускат в обращение опорката "иска да затваря театри".

  87. 87 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    До коментар [#69] от "Хай Буй":Може, може.Ама аз дадох данни от отчетите за всички театри.И те дават 26%
    —цитат от коментар 83 на Сгугню


    Всички театри или държавните ?
    Щото нали, има известна разлика.

  88. 88 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    До коментар [#86] от "Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ":

    Демонстрирането на функционална неграмотност няма да ви помогне в амбразурщината.

  89. 89 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#81] от "hamiltonf":

    А защо да не сравнява театрите с предприятие бе, Хамилтъне? Щом болниците са предприятия, театрите защо да не са? Здравето може да се търгува, но Изкуството е свято... стига да е от Правилната партия!

  90. 90 Профил на Ivan Stoyanov
    Ivan Stoyanov
    Рейтинг: 202 Неутрално

    Още един ибрик на Бойко които с нашите пари му пратиха хеликоптер да го спасяват а обикновените граждани умираха по стълбите на болниците. Вместо да благодари на хората този лизач се опитва със всички сили да саботира за да се подмаже на Боко. Христо Мутафчиев едно от лицата на герберският тумор обхванал последните 12 години страната!!!

  91. 91 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2286 Неутрално

    Никога не е късно да се изложиш, макар че точно този редовно си го прави.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  92. 92 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    До коментар [#4] от "selqnin":
    вреден е за ибрикчиите, закривай

    ум море, глава шамандура
  93. 93 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3040 Неутрално

    До коментар [#46] от "3biri":

    "Оная Алена с ретроградния меркурий не си ли я чувАл. Боце трябваше да я направи министър на бобохвърлянето."
    ============
    Чувал съм, че има такава, но хороскопи не гледам. Не знаех, че има "предсказания" на политическа тема.

    Еретик
  94. 94 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3765 Весело

    До коментар [#89] от "Green Day":

    Здравето се търгува "благодарение" на един друг министър от това правителство, този на здравеопазването.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  95. 95 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2900 Неутрално

    До коментар [#41] от "hamiltonf":

    Здравеопазването през същата призма как изглежда

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  96. 96 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 400 Неутрално

    До коментар [#79] от "otrqdnik":

    и уволни юристката, като бушон.
    банов си беше лайстна на мафиотите
    около веждито още от 2012. това
    си беше така до края.

  97. 97 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 462 Неутрално

    "Големи" са, признавам ги. Само комунисти и техните производни могат да сринат нещо само с две седмици власт, което е работело десетилетия. Все пак да не забравяме, че бщата на Минеков е правил паметника на Т. Живков. Кръвта вода не става, другари!

    Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги. Защото за онова, което нечестивците скришом вършат, срамно е и да се говори (Еф. 5:11-12).
  98. 98 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 815 Весело

    буци си е накупил с държавна пара де що е измекяр, в всички сфери на живота....както се казва краставите магарета отдалече се надушват...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  99. 99 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#94] от "hamiltonf":

    Да бе, така е. Бойко до вчера го раздаваше здравето безплатно и слепите проглеждаха, а културата никнеше след подметките на Веждито. Ама сега един министър се хвана да търгува здравето, друг - културата, добре че е пияндето Мутафчиев да ги разобличи. С твоя помощ.
    Какво се знаимавам и аз да говоря с гербер...

  100. 100 Профил на hocker
    hocker
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Г-н министърът бързо-бързо разбра, че да ръководиш министерство не е като цяло лято да пушиш цигари на фонтана пред президентството и да се намираш на приказка. Не е трудно да си представи човек обаче каква би била реакцията, ако Борисов или негов министър бяха изказали подобно виждане – "Олеле майко! Еднокнижника ни ограби и духовно".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK