Съд подкрепи "Артекс" в битката за строежа "Златен век"

Съд подкрепи "Артекс" в битката за строежа "Златен век"

© Велко Ангелов



Административния съд София град допусна обезпечение на иска на "Артекс Златен век"ООД срещу спирането на строежа на "Златен век", постановено от Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) на 22 юни. Определението на съда е от 25 юни като то бе изпратено до "Дневник" от инвеститора.


Допуснатото обезпечение от АССГ е по повод друго дело в същия съд, заведено от инвеститора "Артекс" на 23 юни. То е срещу констативния акт на ДНСК, издаден предния ден, с който отново започва производство за спиране на строежа в район "Лозенец". Определението на АССГ може да се обжалва в 7-дневен срок пред Върховния административен съд.


Инвеститорът е представил пред съда справка за понесените според него загуби от първата заповед на ДНСК за спиране на строежа, издадена на 15 април 2019 г. Изчисленията са за периода до 14 май 2021 г., когато Върховният административен съд отмени заповедта на ДНСК. За това време финансовите вреди за "Артекс" били в размер общо на 18.2 млн.лева. От тях 4.9 млн.лева - от престой; 2.5 млн.лева - неустойки към клиенти при удължения срока за строителство, а пропуснатите ползи от непродадени имоти - 10.7 млн.лева. Тази заповед на ДНСК бе издадена заради констатирани отклонения от одобрения проект по време на реализацията му и не третираше валидността на разрешението за строеж на "Златен век".




"Артекс" коментира, че с това определение АССГ е приел, че предявеният от него иск е допустим, а представените доказателства установяват неговата вероятна основателност, а последващо евентуално незаконосъобразно спиране на строежа ще причини значителни и трудно поправими вреди за дружеството. "Строителството на "Златен век" продължава", уверява "Артекс"


Дали наистина може да продължи ще реши друг състав на АССГ по другото дело, заведено от "Артекс Златен век" на 23 юни, което е пряко срещу откритата нова процедура за спиране на строежа, започната от ДНСК на 22 юни. Причината е изтекла валидност на разрешителното за строеж и основанието се позовава на чл.148, ал.1 от Закона за устройство на територията (ЗУТ), който бил нарушен.


Разрешителното е издадено през 2007 г. за срок от пет години, презаверено е през 2012 г. за още пет, а преди да изтече в началото на 2017 г. бе направен опит за ново презаверяване. Тогава Народното събрание с гласовете на ГЕРБ прие поправка в ЗУТ, с която удължи срока на валидност на 10 години, считано от началото на строителството. За "Златен век" то бе през януари 2010 г. и ако поправката в ЗУТ важи за него, строежът трябваше да приключи през 2020 г. Заради заповедта на ДНСК за спиране на строежа от 15 април 2019 г., инвеститорът обаче настоява периодът на забраната да се добави към срока на валидността и той да се удължи до 2022 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Време е да фалирате, измамници такива!

  2. 2 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    Време е да фалирате, измамници такива!
    —цитат от коментар 1 на vasill


    Кой? ДНСК или Артекс?

  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5918 Любопитно

    Аз не мога да схвана смисълът, каква и за кого е файдата, това по принцип строително недоразумение - да остане недостроено ?

    [email protected]
  4. 4 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1772 Неутрално

    Срещу какво и колко го е подкрепил ?

    кратък
  5. 5 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    Какво значи "съд подкрепи"? Първо, чисто граматически не е кой да е съд, а съвсем определен софийски градски съд. Второ, съдът не подкрепя, той отсъжда. Това не е някакво гласуване или обсъждане, става дума за съд. Има факти и закони и на база на фактите, съдът отсъжда според закона, не може да си прави или не каквото си иска!
    Трябва да се престане з подобни внушения, никой няма полза от това

  6. 6 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    Е , няма такава държава . Дори и от космоса се вижда , че този строеж е незаконен.

  7. 7 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1937 Неутрално

    От хора , разбиращи проблема знам, че "Артекс" така са си подредили предварително нещата, че в крайна сметка строежът ще бъде завършен.

  8. 8 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Аз не мога да схвана смисълът, каква и за кого е файдата, това по принцип строително недоразумение - да остане недостроено ?
    —цитат от коментар 3 на karabastun


    файда ще е да се събори. А да остане като недостроен скелет ще е да бъде като труп оставен на кол.

    You don't know what you don't know.
  9. 9 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    От хора , разбиращи проблема знам, че "Артекс" така са си подредили предварително нещата, че в крайна сметка строежът ще бъде завършен.
    —цитат от коментар 7 на stedim


    Ами сигурно проектът обръща няколко десетки милиона лева, сигурно ще се постарят да си изпекат питката както подобава.

    You don't know what you don't know.
  10. 10 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    До коментар [#6] от "pro_bono":

    И защо е незаконен? Защото ти така каза? Кой закон нарушава?

  11. 11 Профил на wvk19677913
    wvk19677913
    Рейтинг: 184 Неутрално

    До коментар [#3] от "karabastun":

    Да се събаря това недоразумение.

  12. 12 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    Срещу какво и колко го е подкрепил ?
    —цитат от коментар 4 на Мариана Кълвачева


    Питай Лозан Панов, как стават тия работи!

  13. 13 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    До коментар [#9] от "meteowrite":

    Те са я вече опекли. Може да се пените колкото си искате. Умишлено законите и наредбите и градоустройството се държат в едни такива спорни, сиви, недефинирани понятия, за да може по преценка на който трябва, при съответните стимули където трябва да се правят подобни безобразия, НО няма съмнение че те са напълно законни, както и няма съмнение че са безобразия

  14. 14 Профил на utrepaniq
    utrepaniq
    Рейтинг: 246 Неутрално

    Аз не мога да схвана смисълът, каква и за кого е файдата, това по принцип строително недоразумение - да остане недостроено ?
    —цитат от коментар 3 на karabastun


    Как ли ще звучи такова изказване в друг контектс?
    Примерно: каква е файдата, иначе този незаконен опит за убийство - да остане незавършен :)))))))

  15. 15 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    До коментар [#10] от "uq":

    Ами къде е разстоянието от съседните сгради.Къде са му паркингите и зелените площи на такава сграда.И засенчва и други околни сгради. И според теб там ли му мястото на това магаре сред овци?

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на hushhush
    hushhush
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#12] от "4ort":

    Ами кажете вие, какво общо има Лозан Панов тук?

  19. 19 Профил на polivanov
    polivanov
    Рейтинг: 340 Разстроено

    Заглавието е много ниска топка за претенциите на този сайт. Съдът нищо не е "подкрепил". Съдът е допуснал обезпечение на иск чрез спиране на производството по издаване на заповедта за спиране на строителството на „Златен век“.

    Върховенството на правото и правовата държава не са дъвка по поръчка само когато ни е изгодно.

  20. 20 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3558 Неутрално

    Аз не мога да схвана смисълът, каква и за кого е файдата, това по принцип строително недоразумение - да остане недостроено ?
    —цитат от коментар 3 на karabastun


    Ми то свиня от кладенчова вода.....
    Не недостроено, а приключено до 22 етаж.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  21. 21 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1995 Любопитно

    Някой учуден? А помните ли преди години Танов кат спря НХК за липса на измервателни уреди как пак съда го пусна, защото ще претърпи имуществени щети? А как български съд осъди на първа инстанция Ненчев, че е спестил пари на държавата, но РСК МИГ притърпяло имуществени щети?
    Кой е главатар на Административния съд?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  22. 22 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    До коментар [#15] от "pro_bono":

    Пак, кой закон нарушава? Ти закона чел ли си? Какво разстояние се изисква от съседните сгради? Колко паркоместа се изискват за офисна сграда? Можеш да си напълно сигурен че закона е спазен, дали на нас ни харесва или не е друг въпрос. И там ли му е мястото, не не е, НО това е въпрос на градоустройство а в нашия прекрасен град има частични изменения, по усмотрение на главния архитект и ако той е казал че е допустимо значи това е, няма нарушение

  23. 23 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1772 Неутрално

    До коментар [#19] от "polivanov":

    Колкото толкова, сега да не почваме темата с нивото, че няма да е весело.

    кратък
  24. 24 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4011 Неутрално

    ""Строителството на "Златен век" продължава", уверява "Артекс""


    При изтекло разрешение за строеж, без да коментираме, че самото то е много под въпрос доколко изобщо е валидно !

  25. 25 Профил на Storm
    Storm
    Рейтинг: 280 Весело

    Колкото съдии и депутати (по документи баба им, децата им и т.н.) имат апартаменти там ? Имотите са платени 'на зелено' и как точно си представяте сградата да не може да влезе в експлоатация ;))

  26. 26 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3558 Неутрално

    На Бойко бяха калинки. А на Радев са срамни въшки.👿👿👿👿👿
    —цитат от коментар 16 на Петър Самсонов


    Всеки с визиите си!
    Каквото ти е у главата, това ти е и пред очите.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  27. 27 Профил на hellwitch
    hellwitch
    Рейтинг: 540 Неутрално

    До коментар [#8] от "meteowrite":

    Няма кой да го събори.
    Ще струва безумни пари, както за самото разрушаване така и държавата ще трябва да плати цялата сграда, защото веднъж разрешила го, не може да го отмения без да понесе последствията.
    Всички знаем, че става дума за корупция, но ако тя не се докаже по съдебен ред, сабарянето е държавно самоуправство.

  28. 28 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4011 Неутрално

    До коментар [#12] от "4ort":

    " Питай Лозан Панов, как стават тия работи!"

    Той ли е бил премиер през последните 12 години у нас ?

  29. 29 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    [quote#2:"4ort"][/quote]

    Др.Комитова ли "отговаряше " за съсипването на "Артекс " ? Тя , освен проектите за двете си къщи за гости , друго проектирала ли е ???

  30. 30 Профил на hellwitch
    hellwitch
    Рейтинг: 540 Неутрално

    До коментар [#22] от "uq":

    Ами не са дори изменения на ОУП.
    Там на това претно е предвиден такава висока сграда още от 90-те.

    Просто никой не е обърнал внимание, защото никой не е очаквал, че реално ще се построи

  31. 31 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    "От тях 4.9 млн.лева - от престой; 2.5 млн.лева - неустойки към клиенти при удължения срока за строителство, а пропуснатите ползи от непродадени имоти - 10.7 млн.лева"

    Престой? - сигурно са кандидатствали по 60/40 най-малко. И въобще дали са платили на някого нещо
    2.5 млн. лв. неустойки? - сигурно пред клиентите се кълнат във форсмажор...
    10.7 млн. от непродадени имоти? - само са непродадени, но не и унищожени. Виж лихва за забава може, ама как са я изчислили....

    Като им гледаме милионите, бая милиони ще са платили за поправките из законя...



  32. 32 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3060 Неутрално

    До коментар [#5] от "uq":

    Така са го писали,защото Народната Власть не спазва законните процедури при чистките,които извършва,съответно се сърди,че съда отсъзжда в техен ущърб.Така съдът ще стабе лош май за Радевата Хунта и присъдружните медии кат Гъзетата!

  33. 33 Профил на Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    На Бойко бяха калинки. А на Радев са срамни въшки.👿👿👿👿👿
    —цитат от коментар 16 на Петър Самсонов


    от Википедия: "Основната плячка на седемточковата калинка – листните въшки се хранят с растителните сокове на зелените растения и често нанасят поражения върху селскостопанските култури, изразяващи се в повяхване и пожълтяване на листната маса на растенията. Поради факта, че те са основната плячка на седемточковата калинка, присъствието на популации от вида е особено желателно за земеделските райони"

    Изтреблението (избиване, изгонване, освобождаване по терминологията на Слуш.Правителство) може да доведе до зачително увеличение на популацията на въшките и тежки последици за земеделската продукция и за зеленината и условията на живот в страната като цяло.

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  34. 34 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 572 Неутрално

    това, което се казва
    с много юридиески еквилибристики
    е, че артекс съди ДНСК и иска предварително
    да си гарантира, че държавата ще им кихне
    18,2 милиона лева. и държавата, разбирай
    подкупния съд е удоволетворил това обезпечение.

  35. 35 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    Дневник, що за заглавие е това?
    Каква вина има съда, че са променеи закони в полза на Артекс?
    Или че има издадено законно разрешително не от него?
    Или че ДНСК не си върши работата?

  36. 36 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#30] от "hellwitch":

    глупости. пуп-а трябва да съответства на ОУП-а.
    ОУП-а е от 2007 и там няма небостъргачи.
    не може диков да издава виза за нещо, което
    противоречи на ОУП-а.

  37. 37 Профил на g.y.okatova
    g.y.okatova
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    Заглавието е много ниска топка за претенциите на този сайт. Съдът нищо не е "подкрепил". Съдът е допуснал обезпечение на иск чрез спиране на производството по издаване на заповедта за спиране на строителството на „Златен век“. Върховенството на правото и правовата държава не са дъвка по поръчка само когато ни е изгодно.
    —цитат от коментар 19 на polivanov


    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  39. 39 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    До коментар [#22] от "uq":

    За такава сграда 3 метра отстояние са като 3 мм.И тази сграда има още 12 етажа.А и на последния етаж църква.Нека да я построят и да я пуснат в експлоатация.Пък тогава гледай сеир. А пък законите в България са ясни.Хиляди нови нагаждачески поправки.

  40. 40 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 677 Неутрално

    НЯкой пита - кой закон нарушава строежа? Изтекло разрешително за строеж през 2017. После продължава поради законова поправка Артекс, но въпреки това, законодателя никъде не опоменава, че закона действа със задна дата (ретроактивно)

  41. 41 Профил на g.y.okatova
    g.y.okatova
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    Дневник, що за заглавие е това?Каква вина има съда, че са променеи закони в полза на Артекс? Или че има издадено законно разрешително не от него? Или че ДНСК не си върши работата?
    —цитат от коментар 35 на taratanki


    Е ти пък сега!...Той самият им икономически министър оня ден нахока съда, защо пък днес дневникът да не си изсмуче от пръстите нещо като горната тъпотия. Същото това заглавие,ако се плесне в пик- тукашните експерти по всичко ще ореват орталъка ...

  42. 42 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3177 Весело

    Уникално! Най автентично десните в най автентичния сайт са винаги против всякакви строежи и инициативи.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  43. 43 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    До коментар [#3] от "karabastun":

    Да, герберухите сте недоразумения... за това са възможни такива при управлението ви... с лобистки поправки съсипахте и визия и природа...

    Буци онзи ден казал, че построил половин милиард км магистрали... без съмнение ти си от повЕрвалите, нали БАСТУН?

  44. 44 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#42] от "дерибеев":

    неееее.
    аз съм против поправки в основен
    закон ЗУТ, които обслужват комунистичекста
    наоменклатура артекс.

  45. 45 Профил на weatherman
    weatherman
    Рейтинг: 383 Неутрално

    Супер! Абсолютно подкрепям Артекс относно сагата за "Златен век" !
    Тая сграда е обект на политически игрички и инвеститорът е заложник на тези политически игрички. Атаката още от самото начало идва от определени партийки, които сега продължават атаката си чрез служебното правителство.
    Дори да има законово нарушение, отговорност трябва да се търси от ИЗПЪЛНАТА ВЛАСТ, а не да се тормозят инвеститорите.
    Представете си какъв сигнал даваме на чуждестранните инвеститори! С този случай им показваме, че всичко зависи от политическата конюнктура и трябва да се молят инвестицията им да не бъде набедена от управляващите. Тая стртана е тръгнала към пълно и тотална чалгизиране!

  46. 46 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    До коментар [#12] от "4ort":Ами кажете вие, какво общо има Лозан Панов тук?
    —цитат от коментар 18 на hushhush


    Апартамент от Артекс за космическите 224 евро кв.м.!!!!

  47. 47 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 919 Неутрално

    Ха-ха, претърпяли вреди и пропуснати ползи от продажби, защото им спрели незаконния строеж!
    Аз ако продавам незаконно наркотици, мога ли да съдя държавата, че ми е забранила и съм пропуснал ползи?

  48. 48 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1334 Весело

    В помощ на санкюлотите давам спасителна сламка>

    Строежът да се спре и разруши, понеже на покрива му ше има Църква.
    Първо - тя е по/висока от Храма Александър Невски и Светия Синод да иска спиране на строежа
    Второ - камбанният звън ще нарушава покоя на санкюлотите

    Превземей и разрушавай Бастилията - немедленно!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  49. 49 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1334 Весело

    Интересното е, че съдът се е загрижил за обезщетението, което санкюлотите трябва да съберат и платят на Артекс. На санкюлотите следва да се стовари едно солидно обезщетение към 10 милиона за назидание.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  50. 50 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    До коментар [#29] от "doroteus":

    Не знам за Артекс, но Автомагистрали ги съсипа. Блокира им банковите сметки и спират работа, ще се забатачат с техн прегледи на техниката, доставчици, заплати на персонала....
    Комитова ще нанесе повече щети на държавата и от Рашков и Минеков.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  51. 51 Профил на ddd palamudiy lefferski
    ddd palamudiy lefferski
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Нищо му няма на заглавието. По принцип съдът би трябвало да взема обосновани и справедливи решения съгласно закона. Както всеки знае, това не всякога е така. Както и в случая не е, защото строителят няма валидно разрешение за строеж. Няма и туйто, както ще да го върти и увърта който и да е.

    Какво ще се случи с въпросната сграда ще бъде показателно как ще се случват занапред нещата в сторителството - дали строителната мафия ще продължи да си прави каквото пожелае или ще се прилага закона, който би трябвало да е, но не е, еднакъв за всички.

    ИДИОТ = ТРОЛ, който си е сложил за ф. подпис безподобна глупост като тази: "ДБ=БКП"
  52. 52 Профил на mbe281060634
    mbe281060634
    Рейтинг: 415 Неутрално

    Панелните хорица протестират срещу всяка тухла която им загрозява образцовите соц панелки. Какво остава да се построят 2-3 почти небостъргача колкото да може да се нарича софия - City, щото сега си е Town

  53. 53 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1995 Весело

    До коментар [#45] от "weatherman":

    Защо никой не пречи на инвеститори като Лидл за логистичната база крой Ямбол? Защо никой не пречи на Ядзаки за завода им край Ямбол, Защо никой не пречи на Либхер край Пловдив....... защото тези инвеститори спазват законите и наредбите за строителство!
    Артекс си проспаха срока на разрешителното и то умря. След 4 месеца след смърта, пуснаха молба за удължаване срока на действие. после си купиха съдии и нове закони. Но кучето умря и 4 месеца слез смърта му да пескаш молба за ваксинация или да му строиш колиба.... не става.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  54. 54 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    До коментар [#10] от "uq":Ами къде е разстоянието от съседните сгради.Къде са му паркингите и зелените площи на такава сграда.И засенчва и други околни сгради. И според теб там ли му мястото на това магаре сред овци?
    —цитат от коментар 15 на pro_bono


    Ти на око ли преценяш, по комунделски? И по Иванчевски и Мая Маноловски.

    Гледа, гледа, ами то не ме кефи някой да строи, а за мен нищо. Я, да национализираме.

    Има си закони за тая работа. Не става така, гледа някой си цървул и отсъжда.

    А обезщетенията, ако не се построи кой ще ги плаща, всички данъкоплатци, или само протестиращите и живеещите в района. Аз лично, не виждам защо от моите данъци ще се взимат пари за тези неща. Аз съм си купил и апартамент и гараж СЛЕД ДАНЪЦИ и нямам намерение да плащам до безкрай.

  55. 55 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7447 Неутрално

    Административния съд, подопечния на Гешев и Борисов.

  56. 56 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    До коментар [#15] от "pro_bono":Пак, кой закон нарушава? Ти закона чел ли си? Какво разстояние се изисква от съседните сгради? Колко паркоместа се изискват за офисна сграда? Можеш да си напълно сигурен че закона е спазен, дали на нас ни харесва или не е друг въпрос. И там ли му е мястото, не не е, НО това е въпрос на градоустройство а в нашия прекрасен град има частични изменения, по усмотрение на главния архитект и ако той е казал че е допустимо значи това е, няма нарушение
    —цитат от коментар 22 на uq


    Това казвам и аз. Само че обичам да говоря директно, а не толкова политкоректно.

  57. 57 Профил на Помuяр
    Помuяр
    Рейтинг: 652 Весело

    Какво значи "съд подкрепи"? Първо, чисто граматически не е кой да е съд, а съвсем определен софийски градски съд. Второ, съдът не подкрепя, той отсъжда. Това не е някакво гласуване или обсъждане, става дума за съд. Има факти и закони и на база на фактите, съдът отсъжда според закона, не може да си прави или не каквото си иска!Трябва да се престане з подобни внушения, никой няма полза от това
    —цитат от коментар 5 на uq


    Не е внушение, българска журналистика се нарича.

    ТЪПАК! АЗ СЪМ Ш***Н ТЪПАК!!!
  58. 58 Профил на Крадливото ромче
    Крадливото ромче
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    Някой изненадан от решението на съда има ли????

    Комунистите са виновни!
  59. 59 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    Колкото съдии и депутати (по документи баба им, децата им и т.н.) имат апартаменти там ? Имотите са платени 'на зелено' и как точно си представяте сградата да не може да влезе в експлоатация ;))
    —цитат от коментар 25 на Storm


    И като имат, какво?!
    Купили са си.
    Ами национализирайте, раздайте на бедните и селяните!

  60. 60 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    На Бойко бяха калинки. А на Радев са срамни въшки.👿👿👿👿👿
    —цитат от коментар 16 на Петър Самсонов

    Хахаха!

  61. 61 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    Супер! Абсолютно подкрепям Артекс относно сагата за "Златен век" !Тая сграда е обект на политически игрички и инвеститорът е заложник на тези политически игрички. Атаката още от самото начало идва от определени партийки, които сега продължават атаката си чрез служебното правителство. Дори да има законово нарушение, отговорност трябва да се търси от ИЗПЪЛНАТА ВЛАСТ, а не да се тормозят инвеститорите.Представете си какъв сигнал даваме на чуждестранните инвеститори! С този случай им показваме, че всичко зависи от политическата конюнктура и трябва да се молят инвестицията им да не бъде набедена от управляващите. Тая стртана е тръгнала към пълно и тотална чалгизиране!
    —цитат от коментар 45 на weatherman


    Така си е!
    Направо да национализират сградата!
    Посланието към чуждестранните инвеститори ще е още по-недвусмислено.

  62. 62 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Хващаш Ръбълса, ПКП, Ментата, Цецо и разни други радетели на правото в НС, да генерират 1-2 поправки в някой друг закон, дадеш им тънко по един апартамент, и вече може да ос@@реш всеки един парцел на тая окаяна територия. Материала само цъка с език и чуди и той как да се уреди и той с един апартамент. Чудеса български.

  63. 63 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 593 Неутрално

    До коментар [#8] от "meteowrite":Няма кой да го събори.Ще струва безумни пари, както за самото разрушаване така и държавата ще трябва да плати цялата сграда, защото веднъж разрешила го, не може да го отмения без да понесе последствията.Всички знаем, че става дума за корупция, но ако тя не се докаже по съдебен ред, сабарянето е държавно самоуправство.
    —цитат от коментар 27 на hellwitch


    Подобна грозотия трябва да се събори, а не да остане вечно да загрозява пейзажа!И няма значение колко ще струва, защото става въпрос за наследство за поколения наред!
    Колкото до това дали е законен или не - имаше достатъчно обяснения, че нормален човек да осъзнае, че Артекс са се ползвали не просто с връзки, ами закони са създавани специално за тях, само и само да спечелят!Дадените апартаменти на Цецо и Цецка на безумно ниски цени са само едно от доказателствата!
    С бг съд е ясен - последен стожер на престъпниците от ГЕРБ!Заедно с прокуратурата, естествено!

  64. 64 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 593 Неутрално

    До коментар [#8] от "meteowrite":Няма кой да го събори.Ще струва безумни пари, както за самото разрушаване така и държавата ще трябва да плати цялата сграда, защото веднъж разрешила го, не може да го отмения без да понесе последствията.Всички знаем, че става дума за корупция, но ако тя не се докаже по съдебен ред, сабарянето е държавно самоуправство.
    —цитат от коментар 27 на hellwitch


    Подобна грозотия трябва да се събори, а не да остане вечно да загрозява пейзажа!И няма значение колко ще струва, защото става въпрос за наследство за поколения наред!
    Колкото до това дали е законен или не - имаше достатъчно обяснения, че нормален човек да осъзнае, че Артекс са се ползвали не просто с връзки, ами закони са създавани специално за тях, само и само да спечелят!Дадените апартаменти на Цецо и Цецка на безумно ниски цени са само едно от доказателствата!
    С бг съд е ясен - последен стожер на престъпниците от ГЕРБ!Заедно с прокуратурата, естествено!

  65. 65 Профил на isidro
    isidro
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#6] от "pro_bono":

    Базирайки се на кой космос - гледане в звездите ли? Така е гледал и кмета на район Лозенец и Влади Калинов. Сградата е законна във всички смисли на думата. Дали на някого му се закрива гледката и дали му харесва не е предмет на изследването на законността й. Вредите са ще са многомилионни и доказуеми до последния лев. Кой ще ги плаща? На този казус съм чел всички решения до момента - това е 5-тото. От килиометри е ясно, че МРРБ няма никакво правно основание. Аргументите в това са много, като само последният е, че във времето на предишното незаконосъобразно действие на ДНСК за спиране не тече срок и имат още минимум 9 м. за довъшрване. Алтернативно, разрешението е валидно или до 2030 г. или до 2022 г., но все в полза на Артекс.

  66. 66 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3051 Любопитно

    Не е в интерес на Артекс да се съди с ДНСК. Кой ще им даде някой ден Акт 16 и на тази, и на другите сгради - Административният съд може би. Надявам се да стигнат до компромис с държавата, те не са глупаци.

  67. 67 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3177 Любопитно

    До коментар [#53] от "chichka":

    Не решава ли съд кое е законно?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  68. 68 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 2581 Неутрално

    "Разрешителното е издадено през 2007 г. за срок от пет години"

    Всички знаят чие беше правителството през 2007 г.

    На какво основание следващото правителство ще спре строежа?

  69. 69 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    Не е в интерес на Артекс да се съди с ДНСК. Кой ще им даде някой ден Акт 16 и на тази, и на другите сгради - Административният съд може би. Надявам се да стигнат до компромис с държавата, те не са глупаци.
    —цитат от коментар 66 на boevbisser


    С парите които играят в този бизнес ще сменят ДНСК....или направо ще го закрият и Акт 16 ще отпадне от правния мир. Иванчева беше пример за възможностите им. Гледай кои са първите два закона, които ще внесе ИТН в новото НС.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  70. 70 Профил на ykinkov
    ykinkov
    Рейтинг: 188 Неутрално

    Гледам, че тук някой иска да разрушава цялата сграда. Нищо не може да се разруши ако е построено по време на действащо разрешение за строеж. ДНСК вече призна, че разрешителното е било валидно (най-малко) до 2020 г. Това значи, че всичко построено до 2020 е законно и ще остане във всички случаи.

  71. 71 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    Айдуците, ако не са в Сърбия , Дубай или на някоя вила в Испания, съдът ги подкрепя. Арабаджиеви си седяха в Испания и никой не ги търсеше, случайно швейцарската полиция ги откри и трябваше да ги върнат, следващата стъпка очаквано беше съдът да ги освободи

  72. 72 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 911 Неутрално

    Аха! Слави ще дойде и ще махне съда нали, а Мая Галева ще направи комисия 😄😄😄😄😄😄😄!

    agent
  73. 73 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    До коментар [#6] от "pro_bono":

    Така лЕ? Според мен си е баш законен. Незаконно е било когато някой се е облагодетелствал за да им прокара поправката в закона, но строежът им вероятно си е законен и вероятно това ще се потвърди в съда. Но не съдът ще е виновен а законодателят.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  74. 74 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    До коментар [#14] от "utrepaniq":

    Нищо общо. Макар и той да не е прав.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  75. 75 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    До коментар [#24] от "samoedin":

    Ама май не е баш изтекло

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  76. 76 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    До коментар [#34] от "mihail_p":

    Не е баш така.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  77. 77 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    До коментар [#51] от "ddd":

    А ако се окаже че има?

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  78. 78 Профил на Viktor Inox
    Viktor Inox
    Рейтинг: 131 Весело

    Един етаж за кадията на 20-я етаж под църквата на попа 🤣🎃

  79. 79 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2127 Любопитно

    Административния съд София град допусна обезпечение на иска на "Артекс Златен век"ООД срещу спирането на строежа на "Златен век", постановено от Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) на 22 юни.
    ________________________________________________________________

    Кадрите на пРезидента удрят поредната греда? Няма как да ощетяваш бизнеса и да се надяваш да ти се размине!

  80. 80 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2127 Весело

    Не е в интерес на Артекс да се съди с ДНСК. Кой ще им даде някой ден Акт 16 и на тази, и на другите сгради - Административният съд може би. Надявам се да стигнат до компромис с държавата, те не са глупаци.
    —цитат от коментар 66 на boevbisser


    Ако ДНСК не иска да им даде акт 16 неоснователно пак ще се намеси съдът!

    Срещу всеки акт на някое учреждение потърпещите имат право да отнесат казуса до Административния съд!

  81. 81 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    Четейки коментарите, виждам образите на муджахадините тръгнали да разрушават Ню-Йорк. Вие знаете ли колко шари са изхарчени за това строителство и при това с валидни одобрения и разрешителни? какви епохално големи обезщетения ще се плащат. Ако всичко това, което санкюлотите са написали по-горе Ню-Йорк и Чикаго заедно с даунтауна на Сан-Франциско следва да се разрушат ... немедленно!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  82. 82 Профил на t5eyes
    t5eyes
    Рейтинг: 670 Неутрално

    [quote#2:"4ort"][/quote]

    днск дисциплинарно уволнение на целия персонал

    свят, спри да се кланяш на богинята Кали
  83. 83 Профил на t5eyes
    t5eyes
    Рейтинг: 670 Неутрално

    яко пачки за нашите съдии

    свят, спри да се кланяш на богинята Кали




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK