. "Оказа се, че да насърчаваш четенето в училище е твърде късно, защото желанието да четеш за удоволствие и любовта към книгите зависят от семейството" ------------- ОКАЗА СЕ ?!?
ОКАЗА СЕ ?!? ------------- Ми нищо не се е оказало, колкото и новите либерале да убиват семейството, като ''основна и градивна клетка на обществото'', ФАКТ е, че личният пример на мама и тате, дядо, баба, леля, чичо се попива и възпроизвежда от следващото поколение!
Ако от бебешка възраст детенце вижда как се чете, как се търсят книги и се обсъждат е едно...ако от бебешка възраст детенце вижда как се дъни чалга, обсъжда политик , като Слави и бабикяните и се правят скандали, дали Борисов яде човешко месо ...- е друго !!
В случая, когато по всички медии гърмят тъпотии, а мама и тате теглят /например кредисимо / за джуки и цици - никакви инициативи "Да отгледаш читател" , нямат файда!
За да стане четенето необходимост е нужно не само четящо семейство,но и учители по литература да има,що годе прилични.Напр.стихотворението"Обесването на Васил Левски"е просто гениално.Но,като му сложиш един кофраж от увод,теза доказателствена част,заключение и прочетеш някои умотворения на лит.критици ти иде да обесиш......Нашето образование е мухъл и смрад.
Да, защото майките на бебета така си четат книжки за релакс... От 26 до 32 годишна възраст не прочетох нито една книга. Освен детските, които четях на децата. Четенето не е като да скролваш телефона, иска спокойствие на духа и концентрация. Поне книгите, които си струва да прочетеш.
Я па не саках да четем ни да пишем преди школото. Като първороден баща ми се ужаси, че няма да стана като него и се наложи да ме премерва с каиша за мое добро. А, после като започнах да чета, нямаше спирка. Та се наложи дъртият да обърне плочата - "Ти, по-учен от баща ли ще ставаш, бе?!". И, пак каиша.... Няма угодия.
Ако от бебешка възраст детенце вижда как се чете, как се търсят книги и се обсъждат е едно...ако от бебешка възраст детенце вижда как се дъни чалга, обсъжда политик , като Слави и бабикяните и се правят скандали, дали Борисов яде човешко месо ...- е друго !!
В общи линии е така - личният пример и отварянето на света, да кажем, в съответната посока от родителите си има значение. Имам два светли примера вкъщи, а и поназнайвам как стоят тези неща при съучениците им. За съжаление, когато навиците и идеите, придобити благодарение на родителите, се срещнат в клас и извън него, май побеждава по-скоро "злото". Четенето и книгите твърде лесно отстъпват заетите позиции на други неща, които "всички" правят еди-как си.Май тогава единственото оръжие, което остава вкъщи, е пак личният пример, защото тия неща насила не стават, а само ще задълбаят в обратната посока.
Уви, т.нар. задължителна литература за ваканциите като че също не води в желаната посока, въпреки че сред заглавията (според вече 7-годишните ми наблюдения) има и съвременни неща, които се очаква да са интересни на съответните възрасти. Макар че за мен още е загадка защо и като как за 7-ми клас примерно задължителни бяха само две глави от "Под игото". Да, могат да се разглеждат и като "разкази" извън контекста на романа, но нали, хм... така де... са част от нещо по-голямо.
Темата е по-голяма и няма да я избистрим тък (жалко), но така или иначе личният пример си е супер важен, каквото и да правят и казват околните, вкл. училището.
май побеждава по-скоро "злото" ---- :) Не , не е злото, а хормоните :) И това минава... Аз си четях, после - ясно победиха хормоните, сега пак си чета ...:)
А задължителната литература си е просто отбиване на номер - и за МОН, и за нечетящи родители, които купуват книжките и всички са си ''изпълнили''задълженията .....
Пълни глупости, аз се научих (научиха ме) да чета на 5, до скоро бях прочел 10-тина книги, за около 25г. Но като ни затвориха и нямаше нищо добро за гледане, започнах да чета пак, за 1г прочетох 40 книги. И няма такова нещо като "задължителни" книги. Четенето за мен е информация или начин на разпускане, всичко което не попада в тия 2 категории, няма място на рафта ми.
Ако от бебешка възраст детенце вижда как се чете, как се търсят книги и се обсъждат е едно...ако от бебешка възраст детенце вижда как се дъни чалга, обсъжда политик , като Слави и бабикяните и се правят скандали, дали Борисов яде човешко месо ...- е друго !!
Забележително (в лошия смисъл) е как успя и тая тема да извъртиш така, че да продължиш жалкия си слугинаж към шайката. Точно с тема за четенето да се опитваш да славиш Боко е действително проява на висш гьонсуратлък.
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . ....
01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. .........................................................................
20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван..............................
21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................
Въпросът не е как, а защо. Това колко е важно да се четат книги и какъв интелектуалец си като четеш книжки, са абсолютни отживелици от една епоха, в която само умни хора са пишели книги, книгите са били добри и са били единствения начин за придобиване на информация. В момента информация ни залива отвсякъде, а всеки глупак може да си излее мозъчната диария в книга и да я издаде. И после когато някое детенце прочете приключенията на един дpи$льо или поредната кифла си гризе ноктите на любовното романче, това е....добре?!
имам приятел, който вече 12 години си изкарва прехраната с просия. отличник с две висши. не мога да го убедя да си намери работа, да се усмихне и да заживее като бял човек. опитвам се да го убедя, че не е просяк, но получавам само въпроса "как да не съм просяк, като 12 години ни управлява принц?" мълча.
Разбира се, примерът в семейството е много важен. Аз съм роден в дом с голяма (за частна) библиотека, на много езици, събирани от стари времена - най-старата е старопечатна книга от 1657 година. Всички в нашето семейство са страстни читатели. Но при мен читателството беше подложено на голямо изпитание в училище, поради списъка със задължителна литература, която не винаги ме интересуваше, а и беше гарнирана с литературна критика, която пък изобщо не ме интересуваше, често дори не бях съгласен с мислите на критиците, но се изпитваше.
Знам, че ще прозвуча еретично, но не смятам, че литературата е необходим предмет - поне за мен беше само натоварване. Не ме научи на нищо, което да мога да използвам, не ми разшири обзора - всичко, което ме заинтересува от литературата или го намерих сам в семейната библиотека, или по съвет на семейството и приятелите. Дори не ме научи да пиша - това го направи предметът "български език", съответно другите езици, които съм учил. А как се пише есе или научна статия се учих сам - то не е чак такава философия.
Бастунка, объркал си се! Приобщаването към четенето не става с гледане как други четат за себе си! Става, като се ЧЕТАТ на детето хубави текстове от класически и модерни книжки! Така, след като бъде очарована фантазията на детенцето, с порастването му естествено възниква и желанието само да чете! И колкото по-добри са в четенето на приказки мама, тате, баба и дядо - толкова по-силен е и меракът само да се научи / децата обожават да се научат на нещата, които могат и правят възрастните!/. Няма друг начин, а този работи перфектно! Само дето изисква родителите наистина да отделят време за своите чочета... Същото е и с въвеждането на децата в спорта, природата с всичките й бръмбари и цветенца, майсторенето, всички форми на активно любопитство, езика и пр. - време трябва и трябва времето да е винаги заедно, с мама и тате! Това е чалъмът!
А защо мислиш, че той иска да не е просяк и че не се усмихва? Да бъдеш просяк може да бъде избор и аз го уважавам. Може да не вижда смисъл в това да работи и да робува на суетата на която всички робуваме и заради която си продаваме живота, затворени в мрачни офиси, заробени с ипотеката на тристайния в Манастирски Ливади и лизинга на тойотата, каското, винетката и елитното училище на детето. Може би човека просто казва НЕ МЕРСИ на тази оферта и си иска свободата на просяка
За да стане четенето необходимост е нужно не само четящо семейство,но и учители по литература да има,що годе прилични.Напр.стихотворението"Обесването на Васил Левски"е просто гениално.Но,като му сложиш един кофраж от увод,теза доказателствена част,заключение и прочетеш някои умотворения на лит.критици ти иде да обесиш......Нашето образование е мухъл и смрад.
Много симпатична жена, но не върви да си рекламира бизнеса с твърдения, които звучат като научни, но не са. Не само че не е късно, но и повечето се формират като читатели след 15-16 г. Освен това не е важно само да четеш, а и какво четеш, а няма как да четеш Война и мир като дете, освен ако нямаш сбъркани родители, които просто нямат търпение да се похвалят на останалите, че детето им чете Война и мир, дори на 15-16 е още рано. Има доста книги, от които нищо няма да разбереш, ако нямаш житейски опит.
Ти да видиш! Тази другарка открила топлата вода и с предихание ни съобщава това свое откритие, а Дневник с възторг и като специална новина ни копи/пейства Фейсбук-плявата ...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
karabastun
Рейтинг: 1962 Любопитно. "Оказа се, че да насърчаваш четенето в училище е твърде късно, защото желанието да четеш за удоволствие и любовта към книгите зависят от семейството"
[email protected]-------------
ОКАЗА СЕ ?!?
log_on
Рейтинг: 1771 НеутралноАко всички четат книжки ,кой ще ми работи на мен? - въпрос от бг работодател в производството.
karabastun
Рейтинг: 1962 ЛюбопитноОКАЗА СЕ ?!?
[email protected]-------------
Ми нищо не се е оказало, колкото и новите либерале да убиват семейството, като ''основна и градивна клетка на обществото'', ФАКТ е, че личният пример на мама и тате, дядо, баба, леля, чичо се попива и възпроизвежда от следващото поколение!
karabastun
Рейтинг: 1962 ЛюбопитноАко от бебешка възраст детенце вижда как се чете, как се търсят книги и се обсъждат е едно...ако от бебешка възраст детенце вижда как се дъни чалга, обсъжда политик , като Слави и бабикяните и се правят скандали, дали Борисов яде човешко месо ...- е друго !!
[email protected]karabastun
Рейтинг: 1962 ЛюбопитноВ случая, когато по всички медии гърмят тъпотии, а мама и тате теглят /например кредисимо / за джуки и цици - никакви инициативи "Да отгледаш читател" , нямат файда!
[email protected]rta48522758
Рейтинг: 237 НеутралноЗа да стане четенето необходимост е нужно не само четящо семейство,но и учители по литература да има,що годе прилични.Напр.стихотворението"Обесването на Васил Левски"е просто гениално.Но,като му сложиш един кофраж от увод,теза доказателствена част,заключение и прочетеш някои умотворения на лит.критици ти иде да обесиш......Нашето образование е мухъл и смрад.
velvoofell
Рейтинг: 316 НеутралноДо коментар [#4] от "karabastun":
Да, защото майките на бебета така си четат книжки за релакс... От 26 до 32 годишна възраст не прочетох нито една книга. Освен детските, които четях на децата. Четенето не е като да скролваш телефона, иска спокойствие на духа и концентрация. Поне книгите, които си струва да прочетеш.
г-н Думанов
Рейтинг: 910 ВеселоЯ па не саках да четем ни да пишем преди школото. Като първороден баща ми се ужаси, че няма да стана като него и се наложи да ме премерва с каиша за мое добро. А, после като започнах да чета, нямаше спирка. Та се наложи дъртият да обърне плочата - "Ти, по-учен от баща ли ще ставаш, бе?!". И, пак каиша.... Няма угодия.
CONTADOR GRATUITO!Weingro
Рейтинг: 774 НеутралноВ общи линии е така - личният пример и отварянето на света, да кажем, в съответната посока от родителите си има значение. Имам два светли примера вкъщи, а и поназнайвам как стоят тези неща при съучениците им. За съжаление, когато навиците и идеите, придобити благодарение на родителите, се срещнат в клас и извън него, май побеждава по-скоро "злото". Четенето и книгите твърде лесно отстъпват заетите позиции на други неща, които "всички" правят еди-как си.Май тогава единственото оръжие, което остава вкъщи, е пак личният пример, защото тия неща насила не стават, а само ще задълбаят в обратната посока.
Уви, т.нар. задължителна литература за ваканциите като че също не води в желаната посока, въпреки че сред заглавията (според вече 7-годишните ми наблюдения) има и съвременни неща, които се очаква да са интересни на съответните възрасти. Макар че за мен още е загадка защо и като как за 7-ми клас примерно задължителни бяха само две глави от "Под игото". Да, могат да се разглеждат и като "разкази" извън контекста на романа, но нали, хм... така де... са част от нещо по-голямо.
Темата е по-голяма и няма да я избистрим тък (жалко), но така или иначе личният пример си е супер важен, каквото и да правят и казват околните, вкл. училището.
deaf
Рейтинг: 2120 ВеселоМен "атмосферата" в читалня ме влудява...!
karabastun
Рейтинг: 1962 ВеселоДо коментар [#9] от "Weingro":
[email protected]май побеждава по-скоро "злото"
----
:)
Не , не е злото, а хормоните :)
И това минава...
Аз си четях,
после - ясно победиха хормоните,
сега пак си чета ...:)
karabastun
Рейтинг: 1962 РазстроеноДо коментар [#9] от "Weingro":
[email protected]А задължителната литература си е просто отбиване на номер - и за МОН, и за нечетящи родители, които купуват книжките и всички са си ''изпълнили''задълженията .....
chepokalipsis
Рейтинг: 250 НеутралноПълни глупости, аз се научих (научиха ме) да чета на 5, до скоро бях прочел 10-тина книги, за около 25г. Но като ни затвориха и нямаше нищо добро за гледане, започнах да чета пак, за 1г прочетох 40 книги. И няма такова нещо като "задължителни" книги. Четенето за мен е информация или начин на разпускане, всичко което не попада в тия 2 категории, няма място на рафта ми.
Сенсей НАНАЙ Боко НАНАЙ Шкембе НАНАЙ
Рейтинг: 8 НеутралноЗабележително (в лошия смисъл) е как успя и тая тема да извъртиш така, че да продължиш жалкия си слугинаж към шайката. Точно с тема за четенето да се опитваш да славиш Боко е действително проява на висш гьонсуратлък.
Преброяваме Педалите
Рейтинг: 948 НеутралноЧетенето, ясно.
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . .... 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. ......................................................................... 20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван.............................. 21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................Ами с разбирането как сме?
uq
Рейтинг: 1302 НеутралноВъпросът не е как, а защо. Това колко е важно да се четат книги и какъв интелектуалец си като четеш книжки, са абсолютни отживелици от една епоха, в която само умни хора са пишели книги, книгите са били добри и са били единствения начин за придобиване на информация. В момента информация ни залива отвсякъде, а всеки глупак може да си излее мозъчната диария в книга и да я издаде. И после когато някое детенце прочете приключенията на един дpи$льо или поредната кифла си гризе ноктите на любовното романче, това е....добре?!
Avalon Blackmore
Рейтинг: 8 Неутралноимам приятел, който вече 12 години си изкарва прехраната с просия. отличник с две висши. не мога да го убедя да си намери работа, да се усмихне и да заживее като бял човек.
олекна ми на душата, возвисих ся!опитвам се да го убедя, че не е просяк, но получавам само въпроса "как да не съм просяк, като 12 години ни управлява принц?"
мълча.
PavelCZ
Рейтинг: 1626 НеутралноРазбира се, примерът в семейството е много важен. Аз съм роден в дом с голяма (за частна) библиотека, на много езици, събирани от стари времена - най-старата е старопечатна книга от 1657 година. Всички в нашето семейство са страстни читатели. Но при мен читателството беше подложено на голямо изпитание в училище, поради списъка със задължителна литература, която не винаги ме интересуваше, а и беше гарнирана с литературна критика, която пък изобщо не ме интересуваше, често дори не бях съгласен с мислите на критиците, но се изпитваше.
E PLVRIBVS VNVMЗнам, че ще прозвуча еретично, но не смятам, че литературата е необходим предмет - поне за мен беше само натоварване. Не ме научи на нищо, което да мога да използвам, не ми разшири обзора - всичко, което ме заинтересува от литературата или го намерих сам в семейната библиотека, или по съвет на семейството и приятелите. Дори не ме научи да пиша - това го направи предметът "български език", съответно другите езици, които съм учил. А как се пише есе или научна статия се учих сам - то не е чак такава философия.
Манчо
Рейтинг: 2524 ВеселоБастунка, объркал си се! Приобщаването към четенето не става с гледане как други четат за себе си! Става, като се ЧЕТАТ на детето хубави текстове от класически и модерни книжки! Така, след като бъде очарована фантазията на детенцето, с порастването му естествено възниква и желанието само да чете! И колкото по-добри са в четенето на приказки мама, тате, баба и дядо - толкова по-силен е и меракът само да се научи / децата обожават да се научат на нещата, които могат и правят възрастните!/.
Няма друг начин, а този работи перфектно! Само дето изисква родителите наистина да отделят време за своите чочета... Същото е и с въвеждането на децата в спорта, природата с всичките й бръмбари и цветенца, майсторенето, всички форми на активно любопитство, езика и пр. - време трябва и трябва времето да е винаги заедно, с мама и тате! Това е чалъмът!
Мараба, С-ДС доносници!
uq
Рейтинг: 1302 НеутралноДо коментар [#17] от "Alan Blackmore":
А защо мислиш, че той иска да не е просяк и че не се усмихва? Да бъдеш просяк може да бъде избор и аз го уважавам. Може да не вижда смисъл в това да работи и да робува на суетата на която всички робуваме и заради която си продаваме живота, затворени в мрачни офиси, заробени с ипотеката на тристайния в Манастирски Ливади и лизинга на тойотата, каското, винетката и елитното училище на детето. Може би човека просто казва НЕ МЕРСИ на тази оферта и си иска свободата на просяка
atmanpg
Рейтинг: 1707 НеутралноАнализът е дисекция.
След като си завършил анализа - имаш в ръцете си труп.
Дария Колев
Рейтинг: 15 НеутралноПод темата за четене на книжки има дълбока и скрита цел!
Как с четене на подходящи книжки да им набива на децата съвременен либерален мироглед.
ТумбаЛумба
Рейтинг: 328 ВеселоМного симпатична жена, но не върви да си рекламира бизнеса с твърдения, които звучат като научни, но не са. Не само че не е късно, но и повечето се формират като читатели след 15-16 г. Освен това не е важно само да четеш, а и какво четеш, а няма как да четеш Война и мир като дете, освен ако нямаш сбъркани родители, които просто нямат търпение да се похвалят на останалите, че детето им чете Война и мир, дори на 15-16 е още рано. Има доста книги, от които нищо няма да разбереш, ако нямаш житейски опит.
xm...
Рейтинг: 1673 ВеселоТи да видиш!
Тази другарка открила топлата вода и с предихание ни съобщава това свое откритие, а Дневник с възторг и като специална новина ни копи/пейства Фейсбук-плявата ...