Кратки новини: Български сървъри са спрени при международна операция

Кратки новини: Български сървъри са спрени при международна операция

© Дневник



Кратки новини" е рубрика на "Дневник", в която редакцията събира новините, за които няма да бъде написана статия, но е важно да бъдат отбелязани.


Български сървъри са спрени при международна операция


Уеб домейните и сървърите на виртуалната мрежа Double VPN бяха спрени в няколко държави по време на международна полицейска операция. Сред спрените сървъри има и български, съобщава БНР. Мрежата даваше възможност за укритие на киберпрестъпници при атаки срещу жертви в онлайн пространството. Операцията е под юрисдикцията на Европол и Евроджъст


Служителите на Кулата ще бъдат увеличени


Посланикът на Гърция в България Димитрис Хронопулос е информирал министъра на транспорта Георги Тодоров, че от утре на граничен пункт Кулата-Промахон ще има разположени 3 мобилни екипа и 34 допълнителни служители на реда с цел намаляването на трафика и свободното придвижване на хора и стоки през граничните пунктове с южната ни съседка. Утре ще бъде отворен и пунктът Илинден - Ексохи. Той посочи, че Гърция отваря два нови пункта със Северна Македония, което също ще допринесе за намаляване на трафика през Кулата - Промахон.




Тодоров е поставил въпроса за увеличаване на работното време на ГКПП Маказа-Нимфея от 7 на 24 часа. Очаква се тази възможност да бъде разгледана от гръцка страна.


Цената на тока може да се вдигне с повече от 3%


Министърът на енергетиката Андрей Живков допусна, че повишението на цената на тока за бита може да е повече от предвижданите към момента 3%, съобщава БНР. Живков каза, че ако това стане, то няма да е заради неговата заповед ТЕЦ "Марица-изток 2" да продава 1 милион мегаватчаса от скъпата си електроенергия на регулирания пазар, а по-скоро заради скока на цените на газа. Нещо, което се отразява и на цените на тока, произвеждан от топлофикациите по комбиниран начин.


"След дълги разговори с КЕВР направихме баланс с тях, така наистина този един милион, да не се отрази на крайната цена за потребителите. Проблемът е по-скоро в цената на топлоенергията, може би там ще има някакво отражение на цената и те ще го отразят коректно и изрично", каза Живков.


Общината ще оросява булеварди в София срещу жегата


Поради прогнозата за високи температури днес по нареждане на кмета на София Йорданка Фандъкова ще започне оросяване на основни улици и булеварди в града. Дейностите ще започнат след 12 ч. Целта е предотвратяване на прекомерно затопляне на въздуха и пътната инфраструктура.


Освен миене по график допълнително ще се извърши и оросяване на входно-изходни булеварди и основни пътни артерии. Ще се оросява с помощта на цистерни по булевардите "Ботевградско шосе", "Цариградско шосе", "Брюксел", "Васил Левски", "Черни връх", "Н. Й. Вапцаров", "Драган Цанков", "Сливница" и др.


Дейностите по миене и оросяване се извършват под контрола на Столичен инспекторат.


Днес ще се раздава и минерална вода в подкрепа на хората, които са на открито през горещото време. На три пункта в града ще се предоставя вода - на площадното пространство при храма "Св. Неделя", на Орлов мост при езерото Ариана и в парка на Националния дворец на културата - при пилоните. Водата ще се раздава до изчерпване на наличните количества. Инициативата се осъществява чрез направление "Социални дейности и интеграция на хора с увреждания" и дирекция "Аварийна помощ и превенция" на Столична община.


Антикорупционният фонд поиска становище за строежите на "Смокиня"


От Антикорупционния фонд (АКФ) са отправили сигнал до министъра на регионалното развитие и благоустройството по повод нерегламентирано строителство на плаж "Смокиня", в което поиска министърът да се произнесе дали новостроящите се обекти на плажа представляват "преместваем обект" или "строеж" и дали нарушават законовите норми. По закон министърът на регионалното развитие извършва методическо ръководство и упражнява контрол върху цялостната дейност по устройство на територията и координира дейността на органите по контрол на строителството.


"Смятаме, че обектът, който се изгражда на територията на морски плаж "Смокиня", не отговаря на законовите дефиниции за преместваем обект. Искаме министърът на регионалното развитие да се запознае с фактите по случая и да излезе с ясна инструкция за стриктно прилагане на закона," заявява Лора Георгиева от правната програма на АКФ.


Съветът за електронни медии обвини Минеков, че въвежда обществото в заблуждение


Съветът за електронни медии (СЕМ) разпространи позиция, в която обвинява служебния министър на културата Велислав Минеков, че въвежда обществото в заблуждение с твърдението, че не е получил отговор от регулатора. На редовния си седмичен брифинг на 29 юни Минеков заяви, че все още чака официален отговор от СЕМ по повод отнетото му право на отговор по време на гостуването му в БНТ. Минеков каза, че вече дори не очаква да получи такова след случилото се в съвета, визирайки оставката на един от членовете - Ивелина Димитрова. Той обяви, че подготвя писмо, обясняващо казуса, което ще бъде изпратено до Европейската комисия, Държавния департамент на САЩ, Организацията за сигурност и сътрудничество в Европа и "Репортери без граници".


В позицията СЕМ твърди, че на 22 юни е изпратено писмо до Минеков за това, че по сигнала му е започнала проверка. "Доколкото нарушения на разпоредбите на Закона за радиото и телевизията, включително и относно правото на отговор, се установяват в сроковете и по реда на Закона за административните нарушения и наказания, СЕМ е заявил, че допълнително проф. Минеков ще бъде информиран при приключване на производството", пишат от регулатора.


Два бързи влака без малко да се сблъскат на гара Карлово


Челна катастрофа между два бързи влака на гарата в Карлово беше предотвратена в последния момент благодарение на бързата реакция на машинистите, съобщи Би Ти Ви. Около 18:40 ч. вчера композициите от София за Бургас и от Бургас за София са се оказали една срещу друга, а машинистът на едната от тях задействал аварийната спирачка. При инцидента няма пострадали пътници. Националният борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и жп транспорта е започнал проверка. Телевизията припомня, че това е втори подобен инцидент на тази гара.


Пожар горя на пазара в центъра на Перник


Пожар изпепели част от централния кооперативен пазар в Перник, съобщи БНР. Тържището е било обхванато в пламъци снощи. Екипи на пожарната са успели да го потушат за около 20 минути, но половината от сергиите и закритата част са изгорели. Няма жертви и пострадали. Пазарът се намира в центъра на града в непосредствена близост до жилищни сгради. Разследва се каква е причината - инцидент или умишлен палеж..

Ключови думи към статията:

Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1147 Разстроено

    Майко мила, два влака пуснати един срещу друг...
    Сринали сме се на дъното, кога да очакваме влакове на БДЖ с пътници по покривите?

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1646 Весело

    Е, нали смениха шефовете на БДЖ, значи всичко е Ок...?!

  3. 3 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Очаква се прескоференция на г-н Рашков, на която детайлно и подобно ще ни запознае с редица слухове, набеждаващи конкретно г-н Борисов в тероризъм.

  4. 4 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Саботажи на старото ръководство.
    Нормално.

  5. 5 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2305 Весело

    Е, нали смениха шефовете на БДЖ, значи всичко е Ок...?!
    —цитат от коментар 2 на selqnin


    Странно! Не знаех, че "ЖП началниците" ръководят трафика по жп трасетата?!
    Ама сигурно съм в неведение относно това! :(

  6. 6 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 905 Неутрално

    Без изненади, нещо напълно нормално за страна от третия свят.

  7. 7 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    "Странно! Не знаех, че "ЖП началниците" ръководят трафика по жп трасетата?!
    Ама сигурно съм в неведение относно това! :("
    .........
    Явно си невежа!!!
    След като старото ръководство беше сменено с мотива, че влаковете са закъсняли с над 71 000 минути, то и хунтата смята, че жп началниците ръководят трафика!

  8. 8 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2460 Неутрално

    Така става, когато още от малки на децата им дават задачи от типа: От точка А за точка Б тръгнал влак, а от точка Б за точка А тръгнал друг влак и ЗАБЕЛЕЖЕТЕ, те на трябва да разсъждават за вредата нанасяна на природата от дизеловите локомотиви. Не да помислят за глобална електронна система за следене, с цел предотвратяване на катастрофи. Нито за правата на ЛГБТ и дискриминационното отношение към етническите малцинства в БДЖ! Не-е-е-е! Те трябва да намерят кога влаковете ще се срещнат (челно)!!! Какво искате от тези деца, когато пораснат?

  9. 9 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2460 Неутрално

    Е, нали смениха шефовете на БДЖ, значи всичко е Ок...?!
    —цитат от коментар 2 на selqnin


    Ако прочетете статията, ще разберете, че това е вторият подобен инцидент, на тази гара. Явно малко шефове са сменени.

  10. 10 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Ха сега да видим колко парици са усвоени "За подобряване безопасността в ж.п. транспорта". И в кои дълбоки джобове са потънали.
    Краденето от магистралите е видимо за всички ( изключвам дебилите и гробарските тролове).
    Но краденето от ж.п. транспорта е брутално, защото е по-малко видимо.
    Кой гробар ще скочи на амбразурата пръв? Защитата на Баце става не с Матросовски гърди, а с гол г*з. И готовност да поеме силата на враговете Му с 200.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  11. 11 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1646 Гневно

    До коментар [#4] от "yavooor":

    Саботаж беше:
    -взривяването на ж.п. линиите;
    -взривяването на църкви;
    -убийството на български генерали и офицери в домовете пред децата им....
    дрОгарьо...!!!!

  12. 12 Профил на pm
    pm
    Рейтинг: 452 Неутрално

    '…без малко' ?!?!???!???!?!?!

    "Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
  13. 13 Профил на pm
    pm
    Рейтинг: 452 Неутрално

    '…без малко' ?!?!???!???!?!?!

    "Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
  14. 14 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1655 Неутрално

    Радев ще търси черните кутии на влаковете около месец

    после ще ги прати за изледване на Мъдуро.

    09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . 13-05-19 - Tео Ушев: Президентът и жена му са чудовищно прости. 24-01-21 - Атанас Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев. 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. 30-10-21 - Ген. Атанасов: Не виждам грешки в Стойчо Кацаров.
  15. 15 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3414 Неутрално

    малко ЖП-шефове са уволнени явно
    (колегата Иванпопов ме е изпреварил, гледам)

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  16. 16 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 2391 Неутрално

    Тук вече всичко стана ерзац......

  17. 17 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2851 Неутрално

    Вероятно ще се окаже грешка на ръководителя на движението.
    Централизацията (т.е. апаратурата, която позволява нареждане на маршрути и осигурява тяхната безопасност) нарежда маршрут само ако всички секции за този маршрут са свободни и няма нареден срещуположен маршрут.
    В определени случаи ръководителят на движението може да нареди маршрут в зает коловоз само ако се е убедил, че става дума за повреда, а не за наличието на влак.
    Възможно е да са правени промени в схемите на централизацията и нещо да не е догледано макар, че след всяка промяна трябва да се извършат изчерпателни тестове.

  18. 18 Профил на stoyanst
    stoyanst
    Рейтинг: 599 Неутрално

    "а машинистът на едната от тях задействал аварийната спирачка" - ако само единият е задействал спирачката, другият как не се е блъснал в него? Или той е стоял на гарата?

  19. 19 Профил на falcone
    falcone
    Рейтинг: 981 Неутрално

    До коментар [#1] от "Yotce":

    Лошото е че заради такива новини и състоянието на БДЖ да няма пътници и във вагоните. В целия цивилизован свят се ползват влаковете като удобно средство за придвижване, тук е ужас явно.

  20. 20 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3986 Неутрално

    " Антикорупционният фонд поиска становище за строежите на "Смокиня"

    От Антикорупционния фонд (АКФ) са отправили сигнал до министъра на регионалното развитие и благоустройството по повод нерегламентирано строителство на плаж "Смокиня", в което поиска министърът да се произнесе дали новостроящите се обекти на плажа представляват "преместваем обект" или "строеж" и дали нарушават законовите норми. По закон министърът на регионалното развитие извършва методическо ръководство и упражнява контрол върху цялостната дейност по устройство на територията и координира дейността на органите по контрол на строителството.


    "Смятаме, че обектът, който се изгражда на територията на морски плаж "Смокиня", не отговаря на законовите дефиниции за преместваем обект. Искаме министърът на регионалното развитие да се запознае с фактите по случая и да излезе с ясна инструкция за стриктно прилагане на закона," заявява Лора Георгиева от правната програма на АКФ."


    Всичко е за прокуратурата, но не тази с Гешев начело.......

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  22. 22 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 890 Гневно

    В София не се диша от презастрояване, таралясници, нередовно миене, а те борят жегата с пръскане на водица.

  23. 23 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#19] от "falcone":

    Кой е тоя "целия цивилизован" свят ? В САЩ пътнически влакове на практика няма и си живеят съвсем добре. Има в Европа, Индия и Китай. По принцип влака е технология от по-миналия век, предназначена за евтин транспорт на големи групи хора в едно направление. Големи групи хора в България няма, особено пък в едно направление. И в такава ситуация поддръжката на пътнически превози става крайно нерентабилно и от там изключително скъпо за собственика т.е държавата. В богати държави това не е голям проблем и затова в Германия влаковете са комфортни, макар и доста скъпи, отделно е огромната държавна субсидия. А в бедни държави като нашата, влаковете са зле.

  24. 24 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2460 Неутрално

    Още парички за папане! Съседната улица изсякоха дърветата и я асфалтираха върху паветата, вместо да пренаредят паважа (цената, договорена от предишния кмет беше само с 30% по-висока). Сега там не се минава по обяд - имаш чувството че си в пещ. Но пък ще ръсят с вода...

  25. 25 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    До коментар [#23] от "m17":

    Значи Европа, Индия и Китай! В Япония няма ли? В Южна Корея, Аржентина, Бразилия или да речем в Египет? Или в азиатската част на Русия.

    По принцип влаковият транспорт е по евтин и по чист от автом8билния, особенно пък за превоз на товари. Само че лобито на Виои Бец разсипа българските железници.

  26. 26 Профил на negodnik
    negodnik
    Рейтинг: 434 Неутрално

    "В София ще се оросяват булеварди срещу жегата".

    Съгласно решение на съда, което задължава столична община да мие улиците, с това оросяване ще се похвалят че за месеца са "мили" улиците два пъти.

    От лични наблюдения, в Младост, улуците се ОРОСЯВАТ и без очаквани високи температури.

  27. 27 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#25] от "3biri":

    По-евтин би бил за товари от типа кремиковци, тец на въглища т.е големи обеми в едно направление. За сегашната индустрия от типа електроника, лека индустрия е много по-скъпо с влак заради загубена гъвкавост и малките обеми. А за сферата на услугите, които са 60% от икономиката пък е съвсем ненужно. Разберете че нещо жизнеспособно няма кой да го "убие", то ще си пробие път като плевел, независимо колко го мачкат. И обратно, като е нежизнеспособно колкото и пари да се налаят ще си умре.

  28. 28 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#24] от "ivanpopov":

    Къде е това, асфалтиране върху паветата е абсурдно, ще се разпадне до месеци. Локалните на цар Борис 3 бяха така преди години (на отделни места) и се наложи да ги изстържат и пренаредят на някои места, няма закърпване с асфалт при такава основа.

  29. 29 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#21] от "tbe461062459":

    Как ще озеленят големи булеварди като Цариградско ?. Отделно, представете си големи дървета отстрани и нагъсто, трябва една катафалка да дежури горе на младост ще народа ще се изтрепе.

  30. 30 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    До коментар [#27] от "m17":

    Това е смешно! Ами горивата? Ами строителните материали? Ами автомобили, камиони, трактори и каквато се сетиш още строителна и селскостопанска техника. Да не говорим, че при добра инфраструктура и хубави влакове, пътуване София Варна с влак би било по-приемливо дори от това със самолет. Просто частните превозвачи на пътници и товари съсипаха дъджавните железници. Държавата инвестира непрекъснато в пътища и магистрали при йищожни цени на винетки, вместо в БДЖ.

  31. 31 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7572 Неутрално

    До коментар [#2] от "selqnin":

    Смениха ги вчера.

  32. 32 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2476 Неутрално

    До коментар [#30] от "3biri":

    Не е лошо преди да пишете да се поинтересувате. Ето един факт - 70% от течните горивата които се консумират в България се произвеждат от Нефтохим и се транспортират до складови бази близко до големите градове по тръбопроводи. От там с цистерни до бензиностанциите. Останалите 30% са вносни, транспортират се и с железници и с цистерни. Внасят се основно от Австрия и Гърция и са доста разнообразни - това са предимно скъпите бензини и дизели. При пропан-бутана е подобно но там вноса е по-малък. Строителни материали, тежки и обемни контейнерни товари, зърно и т.н. ползват железници но като цяло нуждата от транспорт е с десетки пъти по-малка от едно време. И затова няма и една нова линия строена в последните десетилетия, просто няма икономически смисъл.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    Експерт: Рискът за компрометиране на изборите е от “Информационно обслужване”, а не от машините
    https://www.facebook.com/birdreporting/posts/10160092406666189
    “Информационно обслужване” държи и ключа и ключалката

  35. 35 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    До коментар [#23] от "m17":
    В Англия влаковете са си пълни и начесто.

  36. 36 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    До коментар [#23] от "m17":Значи Европа, Индия и Китай! В Япония няма ли? В Южна Корея, Аржентина, Бразилия или да речем в Египет? Или в азиатската част на Русия. По принцип влаковият транспорт е по евтин и по чист от автом8билния, особенно пък за превоз на товари. Само че лобито на Виои Бец разсипа българските железници.
    —цитат от коментар 25 на 3biri


    В Япония, влаковете превозват големи групи хора и са рентабилни, ама там за да си купиш кола, трябва първо да представиш, че имаш адекватно паркомясто. Пак там, имат и едни бързи влакове, щото Япония е дълга държава, и тези влакове се конкурират (успешно) със самолетите. Та като вдигаш крака да те подковават, пак погледни в огледалото дали си вол или жаба. В България, пътническия жппревоз е нерентабилен, неудобен и съвсем не е "масов транспорт". Отделно жп линиите не са подходящи за бързо прекосяване на страната, т.е. да се конкурират със самолетите, автобусите и автомобилите. Аха, ей ти го в смешния вариант:
    "Когато японците чули, че от София до Бургас пътят с влак е 9 часа, си помислили, че България е по-голяма от Китай."

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  37. 37 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1818 Весело

    До коментар [#27] от "m17":Това е смешно! Ами горивата? Ами строителните материали? Ами автомобили, камиони, трактори и каквато се сетиш още строителна и селскостопанска техника. Да не говорим, че при добра инфраструктура и хубави влакове, пътуване София Варна с влак би било по-приемливо дори от това със самолет. Просто частните превозвачи на пътници и товари съсипаха дъджавните железници. Държавата инвестира непрекъснато в пътища и магистрали при йищожни цени на винетки, вместо в БДЖ.
    —цитат от коментар 30 на 3biri


    Слез на земята. Няма толкова голям поток товари из страната, че да изплати подмяната и новите жп-трасета, та влаковете да изпреварват самолетите и колите по магистралите. Просто държавата е прекалено малка като разстояния, и с прекалено малък товаропоток. Отделно, че товарни и пътнически превози са коренно различни, и дори гарите им са различни, та няма как едните да помагат на другите без някакъв скъп компромис (двете страни да са недоволни). Малко назад в историята, жп-то е стартирало с пътници, обаче е било само промоция, реклама. Основно се гледат товарите, а пътниците, те са притурка, да се уплътни трасето. Еле пък социалните пътувания с българското БДЖ, там правеха сметки (покрай някаква издънка на БДЖ-то беше), че е по-евтино пътниците по някои дестинации да се извозват с таксита, а не с влакове. Големите заводи баце, си търсят пристанища и тръби (тръбен транспорт) щото така им излиза сметката. С влака, само ако има някакви полезни изкопаеми в големи количества. Кремиковци беше учебникарски пример как дори с влак не излиза сметката ако нямаш местна суровина, която да е по-скъпата в процеса.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK