Нова идея: Обезщетенията по решения на съда в Страсбург да се плащат от съдебната власт

Министърът на правосъдието проф. д-р Янаки Стоилов представи нова идея за изплащане на обезщетения по осъдителни решение срещу България в Европейския съд по правата на човека в Страсбург.

© Лили Тоушек

Министърът на правосъдието проф. д-р Янаки Стоилов представи нова идея за изплащане на обезщетения по осъдителни решение срещу България в Европейския съд по правата на човека в Страсбург.



От бюджета на съдебната власт да се плащат обезщетенията, присъдени по дела и решения на Европейския съд по правата на човека в Страсбург (ЕСПЧ), по които България е осъдена. Това е възможност, която се обсъжда да се случи в бъдеще, заяви в началото на заседанието на пленума на Висшия съдебен съвет министъра на правосъдието Янаки Стоилов. Вчера с решение на Министерския съвет бе приет годишен доклад за изпълнението на решения на ЕСПЧ по делата за 2020 г.


Служебния министър каза, че правителството е одобрило и няколко споразумения за изплащане на обезщетения по жалби пред съда в Страсбург, съобщава lex.bg. Той обясни и че са му задавани въпроси нужно ли е кабинетът да отделя средства за тези обезщетения, когато в повечето случаи става въпрос за решения на прокуратурата и съдилищата, заради които България е осъдена.


"Тази практика вероятно ще се актуализира и такива средства в бъдеще ще бъдат за сметка на бюджета на съдебната власт. Когато става дума за повтарящи се нарушения, би трябвало да се отразят при атестирането на съответните магистрати като един от факторите за цялостната им оценка от дейността", коментира Стоилов.




Той коментира и проблемния Модел 4 за съдебна реформа, който предвиждаше закриване на районни съдилища в цялата страна и заради който двамата координатори по проекта по Оперативна програма "Добро управление" и членове на Съдийската колегия Боряна Димитрова и Красимир Шекерджиев подадоха оставки. Според министъра е нужно да се прояви сдържаност от гледна точка на предложенията за законодателни промени и да се съобрази ходът на нормативната уредба на конкурсите, за да не се създава впечатлението, че те имат подкрепа.


Той поясни, че до началото на следващата седмица Министерството на правосъдието ще предостави предложения във връзка с публикуваните за обществено обсъждане промени в наредбата за конкурсите.

Коментари (65)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    Ще останат без бюджет бързо-бързо.

  2. 2 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3274 Весело

    Демек - направо ги е заплашил.
    В йезуитска форма, разбира се ...

  3. 3 Профил на Георги Христов
    Георги Христов
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Това поне от 20 години съм го коментирал между приятелите си. Абсолютно правилно и наложително при нашето ниво на корупция в съдебната система!

  4. 4 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 3133 Любопитно

    "в повечето случаи става въпрос за решения на прокуратурата и съдилищата, заради които България е осъдена." - логично и справедливо е всеки сгрешил да бъде санкциониран, а не "куче влачи, диря няма". Ще се присъжда по-отговорно и със съвсем друго вътрешно убеждение.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  5. 5 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3274 Весело

    Демек - направо ги е заплашил.В йезуитска форма, разбира се ...
    —цитат от коментар 2 на xm...


    А, и освен това е страхотно предизборно послание към мат'ряла!
    В навечерието на изборите ...

  6. 6 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Много добра идея. За да има най-после истинско правосъдие.

  7. 7 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Абсолютно !!!!

    Всеки некадърник трябва да понесе отговорност спрямо неадекватните решения, които взема.

    Практика в България е , когато Страсбург осъди държавата по дадено дело за прилична сума, тази сума се разделя между фирмата и съдията, който е основен виновник .

    Обезщетенията се плащат от нас,..............

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  8. 8 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    Ще останат без бюджет бързо-бързо.
    —цитат от коментар 1 на taratanki


    Как ще останат без бюджет, като самите те си определят какъв да им е бюджета, а НС и правителството само го изпълнява?

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  9. 9 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3274 Весело

    Това поне от 20 години съм го коментирал между приятелите си. Абсолютно правилно и наложително при нашето ниво на корупция в съдебната система!
    —цитат от коментар 3 на Георги Христов


    Начи ... за корупцията е силно преувеличено да вЕрвате.
    Просто ще стане по-скъпо.

    Ударът е срещу висшите началници.
    Които няма да могат да "влияят" ей тъй, "просто с авторитет".
    Т.е. на "телефонното право" ще му изскубят жицата!

  10. 10 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    Това е супер, най-правилното решение.

  11. 11 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 844 Весело

    Обезщетенията по решения на съда в Страсбург да се плащат от съдебната власт.......и регресни искове трябва да има към магистратите лично.........

  12. 12 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3274 Весело

    Ще останат без бюджет бързо-бързо.
    —цитат от коментар 1 на taratanki

    Как ще останат без бюджет, като самите те си определят какъв да им е бюджета, а НС и правителството само го изпълнява?
    —цитат от коментар 8 на Darkman


    Даркман е прав.
    Бюджетът им е все пак определен и лимитиран за годината.
    И няма как да вкарат изпреварващо "страсбургски загуби" като "присъщи разходи" в него.

  13. 13 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2501 Неутрално

    И да ги взимат направо от фонда заплати и бонуси за годината, за да спрат да си раздват по 13-14-15, ако са некадърни.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  14. 14 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    Съдиите си получат подкупите от мафиотите, а разходите на мафиотите ги компенсира държавата. Така поне ще се затвори кръга между съдиите и мафиотите

  15. 15 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    Ами ще се плащат от съдебната власт за да може тази съдебна власт да НЕ Здопуска подобни гафове от които да плащаме ние!

  16. 16 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1859 Неутрално

    Не вярвах, че някога ще го напиша, НО :"в ТОЗИ случай съм съгласен с дрОгаря стоилов!

  17. 17 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1975 Весело

    До коментар [#14] от "ggot":

    🤣🤣🤣👍🏻

  18. 18 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 742 Неутрално

    "Нова идея: Обезщетенията по решения на съда в Страсбург да се плащат от съдебната власт"

    Съгласен частично. Например - половината от съдебната власт, половината от прокурора и съдията по делото. Лично, с имената им.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  19. 19 Профил на Al Tikvone
    Al Tikvone
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Съдиите си получат подкупите от мафиотите,

    До коментар [#14] от "ggot":

    В повечето случай мафиотите въобще не стигат до сидиите , защото си имат главен Каскет , с който да сключват споразумения

    Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Kesey
  20. 20 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 782 Весело

    Даркман е прав.
    Бюджетът им е все пак определен и лимитиран за годината.
    И няма как да вкарат изпреварващо "страсбургски загуби" като "присъщи разходи" в него.
    —цитат от коментар 12 на xm...


    Има , има начин.

    Бюджета за следващата година да се намалява пропорционално с присъдените обезщетения от предишната година .



    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  21. 21 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    Не е лоша идея. Гешев и неговите "професионалисти" много бързо ще стигнат до просешка тояга.

  22. 22 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    Браво ! Сега да започнат регресни искове и към калинките раздали милиони

  23. 23 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    До коментар [#14] от "ggot":

    Не съдиите – червивите ябълки са в Гешефтатурата.
    Освен това – както съм отбелязвал и преди: Добрите студенти, завършващи право, стават съдии или адвокати. Слабите и некадърните студенти стават прокурори. Това е открай време...

  24. 24 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4201 Неутрално

    До коментар [#21] от "murry":9

    Няма да ги плащат лично, пак бюджета ще си плаща. Отделно Съдебната власт при над 900 млн. лв. бюджет ще им е все тая.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  25. 25 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7710 Неутрално

    И не само, виновните персонално да плащат.

  26. 26 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4201 Весело

    До коментар [#1] от "taratanki":

    "Гений си", значи съдебният бюджет от почти 1 млрд. ще рухне от платените обезщетения, които за 2020 год. общо са 330 000 евро?! Е, ако бяха румънските обезщетения за над 37.5 млн. евро/2020 г., можеше и да се "позадъха"...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  27. 27 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4146 Неутрално

    До коментар [#12] от "xm...":

    " Даркман е прав.
    Бюджетът им е все пак определен и лимитиран за годината.
    И няма как да вкарат изпреварващо "страсбургски загуби" като "присъщи разходи" в него."

    Ще се отдържат от бюджета им за следващата година ! Винаги има начини ! Идеята е добра !

  28. 28 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Не, не трябва от бюджета, защото това пак са пари, които ние сме изкарали и ги даваме на тях, а от собствените си джобове да плащат съдии и магистрати!!!
    Да ги видя тогава дали ще постановят условна присъда или съвсем никаква, за няколко хиляди, които са им платени.
    След няколко месеца, като бъдем осъдени от потърпевшите в Страсбург - кой е водил това дело и издал присъдите? - Иванов!, ами хайде сега плати 50 000 евро. А, нямаш - тогава частен съдебен изпълнител и втори няма да има такъв случай, а делата ще се гледат стриктно и бързо!
    И няма нужда от време и усилия за реформи - раз и това е!Като си учил за тази работа и я работиш - носиш и отговорност!То е същото, като да си архитект, проектант, строител на сграда - ако тя е некачествена и има пострадали заради нея - носят отговорност и това е!А нашите съдии - правят каквото си щат, защото знаят, че няма орган, който да ги накаже!
    Макар, че се сещам за един ОРГАН, който ще им дойде добре!

  29. 29 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 3096 Неутрално

    Дано не остане само като идея.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  30. 30 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3132 Неутрално

    С идеите си как да бъде издухан Гешев и съдебната власт да плаща за гафовете си Янаки Стоилов прави сериозна заявка за редовен министър на правосъдието.

  31. 31 Профил на srd05575979
    srd05575979
    Рейтинг: 177 Гневно

    А бюджета й от кого.....от единия джоб в другия и пак от всички ни!

  32. 32 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3274 Неутрално

    До коментар [#20] от "nessarox":
    До коментар [#27] от "samoedin":

    Не съм се изразил ясно.
    И аз смятам, че има начини да бъдат одрусани.
    Неясно се изразих, че няма начини да го избегнат или компенсират.

  33. 33 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    Ама освен от бюджета на съдебнста власт да се вземат и 10% от прокурора.

  34. 34 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    Нищо не е измислил министърът. Измислил го е Колю Фичето

    Паша ефенди, ако не сторя моста по теркя си, вземете ми главата.
    .

    подпис
  35. 35 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    А бюджета й от кого.....от единия джоб в другия и пак от всички ни!
    —цитат от коментар 31 на srd05575979


    За това трябва д има и процент оерсонално участие на участниците в правораздаването.

  36. 36 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 959 Неутрално

    е та до сега не е ли било така ? :)
    трябва обаче и да е от перото за заплати и ДМС-та, а не за сметка на други разходи свързани с админисративна дейност. иначе няма да има никакъв ефект пак.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  37. 37 Профил на teal
    teal
    Рейтинг: 8 Разстроено

    В Щатите, на Джулиани му отнеха адвокатските права, заради публичното говорене за откраднатите избори.У нас, бившите комунисти, боядисани, "демократизирали се", бабували на всички партии от началото на 89-та, няма и няма да се разделят от колективното мислене и решения и отговорност.Побългариха всичко, постигната от цивилацията и СВОБОДНИЯ СВЯТ и създадоха една библиотека мафиотски закони и наредби със неясноти и вратички за тях и мафиозите.Специфични били нещата у нас.Да специфични са, мафиотски.Имало НЕПЪЛНОТИ, се оправдават.Няма непълноти, има съзнателно извършено престъпление със писането и приемането на законите.Предложил бил Янаки....еее баста.

  38. 38 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2637 Неутрално

    Цитат:
    Нова идея: Обезщетенията по решения на съда в Страсбург да се плащат от съдебната власт
    ----

    Абсолютна ИДИОТЩИНА...
    1) Съдът е длъжен да действа съобразно закона и вътрешното си убеждение, без да се бои или съобразява от евентуални материални последици.

    2) Много често се случва - едната инстанция едно, втората - друго, третата - трето. И в края на краищата се оказва, че се санкционират е тези състави, които са се произнелси така, както евентуално би се произнесъл Страсбург.

    3) Ноторно известна истина е, че решенията от Страсбург са ПОЛИТИЧЕСКИ и нямащи обикновено (обикновено!) нищо общо с правото.

    4) Т.к. Страсбург ПОТВЪРЖДАВА огромен брой (някъде 99% и нагоре) или оставя БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ (т.е. де факто и де юре потвърждава) повдигнатите до него дела, то би следвало, по СЪЩАТА логиката, бюджетът на съдебната власт да се УВЕЛИЧАВА с оглед произнасянията на Страсбург - т.е. съдиите ще се видят с пари, т.к. наистина ОГРОМНАТА част от съдебните актове се потвърждават.

    и т.н.

    В общи линии - както се произнесох - АБСОЛЮТНА ИДИОТЩИНА - най-малкото поради това, че ако ще да се удържа (като се предлага), то трябва и да се поощрява (вж т.4.)

    ---
    заб. то е вярно, че независимо от КРЯСЪЦИТЕ на безумната преса, тия обезщетения от Страсбург не са чак толкова много като обща сума.

  39. 39 Профил на ddd palamudiy lefferski
    ddd palamudiy lefferski
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Преоблякъл се Илия, като се огледал пак в тия. Няма никаква разлика дали обезщетенията ще се изплащат през бюджета на съдебната, изпълнителната или която и да е друга "власт". Щото парите в бюджетите на всички власти идват от едно и също място. Няма да е за чудене, ако съдебната власт си предвиди разходите за обезщетения и като "спести" от такива, да си ги прибере за прекрасната работа, която върши.

    Вместо тези глупости, по-добре т.нар. мегистрати първо да се сетят, че без значение дали е е законно или не, да затваряш хора по арестите с месеци и с години е свинщина.

    ИДИОТ = ТРОЛ, който си е сложил за ф. подпис безподобна глупост като тази: "ДБ=БКП"
  40. 40 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2637 Неутрално

    До коментар [#38] от "Аскет":

    Да се знае - произнасям се полупрофесионално...

  41. 41 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3274 Неутрално

    До коментар [#38] от "Аскет":

    Нещо сте се объркАл.
    Основно делата в Страсбург са за отказ! от правосъдие, т.е. за затлачени с години дела.
    И чат-пат по някое очевАдно нарушено основно и конституционно гарантирано друго.

    Та няма противоречие с постановката за "и вътрешното убеждение".

  42. 42 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2637 Неутрално

    До коментар [#38] от "Аскет":Нещо сте се объркАл.Основно делата в Страсбург са за отказ! от правосъдие, т.е. за затлачени с години дела.И чат-пат по някое очевАдно нарушено основно и конституционно гарантирано друго.Та няма противоречие с постановката за "и вътрешното убеждение".
    —цитат от коментар 41 на xm...


    Тцъ, тцъ и пак тцъ...

    Неотдавна имаше дописка в този смисъл.

    Натрупаните в момента ЗА РАЗГЛЕЖДАНЕ дела в Страсбург са толкова много, че ако не постъпват нови, ще са нужни около 40-50 години те да се разгледат ВЕЧЕ подадените жалби.

    Като Извод - най-характеното за дейността на т.нар. Страсбург е неговата ИЗКЛЮЧИТЕЛНА БАВНОСТ - т.е. фактически и юридически ОТКАЗ от правосъдие.

    Затова и се работи на принципа "измиване на ръцете" - т.е. 99.99999% от делата се оставят БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ, подбират се някои с ПОЛИТИЧЕСКИ подтекст, решават се по най-жълтопаветния начин, и жълтопаветната пропаганда вдига врескотня до Небесата колко силен е Страсбург.

  43. 43 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    До [#1] от "taratanki":
    Освен начина на изплащане нищо няма да промени.
    Парите няма да са от средства за заплати.
    В прогнозата за бюджетните разходи се вписва перо за бъдещи обещетения през годината и парите ще се нареджат от съдебната власт.

  44. 44 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2637 Неутрално

    До коментар [#41] от "xm...":
    До коментар [#42] от "Аскет":
    ------

    Прилагам следното доказателство!

    През 1999 г. Съдът е натрупал запас от 60 000 дела, които нарастват до 100 000 през 2007 г. В началото на 2010 г. съдът е натрупал над 120 000 дела, а в списъка на чакащите има дела за години напред. Около 1 на всеки 20 случая, представени в Съда, се счита за допустим. През 2007 г. Съдът произнася 1503 присъди. При сегашния темп на действие, на Съда би му отнело 46 години, за да навакса изоставането.

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Европейски_съд_по_правата_на_човека

  45. 45 Профил на t5eyes
    t5eyes
    Рейтинг: 659 Неутрално

    персонални регресни искове към всички участници, с отделни обвинения за всеки, а като се стигне до решения на комисии - персонален иск към всеки член сложил подписа си и така, започвайки от съдията, прокурора, съдебния лекар, министъра, директора на дирекция и надолу, даже и чистачките че не са подали сигнал ако са чули какво се готви
    това е елементарна работа и адвокати хиени, които да изчоплят 100% победа в подбрани извращения на мутроландия има достатъчно

    свят, спри да се кланяш на богинята Кали
  46. 46 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2637 Неутрално

    До коментар [#41] от "xm...":
    До коментар [#44] от "Аскет":

    Примерно - имаш някакъв зор, жалиш се на Страсбург, и живот и здраве, след 46 години чакаш решение...

  47. 47 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2939 Неутрално

    Прекрасна идея ! Стоилов стои много добре като министър ...

  48. 48 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3274 Неутрално

    До коментар [#42] от "Аскет":

    Става дума з анашите съдилища, а не за това в Старсбург.
    А пък там, в Страсбург, се жалят не само от ЕС! И затова не смогват.

  49. 49 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2627 Неутрално

    Още по-правилно решение е глобите да се плащат от конкретния прокурор или съдия. Тук обаче възниква въпрос. Кой ще плаща за грешките на страгсбургските дебили? Те все пак не представляват Светия престол.

  50. 50 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1677 Неутрално

    Правилно, да се приложи веднага. Стига с тая разпасана и корумпирана съдебна система! Да се слагат юзди и да тръгва коня, в правилната посока!

    Предразсъдъците са за ограничените.
  51. 51 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    А пред скоби за този проблем, да се извърши повсеместна и пълна ревизиа на всички кадри в тази система.
    Да се види къде имат сметки, къде имат хотели, да се проверят до девето коляно синове, дъщери, шуреи, баджанаци, балдъзи, любовници, семейни приятели и т.н.
    Да, ще отнеме време, но ще изчисти системата.
    Защото сега подозренията са основателни.
    Едно време, ако си барман или сервитьор на Златни или в Слънчев бряг, и си бачкал само месец, спокойно можеха да те арестуват и да намерят за какво.
    Та и в тази система, ако си там от година, значи си с двата крака вътре в далавер импекс.

    кратък
  52. 52 Профил на Viktor Inox
    Viktor Inox
    Рейтинг: 119 Весело

    А на кадията кой плаща Аз 🎃🤣☪️🇹🇷

  53. 53 Профил на hellwitch
    hellwitch
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Даже трябва директно да се взимат от перото за годишни бонуси и то от институцята, която се е оакала.

  54. 54 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3274 Весело

    А на кадията кой плаща Аз 🎃🤣☪️🇹🇷
    —цитат от коментар 52 на Viktor Inox


    Затова и трябва да бъде нацеден криво да седи, както е казано, та право да съди!

  55. 55 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    Не общо от бюджета, а със солидарна отговорност за сметка на виновния съдия!

    Ако се плащат от общата каца, едни хора ще намерят начин да пълнят кацата и пак на наш гръб ще легнат разходите!

  56. 56 Профил на zakintos
    zakintos
    Рейтинг: 112 Любопитно

    Малко съм раздвоен до колко е добро това, от гледна точки следните съображения:

    1. Бюджета на съдебната власт пак се пълни от всички нас, данъкоплатците. Може да поискат повече пари, за да плащат обезщетенията, но източника си остава един и превъзпитание реално може и да няма.

    2. В повечето случаи, за които съм чел, проблемът идва от кофти обвинение и размотаване на прокурорите, а не толкова от крайното съдебно решение. Това означава, че коректни съдии може да бъдат наказани косвено, заради некоректни прокурори т.е. мярката би имала обратен ефект в някои случаи.

    3. До като няма персонална отговорност, ще има непукисти съдии и прокурори, които въпреки това в по-специфични дела ще гонят друг интерес и няма да им пука за риска. Евентуално това може да се реши при атестация, ако съдията или прокурора е прецакал дело, но ако съдя по атестациите сега - добри ще получат "нашите" хора, а не качествените.

    ПП Може би е добра стъпка, по-добре опит и корекция, от колкото да се разчита само на настоящите процеси.

    https://www.dnevnik.bg/analizi/2012/12/24/1975054_da_se_publikuva_pod_post_nomer_3nastroenieto_-/
  57. 57 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1494 Неутрално

    Най-тежките дела, за най-големи суми, за които България беше осъдена са: Диверсификацията на ток, Топлофикация, показни арести наредени директно от министър/премиер. Каква точно е вината на съдебната власт за това? Други са по тъпо приети закони - например при задържане под стража, ако не се стигне до присъда и подсъдимият бъде оправдан му се дължи обезщетение, Максималното у нас е 16лв на ден, минималното от ЕСПЧ е 64 евро на ден. От тук директно имаме стотици присъди на година - отново - каква е вината на съдебната власт

    15.02.1989 - 07.02.2018
  58. 58 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    А моята идея е обезщетенията да ги плаща виновното длъжностно лице,което е нарушило закона.

  59. 59 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    Че тая идея изобщо не е нова.
    Просто още не е узаконена.

    Където и да натиснеш в ГЕРБ, излиза ГНОЙ.
  60. 60 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Това с бюджета звучи много общо. Трябва да се търси лична отговорност, и не само на съдебната власт. Всеки подписал се с името си за поредната схема в който и да е сектор трябва да е наясно, че може да му се търси лична - правова и финансова отговорност. Те няма да се самореформират след изборите, но страх лозе пази.

  61. 61 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Този тъп комунист Янаки що за малоумщина продава?
    Иска да превърне и без това съмнително моралната и корумпирана съдебна система във нещо още по-лошо.
    Скапани болшевики.

    ... с двеста...
  62. 62 Профил на strymski
    strymski
    Рейтинг: 886 Неутрално

    Това с бюджета звучи много общо. Трябва да се търси лична отговорност, и не само на съдебната власт. Всеки подписал се с името си за поредната схема в който и да е сектор трябва да е наясно, че може да му се търси лична - правова и финансова отговорност. Те няма да се самореформират след изборите, но страх лозе пази.
    —цитат от коментар 60 на basilicum


    Как да се търси такава отговорност? Това е въпросът!
    Като служители със специални пълномощия , прокурори и съдии имат и специален статут.
    Линията е много тънка защото ,ако се прекрачи се връщаме в тъмното минало на репресиите от сталински тип. От друга страна пък така не може да продължава. Идеята да се плащат присъдените обезщетения от бюджета на ведомството не е лоша , защото материалния стимул е важен.Но трябва
    и още нещо ….
    Атестация , кариерно развитие може би…незнам . Знам само , че тези хора трябва да имат съвест и морал. А това е въпрос на възпитание от ранна възраст и формирана ценностна система. Тоест , трябва да се започне от А и Б.

  63. 63 Профил на Борис
    Борис
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    Прекрасна идея, а определен процент би трябвало и от джоба на съответния съдия да се възстановява - да се научат по пет пъти да мерат преди да отрежат.

  64. 64 Профил на profesionalist
    profesionalist
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    По добре конфискация на имуштеството на съдята или прокурора ако е вината негова.Чупи купи......

  65. 65 Профил на veselin ivanov
    veselin ivanov
    Рейтинг: 5 Неутрално

    По голяма глупост не съм чувал скоро





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK