Коронавирусът и ваксинирането: данните на 4 юли


"Дневник" публикува актуалните данни, свързани с разпространението на коронавируса в България, давани от държавната Единна информационна система. По-надолу в статията могат да се видят графики, които очертават тенденциите от последните месеци по основните показатели - броя заразени, починали и излекувани, броя на пациентите в болници и в интензивни отделения и съотношението между общия брой направени PCR и антигенни тестове и положителните резултати от тях.


От 23 декември 2020 г. в статистиката влизат и данните за антигенните тестове. До тази дата единствените официално признати от държавата бяха PCR изследванията. В началото на декември главният държавен здравен инспектор Ангел Кунчев обяви, че скритата заболеваемост (броят на заразените, открити с антигенен тест, но непотвърдени с официалния PCR) е средно около 10-15%. И в момента не се обхващат всички антигенни тестове, а само тези, правени в лаборатории, болници и поликлиники. Не са малко хората, които се тестват сами с предлаганите в аптеките продукти, така че скрита заболеваемост пак има.




Първата таблица показва данните за изминалото денонощие, при които често има неточности по технически причини. В неделя и понеделник обичайно рязко спада отчитаният брой на новозаразени и на направените тестове, а причината според властите е, че в почивните събота и неделя много лаборатории не работят или работят с намален капацитет, както и това, че лабораториите и болниците нанасят резултатите си със закъснение в единната информационна система. Това пък обикновено води до значително увеличение на данните за нови заразени, настанени в болница, и смъртни случаи във вторник.


В опит да бъдат "изгладени" инцидентните пикове и спадове в скоби към основните показатели е посочена промяната в % за последните седем дни от деня на съобщаването, базирана на среднодневните показатели (понеделник е сравнен с предходния понеделник, вторник с вторник, но не в абсолютни стойности, а след осредняване за периода и т.н.).


Заразени, излекувани, починали


След 23 декември 2020 г. официалната статистика отчита като заразени хората, за които в някоя от одобрените от държавата лаборатории или в COVID центровете е получен положителен резултат от PCR или антигенен тест.


След 13 октомври 2020 г. статистиката отчита като излекувани всички заразени, чиято 14-дневна карантина е изтекла, без да се правят допълнителни изследвания. За излекувани се смятат и всички пациенти, които са били в болнични заведения с COVID-19 и са изписани. В статистиката на жертвите влизат хората, които са починали, след като са били доказано заразени с коронавирус. По този показател от началото на епидемията в много държави има спор доколко коректно е отчитането заради ролята на придружаващи заболявания на пациентите.



Колко са положителните тестове


Изчислението каква част от тестовете са положителни е до известна степен условно, тъй като се прави на базата на общия брой тестове за деня, като властите не дават разграничение колко от положителните резултати идват от изследване за първи път и колко са поредни за един и същ пациент. Все пак могат да се ползват за ориентир, доколкото след отпадането на задължителния отрицателен тест за излизане от карантина повторните изследвания би следвало да са намалели.



Лечението в болници


Необходимостта от лечение в болница се смята за един от ключовите показатели за развитието на пандемията, тъй като поставя под сериозен натиск здравната система и отчита възможността на държавата да се справи с кризата.



Ваксинирането


Ваксинационната кампания в България започна на 27 декември 2020 г. При трите използвани до момента препарата - на "Пфайзер"/"БионТех", "Модерна" и "Астра Зенека"/Оксфордски университет, имунизационният курс се смята за завършен след две поставени дози през определен период от време. Засега единствено ваксината на "Янсен" изисква само една инжекция.


Властите отчитат няколко показателя - общ брой поставени дози (независимо дали първа или втора) до момента, дневен брой и брой хора с поставена втора доза, т.е. със завършена ваксинация. В графиката може да се види съотношението между общо приложените дози и реалния брой завършили ваксинационния цикъл.




Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (85)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    Болниците отново се стабилизираха.
    Спадчето което наблюдаваме на графиката бе причинено от няколко посещение на служители на НЗОК в една-две големи софийски, но явно НЗОК излязоха в отпуска и болниците си поеха дъх и задържат фронта над 1000 регистрирани пациента.

  2. 2 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1841 Неутрално

    Починали - 1 (+50%). Задача с повишена трудност! Aло 1 починал е +50%, то колко са били вчера?

  3. 3 Профил на Bond007
    Bond007
    Рейтинг: 764 Весело

    До коментар [#1] от "k_":

    >задържат фронта над 1000 регистрирани пациента.

    Нека бъдем по-точни - над 1350 😉

  4. 4 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    До коментар [#2] от "3biri":

    Измислили са си някакъв странен статистически фокус в който се отчитат два компонента - средното за седмица и числото за същия ден от седмицата за предишната седмица.
    При това положения дори да отчетат 0 пак ще им се получи пложителен %.
    Целта на фокуса е да изглежда страшно, защото алармистите с това се занимават по принцип.

  5. 5 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    До коментар [#3] от "Bond007":

    Така е, но в България по дефиниция постъпването и престой в болница зависи от много немедецински фактори за каквото и да е.
    Някъде ако си на зор и имаш нужда, за да те приемат се налага да "правиш врътки", да го кажем меко.
    Другаде, в зависимост от моментното финансово сътояние на болницата може насила да те вкарат и шибнат стенда или сменят ставата по бързата процедура, докато се усетиш, след подходяща психологическа обработка от "лекари" със златни ланци на вратовете.

  6. 6 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2689 Весело

    До коментар [#3] от "Bond007":

    Пия си кафето на плажа, свободните хора не се интересуваме от статистиката

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  7. 7 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1898 Весело
  8. 8 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4327 Весело

    Картата на България на последната графика не е сменяна от 20 Юни.....което беше преди 2 седмици, но това няма значение. Важното е информацията да е "актуална" както пише Дневник:😂😂😂

    ""Дневник" публикува актуалните данни, свързани с разпространението на коронавируса в България, давани от държавната Единна информационна система."

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  9. 9 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4327 Весело

    До коментар [#3] от "Bond007":Пия си кафето на плажа, свободните хора не се интересуваме от статистиката
    —цитат от коментар 6 на Consumer


    Изобщо не се интересуваш и затова си с един от първите коментари под статията. Един плаж не можеш спокойно да изкараш без да се включиш в коментарите за същите тези статистики 😂😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  10. 10 Профил на Холдън Колфийлд
    Холдън Колфийлд
    Рейтинг: 890 Весело

    Махай маските на закрито, Кацаров! Докога ще продължаваш тази идиотщина? ... 😁

  11. 11 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3594 Любопитно

    До коментар [#2] от "3biri":

    Той половината е бил умрял предния ден. Затова после има +50%. Поне така излиза от написаното.

  12. 12 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2712 Неутрално

    Чудя се, колко ли от тези 51 новорегистрирани заразени са платени такива.

  13. 13 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1523 Неутрално

    До коментар [#8] от "padrino":

    Всъщност "замръзването" на картата на Дневник към дата 20.6. има много положителна страна. Когато я сравниш с днешната:

    https://covid.tobel.bg/ #map=7.963721245394523/2844607.5/5269612/0

    сравнението става много красноречиво.

  14. 14 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1898 Весело

    До коментар [#11] от "Vlado Nikolov":

    🤣

  15. 15 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1898 Весело

    До коментар [#11] от "Vlado Nikolov":


    Викаш на другата половина обаче не и се умирало хич

  16. 16 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2689 Весело

    До коментар [#9] от "padrino":

    Не се сдържах да нахраня фенската антиваксърска маса.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  17. 17 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    До коментар [#10] от "Иполит Матвеевич":

    Не може бе, човек. Това нали го говорихме.
    Ако си позволи да отмени маските това би било европейски скандал, дори глобален бих казал.
    Маската е символ на вярата на новата религия.
    Падната ли маските, какво им остава?
    Само някои от най-твърдите губернатори от "ръждивите щати" в САЩ могат да си позволят такива волности.
    Къде е щатски губернатор, къде е наш Стойчо...

  18. 18 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    До коментар [#13] от "inn":

    Тя и днешната е в жълто само около София, защото в прованса лабораториите в събота повечето не работят.
    Иначе от това място се вижда, че новите са само 30 ако броим само пср-тата.
    Това последното за Паци, който сравнява язълките с круши с неговите сметки.

  19. 19 Профил на Bond007
    Bond007
    Рейтинг: 764 Неутрално

    До коментар [#6] от "Consumer":

    Завиждам ти благородно!
    Аз пък си седя в заключен в килера с пчеларски костюм и чакам да дойде Каппа*-щамът.

    (*) Каппа ще ни връхлети след 6 месеца след Калоферското Хоро.

  20. 20 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    До коментар [#19] от "Bond007":

    Ти си само за Австралия.
    https://thehill.com/policy/international/561499-australian-state-records-highest-single-day-number-of-coronavirus

    Там пак ги затварят в мазетата защото имали 31 случая.
    Обаче и ония не се дават.
    Само 6.7% напълно ваксинирани. По-корави от балканците се оказват, ама като имаш предвид че там маса народ са с произход от Гърция и бивша Югославия, Ирландия можеш да си го обясниш.

  21. 21 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2295 Неутрално

    Починали - 1 (+50%). Задача с повишена трудност! Aло 1 починал е +50%, то колко са били вчера?
    —цитат от коментар 2 на 3biri


    Тези работи не са за разбиране от чугуньи.

    "*В скоби до всеки показател е посочена промяната в %, за последните седем дни от деня на съобщаването"
    Това означава, че през последните 7 дни починалите са 7*2/3= 5 човека.

    Само дето би трябвало да са повече от това.

  22. 22 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    -щамът.(*) Каппа ще ни връхлети след 6 месеца след Калоферското Хоро.
    —цитат от коментар 19 на Bond007


    Няма да доживеем до капата. Епсилона чука на вратата - Ваксините не го ловят и бустери за него няма открити, няма открити.
    https://trud.bg/епсилон-вариантът-на-covid-19-избягва-неутрализиращите-антитела-от-ваксините-сочи-проучван/
    Последно е забелязан да се движи край Нови сад. Особено силно върлува по плажове.

  23. 23 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1523 Неутрално

    До коментар [#22] от "dosetliv":

    Статията на "Труд" как добре си пасва с "Дневния хороскоп на Алена" (горе в дясно на сайта им).

  24. 24 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2689 Любопитно

    До коментар [#19] от "Bond007":

    Какво ще правите като свършат буквите от гръцката азбука?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  25. 25 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2075 Неутрално

    Отново нищожно ниски бройки. Не знам защо изобщо се отчитат вече тези данни, в България коронавирус няма. Ето това е резултата от по-малко затваряне и по-малко парцали на устата, ако пък нямаше никакви “мерки” още преди една година щяхме да сме забравили за Кашлицата. Докога ще ни карат да слагаме намордници в магазините, абсурдно е.

  26. 26 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    До коментар [#22] от "dosetliv":

    Изгоряха им отпуските на тия дето ъпдейтват препаратите!
    Сега цяло лято трябва да джуркат новите препарати зарад тоя пусти епсилон да извадят новите продукти навреме и задоволят търсенето.

  27. 27 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2712 Неутрално

    До коментар [#22] от "dosetliv":

    Явно ще се мре.
    Ама ние вече взехме да претръпваме...

  28. 28 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2075 Неутрално

    До коментар [#17] от "k_":

    Прав си че само тия парцали в магазините им останаха. Проблема е че ако ги махнат ще се види че нищо няма да се промени, даже много хора ще си подобрят здравето заради нормалното дишане, но ще лъсне лъжата че е имало някаква полза от тези парцали.

  29. 29 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1015 Весело

    До коментар [#6] от "Consumer":

    Дали си свободен ако пиеш кафе?

    Задай си горният въпрос...

  30. 30 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 1015 Весело

    До коментар [#24] от "Consumer":

    Умничкият ни, виждал ли си рефистрационен номер на автомобил?

  31. 31 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    До коментар [#21] от "Тангра":

    А, вие с тази нова вяра върнахте дори аритметиката в предшумерски времена.
    Ами 7*2/3 не е 5.

    "....Дробните числа

    Възникването на дробните числа е породено от нуждата за делене на предметите на равни части. Още древните египтяни, шумери и вавилонци са имали добре развита система за смятане с дроби. Шумерите дори са умеели да извличат с приближение квадратни корени и да решават квадратни уравнения. Използването и изучаването на числата е служило за чисто практически цели...."

  32. 32 Профил на dale4nata
    dale4nata
    Рейтинг: 697 Неутрално

    До коментар [#20] от "k_":

    Какво сравнявате Австралия с България? Там стратегията беше "Нула Ковид": драстични мерки при нищожен брой заразени, докато изчезне вирусът. За 2021 нямат нито един ПОЧИНАЛ от/с Ковид-19.... У нас, както и в цяла Европа решиха, че ще съжителстваме с вирусът.... Затова се помина толкоз народ без време.
    Защо да бързат да се ваксинират, като мерките им са жестоки и веднага спират и най-малкото огнище на зараза?

  33. 33 Профил на dale4nata
    dale4nata
    Рейтинг: 697 Неутрално

    До коментар [#25] от "Billy Pilgrim":

    Без маски и спазване на дистанция се разрешава (говоря за САЩ, някои страни в Европа) само при пълно ваксинирани с 14 дена след втората доза и сертифицирано преболедували. За обществен транспорт, магазини и на закрито обаче ще си важат дълго май у нас. С тия жалки темпове на ваксинация... Сега е момента хората да се ваксинират преди да е дошла Делта-вълната.

  34. 34 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    До коментар [#33] от "dale4nata":

    Делтата е у нас доказано научно още от Април.
    Засега е в дълбока нелегалност.
    Ние ще изчакаме докато пуснат новите препарати за епсилона.

  35. 35 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Не е нужно да се дава за пример Австралия. Москва е много по-близо.

    https://www.mos.ru/city/projects/covid-19/

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на ivo.prokopiev
    ivo.prokopiev
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#32] от "dale4nata":
    Какво сравнявате Австралия с България? Там стратегията беше "Нула Ковид": драстични мерки при нищожен брой заразени, докато изчезне вирусът. За 2021 нямат нито един ПОЧИНАЛ от/с Ковид-19....
    =============================

    Както винаги не сте права - имат 1 (един) починал от ковид за 2021 (някъде около12-13 април).

    Но пък имат цели 318 човека починали след ваксина срещу ковид (данните са до 20 юни)
    https://www.tga.gov.au/periodic/covid-19-vaccine-weekly-safety-report-24-06-2021

    "Since the beginning of the vaccine rollout to 20 June 2021, the TGA has received 318 reports of death in people who have recently been vaccinated."

  38. 38 Профил на ivo.prokopiev
    ivo.prokopiev
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#33] от "dale4nata":
    Сега е момента хората да се ваксинират преди да е дошла Делта-вълната.
    =============================

    Защо искате да измрат повече хора - според данните от една от страните-шампиони по ваксинация - УК - смъртността на пълно ваксинираните (с две дози) е около 8.5 ПЪТИ (не проценти а пъти) по-висока от тази на неваксинираните след среща със "смъртоносната" делта....

  39. 39 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#32] от "dale4nata":

    Може ли да познаете статията от която е взет този цитат от коя година е писана (позволено е да използвате Гугъл) ?

    ====

    Той протича тежко при хора с нарушен имунитет или с хронични заболявания, които отслабват организма. Обикновено младите и здрави хора и децата преболедуват без усложнения и организмът успява да се пребори дори без антивирусни препарати", коментира тя. По думите й болестта протича с повишена температура, кашлица, болки в мускулите и ставите. Дори и най-баналният вирус като този обаче, ако не се лекува правилно, може да предизвика вторична бактериална инфекция, която да доведе до пневмонии и тежки състояния.

    કટાક્ષ
  40. 40 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#37] от "ivo.prokopiev":

    > Но пък имат цели 318 човека починали след ваксина срещу ковид

    Не че нещо, ама ваксините срещу КОВИД не те правят безсмъртен.

    Ако в България се сертифицираме на 100%, всеки ден ще си заминават по 300 напълно сертифицирани.

    કટાક્ષ
  41. 41 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#35] от "pepisky":

    > Москва е много по-близо.

    Там с коя версия на (с)Пътник ги ре-сертифицират в момента ?

    કટાક્ષ
  42. 42 Профил на Georgi Pavlov
    Georgi Pavlov
    Рейтинг: 124 Весело

    До коментар [#33] от "dale4nata":

    Какво сте се хванали за тази "делта", като удавници за стотинки......опа за сламка беше, извинявам се 😄

  43. 43 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#42] от "Georgi Pavlov":

    > Какво сте се хванали за тази "делта",

    Учат азбуката.

    Аз, Буки, Веди, Глаголь, Делта ...

    કટાક્ષ
  44. 44 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#42] от "Georgi Pavlov":

    После ще дойде ред и на аритметиката:

    2 + 2 = 4

    всички сме минали по тоя път...

    કટાક્ષ
  45. 45 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#24] от "Consumer":

    > Какво ще правите като свършат буквите от гръцката азбука?

    Първо съчетания от две букви, после като свършат - от три:

    кси-капа-омикрон

    કટાક્ષ
  46. 46 Профил на Козльо
    Козльо
    Рейтинг: 59 Неутрално

    "Since the beginning of the vaccine rollout to 20 June 2021, the TGA has received 318 reports of death in people who have recently been vaccinated."
    —цитат от коментар 37 на ivo.prokopiev


    При 6 590 741 поставени дози има 318 смъртни случая, без доказана връзка с ваксината.

    Като наблюдаваният брой смъртни случаи след ваксиниране е по-малък от статистически очаквания брой смъртни случаи на същия брой хора без ваксина.

    Цитирам същата статия:

    "Part of our analysis includes comparing natural expected death rates with observed death rates following immunisation. So far, the observed number of deaths reported after vaccination remains less than the expected number of deaths."

  47. 47 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1482 Любопитно

    имат 1 (един) починал от ковид за 2021 (някъде около12-13 април).Но пък имат цели 318 човека починали след ваксина срещу ковид (данните са до 20 юни)
    —цитат от коментар 37 на ivo.prokopiev


    Като цяло бройката умрели след Ваксина е в нормата : 1 на 20.000. В Европа варира от 1 на 10.000 до 1 на 40.000. Щом обаче погиналите от Ковидя са 1 брой, туй идва да ни покаже, че Защитата на Ваксините е минус 317 пъти, или минус 31.700%. Задачата пред учЕните е да открият откъде се появява разликата до плюс 95% по листовка.

  48. 48 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#47] от "dosetliv":

    > Като цяло бройката умрели след Ваксина е в нормата : 1 на 20.000.

    Моята груба сметка че всяка година си заминава по 1 на 100 (щото иначе всички щяхме да сме столетници).

    Тия детайли точно колко промила от умрелите на кой от 40 000 вида вируса дето си живуркаме с тях са ги зачислили ми се струват малко безсмислени. Щото не е като останалите 39 999 вида вируси да са седяли безучастно отстрани.

    કટાક્ષ
  49. 49 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    До коментар [#48] от "Ан Он":

    Мне, тука се брои бройката само след дадена Ваксина, за да й се види ефекта (AEFI как му викат). Опъването на петалата е само един от възможните многобройни ефекти.

    Оказва се, че новозеландските пенции са 3 пъти по - яки от австралийските. До 5 юни от 479.000 ваксинирани матряла са сдали багажа 8 (1 на 60.000)
    https://www.medsafe.govt.nz/COVID-19/safety-report-14.asp

    Доколкото за същия период погинал от Ковидя е 1, получаваме Защита на Ваксината от минус 7 пъти, или минус 700%

  50. 50 Профил на sn0wflake
    sn0wflake
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#34] от "k_":

    Напротив - нищо не сте видели още от Делтата.Сега обаче с тези правила на влизане от Великобритания, за съжаление на есен ще усетите.Абсурдно е да се пускат хора без дори един бърз тест да летят...

  51. 51 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#50] от "sn0wflake":

    > Абсурдно е да се пускат хора без дори един бърз тест да летят...

    Направо да се чудиш как сме оцелели последните 5000 години без бързи тестове.

    કટાક્ષ
  52. 52 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#49] от "dosetliv":

    Абе ако Ваксината увеличаваше средната продължително на живота до примерно 200 години съм готов да се загледам в детайлите.

    Ама ако ваксинираш някой на 87 който си има и други болежки ми се струва безсмислено да анализираме дали се е споминал от Ваксината или от истинския КОВИД или от някоя от останалите 27 болести които има или от комбинация от горните.

    કટાક્ષ
  53. 53 Профил на sn0wflake
    sn0wflake
    Рейтинг: 524 Весело

    До коментар [#51] от "Ан Он":
    Как точно си оцелял ти пък 5000 години...
    Като почнете да се правите на мн смели така и да кажете нещо, просто заради едното казване 😂
    Ще си говорим на есен 👍🏻

  54. 54 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#53] от "sn0wflake":

    > Ще си говорим на есен

    Ще си говорим. Купувайте земя.

    કટાક્ષ
  55. 55 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#53] от "sn0wflake":

    Знаеш ли каква е средната възраст на починалите от КОВИД в Швеция ?

    https://www.statista.com/statistics/1107913/number-of-coronavirus-deaths-in-sweden-by-age-groups/

    И то най-вече защото в началото изпуснаха старческите домове (обслужващ персонал максимално евтини имигранти).

    કટાક્ષ
  56. 56 Профил на sn0wflake
    sn0wflake
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#55] от "Ан Он":

    Много избирателно представяш данни - евала 😁
    Изкарай на всички държави и пак ми говори.Все пак има нов щам сега, но Ганьо е безсмъртен 😂

  57. 57 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#56] от "sn0wflake":

    > Все пак има нов щам сега

    Нов 'щам' (*) е имало и 2007, па и 2009, па и всъщност всяка година.

    Тоя цитат можеш ли да познаеш коя година е писан ?

    ====

    Той протича тежко при хора с нарушен имунитет или с хронични заболявания, които отслабват организма. Обикновено младите и здрави хора и децата преболедуват без усложнения и организмът успява да се пребори дори без антивирусни препарати", коментира тя. По думите й болестта протича с повишена температура, кашлица, болки в мускулите и ставите. Дори и най-баналният вирус като този обаче, ако не се лекува правилно, може да предизвика вторична бактериална инфекция, която да доведе до пневмонии и тежки състояния.

    કટાક્ષ
  58. 58 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#56] от "sn0wflake":

    > Много избирателно представяш данни

    А Швеция я избрах щото нали там са най-големите олигофрени дето до последно не искаха да Въвеждат Мерките.

    કટાક્ષ
  59. 59 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#56] от "sn0wflake":

    > Много избирателно представяш данни - евала

    Дай някаква представителна извадка колко живота спасихме като сложихме милиционери да пазят Витоша.

    કટાક્ષ
  60. 60 Профил на sn0wflake
    sn0wflake
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#58] от "Ан Он":

    Тези статистики и избирателни извадки ги вади на Мангъровците и антиваксърите - не на мен 😊
    Хвърляйте маските и слагайте ракията да посрещате Делтата 👍🏻

  61. 61 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#56] от "sn0wflake":

    > Все пак има нов щам сега

    А иначе е добре при такива дискусии да се използва правилната терминология - можеш да отвориш дори уикипедия и да видиш какво точно означава 'щам' и дали това новото дето го рекламират е 'щам' или нещо малко по-различно.

    કટાક્ષ
  62. 62 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#60] от "sn0wflake":

    > Хвърляйте маските и слагайте ракията да посрещате Делтата

    Ние вече я посрещаме, нас не ни мисли. Ти се пази.

    6 слоя маска препоръчва народната власт:

    https://i.pinimg.com/originals/66/0f/61/660f613ef0717b2facf909d0929c6423.jpg

    Аз принципно си слагам и два шлема върху нея - за по-голяма сигурност.

    કટાક્ષ
  63. 63 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#60] от "sn0wflake":

    Абе след Калоферския 'щам' дето обезлюди половината подбалкан нищо не може да ни уплаши. Па и бая ракия остана там из изоставените къщи.

    કટાક્ષ
  64. 64 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#62] от "Ан Он":

    > Аз принципно си слагам и два шлема върху нея - за по-голяма сигурност.

    Това само като наминавам към Калофер да си взема там каквото не им е нужно вече, иначе само един мисля че е достатъчен.

    કટાક્ષ
  65. 65 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 1810 Неутрално

    До коментар [#52] от "Ан Он":

    Проблемът е, че същият този 87+ годишен с 25+ болежки ако даде положителен пср и си замине го броят починал ОТ ковид.

  66. 66 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#65] от "Хелиана":

    Многоуважания от мен професор Кантарджиев още преди няколко години обясни какви са проблемите със вторачването в корона вирусите и числата на 'заразените':

    https://www.facebook.com/yuri.tsvetkov.754/videos/936703253739337

    કટાક્ષ
  67. 67 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#65] от "Хелиана":

    > го броят починал ОТ ковид

    Щях да пиша 'бизнес без граници', ама се усетих че сме минали на следващото ниво дето вкарахме в играта и физически граници и ограничения.

    Купувайте земя.

    કટાક્ષ
  68. 68 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2712 Неутрално

    До коментар [#67] от "Ан Он":

    Не давай грешни съвети.
    При световен глад, няма да можеш да си опазиш реколтата.

  69. 69 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#68] от "atmanpg":

    > При световен глад, няма да можеш да си опазиш реколтата.

    При световен глад от коя страна на оградата е по-добре да си ?

    От тази дето има реколта за пазене или от другата дето измират от глад ?

    કટાક્ષ
  70. 70 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2712 Неутрално

    До коментар [#69] от "Ан Он":

    При световен глад, трябва да си част от някоя силова структура.

  71. 71 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#70] от "atmanpg":

    > При световен глад, трябва да си част от някоя силова структура.

    Нави ме, давай да действаме.

    કટાક્ષ
  72. 72 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2712 Неутрално

    Нави ме, давай да действаме.
    —цитат от коментар 71 на Ан Он


    Отваряме застрахователно дружество.
    Под мотото "Елате вие, да не дойдеме ние".

  73. 73 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#72] от "atmanpg":

    > Под мотото "Елате вие, да не дойдеме ние".

    Не става - ще ни съдят за авторски права.

    Според мен е по-добре на по-едро, направо да завладеем готова територия. Само че късно се обади, изпуснахме тия избори.

    Но щом има желание, все нещо ще измислим.

    કટાક્ષ
  74. 74 Профил на Georgi Pavlov
    Georgi Pavlov
    Рейтинг: 124 Весело

    До коментар [#68] от "atmanpg":

    Няма да има световен глад, ще има изобилие от всичко! 😄😄

  75. 75 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#74] от "Georgi Pavlov":

    > ще има изобилие от всичко!

    Някакъв шанс за безплатни блондинки и бира на корем ?

    Щото и при Комунизъма така разправяха, ама после го разтуриха и малцина от върхушката се уредиха.

    કટાક્ષ
  76. 76 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    До коментар [#46] от "Козльо":

    Аха, значи тука фокуса е че като броим смъртните след иглите отчитане "очаквана естествена смъртност" докато при ковида това не се допуска.
    И на този фокус-бокус се смеят дечицата от първия ред в залата.

  77. 77 Профил на Козльо
    Козльо
    Рейтинг: 59 Неутрално

    До коментар [#46] от "Козльо":Аха, значи тука фокуса е че като броим смъртните след иглите отчитане "очаквана естествена смъртност" докато при ковида това не се допуска.И на този фокус-бокус се смеят дечицата от първия ред в залата.
    —цитат от коментар 76 на k_


    И при двете се допуска, просто при умрелите от Ковид има 2 типа грешки:

    1. Дали положителен тест за Ковид, но са умрели от друго.
    2. Заразени и умрели от вируса, но не са имали време да се тестват, защото болниците са били препълнени или защото не са искали да се тестват.

    Грешка тип 1 прави така, че истинските жертви са по-малко от колкото е официалната бройка.

    Грешка тип 2 прави така, че истинските жертви са повече от официалната бройка.

    Двата типа грешки действат в противоположна посока, съотвено спорът е коя надделява над другата, затова гледаме неща като увеличение на обща смъртност и т.н.

    При ваксините има само грешка тип 1, нямаш грешка тип 2. Няма ваксинирани, които не са разбрали, че са ваксинирани. Освен това, няма увеличение на общата смъртност. Има дори намаление, съгласно статията, която "dosetliv" е цитирал. Въпреки това, анти-ваксърите искат да отчетат всяка смърт след ваксина като причинена от ваксината. Ами не става, съжалявам.

  78. 78 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#77] от "Козльо":

    > просто при умрелите от Ковид има 2 типа грешки:

    А преди Ковид от какви типове грешки умираха от сезонни ОРЗ-та ?

    Примерно свинския грип беше модерен преди десетина години. Може ли да дадеш малко повече детайли за него, за да придобием по-добра представа как са се развивали тия типове грешки исторически ?

    કટાક્ષ
  79. 79 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#77] от "Козльо":

    > Заразени и умрели от вируса, но не са имали време да се тестват,

    Не че нещо, но последните 2000 години заболявания се определяха и лекуваха по симптоми и оплаквания, а не по джуркания на някаква нежива маса дето теста дава различен резултат според това дали си я разджуркал 28 или 72 пъти.

    И това да изпишеш болен от пневмония на 7-мия ден, щото пътеката по здравна каса била 7 дни (за повече не плащат) и после да обясняваш че страдал от пост-КОВИД синдром е пълна тъпотия.

    А това да откажеш прием на сериозно болен със всички симптоми само щото не може да докара положителен резултат ПЦР тест за мен си е предумишлено убийство.

    કટાક્ષ
  80. 80 Профил на Козльо
    Козльо
    Рейтинг: 59 Неутрално

    А това да откажеш прием на сериозно болен със всички симптоми само щото не може да докара положителен резултат ПЦР тест за мен си е предумишлено убийство.
    —цитат от коментар 79 на Ан Он


    Това е хубав аргумент, но не успяваш да ме обориш и да подкрепиш антиваксърската теза, че всеки смъртен случай, съвпадащ по време след ваксина е причинен от ваксината. При Ковид има в пъти повече срещнали вируса и преболедували. Една част от тях са умрели, без да се водят умрели от Ковид. При ваксинираните има ли такава група и как се е получила?

    Сомнамбули, ходещи са на сън са отишли да подпишат информирано съгласие, били са им инжекция и после не си спомнят ли?

    При Ковид има 2-10 пъти повече преболедували от официалната статистика и част от тях са умрели заради вируса. Можем да спорим до утре колко пъти повече от официалното са и колко са умрели. Ама, съжалявам, при ваксинираните е абсурдно да говорим за такива хора. Щом няма статистическо увеличение на смъртността след ваксиниране, значи рискът от ваксината е пренебрежим. В най-лошия случай може да има редки случаи от порядъка на 1 до 10 на милион (при толкова редки събития е трудно да кажеш дали има увеличение при 4 и половина милиона ваксинирани, защото са малки числа и увеличението може да е просто чиста случайност), но това е в рамките на риск, който всеки, който не се страхува да пресича улици (сравним риск) или да се вози в кола (10 пъти по-голям риск) приема, без да се замисли.

  81. 81 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2633 Неутрално

    До коментар [#80] от "Козльо":

    Човек, за ефектите от Препаратите (това е официалния термин, използван дори и в статията под която пишем) можем да си говорим след 5 години.

    Истинския проблем беше - и е - липсата на адекватно лечение на симптоми и проблеми а вторачването в някакви цифрички. Все едно забравихме 2000 година опит в медицината и взехме да измисляме всичко наново.

    Както писах в друга тема, една позната спаси баща си на 90 години от КОВИД като организира цялата фамилия да го обгрижва на смени денонощно със съответните процедури през 20 минути. Този човек ако го бяха изпратили в болницата, щеше на втория ден да е част от статистиката.

    કટાક્ષ
  82. 82 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    До коментар [#77] от "Козльо":
    С Вашите обяснения фокус-бокусът става още по-весел благодарение на новата методика на определяне ролята на грешките в изследване на процес или явление.
    Препоръчвам веднага да я предложите във всички реномирани математически и физически списания - гарантирано ще си правят мръсни номерца кой да я публикува, а на Вас Нобел ви е гарантиран.
    Признавам, толкова семпло решение на всички проблеми с които се блъскат физици и математици е направо конгениално.
    Поздравления!
    Имах аз чувството, че ако хуманитарите навлязат в инженерията и физиката ще бъде от полза, но вие с един замах рушите столетия догми и в същото време полагате основите на новата наука в новия Свят.
    Респект!

  83. 83 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    До коментар [#80] от "Козльо":
    Само можем да гадаем колко биха живели хората, ако не бяха третирани с експирементални препарати, които на всеки се отразяват различно.
    У нас Георги Коритаров се влоши и почина след първата доза на Пфайзер.
    Да, той си е имал сърдечно заболяване но дали иглата на Пфайзер е помогнала - никой не може да каже със сигурност, въпреки че е доказано научно че причинява миокардити.
    Принц Филип, на 99 също тръгна на зле след третирането и някъде месец след иглите влезе в болница и се спомина.
    Колко повече щяха да живеят двамата ако не бяха участвали в експеримента - никой не може да каже.

  84. 84 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2075 Неутрално

    До коментар [#33] от "dale4nata":

    Повервах ти :), баш сега е момента, хаха

  85. 85 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 1707 Неутрално

    До коментар [#22] от "dosetliv":

    Вариантът "Епсилон" е секвениран за първи път през май 2020 г. в Калифорния.
    ---
    В-к Труп... Тогава още делтата не са открили... И то 2020г...😀





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK