Временно е спряно търсенето на черната кутия на падналия в морето самолет

МиГ-29, снимката е архивна.

© Надежда Чипева, Капитал

МиГ-29, снимката е архивна.



Поради неблагоприятните хидрометеорологични условия от 1 ч. на 14 юни временно са спрени действията по издирване на черната кутия на падналия в морето край Шабла боен самолет МиГ-29, съобщават от Министерството на отбраната. В щаба на Военноморските сили продължава работата по анализиране на наличната информация с цел прецизиране на координатите на района, който ще бъде обследван за откриване на черната кутия на самолета. Планира се и провеждането при необходимост на дълбоководна водолазна операция.


Военната машина падна в морета край Шабла по време на нощни учения в нощта срещу сряда, 9 юни. Пилотът - майор Валентин Терзиев, беше обявен за загинал.


През почивните дни освен минен ловец "Цибър" и патрулен катер от състава на Военноморските сили в издирвателната операция са участвали със специализирано оборудване и екипи на Института по океанология към БАН с моторен кораб "Номад", фирма "Хидроремонт" ООД и фирма "Гео 2000" ООД с моторен катер.


В хода на операцията са открити голям брой подводни цели, но след проведено обследване на по-големите от тях с дистанционно управляеми подводни апарати е установено, че тези повърхности не са части от катастрофиралия самолет.

Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2873 Любопитно

    Защо ли в главата ми изникнаха спомени отпреди няколко месеца, след катастрофата с индонезийския самолет, когато черните две кутии бяха открити на стотици километри навътре в океана и на много по-дълбоко от 70 м?

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  2. 2 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    Търсенето на самолета се оказа пълен провал!

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  3. 3 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4211 Неутрално

    Черната кутия трябва да има предавател , който да издава нейното местонахождение. Вероятно той не работи. В руската военна техника от съветско време всичко е скапано.

  4. 4 Профил на goofy
    goofy
    Рейтинг: 355 Неутрално

    Коментира се окаяното състояние на ВВС, а май реално ВМС са в пъти по-зле. Една седмица не могат да намерят кутията в зададен периметър. А се сетете подводница как биха намерили.

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3932 Неутрално

    "В хода на операцията са открити голям брой подводни цели, но след проведено обследване на по-големите от тях с дистанционно управляеми подводни апарати е установено..."



    Може да са попаднали на артефакти...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  6. 6 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    Кого залъгват с тази черна кутия? Още сутринта след инцидента са намерили части от спасителната жилетка на пилота с "биологичен материал" по нея. Определено са знаели какво се е случило. Почнаха лъжите, догадките, пращането ни за зелен хайвер.... сега търсят кутията. Ами няма да я намерят, ще обявят че информацията се е самоунищожила, рапаните и раците са я изяли, октоподите са я изсмукали.... всичко очаквам от тези гетерали, адмирали и върховен главнокомандващ!
    Жалко за пилота.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  7. 7 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3041 Неутрално

    До коментар [#1] от "дедо Андро":

    Откриха останките и кутиите на самолета на Ер Франс, който падна от 10 000 метра насред Атлантика, а нашите не могат да го намерят на 70 метра в достатъчно изяснен и ограничен район.
    Много лошо.

    Не само като възможности, но и като не се знае какво е станало - се поставя под въпрос и работата на останалите машини, а се стресират и пилотите.
    Пилотска грешка ли е, технически дефект ли е и ако е - на кое?
    Много лошо ...

  8. 8 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    До коментар [#5] от "hamiltonf":

    Там е полигон, дъното е застлано с останки от мишени, ракети "балванки", снаряди ....

    Русия- проказата на планетата Земя.
  9. 9 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3932 Неутрално

    До коментар [#8] от "chichka":

    Така е, но никога не се знае...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  10. 10 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Накрая ще обяват, че не е имало черна кутия и всички по върховете ще са доволни.

    СРАМ!

  11. 11 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3051 Неутрално

    До коментар [#3] от "tacheaux":

    Аха...! Кутия с предавател от съветски самальот...! :)))

    Бивш tww09306483.
  12. 12 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#4] от "goofy":

    Коя подводница?

  13. 13 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#7] от "xm...":

    Защо да е лошо? За откриването на подобни черни кутии се изисква скъпа, специална техника, която реално не ни е нужна.

  14. 14 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 208 Неутрално

    Черната кутия трябва да има предавател , който да издава нейното местонахождение. Вероятно той не работи. В руската военна техника от съветско време всичко е скапано.
    —цитат от коментар 3 на tacheaux

    То друга освен съветска нямаме. Кугарите и Пумите изпопадаха.

    Свободата, Санчо...
  15. 15 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    спомням си когат рашките отваряха кутията на сваления изтребител в Турция. Болтовете ги отвиваха с плоски отвертки и вътре всички чипове бяха разтрошени както си бяха запоени на платката. Личеше си, че дизайнът беше от миналия век.

    You don't know what you don't know.
  16. 16 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3041 Любопитно

    До коментар [#7] от "xm...":Защо да е лошо? За откриването на подобни черни кутии се изисква скъпа, специална техника, която реално не ни е нужна.
    —цитат от коментар 13 на von_seeckt


    Ако не действа маякът - каква чак пък хептен "специална техника" ти трябва да намериш на дълбочина до 70 метра предмет с определена форма, размери и цвят на дъното в определен район?

  17. 17 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2755 Любопитно

    Най вероятно черната кутия е с качеството на консервена кутия русенско варено, за който се сеща, съветската военна железария като цяло е пълна скръб, то и едни хеликоптери в Афганистан бяха бронирани, ама стингърите ги разкъсваха като гнили кашони.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  18. 18 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 208 Неутрално

    спомням си когат рашките отваряха кутията на сваления изтребител в Турция. Болтовете ги отвиваха с плоски отвертки и вътре всички чипове бяха разтрошени както си бяха запоени на платката. Личеше си, че дизайнът беше от миналия век.
    —цитат от коментар 15 на meteowrite

    А на българската военна техника откога е дизайна?

    Свободата, Санчо...
  19. 19 Профил на goofy
    goofy
    Рейтинг: 355 Неутрално

    До коментар [#12] от "von_seeckt":

    Която и да е действаща. Сигурно заради това при морски учения, натовските ни съюзници не идват с подводници, защото ще се протакат с месеци.

  20. 20 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3051 Неутрално

    До коментар [#14] от "Bornagain":

    "... Кугарите и Пумите изпопадаха..."!

    Ами ще изпопадат, как иначе?! Няма части и поддържане. Ония гадове от Еърбъс и Юрокоптер се дърпат да връщат пари обратно. Като няма файда за чекмеджето, няма и ремонти. Просто и ясно. ;)

    Бивш tww09306483.
  21. 21 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#19] от "goofy":

    Няма такава.

  22. 22 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 999 Неутрално

    А искаме ли да я намерим?!

  23. 23 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3051 Неутрално

    До коментар [#16] от "xm...":

    Какъв маяк? Слезте на Земята. Говорим за съветска техника отпреди 40 години. Който е виждал съветски самолети, той знае за какво става въпрос.

    Бивш tww09306483.
  24. 24 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#16] от "xm...":

    Ако не работи предавателят не е чак толкова лесно. Пък и дълбочината не е малка. Не съм сигурен, че имаме такива водолази.Остава робот, който наистина не е евтин.

  25. 25 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3051 Неутрално

    До коментар [#22] от "Мърмор":

    И да я намерят, какво? Същото нищо...! Пилотът го няма, самолетът също. Черните кути на съветските самолети са толкова архаични и допотопни, че не дават почти никаква информация. В тях няма нищо записано, ако някои си мислят за това. В тях едно устроиство с фото-лента отчита няколко параметъра на двигателя и толкова. Разговорите с пилота се записват на земята, в контролната кула. Самолетът е паднал изведнъж, без никакви предварителни знаци и признаци за проблем. Почти е сигурно, че се е взривил във въздуха. . Така става със стари боеприпаси. Жалко, че авиацията ни слезе на много ниско ниво.

    Бивш tww09306483.
  26. 26 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1724 Любопитно

    До коментар [#21] от "von_seeckt":

    http://io-bas.bg/podvodnica-rs-8/

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  27. 27 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#3] от "tacheaux":


    До коментар [#11] от "Petleshev":

    Рекордерите на изтребителите нямат монтиран допълнителен маяк, както цивилните самолети и това важи също и за Ф-16 например. 2 случая: Останките заедно с рекордера на катастрофиралия в морето до Корея на 14.03.2006 Ф-16 са намерени от U.S.S. Safeguard на 10.05. 2006. Катастрофирал в планинатаТайвански Ф-16 на 04.06.2018 рекордерът е намерен на 09.07.2018. Четене и мислене трябва другари, а не първосигнално хейтене.

  28. 28 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#25] от "Petleshev": Разбирач, САРП-ът на МиГ-29 прави цифров запис на над 200 сигнала в секунда. С фотолента е САРП-12 на МиГ-21 например. Клета майка България с такъв материал.

  29. 29 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2007 Неутрално

    Нямате ли чувството че черната кутия и да бъде някакси намерена ще се окаже повредена?
    Какво може да покаже курията?
    Грешка на загиналия пилот-герой?
    Дефект на перфектния изтребител?

  30. 30 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1217 Неутрално

    Вече е ръждясала...

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  31. 31 Профил на izq46648498
    izq46648498
    Рейтинг: 173 Неутрално

    До коментар [#28] от "Гарван":

    Както каза класикът, "Еее, ти се оля!"

  32. 32 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2258 Неутрално

    Кога ще спрем да говорим за изтребители и да почнем да говорим за дронове?

  33. 33 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3041 Неутрално

    До коментар [#24] от "von_seeckt":

    Нашите постоянно в репортажите говорят, че даже няколко подводни робота, ако не са нещо напълно "робот", то поне нещо а'ла роботи, са в действие на място.

  34. 34 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 781 Неутрално

    Отново пиша за инцидента с МиГ 29 и смъртта на майор Терзиев, провокиран от интервюто на генерал Русев. Самия факт, че са пратили командир на база да дава интервюта, по телевизиите това е политическа акция. Той никога няма да тръгне на своя глава да дава ТВ интервюта, защото няма право по устав да го прави самоволно. Така, че това, трябва да, се приеме, каквото е - като политическа акция. Какво направи впечатление :
    1. Като служил 1 година, в ПВО и точно в специалност на радио-локационна дейност с някакви минимални познания в областта - те още в самото начало 100% са знаели, че самолетът е загубен и което е важно - знаели са на каква височина и координати са го загубили. Тази информация се подава в реално време за всеки обект над територията на България. За военен обект на учебна мисия да не говорим той е следван ежесекундно.
    2. Генералът спомена, че черната кутия на МиГ 29 можела да оцелее до 10 дена в солена вода. Тук прави впечатление, че министъра на отбраната пак в интервю за същата, телевизия преди 2 дена твърдеше за 4 дена, а спецификацията, която намерих като публична информация посочва, че производителят гарантира поне 30 дена на минимум 3000м под морето. В Каспийско море е открита кутия след 25 дена след изчезването на МиГ 29. За солена вода не зная дали може да има значение, но когато правят спецификации едва ли ще имат впредвид, че самолет може да потъне на 3000м в река или езеро...
    3. Единствената причина да се търсят останки на няколко десетки квадратни километра в Черно море е ако се е разбил във въздуха при положение, че както казах са знаели височина и локация при момента на изчезване от обхвата на РЛС.

    Т.е. без да мога да зная каква е истината, то изглежда продължава някаква тенденция да се подава, заблуждаваща информация към обществеността. Може само да се подозира за причината.

  35. 35 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 781 Неутрално

    До коментар [#25] от "Petleshev":

    Наистина, най вероятно самолета, е деьинтегрирал във въздуха, но Така става и като самолета е свален примерно от приятелски огън. Тогава черните кутии по правило никога, не биват намирани.

  36. 36 Профил на kahles
    kahles
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    Ако не действа маякът - каква чак пък хептен "специална техника" ти трябва да намериш на дълбочина до 70 метра предмет с определена форма, размери и цвят на дъното в определен район?
    —цитат от коментар 16 на xm...


    Маяк няма. Давай нататък.

    Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction.
  37. 37 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3157 Неутрално

    възможно е да не искат да я намерят

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  38. 38 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Отново пиша за инцидента с МиГ 29 и смъртта на майор Терзиев, провокиран от интервюто на генерал Русев. Самия факт, че са пратили командир на база да дава интервюта, по телевизиите това е политическа акция. Той никога няма да тръгне на своя глава да дава ТВ интервюта, защото няма право по устав да го прави самоволно. Така, че това, трябва да, се приеме, каквото е - като политическа акция. Какво направи впечатление : 1. Като служил 1 година, в ПВО и точно в специалност на радио-локационна дейност с някакви минимални познания в областта - те още в самото начало 100% са знаели, че самолетът е загубен и което е важно - знаели са на каква височина и координати са го загубили. Тази информация се подава в реално време за всеки обект над територията на България. За военен обект на учебна мисия да не говорим той е следван ежесекундно. 2. Генералът спомена, че черната кутия на МиГ 29 можела да оцелее до 10 дена в солена вода. Тук прави впечатление, че министъра на отбраната пак в интервю за същата, телевизия преди 2 дена твърдеше за 4 дена, а спецификацията, която намерих като публична информация посочва, че производителят гарантира поне 30 дена на минимум 3000м под морето. В Каспийско море е открита кутия след 25 дена след изчезването на МиГ 29. За солена вода не зная дали може да има значение, но когато правят спецификации едва ли ще имат впредвид, че самолет може да потъне на 3000м в река или езеро... 3. Единствената причина да се търсят останки на няколко десетки квадратни километра в Черно море е ако се е разбил във въздуха при положение, че както казах са знаели височина и локация при момента на изчезване от обхвата на РЛС. Т.е. без да мога да зная каква е истината, то изглежда продължава някаква тенденция да се подава, заблуждаваща информация към обществеността. Може само да се подозира за причината.
    —цитат от коментар 34 на Daria


    Относно последното: ако се е разбил с висока скорост в морето, съществуват подводни течения, които могат да разпръзнат останките..

  39. 39 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1517 Неутрално

    „Генералът спомена, че черната кутия на МиГ 29 можела да оцелее до 10 дена в солена вода.”

    До [#34] от "Daria ":

    Не искат да се намери кутията и затова са готови да изговорят куп глупости.

  40. 40 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3157 Неутрално

    До коментар [#32] от "blondofil":

    когато у военни и политици бъде преодоляна инерцията на мисленето... но пък ще остане инерцията на интереса - преминаване към роботизирани въоръжени сили означава уволняване на купища офицери, както и намаляване на пенсиите на генерали

    но това е съвсем друга тема

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  41. 41 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    за едни приятели от НАТО да попитам, нещо помощ туй онуй . Все пак не сме си правили сами учението . Приятели , приятели ама поръчката е изпълнена с цената на живота на един достоен българин, евроатлантически михлюзи.

    ум море, глава шамандура
  42. 42 Профил на kahles
    kahles
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    От близо седмица всички се питаме кое и какво уби Вальо Терзиев. Ето и моето скромно мнение. Позволявам си да имам такова, след 36 години в авиацията, половинато от тях - във ВВС. И след 12 000 часа като пилот.

    Както винаги, причината за авиационната катастрофа не е една. Причините са винаги повече и са комплексни. Моят кратък отговор на въпроса кое и какво уби Вальо Терзиев е: "Уби го СИСТЕМАТА!"
    Не е само пилотска грешка, не е само самолета, не е само организацията, не е само малкия нальот, а всичко това в комплекс.

    Нещата вече се изясняват за хората с опит и умеещи да четат между редовете.

    По всичко изглежда, че самолетът е бил напълно изправен до удара в морската повърхност. Друг е въпросът, че е морално остарял и няма протекциите, които имат съвременните самолети. В случая, няма система за предупреждение/избягване на удар в терена (GPWS или GCAS).

    Пряката причина за катастрофата най-вероятно е пилотска грешка - увличане в следенето на целта, довело до снижение под безопасната височина и стръмно пикиране.

    Съпътстваща причина - частично, непълно отваряне парашута на мишената, довело до по-бързото и снижение от разчетното.

    Нататък вървят недоученост и ненатренираност вследствие убийствено малкото летене.

    И ОСНОВНАТА причина - страх, кариеризъм, бюрократизъм и престъпна податливост на руско влияние сред политическото и професионално ръководство на ВВС и БА през последните двайсетина години! Липсата на кураж, на войнска чест и доблест у тези хора, включително у настоящият президент Румен Радев, да се разясни откровено и честно на обществото, че след приемането ни в НАТО и в условията на открита враждебност и саботиране на поддръжката от страната-производител на МиГ-29, по-добре е тези самолети да се изоставят, временно съюзниците от НАТО да поемат охраната на българското въздушно пространство и да се върви към бързо превъоръжаване и коренно преустройство на българските ВВС. Включително отказ от ВСИЧКИ структури, процедури, регламентиращи документи, останали от съветските времена. Както и раздяла със свързаните с тях кадри, неспособни да приемат нещо друго.

    Пилотските грешки НИКОГА не са основната причина за катастрофите. ВИНАГИ се получава така, че СИСТЕМАТА подвежда и накисва пилотите да направят тези грешки. В сайта на Светльо Александров има прекрасна статия по темата, преводът му е перфектен и има линк към оригинала на английски. Препоръчвам я на всички.

    https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-20-54-26/4020-2021-pilot-error-never-root-cause
    ________________________________________________________________

    Как стигнахме дотук? Проблематика е изключително сложна, обременена и обрасла с много политика, национални комплекси и предразсъдъци.

    През соца имахме сравнително голяма за нашата черга армия, съответно и ВВС. На пръв поглед те бяха страховита сила. На втори - далеч не чак толкоз. С течение на времето армията се беше превърнала в топло и сигурно убежище за некадърници и мързеливци, наблагаше се повечко на показухата и "наговорените" учения. Бойната авиация не правеше изключение, колкото и да се напъват да ни убедят в обратното доста от по-възрастните колеги, останали винаги верни на Партията.

    След 1989-та щедрото финансиране спря, армията трябваше да бъде съкратена по външнополитически и вътрешнополитически причини, но най-вече поради липса на пари и смисъл от съществуването на такава раздута, но небоеспособна армия.

    Съкращенията бяха направени. Свестните момчета, доколкото ги имаше, видяха, че перспектива в армията няма, няма и да има. И напуснаха сами.

    А кой остана? Правилно, останаха основно мързеливците и некадърниците. В авиацията останаха тези, на които не им се летеше, чудеха се на какви курсове да се запишат и какви академии да завършат, че да додрапат до по висока длъжност и да сложат още нещичко на пагоните. И сега точно те командват парада!

    Дайте да не се лъжем, така си беше. Има и изключения, но те са малко и не са определящи за водещата тенденция.

    Голяма част от днешния офицерски състав на армията и авиацията са от тези мързеливци и некадърници. Повечето са второ и трето поколение военни. Което в други страни е добре, дори чудесно. Но в нашите условия на бивш най-верен сателит на СССР това означава, че са отраснали в семейства на военни, клели се във вярност тогава, когато държавата означаваше всъщност БКП. И останали завинаги верни на Партията, Сталин и Съветския съюз. Така са и възпитали децата си. Проруските тежнения бяха позатихнали след влизането ни в НАТО. Но след 2014 г. и анексирането на Крим режимът на Путин в Русия реши, че е време да да възстанови влиянието си върху България и бившия соцлагер и задейства агентите си на влияние у нас, включително в армията и ВВС. И русофилските настроения сред офицерите избуяха.

    С течение на времето армията, ВВС и най-вече изтребителната ни авиация не само се свиха, но се и изпразниха от съдържание. Към момента ИА е абсолютно куха структура, без никакви бойни способности, освен няколко по-опитни пилота да играят "лошите" в натовските учения. И фамозния "Еър полисинг", ама не напълно, защото МиГ-29 е практически безполезен по отношение на руски военни самолети, радарът ги разпознава като "свои". Ако трябва да се "работи" по тях, това е възможно единствено визуално, с оръдието.

    Нормално е в такъв случай човек да си зададе въпроса защо изобщо се занимаваме толкова години да трошим пари по МиГ-29. Уместен въпрос, но отговорът е сложен.

    На първо място, защото армията и ВВС имат вече по-скоро социални и церемониални, отколкото чисто военни функции.
    Ако отведнъж се приземят и бракуват МиГ-овете, много народ ще остане без работа. Включително много лампазлии и наедрели полковници, които няма да има какво да командват. Нито политиците, нито висшите военни биха си вкарали такъв автогол.

    На второ място, това ще е много лош ПР за политиците на власт. Народът ни си обича армията, макар да не знае какво е истинското положение в нея. Закърмен е с "Велик е нашия войник", бойната слава на дедите ни и т.н. И ако някой политик посмее да приземи бойната авиация (нищо, че тя си е практически приземена и работа не върши) и докара чужди самолети да пазят родното небе, този политик е пътник.

    И на трето, но не и последно място идва мощното влияние на руското лоби в политиката и армията. За Русия е най-изгодно сегашното положение - зависима и плащаща яко, но небоеспособна българска авиация.

    Руското лоби не позволи да се осъществи преди години най-добрият и евтин вариант за нашите ВВС - да направим като поляците. Те теглиха една майна на руснаците и започнаха да обслужват и ремонтират съветските си самолети сами! А резервните части първоначално си ги намираха на международния свободен пазар (има такъв, не е като да няма), а постепенно взеха да си ги произвеждат сами. Ама нямало лицензи и гаранции от производител! Ами майната им на лицензите и гаранциите, това са военни самолети, каквито стандарти наложим ние като държава, това ще е!

    Единственият политик, който се опита да направи нещо подобно, беше Николай Ненчев. Той определено не беше най-добрият министър на отбраната, но се опита. И беше саботиран всячески, по всички линии. Дори му повдигнаха обвинение, че е накърнил интересите на... РСК "МиГ"!

    В този саботаж сериозна роля изиграха Румен Радев и подопечните му пилоти от Графа, включително Н. Русев, като заплашиха, че няма да летят на ремонтирани от поляците самолети.

    Тук е редно да се отбележи, че полските МиГ-29 и Су-22 бяха оборудвани с натовска система IFF (свой-чужд), тъй като вече бяха скъсали пъпната връв с Русия и нямаше опасност руснаците да се докопат до нея и да я компрометират.

    За нашите това е невъзможно, тъй като се влиза в порочен кръг. Руснаците не дават лиценз на друг да постави такова оборудване и заплашват, че ще свалят гаранцията от самолетите, ако някой без лиценз го постави. Американците няма как да им дадат тази секретна система в ръцете. А нашите политици и лампазлии ги е страх да скъсат пъпната връв с Русия, мощното руско лоби не позволява. Така порочния кръг се затваря.

    Нека си признаем, съветската бойна техника е замислена да се експлоатира и обслужва само при наличието на тесни контакти със СССР, съответно Русия. Така Москва упражнява контрол и влияние. МиГ-29 в нашия, "експортен" вариант, не прави изключение. Всичките му по-важни системи и агрегати са с чувствително намален ресурс в сравнение със същите самолети в съветските/руските ВВС. Така се постига двойна цел. Първо, по-често се плаща за ремонти. И второ, ако нещо се влошат отношенията с Русия, самолетите остават на земята.

    Накратко, нашите МиГ-29 са дойна крава за Русия и камък на шията за България. Поне докато не скъсаме решително пъпната връв с Русия. За което българските политици и висши военни нямат кураж. А вече може би е и късно за това, поляците приключват окончателно със съветските самолети.
    _______________________________________________________

    Колкото до лицето Н. Русев (трудно ми е да го нарека генерал, познавам го отдавна и знам що за стока е), той е типичен представител на настоящия офицерски състав, за който стана дума по-горе. И по стечение на обстоятелствата - командир на базата в Графа. Включително на обстоятелството, че е женен за дръШката на микрофон Габриела Наплатанова, дъщеря на червения чугун полк. Наплатанов. И на това, че е протеже на Румен Радев. Който пък е протеже на ген. Решетников от КГБ...

    П.П. В интервюто си лицето Русев нагло излъга, че Полша купува от Русия резервни части за своите МиГ-29. Не е вярно. Полша има своя авиационна индустрия и огромна част от необходимите резервни части си ги произвежда сама. В единични, изключителни случаи набавя някои неща от международния свободен пазар. Има такъв.

    Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction.
  43. 43 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    Накрая ще обяват, че не е имало черна кутия и всички по върховете ще са доволни.СРАМ!
    —цитат от коментар 10 на Инженер Раул Викторов


    Ще се учудиш ли? Та самолета е сбирщайн от други самолети. Конкретната машина е от прясно ремонтираните в Русия!!!!! В нета беше изтекла информация че самолетите след ремонта са били с неработещи катапулти и няколко други "дребни" джунджурии. Вчера командира на Графа се кълнеше, че ако я няма капачката на вентила на гумата на самолета няма да го пуснат да лети....ама хората от летището имат друго мнение!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  44. 44 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    за едни приятели от НАТО да попитам, нещо помощ туй онуй . Все пак не сме си правили сами учението . Приятели , приятели ама поръчката е изпълнена с цената на живота на един достоен българин, евроатлантически михлюзи.
    —цитат от коментар 41 на DonKey Hot


    Насила помощ не става! Имало е предложения, но нашите са ги отклонили! Точно по Путински!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  45. 45 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    До коментар [#38] от "Инженер Раул Викторов":

    Учил си геометрия. Сметни площ на основа на конус, височина 75 м, скорост на водата 1 възел /няма по бързи течения/ и смятай.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  46. 46 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 467 Неутрално




    Насила помощ не става! Имало е предложения, но нашите са ги отклонили! Точно по Путински!
    —цитат от коментар 44 на chichka


    Подобно на "Курск", докато не се убедят сами колко са некомпетентни.

  47. 47 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    Черната кутия трябва да има предавател , който да издава нейното местонахождение. Вероятно той не работи. В руската военна техника от съветско време всичко е скапано.
    —цитат от коментар 3 на tacheaux


    Доколкото съм запознат така е при гражданската техника.
    При военние еле па при руснаците не е така.
    Главно поради шпиономания да не вземат други да я намерят и да получат достъп до безаналоговите им технологйи.
    Което безспорно е така достатъчно е да се гледа видеото на Черната кутия на сваленото СУ.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  48. 48 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2258 Неутрално

    До коментар [#42] от "kahles":

    Това е достойно да се зачука с голям пирон на вратата на Народното събрание.

  49. 49 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    До коментар [#42] от "kahles":

    "Ето и моето скромно мнение. Позволявам си да имам такова, след 36 години в авиацията, половинато от тях - във ВВС. И след 12 000 часа като пилот."
    Ти даже и трамвай не си "пилотирал" като чета глупостите къде си писал. Впрочем само началото и края прочетох, за другото нямам време за губене.
    "Полша има своя авиационна индустрия и огромна част от необходимите резервни части си ги произвежда сама."
    Е какво пишат украинците, а другото
    https://medium.com/@hu_diletant/poland-mig-29-a9f33f5bb5fb

  50. 50 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    Аман от разбирачи в този форум. Да търсиш отломки на самолет във военен полигон използван от десетилетия си е все едно да търсиш определена игла в ... куп игли. Доколкото знам, има включили се доброволци с най- съвременна техника в търсенето, при това безвъзмездно. В същото време същата техника с която разполагат някои държавни предприятия бездейства.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  51. 51 Профил на sturmgewehr44
    sturmgewehr44
    Рейтинг: 430 Весело

    Най вероятно черната кутия е с качеството на консервена кутия русенско варено, за който се сеща, съветската военна железария като цяло е пълна скръб, то и едни хеликоптери в Афганистан бяха бронирани, ама стингърите ги разкъсваха като гнили кашони.
    —цитат от коментар 17 на Consumer


    "пълна скръб"; искаш да кажеш "пълна скрап"

    Думата СВАСТИКА идва от санскритското स्वस्तिक (свастика), което означава предмет, носещ щастие или предвещаващ добро, и по-точно отличителен знак, който се поставя върху предмет или човек, за да носи късмет. Свастиката съпътства цялата история на човека. В националния археологически музей могат да се открият грънци с изрисувани свастики от времето на прототраките 6000 – 3000 пр.н.e. Свастика може да се види на една от църквите в Стария град в Несебър, като там е поставена като орнамент на апсидата от външната страна, а така също в археологическите находки под църквата Света София в град София, както и във вила „Армира“, като мозайка на пода.
  52. 52 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2805 Любопитно

    Не виждам какво толкова са се фокусирали върху черната кутия. Като намериха черната кутия на малайзийският Боинг да не би да установиха еднозначно каква е причината за катастрофата попадение от ракета на самолет или от ПВО? В случая е достатъчно да открият двата двигатела на самолета които са доста големи. Ако самолета е свален с ракета тя би трябвало да се е взривила именно в тях и да остави безспорни деформационни следи!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  53. 53 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1483 Любопитно

    До коментар [#42] от "kahles":
    възможно е и да сте професионалист, но сте много политически мотивиран което ви прави и пристрастен.

    ум море, глава шамандура
  54. 54 Профил на Птоломей Едно
    Птоломей Едно
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Какво търсите, тъпанари неземни, след като кутията е с ДжиПиЕс...

    люта цензура се шири в Дневник, прокопи пак се точи на властта
  55. 55 Профил на Ivan Stoev
    Ivan Stoev
    Рейтинг: 238 Разстроено

    И децата разбраха, че самолета е свален от "приятелски огън". Стига вече театър..

  56. 56 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    До коментар [#34] от "Daria ":

    https://www.bbc.com/russian/news-49484320

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  57. 57 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    Черните кутии ще бъдат намерени, но много късно, за да покажат нещо. Ще бъдат безполезни.

    В този случай доста намирисва. Военен пилот лети в плитко море близо до брега на родната си страна и изчезва без следа? Няма никакви данни за последната му локация? Няма никакви радарни данни или GPS? После го търсят няколко дни в малък ограничен участък и не могат да го намерят? Търсят черната му кутия с дни и нищо? Разбирам самолетът да е паднал в Атлантическия океан, ама това е Черно море и 10-20 км от българския бряг все пак.

    Въпросът, който аз задавам, е кой и защо НЕ иска да намери черната кутия? Цял огромен изтребител е паднал в плитко море и никой не може да намери къде се е случило.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  58. 58 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 782 Неутрално

    "Временно е спряно търсенето на черната кутия на падналия в морето самолет..."

    Да спрат за постоянно - то никой няма да има сметка да се открие тази кутия (както се разбра)...

  59. 59 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 927 Неутрално

    "МиГ-29, снимката е архивна."(надпис под снимката)

    Самолетът също.
    Пилотите ни летят на ретро самолети, при това руски боклуци, без тренировки, но трябва да изпълняват съвременни задачи с тия таратайки! Нещо като да се състезават с москвичи срещу съвременни автомобили от формула 1 и да ги притискаме да вземат първото място и да станат шампиони.
    Ами... просто ги убиваме тия хора

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  60. 60 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 733 Любопитно

    До коментар [#42] от "kahles": Колега, на какъв самолет/хеликоптер сте летял във ВВС? Колко стрелби по ЦП-100 имате на Шабла, а може би и в Астрахан по РУМ? От написаното от Вас оставам с впечатлението, че такива не сте изпълнявали и не познавате тази материя. Опровергайте ме, ако греша.

  61. 61 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 927 Неутрално

    До коментар [#42] от "kahles": Колега, на какъв самолет/хеликоптер сте летял във ВВС? Колко стрелби по ЦП-100 имате на Шабла, а може би и в Астрахан по РУМ? От написаното от Вас оставам с впечатлението, че такива не сте изпълнявали и не познавате тази материя. Опровергайте ме, ако греша.
    —цитат от коментар 60 на Гарван


    А защо вместо ти да опровергаеш написаното от него, го караш да доказва, че не е лаик? И от къде следва, че ти си компетентен да му давашш оценка? Защото си успял да съчиниш 2 въпросчета към него ли?
    Който не е стрелял в Астрахан, не е пилот! Ти с едно изречение унищожи авиацията на всички в НАТО! И в останалия свят, освен Русия.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  62. 62 Профил на kahles
    kahles
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    До коментар [#42] от "kahles": Колега, на какъв самолет/хеликоптер сте летял във ВВС? Колко стрелби по ЦП-100 имате на Шабла, а може би и в Астрахан по РУМ? От написаното от Вас оставам с впечатлението, че такива не сте изпълнявали и не познавате тази материя. Опровергайте ме, ако греша.
    —цитат от коментар 60 на Гарван


    1. От изтребителите - МиГ-21М и МФ
    2. Една
    3. Нула

    Повече подробности, когато съобщите вие на какво сте летяли и колко и какви стрелби сте изпълнявали.

    Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction.
  63. 63 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#61] от "quatro_4x3": Говорител ли му се явяваш? Основно защото не познава как се изпълняват стрелбите и най важното МЕРКИТЕ ЗА БЕЗОПАСНОСТ, не познава самолета, неговите системи и политизира катастрофата. Това един пилот ( политизирането) не би го направил.

  64. 64 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    "В щаба на Военноморските сили продължава работата по анализиране на наличната информация с цел прецизиране на координатите....."

    Не знам в кой век живеят. Всеки съвременен телефон има софтуер за приемане и разчитане на gps сигнал. И когато става дума за скъпа машина е редно данните да се предават в реално време и записват. Да допуснем, че по време на война може да се крие подобна информация по време на учение в териториални (или в най лошия случай около) води това е несериозно. После с техниката. Никой не е казал, че България следва да разполага с такава техника. Защо се оправдават така идиотски? Такъв тип технкка се наема заедно със специалистите работещи с нея. Защо не е нает такъв екип? Времето било лошо! Под водата времето едва ли има значение. Намират се близо до пристанища и няма да се спускат на голяма (за специализирана подводница) дълбочина. Преди 3 дни пък казаха, че черните кутии издържали 4 дни!?!? Защо шикалкавят? Какво крият? Защо журналистите не разследват? После защо не вярваме нито на управляващи, нито на политици, нито на журналисти. Защо си мисля, учението е много близо до Крим, който Русия въоръжи до зъби със стари, но опасни оръжия? От друга страна знам и на какъв хал е българската армия. Въпроси без отговор. Не знаят ли, че истината ще лъсне скоро. Защо затъват в лъжи?

  65. 65 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#62] от "kahles":

    МиГ-21 БИС поне 4
    МиГ-23 пак там и 2 Астрахана.
    Та към темата щом сте запознат спомняте ли си мерките за безопасност на всяка предварителна? Мерките за безопасност при стрелбите с минималната височина? Щом сте летял на 21 сигурно си спомняте, че дори този архаичен самолет има радиовисотомер и режим "увод с опасной высоты" на АП155. За 29та да не говоря. С удоволствие бих спорил с Вас без политизиране.

  66. 66 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#65] от "Гарван":

    Само предполагам но сигурно това е едното от нещата които са ти направили впечетление?
    "МиГ-29 е практически безполезен по отношение на руски военни самолети, радарът ги разпознава като "свои". Ако трябва да се "работи" по тях, това е възможно единствено визуално, с оръдието."

    Имаш ли представа как работи системата свой чужд?Четири цифрен код? Примерно ако сега наши мигове прихванат руски целите от радара се показват на HUD а като единични точки /враг ,непознат) или двойни за приятелски?

    Не съм пилот просто ми е интересно.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  67. 67 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#66] от "Jalis Ironhammer": Аз не съм летял на МиГ-29. Старите МиГове имат СРО(самолетен радиоответчик ) със предварително настроени филтри. Пилота слагаше определеният за деня/часовете код. На РЛС ако самолетът е свой илзизаше двойна метка. Това е по спомени, все пак отдавна съм напуснал родните ВВС.

  68. 68 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#67] от "Гарван":

    Много интересно, мерси.

    Благородно завиждам. Особено за 21. Егати сложния самолет.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  69. 69 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 867 Неутрално

    Е, дано поне нефт намерят. Или Атлантида.

  70. 70 Профил на kahles
    kahles
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    До коментар [#62] от "kahles":МиГ-21 БИС поне 4МиГ-23 пак там и 2 Астрахана.Та към темата щом сте запознат спомняте ли си мерките за безопасност на всяка предварителна? Мерките за безопасност при стрелбите с минималната височина? Щом сте летял на 21 сигурно си спомняте, че дори този архаичен самолет има радиовисотомер и режим "увод с опасной высоты" на АП155. За 29та да не говоря. С удоволствие бих спорил с Вас без политизиране.
    —цитат от коментар 65 на Гарван


    Хм... Двойнствени сегнали изпращаш, "колега"!

    От една страна, знаеш как се наричаше автопилота на МиГ-21.

    От друга, дрънкаш глупости за някакъв въображаем режим "увод с опасной высоты" на автопилота.
    МиГ-21 имаше единствено звуково предупреждение за опасна височина. Ако го настроиш и включиш. Като максималната височина, на която можеш да го настроиш, е 600 метра. Самият радиовисотомер се не работи на височини над 600 метра изключва се автоматично. И се включва автоматично под тази височина.
    А и как да има автопилотът такъв режим, като не е свързан с управлението на двигателя и дори да изведе самолета от стръмно снижение, кой ще бутне ръчката, че да не се срине самолета?

    Но... минали са години, някои неща се забравят. Така че, още два въпроса, които не може да си забравил:

    1. Какво е изделие 020? А 021?
    2. Защо при отказ на основна хидросистема на МиГ-21 на стратосферна височина (свръхзвукова скорост, на форсаж) едиствения изход е снижение до 4-6000 метра и катапултиране?

    Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction.
  71. 71 Профил на kahles
    kahles
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    Хм... Нещо изчезна "колегата" Гарван... Май рови усилено в мрежата... Ама там тези отговори ги няма...

    Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction.
  72. 72 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#70] от "kahles": Искрено се съмнявам, че сте летели на МиГ-21. АП-155 има три режима Стабилизация, Приведение и Увод. Едно от седемте действия на старта е да вкл. режим Стабилизация. Някой МиГ-21БИС имаха и САУ свързано с РСБН. Кой випуск сте, къде, кога и при кой сте служили. Може да сме служили заедно.

  73. 73 Профил на kahles
    kahles
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    И като сме се хванали, още един въпрос!

    Изяснихме, че автопилотът на МиГ-21 с обозначение АП-155 няма режим "увод с опасной высоты". Имаше, обаче, един друг режим - "Приведение к горизонту". Та откъде се включваше, къде беше кнопката, "колега" Гарван?

    Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction.
  74. 74 Профил на kahles
    kahles
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    До коментар [#70] от "kahles": Искрено се съмнявам, че сте летели на МиГ-21. АП-155 има три режима Стабилизация, Приведение и Увод. Едно от седемте действия на старта е да вкл. режим Стабилизация. Някой МиГ-21БИС имаха и САУ свързано с РСБН. Кой випуск сте, къде, кога и при кой сте служили. Може да сме служили заедно.
    —цитат от коментар 72 на Гарван


    Грешка, "колега"! АП-155 на МиГ-21 има само два режима - "Стабилизация" и "Приведение (к горизонту)".

    Имате познания, но все повече се убеждавам, че не сте пилот, поне не на МиГ-21. Приличате ми повече на техник, който се прави на пилот. Повече подробности относно випуска и къде съм служил, когато отговорите:

    1. Какво е "изделие 020"?
    2. Къде е кнопката "Приведение"?
    3. Защо при отказ на основна хидросистема при на голяма височина и свръхзвукова скорост се налага катапултиране?

    Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction.
  75. 75 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#73] от "kahles": Нищо не сме изяснили защото не знаеш режимите на АП155 щот толкова и си летял на МИГ-21. За кнопката няма какво да ти обяснявам, няколко години бях облиташ с Гека ако въобще знаеш кой е. За сведение радиовисотомерът на МиГ-29 и Су тата е до 1500м. Ясен си ми! Айде със здраве достатъчно време ти отделих "колега".

  76. 76 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#74] от "kahles": Както казваше един истински колега /Бог да го прости/не обичам да оставям магарето си в калта. Ето интструкцията на спарката МиГ-21 с които летяхме и ние. Прочети и научи какви са режимите на АП-155 и спри да пишеш за неща от които нямаш капка понятие, камо ли да си управлявал такъв самолет. https://zinref.ru/000_uchebniki/04600_raznie_3/170_mig21_samolet_rukovod/000.htm

  77. 77 Профил на izq46648498
    izq46648498
    Рейтинг: 173 Неутрално

    До коментар [#42] от "kahles":

    Поклон, господине!

  78. 78 Профил на kahles
    kahles
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    До коментар [#74] от "kahles": Както казваше един истински колега /Бог да го прости/не обичам да оставям магарето си в калта. Ето интструкцията на спарката МиГ-21 с които летяхме и ние. Прочети и научи какви са режимите на АП-155 и спри да пишеш за неща от които нямаш капка понятие, камо ли да си управлявал такъв самолет. https://zinref.ru/000_uchebniki/04600_raznie_3/170_mig21_samolet_rukovod/000.htm
    —цитат от коментар 76 на Гарван


    Миличкият ми "колега"-преструвко! Не си и помирисвал боен МиГ-21, май си (бил) щатен ръководител полети (РП) в Графа и са те возили при разузнаване на времето на спарката МиГ-21УМ, толкоз! Затова ми пробутваш нейното оборудване, а не на бойния. Е, много поздрави на Стария и Стоян Петков!

    Та, за последен път, за да ти повярвяме, че наистина си такъв, за какъвто се представяш, нищо не ти струва да отговориш:



    Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction.
  79. 79 Профил на kahles
    kahles
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    До коментар [#76] от "Гарван":

    Та, за последен път, за да ти повярвяме, че наистина си такъв, за какъвто се представяш, нищо не ти струва да отговориш:

    1. Какво е "изделие 020"?
    2. Къде е кнопката "Приведение"?
    3. Защо при отказ на основна хидросистема на МиГ-21 при полет на голяма височина и свръхзвукова скорост се налага катапултиране?

    Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction.
  80. 80 Профил на kahles
    kahles
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    Гарванът, гледам, се скри в миша дупка...

    Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction.
  81. 81 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#78] от "kahles": Е браво издигам се от техник на РП. О готин така и предполагах, че след 36години в авиацията си 89 випуск. Доколкото знам Стоян се пенсионира също и стария. Те се возеха защото дойдоха от Чешнигирово в Графът и не преминаха курс за приучване. Аз съм служил заедно и със Сашо и Малкият Бог да го прости в Узунджово от този випуск. До последно преди да се махна летях, бичех дежурства и обучавах, тъй че не си ти който ще ме препитваш на инструкцията, след като и ти не я знаеш. Казах ти също, че правех и след заводско ОМЧ, така че много добре знаех тези случаи когато беше необходимо. Предполагам, че си летял в Добрич и не си стрелял в Шабла. BTW разбрах,че РП на полигона е бил от този випуск също. Айде със здраве, че Европейското е по-интересно. А ,имам и 2:42 мин на Ф-15, един РП няма този шанс да знайш.

  82. 82 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#78] от "kahles": Забравих единственият Добрички кадър от този випуск в Графът. Можеш да питаш Гуя кой го превозва когато дойде, ако си спомня.

  83. 83 Профил на kahles
    kahles
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    До коментар [#78] от "kahles": Е браво издигам се от техник на РП. О готин така и предполагах, че след 36години в авиацията си 89 випуск. Доколкото знам Стоян се пенсионира също и стария. Те се возеха защото дойдоха от Чешнигирово в Графът и не преминаха курс за приучване. Аз съм служил заедно и със Сашо и Малкият Бог да го прости в Узунджово от този випуск. До последно преди да се махна летях, бичех дежурства и обучавах, тъй че не си ти който ще ме препитваш на инструкцията, след като и ти не я знаеш. Казах ти също, че правех и след заводско ОМЧ, така че много добре знаех тези случаи когато беше необходимо. Предполагам, че си летял в Добрич и не си стрелял в Шабла. BTW разбрах,че РП на полигона е бил от този випуск също. Айде със здраве, че Европейското е по-интересно. А ,имам и 2:42 мин на Ф-15, един РП няма този шанс да знайш.
    —цитат от коментар 81 на Гарван


    ОК, приемам, КОЛЕГА си. Как да я знам инструкцията, като минаха почти 30 години. Ама и ти си я позабравил, гледам... Даже повече от мен!

    Нищо де, жив и здрав! Така и не разбрах, като оставим съмненията кой какъв е и за какво се представя, в какво не си съгласен с мен в поста ми под номер 42. Дори да си фен на протежето на Решетников, и ти си свидетел на всичко това.

    Апропо, "Бай Со" говори ли ти нещо?

    Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK