
© Юлия Лазарова
Проверяваме какво може да се объркало, за да се стигне до катастрофата с МиГ-29. Хипотези - колкото искате, спекулации - колкото искате. Ясно е, че се е случило нещо внезапно и неочаквано, какво е то трябва да покаже разследването, което тече, каза днес пред БНТ служебният военен министър Георги Панайотов.
Той припомни, че пилотът на катастрофиралия в нощта срещу сряда МиГ-29 е един от асовете в бойната авиация с нальот от повече от 709 часа, както денем, така и нощем. Панайотов уточни, че вероятността за катапултиране на пилота е изключена, тъй като няма доклад от него за подобно действие. Не се засича и сигнал от радиомаяка на катапулта, който се задейства автоматично при отделяне на пилотската седалка от самолета.
Разбилият се самолет е бил в рамките на своя жизнен цикъл, изтичащ 2029 през година. При излитането машината е била технически изправна и както всички останали МиГ-29 се е поддържал от производителя, поясни още Георги Панайотов.
Нова апаратура се включва в издирването
"Работата с РСК МиГ не е лесна, що се отнася до спазването на сроковете, но не мога да имам съмнения в качеството на тяхната работа", посочи военният министър. В отговор на въпрос той каза, че няма данни пилоти от авиобаза Граф Игнатиево да са се оплакали от поддръжката и състоянието на самолетите, които пилотират.
Георги Панайотов посочи, че издирвателната операция продължава, като цяла нощ е обследвано дъното. Днес освен със сонар останките на самолета ще се търсят с хидролокатор със страничен обзор. Районът, който се обследва, е с размер 40 квадратни километра. Търси се и съдействието на специализирани фирми за подводни издирвания, с които ще има среща днес в Морска база Варна. Военният министър каза още, че предвид изминалото време е малко вероятно пилотът да бъде открит жив.
Подробности за инцидента и издирвателните действия вчера вижте тук