С месец и половина закъснение във Варна беше представено предварително проучване за "леко метро"

Прогнозното трасе на т.нар. "леко метро" във Вяарна

© Презентация на

Прогнозното трасе на т.нар. "леко метро" във Вяарна



Данни от предварително проучване за изграждането на т.нар. леко метро във Варна бяха представени днес от местната администрация. То е извършено по поръчка на местната администрация от дружеството "Спато", а направените анализи разглеждат различни варианти за изграждане на железницата при предстоящото разширение и удължаване на централния бул. "Цар Освободител" до летище-Варна и до Индустриална зона на града.


Как беше възродена идеята за "леко метро" във Варна - тук.


След влизането в сила на Общия устройствен план на града през 2012 г. темата е коментирана спорадично, при това само като елемент от




непрекъснато отлаганото "светло бъдеще".


Тя проблесна и в програмата, с която през 2013 г. Иван Портних обяви, че ще довърши мандата на подалия оставка бивш кмет на града Кирил Йорданов.


"Варна е град с много високи подпочвени води, пишеше в нея. Не че е невъзможно да бъде изградено подземно метро. В градове с изградени подземни железници като Ротердам или Банкок нивото на подпочвените води е по-ниско от това във Варна. Обаче трябва много сериозно да се обърне внимание и на икономическата ефективност. Затова съм на мнение, че най-подходящо за Варна е тук да бъде изградена монорелсова железница".


В същата програма Портних обърна внимание и на друг положителен ефект от реализацията на този проект: "Праховите частици във въздуха, които се срещат в подземната железница, са доста различни от праха, който дишаме в другата заобикаляща ни среда, и това може да е вредно за здравето, написа той в публикация, поместена от местен сайт. Тези частици могат лесно да проникнат в тялото, включително в белите дробове, черния дроб, мозъка и бъбреците".


Идеята за градска железница влезе отново в публично обръщение в средата на юни м.г. в едно от предаваните на живо пътувания с джип до Варна на бившия премиер Бойко Борисов. Тогава той обяви в присъствието на кмета на града Иван Портних, че "Брюксел иска да види освен метрото (в София) и в други големи градове градска железница". Според казаното от Борисов тогава по евентуален подобен проект Варна ще се конкурира с Бургас. "Много сме напреднали, така че ще сме първи с нашия проект", каза в отговор Портних.


В началото на февруари т.г. от администрацията на варненския кмет обявиха, че предпроектното проучване трябва да е готово до края на март, но то бе представено едва днес - месец и половина по-късно. Цената за изготвянето му е 200 хил. лв.


Показаната днес разработка предвижда 7 участъка на трасето на железницата. Те трябва да свързват летището с центъра на града, жп, автогарата и курорта Златни пясъци. Отделни участъци е предвидено да свързват системата с индустриалната зона на близкия гр. Аксаково, крайезерната зона и да достига дори до курортните южно от Варна. Така в случай, че бъде реализиран, проектът ще е с трасе дълго близо 70 км.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK