Има много спекулации и хипотези за катастрофата с МиГ-29, обяви военният министър

Има много спекулации и хипотези за катастрофата с МиГ-29, обяви военният министър

© Юлия Лазарова



Проверяваме какво може да се объркало, за да се стигне до катастрофата с МиГ-29. Хипотези - колкото искате, спекулации - колкото искате. Ясно е, че се е случило нещо внезапно и неочаквано, какво е то трябва да покаже разследването, което тече, каза днес пред БНТ служебният военен министър Георги Панайотов.


Той припомни, че пилотът на катастрофиралия в нощта срещу сряда МиГ-29 е един от асовете в бойната авиация с нальот от повече от 709 часа, както денем, така и нощем. Панайотов уточни, че вероятността за катапултиране на пилота е изключена, тъй като няма доклад от него за подобно действие. Не се засича и сигнал от радиомаяка на катапулта, който се задейства автоматично при отделяне на пилотската седалка от самолета.


Разбилият се самолет е бил в рамките на своя жизнен цикъл, изтичащ 2029 през година. При излитането машината е била технически изправна и както всички останали МиГ-29 се е поддържал от производителя, поясни още Георги Панайотов.


Нова апаратура се включва в издирването




"Работата с РСК МиГ не е лесна, що се отнася до спазването на сроковете, но не мога да имам съмнения в качеството на тяхната работа", посочи военният министър. В отговор на въпрос той каза, че няма данни пилоти от авиобаза Граф Игнатиево да са се оплакали от поддръжката и състоянието на самолетите, които пилотират.


Георги Панайотов посочи, че издирвателната операция продължава, като цяла нощ е обследвано дъното. Днес освен със сонар останките на самолета ще се търсят с хидролокатор със страничен обзор. Районът, който се обследва, е с размер 40 квадратни километра. Търси се и съдействието на специализирани фирми за подводни издирвания, с които ще има среща днес в Морска база Варна. Военният министър каза още, че предвид изминалото време е малко вероятно пилотът да бъде открит жив.


Подробности за инцидента и издирвателните действия вчера вижте тук

Коментари (99)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2673 Неутрално

    Естествено е хората да се опитват да обяснят какво е причинило катастрофата. Прилича на предварително оправдание от страна на министъра...

  2. 2 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 546 Неутрално

    За съжаление няма да се размине без гнусни нападки в тон "предизборна кампания".
    Това си го можем!

  3. 3 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Само като се сетя какъв вой беше като стана дума за пенсионирането на тези самолети, то не беше тюхкане, то не беше рев. Да идват американците, че съвсем го закъсахме.

    agent
  4. 4 Профил на mitakadm
    mitakadm
    Рейтинг: 475 Неутрално

    По всичко личи, че причината за катастрофата е пилотска грешка. В тъмното бързо се губи ориентация къде е небето и къде морето. Не е подал сигнал за технически проблем, за съжаление се е разбил.

    Колкото повече - толкова повече
  5. 5 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    Когато армията организира такова мащабно учение над акваторията, трябва да има готовност с широкообхватен многолъчев радар, такъв със траничен обзор и дори малката подводница на Института по океанология да е на линия. Сега дънното Дяволско течение трябвадае е отнесло тялото на пилота към нос Калиакра...

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    ами няма как да не са гузни...и то поради една причина,наляти милиони за договори а не летят доста от самолетите...защо...дебелия войвода да обясни...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  8. 8 Профил на dzq17576652
    dzq17576652
    Рейтинг: 136 Неутрално

    Дано пък да стане някаво чудо и да откирят пилота жив

  9. 9 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    Съжаления за случката. Но като се съберат на едно място много барут и джилезо, винаги изгаря по некой. Дори и на учение...

  10. 10 Профил на Анти Шишковци
    Анти Шишковци
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Смешно е да се допуска, че Русия ще направи качествен ремонт на техни самолети, собственост на държава, членка на НАТО. Особено Русия на Путин. Независимо, че ремонта е извършен в Беларус, възложен от най-големият шпионин на руснаците в България - Каракачанов. Дори Джипко Бибибков го нарече "този прекомерно алчен тулуп". В случая пилота без необходимата натренираност е извършил сложна рискова маневра с пикиране над водната повърхност и не му е стигнала височина. През нощта това е изключително опасно, особено за пилот с почти нулева натренираност за подобни лупинги, колкото и да е смел.

  11. 11 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1990 Разстроено

    Нальот 700 часа го броят за Ас?????
    Това казва всичко Пилотът не е бил достатачно натрениран.
    Каквито и откази да даде техниката ако Пилотът е достатъчно натрениран той ще оцелее.
    Дайте реална информация колко часа е летял нощем и колко пъти нощем над Море?
    Почти съм сигурен че може да му е за първи път.
    Да си водещ Изтребител на Парад не е като са летиш нощем над Море.
    Защото тогава разчиташ само на прибори и горе и долу е един цвят.
    Обученият Пилот е по скъп от Самолета защото за да стане такъв са нужни ХИЛЯДИ ЧАСОВЕ Полет който струват стотици милиони.
    Предполагам че Радев ще си плюе на експертизата и ще замаже случаят че Пилотът е бил необучен достатъчно с гръмки слова за героизъм и посмъртни награди и чинове.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  12. 12 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    без да знам каква е истинската причина за катастрофата,най удобно за така наречените ''управляващи'и особено за дебелио войвода ще е пилотска грешка...след наливането на толкова пари,неизправност...няма да му е кеф...а основата все още да ги имаме тия миг-ове е на другаря станишев...през далечната 2007г...тогава подписа голям и дългосрочен договор с РСК МИГ...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  13. 13 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    "Има много спекулации и хипотези за катастрофата с МиГ-29, обяви военният министър"
    .......
    Госпидин министЕр, нали в Масква сте учили, как се оборват спекулации и твърдения?
    Хайде, оборете ги!

  14. 14 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1230 Разстроено

    а между другото,служебния министър на отбраната е тотал щета...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  15. 15 Профил на Убитака
    Убитака
    Рейтинг: 454 Разстроено

    Един от асовете в бойната авиация с нальот от повече от 709 час.
    Минималния годишен нальот на военен пилот в Гърция е 200 часа.
    Т.е всеки техен младок е ас по нашите стандарти. А тук става дума за майор на 47 години, с 20 годишен стаж...

  16. 16 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 948 Неутрално

    На "партньорите" ни по НАТО не им трябва боеспособна българска авиация.

    Свободата, Санчо...
  17. 17 Профил на drill
    drill
    Рейтинг: 880 Гневно

    "Районът, който се обследва, е с размер 40 квадратни километра. "

    Какви 40 кв.километра ?!?
    Нали намериха петно гориво и някакви чаркове в морето ?!?
    Той да не би бавно бавно да се разпада и да продължава да лети !!!
    Имало спекулации ????!!?
    А как няма да има като пак ни правят на идиоти !!!!

  18. 18 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    Един от асовете в бойната авиация с нальот от повече от 709 час.Минималния годишен нальот на военен пилот в Гърция е 200 часа. Т.е всеки техен младок е ас по нашите стандарти. А тук става дума за майор на 47 години, с 20 годишен стаж...
    —цитат от коментар 15 на Убитака


    Да, ама тия 20 години са в в по-нови времена. То до то от 1989 до 1997 г. държавата беше в полуразпад. След това тамън почнахме нещо малко да се оправяме и през 2008 г. удари икономическата криза. Постни пици, стягане на коланите. Почнахме да дишаме около 2012 -13 и се почна с това сега "самолети или магистрали", "детски градини или самолети". Айде решихме, че ще има и за самолети - и се почна "Грипен или Ф-16, Миг или метлата на Хари Потър и т.н. Та така си минаха тия не 20 годни, а направо над 30.

  19. 19 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    Кой въобще по света лети със съвецки боклуци?

    ДБ=БКП върли фенове на Резидента и Галева
  20. 20 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#10] от "Анти Шишковци":

    Беларус? В Беларус ремонтираха и модернизираха Су-25, не МиГ-29

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  21. 21 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    България няма въздушни асове след 1944 г.
    То се знае кои по света са добри военни пилоти, това са пилотите на НАТО от Франция, САЩ, Великобритания, Турция и пилотите на Русия. Това са добрите пилоти.

    ДБ=БКП върли фенове на Резидента и Галева
  22. 22 Профил на yfn571067707
    yfn571067707
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    Колкото по-бързо разкараме руските таралясници, толкова по-добре. Статистиката е тъжна - няма нито един оцелял пилот, а много често са двойка пилот-инструктор, в историята на цялата ни военна авиация от 80-те насам. Преди това или няма или статистиката не е достъпна.

  23. 23 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    един колега от форума го беше написал много ясно преди ден,или два...просто и ясно ,правителствата на буци изкуствено занижават приходите от бюджета ,после се оформя един изкуствен ''излишък'' и там се разпределя на заседания на министерски съвет само с постановления без конкурси,обществени поръчки и прочие...и към Автомагистрали и така нататък...от там и системно недофинансиране на много сектори и умишлено източване на военния бюджет с безсмислени договори ,примерно с РСК МИГ

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  24. 24 Профил на Oliver
    Oliver
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Миг-29 е бил отличен самолет, някъде там през миналия век. Същото важи и за Ф16.

  25. 25 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#16] от "Bornagain":

    За северноазиатския враг не му трябва да имаме боеспособна авиация. Поради това преди няколко години непрекъснато вдигаше таралясниците ни във въздуха, за да изхарчи малкото останали им летателни часове, а накрая успя да се уреди с договор за ремонта им, изпълнението на който умишлено бави с подписа на агент Иван.
    При партньорите ни от НАТО е точно обратното, защото в противен случай ще се налага те да пазят въздушното ни пространство, в случая на Румъния с далеч по-смъртоносните за собствените им пилоти МиГ-21.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  26. 26 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    пък и риснаците,понеже тука имат ''пълен съпорт'си изпълняват договорите както им е кеф и когато си искат...пак да благодарим на дебелиьо войвода...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  27. 27 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#16] от "Bornagain":За северноазиатския враг не му трябва да имаме боеспособна авиация..
    —цитат от коментар 25 на Darulio

    Т.е. обещали са ни осем самолета, ама за някой друг път?

    Свободата, Санчо...
  28. 28 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Един от асовете в бойната авиация с нальот от повече от 709 час.Минималния годишен нальот на военен пилот в Гърция е 200 часа. Т.е всеки техен младок е ас по нашите стандарти. А тук става дума за майор на 47 години, с 20 годишен стаж...
    —цитат от коментар 15 на Убитака


    Тези 709 часа за година ли са, или за цялата му кариера? Ако е за година е СУПЕР, ама...

    Според к'вото намерих в нета, в САЩ летят средно 200 часа в година, и всики пищят че не е достатъчно. По нашенско-250 часа "в тактически бойни условия" минимум. Е, част от тях са в ИСТИНСКИ бойни условия...малце по различно от тренировъчен полет.
    До коментар [#15] от "Убитака":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  29. 29 Профил на knu201006282
    knu201006282
    Рейтинг: 103 Неутрално

    Лелеяна мечта за самолети : Три милиарда за чертежи. По ръцете ни сърбежи. Ще вземаме или пак ще даваме. Самолети от Америка ще ли притежаваме ? " Извънземните " ли ще ни бият ? Ще опитат ли да ни затрият ? Не и не , ние не спим - с въображаемите самолети ще ги победим . Автор: Георги Илиев Митев. Трето поколение репресиран. Потърпевш от милицията, военните, военните медици, полицията, медиците, институции и граждани.

  30. 30 Профил на fkm26555709
    fkm26555709
    Рейтинг: 1417 Разстроено

    Ами те спекулациите идат от политици. Каракачанов казва , че самолетът е бил в изпправно състояние, а Радев- че летецът е много добър професионалист.
    При това положение, виновните са извън земните...

  31. 31 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Нальот 700 часа го броят за Ас?????.....Предполагам че Радев ще си плюе на експертизата и ще замаже случаят че Пилотът е бил необучен достатъчно с гръмки слова за героизъм и посмъртни награди и чинове.
    —цитат от коментар 11 на dedoliben


    47 годишен!

    Вероятно лети от 22 годишен.

    т.е. 25 години стаж като летец.

    или е летял 28 часа на година!!! (впечатляващо за един АС ...)

    "Той припомни, че пилотът на катастрофиралия в нощта срещу сряда МиГ-29 е един от асовете в бойната авиация с нальот от повече от 709 часа"

    Какви ли са другите асове?

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  32. 32 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Миг-29 е бил отличен самолет, някъде там през миналия век. Същото важи и за Ф16.
    —цитат от коментар 24 на Oliver


    Сигурен ли си за Ф16? Щото по нашенско те си летят яката и си вършат работата не зле в Сирия😃Е, леко упдейтнати, не са същите от 80те години на миналия век все пак😃
    До коментар [#24] от "Oliver":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  33. 33 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    До коментар [#24] от "Oliver":

    Въобще не могат да се сравняват двата самолета. То F-16 така като го напишете нищо не значи. Постоянно излизат нови модификации.
    Само като погледнете колко от своите таратайки са продали комунистите и колко F-16 са продали САЩ и ще разберете за какво става въпрос. Никой не иска да купува боклуци.
    F-16 е най-доброто произвеждано някога.

    ДБ=БКП върли фенове на Резидента и Галева
  34. 34 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#27] от "Bornagain":

    Нещо такова - обещаха да ни ремонтират МиГ-овете, ама решиха, че няма да се занимават и агент Иван само им разписваше анекси към договора след това. За разлика от тях, американците все още не са просрочили доставка и засега изпълняват договора.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  35. 35 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3345 Разстроено

    За 44 си години употреба в света има 54 катапултирания от МиГ-29....21 са завършили трагично....Машина създадена по технология от края на 60 и началото на 70 години на 20 век.....Аналогов самолет с аналогови прибори и авионика,двигател с конструктивен ресурс от 500 часа до КВР.....Спекулайциите за излишни!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  36. 36 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3345 Разстроено

    До коментар [#24] от "Oliver":

    Толкова отличен самолет е МиГ-29 че за цялата си кариера по света има една въздушна победа(в Ирак) срещу ....дозвуков дрон!!!!!!А спрете с тъпите лозунги!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  37. 37 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 835 Неутрално

    На "партньорите" ни по НАТО не им трябва боеспособна българска авиация.
    —цитат от коментар 16 на Bornagain


    На тях или на жужеску?

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  38. 38 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Който нож вади, от нож умира.

  39. 39 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Кой въобще по света лети със съвецки боклуци?
    —цитат от коментар 19 на anonimnii


    бегето не е ли по света?

    : )

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  40. 40 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 835 Неутрално

    ... . Автор: Георги Илиев Митев. ....
    —цитат от коментар 29 на knu201006282


    Световно известен ...

    : ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  41. 41 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2568 Неутрално

    След като е поразил целта ниско над морската повърхност логично е да се е издигнал и да прави завой за връщане към летището всичко това е абсолютно рутинна дейност и изключва пилотска грешка! Ще дадат ли данни какви кораби е имало в близост до мястото на ученията!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  42. 42 Профил на doq021005444
    doq021005444
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#24] от "Oliver":

    Тази светеща мишена Ерих с Месершмита щеще да я улучи за разнообразие, докато се прибира в базата.

  43. 43 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1230 Весело

    До коментар [#36] от "Willy Messerschmitt":

    съветския чугун е най-твърдия чугун ...МИГ-29 е като всичко съветско,произвежда се в много бройки,не особено качествено и надеждно,но такава им е философията за водене на война...още от втората световна и Т-34

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  44. 44 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    До коментар [#24] от "Oliver":Толкова отличен самолет е МиГ-29 че за цялата си кариера по света има една въздушна победа(в Ирак) срещу ....дозвуков дрон!!!!!!А спрете с тъпите лозунги!!!
    —цитат от коментар 36 на Willy Messerschmitt


    Май и един корейски пътнически самолет свали преди 30+ г...
    До коментар [#36] от "Willy Messerschmitt":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  45. 45 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    До коментар [#44] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    а в Индия колко инциденти имат с тия МИГ-29....

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  46. 46 Профил на vincenzo76
    vincenzo76
    Рейтинг: 564 Неутрално

    На "партньорите" ни по НАТО не им трябва боеспособна българска авиация.
    —цитат от коментар 16 на Bornagain


    Да, боеспособна българска авиация им трябва най-вече на твоите кремльовски товарищи!Интернационализма и путинизма, ама съвсем ви е изпил мозъците!

  47. 47 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2568 Неутрално

    До коментар [#11] от "dedoliben":

    "Дайте реална информация колко часа е летял нощем и колко пъти нощем над Море?
    Почти съм сигурен че може да му е за първи път."

    Деде, прочети малко преди да пишеш абсолютни лъжи. Пилотът е участвал във всички нощни стрелби провеждани на полигона при Шабла. Същите са правени и с МИГ-21 който е още по-стар и с почти никаква авионика без никакви инциденти.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  48. 48 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2568 Весело

    Кой въобще по света лети със съвецки боклуци?
    —цитат от коментар 19 на anonimnii


    Летят представи си! Един такъв беше достатъчен да попилее турският башибузук пред Сирт! Нещо великото турско ПВО и дронове са оказаха безсилни!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  49. 49 Профил на doq021005444
    doq021005444
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#41] от "Julian Mall":

    "Ниско над морската повърхност" - " зазвой за връщане" - "рутинна дейност" - това да не ти е електронна игра или филм. Какви маневри ниско над морето с 800 км/ч. това за доубиване на катапултирали пилоти ли се практикува или за хеликоптери.

  50. 50 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2568 Любопитно

    До коментар [#41] от "Julian Mall":"Ниско над морската повърхност" - " зазвой за връщане" - "рутинна дейност" - това да не ти е електронна игра или филм. Какви маневри ниско над морето с 800 км/ч. това за доубиване на катапултирали пилоти ли се практикува или за хеликоптери.
    —цитат от коментар 49 на doq021005444


    Най простата маневра набиране на височина и обратен завой за прибиране? Затова е любопитно на каква височина е изчезнал от радарите?!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  51. 51 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2297 Разстроено

    "машината е била технически изправна и както всички останали МиГ-29 се е поддържал от производителя"

    Това казва всичко за българската авиация. След като сме в НАТО от 17 години, авиацията ни продължава да зависи от тези, които смятат НАТО за своя най-голям враг!

  52. 52 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2568 Неутрално

    Колкото по-бързо разкараме руските таралясници, толкова по-добре. Статистиката е тъжна - няма нито един оцелял пилот, а много често са двойка пилот-инструктор, в историята на цялата ни военна авиация от 80-те насам. Преди това или няма или статистиката не е достъпна.
    —цитат от коментар 22 на icq45518374


    В предишната катастрофа преди 9 години когато двигателят се запалва при излитане успешно катапултират и двамата пилоти! Чети малко преди да пишеш гьоторе.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  53. 53 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2297 Разстроено

    "Търси се и съдействието на специализирани фирми за подводни издирвания, с които ще има среща днес в Морска база Варна. "

    Нашите ВВС не могат да намерят нашия си самолет загубен по време на планирано учение... Жалка картина!

  54. 54 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 835 Неутрално

    .... Пилотът е участвал във всички нощни стрелби провеждани на полигона при Шабла. .....
    —цитат от коментар 47 на Julian Mall


    И ... накрая резултатът е ясен! (за съжаление)

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  55. 55 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#11] от "dedoliben":

    Не разбирам защо се намесва Радев. Той не е имал изпълнителна власт последните 4 правителства. Когато Радев ревеше че се затрива армията тогава му се подсмиваха и го обвинява ха че клатил стабилността на Бате. Когато казваше дайте веднага да вземем Грипен пак го изкараха незнам си какъв резидент и тн.... Угодия за гербака няма ей! Като нищо ще пришият неуспехите и мизееиите за последните 15г на това правителство дето е от няма и месец

  56. 56 Профил на snk22555877
    snk22555877
    Рейтинг: 345 Неутрално

    Жалко за човека. Дано семейството му получи необходимата помощ и подкрепа от ВВС. Железата се купуват, качествени пилоти се усъвършенстват с години.

  57. 57 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 835 Неутрално

    В предишната катастрофа преди 9 години когато двигателят се запалва ...
    —цитат от коментар 52 на Julian Mall


    Че то руски таралясник как няма да се запали?

    : )))))))))))))))))))))))))))))))))

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  58. 58 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2568 Неутрално

    [quote#57:"Онуфри"][/quote]

    Както виждаш дори запаленият двигател не е бил пречка за успешният катапулт на двамата пилоти за това ставаше въпрос и оттгава цели 9 години няма никакви инциденти с тези самолети!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  59. 59 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3345 Любопитно

    До коментар [#44] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Корейският самолет през 1981 е свален от прехващач Су-15 ,машимна използвана само в СССР......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  60. 60 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    Язък за пилота! Без спекулации, но когато самолет изчезне внезапно от радарите без каквато и да е реакция от страна на пилота, самолетът или се е пренесъл в друга среда - удар във водната повърхност, или се е разпаднал във въздуха - удар от ракета?

  61. 61 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 939 Неутрално

    Отвлекли са го извънземните!!

    Един куп шапкари са го наблюдавали на екрани и във въздуха, изведнъж "изчезнал" от радарите и 2 дни не могат да го намерят на терен колкото един квартал? Ръководството на ВВС трябва незабавно да бъде разжалвано и разпуснато!

    Евроатлантида
  62. 62 Профил на vincenzo76
    vincenzo76
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#53] от "plamen_b":

    --"Нашите ВВС не могат да намерят нашия си самолет загубен по време на планирано учение... Жалка картина! --

    Абе пич, ти адекватен ли си?ВВС ще търсят потънал на 70 метра под морското равнище самолет!Със какво да го търсят, със радар ли?Това е флотска работа, а привличането на цивилни специалисти, отдавна е световна практика!Института по океанология във Варна разполага със подводница, която може да се спусне до 250 метра, и има автономност под вода от 5 часа!Отделно, имаме и достатъчно добре подготвени цивилни "техникъл дайвърс", които спокойно могат да се спуснат на 70-80 метра на тримикс(това е комбинация от кислород, азот и хелий в съответната пропорция съобразена със дълбочината на спускане)........и да закачат водолазни парашути, със които да изкарат на повърхноста потъналата машина!

  63. 63 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    До коментар [#44] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Корейският Боинг го свали прихващач СУ-15. Отдавна пенсионирани, by Дъ way.

  64. 64 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    До коментар [#32] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Само че Ф-ките първо да модернизирани няколко пъти, второ не знам дали от 70-те години оше летят във Израелските ВВС, освен кат мишени за новите самолети.
    Нашите са на нивото си от производстото, кажи-речи, без сериозна модернизация. Да не говорим и пе действащите Миг-ове в Руската армия да речем, са съвсем друг тип разработка, не първоначалното изделие 9-12, каквото имаме ние.

  65. 65 Профил на justauser
    justauser
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Николай Ненчев призова за политическо решение. Напомни, че в НАТО пилотите имат около 180 часа на година летене. У нас пилотитите имат 30 часа нальот на година.
    Според Николай Ненчев България трябва да поиска помощ от натовските съюзници за съвместна охрана на небето или да поиска предоставянето на изтребители до пристигането на първите Ф-16, които закупихме от САЩ.

    ДБ криптикомунисти боядисани в лилаво, но отвътре червени. Проект на БКП за промиване на мозъци и лъжене за миналото на България. Идеята на ДБ не е декомунизация и лустрация, а реставрация на Виденов, Орешарски и всички комунисти.
  66. 66 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 835 Неутрално

    дори запаленият двигател!
    —цитат от коментар 58 на Julian Mall


    Тъй амчи как!

    Какво толкова се е случило - запалил се някакъв двигател!

    : )))))))))))))))))))))))))))))))))))

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  67. 67 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 939 Неутрално

    До коментар [#65] от "justauser":

    Най-добре съюзниците ни от НАТО - Република Турция да ни охраняват с новите си С-400. Цялото ни въздушно пространство е в техния обхват!

    Евроатлантида
  68. 68 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 835 Неутрално

    ....Ръководството на ВВС трябва незабавно да бъде разжалвано и разпуснато!
    —цитат от коментар 61 на sa6


    Кака така?

    Амчи те всичките са колеги на ушатия и са добри приятели и професионалисти!


    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  69. 69 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1447 Неутрално

    До коментар [#58] от "Julian Mall":

    Злите езици биха казали, че няма инциденти, защото пилотите не летят особено много, както се вижда от "феноменалния" нальот на пилота. И биха били прави, де.
    #гарантираноотгроб

    До коментар [#64] от "Paolo Di Canio":

    Нашите Ф-16ки Блок 70 са далеч по-модерни от израелските, май френд. Оригинални, но консервирани в пустинята Невада, ни предлагаха при първия rfp.
    Иначе си прав, че когато в днешно време се говори за МиГ-29, се има предвид модернизираната версия, не нашенските аналогови таралясници, които даже не разполагат със система свой/чужд.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  70. 70 Профил на justauser
    justauser
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Най-добре е да не се лети вече с тези трошки. И без това след като този падна остават май още 4 такива дето могат да летят.

    ДБ криптикомунисти боядисани в лилаво, но отвътре червени. Проект на БКП за промиване на мозъци и лъжене за миналото на България. Идеята на ДБ не е декомунизация и лустрация, а реставрация на Виденов, Орешарски и всички комунисти.
  71. 71 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 939 Неутрално

    Никъде не прочетох официална информация на каква височина е "изчезнал" от радара самолета.

    Евроатлантида
  72. 72 Профил на От Бункера на Бай Хой
    От Бункера на Бай Хой
    Рейтинг: 16 Неутрално

    До коментар [#69] от "Darulio":

    Нашите Ф-16, които още ги няма може да са по-модерни на хартия, но без логистика, въоръжение, наземни радари и без други силни части силни ВВС, са само за изложба.

    Турция ще им види сметката за часове, ако не и за минути.

  73. 73 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 2158 Неутрално

    До коментар [#60] от "Мърмор":

    "...без каквато и да е реакция от страна на пилота..."
    Това ми подсказва, че пилота е в безсъзнание. Жалко за него.

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  74. 74 Профил на vincenzo76
    vincenzo76
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#64] от "Paolo Di Canio":

    ---"Нашите са на нивото си от производстото, кажи-речи, без сериозна модернизация"---

    Нашите са блок 70, а това вече е поколение 4++
    Двата плюса означават, че на платформата са интегрирани вече технологии от 5-то поколение, като се започне от радара на първо място и бордовата авионика!

  75. 75 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    Ако беха взели Грипен, сега можеше и да нема новина. Докат' дойдат новите еФ-ки може още да падат. Тия самолети може и да имат ресурс, но не са модернизирани. Както каза генералът - със стара "авионика" са. А да правиш учение съвместно с по-напреднали армии - е, явно е убийствено, щото не върви все да си последен. Но като се напънеш - стават много повече грешки....

  76. 76 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    трябва сега да подпишат договор за още 12 Ф-16...на разсрочèно плащане и с повече въоръжение

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  77. 77 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    До коментар [#75]грипенчето е доста по куцо от ф-ката...не пишете глупости...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  78. 78 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 837 Неутрално

    "Работата с РСК МиГ не е лесна...", защото са мошеници, дори за руските стандарти. За разлика от Сухой, МиГ не успя да се приспособи към новите реалности и не успява да продава извън Русия. А провалът в Алжир е уникален в съвременната търговия с оръжие.

    Eddie lives... somewhere in time!
  79. 79
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  80. 80 Профил на От Бункера на Бай Хой
    От Бункера на Бай Хой
    Рейтинг: 16 Неутрално

    До коментар [#74] от "vincenzo76":

    С малката подробност, че са АДАПТИРАНИ за Ф-16, защото авиониката не позволява тези технологии да бъдат заложени така, както са разработени първоначално.

    До коментар [#77] от "не на безразличието":

    Това може да го каже само някой, ойто не разбира за какво говори. За нуждите на България Грипен 10 C/D, съчетан с още 8-10 от новите E/F е в пъти по-адекватен от 16 F16/70.

  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  82. 82 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1447 Любопитно

    До коментар [#80] от "От Бункера на Бай Хой":

    Почнаха ли да правят Е/Ф, че когато бяха нашите конкурси, бяха още на фазата на Блок 70/72?
    Иначе съм съгласен с теб: Ф-16 е по-скъп за поддръжка и изисква специална инфраструктура, докато Грипените могат да излитат от и кацат на достатъчно дълъг участък от пътната мрежа, а и летателен час излиза по-евтино. Ама Грипен не купува индулгенция от САЩ.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  83. 83 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1230 Весело

    грипена е с американски двигател и половината му въоръжение и авионика е пак американско...иначе е 'шведски'...нали другаре...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  84. 84 Профил на sezar1
    sezar1
    Рейтинг: 8 Неутрално

    От МО са неясно много добре какво е станало със самолета!! Данните от наземните радари се пазят, като височина на полета, скорост и т.н. Въпроса е, крие ли се информация която не е удобна на за военните!!
    Нещо повече майор Терзиев е излетял с 3 други сръбски изтребителя на това учение!!! Защо не се даде информация за тяхната полетна информация???

  85. 85 Профил на Корабов
    Корабов
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Много лош инцидент. Миналата седмица бяха подали грешна информация при учения...зачестяват проблемите. ОФ-то катастрофира държавата бързо за съжаление

  86. 86 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 697 Любопитно

    Жалко за човека , но като разбрах на колко е години си замислих че преди години 47 годишните пилоти в бойната авиация бяха или генерали или пенсионери които които летят в гражданската авиация .А сега на 47 години само майор и принуден още да работи в такива екстремални условия.

  87. 87 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1050 Весело

    До коментар [#74] от "vincenzo76":

    Абе колеги, аз за нашите МиГ-ове говоря, не за Ф-ките. Изделие 9-12 се отнася за тях, не за американски самолети.

  88. 88 Профил на yfn571067707
    yfn571067707
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    [quote#52:"Julian Mall"][/quote]

    А да вземеш да посочиш къде си чел? Защото и аз съм чел и за оцелели пилоти, нищо не видях. Освен това цитираш един инцидент преди 9 години. От тогава има поне 3, всички с летален край. Само онзи с хеликоптера май успя да спаси няколко човека от екипажа си, но за това не си спомням добре.

  89. 89 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 2695 Неутрално

    сонар и хидролокатор не е ли едно и също?

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  90. 90 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 2695 Неутрално

    на спорещите кои самолети са по-добри държа да кажа:

    пилот в самолета - това е отмиращо явление (ще го има само за удоволствие); в цивилната и особено военната авиация ще останат само дронове - а сред тях все повече автономни, които не се нуждаят от оператор

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  91. 91 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1230 Весело

    До коментар [#90] от "Николай Теллалов":

    може...след 20 -30г...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  92. 92 Профил на vincenzo76
    vincenzo76
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#80] от "От Бункера на Бай Хой":

    Я бъди така любезен, и ни обясни висотата на твоите твърдения!Да сравняваш детската играчка Грипен Ц/Д( при това спрян от производство) със възможностите на блок70 - ама ти на каква модерна химия си?Имаш ли идея, какво точно ни предлагаха шведите, и за сметка на какво, предложиха 10 броя на цената на 8? А после със интегрирането на въоръжението, какво ще правиме, А?
    А относно Грипен Е/Ф - ами, колкото и да го напуват - няма да стане скоро 4++

  93. 93 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#21] от "anonimnii":

    Израел?

  94. 94 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#28] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    За цялата му кариера е - крайно недостатъчно по каквито и да е стандарти. Камо ли да е с адекватна подготовка за бойни нощни стрелби, и то над морето. Въобще цялото учение изглежда като една огромна недомислица!

  95. 95 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#82] от "Darulio":

    Всичко това е вярно , но в интерес на истината и Ф 16 може да използва подходящ участък от пътната мрежа за излитане и кацане. Тайван го правят от време на време а мисля и южно корейските Вайпъри са тренирали подобни маневри.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  96. 96 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#95] от "Jalis Ironhammer":

    Упс , грешка. Не Тайван а Сингапур.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  97. 97 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    До коментар [#82] от "Darulio":Всичко това е вярно , но в интерес на истината и Ф 16 може да използва подходящ участък от пътната мрежа за излитане и кацане. Тайван го правят от време на време а мисля и южно корейските Вайпъри са тренирали подобни маневри.
    —цитат от коментар 95 на Jalis Ironhammer


    По памет, и в Германия са тренирали подобни маневри преди няколко години, не помня с кои самолети.

    ОБАЧЕ!! Ти, като един по наясно с "нещата" би трябвало да знаеш че САМО КАЦАНЕ И ИЗЛИТАНЕ на самолет на подходящ участък от шосе НЕ Е ДОСТАТЪЧНО този самолет да продължи да си върши работата. Трябва И ЗАРЕЖДАНЕ с гориво и с боеприпаси+проверка/подмяна на някои чаркове, + обслужващ персонал да го направи, + още летец/летци да сменят предишните.

    По нашенско и по време на войни, и по време на учения са постигали до няколко кацания и излитания на ден, ама от военни летища.
    До коментар [#95] от "Jalis Ironhammer":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  98. 98 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#97] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Съгласен. В тази област Грипен е ненадминат. Ако правилно помня нужни са само един редови техник и трима резервисти за да го подготвят за нов полет.
    Жалко че не избрахме него. Еле пък ако имахме финансовите фъзможности за Е/Ф варианта. Заедно с Гърция щяхме да имаме най способния изтребител на балканите.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  99. 99 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 2695 Неутрално

    До коментар [#90] от "Николай Теллалов":може...след 20 -30г...
    —цитат от коментар 91 на не на безразличието


    по-рано

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK