Влакът от Бургас до летище Сарафово идва срещу 100 млн. лева

Влакът от Бургас до летище Сарафово идва срещу 100 млн. лева

© Капитал



Градска железница със спирки в кварталите, Морската градина, солниците, летището, а след това и в Поморие. Това не е обещание за бъдещето, а реална картинка в Бургас от миналия век. Тя изчезва преди точно 50 години, през 1971 г., след което жп линията, която минава през града и продължава край морето, се използват изключително рядко, и то само за товарни цели. Това припомня "Капитал" в статия за проекта за нова градска железница, която да свързва новия център, който се оформя на мястото на старото пристанище и гарата, два от големите квартали - "Братя Миладинови" и "Лазур", Приморския парк и летището в кв. "Сарафово".


Националната компания "Железопътна инфраструктура" вече е подготвила проект за 104 млн. лв., с който да се реконструира старата жп линия и да се реконструира продължението й към летището, тъй като сега тя минава на три километра западно от него. Очаква се средствата да бъдат осигурени по оперативна програма "Транспортна свързаност" 2021 - 2027 г.


Подобна транспортна връзка несъмнено ще промени облика на града. Такива влакове има в почти всички големи градове по света, тъй като те осигуряват бърз и редовен превоз, който не зависи от задръстванията по улиците и се комбинира лесно с други видове транспорт.




Проблемът в конкретния случай обаче е БДЖ. Държавният превозвач досега не е показал, че може да оперира успешно пътническия превоз и да предложи адекватна услуга спрямо очакванията като на гражданите, така и на туристите. Защото 3 влака на ден със закъснение от по 30 минути никога не биха оправдали толкова мащабна инвестиция. Вариантът линията да се даде за обслужване на частен оператор не стои на дневен ред, тъй като тази сфера е почти монополизирана от държавната компания.


Всичко за проекта можете да прочетете в "Капитал".

Коментари (79)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 799 Весело

    Влакът от Бургас до летище Сарафово идва срещу 100 млн. лева

    Малко са! Толкова би трябвало да струва ако пътниците го бутат.

  2. 2 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 856 Неутрално

    Още от рубриката "Царете на разсипията"

  3. 3 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2750 Неутрално

    Крадене, крадене, крадене .....

  4. 4 Профил на qpz46654536
    qpz46654536
    Рейтинг: 15 Неутрално

    $104 милки инвестиция за опоскване?

    с хиперинфлацията бързо ще се избият.

  5. 5 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5308 Неутрално

    До коментар [#4] от "qpz46654536":

    Къде я виждаш тази хиперинфлация? Да не би да се надяваш партията на Жан Виденов да спечели изборите? :-)

  6. 6 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1728 Неутрално

    Така както е сега трасето ( червената линия на представената карта)-влакчето ще се движи почти празно. Летище Бургас се обслужва от автобусна линия 15 ( автобусите са нови, линята е бърза), но дори в тези автобуси само от време на време се виждат хора с куфари и багаж като за летище. Ако обаче трасето на влакчето се направи на Меден Рудник-Център - Славейков -Изгрев тогава вече ще има икономическа обосновка.

  7. 7 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1796 Неутрално

    Чакам да чуя защо и там терена е много сложен и защо релсите за една електричка дето ще вдига 50км/ч ще струва толкова.

  8. 8 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8034 Неутрално

    До коментар [#5] от "vassilun":

    Борисов така е казал.

  9. 9 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3314 Неутрално

    "Градска железница със спирки в кварталите, Морската градина, солниците, летището, а след това и в Поморие..."

    Ашколсум! Машалла! Железница в Морската градина!

    КЕФ!
    Няма столичният елит Петя Славова и Маджо да деребействат само в Морската градина на Варна?

  10. 10 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5308 Неутрално

    До коментар [#7] от "jazzdevil":

    Няма да стане така! Чекмеджето осиротя горкото! Божков е чак в Дубай, а и Бац€ няма вече да печели избори!

  11. 11 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2904 Неутрално

    Пълна безсмислица. И за 100 милиона няма да направят нищо. Много по-скъпо ще е подобно нещо. И колко месеца ще се ползва в годината?
    Пътят между Варна и Бургас е много зле, тръгнали за градска железница да мислят... Поредните предизборни полюции.

    Бивш tww09306483.
  12. 12 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Пари на вятъра!!! Този влак не може да си запълни капацитета по никакъв начин. И ако целта е да обслужва главно летището, трябва да се движи едва ли не всеки час, а пътници за това няма как да бъдат осигурени. Летището не е този ранг, че да се нуждае от обслужваща влакова линия.
    Бургас може да използва тия 100 млн. много по-добре.

  13. 13 Профил на Stanislav Andreev
    Stanislav Andreev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Кой ли ще я ползва тази линия от Бургас до Сарафово?
    Такава линия тряваше да има надолу на юг и на север , поне до Сл.бряг , през Поморие.
    Не сега като слязат туристите в Сарафово и масово да хващат таксита или да пътуват с някакви морги по час и нещо до Сл.бряг

  14. 14 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Поредното безумно изхвърляне на Чичо кмет :) При нормален сезон през летище Бургас преминават милиони пътници... които туроператорите извозват с автобуси до самите хотели. Тази линия се използваше до преди няколко години само и единствено от Ковачки ... късайки нервите на стотици шофьори, чакащи да преминат пъплейки два три вагона с въглища. Целта явно е само една ... да се осигури транспорт да планирания за изграждане баровски квартал "Кьошето" ... всичко останало е бла бла :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 3152 Неутрално

    Туй ще да е Поморийският влак от Едно Време...

    Тогаз бяха такива Романтични Времена - Поморийският влак и по изгрев по уредбата на плажа Тишина...

    https://www.youtube.com/watch?v=LTh6kcGrMRE

  17. 17 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3314 Неутрално

    100 млн за елетричка от Бургас до Сарафово, като се има предвид че кьорав пътнически самолет не каца в Бургас извън сезона, а проектът за магистрала от Варна до Бургас отново потъна в забрава.
    Така е, не можем ли поне 50% от парите да краднем, проектът не е изгоден!

  18. От летището на Франкфурт до централна гара - 14 минути с S8. Или пък си хващаш директно ICE за големите градове

  19. 19 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4338 Неутрално

    "Много скромно", няма да стигнат...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  20. 20 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1147 Весело

    Пълна безсмислица. И за 100 милиона няма да направят нищо. Много по-скъпо ще е подобно нещо. И колко месеца ще се ползва в годината?Пътят между Варна и Бургас е много зле, тръгнали за градска железница да мислят... Поредните предизборни полюции.
    —цитат от коментар 11 на Petleshev


    Естествено, че ще е по- скъпо ... в пъти :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  21. 21 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1728 Неутрално

    Варна и Бургас вместо да дават стотици милиони за съмнителни градски железници да си изградят една магистрала която да ги свързва. Ако парите са си техни ( не от бюджета) да си сложат и по едни пунктове касички на изходите за курортите и да печелят от инвестицията си, а не постоянно да са на загуба.

  22. 22 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1728 Неутрално

    До коментар [#14] от "ь":

    И на мен ми мина през ума тая мисъл. Като знам кой има имоти и намерения да строи в това Кьоше ( на картата спирката Ъгъла).

  23. 23 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1906 Неутрално

    Трябва да има ж.п. линия, но тя трябва да започва от Несебър, да преминава през Бургас и да завършва в Свети Влас.

  24. 24 Профил на Viktor Inox
    Viktor Inox
    Рейтинг: 148 Весело

    Кой плаща 🎃😄☪️🇹🇷

  25. 25 Профил на mavro
    mavro
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Като бургазлия съм категоричен,това е безсмислен проект.

  26. 26 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2780 Неутрално

    хубу де, няма ли в тоя проект някъде математика за пътникопоток, ала-бала моделиране едно друго? ще строим пак катедрали

  27. 27 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1728 Весело

    Трябва да има ж.п. линия, но тя трябва да започва от Несебър, да преминава през Бургас и да завършва в Свети Влас.
    —цитат от коментар 23 на Virgin


    А не може ли за по пряко и рентабилно след Бургас да мине през София и после да завърши в Свети Влас.

  28. 28 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1805 Неутрално

    Трябва да има ж.п. линия, но тя трябва да започва от Несебър, да преминава през Бургас и да завършва в Свети Влас.
    —цитат от коментар 23 на Virgin


    Не става ли малко сложна тази линия? Има нещо сбъркано.

  29. 29 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1906 Любопитно

    А не може ли за по пряко и рентабилно след Бургас да мине през София и после да завърши в Свети Влас.
    —цитат от коментар 27 на dorn

    По-пряк вариант имаш ли?

    Не става ли малко сложна тази линия? Има нещо сбъркано.
    —цитат от коментар 28 на nema_labavo

    Кое и е сложното?

  30. 30 Профил на CINZANO
    CINZANO
    Рейтинг: 1002 Любопитно

    А не може ли за по пряко и рентабилно след Бургас да мине през София и после да завърши в Свети Влас.
    —цитат от коментар 27 на dorn

    По-пряк вариант имаш ли?

    Не става ли малко сложна тази линия? Има нещо сбъркано.
    —цитат от коментар 28 на nema_labavo

    Кое и е сложното?
    —цитат от коментар 29 на Virgin

    Викаш да направят спираловидна линия. Да тръгва от Несебър на юг към Бургас, а после рязко да свие обратно на север и да завърши във Влас, който на практика е свързан с Несебър? Не може ли Влас-Несебър-Бургас?

    Мома, връщай 12 и 12А!
  31. 31 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1805 Неутрално

    До коментар [#29] от "Virgin":

    Ми прилича на детска драсканица. Виж на картата как са подредени, тогава дай начало и край. Айде, че второто полувреме вече се играе.

  32. 32 Профил на mavro
    mavro
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#29] от "Virgin":

    Географията ти куца,виж какво си написал.

  33. 33 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5308 Неутрално

    До коментар [#15] от "qpz46654536":

    Много добре са те възпитали родителите ти как да се държиш с непознати! Завиждам на родителите ти! Моите не упяха така да ме възпитат! :-)

  34. 34 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5308 Неутрално

    До коментар [#26] от "karatista":

    За спортната зала в Бургас имаше ли изчисления за възвращаемост, модели? Целта е друга - чекмеджета да се пълнят!

  35. 35 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    Има един термин-,,маркетинг,, прави се проучване за ефективност и после
    се строи !!!

  36. 36 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2780 Неутрално

    До коментар [#34] от "vassilun":

    е залата си е типична катедрала - далеч над бюджета и сроковете. ма да кажем че няма да е такава щета с разходите по дейността. а с тая линия едно разкарване на влакове, заплати, лудост...

  37. 37 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2750 Неутрално

    Пари на вятъра!!! Този влак не може да си запълни капацитета по никакъв начин. И ако целта е да обслужва главно летището, трябва да се движи едва ли не всеки час, а пътници за това няма как да бъдат осигурени. Летището не е този ранг, че да се нуждае от обслужваща влакова линия. Бургас може да използва тия 100 млн. много по-добре.
    —цитат от коментар 12 на quasimodo


    Човече, на никого не му пука дали е рентабилно, целта е тук отново да "усвоят" едни евромилиони другарЕтЕ, пък като е на загуба и този "проект", ние, данъкоплатците и балъци, ще поемем масрафа ..... все едно не си го гледал вече този филм ?!

    Но и на ЕС не му пука, че се краде на поразия ..... ебати и ценностите ...

  38. 38 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2750 Неутрално

    Поредното безумно изхвърляне на Чичо кмет :) При нормален сезон през летище Бургас преминават милиони пътници... които туроператорите извозват с автобуси до самите хотели. Тази линия се използваше до преди няколко години само и единствено от Ковачки ... късайки нервите на стотици шофьори, чакащи да преминат пъплейки два три вагона с въглища. Целта явно е само една ... да се осигури транспорт да планирания за изграждане баровски квартал "Кьошето" ... всичко останало е бла бла :)
    —цитат от коментар 14 на ь


    Да, те - баровците точно с влак ще се лашкат .....

    Целта е много по-проста ..... да гепим поредните евромилиони.

  39. 39 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2750 Неутрално

    До коментар [#26] от "karatista":За спортната зала в Бургас имаше ли изчисления за възвращаемост, модели? Целта е друга - чекмеджета да се пълнят!
    —цитат от коментар 34 на vassilun


    То и в тая зала не се знае кой ще играе, а само издръжката й е огромна сума. Отделно дотук глътна сигурно 60 млн.

    Важното е, че се напълниха чекмеджетата ..... останалото ние ще поемем.

  40. 40 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    """""проект за 104 млн. лв."'"' абсурдна е цената... а ползата от този проект ще е кръгла нула.......поредното крадене на пари.....

  41. 41 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1906 Неутрално

    До коментар [#29] от "Virgin":Географията ти куца,виж какво си написал.
    —цитат от коментар 32 на mavro


    Да, прав си.
    Имах предвид Созопол, не Несебър.

  42. 42 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5308 Неутрално

    До коментар [#39] от "Alex Ivanov":

    Заради това е много важно да гласуваме с главата си в неделя!

  43. 43 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2441 Неутрално

    Щом за 70 милиона направиха във Варна велоалеи и "бурз" коридор, значи ще се справят и със 100 милиона за железница. :-)

  44. 44 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    https://www.google.bg/maps/@42.5356082,27.4924572,3a,75y,253.2h,76.4t/data=!3m7!1e1!3m5!1ssugmHU7ZpWl7aGj4SIFTRQ!2e0!6shttps://streetviewpixels-pa.googleapis.com/v1/thumbnail?panoid=sugmHU7ZpWl7aGj4SIFTRQ&cb_client=maps_sv.tactile.gps&w=203&h=100&yaw=232.09393&pitch=0&thumbfov=100!7i13312!8i6656?hl=en

    Да илюстрираме какво ще се свързва. Нуждата е очевадна. Връзка с нищото. За туристи ми сричат. Колсо време в годината ги има? 3 месеца? И за чий им е на туристите влак до Бургас?

    Covid live matter. Stop the genocide.
  45. 45 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    До коментар [#6] от "dorn":

    Тогава ще говорим за нормален трамвай. До колко ще има достатъчно пътници няма как да знам, но е по-смислено от тази тъпотия.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  46. 46 Профил на enter_k
    enter_k
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    Добрата новина е че, Програма "Транспортна свързаност" 2021 - 2027 г. ще бъде пропусната от ГЕРБ.
    Няма да има кашкавалени траверси срутвания на влакове в солници.
    Въпросът е кой ще ползва великата конекция до и от летище Сарафово?
    Милионите туристи в спихнатия Бургас ли?
    Десетките мултинационални топ инвеститори в Бургас ли или стьопите от Лукойл гонещи туполевките за Рассия?

  47. 47 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5308 Неутрално

    До коментар [#43] от "stargate":

    Във Варна са недостижими! Те за 130 милиона почти три километра булевард построиха! Е, малко нефелно, но го построиха!

  48. 48 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1805 Неутрално

    До коментар [#39] от "Alex Ivanov":Заради това е много важно да гласуваме с главата си в неделя!
    —цитат от коментар 42 на vassilun


    Ти ще гласуваш ли, има ли разкрити секции при вас?

  49. 49 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    Направо е без пари. Вижте как в момента фандъкова усвоява 40 000 000 за ремонт на съществуващото трасе на 5-цата.
    Да не говорим за сроковете.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 729 Неутрално

    Има смисъл, ако го направят през Поморие, Несебър до Слънчев бряг!

  52. 52 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5308 Неутрално

    До коментар [#48] от "nema_labavo":

    Аз утре летя за Париж и в четвъртък за София. В неделя съм в кварталното училище!

  53. 53 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5308 Неутрално

    До коментар [#51] от "silverman":

    И тогава няма смисъл! В градчетата и курортите по морето извън сезона е мъртвило! Повече смисъл има от читав път между Бургас и Варна.

  54. 54 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    Герберски дивотии, ама тотално лишени от логика ...... На този етап проектът няма изготвени анализи за икономическа ефективност и всичко това са глупости на килограм ..... поредното източване на едни пари! На кой му е нужен влак от летището до гарата при положение, че трафикът от летището е основно през лятото!!! Ако някой тотално е пре -ритал може да се пусне автобусна линия от летището до гарата....... но и това е излишно...... Пълно безумие лишено от всякаква логика...... но е нормално за недоразуменията около Митито Николов......

  55. 55 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5308 Неутрално

    До коментар [#48] от "nema_labavo":

    Няма как да има избирателна секция тука. В цялата държава сме само двама българи.

  56. 56 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1805 Неутрално

    До коментар [#52] от "vassilun":

    Супер, лек път желая,

  57. 57 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#54] от "MPetr":

    Логиката е да се краде.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  58. 58 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5308 Неутрално

    До коментар [#56] от "nema_labavo":

    Благодаря!

  59. 59 Профил на Борис
    Борис
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    В София, през 1990-те години, унищожиха южната дъга на околовръстната ж.п.линия, която бе готова основа за изграждане на градска железница като допълнение на метрото и вместо да свържат софийското летище "Враждебна" с ж.п.линията, която минава на по-малко от два километра от него, закопаха в земята милиони за строеж на метро, което повечето време се търкаля празно.

  60. 60 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2416 Неутрално

    Влакът от Бургас до летище Сарафово идва срещу 100 млн. лева
    __________________________________________________________

    Колкото са толкоз, екологията струва пари, зелената сделка ще ни струва стотици милиарди, но за нея няма да чуеш никаква критика!

  61. 61 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2416 Неутрално

    До коментар [#39] от "Alex Ivanov":Заради това е много важно да гласуваме с главата си в неделя!
    —цитат от коментар 42 на vassilun


    Точно, за единствената дясна и проевропейска партия!

    Проектът в Бургас е много добър, ГЕРБ и Боко започнаха със София още с първият му мандат като кмет на София! Сега столицата не е онова което беше при Софиянски!

  62. 62 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Така както е сега трасето ( червената линия на представената карта)-влакчето ще се движи почти празно. Летище Бургас се обслужва от автобусна линия 15 ( автобусите са нови, линята е бърза), но дори в тези автобуси само от време на време се виждат хора с куфари и багаж като за летище. Ако обаче трасето на влакчето се направи на Меден Рудник-Център - Славейков -Изгрев тогава вече ще има икономическа обосновка.
    —цитат от коментар 6 на dorn


    Тези дето пълнят рейсчето са или местни, връщащи се от нейде или работещи на летището. Потокът от летището е към СЛЪНЧАКА с модерни автобуси за трансфер към хотели и казина. Та ако правят влакче са се объркали с едни поне 180 градуса и дето някой каза"едни милиони за опоскване"

  63. 63 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#51] от "silverman":И тогава няма смисъл! В градчетата и курортите по морето извън сезона е мъртвило! Повече смисъл има от читав път между Бургас и Варна.
    —цитат от коментар 53 на vassilun


    Един от проектите по "3 морета" е магистрала "Черно море"

  64. 64 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    До коментар [#57] от "КМЕТ В СЯНКА":

    То да се чудиш тея нормални ли са въобще, съмнявам се че си вярват сами ! ..... Николов избълва едни глупости с трескаво-луд поглед: ........ """""туристите пристигащи на летище Бургас, с влак да се придвижвали до жп гарата и от там до дестинация във вътрешността."""""" смях !....... и гледам той маршрута минава и през Ел. Кабел Бургас ....... да кажем че може да мине за някаква екстра за съседният Tria Central Park на Триа Инвест ако има спирка там ......но и това е съмнително..... не виждам никаква полза за никой от този проект...... единствено усвояване на пари от "наши" фирми ...... поръчката за изготвяне на проекта само е за 4-5 милиона .........хм.....

  65. 65 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Шосейната връзка Бургас-Варна е проблемна само през планината. Северно и южно от нея е добре.

    Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.
  66. 66 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 741 Весело

    Хмм, дал съм 5 хилки за "голфчето"/нов внос/, тия ше ме качват на влак?

  67. 67 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3314 Неутрално

    До коментар [#34] от "vassilun":е залата си е типична катедрала - далеч над бюджета и сроковете. ма да кажем че няма да е такава щета с разходите по дейността. а с тая линия едно разкарване на влакове, заплати, лудост...
    —цитат от коментар 36 на karatista


    Затова у нас е кочина. Все едни "мъжкари" и "пичаги", хвърлят едни пачки от джипките, все едни големи лафове: "ще дам 5-10 млн и калкулации на салфетката, а накрая едни зали и стадиони по села и паланки, тънещи в треволяци, зали 2 пъти по-скъпи от подобни в богатите Нидерландия и Люксембург, или жп линии, обслужващи един затворен комплекс на наш инвеститор с 3-4 хил.ж.

  68. 68 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3314 Неутрално

    До 65:"Красимир Андонов"...Шосейната връзка Бургас-Варна е проблемна само през планината. Северно и южно от нея е добре...."

    Да, по-добре, уж първокласен републикански път, минаващ през селата с всички подобаващи ограничения, и със средна скорост към 65 км/ч.
    Ще кажеш прованса и на това трябва да е признателен!

  69. 69 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3314 Неутрално

    До 65:"Красимир Андонов"...Шосейната връзка Бургас-Варна е проблемна само през планината. Северно и южно от нея е добре...."

    Да, по-добре, уж първокласен републикански път, минаващ през селата с всички подобаващи ограничения, и със средна скорост към 65 км/ч.
    Ще кажеш прованса и на това трябва да е признателен!

  70. 70 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2206 Неутрално

    До коментар [#13] от "Stanislav Andreev":

    От летището до Слънчака се пътува 18 минути с кола или 22 минути с новите автобуси. Баце направи обхода на Поморие и Ахелой и пътя е като магистрала. С влак пътуването ще е двойно по-дълго.
    Този проект ако се случи.... ще е като превръщането на яз. Порой и Ахелой в питейни..... в тях има по две чаши вода, но ще се "усвоят" десетки милиони лв!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  71. 71 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    [quote#20:"ь"][/quote]

    "Естествено, че ще е по- скъпо ... в пъти :)"
    ...........
    Нали ще се строЙ при ОФ власт? Тя ще го направи това трасе за десетина лева! Вече няма пълнене на чекмеджета!
    Защо не вервате на ОФ и Ицето Бойкикев?

  72. 72 Профил на Oliver
    Oliver
    Рейтинг: 305 Неутрално

    Влак се прави там където има сериозен трафик. От Бургас до летището трафика е почти нулев. Това летище работи 2 месеца в годината, през останалото време има по 2 полета на ден.

  73. 73 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1655 Неутрално

    Искаме приходи и разходи по проекта. Без тях ще бъдат поредните откраднати и вложени в нищото пари. Крайно време е за такива разхищения да лежат задълго в затвора. Народ от абсолютни простаци е бг, това е ненормално

  74. 74 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    Колко пътници ще обслужва тоя влак и колко ще струва поддръжката му. Почти съм сигурен, че балансът ще е отрицателен.
    P.S. Когато съм скитал като турист в Бургас ми направи много добро впечатление градския транспорт. Имат си автобус до Сарафово, стигна се много бързо.

    You don't know what you don't know.
  75. 75 Профил на pascaldevel
    pascaldevel
    Рейтинг: 59 Неутрално

    [quote#61:"Дария Колев"][/quote]

    Аз не те знам къде си в Германия ли къде ли но аз като кореняк ще ти кажа - София никога не е била толкова зле колкото сега.
    Софиянски когото плюеш крадеше в пъти по малко.
    Софиянски направи пробивът "Димитър Несторов" който направи директната връзка север-юг в западната част на София. Междувпрочем и до ден днешен единствена.
    Софиянски направи най тежката част на метрото - от Булбанк до СУ с японците.
    Фандъковите простотии са безчет.
    Междудругото трасето на трамвай 5 се прави от Пеевски в момента - Дали няма да се намагнитим??????

    Трудно е да се повярва, че този героичен народ, който Хан Аспарух доведе тук през 681 г. е същият, който допусна да бъде управляван цели 12 години от криминален престъпник.
  76. 76 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1231 Весело

    До коментар [#48] от "nema_labavo":Аз утре летя за Париж и в четвъртък за София. В неделя съм в кварталното училище!
    —цитат от коментар 52 на vassilun


    Пиши после как се минава през летищата с тези ковид'ограничения. Зер ти тръгваш от цЪрна Африка към бюрократска Европа с куп функционерчета по летищата, всеки с домашните си проблеми и с правомощия да гърчи по устав досадните пътници😃
    До коментар [#52] от "vassilun":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  77. 77 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#75] от "pascaldevel":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  78. 78 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1231 Весело

    [quote#61:"Дария Колев"]
    —цитат от коментар 75 на pascaldevel
    Аз не те знам къде си в Германия ли къде ли но аз като кореняк ще ти кажа - София никога не е била толкова зле колкото сега.Софиянски когото плюеш крадеше в пъти по малко.Софиянски направи пробивът "Димитър Несторов" който направи директната връзка север-юг в западната част на София. Междувпрочем и до ден днешен единствена.Софиянски направи най тежката част на метрото - от Булбанк до СУ с японците.Фандъковите простотии са безчет.Междудругото трасето на трамвай 5 се прави от Пеевски в момента - Дали няма да се намагнитим??????[/quote]

    Ако живееш 24/7/365 години наред може би не усещаш промените към добро😀Стария лаф "от много дървета не виждаш гората"😀

    Не бях в София (и България де) от 2000 до 2010, и мнението ми е различно: София се измени ЯКО към по добре, по всички параметри! ОК, поне в центъра и южните квартали😀 По чисто, по оправени улици, и често-и уредени тротоари. Последното поне по централните улици, където щъкат повече инспектори. И обществения транспорт бая по уреден😀

    НАЙ ГОЛЯМО впечатление ми направи поведението на шофьорите спрямо пешеходците (не шофирам отдавна): Преди 2000 се чувствах като животно за отстрелване от разните талибани. След 2010 стана коренно различно! И талибаните бяха с 90 % в коли с регистрации извън София. А през уикендите (когато "софиянци в повече" си ходеха по селата) беше почти като в европейски град😀

    Лично мнение.
    До коментар [#75] от "pascaldevel":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  79. 79 Профил на k.d
    k.d
    Рейтинг: 270 Неутрално

    Като бургазлия съм категоричен,това е безсмислен проект.
    —цитат от коментар 25 на mavro


    Като ремонта на "Демокрация" - стесниха булеварда и го направиха опасен за пешеходци и коли. И 2 години прах и кал! 10 пъти по-скъпо!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK