Близо 1 млн. пенсионери остават без увеличение от 1 юли

Близо 1 млн. пенсионери остават без увеличение от 1 юли

© Цветелина Белутова, Капитал



Близо 1 млн. души - 916 хил., пенсионирани преди началото на тази година, няма да получат осъвременяване на пенсиите си от 1 юли. Това показва справка на Националния осигурителен институт, изготвена след запитване на в. "Сега".


Увеличението от юли ще бъде 5% според швейцарското правило, което определя процент, равен на сбора от 50% от нарастването на осигурителния доход и 50% от индекса на потребителските цени през предходната календарна година. Осъвременяването с 5% се извършва върху действителния или запазен размер на пенсията към 30 юни 2021 г., без изплащаните към нея добавки, напомнят от осигурителния институт. Когато осъвремененият размер е под минималния размер на пенсията, той се приравнява на него, а ако е над максималния, се ограничава до този размер.


За малка част от тези 916 хил. пенсионери - 18 900 души, причината да останат без увеличение е, че действителният размер на пенсията им е ограничен от тавана и няма накъде повече да расте. Таванът бе увеличен от 1200 на 1440 лв. на 1 януари и повече няма се променя тази година.




За повечето възрастни, оставащи без увеличение обаче - 897 100 души, причината е по-неприятна - техните реални пенсии са толкова ниски, че дори с 5-те процента по швейцарското правило остават под размера на минималната пенсия у нас. Минималната пенсия също бе увеличена на 1 януари от 250 на 300 лв., поради което сега няма да се променя.


Пълното увеличение от 5% ще получат 1 092 900 пенсионери. Това е около 52% от всички 2 079 900 пенсионери в страната, показва справката на НОИ. От тази група пенсионери 59 100 души получават пенсии, несвързани с трудова дейност. Останалите получават пенсии за трудова дейност с размер между минималната пенсия и 1372 лв.


71 000 възрастни ще получат увеличение от 1 юли, но то ще е по-малко от определения размер по швейцарското правило. 5600 от тях сега получават между 1372 и 1440 лв., т.е. с пълното увеличение действителният размер на пенсията им надхвърля максимума. Над максимума обаче имат право да получават само някои хора, заемали висши длъжности - президенти, вицепрезиденти, премиери, председатели на Народното събрание и конституционни съдии.


Любопитна е ситуацията с останалите 65 400 души, за които увеличение ще има, но то ще е по-малко от 5%. Тези хора сега получават минимална пенсия, но след увеличението действителният размер на пенсията им ще надхвърли 300 лв. Така за тях това може да е второ увеличение за тази година, макар че фактът, че действителният размер на пенсията им не е толкова далеч от 300 лв. подсказва, че не са били от хората, за които през януари имаше 20% увеличение.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (64)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    Така нареченото "швейцарско" правило няма нищо общо със Швейцария...

  2. 2 Профил на 1908
    1908
    Рейтинг: 201 Неутрално

    Важното е да има лев за служебните крадци, а после и за редовните. Задължително и за циганите преди изборите. Такава е комунистическата схема на прехода.

    Няма мрак, който светлината да не може да разсее.
  3. 3 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 1827 Неутрално
  4. 4 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4511 Гневно

    2 079 900 пенсионери, близо 1.5 милиона Българи живеещи извън България, близо 1.25 милина под 18 годишна възраст....Колко души реално останаха в България?
    Колкото до пенсионерите и техните пенсии....300 лева е геноцид а не пенсия🤬

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  5. 5 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    Важното е да има лев за служебните крадци, а после и за редовните. Задължително и за циганите преди изборите. Такава е комунистическата схема на прехода.
    —цитат от коментар 2 на 1908


    Сега ще си върнем комунизЪма и преходът ще свърши.

  6. 6 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1894 Неутрално

    Пенсионерите нямат нужда от Бойковите 50 лева, а от справедливо изчисляване на пенсиите.
    Справедливо означава, този, който има повече стаж и повече вноски, да получава по-голяма пенсия от този, който примерно не е работил.
    И най-важното, да отпадне партийното разглеждане на отпускане на пенсия.
    Вие знаете какво имам предвид.
    Не на последно място, да се преразгледат абсолютно всички ТЕЛК-ове.
    Да се преосмислят и раннопенсиониращи се, най-вече военни/уж нямаме армия, а има военни/.
    Да се забрани на получаване на едновременно и на пенсия и на заплата /най-вече млади и здрави куроклатци, пенсионирани от МВР и назначени за охрана/.
    Абе ако искат та свършат работа ще намерят начин.
    Ако не искат или не им дават, оправдания колкото щеш.

    кратък
  7. 7 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    1 милион пенсионери на горния праг от 1500лв пенсия?
    И още 1 милион пенсионери от общо 6млн население.

    Бива си я тая държава.

    300 и 1500лв пенсия на по 1 млн, това прави 22млрд на година.

  8. 8 Профил на wsn491059612
    wsn491059612
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Да благодарим на тов. Борисыч за нашите щастливи старини.

  9. 9 Профил на cpl40723722
    cpl40723722
    Рейтинг: 1835 Неутрално

    Пенсионерите ИМАТ ГОЛЯМА НУЖДА ОТ БОЙКОВИТЕ 50 лева. Който няма нужда да ходи да ги връща. Както се изрази един специалист при повторно преизчесление на пенсиите те може и да намалеят.
    Аман от пропаганда.

  10. 10 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5229 Любопитно

    Тъжна история
    —цитат от коментар 3 на Oleg Iliev


    Прочете ли статията?

    Ето два цитата:
    Първо:
    "За малка част от тези 916 хил. пенсионери - 18 900 души, причината да останат без увеличение е, че действителният размер на пенсията им е ограничен от тавана и няма накъде повече да расте."

    За тези с максималната пенсия ли е "тъжната история"?

    Второ:
    "За повечето възрастни, оставащи без увеличение обаче - 897 100 души, причината е по-неприятна - техните реални пенсии са толкова ниски, че дори с 5-те процента по швейцарското правило остават под размера на минималната пенсия у нас."

    Или за тези с ниските пенсии, които и след увеличението с 5% ще са под мини9малната пенсия и заради това ще получават минималната такава?

  11. 11 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Ами ако бяха спрели да гласуват за комунистите толкова години вече!!!
    То ако не е БСП, ще е ГЕРБ!
    И нали се радват всеки път, я до Нинова, я до Борисов - със знамена и клетви, как им вярват и ги обичат?!
    Имам чувството, че и нас човек, като стане пенсионер и изведнъж изкуфява!Както до вчера е мислел нормално, изведнъж започва да изглежда, като зомбиран и се радва на всяко левче, което му дават на месец, бонус, а после бяга до урните и пуска ли пуска глас за комунистите!Нали тъй много се радваха на 50-те лева от ГЕРБ, с които ги купиха?Е, сега радостно ли е?!
    Може да изглеждам краен и циничен, но си точно така!Пенсионерите са най-много у нас и именно те определят до голяма степен изборите.И да не си правим илюзии и за това, че после децата и внуците им, отиват и остават в чужбина.А те се чудят после защо и вместо да обвиняват себе си, винят другите и най-вече - Костов!!!Ама наследниците им не ходят ни в Русия, ни в Северна Корея - при комунистите, ами в лошия и гнил капитализъм, откъдето им прашат да оцеляват не рубли, а долари или евро!

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 14 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1408 Весело

    Пенсионерите нямат нужда от Бойковите 50 лева, а от справедливо изчисляване на пенсиите.Справедливо означава, този, който има повече стаж и повече вноски, да получава по-голяма пенсия от този, който примерно не е работил.И най-важното, да отпадне партийното разглеждане на отпускане на пенсия.Вие знаете какво имам предвид.Не на последно място, да се преразгледат абсолютно всички ТЕЛК-ове.Да се преосмислят и раннопенсиониращи се, най-вече военни/уж нямаме армия, а има военни/.Да се забрани на получаване на едновременно и на пенсия и на заплата /най-вече млади и здрави куроклатци, пенсионирани от МВР и назначени за охрана/.Абе ако искат та свършат работа ще намерят начин.Ако не искат или не им дават, оправдания колкото щеш.
    —цитат от коментар 6 на Мариана Кълвачева

    Много глупости си сътворила, дрогарке.
    Пеесете лева вече са Радеви!
    Повече вноски и повече стаж, а нещо за размера на вноските, нема ли да кажеш? Или портиер с 40 години стаж осигуряван на мин.заплата, да получава повече от работил 35 години и осигурявал се н макс?
    Дрогарке, как си представяш млад и здрав мъж на 25 години, да отиде да работи, като охранител на мин. заплата? Ама нали след това, дрогарке, ще ривеш, че този човек след 40 години стаж, ще има малка пенция.

  14. 15 Профил на yxy36658763
    yxy36658763
    Рейтинг: 59 Неутрално

    Пенсионерите нямат нужда от Бойковите 50 лева, а от справедливо изчисляване на пенсиите...
    —цитат от коментар 6 на Мариана Кълвачева


    Преизчисляване на пенсиите е правено само при правителство на БСП.
    Последното преизчисляване е било през 2008г.

  15. 16 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2198 Любопитно

    До коментар [#6] от "Мариана Кълвачева":

    Уважаема, точно редовните платци в момента са с отрязани пенсии! Какъв стимул е за младите да се осигуряват, когато един ден ще им отрежат пенсиите с "тавана"? С отрязани пенсии в момента са под 20 х човека, но примера е заразителен! затова всеки крие осигуровки.
    Ако премахнат тавана на пенсиите, приходите ще се увеличат, защото хората ще виждат смисъл в осигуряването върхе реалните доходи.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  16. 17 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1894 Неутрално

    До коментар [#12] от "От Бункера на Бай Хой":

    Мисля, че ние от десетилетия вече не можем да изплащаме пенсии от двата приходоизточника -единият от вноски на работещите и вторият - разликата от бюджета.
    Това е ясно както на икономистите, така и на политиците.
    Затова компенсират, като преливат пари от едно перо в друго, а напоследък и от европарите, не зная това дали въобще е законно, но Кьовеши засега мълчи.
    Тенденцията е надолу, към влошаване.
    Не зная кога ще е "денят Х", но той идва и горко на този, който тогава е на власт.
    Затова и по-горе изписах някои от мерките, които ще спрат изтичане на пари от фонд пенсии и ще стабилизират донякъде.
    Споменах и думичката справедливост.

    кратък
  17. 18 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2198 Любопитно

    До коментар [#7] от "Тангра":

    Лъжеш, не са 1 млн хората с таван на пенсиите , 18000 са.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  18. 19 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 848 Неутрално

    2 079 900 пенсионери, близо 1.5 милиона Българи живеещи извън България, близо 1.25 милина под 18 годишна възраст....Колко души реално останаха в България?Колкото до пенсионерите и техните пенсии....300 лева е геноцид а не пенсия🤬
    —цитат от коментар 4 на padrino


    Ти къде си плащаш данъците ?

  19. 20 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1894 Неутрално

    До коментар [#16] от "chichka":

    Нямаме спор с вас защото сме от едната страна на темата, а никой не ни опонира.
    Този проблем е примерно някой ученик да не ходи системно на училище, и през цялата година е отсъствал.
    колкото и да подминава проблема, един ден отива да го изпитат.
    Отлагането не върши работа, накрая пак осъзнаваш че си много зле и няма начин да компенсираш незнанието.

    кратък
  20. 21 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 705 Гневно

    Абе най-пр@@@ани хората с най-ниски пенсии. Като винаги досега. Промяна ли?!

    П.П. Харвард-брадърс, к'ви ги вършите, бе?!

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  21. 22 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1802 Любопитно

    До коментар [#6] от "Мариана Кълвачева":

    Първо трябва да се разделят пенсиите за трудова дейност от останалите. От 2.1 милиона пенсионери около 850 000 получават пенсия, без да са внасяли нито лев. Това са социални пенсии, пенсии по болест, инвалидни пенсии.....
    Редно е тези пенсионни изплащания да минат към социалното министерство.
    Второ - казуса с пенсиите на държавните служители, за които държавата не внася пенсионни отчисления в пълен размер.

    Ако погледнем строго научно в жилите на турските султани тече повече руска кръв, отколкото при руските царе. От 36 султани само 13 са с доказан турски произход...
  22. 23 Профил на Случаен минувач
    Случаен минувач
    Рейтинг: 106 Неутрално

    Ех, сега ако имаше ред в хаоса, да има защита на частната собственост, добър бизнес климат, да се развива българския бизнес експортно, да дойдат инвеститори, Гугъл, Фолксваген, Тесла, да построят едни големи заводи, да наемат по пет десет хиляди души всеки, да плащат големи заплати, осигуровки, данъци, приватизираните предприятия да се развиват добре, да влизат пари в сребърния фонд, та веднага да им вдигнат пенсиите по 50-100-200%... oh wait..., това май вече го слушахме...

  23. 24 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5603 Неутрално

    Генерално трябва да се преосмисли пенсионната система у нас и да се нанесат някои очевадни корекции

  24. 25 Профил на yxy36658763
    yxy36658763
    Рейтинг: 59 Неутрално

    Ами ако бяха спрели да гласуват за комунистите толкова години вече!!! То ако не е БСП, ще е ГЕРБ!
    —цитат от коментар 11 на Капабланка


    Пенсионерите са гласували за народни представители!
    Но Иван Костов, Атанас Атанасов и другите депутати от ДСБ избраха комуниста Б.Борисов за министър-председател.
    Освен това няма нито един случай, когато депутатите от ДСБ да са подкрепили вот на недоверие срещу кабинета на комунистите от ГЕРБ

    До коментар [#11] от "Капабланка":

  25. 26 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1894 Неутрално

    До коментар [#22] от "mitko11":

    Тази тема има два аспекта и коментарът зависи от това чии интереси разглеждаме.
    Интересите на пенсиониращите се или интересите на държавата.
    Няма как да обхванем всичко.
    Но можем да започнем със справедливостта, защото тя е най-важната.
    И за пенсиониращите се и за държавата.

    кратък
  26. 27 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    Сега ще си върнем комунизЪма и преходът ще свърши.
    —цитат от коментар 5 на 4ort


    Няма да е сега, но е неизбежно. Никой не може да държи вечно общество достигнало по-висш стадий в примитивен капитализъм.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  27. 28 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Гарантирано от хунтата на Радев!

    по идея на Кмета.

  28. 29 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    [quote#10:"vassilun"][/quote]

    Прочетох я. Пенсии от порядъка на 300 лева са тъжна история според мен. Не искам да използвам думи като "геноцид" както бе споменато по-горе, но ако такива пенсионери нямат от някъде допълнителни доходи или децата не им помагат, не могат да водят достоен живот с толкова пари. Нищо радостно няма в това.

  29. 30 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1802 Любопитно

    До коментар [#26] от "Мариана Кълвачева":

    Справедливостта изисква да направим като в Германия - няма категорийни работници, полицаите например се пенсионират само 2 години преди общата пенсионна възраст, но след 45 годишна възраст се трудоустрояват и не гонят престъпници по улиците и т.н.

    Ако погледнем строго научно в жилите на турските султани тече повече руска кръв, отколкото при руските царе. От 36 султани само 13 са с доказан турски произход...
  30. 31 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1727 Гневно

    Тоест : "пенсионерите отново ще го ду..."!!!
    Ако изобщо доживеем до пенсия вероятно няма да можем да го докараме и до тези мизерни нива на пенсии в момента...

  31. 32 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 1810 Неутрално

    Най-справедливо беше при Жан Виденов.
    В един момент всички вземаха поравно:
    5-6 долара заплати и 2-3 долара пенсии:

    "През есента и зимата на 1996/1997 г. страната е в състояние на хиперинфлация. Средната работна заплата главоломно пада (по-късно, през февруари 1997 г., достига 5 – 6 щатски долара)"

  32. 33 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3378 Неутрално

    ми да
    как иначе да ги мотивираш да ходят да гласуват?!

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  33. 34 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Абе най-пр@@@ани хората с най-ниски пенсии. Като винаги досега. Промяна ли?!П.П. Харвард-брадърс, к'ви ги вършите, бе?!
    —цитат от коментар 21 на ТНТ


    Питай Сачева какви ги е вършила!
    Питай какви реформи направиха ГЕРБ!
    Аз ще ти кажа - занимаваха се с рекет на бизнеси, а за пенсионерите решиха да им хвърлят стотинки от прозореца на джипката

  34. 35 Профил на K2doors
    K2doors
    Рейтинг: 656 Неутрално

    До коментар [#22] от "mitko11":

    Кой те излъга,че "пенсии по болест, инвалидни пенсии" не са внасяли нито 1 лев?

  35. 36 Профил на xso16686927
    xso16686927
    Рейтинг: 557 Неутрално

    На някои им убягва фактът, че през 2020 г. увеличението на средната заплата е 10%, с което беше поставен рекорд не само в условията на пандемия, а въобще. Но тогава управляваха други, които се погрижиха и в тези условия пенсионерите да бъдат компенсирани. БВП нарасна - за разлика от почти всички в ЕС, което пак е забележително постижение, дължащо се и на факта, че тук нямаше локдауни, вечерни часове, излизане с СМС разрешителни - въобще тапанарите дават ли си сметка за какъв управленски ресурс става дума?? Сега дойдоха дилетантите, а на тях управлението на държавата им идва като плява. С общи приказки, клевети и откровени лъжи - толкова! Вече цари хаос, забавяне на всички строителни дейности, отмяна на важни национални и общински проекти и с външно финансиране също, дори властващ в бизнеса страх... Смотаняци, не става само с искания и мечти за кокала, трябва работа и държавническо поведение.

  36. 37 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#25] от "yxy36658763":

    Ама разбира се, че са виновни само и единствено ДСБ/ДБ и Костов в частност!Не са нито БСП, нито ДПС, това там Атака, ВМРО, Барековци, Марешки, НДСВ и Симеон и в никакъв случай - ГЕРБ!!!Само онези първите, нищо, че са били във властта за последните 30 години, не повече от 6-7 години общо!Тъй мислят и всички пенсионери, които може пак да пуснат бюлетина за Виденов - пак - след 25 години, а?!!!
    И между другото - само Виденов може да ти обещае да те направи милионер, че и да го изпълни!
    Не очаквам да го разбереш това последното!

  37. 38 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 1003 Весело

    Как 50% от нещо плюс 50% от друго дават резултат 5% върху трето? Тез швейцарци ни будалкат нещо.

  38. 39 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1894 Неутрално

    До коментар [#30] от "mitko11":

    Знаете ли коя трябва да бъде първата крачка, не, не е в закона, а в ... прилагането му.
    Първо да се проверят един по един всички кадри, имащи отношение към процеса на отпускане на пенсиите.
    Кой разглежда документите и какви решения на база тези документи взема.
    Един вътрешен одит ще посочи огромни нарушения, съпоставими само с българските паспорти за македонци, раздаване от администрацията на Каракачанов.
    В почти всички институции у нас, особено след ерата ГЕРБ има много служители, които стоят на тръни и вечер не могат да спят, защото знаят какво са вършили под натиска на шефа.
    За хора с еднакъв стаж и еднакви вноски са вземани много интересни различни решения.
    Оттам почнете бе, господа и дами от правителството, от това и следващото.
    Само че, да не се окаже че и тая тема не се коментира.

    кратък
  39. 40 Профил на cpl40723722
    cpl40723722
    Рейтинг: 1835 Неутрално

    "Гарантирано от ГЕРБ."
    Щото те били виновните.
    ГЕРБ вече една година ги дава тия 50 лева.
    Сега не ГЕРБ ги спира.
    Ама пак те били виновните.

  40. 41 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3357 Неутрално

    С 5%-но увеличение големите пенсии стават все по-големи, малките - все по-малки. За големите увеличението има смисъл, за малките е напълно безсмислено. За минималната пенсия това са 15 лв / по-скоро е подигравка/.

  41. 42 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 918 Неутрално

    До коментар [#30] от "mitko11": Може да няма категорийни работи, но сигурно има работи които са тежъктруд ( Така е в Австрия например). Работата на един работник /строител на тунелите или пътищата е такава. Тях няма как да ги трудоустроиш в някой офис например затова излизат по-рано в пенсия.

  42. 43 Профил на wsn491059612
    wsn491059612
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#32] от "Боян Баянов":

    Не лъжи! Заплати и пенсии се индексираха съобразно инфлацията.

  43. 44 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 1658 Разстроено

    Откъде можеше да знаем, че един ден ще съжеляваме за това, че не сме " работили " за президент, вицета, премиери и прочие пазители на статуквото, вкл. и всякакви магистрати......

  44. 45 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 954 Неутрално

    "Гарантирано от ГЕРБ."Щото те били виновните.ГЕРБ вече една година ги дава тия 50 лева.Сега не ГЕРБ ги спира. Ама пак те били виновните.
    —цитат от коментар 40 на cpl40723722


    Прочети статията преди да коментираш!

  45. 46 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    До коментар [#6] от "Мариана Кълвачева":Първо трябва да се разделят пенсиите за трудова дейност от останалите. От 2.1 милиона пенсионери около 850 000 получават пенсия, без да са внасяли нито лев. Това са социални пенсии, пенсии по болест, инвалидни пенсии.....Редно е тези пенсионни изплащания да минат към социалното министерство.Второ - казуса с пенсиите на държавните служители, за които държавата не внася пенсионни отчисления в пълен размер.
    —цитат от коментар 22 на mitko11


    Абсолютно вярно! НОИ е натоварен и със социални плащания, които са "перо" на социалното министерство!

  46. 47 Профил на n_kukaleva
    n_kukaleva
    Рейтинг: 1094 Разстроено

    Ще има увеличение, но не съвсем; от 1 януари т.г. част от пенсионерите получили 20% увеличение, други нищо; независимо от личния принос в осигурителните фондове всички получават 50 лв. добавка незнайно докога; това е сегашната пенсионна система - каша от увеличения, добавки, но не и истинска осигурителна система! Няма ли кой да въведе ред в този хаос от необмислени промени , които изкривяват и без това несправедливата пенсионна система?

  47. 48 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1894 Неутрално

    До коментар [#14] от "4ort":

    Съжалявам, прочетох ви, но няма какво да ви отговоря, защото не виждам никакви аргументи, които да са против това, което аз написах.
    Пропускам си покрай ушите квалификациите, които използвате, към непознати хора, това ви е нивото, така ги разбирате нещата, няма какво да се направи.

    кратък
  48. 49 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 940 Неутрално

    М м м да а а а ! И после Баце бил виновен, че тези служебните къде гледат?

    agent
  49. 50 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 705 Неутрално

    До коментар [#34] от "Локомотив":

    Т'ва за " стотинките от прозореца на джипката" - ясно, все пак се намираха не'кви стотинки. Питам "високоучените" мозъци, шлифовани в Харвард /на чия издръжка е отделна тема!/, що не намерят, кат' са толкоз умни, начин да хвърлят левчета от прозореца на Министерския съвет?...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  50. 51 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Миналата година всички пенсионери от 1 юли получиха 5 %,какво се е променило от тогава

  51. 52 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 1810 Неутрално

    До коментар [#43] от "wsn491059612":
    "Не лъжи! Заплати и пенсии се индексираха съобразно инфлацията."

    „През есента и зимата на 1996/1997 г. страната е в състояние на хиперинфлация. Средната работна заплата главоломно пада
    (по-късно, през февруари 1997 г., достига 5 – 6 щатски долара)"
    bg.wikipedia.org/wiki/Жан_Виденов

  52. 53 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1634 Неутрално

    До коментар [#11] от "Капабланка":

    А ако се говори и с реални числа става доста неприятно,
    Ние работихме 40 години а сега ....
    А че за тези 40 години си внесъл 4000 лева ДОО?
    А сега всички виждат че с "Втората пенсия" ще ядът дървото.
    Първо защото няма Пари и Второ защото тя е СРОЧНА.
    Свършват ти паричките и айде чао.
    И сега което и да е Правителство ще не ще ще ги национализира.
    И ще има Караул грабят.
    А сега вместо да подгонят УПФтата седят като зайци пред фарове.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  53. 54 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 954 Неутрално

    До коментар [#34] от "Локомотив":Т'ва за " стотинките от прозореца на джипката" - ясно, все пак се намираха не'кви стотинки. Питам "високоучените" мозъци, шлифовани в Харвард /на чия издръжка е отделна тема!/, що не намерят, кат' са толкоз умни, начин да хвърлят левчета от прозореца на Министерския съвет?...
    —цитат от коментар 50 на ТНТ

    Първо - защото не е достойно и морално да хвърляш предизборно подаяния на пенсионерите. Че и да ги караш да казват "добре е".
    Второ-момчетата завършили Харвард (а не милиционерското) намериха начин да осигурят все пак тези 50 лв за пенсионерите. Поне тях не можеш да ги обвиниш с предизборни заигравания и подкупване на електората.
    Трето-за повече трябваше ГЕРБ и патериците му -Марешки, Симеонов, Каракачанов и партньора ДПС да гласуват актуализация на бюджета. Те решиха да саботират и не внесоха актуализация.

  54. 55 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 705 Весело

    момчетата завършили Харвард (а не милиционерското) намериха начин да осигурят все пак тези 50 лв за пенсионерите. Поне тях не можеш да ги обвиниш с предизборни заигравания и подкупване на електората.
    —цитат от коментар 54 на Локомотив


    Ма изобщо не ги обвинявам за "предизборни заигравания и подкупване на електората"! Тия 50 лева за пенсионерите вървят от една година и ако не ги бяха осигурили за плащане на 07.07. , к'во щяхме да пра'им на 11.07. ?...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  55. 56 Профил на gg2
    gg2
    Рейтинг: 255 Неутрално

    Дневник, напишете статията на прост език така че мнозинството пенсионери на минимална пенсия да я разберат. Ниженето на големи думи го оставете за друг ден. Пък може и да сложите някоя графика.

  56. 57 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2920 Гневно

    "Над максимума обаче имат право да получават само някои хора, заемали висши длъжности - президенти, вицепрезиденти, премиери, председатели на Народното събрание и конституционни съдии."
    *
    Всички са равни, обаче някои са по-равни.
    Очевадна несправедливост, която изглежда не прави особено впечатление.

  57. 58 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 705 Весело

    И само да допълня: тия 50 лева за пенсионерите се осигуряват от една година от завършили "милиционерското" , к'ъв ти Харвард...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  58. 59 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    До коментар [#7] от "Тангра":Лъжеш, не са 1 млн хората с таван на пенсиите , 18000 са.
    —цитат от коментар 18 на chichka


    Или са редактирали статията, или аз съм прочел грешно 1я път.
    Чак пък да лъжа, объркал съм се.

  59. 60 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    Забележи, че и пост Н 4 говори за 2 млн пенсионери.
    Почти съм сигурен, че текстът в статията беше друг.

    Вече скрийншотове ще си правя на статиите на Дневник.
    Пишат с краката си, и без главите си.

  60. 61 Профил на kikoni
    kikoni
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Тоя 1 милион пенсионери, които сега не получават увеличение на пенсиите, получиха увеличение от 5 до 20 процента на 01.01.2021. Сега увеличават с 5 процента пенсиите на тези, които си карат с пенсии последно увеличени по "швейцарско" правило на 01.07.2020.

    Между другото: някой заплати (доходи) се увеличават с по 10 до 20 процента с решение на МС
    Други се увеличават на база "средната работна заплата" в администрацията и също нарастват с 5 до 20 процента.
    Трети (пенсиите, доходите) на пенсионерите трета категория - по "швейцарско" правило.
    Четвърти (елитни пенсионери) получават пенсия независимо от стаж и възраст
    и им ги увеличават по четвърто правило.

    Освен това: всички държавни служители не правят вноски за пенсионно осигуряване, а непрекъснато се натяква, че бюджета субсидира пенсиите. Да не говорим, че на работещите първа категория труд една година стаж се приравнява на три години трета категория. И съответно техния коефициент умножен по трудовия стаж приравнен към трета категория утроява пенсията при равни заплати.

    kikoni
  61. 62 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7868 Неутрално

    До коментар [#29] от "Oleg Iliev":

    Това е вярно. Но пенсионната система не е социално подпомагане. Като гледам, колко хора с високи доходи се осигуряват на минимална заплата, те после ще искат ли висока пенсия. С малко пари не се живее, но колко хора и сега работят в сивия сектор, без да се осигуряват. А после получават, макар и минимална пенсия от общия фонд. Това справедливо ли е за тези, които се осигуряват на високи доходи. Социализмът свърши!

  62. 63 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    До коментар [#29] от "Oleg Iliev":Това е вярно. Но пенсионната система не е социално подпомагане. Като гледам, колко хора с високи доходи се осигуряват на минимална заплата, те после ще искат ли висока пенсия. С малко пари не се живее, но колко хора и сега работят в сивия сектор, без да се осигуряват. А после получават, макар и минимална пенсия от общия фонд. Това справедливо ли е за тези, които се осигуряват на високи доходи. Социализмът свърши!
    —цитат от коментар 62 на Роси


    Съгласен съм че пенсионното осигуряване не е социално подпомагане. Тук вече писаха че тези две неща трябва да се разглеждат по отедлено. Пенсията зависи от направените вноски. Социална пенсия/помощ (минимална пенсия в сегашната терминолгия) се дава при необходимост. В Германия ако имаш два апартамента и децата ти живеят отделно, като цяло не можеш да получаваш социална пенсия. Ако даваш единия апартамент под наем доходите от това се смятат. Ако ти стои празен , смятат неговата цена за твой доход и пак може да не се класираш за социална пенсия. Същото е и с безработните. Не знам защо в България да не се въведе същото.

  63. 64 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2085 Весело

    Започна се!
    А още не са дошли тези, които грабят от хората с увреждания.
    Какво да се прави, селото има какво да си връща на града.
    И то много!
    И няма значение, къде е селото- в плевенско или в харманлийско.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK