Хората да контролират колко качествени са новите пътища иска регионалният министър

Снимката е от срещата вчера на министър Комитова и шефът на "Автомагистрали" Стоян Беличев.

© МРРБ

Снимката е от срещата вчера на министър Комитова и шефът на "Автомагистрали" Стоян Беличев.



Качеството при строежа на пътища е болен въпрос и той може да се реши чрез граждански контрол, каза днес пред Би Ти Ви служебният министър на регионалното развитие Виолета Комитова. Тя обясни и как може да се постигне това. "Предлагаме в началото и в края на всеки нов или ремонтиран пътен участък да се поставя табела кога е въведен в експлоатация, кой го е построил и докога е гаранционният срок. Посочва се и телефон, на който хората могат да сигнализират, ако видят проблем", поясни Комитова.


С цел повишаване на качеството министърът предлага и промяна в начина на възлагане на проектите. "Това трябва да става с обществени поръчки, но инженерингът да не е в началото. Трябва да се започва с поръчка за проектиране, при която ще стане ясно колко и какъв материал ще трябва. Следва нова поръчка - за надзор и трета - за строителство. Но при обществената поръчка за строителство фирмите ще трябва да предложат цена при влагане на предвидените при проектирането количества материали", обясни Комитова.


Според нея държавата има нужда от фирми като "Автомагистрали", но то трябва да се управляват по-добре. До момента проверки на самото министерство и Сметната палата откриха, че дружеството е сключвало договори с подизпълнители за възложени на него проекти без обществени поръчки, като над 2 млрд. лв. са платени авансово.




По повод сагата със смяната на ръководството, Комитова изрази надежда, че със сегашния директор раздялата ще е цивилизована и той ще предаде поста веднага, след като новото ръководство бъде регистрирано в агенцията по вписванията.


Министърът не прие обвиненията, че иска да спре строителството на "Хемус". "Не съм казвала никога какви са ми приоритетите в строителството. Говорила съм само за приоритетите в управлението и те са да не се започва строителство преди да е получено разрешението за строеж, какъвто случай има в един от участъците на "Хемус" и да няма корупция", поясни Комитова.


На въпрос дали държавата може да си върне част от парите, изплатени авансова за различно проекти от "Автомагистрали", тя поясни, че за целта първо договорите трябва да изтекат, след това да се види какво е свършено по тях и едва тогава може да се мисли за евентуално връщане, което обаче не е в правомощията на МРРБ, а на Националната агенция за приходите. Комитова посочи, че в момента от НАП проверяват договорите.


На въпрос за съдбата на небостъргача "Златен век" Комитова отговори, че в момента 10 юристи проучват казуса и скоро ще има становище на министерството.


Строителството на "Златен век" беше подновено, след като ВАС през май окончателно отмени заповедта началника на ДНСК за спирането му. Днес кметът на "Лозенец" Константин Павлов обяви, че ще сезира главния прокурор по казуса.

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на GOGO
    GOGO
    Рейтинг: 52 Неутрално

    как без да се краде? Боко нали трябва да прибира 60% от парите, а с останалите подизпълнителите да се изяждат.

  2. 2 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1722 Неутрално

    Ама да разбира се - доброволен граждански строителен надзор...Тази министърка от кое кръстовище са я събрали?

  3. 3 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1150 Неутрално

    Качеството е отрицателно.

    мурзилка
  4. 4 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Това предложение е нещо като зов на удавник. Който търси сламка за да се хване.
    След като имаме специална "Дирекция за национален строителен контрол /ДНСК/". Която:
    "Дирекция за национален строителен контрол (ДНСК) е второстепенен разпоредител с бюджет към министъра на регионалното развитие и благоустройството.
    ДНСК упражнява контрол по спазването на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и на нормативните актове по прилагането му при проектирането и строителството, в т.ч. влагането на качествени строителни материали и изделия с оглед осигуряване на сигурността, безопасността, достъпността и другите нормативни изисквания към строежите, и обследва и документира авариите в строителството."
    Башка, всеки строителен обект има отделна от строителя фирма, чиято работа е да следи как се изпълнява строителството.
    Всички тези "контрольори" са на заплата и работата им е точно това - да контролират строителството.
    А сега предлагаме граждански контрол. От баба Гицка и чичо Пенчо.
    Някак несериозно изглежда.
    Меко казано.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  5. 5 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    "Хора да контролират колко качествени са новите пътища иска регионалният министър"
    .......

    Нема нужда от хора, Кмета е достатъчън.

  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1249 Разстроено

    Мъкаааа, мъка. И тази е министър.

  7. 7 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7228 Неутрално

    До коментар [#2] от "jazzdevil":

    "Предлагаме в началото и в края на всеки нов или ремонтиран пътен участък да се поставя табела кога е въведен в експлоатация, кой го е построил и докога е гаранционният срок. Посочва се и телефон, на който хората могат да сигнализират, ако видят проблем".
    Къде тука става въпрос за надзор. Просто граждански дълг е, да сезираш за нередности и проблеми.

  8. 8 Профил на Glock
    Glock
    Рейтинг: 35 Неутрално

    До коментар [#2] от "jazzdevil": "Предлагаме в началото и в края на всеки нов или ремонтиран пътен участък да се поставя табела кога е въведен в експлоатация, кой го е построил и докога е гаранционният срок. Посочва се и телефон, на който хората могат да сигнализират, ако видят проблем".Къде тука става въпрос за надзор. Просто граждански дълг е, да сезираш за нередности и проблеми.
    —цитат от коментар 7 на Роси


    на бившото бкп и да му обясняваш до си знае неговото , не искат гражданско общество и демокрация тези , искат си лидер който да им заповядва какво да правят, те сами не могат да се сетят - калинки

    “In the Kamigata area, they have a sort of tiered lunchbox they use for a single day when flower viewing. Upon returning, they throw them away, trampling them underfoot. The end is important in all things.” ― Yamamoto Tsunetomo, Hagakure: The Book of the Samurai
  9. 9 Профил на eu_geto
    eu_geto
    Рейтинг: 85 Разстроено

    И да сезираш и да не сезираш...щом кмета е ГЕРБ-ер, само "гербери" ще никнат от дупките на пътищата.

    И не ме гледай българино строго, че ще носиш защото явно моеш да носиш много.
  10. 10 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    Хора да контролират колко качествени са новите пътища иска регионалният министър

    Гений. Неговите хора.

    09 Jun '20 — Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители 13 May '19 — Tео Ушев: Президентът и жена му са чудовищно прости
  11. 11 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5137 Неутрално

    Добре ще е контрола да е обществен

  12. 12 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Ама да разбира се - доброволен граждански строителен надзор...Тази министърка от кое кръстовище са я събрали?
    —цитат от коментар 2 на jazzdevil


    Защо от кръстовище - тя си има "къщи за тъщи "! Но както при Ленчето на Серж по въпроса не се шуми !
    Комитова има обща фирма с дъщеря си Гиляна, основана през 2009 г. Тя е получател на европейско финансиране / 400 000 лв суха пара / по Програмата за развитие на селските райони, с което са изградени две къщи близнаци в Поморие, които да се използват като къщи за гости.

  13. 13 Профил на Корабов
    Корабов
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Това е позицийка за Кмета да позалеби сиромаха, нещо като "доброволен отрядник по строителството на пътища".

  14. 14 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2941 Неутрално

    Хората нищо не могат да контролират. Има си цяла агенция ДНСК, а в ЗУТ процедурата е перфектно описана. Единственото изискване е България да не се управлява от Бос и мутри, а от нормална законна власт.
    Ако някой чете закона, ще разбере колко плътно и всеобхватно нормите и правилата обхващат строителния процес, така че отклонения и безобразия практически да са невъзможни. Разбира се има и някои дупки в закона, който лобистите-законотворци са оставили за своите шефове, но те лесно и бързо може да бъдат запушени.

  15. 15 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3057 Неутрално

    Тая кака днес цял ден успешно се бори за приза калинка на калинките :)

  16. 16 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 1731 Весело

    " Посочва се и телефон, на който хората могат да сигнализират, ако видят проблем", поясни Комитова."

    Този телефон най-вероятно ще дава непрекъснато заето или ще бъде импулсен.

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4498 Неутрално

    До коментар [#6] от "442":

    "Мъкаааа. Мъка."

    Знаем, че от изборите насам все ви е мъчно! След 11.07 още по-мъчно ще ви стане!

    Ако на участъка от АМ Тракия между Чирпан и Ст. Загора имаше табела с надпис докога е гаранционния срок, щеше да стане ясно, че асфалтът се накъдри доста преди изтичане на гаранцията. Но ГЕРБ изчакаха гаранцията да изтече и едва тогава започнаха да говорят за проблемите в този участък. Няма да накърнят интересите на спонсорите от Трейс я.

  19. 19 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3878 Неутрално

    Най-доброто решение е да се наемат експерти от чужбина!

  20. 20 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3878 Неутрално

    До коментар [#7] от "Роси":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Това предложение има някакъв смисъл!Държавата "дрема" за скандалният участък между Стара Загора и Чирпан, където магистралата беше станала на вълни и имаше ограничения до 80-90 км в час!И през всичкото това време герберите си мълчаха и като мина срока на гаранцията веднага направиха скъп ремонт за сметка на данъкоплатеца!Освен това трябва да има забрана за за участие в търговете за некоректните фирми / като "Трейс" например/!

  21. 21 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3057 Неутрално

    До коментар [#20] от "bat_plamen":

    Даваш ли си сметка, че фирмата построила участъка или може би консорциума построили участъка вече може да не съществува :)

    Или не се сещаш как по Тракия работеше една фирма на Божков, която фалира и не довърши участъка и после беше сменена от друга.

  22. 22 Профил на 2029
    2029
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#18] от "vassilun":

    Аз за този участък съм писал във форума още преди 7-8 години. Но по интересно е кога е строен: по времето на Станишев. В чии ресор са магистралите: на регионалното министерство. А кой бе регионален министър когато е строен лота: Гагаузов. А сега съветниците на Гагаузов управляват в регионалното министерство. Начело с министъра и заместниците й.

  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4498 Неутрално

    До коментар [#21] от "realguru":

    Викаш няма нужда от гаранции, защото фирмата може да не съществува? Типично герберско съждение! Държавната фирма Автомагистрали каква гаранция дава на държавата? И ако се скапе един участък преди изтичане на гаранцията, за чия сметка ще е ремонтът?

  24. 24 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4498 Неутрално

    До коментар [#22] от "2029":

    Кога изтече гаранцията на този участък?

  25. 25 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Но само джигитите да имат право да оценяват! Как се държи пътят с 200, как се държи при тройно изпреварване, как се държи при два промила - екстремни тестове на новите участъци са нужни!

  26. 26 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    "....Министърът не прие обвиненията, че иска да спре строителството на "Хемус"....."

    Но на практика прави точно това.

  27. 27 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2777 Весело

    До коментар [#5] от "4ort":
    "Нема нужда от хора, Кмета е достатъчън."
    ++++++
    Прекрасно, нека контролира и своите със същия хъс!

    Еретик
  28. 28 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1552 Неутрално

    и после ако може лидно да си изразим мнението върху министъра

  29. 29 Профил на БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    Рейтинг: 2174 Неутрално

    доста смислено изказване на министъра

    ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ е ЕДИНСТВЕНАТА АЛТЕРНАТИВА с ясни и прозрачни идеи и цели !!!
  30. 30 Профил на БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    БЪЛГАРИЯ МОЖЕ МНОГО ПОВЕЧЕ
    Рейтинг: 2174 Неутрално

    След провала с инсинуацията за Хемус, сега следват празнословията за качеството. Тази психично неуравновесена жена не разбра ли, че всяко строителство, всеки път или магистрала си имат експлоатационен срок и гаранция, след което се налагат и ремонти?
    —цитат от коментар 17 на mtb211060219


    о да - при ГЕРБавато "строителство" "експлоатационния срок" е 2 дена след пускане, ако пък завали дъжд - не се стига и до пускане

    НИКОГА ПОВЕЧЕ ГЕРБ

    ДЕМОКРАТИЧНА БЪЛГАРИЯ е ЕДИНСТВЕНАТА АЛТЕРНАТИВА с ясни и прозрачни идеи и цели !!!
  31. 31 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2007 Неутрално

    Г-жа министърката да не забравя, че нейна задача е да стопанисва пътищата и за това й плащаме заплата.

  32. 32 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    Що хора, досега елфи и феи ли са контролирали пътищата? Има си държавни структури и агенции, които ядат пари от нашия джоб, за да вършат тази работа. Просто някой трябва да ги нарита здраво и да разкара калинките, за да започнат да работят.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK