"Ние сме с 6 години по-малък показател, отколкото ЕС и на последно място в ЕС по очаквана продължителност на живота през последните 7 години. Още по-тревожно е, че годините на живот в здраве са по-малко от средните на ЕС, т.е. нашият народ е болен. Това успоредно с нарастващата възраст ще се окаже голямо предизвикателство за здравната система и това е един от основните фактори за голямата смъртност по време на COVID пандемията"
На пръв поглед има сериозно противоречие, хем очакваната продължителност на живота в царството е ниска и продължава да намалява, хем възрастта нараства.
А противоречие няма, проблемът е в ниската раждаемост. Излиза, че през последните 7 годин народът не вярва на управляващите…
Аз този анализ бих го нарекъл нормална констататиця, без нищо съществено ново в него. Иначе съм съгласен за липсващата здравната система...
You don't know what you don't know.
Свободата струва скъпо, но робството - още повече!
Реално би помогнало да напряват хубав анализ на как болниците с директори-връзкари смучат НЗОК с фиктивни пътеки и операции за десетки хиляди левове от години насам. Ама там е хванало коричка, и ако разръчкаш може да замирише на много лошо.
You don't know what you don't know.
Свободата струва скъпо, но робството - още повече!
СИСТЕМА КОЯТО ЧАКА ДА ОТУПА ТОЯ ОНЯ ЗА НЕКОЙ ЛЕВ ПОВЕЧЕ НАПОДОБЯВАЩА СУПЕРМАРКЕТ , ТОЯ ДЕТО ИМА ПАРИ ЯДЕ ПЪРЖОЛИ ТОЯ ДЕТО НЯМА ЯДЕЕЕЕ..... , ПО ЦЕЛ ДЕН ПО БЮРАТА И ЩРАКАТ СЪС СМАРТФОНИТЕ , И КАТО ИМ КАЖЕШ ЧЕ ЗНАЕШ НЕЩО ДЕТО ТЕ НЕ ЗНАЯТ ПОДИГРАВАТ ТИ СЕ , ПОСЛЕ ИМАЛО ГОЛЯМА СМЪРТНОСТ, ЕМИ ЩЕ ИМА !!! ПРИМЕР РАЗБОЛЯХ СЕ ОТ НЕЩО 2019г , един да имаше по настойчив да го разплете случая къде къде щяхме да сме по подготвени !!! ПРИМЕР отиваш 2019г С НЕУСТАНОВЕНА БОЛЕСТ В АЛЕКСАНДРОВСКА ГАСТРОТО АЛАТ АСАТ ГГТ В НЕБЕСАТА ТЪРСИШ КВО Е , ДОКТОРА РАЗБИРАЧ СЕ ПОДСМИХВА НА СЕСТРИЧКТА СМИГВА И И МЕ ПИТА ТИ ТАКА ПИЙВАШ ЛИ СИ БАЙНО , КАЗВАШ МУ ЧЕ ОТ ЧЕТИРДЕСЕТ ГОДИНИ НЕ СИ БЛИЗВАЛ И КАПКА АЛКОХОЛ , МИ ТОЙ ЩЕШЕ ДА ПАДНЕ ПОД МАСАТА ТОЛКОВА ГОЛЕМА СМЕШКА МУ БЕХ КАЗАЛ , АМА ЧЕ ТОВА БЕШЕ ПЪРВОТО ОТДЕЛЕНИЕ В БЪЛГАРИЯ ДЕТО ГРЪМНА С КОВИД ПУКА МУ ТА НЕКОЙ, ТА ТАК.........
Не знам защо в този добър анализ обвиняващ здравната система за виновна за всичко е изтърван простия въпрос ,защо след като смъртността е най голяма сред пенсионерите ,те отказват безплатно осигурената от държавата ваксина платена с данъците на останалите данъкоплатци , отказват и безплатното поставяне от страна на здравната система ,на това отгоре единствената страна в света ,в която пациента е многократно канен от дипломирани лекари за ваксина ,пациента има право да избира ваксината ,за разлика от всички останали страни и накрая защо не се поставя въпроса за липсата на каквато и да е отговорност от пациента при заразяване ,разпространение на заразата ,след като вече над 5 месеца има ваксини ,а особено в последните 2 месеца свободно от всички видове ,даже има опастност да бъдат върнати над 1 милион неизползвани ваксини на ЕС поради липса на желание в пациентите ,за това пак ли е виновна здравната система и докторите и пак ли те ще бъдат виновни за още по високата смъртност при евентуална следваща вълна от ковид заразата ?
За съжаление, хората не им пука за здравето им.Тука сме на етап - "Дай едно хапче и дано се излекувам".Това, да спре пушене, да намали пиене, да почне малко по-здравословно или поне по-разнообразно да се храни. Тц - всичко с хапче се лекува.
щото е лесно. Лесно е като причината и следствието са на не повече от 1-2часа. Например, боли те глава, пиееш хапче, след час си добре. Ама ако трябва да вземаш превантивни мерки за здравето си с години наред, като да ядеш здравословно, да се движиш, да ограничиш пушене/пиене ...
You don't know what you don't know.
Свободата струва скъпо, но робството - още повече!
А колко смучи пациент ,заразен с ковид , неспазващ никакви правила за дистанция , нежелаещ ваксина ,която го защитава от инфекцията , а след това се разболява ,колко струва това на болницата и дали държавата реално покрива тези разходи ,колко от заразените имат реално платени здравни осигуровки ,не да ги водят само здравно осигурени ,а реално да им се бърка в джоба ,както е в останалия свят ,това не си го описал !
Не съм забелязал да липсва здравната система , точно обратното ,ежедневно спасяваме човешки животи , това ,че за теб това е нищо ,си е твой проблем ,друг е проблема ,че не желаете да спазвате никакви правила и това води до най голяма смъртност в света , за твое сведение ,понеже това ми е работата , фактите показват ,че поне 90% от починалите поради различни заболявания ,не са ползвали здравна помощ последните месеци и години преди да загинат или са стигнали до здравната система в състояние непозволяващо лечението им ,както се получи при последната епидемия в много от случаите ,за това не е виновна здравната система ,а пациента .
До коментар [#10] от "meteowrite":А колко смучи пациент ,заразен с ковид , неспазващ никакви правила за дистанция , нежелаещ ваксина ,която го защитава от инфекцията , а след това се разболява ,колко струва това на болницата и дали държавата реално покрива тези разходи ,колко от заразените имат реално платени здравни осигуровки ,не да ги водят само здравно осигурени ,а реално да им се бърка в джоба ,както е в останалия свят ,това не си го описал !
И това е голям проблем, така е. Окрадоха се и потънаха много милиони около лечение, което за жалост не винаги беше успешно. То не бяха скандали с респиратори, облекло, легла, заплати, надбавки, бонуси и тн. You don't know what you don't know.
Свободата струва скъпо, но робството - още повече!
"...но пропуск е, че няма връзка между центровете за спешна помощ и болниците. "
Нямало връзка представяте ли си !!! 🤪.. Иииии....с кого имат връзка центровете за спешна помощ - със автогарата, със Сатиричния или с Радио Ереван?!! Бананова република......не знам да се смея ли, да плача ли..
"голяма група хора не са се регистрирали и са умрели в дома си."
Добро утро! Поради малкото на брой служители в регионалните инспекции и липката на организация от доброволци и/или други специалисти, които да се заемат със проследяването и изследването на болни, се стигна до там установяването на вируса да е на етап болница. Хорат ас леки оплаквания масово си оставаха в къщи без да си правят специални изследвания, защото изследванията водят до карантина на лицето и семйството им т.е. проблеми. На много ранен етап хората опитно установиха, че ако се озоват в карантина нито могат да си направят спокойно други изследвания, да отидат до аптека, членовете на семейството често не получават болничен т.е. ползват отпуск и т.н. Така статистиката се изкривява, а и желанието за ваксина също. Тези, които преболедуваха нещо тази зима просто решиха, че няма смисъл да се ваксинират. Много лични лекари сами не се ваксинират и не препоръчват ваксината, защото "не се знае/нова е/изчакай есента/рисковано е/тя е експериментална и т.н." . Учителите отказват да се ваксинират съответно ни чака още една година хаос и локдаун.
Не е нужно да си луд, за да живееш тук, но помага.
Не знам защо сте с впечатлението, че не спазвам мерките. Нося маска на всякъде на закрито все още (да, даже ми се подиграват). Извън София маските висят само на огледалата на автомобилите. Също се и ваксинирах, когато имах възможността. Опитвам се по всякакъв начин да огранича достъпа на вируса до себе си.
Иначе съм съгласен за пациентското неглижиране на здравето. Мои близки са лекари и съм се наслушал на потресаваща немарливост по отношение на собственото здраве, дори и от 'уж' образовани хора със социален статут.
Но здравна система според мен няма. Не е система, а е съвкупност от болници и една здравна каса, от която се разсипва в зависимост от това кой директор е с повече връзки. Система щеше да е ако има прозрачност на разпределенията на средставата, ако има обмен на информация между болници, ако не трябва някой като се разболее от нещо дори тривиално да търси помощ в две болници в софия. Не е система, защото джи пи-тата са напракита безполезни в поддържането на здравето на пациентите си и са де факто само администратори да подписват рецептурни книжки. И още куп подобни недъзи на сегашната 'система'.
You don't know what you don't know.
Свободата струва скъпо, но робството - още повече!
Добре ли прочетох ??!!!!"...но пропуск е, че няма връзка между центровете за спешна помощ и болниците. "Нямало връзка представяте ли си !!! 🤪..Иииии....с кого имат връзка центровете за спешна помощ - със автогарата, със Сатиричния или с Радио Ереван?!!Бананова република......не знам да се смея ли, да плача ли..
Ама това не е майтап. По време на пиковете линейките като натоварят някой и се почва звънене на болници по списък. Но за да продължи линейката по списъка трябва да ѝ се разпише лист от лекар в спешното и поради това една линейка обикаля като гламава да си намери място за пациента.
You don't know what you don't know.
Свободата струва скъпо, но робството - още повече!
"а този период са починали над 166 хиляди души,"За кой период бе джанъм, откога, до кога се брои? Смъртния фон в България за една година без Ковид беше някъде 108-110 хиляди души. За колко време са тия 166 хиляди?
Проверих в Базата на НСИ. 166 хиляди починали имаме за периода от 17 седмица на 2020 до 24 седмица на 2021. На каква база е избрал този период - можем само да гадаем.
Новата власт вече ги отмени и вдигна летвата с още 1,5 години минимум. Гарантирано от хунтата на Радев!
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстание
До коментар [#25] от "georgievb":Проверих в Базата на НСИ.166 хиляди починали имаме за периода от 17 седмица на 2020 до 24 седмица на 2021.На каква база е избрал този период - можем само да гадаем.
Да получи най-голямо число, вероятно. Истината е, че половината от увеличението е на хора, които са почили не от Ковид, а в следствие на паниката от Ковид. Поради блокирането на системата в истерията, хората спряха да ходят на преглед, да си правят операции, да се подменят лекарствата при хроничните и т.н.
здравната система е една тот най-крадливите, може би след военните, повече от фуражки и силоваци никой не краде, това групировките са от бивши барети, това и генералите също
За трагичните Ковид резултати аз изтъквам няколко основни фактора: 1) антиваксърската пропаганда в соц. мрежи намери изключително благоприятна почва в бг матряла. 2) 90% от тази пропганда произлиза от руски хибридни източници, като Russia Today и подобните им. 3) продажното правителство на Буци НЕ направи, каквото и да е за да противодейства поради зависимости. Нещо повече! Отглежданата некадърност в администрацията и популизма на вожда Буци доведоха до абсурдни 'мерки', истерия и съответно до срив и на малкото доверие към държавата. ---- Всеки народ си заслужава управлението и съдбата.
Хоспитализациите през 2020 г. намаляват с 25% в сравнение с 2019 година. По области в Перник и Видин умиранията на 100 хил. са значително по-високи в сравнение с другите области..........
"....друга важна причина за високата смъртност са мозъчно-съдовите болести. Страната е на 21-во място в Европа по заболевамост, но по отношение на смъртността е на трето място."?!)
Покъртителна оценка за трагикомичното ниво на много от родните медици! А по поставени стентове сигурно сме на първо място в Европа!? А по поставени стентове на здрави хора сигурно сме първи в света?!
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics
Извода е ясен, по-малкото "мерки" ни помогнаха да имаме по-малко заразение, но принципно калпавото здравеопазване не може да се справи дори с малко заразени. И все пак имахме "мерки" които усложниха ситуацията и доведоха до увеличена смъртност. Общо взето колкото повече ваксиниране и "мерки" има толкова по-зле, видно е от данните за различните държави.
До коментар [#9] от "meteowrite":Не съм забелязал да липсва здравната система , точно обратното ,ежедневно спасяваме човешки животи , това ,че за теб това е нищо ,си е твой проблем ,друг е проблема ,че не желаете да спазвате никакви правила и това води до най голяма смъртност в света , за твое сведение ,понеже това ми е работата , фактите показват ,че поне 90% от починалите поради различни заболявания ,не са ползвали здравна помощ последните месеци и години преди да загинат или са стигнали до здравната система в състояние непозволяващо лечението им ,както се получи при последната епидемия в много от случаите ,за това не е виновна здравната система ,а пациента .
Началник, а как да отиде човек навреме като влиза в лечебното заведение с оплакване за "хронично възпаление на капачето на коляното" и му откриват Ковид-Мовид, хипертония, констипация и какво ли още не? За всеки *един* предглед му взимат по 20-30-40 лв. И всеки лекар му дава рецепта за по 120-140 лв. Накрая се оказва, че гълта хапове да пълни гушката на Файзер-Майзер или Софарма, Балканфарма и намсикваси още -Фарма, а то не било нужно нищо от това. Когато "пацжиентът" го разбере - еми те точно тогава спира да вярва на "Белите престилки". А примери за това има доволно много.
Знаете ли какво значат тия 1.5 години? Че трябва да скачаме от небесата от радост, че вирусът поразява по-старите. Щото ако бяхме погребали 18 хил. деца...нали се сещате, че картинката става друга...
По принцип поддържането на БМИ < 25 е здравословно и се препоръчва не само при опастнот от ковид инфекция. Заедно с редовния сън и избягване на пушене, пиене и наркотици са добра рецепта за здравословен начин на живот.
Иначе да, тая статия е 'само за мислещите' :D You don't know what you don't know.
Свободата струва скъпо, но робството - още повече!
И аз имам подобно наблюдение - преди около година и половина се започна с тази истерия и оттогава, това вече не е живот. Нормално е животът на всички ни да се е съкратил със съответния период.
Анализа е супер, но заключенията липсват....... Милионери сред шефовете на държавни болници ....... в Гуглето има информация бол ......но затова пък еманацията на бялата мафия е много гласовита и медийно представена.......... Умопомрачителна е информацията за "бялата мафия"....... поне 250 души от тая бяла пасмина са от 5 до 15 затвор......... но няма да стане щото сме говеда.....
А че медицинска техника е купувана не по 5, не 6.... а по 7...... Но и там няма случайни хора !!!! ..... и там няма престъпление.......жалка работа, жалка......
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 1962 НеутралноА колко са приети с обикновен грип ?
Истината рано или късно излиза наяве.Колко са приети с апендикс, колко са имали пролив, запор и констипация ?
meteowrite
Рейтинг: 588 НеутралноСтрахотен анализ. Кой би предположил, че здравната ни система е зле.
You don't know what you don't know. Свободата струва скъпо, но робството - още повече!atmanpg
Рейтинг: 1945 НеутралноИмаме повишение на смъртността с 20%.
Съвсем нормален показател при появата на нов агресивен щам.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4687 НеутралноДо коментар [#3] от "atmanpg":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Гарантирано от ГЕРБ мерките.
Go Go
Рейтинг: 563 ВеселоДо коментар [#2] от "meteowrite":
73! Go GoАнализът си е съвесем нормален. А здравна система просто няма, има система на болното здраве.
Go Go
Рейтинг: 563 ВеселоДо коментар [#2] от "meteowrite":
73! Go GoАнализът си е съвесем нормален. А здравна система просто няма, има система на болното здраве.
atmanpg
Рейтинг: 1945 НеутралноСигурен съм, че ако се направи подобна статистика във всички "развити демокрации" - повишението ще е от същия порядък.
Go Go
Рейтинг: 563 НеутралноТака, сега сериозно. Цитирам:
73! Go Go"Ние сме с 6 години по-малък показател, отколкото ЕС и на последно място в ЕС по очаквана продължителност на живота през последните 7 години. Още по-тревожно е, че годините на живот в здраве са по-малко от средните на ЕС, т.е. нашият народ е болен. Това успоредно с нарастващата възраст ще се окаже голямо предизвикателство за здравната система и това е един от основните фактори за голямата смъртност по време на COVID пандемията"
На пръв поглед има сериозно противоречие, хем очакваната продължителност на живота в царството е ниска и продължава да намалява, хем възрастта нараства.
А противоречие няма, проблемът е в ниската раждаемост. Излиза, че през последните 7 годин народът не вярва на управляващите…
meteowrite
Рейтинг: 588 НеутралноАз този анализ бих го нарекъл нормална констататиця, без нищо съществено ново в него. Иначе съм съгласен за липсващата здравната система... You don't know what you don't know. Свободата струва скъпо, но робството - още повече!
meteowrite
Рейтинг: 588 НеутралноРеално би помогнало да напряват хубав анализ на как болниците с директори-връзкари смучат НЗОК с фиктивни пътеки и операции за десетки хиляди левове от години насам. Ама там е хванало коричка, и ако разръчкаш може да замирише на много лошо.
You don't know what you don't know. Свободата струва скъпо, но робството - още повече!scott
Рейтинг: 1051 Неутралнотаман по-малко пенции ше се изплащат.
reply
Рейтинг: 419 НеутралноСИСТЕМА КОЯТО ЧАКА ДА ОТУПА ТОЯ ОНЯ ЗА НЕКОЙ ЛЕВ ПОВЕЧЕ НАПОДОБЯВАЩА СУПЕРМАРКЕТ , ТОЯ ДЕТО ИМА ПАРИ ЯДЕ ПЪРЖОЛИ ТОЯ ДЕТО НЯМА ЯДЕЕЕЕ..... , ПО ЦЕЛ ДЕН ПО БЮРАТА И ЩРАКАТ СЪС СМАРТФОНИТЕ , И КАТО ИМ КАЖЕШ ЧЕ ЗНАЕШ НЕЩО ДЕТО ТЕ НЕ ЗНАЯТ ПОДИГРАВАТ ТИ СЕ , ПОСЛЕ ИМАЛО ГОЛЯМА СМЪРТНОСТ, ЕМИ ЩЕ ИМА !!! ПРИМЕР РАЗБОЛЯХ СЕ ОТ НЕЩО 2019г , един да имаше по настойчив да го разплете случая къде къде щяхме да сме по подготвени !!! ПРИМЕР отиваш 2019г С НЕУСТАНОВЕНА БОЛЕСТ В АЛЕКСАНДРОВСКА ГАСТРОТО АЛАТ АСАТ ГГТ В НЕБЕСАТА ТЪРСИШ КВО Е , ДОКТОРА РАЗБИРАЧ СЕ ПОДСМИХВА НА СЕСТРИЧКТА СМИГВА И И МЕ ПИТА ТИ ТАКА ПИЙВАШ ЛИ СИ БАЙНО , КАЗВАШ МУ ЧЕ ОТ ЧЕТИРДЕСЕТ ГОДИНИ НЕ СИ БЛИЗВАЛ И КАПКА АЛКОХОЛ , МИ ТОЙ ЩЕШЕ ДА ПАДНЕ ПОД МАСАТА ТОЛКОВА ГОЛЕМА СМЕШКА МУ БЕХ КАЗАЛ , АМА ЧЕ ТОВА БЕШЕ ПЪРВОТО ОТДЕЛЕНИЕ В БЪЛГАРИЯ ДЕТО ГРЪМНА С КОВИД ПУКА МУ ТА НЕКОЙ, ТА ТАК.........
realguru
Рейтинг: 2209 НеутралноЗа съжаление, хората не им пука за здравето им.
Тука сме на етап - "Дай едно хапче и дано се излекувам".
Това, да спре пушене, да намали пиене, да почне малко по-здравословно или поне по-разнообразно да се храни. Тц - всичко с хапче се лекува.
log_on
Рейтинг: 3317 НеутралноЛошо няма. И без станахме много тюфлеците. Пък и сме генетично дефектни,та който го е създал този вирус много добре си е разбирал от работата.
Nikoi
Рейтинг: 833 НеутралноДо коментар [#2] от "meteowrite":
Не знам защо в този добър анализ обвиняващ здравната система за виновна за всичко е изтърван простия въпрос ,защо след като смъртността е най голяма сред пенсионерите ,те отказват безплатно осигурената от държавата ваксина платена с данъците на останалите данъкоплатци , отказват и безплатното поставяне от страна на здравната система ,на това отгоре единствената страна в света ,в която пациента е многократно канен от дипломирани лекари за ваксина ,пациента има право да избира ваксината ,за разлика от всички останали страни и накрая защо не се поставя въпроса за липсата на каквато и да е отговорност от пациента при заразяване ,разпространение на заразата ,след като вече над 5 месеца има ваксини ,а особено в последните 2 месеца свободно от всички видове ,даже има опастност да бъдат върнати над 1 милион неизползвани ваксини на ЕС поради липса на желание в пациентите ,за това пак ли е виновна здравната система и докторите и пак ли те ще бъдат виновни за още по високата смъртност при евентуална следваща вълна от ковид заразата ?
meteowrite
Рейтинг: 588 Неутралнощото е лесно.
Лесно е като причината и следствието са на не повече от 1-2часа. Например, боли те глава, пиееш хапче, след час си добре.
Ама ако трябва да вземаш превантивни мерки за здравето си с години наред, като да ядеш здравословно, да се движиш, да ограничиш пушене/пиене ... You don't know what you don't know. Свободата струва скъпо, но робството - още повече!
Nikoi
Рейтинг: 833 НеутралноДо коментар [#10] от "meteowrite":
А колко смучи пациент ,заразен с ковид , неспазващ никакви правила за дистанция , нежелаещ ваксина ,която го защитава от инфекцията , а след това се разболява ,колко струва това на болницата и дали държавата реално покрива тези разходи ,колко от заразените имат реално платени здравни осигуровки ,не да ги водят само здравно осигурени ,а реално да им се бърка в джоба ,както е в останалия свят ,това не си го описал !
Nikoi
Рейтинг: 833 НеутралноДо коментар [#9] от "meteowrite":
Не съм забелязал да липсва здравната система , точно обратното ,ежедневно спасяваме човешки животи , това ,че за теб това е нищо ,си е твой проблем ,друг е проблема ,че не желаете да спазвате никакви правила и това води до най голяма смъртност в света , за твое сведение ,понеже това ми е работата , фактите показват ,че поне 90% от починалите поради различни заболявания ,не са ползвали здравна помощ последните месеци и години преди да загинат или са стигнали до здравната система в състояние непозволяващо лечението им ,както се получи при последната епидемия в много от случаите ,за това не е виновна здравната система ,а пациента .
meteowrite
Рейтинг: 588 НеутралноИ това е голям проблем, така е. Окрадоха се и потънаха много милиони около лечение, което за жалост не винаги беше успешно. То не бяха скандали с респиратори, облекло, легла, заплати, надбавки, бонуси и тн.
You don't know what you don't know. Свободата струва скъпо, но робството - още повече!
Иво
Рейтинг: 4215 Любопитно"България е на 21 място в ЕС по заболяемост и на трето място по смъртност от COVID-19. "
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Кои са първите две държави, някой знае ли?
pkh07609293
Рейтинг: 8 НеутралноДобре ли прочетох ??!!!!
"...но пропуск е, че няма връзка между центровете за спешна помощ и болниците. "
Нямало връзка представяте ли си !!! 🤪..
Иииии....с кого имат връзка центровете за спешна помощ - със автогарата, със Сатиричния или с Радио Ереван?!!
Бананова република......не знам да се смея ли, да плача ли..
Леля Гичка
Рейтинг: 289 Неутрално"голяма група хора не са се регистрирали и са умрели в дома си."
Не е нужно да си луд, за да живееш тук, но помага.Добро утро! Поради малкото на брой служители в регионалните инспекции и липката на организация от доброволци и/или други специалисти, които да се заемат със проследяването и изследването на болни, се стигна до там установяването на вируса да е на етап болница. Хорат ас леки оплаквания масово си оставаха в къщи без да си правят специални изследвания, защото изследванията водят до карантина на лицето и семйството им т.е. проблеми. На много ранен етап хората опитно установиха, че ако се озоват в карантина нито могат да си направят спокойно други изследвания, да отидат до аптека, членовете на семейството често не получават болничен т.е. ползват отпуск и т.н. Така статистиката се изкривява, а и желанието за ваксина също. Тези, които преболедуваха нещо тази зима просто решиха, че няма смисъл да се ваксинират. Много лични лекари сами не се ваксинират и не препоръчват ваксината, защото "не се знае/нова е/изчакай есента/рисковано е/тя е експериментална и т.н." . Учителите отказват да се ваксинират съответно ни чака още една година хаос и локдаун.
meteowrite
Рейтинг: 588 НеутралноДо коментар [#18] от "edin drugii":
You don't know what you don't know. Свободата струва скъпо, но робството - още повече!Не знам защо сте с впечатлението, че не спазвам мерките.
Нося маска на всякъде на закрито все още (да, даже ми се подиграват). Извън София маските висят само на огледалата на автомобилите. Също се и ваксинирах, когато имах възможността. Опитвам се по всякакъв начин да огранича достъпа на вируса до себе си.
Иначе съм съгласен за пациентското неглижиране на здравето. Мои близки са лекари и съм се наслушал на потресаваща немарливост по отношение на собственото здраве, дори и от 'уж' образовани хора със социален статут.
Но здравна система според мен няма. Не е система, а е съвкупност от болници и една здравна каса, от която се разсипва в зависимост от това кой директор е с повече връзки. Система щеше да е ако има прозрачност на разпределенията на средставата, ако има обмен на информация между болници, ако не трябва някой като се разболее от нещо дори тривиално да търси помощ в две болници в софия. Не е система, защото джи пи-тата са напракита безполезни в поддържането на здравето на пациентите си и са де факто само администратори да подписват рецептурни книжки. И още куп подобни недъзи на сегашната 'система'.
meteowrite
Рейтинг: 588 НеутралноАма това не е майтап. По време на пиковете линейките като натоварят някой и се почва звънене на болници по списък. Но за да продължи линейката по списъка трябва да ѝ се разпише лист от лекар в спешното и поради това една линейка обикаля като гламава да си намери място за пациента. You don't know what you don't know. Свободата струва скъпо, но робството - още повече!
georgievb
Рейтинг: 2380 Любопитно"а този период са починали над 166 хиляди души,"
https://www.vbox7.com/play:187a8c12bdЗа кой период бе джанъм, откога, до кога се брои?
Смъртния фон в България за една година без Ковид беше някъде 108-110 хиляди души. За колко време са тия 166 хиляди?
meteowrite
Рейтинг: 588 Неутралноза последната една година, пише го в увода на статията. You don't know what you don't know. Свободата струва скъпо, но робството - още повече!
atmanpg
Рейтинг: 1945 НеутралноДо коментар [#25] от "georgievb":
Проверих в Базата на НСИ.
166 хиляди починали имаме за периода от 17 седмица на 2020 до 24 седмица на 2021.
На каква база е избрал този период - можем само да гадаем.
proventuss
Рейтинг: 609 НеутралноНовата власт вече ги отмени и вдигна летвата с още 1,5 години минимум.
Гарантирано от хунтата на Радев! Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстание
atmanpg
Рейтинг: 1945 НеутралноДо коментар [#27] от "atmanpg":
Коигирам се: 166 хиляди починали имаме за периода от 13 седмица на 2020 до 24 седмица на 2021.
georgievb
Рейтинг: 2380 НеутралноДа получи най-голямо число, вероятно.
Истината е, че половината от увеличението е на хора, които са почили не от Ковид, а в следствие на паниката от Ковид. Поради блокирането на системата в истерията, хората спряха да ходят на преглед, да си правят операции, да се подменят лекарствата при хроничните и т.н.
https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
1984
Рейтинг: 515 Неутралноздравната система е една тот най-крадливите, може би след военните, повече от фуражки и силоваци никой не краде, това групировките са от бивши барети, това и генералите също
BG e мини империя на злото.Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5575 ЛюбопитноТрети по смъртност? Защо не сме първи?
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевhalf truth
Рейтинг: 1571 НеутралноA ваксинирахте ли се? Здравното министерство ви е купило ваксини!
ali_ibn_isa
Рейтинг: 458 НеутралноЗа трагичните Ковид резултати аз изтъквам няколко основни фактора:
1) антиваксърската пропаганда в соц. мрежи намери изключително благоприятна почва в бг матряла.
2) 90% от тази пропганда произлиза от руски хибридни източници, като Russia Today и подобните им.
3) продажното правителство на Буци НЕ направи, каквото и да е за да противодейства поради зависимости. Нещо повече! Отглежданата некадърност в администрацията и популизма на вожда Буци доведоха до абсурдни 'мерки', истерия и съответно до срив и на малкото доверие към държавата.
----
Всеки народ си заслужава управлението и съдбата.
meteowrite
Рейтинг: 588 НеутралноДо коментар [#34] от "ali_ibn_isa":
You don't know what you don't know. Свободата струва скъпо, но робството - още повече!++++
Добро обобщение!
MPetr
Рейтинг: 1343 ВеселоХоспитализациите през 2020 г. намаляват с 25% в сравнение с 2019 година. По области в Перник и Видин умиранията на 100 хил. са значително по-високи в сравнение с другите области..........
MPetr
Рейтинг: 1343 НеутралноА хоспитализациите през 2021 г. ще намалеят още с 25%
hamiltonf
Рейтинг: 4183 Неутрално"....друга важна причина за високата смъртност са мозъчно-съдовите болести. Страната е на 21-во място в Европа по заболевамост, но по отношение на смъртността е на трето място."?!)
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=OlympicsПокъртителна оценка за трагикомичното ниво на много от родните медици! А по поставени стентове сигурно сме на първо място в Европа!? А по поставени стентове на здрави хора сигурно сме първи в света?!
MPetr
Рейтинг: 1343 ВеселоА дълговете на Александровска ще скочат с още 25 милиона...... А милионерите лекари ще скочат с още 25%
Billy Pilgrim
Рейтинг: 427 НеутралноИзвода е ясен, по-малкото "мерки" ни помогнаха да имаме по-малко заразение, но принципно калпавото здравеопазване не може да се справи дори с малко заразени. И все пак имахме "мерки" които усложниха ситуацията и доведоха до увеличена смъртност. Общо взето колкото повече ваксиниране и "мерки" има толкова по-зле, видно е от данните за различните държави.
Роси
Рейтинг: 7970 Неутрално"на последно място в ЕС по очаквана продължителност на живота през последните 7 години."
Боко, Бокооо, докъде ни докара безобразното ти управление.
are_pali_be
Рейтинг: 233 НеутралноНачалник, а как да отиде човек навреме като влиза в лечебното заведение с оплакване за "хронично възпаление на капачето на коляното" и му откриват Ковид-Мовид, хипертония, констипация и какво ли още не? За всеки *един* предглед му взимат по 20-30-40 лв. И всеки лекар му дава рецепта за по 120-140 лв. Накрая се оказва, че гълта хапове да пълни гушката на Файзер-Майзер или Софарма, Балканфарма и намсикваси още -Фарма, а то не било нужно нищо от това. Когато "пацжиентът" го разбере - еми те точно тогава спира да вярва на "Белите престилки". А примери за това има доволно много.
realguru
Рейтинг: 2209 НеутралноЕдно интересно четиво
https://alexberenson.substack.com/p/why-covid-is-like-aids
В него ще научите че най-добрата защита от Ковид е да отслабнете, ако имате наднормено тегло. :)
lil_alex
Рейтинг: 3388 НеутралноЗнаете ли какво значат тия 1.5 години? Че трябва да скачаме от небесата от радост, че вирусът поразява по-старите. Щото ако бяхме погребали 18 хил. деца...нали се сещате, че картинката става друга...
meteowrite
Рейтинг: 588 НеутралноПо принцип поддържането на БМИ < 25 е здравословно и се препоръчва не само при опастнот от ковид инфекция. Заедно с редовния сън и избягване на пушене, пиене и наркотици са добра рецепта за здравословен начин на живот.
Иначе да, тая статия е 'само за мислещите' :D
You don't know what you don't know. Свободата струва скъпо, но робството - още повече!
dito
Рейтинг: 259 НеутралноИ аз имам подобно наблюдение - преди около година и половина се започна с тази истерия и оттогава, това вече не е живот. Нормално е животът на всички ни да се е съкратил със съответния период.
plamen_b
Рейтинг: 1727 Разстроено"Заради коронавируса продължителността на живота е намаляла с 1.5 години"
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)Толкова за пренебрежителното отношение към "грипчето".
plamen_b
Рейтинг: 1727 РазстроеноДо коментар [#13] от "realguru":
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)"Тука сме на етап - "Дай едно хапче и дано се излекувам".
Едно хапче за излекуване, но не две дози ваксина за предпазване...
atmanpg
Рейтинг: 1945 НеутралноТрябва да се задължат хората с наднормено тегло да си плащат лечението от Ковид!
MPetr
Рейтинг: 1343 НеутралноАнализа е супер, но заключенията липсват....... Милионери сред шефовете на държавни болници ....... в Гуглето има информация бол ......но затова пък еманацията на бялата мафия е много гласовита и медийно представена.......... Умопомрачителна е информацията за "бялата мафия"....... поне 250 души от тая бяла пасмина са от 5 до 15 затвор......... но няма да стане щото сме говеда.....
bnc59488372
Рейтинг: 405 НеутралноДо коментар [#34] от "ali_ibn_isa":
НЯМА АНТИВАКСЪРСКА ПРОПАГАНДА ЗАщОТО ТОВА НЕ СА ВАКСИНИ ТОВАРИшчччччМОРОЗОВ. ПАНИМАЕш
bnc59488372
Рейтинг: 405 НеутралноДо коментар [#43] от "realguru":
И ПО-ВАЖНАТО ДА НЕ ВЗЕМАТЕ НЯКАКВИ ХАПчЕТА 95% ОТ ВЛЕЗЛИТЕ В БОЛНИЦА СА ВЗЕМАЛИ ХАПчЕТА(ЗА НЕщО СИ) СВЕТНА ЛИ ВИ ЛАМПИчКАТА?
MPetr
Рейтинг: 1343 НеутралноГнусни долни хора, корумпирани до мозъка на костите си, завършени боклуци....... Трупаме стотици милиони загуба обаче се плющим на заплати от 170000 лв нали.... И синдикатите измислени припяват в хора..... https://www.alexandrovska.com/bg/клиники-15/нов-колективен-трудов-договор-11
MPetr
Рейтинг: 1343 НеутралноА това недоразумение долно, дето прост инспектор за общежитията беше инспектор Коста.....той вина няма а? Той е светец !!!! ....... Зa пepиoдa oт 12.10.2020 г. дo 19.04.2021 г. oт пpeдcтaвeнитe 14 пpoтoĸoлa oт зaceдaния, пpи 13 e ycтaнoвeнa липca нa пoдпиc нa пpeдcтaвитeля нa дъpжaвaтa. Oбщaтa cyмa нa paзxoдитe, зa ĸoитo ca взeти peшeния, бeз дa e cпaзeн peдa зa paбoтa нa Cъвeтa нa диpeĸтopитe, възлизa нa 23.3 млн. лв. бeз вĸл. ДДC (28 млн. лв. c вĸл. ДДC), пoĸaзвa oщe cпpaвĸaтa нa MЗ.
https://www.economic.bg/bg/a/view/narushenija-i-tejka-zadlyjnjalost-nasledstvoto-na-kostadin-angelov-v-aleksandrovska
MPetr
Рейтинг: 1343 НеутралноАко от мен зависеше щях да напълня арестите с тея боклуци.......
MPetr
Рейтинг: 1343 НеутралноА че медицинска техника е купувана не по 5, не 6.... а по 7...... Но и там няма случайни хора !!!! ..... и там няма престъпление.......жалка работа, жалка......
enter_k
Рейтинг: 217 НеутралноС 1.5г. за ваксинираните ли?