С месец и половина закъснение във Варна беше представено предварително проучване за "леко метро"

Прогнозното трасе на т.нар. "леко метро" във Вяарна

© Презентация на

Прогнозното трасе на т.нар. "леко метро" във Вяарна



Данни от предварително проучване за изграждането на т.нар. леко метро във Варна бяха представени днес от местната администрация. То е извършено по поръчка на местната администрация от дружеството "Спато", а направените анализи разглеждат различни варианти за изграждане на железницата при предстоящото разширение и удължаване на централния бул. "Цар Освободител" до летище-Варна и до Индустриална зона на града.


Как беше възродена идеята за "леко метро" във Варна - тук.


След влизането в сила на Общия устройствен план на града през 2012 г. темата е коментирана спорадично, при това само като елемент от




непрекъснато отлаганото "светло бъдеще".


Тя проблесна и в програмата, с която през 2013 г. Иван Портних обяви, че ще довърши мандата на подалия оставка бивш кмет на града Кирил Йорданов.


"Варна е град с много високи подпочвени води, пишеше в нея. Не че е невъзможно да бъде изградено подземно метро. В градове с изградени подземни железници като Ротердам или Банкок нивото на подпочвените води е по-ниско от това във Варна. Обаче трябва много сериозно да се обърне внимание и на икономическата ефективност. Затова съм на мнение, че най-подходящо за Варна е тук да бъде изградена монорелсова железница".


В същата програма Портних обърна внимание и на друг положителен ефект от реализацията на този проект: "Праховите частици във въздуха, които се срещат в подземната железница, са доста различни от праха, който дишаме в другата заобикаляща ни среда, и това може да е вредно за здравето, написа той в публикация, поместена от местен сайт. Тези частици могат лесно да проникнат в тялото, включително в белите дробове, черния дроб, мозъка и бъбреците".


Идеята за градска железница влезе отново в публично обръщение в средата на юни м.г. в едно от предаваните на живо пътувания с джип до Варна на бившия премиер Бойко Борисов. Тогава той обяви в присъствието на кмета на града Иван Портних, че "Брюксел иска да види освен метрото (в София) и в други големи градове градска железница". Според казаното от Борисов тогава по евентуален подобен проект Варна ще се конкурира с Бургас. "Много сме напреднали, така че ще сме първи с нашия проект", каза в отговор Портних.


В началото на февруари т.г. от администрацията на варненския кмет обявиха, че предпроектното проучване трябва да е готово до края на март, но то бе представено едва днес - месец и половина по-късно. Цената за изготвянето му е 200 хил. лв.


Показаната днес разработка предвижда 7 участъка на трасето на железницата. Те трябва да свързват летището с центъра на града, жп, автогарата и курорта Златни пясъци. Отделни участъци е предвидено да свързват системата с индустриалната зона на близкия гр. Аксаково, крайезерната зона и да достига дори до курортните южно от Варна. Така в случай, че бъде реализиран, проектът ще е с трасе дълго близо 70 км.

Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5674 Любопитно
  2. 2 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3083 Любопитно

    Идеята е повече от прекрасна, дано реализацията не прилича на други инфраструктурни варненски проекти. И дано намерят финансиране, щото иначе...

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  5. 5 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5959 Неутрално

    Ако ще виси, като перде на корниз, по-добре нашенски фирми да се занимават най-много с кетъринга на обекта и нищо повече...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  6. 6 Профил на georgebigster
    georgebigster
    Рейтинг: 20 Весело

    ХА-ХА-ХА ... Най-мутренския град с най-крадливата община, щели да правят леко метро? Абе то тук АДЕКВАТНИ автобуси няма, последния рейс от центъра към краен квартал е в 21:30, много често го чакаш и така и не идва, даже и да отидеш половин час по-рано.

    Искрено бих се радвал ако печално известният Потник, пардон Портних (дето се нашмъркал в Израел на официална визита) бъде един ден осъден и то за поне 20 години. Това е най-престъпната Община в България, гарантирам Ви го ! Айде може да поспорят с Несебър...

  7. 7 Профил на dinko
    dinko
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Ша падне лапане и после ще се оправдаят че всъщност са имали в предвид канализация с влакове вътре

  8. 8 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3476 Неутрално

    "...най-подходящо за Варна е тук да бъде изградена монорелсова железница..."

    Горките варненци - след велоалеи и свлачища, сега и монорелсови железници ще им падат по главите...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  9. 9 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2343 Неутрално

    Нещо далеко по-леко от лекото метро не спъна ли варненската администрация?
    Нещо за билети ставаше дума, за автоматизация...
    Едни пари много пъти...
    Кво стана, работи ли?

  10. 10 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Варна има добър опит в подобни проекти.Дадоха милиони за камери в града, като после се оказа, че или не работят, или не са свързани с необходимите органи.Така и едни милиони се усвоиха за билетна система в градския транспорт, като нищо не бе направено.
    А какво да се каже за тръбата с фекалиите?!Според мен не е само символично и името на футболния ФеКа Черно море!
    А , да - и стадиона на Спартак Варна, за който се заклеха, че ще бъде ремонтиран, а после през част от трибуните, бе направен път!!!
    ГЕРБ наистина са страшни - ред в хаоса!!!!Уууу, тръпки да те побият!

  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4630 Неутрално

    "Леко метро" във Варна!

    Дано не последва съдбата на онази велоалея!

  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4521 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":

    Бойко ще ви го построи с европари.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1001 Весело

    ми ок варненци да си гласуват един заем за около 7-8 милиарда лева да си го изтеглят и погасяват близките 200 години защо занимавате останалите 90% от страната ;)

    :DD:D:D:D:d

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4521 Неутрално

    До коментар [#6] от "georgebigster":

    София няма да се даде лесно!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4521 Неутрално

    ОПРАВИХА ЛИ ФЕКАЛНАТА ТРЪБА?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2343 Неутрално

    🤣😂😂Администрацията във Варна е вдигната по тревога – за сега само с – – –
    Хайде почвайте да работите, че ми беше писнало от вас – в две съседни стаи не можахте да се разберете за моите данъци ЗА ПРОДАДЕН АПАРТАМЕНТ! Години ми пращахте искове за платени от друг собственик данъци!!!!!!!
    Некадърни за милиони, не за Варна!

  17. 17 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 984 Неутрално

    Голяма завист прозира за нещо което още се планира!Врачки вече предричат провал. Потайни и умни крадци, голямо крадене !България "сегодня" , с Радев "вперед"!
    Европа няма пари за вас!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА Радев - ОСТАВКА
  18. 18 Профил на Vadis Ki
    Vadis Ki
    Рейтинг: 557 Неутрално

    Естествено любимото а подобни чиновници е да се строи метро - защото за всички е очевидно че това ще струва много-много скъпо и като кажеш 1 милиард, 2 милиарда - 3 - никой нищо няма да каже, а те ще си крадат милиони от това и на никой не му пука че за 300 хиляден град метро или леко метро не е нито нужно, нито може да върне инвестицията някога. Във всички учебници по урбанистика е написано че метро има смисъл в гъсто-заселен град с население над 1 милион, а още по-добре 1,5 милиона. За такъв град като Варна, Пловдив, Бъргас най оптимален вариант е трамвай и като цена и като количество превожени пътници, да не говорим че съвремените трамваи могат да са дълги 35-40 метра, каквито има в Будапеща и Прага, които могат да превозват на веднъж няколко стотин човека - като мотрисите на третия метродиаметър в София.

  19. 19 Профил на goofy
    goofy
    Рейтинг: 418 Неутрално

    За някои особености около показания маршрут, особено участък 3, следва да покажат доста дейтална обосновка. Изпълнението на отсечката от ЖП гарата към бул. Христо Ботев е интересно как ще се случи, без да се пръснат десетки милиони за отчуждаване на земя и имоти.

    Иначе не Варна, а районът около града има нужда от интегриран жп транспорт. Да мислят повече за селцата наоколо, а не как да прокарат 4км отсечка на цена от десетки милиони през центъра на града.

  20. 20 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4057 Неутрално

    Идеята е повече от прекрасна, дано реализацията не прилича на други инфраструктурни варненски проекти. И дано намерят финансиране, щото иначе...
    —цитат от коментар 2 на boevbisser


    Идета е повече от глупава и дано не се похарчат поредните милиони нейната реализация.
    Това варненско метро ще бъде натоварено само през курортните 3-4 месеца , а през останалото време ще трупа загуби за поддръжка.

  21. 21 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    До коментар [#3] от "wts57812817":

    Леко метро, за тежки пачки и кюлчета.

    мурзилка
  22. 22 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5353 Неутрално

    Варненци вкараха пътя в стадиона, как ще се оправят с изграждане на метро макар и леко

  23. 23 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Спирка "Дупката", уважаемите пътници уведомяваме ви, че слизането на тази спирка се заплаща на касата на тим, цена 3.50.

    мурзилка
  24. 24 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3832 Неутрално

    Не знам дали е разумно във Варна да се строи метро.
    С тези земни размествания, с тази пясъчна почва??????

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  25. 25 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#18] от "Vadis Ki":

    Не е така, във Франция има метро в градове като Тулуза, Лил или Рен, които са сравними с Варна.

  26. 26 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7445 Неутрално

    Тимаджията Портних точи зъби за нов грабеж. Ами , да си отделят от бюджета на Варна, да вземат заем и да строят.

  27. 27 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 2687 Неутрално

    Голяма завист прозира за нещо което още се планира!Врачки вече предричат провал. Потайни и умни крадци, голямо крадене !България "сегодня" , с Радев "вперед"!Европа няма пари за вас!
    —цитат от коментар 17 на АмброзСП


    В Софето всичко е озверело! Пари на прованса не дават, а ако ще дават, дай варна и Бургас да се скарат, и столични чиновници арбитри да бъдат, и да преговарят за процента.
    Вчера всички надълго и нашироко коментираха регионалните избори във Франция, но вече 20 години 6-те нови региона чакат ли, чакат. Софето и дума не иска да чуе за регионализация - ако може всички евросредства там

  28. 28 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 2687 Неутрално

    ... Да мислят повече за селцата наоколо, а не как да прокарат 4км отсечка на цена от десетки милиони през центъра на града.
    —цитат от коментар 19 на goofy


    +++++
    Управляващите селяни (шопи, добричлии и компания) ако могат всичко ще го наблъскат в отсечката хотел Черно море - входа на Морската градина. А за по-удобно ще пуснат влака по Алея 1. Вече и площадън с големия и свръх скъп фонтан опустява. А още преди 40 години се заговори за изместване на центъра на града на запад - администрация, съдилища, областна управа, и разтоварване малко на трафика. Но не, там вместо административни сгради наблъскаха МОЛ-ове (половината от тях не работят). Изобщо в нашата мила родна страна който и да дойде на власт - чертае планове за година - две напред, и след това си купува имот я в Гръцко, я в Испания. далече от българи.

  29. 29 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2340 Неутрално

    Спирка "Дупката", уважаемите пътници уведомяваме ви, че слизането на тази спирка се заплаща на касата на тим, цена 3.50.
    —цитат от коментар 23 на Маршалов


    Дупката не беше ли на Гергов? Или всеки комунист си има дупка?

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  30. 30 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 2687 Неутрално

    До 26 от "Роси":

    Портних не е тимаджия! ГЕРБер софиянец, роден на 15.07.1976г. в София, с руско гражданство до 2011г., завършил френска гимназия в София, и МИО в Москва. Кадър е на Мултигруп, по-точно на звеното занимаващо се с туризъм, с бранда на Балкантурист на Нели Сандалска ( ДС кадър също). Преди да стане кмет на Варна Портних бе мениджър на Гранд хотел Варна.

  31. 31 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 2687 Неутрално

    Има някакви идеи за застрояване бреговете на езерото, но не знам по какви причини нещо се отлага. Както и вторият мост, дублиращ Аспаруховия, който да свърже АМ Хемус с пътя за Бургас и М. Търново
    Сигурно по същите причини, поради които АМ Хемус се строи 50 години.

  32. 32 Профил на goofy
    goofy
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#28] от "pontius_glarus":

    Не са ни виновни управниците, а пълната игнорантност на населението. Особено във Варна, всеки заровил глава, гледа да си оправи собствената кочина, а за това какво се случва около нея - пет пари не дава. Като нареждаме Портних, да споменем и избирателната активност на последните местни избори...

    37%.

    Процентът е показен и за това изобщо колко малко са останали варненците в града си, но за овчедушието пред всичките злоупотреби произходът не е извинение.

  33. 33 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    Варненци вкараха пътя в стадиона, как ще се оправят с изграждане на метро макар и леко
    —цитат от коментар 22 на pet_fire


    Ами стадиона сигурно има и още трибуни, през едната - шосе, през другата - метро.
    Ще стане най-комуникативният стадион в света.

  34. 34 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2504 Неутрално

    Това някаква шега ли е!? Там един подлез, който да не протича не могат да изградят, представям си какво ще стане с метро... Тръбата с фекалиите във Варненското езеро ще изглежда като дребен инцидент.

  35. 35 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Варненец съм, но не мисля, че този проект е жизнено необходим.

    За Варна е по-важен втори мост над Езерото (или тунел под него) за да се изведе транзитния трафик за южното Черноморие извън града. Както и връзка по този мост м/у АМ Хемус и АМ Ч. Море. Мостът и тази връзка биха стрували доста пари (поне 200 милиона лв)

    Ако трябва да дават пари за градска железница то др. градове са по-добри кандидати.

    Примерно линията Бургас - Сл. Бряг. Там вече има старо жп трасе м/у Бургас и Поморие, просто трябва да го удължат.

    Или пък да вкарат линията Пловдив - Асеновград под земята - имам предвид тази част дето е в града и заради която сега на някои оживени улици в града има жп бариери.

    Има много проекти дето са по-смислени от леко метро във Варна.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  36. 36 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 4773 Неутрално

    Идеята е повече от прекрасна, дано реализацията не прилича на други инфраструктурни варненски проекти. И дано намерят финансиране, щото иначе...
    —цитат от коментар 2 на boevbisser


    Финансиране от ЕС, някоя програма за зелена икономика!

    С метрото ще отпаднат значителен брой лични автомобили, влизащи във Варна всеки ден!

  37. 37 Профил на goofy
    goofy
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#36] от "Дария Колев":

    И как точно ще отпаднат тези автомобили, като метрото няма да е свързано с конкретните населени места, откъдето идват?

    Тролските заплати не знам дали ви ги вдигат, ама някакви курсове за повдигане на професионалното ниво, няма да е зле да ви осигурят. Говори с твоите хора от ГЕРБ, ще се намери "финансиране от някоя програма за зелена икономика".

  38. 38 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1169 Неутрално

    ".....и да достига дори до курортните южно от Варна. "

    За жалост, по добре известни причини, непосредствено на юг от Варна в момента няма курорти с "най-чиста вода". Сега има само обикновени квартали - Аспарухово и Галата.

  39. 39 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    До коментар [#18] от "Vadis Ki":

    Абе готви се краднене на парите и данъците на хората , в цели квартали над пътя за Златните нямат нито една асфалтирана улици от 10 години , улиците като в циганско гето ,едва влиза една кола ,няма сметоизвозване ,няма почистване ,това осветление е нечута екстра , ще правят метро , мръсни и долни идиоти от всички крадливи партии , ще трябва явно народно въстание ,за да се отърве народа от тази пасмина дето претендира да ни управлява ,че и да ги избираме ,ще кажеш ,че като дойдат другите ,кражбите ще спрат и ще изчезнат ,щото те честни ,руси със сини очи .

  40. 40 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    До коментар [#38] от "razor":

    Да направят един лъч на метрото направо в морето срещу Варна и да ги стоварват направо за подводно плуване на 2-3 мили навътре ,там тръбата с лайната не може да стигне и водата ще е по чистичка ,тъкмо да тръгне туризма,а и повече пари ще има за краднене ....

  41. 41 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Варна е пример за това как не трябва да функционира обществения транспорт. Ако все пак това начинание се реализира ще има голяма полза за гражданите и гостите на града. Скептичен съм само за финансирането. Метро искат да правят, а вече повече от 30 години не могат автобусните си линии да оправят.
    Бургас също имаше такава възможност, но тогава когато се решаваше бъдещата транспортна схема на града ( някъде към 2008/2009г. съветниците и кмета не бяха достатъчно смели да приемат най-скъпият от трите предложени проекта ( доколкото си спомням около 110 млн. лева), който включваше и градска железница. Първия проект беше най-евтин и беше само за подмяна с нови на всички автобуси, събирани втора и трета употреба от предишният бургаски кмет Йоан по цяла Европа. Прие се втория по цена ( подмяна на автопарка, нови трасета, спирки и др. ) - това което сега вече е реализирано. Разбира се тогава сумата по проекта за транспортна схема с железница изглеждаше много висока за бюджета на града ( въпреки че голям процент беше осигурен за финансиран от ЕС по проекта за интегриран градски транспорт).

  42. 42 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2087 Неутрално

    Те 7 километеа велоалеи не можаха да направят като хората, че градска железница ли ще направят. ахаха. Каква е разликата между трамвай и градска железница, че нещо ми се губи?

  43. 43 Профил на Petia Nikolova
    Petia Nikolova
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    Запълнихме дупката на пъпа на града, оправихме фекалната тръба, укрепихме свачищните участъци...та до лекото метро опряхме. 70 км. ... Бая крадене ще става. Сигур изхарчиха взетото от за булеварда...3 км. улица...Портних не е сменил две криви плочки пред Общината, тръгнал тунел под земята да прави. За още една въртележка или автомивка на Морска гара, пристанището дали ще остане?

  44. 44 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3075 Неутрално

    До коментар [#18] от "Vadis Ki":

    Е туй "леко метро" не е ли баш трамвай :)

    Ако кажеш трамвай и звучи тъпо, но явно като смениш името на "леко метро" и всички се кефят. :)

  45. 45 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4022 Неутрално

    Пак се канят да окрадат едни евро пари!

  46. 46 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    До коментар [#29] от "Корки":

    Въх, ми те толкоз мултаци, че вече не мога ги различавам.

    мурзилка
  47. 47 Профил на wpo34378687
    wpo34378687
    Рейтинг: 579 Неутрално

    До коментар [#38] от "razor":

    Може би имат предвид Камчия и Шкорпиловци.Та нали инвестициите на град Москва трябва да се подхранват. Но такова начинание е напълно безумно!!!! Първо ,общинския съвет без изключения е за затвора! Второ в града има изключително много архитектурни слоеве и това би ги разрушило! Трето,подпочвените води са много и са високи и почвите са пясъчни, а не като френските варовикови скали... и още много точки ,но ако има съдебна система в БГ,иначе няма смисъл!

  48. 48 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1206 Весело

    никой не иска да строи нищо...нещо като малка АЕЦ..да има схема за проучване ,ала бала или както буци казва пунта-мара...няколко годинки и едни 10 млн ще заминат..и пак няма да стане ама, ще е виновен някой друг...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  49. 49 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    Тези добре ли са?
    Метрото е супер скъпа инфраструктура, над 70 милиона лева на километър струваше в София, по 52 километра = близо 4 милиарда лева!!

    Има смисъл само в много затлачени градове, като София, милионен град с гъсто населена част с размери 10-15 км.

    Когато много от тези хора трябва да преминат през централната част ежедневно и настава тотален блокаж на транспорта, затова метрото го разтоварва и има 350 000 пътници всеки ден!

    Варна има 2-3 километра гъсто населена част, какви линии ще направят там?

    Цялото софийско метро е 52 километра и дневно превозва 350 хиляди души.

    Варненското щяло да е 70 километра и колко хора ще превозва?!?
    Цяла Варна е 350 хиляди, поне официално.

  50. 50 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    С Портних, който всичко изпортва, едва ли.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK