За по-евтино тунел на "Хемус" е заменен с траншея

За по-евтино тунел на "Хемус" е заменен с траншея

© Надежда Чипева, Капитал



Държавното дружество "Автомагистрали" е поискало и получило разрешение да замени при строителството на магистрала "Хемус" проектиран тунел с траншея с цел икономии на средства. Това е технически смущаваща промяна и недомислица, а поддръжката й ще се превърне в нещо безумно, заяви председателят на управителния съвет на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Апостол Минчев пред БНТ.


Случаят е част от нарушенията при строителството на магистралата, които новото ръководство на Министерството на регионалното развитие установи. Преди дни АПИ спря изграждането на 4 мостови съоръжения в участък 2 от автомагистралата, на които е установено, че се работи без технически проект.


"По проекта за магистрала, приет преди 2 г. и съгласуван с всички инстанции, тези съоръжения (мостовете - бел. ред.) и този тунел, а не траншея, трябваше по един начин да бъдат направени, но в началото на тази година след постъпки на "Автомагистрали" е приета корекция на тези съоръжения - много сериозна и технически смущаваща. Променена е връхната конструкция и тунелът е превърнат в траншеен изкоп, което само по себе си е техническа недомислица", каза Минчев, според когото изкопът е 48 метра и поддръжката му би била нещо безумно.


Според него би следвало да бъде възложена техническа експертиза на високо ниво, за да се види дали тази промяна е разумна или не.

Коментари (99)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3462 Неутрално

    > изкопът е 48 метра

    Това е аналогично да изкопаеш дупка с височина на 16-етажен блок. За да мине автобус на два етажа който сигурно не е по-висок от 4 метра.

    કટાક્ષ
  2. 2 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    Някой разбирач да ми обясни КАК се работи по "мостово съоръжение" без технически проект, моля?

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1476 Любопитно

    Не мисля, че при новата власт някога ще бъдат достроени нито Хемус, нито Струма, нито дори магистралата до Сърбия. За 4 години оттук напред я ще има 10 км магистрали, я не. Искрено се надявам поне да поддържат построените дотук.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  5. 5 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1476 Неутрално

    До коментар [#2] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Глупости, тези вече се чудят какво да си изсмучат от пръстите предизборно.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  6. 6 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2856 Любопитно

    Траншеята със сигурност ще бъде здраво укрепена и бетонирана така че и при най-силно земетресение да не падне и камъче върху магистралата!?

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  7. 7 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    Някой разбирач да ми обясни КАК се работи по "мостово съоръжение" без технически проект, моля?
    —цитат от коментар 2 на МОЙШЕ ТОЛКОЗ


    Ми много прсото. Проект има, но не е минал през всички институции за одобрение.

  8. 8 Профил на Стършел
    Стършел
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Държава на автопилот беше държавата управлявана от Бойко! Строителство без проект - изливане на пари в бездънна дупка!!! 😡

    Стършел
  9. 9 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    Траншеята със сигурност ще бъде здраво укрепена и бетонирана така че и при най-силно земетресение да не падне и камъче върху магистралата!?
    —цитат от коментар 6 на Julian Mall


    Ти явно си виждал проекта. Можеш лида ни пуснеш линк?

  10. 10 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    Траншеята със сигурност ще бъде здраво укрепена и бетонирана така че и при най-силно земетресение да не падне и камъче върху магистралата!?
    —цитат от коментар 6 на Julian Mall


    Ти явно си виждал проекта. Можеш лида ни пуснеш линк?

  11. 11 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4618 Весело

    Спря Боко да обикаля с Жипката и проблемите по магистралите започнаха😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  12. 12 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    Тая траншея е 48м дълга или дълбока? Съмнява ме да е второто - не поддръжката ами самото и изкопаване ще отнеме години а заедно с наклона на откосите ще се вържат 2-3Млн тона скала за изкопаване и депониране. На "Люлин" пък тунелите като ги погледне човек и се чуди какъв им е смисъла при положение, че отгоре остават 5-10м почва...

  13. 13 Профил на adj391075334
    adj391075334
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    До коментар [#10] от "Doge":

    Траншеята със сигурност ще бъде здраво укрепена и бетонирана така че и при най-силно земетресение да не падне и камъче върху магистралата!?
    —цитат от коментар 6 на Julian Mall


    Ти явно си виждал проекта. Можеш лида ни пуснеш линк?

    —цитат от коментар 10 на Dodge


    То явно си скаран с това нещо, наречено пунктуация и опериран от чувство за ирония.

  14. 14 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1224 Весело

    Някой разбирач да ми обясни КАК се работи по "мостово съоръжение" без технически проект, моля?

    —цитат от коментар 2 на МОЙШЕ ТОЛКОЗ

    -----------


    Ми много прсото. Проект има, но не е минал през всички институции за одобрение.
    —цитат от коментар 7 на Doge


    😃Еее, ученото си е учено-и познава нещата в България (и мисирките които пропускат незначителната думичка "одобрен"), и знае да обяснява😃 Мерси😃

    П.С. А съфорумника от коментар 6 се подбъзиква, ама без иконка на смайли и таг "весело" ти си го 'зел на сИрЮзно😃


    До коментар [#7] от "Doge":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  15. 15 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3462 Неутрално

    До коментар [#2] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    > да ми обясни КАК се работи по "мостово съоръжение"
    > без технически проект, моля?

    Взимаш парите и минаваш на режим 'изчакване'.

    કટાક્ષ
  16. 16 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#2] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    При издаването на РС е имало проект. В последствие от Автомгистрали са решили да го променят в частта за въпросните мостове.
    Предложили са промяната, но от АПИ не са я удобрили. Въпреки това Автомагистрали са започнали изграждането на съораженият по новият неудобрен начин.


  17. 17 Профил на adj391075334
    adj391075334
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    До коментар [#14] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Не е нужно дори да е депозиран - те си работят, пък когато дойде време за документи "ще го мислим". Масова практика през последните години.

  18. 18 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2521 Неутрално

    Тая траншея е 48м дълга или дълбока? Съмнява ме да е второто - не поддръжката ами самото и изкопаване ще отнеме години а заедно с наклона на откосите ще се вържат 2-3Млн тона скала за изкопаване и депониране. На "Люлин" пък тунелите като ги погледне човек и се чуди какъв им е смисъла при положение, че отгоре остават 5-10м почва...
    —цитат от коментар 12 на jazzdevil


    Има смисъл като проход за миграция на животни. Траянови врата не е направен траншея по същата причина

    Гербаджийски корумпари, посрамихте България! Приравнихте ни с банановите републики!
  19. 19 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Не мисля, че при новата власт някога ще бъдат достроени нито Хемус, нито Струма, нито дори магистралата до Сърбия. За 4 години оттук напред я ще има 10 км магистрали, я не. Искрено се надявам поне да поддържат построените дотук.
    —цитат от коментар 4 на nv


    Вече видяхме, че и без Бойко Борисов слънцето си изгрява, реките си текат и кокошките снасят. Така че и пътища ще има, да се надяваме малко по-качествени.

  20. 20 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3462 Неутрално

    До коментар [#12] от "jazzdevil":

    > На "Люлин" пък тунелите като ги погледне човек и се чуди
    > какъв им е смисъла при положение, че отгоре остават 5-10м почва...

    Аз тия работи не ги разбирам, ама има спомен че на няколко пъти след дъжд половината магистрала трябваше да я почистват булдозери.

    https://glashatai.com/article/2840-svlachishte-na-magistrala-liulin

    >Земна маса се е свлякла върху активната и аварийната лента,
    > между първи и втори тунел на АМ „Люлин”, в посока София.

    કટાક્ષ
  21. 21 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 760 Неутрално

    . За 4 години оттук напред я ще има 10 км магистрали, я не. Искрено се надявам поне да поддържат построените дотук.
    —цитат от коментар 4 на nv


    Не, няма да бъдат поддържани новите отсечки, поради факта че това е напълно невъзможно. Просто те са построени толкова лошо, че единственият начин еда се изградят на ново. А и това няма да помогне, тъй като държавата няма капацитет и възможност да упражнява инвеститорски контрол - тук се дават едни пари на едни хора и данно свършат нещо. При това наши хора, на които им се плаща 5 години напред, без да има проект, без да са отчуждени земите. Защото се знае че са хубави хора и е много добре да им се дадат 50-100 или 200 млн "за строителство". Какво и как ще стане ясно по-натам.
    С такъв подход няма как да има ни магистрали, ни мостове. Чудесен пример е тунелът "Витиня", който след откриването си е бил повече време в ремонт, от колкото в експлоатация. При това е само 1200 метра. Ако беше 2400, въобще нямаше да има периоди, през които да е проходим.

  22. 22 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#12] от "jazzdevil":

    Смисълът на тези "тунели" е отгоре да има пространство за преминаване на диви животни, за които иначе магистралите са непреодолимо препятствие. В Словения и Хърватска има много такива, така дивата природа остава свързана в едно цяло, а не малки "острови", разделени от магистрали и пътища.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  23. 23 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#9] от "Doge":

    Има я в "youtube", както и всичко построено досега по магистрала Хемус. Големи разбирачи са тези от служебното. Изпълняват стриктно заръките на "голям зелен чорап" да се омърси всичко, направено от ГЕРБ. Голяма глупост е и написаното как "поддържането на траншеята било нещо безумно.." . А поддържането на тунел нещо много "умно". За строежа на мостовете "без проект" беше написано, че проект е представен, но видиш ли, не бил одобрен от новите технически гении в служебното. Сега най-усърдната калинка на Радев ще блокира 500 млн за магистралата и "чао Хемус".

  24. 24 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Автомагистрали още в началото беше измислено за това - точене на бюджетни средства с претекст - строителство на магистрали.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  25. 25 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2106 Неутрално

    Според него би следвало да бъде възложена техническа експертиза на високо ниво, за да се види дали тази промяна е разумна или не.

    Според мен, по-високо ниво от г-н Минеков няма. Да не говорим за разумност.

  26. 26 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    Крайно време е некой началник да влезе у затвора за тоталните своеволия. И като дойде следващата цар-мутра, никой да не му се връзва. Но със сигурност несъгласните са били най-малкото заплашвани. Така е работила системата при Мутрата, даже и записите го потвърждават. Много вероятно е да е имало бригада за мокри поръчки извън цялата властова машина.

  27. 27 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 1860 Неутрално

    До коментар [#21] от "1107":

    Коя магистрала не е направена качествено. Я ме свестни, че да отида да видя. Всички пътища не само магистралите трябва на 7 години да се поддържат според световната практика. Не само магистралите.
    Та чакам да видя къде точно е некачествено.

  28. 28 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2543 Неутрално

    Един подобен тунел в Гърция забави отварянето на КПП Ининден с няколко годинии. Бил необходим за миграцията на мечките.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  29. 29 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 1860 Неутрално

    До коментар [#23] от "Oggie Petkov":

    Това им е целта Да докопат 2,7-те милиарда заделени за Хемус и да ги изпапкат.
    Северна България кучета я яли.
    А най-спешното за България са магистралите.
    Видин Кулата, Русе-Свиленград, Крайморската и Хемус

  30. 30 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2106 Неутрално

    Променена е връхната конструкция и тунелът е превърнат в траншеен изкоп, което само по себе си е техническа недомислица", каза Минчев


    Прав е г-н Минчев. Ето, например АМ Люлин. Там според мен са правили обратното, изкоп е превърнат в тунел и даже са се постарали да насипят 20-30 см пръст отгоре.
    Няма значение, че с тези (не)нужни (биха казали някои специалисти) тунели, цената на АМ Люлин се вдигна до 19 млн лв на километър.

  31. 31 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    До коментар [#29] от "Да вярваме на истината":

    Баси, мутрата построил 500 млн. км магистрали, а забра'ил Хемус и всички останали...

  32. 32 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2856 Любопитно

    Тези заоблени камъни на снимката със сигурност не са вадени от кариера а от речно корито което е строго забранено?!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  33. 33 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2445 Весело

    До коментар [#4] от "nv":"...Искрено се надявам поне да поддържат построените дотук."

    Тоест да го ремонтират, основно, нали баджанак? ;)

  34. 34 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 2125 Весело

    Не мисля, че при новата власт някога ще бъдат достроени нито Хемус, нито Струма, нито дори магистралата до Сърбия. За 4 години оттук напред я ще има 10 км магистрали, я не. Искрено се надявам поне да поддържат построените дотук.
    —цитат от коментар 4 на nv


    Много ми хареса, че вече сте наясно с това кой ще управлява следващите 4 години!

  35. 35 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 780 Неутрално

    До коментар [#4] от "nv":

    Няма как да ги поддържат, защото ГЕРП така ги построи, че да е по-лесно и евтино да се построят наново, отколкото да се поддържат.

  36. 36 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 2125 Весело

    До коментар [#23] от "Oggie Petkov":Това им е целта Да докопат 2,7-те милиарда заделени за Хемус и да ги изпапкат. Северна България кучета я яли. А най-спешното за България са магистралите. Видин Кулата, Русе-Свиленград, Крайморската и Хемус
    —цитат от коментар 29 на Да вярваме на истината


    Добре де! Шкафчо като построи 500 милиона километра магистрали, не можа ли да построи и стотина двеста километра в северна България.

  37. 37 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2445 Весело

    До коментар [#36] от "3biri":"Добре де! Шкафчо като построи 500 милиона километра магистрали, не можа ли да построи и стотина двеста километра в северна България."

    Ми, не Му остана време от джиткане с Жипката и "работа, работа, работа"!
    Виж сега, като Го няма, даже "тавана" на тунелите не слагат маскарите! ;)

  38. 38 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 725 Неутрално

    Не мисля, че при новата власт някога ще бъдат достроени нито Хемус, нито Струма, нито дори магистралата до Сърбия. За 4 години оттук напред я ще има 10 км магистрали, я не. Искрено се надявам поне да поддържат построените дотук.
    —цитат от коментар 4 на nv


    Ама разбира се - само Борисов и ГЕРБ могат да строят магистрали!!Лично той е построил 500 000 км магистрали у нас!Това е три пъти колкото от Слънцето до Земята!
    Вече никога и никой не може да построи не магистрала, ами дори пътечка не би могъл да направи.
    Понякога се чудя, какви идиоти живеят тук?!

  39. 39 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    Интересен детайл от биографията на министъра на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова е публикуван на сайта на регионалното министерство. В биографията на министърката, която тя по всяка вероятност сама е подала за качване на страницата, е записано, че „има редица професионални специализации, между които в Университета „Де Монтфорт“ в Лестър, Великобритания през 1994 и 1996 г., в Университета на Източен Лондон през 1999 г. и в Училището по архитектура в Дъблин, Великобритания през 2000 г.“

    09 Jun '20 — Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители 13 May '19 — Tео Ушев: Президентът и жена му са чудовищно прости. 01 Sep '21 — Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев
  40. 40 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 760 Неутрално

    До коментар [#21] от "1107":Коя магистрала не е направена качествено. Я ме свестни, че да отида да видя. Всички пътища не само магистралите трябва на 7 години да се поддържат според световната практика. Не само магистралите. Та чакам да видя къде точно е некачествено.
    —цитат от коментар 27 на Да вярваме на истината


    На всички новоизградени участъци има множество пропадания, което показва, че основата на пътя е компрометирана. Отиди виж новите 18 км за обхода на Богров, северната скоростна тангента, участъка Стара Загора Ямбол. Просто елементарно не полагт необходимите материали, не се трамбоват както е нужно и не се спазват никакви технологии. Няма как да иначе, след като строителят е взел парите и реално плаща строежа от джоба си.
    Има едно две изключения, като южната дъга на София.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  42. 42 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    До коментар [#4] от "nv":

    Вие герберите сте пословични с това че не можехте дори да подържате това дето още бай тошо направи, цялата държава е разруха. Не бери грижа за другите, каквото и да направят ще е по-добре от вас.

  43. 43 Профил на pak_pitam
    pak_pitam
    Рейтинг: 422 Неутрално

    МОЛЯ "списвачите" и редакторите на "статии" в Дневник, поне малко да уважават четящата аудитория!Знам, че заглавията се пишат за активиране на троловете, но така отвращавате и малкото случайно попаднали тук нормални читатели !

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  45. 45 Профил на Viktor Inox
    Viktor Inox
    Рейтинг: 228 Весело

    Какво има да поддържа изкоп - тунела да не е без поддръжка ? 🎃🤣

  46. 46 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    До коментар [#14] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Формално погледнато, докато проекта не е минал през всичката бюрокрация и не е събрал подписи, печати и т.н. проект няма и не може да се открие строителна площадка (акт.2). Тъй, че те строят незаконно.

  47. 47 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 735 Неутрално

    Има много стриктни норми за изграждане на траншеи със определени откоси, берми и съответно укрепване, съобразено с геологията. Ако участъкът е сравнитело къс и е в скални почви решение с траншея може да се окаже удачно дори и при такава дълбочина на изкопа. Въпрос на техническа и икономическа обосновка

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5033 Весело

    До коментар [#4] от "nv":

    "За 4 години оттук напред я ще има 10 км магистрали, я не."

    Никой не може да стигне Баце ти с онези 500 милиона километра магистрали! :-)

  50. 50 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2286 Неутрално

    Поръчкова статия.
    —цитат от коментар 3 на Инженер Раул Викторов


    Поръчково строителство, без оглед на технически норми!
    Всичко на коляно, като боковите милиарди, раздавани от прозореца на джипката!

  51. 51 Профил на gafas
    gafas
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Всичко е кристално ясно, защо са сменили тунелът с това нещо. Държавата плаща за строеж на тунел (много сложно съоръжение, и скъпо), изпълнителят изкопава дупка, и взема голямата разлика, за да я даде в златни кюлчета на Борисов и Пеевски. Така работи мафията. После се чудете що има толова некачествени пътища и катастрофи. И продължавайте да гласувате за мафията ГЕРБ-ДПС.

    Господството над мисленето дава власт над живота
  52. 52 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    Какво има да поддържа изкоп - тунела да не е без поддръжка ? 🎃🤣
    —цитат от коментар 45 на Viktor Inox


    при първия порой пътя ще е залят и непроходим.Това се видя и във Варна и няколко пъти на магистрала "Люлин".
    Евтиното се оказа скъпо.

    SHADOWS of SOFIA
  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До коментар [#6] от "Julian Mall":

    Както на магистрала Люлин, където укрепват вече 5 година ОТНОВО и ОТНОВО и ОТНОВО. Няма лошо да си фен на ГЕРБ и Бойко, ама поне малко да мислехте дейба

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  55. 55 Профил на Wasabi
    Wasabi
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#7] от "Doge":

    Казваш - проект има, ама не е минал всички институции. Ако искаш да сториш законно - проектът ти трябва да мине всички институции и се издаде РС. Ако искаш промени след като си го изпроектирал и нещо не ти отърва - това става с нови проекти, които трябва да се одобрят по същата процедура. Всичко останало е дивотия. Може да е много хубав проекта, но за да има някакъв контрол над проектантите, които не са безгрешни - има институции и надзор, на които работата им е да проверяват, защото носят отговорност. Древна традиция в България е масово да се строи без проекти, без РС и като се построи се прави проекта по построеното. Докарахме я до там, че и магистралите така да строим.

  56. 56 Профил на uoc40671460
    uoc40671460
    Рейтинг: 0 Весело

    До коментар [#49] от "vassilun":

    Така е, Бай Хой ни изведе на първо място в света по км магистрала на глава от населението с едно клипче у фб.

    Само Бай Тошо имаше тоя управленски размах навремето!

  57. 57 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5033 Весело

    До коментар [#38] от "Капабланка":

    "Лично той е построил 500 000 км магистрали у нас!"

    Пропуснал сте три нули, колега! Не са 500 000, а са 500 000 000 километра магистралите, построени от Бойко от Банкя! Ще Ви се разсърди човечеца, че омаловажавате построеното от него! :-)

  58. 58 Профил на uoc40671460
    uoc40671460
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#55] от "Wasabi":

    Я ми кажи някой проектант и надзор, на който му е реализирана отговорност? Примерно отнемане на правото да упражнява професията, отделно от всичко останало?

  59. 59 Профил на geometar
    geometar
    Рейтинг: 460 Неутрално

    "Дневник" като един Матросов пред амбразурата ще ни обясняват в картинки и безсмислени статии колко лошо е било. После ще ни обясняват, че магистрали не ни трябват, после ще ни обясняват, че не ни трябва да знаем какво се случва със готовите пари отделени за магистрали щото тях ще ги харчат тези от Харвард "прозрачно" и т.н.

  60. 60 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Автомагистрали още в началото беше измислено за това - точене на бюджетни средства с претекст - строителство на магистрали.
    —цитат от коментар 24 на Пипера е много лют


    Много точно наблюдение! Всички държавни дружества, като се започне с БЕХ, мине се през новото ВиК и се завърши със слава Богу - несъздаденото "държавно петролно дружество", се създават с една единствена цел - да бъдат черна дупка, в която да потъват парите на данъкоплатците, за благото на "най-подготвения", "успелия млад мъж", "Свещения Сокол" и "обръчите от фирми".

  61. 61 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 576 Неутрално

    > изкопът е 48 метраТова е аналогично да изкопаеш дупка с височина на 16-етажен блок. За да мине автобус на два етажа който сигурно не е по-висок от 4 метра.
    —цитат от коментар 1 на Ан Он


    Още по-зле, за да не отчуждават наоколо и за да не харчат пари правят откосите изключително стръмни, разбирай опасни. Същата дивотия са направили на АМ Струма след Благоевград. Още е в строеж, но вече се свлича поголовно. "Решението" е да ги обявят за свлачища - чудно как ги е нямало там преди, след което държавата ежегодно ще налива милиони, за да се укрепват. Който идот е разрешил/допуснал това е за бесене.

  62. 62 Профил на abc
    abc
    Рейтинг: 903 Неутрално

    Подготвили си капанче-хранилка, Бибитко ги обича тези пълнещи чекмеджето работи-свлачища, които постоянно да оправя. Тоя верно си е мислил, че ще ни яха вечно. Това ръководство на Автомагистрали ни е окрало, като пълни балъци, а главният Каскет на републиката лови яки въоръжени грабители на кокошарници. Пък съдия Врътнеску има вътрешно убеждение, че тези крадци трябва да продължат да ограбват обществото, докато не остане и пукната пара от онези почти пет млрд.

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    До коментар [#12] от "jazzdevil":

    На Люлин тунелите смисъла им е, да има ограничение на скоростта и камера. :-)

  65. 65 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2856 Любопитно

    До коментар [#6] от "Julian Mall":Както на магистрала Люлин, където укрепват вече 5 година ОТНОВО и ОТНОВО и ОТНОВО. Няма лошо да си фен на ГЕРБ и Бойко, ама поне малко да мислехте дейба
    —цитат от коментар 54 на Луд Общественик


    И ти ли си от тия 33 които не схващат елементарната ирония?!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  66. 66 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    Гарбиджите управляваха десеттина години, но последиците ще продължат и след 100г.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  67. 67 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Следва предложение да не се строи повече.
    Колите ще си карат по стария път. Чисто и безопасно.

    Икономисаните пари....знаете къде.

  68. 68 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 852 Неутрално

    боклука борисов иска да лапа бързо,
    щото явно договорите са на етапи
    и тоя етап ще се забави, ако се пробива,
    макар и да е по-евтино. винаги открития способ
    е по-скъп, заради укрепителните мероприятия.

  69. 69 Профил на nrn35649543
    nrn35649543
    Рейтинг: Неутрално

    Хемус в тоя си вид е пълно недоразумение и трудно може да се нарече магистрала. Компромисите са безброй. За идиотското трасе, което цели да угоди на всички кметове и в крайна сметка минава през нищото, да не говорим. Редно е изграждането ѝ да се спре незабавно и да се проектира наново като една пълноценна магистрала по ново трасе. Същото се отнася и за Русе-Търново и тунелът под Шипка. Това са гербаджийски недоразумения.

  70. 70 Профил на foreverman77
    foreverman77
    Рейтинг: 360 Неутрално

    До коментар [#4] от "nv":

    Казваш...каквото бай Тошо и Бойко са построили, това ще е??

    Никой друг не може да построи пътища в България?

  71. 71 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    "Променена е връхната конструкция и тунелът е превърнат в траншеен изкоп, което само по себе си е техническа недомислица", каза Минчев, според когото изкопът е 48 метра и поддръжката му би била нещо безумно."

    Обикновени крадливи престъпници са бившите упраляващи, за които живота и здравето на пътуващите нямат никакво значение. Но ако ги питаш за парите ще ти кажат: "Важното е да сме живи и здрави." Е, няма други такива влечуги !

  72. 72 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 957 Неутрално

    #Хубавое

    Нормалните хора отдавна се отвратиха от управлението на мутрите. От тук нататък, който гласува за тях или е малоумен или е зависим от някоя от техните схеми за източване на пари!

  73. 73 Профил на Atanas Yankov
    Atanas Yankov
    Рейтинг: 354 Неутрално

    Елате в Турция да видите пътища,мостове и проекти...

  74. 74 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 824 Неутрално

    До коментар [#2] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":
    "Някой разбирач да ми обясни КАК се работи по "мостово съоръжение" без технически проект, моля?"

    Какво питаш нас? Питай ГЕРБорунгелите! Ние знаем, че не може да се работи без технически проект.

  75. 75 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 824 Весело

    До коментар [#4] от "nv":
    "За 4 години оттук напред я ще има 10 км магистрали, я не."

    Ти пък какво си се разциврил?!
    Нали Бащицата построи над половин милиард километри магистрали. Това си е почти до Марс и обратно. Ти и до Юпитер ли искаш?

  76. 76 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 959 Неутрално

    Изгладнелите червени хунве….. крадат с двете шепи. Трябва да наваксат!

  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  78. 78 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2127 Неутрално

    До коментар [#2] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Инженеринг се нарича. Това най-бързия и коректен начин за строителство спестяващо милиони и милиони лв! Касае се за спестяване на огромни средства и време, най-вече време за предварително проучване, проектиране.... Самото мостово съоръжение е типово, проектирано и изчислено... но стъпките, инженерните решения за фундиране и др въпросе се решават в движение. Ако вчесто "некадърните" на ББойко управляваше Комитова.... нямаше да има нито магистрала Тракия, нито метро, нито северна и южна дъга на София, нито обход на Бургас, Ахелой, Поморие....

    Русия- проказата на планетата Земя.
  79. 79 Профил на Viktor Inox
    Viktor Inox
    Рейтинг: 228 Весело

    За още по евтино магистрала не ни трябва Път си има 🎃🤣

  80. 80 Профил на gerotheone
    gerotheone
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#38] от "Капабланка":

    Извинявам се, но не издържам, когато палячовци, като Вас се правят на много умни и задават въпроси от сорта "Понякога се чудя, какви идиоти живеят тук?!"

    Явно, идиотът сте Вие, след като не знаете, че Борисов каза, че е построил "ПОЛОВИН МИЛИАРД" , което се пише 500 000 000, което е малко по-различно от написаното от Вас число 500 000.
    Също така се излагате и с познанията си по астрономия - разстоянието от Земята до Слънцето е около 150 000 000 километра, та паксъшата греда - само някакви си 1000 пъти сте в грешка. Но, това не Ви пречи да задавате въпроси за живеещите идиоти, нали?

  81. 81 Профил на gerotheone
    gerotheone
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#75] от "Косьо Генчев":

    :-) Да погледнете пак разстоянието от Земята до Марс ? Че нещо малко сте объркали цифрите? Че откога Марс се отдалечи толкова от Земята? Мъск и Безос знаят ли за тази "лека корекция" в пъти на разстоянието?

  82. 82 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 570 Неутрално

    До коментар [#59] от "geometar":

    Не съм проектант, но това че заставате като един модерен Матросов на амбразурата и защитавате нещо което явно е голяма незаконна далавера, за да се откраднат едни пари от бюджета е силно притеснително. Или и Вие сте в далаверата или очевидно сте малоумен. Нямам друго обяснение за това прасетатат да крадат от всички нас, а такива като Вас да викат "Браво!!".

  83. 83 Профил на dobadoba
    dobadoba
    Рейтинг: 117 Неутрално

    До коментар [#6] от "Julian Mall":

    Приятел, по-добре при земетресение да паднат камъчета, отколкото тунела отгоре ти. Реваншистите съвсем изпращяват.

  84. 84 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 2368 Неутрално

    Подготвя се още един път със свлачище...

  85. 85 Профил на Тирбушон
    Тирбушон
    Рейтинг: 278 Неутрално

    > изкопът е 48 метраТова е аналогично да изкопаеш дупка с височина на 16-етажен блок. За да мине автобус на два етажа който сигурно не е по-висок от 4 метра.
    —цитат от коментар 1 на Ан Он


    така е, но тунела е по скъп, по опасен и по трудно (скъпо) се поддържа. Аз лично предпочитам Траншеята защото в нея няма ограничение на скоростта

    Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
  86. 86 Профил на Тирбушон
    Тирбушон
    Рейтинг: 278 Неутрално

    "Обикновени крадливи престъпници са бившите упраляващи, за които живота и здравето на пътуващите нямат никакво значение. Но ако ги питаш за парите ще ти кажат: "Важното е да сме живи и здрави." Е, няма други такива влечуги !
    —цитат от коментар 71 на Индиана


    някой чувал ли е за тежка катастрофа в траншея?

    Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
  87. 87 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    Тая траншея е 48м дълга или дълбока? Съмнява ме да е второто - не поддръжката ами самото и изкопаване ще отнеме години а заедно с наклона на откосите ще се вържат 2-3Млн тона скала за изкопаване и депониране. На "Люлин" пък тунелите като ги погледне човек и се чуди какъв им е смисъла при положение, че отгоре остават 5-10м почва...
    —цитат от коментар 12 на jazzdevil


    Точно, на магистрала "Люлин" се вижда ОГРОМНОТО желание за тунел и единствената цел ... едни пари.Повечето от тунелите следкато ги построяваха /не -изкопаваха/се чудеха откъде да довлечат пръст да ги зариват.Т.е. првиш съркофаг пишеш го тунел и половината от парите по офшорни сметки .И да в България това никой и никога не го знае.

  88. 88 Профил на Боб
    Боб
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#78] от "chichka":

    Инженеринга (в български вариант) - най-коректния начин на строителство???


    Ще се самоубия вече!!!!

  89. 89 Профил на Боб
    Боб
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#78] от "chichka":

    Инженеринга (в български вариант) - най-коректния начин на строителство???


    Ще се самоубия вече!!!!

  90. 90 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    [quote#87:"!D !калпав е новия вид Дневник!"][/quote]

    Но там Станишев прибра.Тук явно ББ е решил да овършее всичко до дупка.Ама то -Г@з ,глава затрива"".

  91. 91 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1224 Весело

    До коментар [#2] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Инженеринг се нарича. Това най-бързия и коректен начин за строителство спестяващо милиони и милиони лв! Касае се за спестяване на огромни средства и време, най-вече време за предварително проучване, проектиране.... Самото мостово съоръжение е типово, проектирано и изчислено... но стъпките, инженерните решения за фундиране и др въпросе се решават в движение. Ако вчесто "некадърните" на ББойко управляваше Комитова.... нямаше да има нито магистрала Тракия, нито метро, нито северна и южна дъга на София, нито обход на Бургас, Ахелой, Поморие....
    —цитат от коментар 78 на chichka


    СЪС СИГУРНОСТ НЕ СИ инженер, ама и за ЗКПЧ не бива в ТОЗИ форум! Виж, за в дума или ПИГ може и да става. НЕ ТУК, тук има малце по умни хорица😃

    "Уважаеми", в мостовото строителство САМО МЕТАЛНИТЕ БОЛТОВЕ И БУРМИ (И СТАНДАРТНОТО АРМАТУРНО ДЖИЛЕЗУ) СА ТИПОВИ! ВСЕКИ друг елемент се проектира за специфичния случай в зависимост на дадените параметри и резултатите от проучванията! Енжиниринга е нещо съвсем различно!
    До коментар [#78] от "chichka":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  92. 92 Профил на Тирбушон
    Тирбушон
    Рейтинг: 278 Неутрално

    Има логика в изкопаванетно на траншея, при някои специфини условия. нужда от материал за посипки например.
    Подобно решение обаче задължително трябва да е съпроводено с доклад, оценка и одобрение от надзор, проектант и инвеститор.
    Подозирам че "Автомагистрали" работят на принципа - ние ще направим каквото си искаме, проектанта ще го одобри след това.
    Не е най правилния начин, но по него се е построила половин България :)

    Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
  93. 93 Профил на tsefan_92
    tsefan_92
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Бързо ще се отучат строителите от тези ГРОБ-аджийски номера. Нека на 11-ти им покажем за какво протестирахме!

    Да изринем ГРОБ-авите комунисти с 200! Да си върнем държавата!
  94. 94 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 824 Весело

    До коментар [#81] от "gerotheone":
    "Че откога Марс се отдалечи толкова от Земята?"

    Разстоянието от Земята до Марс варира: от 54, 5 милиона км до 401, 3 милиона км.
    Средно 228 млн км. До Марс и обратно = 2х228= 456 млн км - почти 500 млн км.
    Можеше и сам да си направиш справка!
    Писнало ми е от некадърни и необразовани калинки!

  95. 95 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 978 Весело

    Някой разбирач да ми обясни КАК се работи по "мостово съоръжение" без технически проект, моля?
    —цитат от коментар 2 на МОЙШЕ ТОЛКОЗ

    Ами много просто - Тенчо-багериста пали багера, копае дупки за колоните, а после след време, когато ще се изфабрикува "проект", той ще се към натамани към изкопите, където и както ги е направил Тенчо.

  96. 96 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7634 Неутрално

    До коментар [#83] от "dobadoba":

    Значи , вземате пари за тунел, а строите траншея. И в това, според вас, няма нищо обезпокоително. Вярно, че вие всичко приемате от Борисов, но това вече е прекалено.

  97. 97 Профил на petrapetra
    petrapetra
    Рейтинг: 882 Неутрално

    Прочетох много точен коментар ала Радой Ралин под статията за все още недовършената спортна зала в Бургас, много подходящ и за тази, но ще перифразирам: тъпо + скъпо = герб

  98. 98 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 729 Неутрално

    До коментар [#12] от "jazzdevil":

    Значи не се сещаш какъв им е смисълът ,не казвам че смисъла е само да се даде възможност за оскъпяване има европейски смисъл дето е дал възможност за това оскъпяване и той да имало път за животните да пресичат магистрала Както виждаш не е туко така А на Хемус , понеже трябва истински тунел и естествено не бутафорен ,та за това и не са се загрижили за пешеходна животинска зона

    гошо
  99. 99 Профил на rrc20623298
    rrc20623298
    Рейтинг: 24 Весело

    Всичката работа на гнусарят от Банкя е такава.Вчера убеждаваше турците във Вълнари,че служебното правителство спряло магистралата за да ги ощети и да ги направи по-бедни.Безскрупулен лъжец и крадец безсъвестен.Обаче!Дядо ми в Балкана казва"На всяка свиня и идва Коледата"





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK