Само една трета от ново рибарско пристанище за 14 млн. лв. във Варна се оказа годна за използване

Рибарско пристанище "Карантината"

© Спас Спасов

Рибарско пристанище "Карантината"



Изграденото с европейско финансиране рибарско пристанище "Карантината" във Варна ще може да приема едва 43 плавателни съда вместо 116, както бе заложено в проекта за изграждането му на стойност 14 млн. лв. (без ДДС). Това става ясно от отговорите на въпроси, изпратени от "Дневник" до транспортното министерство. В същото време само преди дни от общинската администрация във Варна официално обявиха, че започва сключването на договори за ползване на пристанището, но премълчаха факта, че близо две трети от кейовите му места са се оказали негодни за въвеждане в експлоатация.


В


краткия отговор на транспортното министерство




е записано следното: "Съгласно издаденото на 2 юли 2021г. Удостоверение за експлоатационна годност, броят на корабните места на Рибарско пристанище "Карантината" е както следва: 43 бр. за кейове № 1,2 и 3".


Вътрешната кореспонденция по издаването на удостоверението, с част от която "Дневник" разполага показва, че то е с валидност само пет години - до 2026 г. В същото време стандартният срок, за който пристанищата в България получават правото да работят и да използват съоръженията си, е седем пъти по-дълъг - 35 години.


Гледайте "Кой ще управлява България" изборното студио на "Дневник" на живо на 11 юли от 18 часа. Където и да сте Още информация - тук


За специализираното издание Maritime.bg от общинската администрация във Варна са обяснили, че съгласно предписания, направени от Дирекция "Морска администрация" - Варна на пристанище "Карантината" трябвало да бъдат извършени


"допълнителни дейности по хидротехническите съоръжения"


"С оглед на задължителния характер на предписанията, които трябва да бъдат изпълнени, след тяхното приключване предвидените услуги ще се извършват в пълнота, съгласно проект "Модернизация и реконструкция на Рибарско пристанище "Карантината"", са информирали още от община Варна.


Кметът на Варна Иван Портних (в ляво) показва новото рибарско пристанище на премиера Борисов на 4 януари т.г.

© Скрийншот от видео

Кметът на Варна Иван Портних (в ляво) показва новото рибарско пристанище на премиера Борисов на 4 януари т.г.


Според действащото в момента законодателство, за да осъществява дейността си, операторът на всяко от пристанищата в България трябва да получи въпросното Удостоверение за експлоатационна годност. Неговото изготвяне става на базата на голям обем изпълнени условия. Така например акваторията на пристанището трябва да е защитена от въздействието на вълните, да е навигационно осигурена съобразно предвиденото в действащия парцеларен план за акваторията му. Освен това пристанищата трябва да имат устройства за надеждно швартоване (привързване) на корабите, вкл. при екстремни метеорологични условия, да имат устройства за подаване на електрическа енергия и вода за престояващите кораби, телефонни връзки, осветление, канализация и т.н. и т.н.


Какви точно "дейности по хидротехническите съоръжения" трябва да бъдат извършени в пристанището, за което до момента са похарчени 14 млн. лв. (без ДДС) не е ясно. Но проверка на "Дневник" от началото на юли т.г. показа, че


дълбочината при входа на пристанището е едва 1.5 м.


което прави невъзможно влизането в него на масово използваните по Черноморието рибарски корабчета и дори на големи лодки. На пристанището липсват т.нар. "котви", които са задърлжителни за всеки подобен пристан, по-голямата част от кейовите места не са оборудвани с колонки за снабдяване с вода, ток и интернет.


Според специалисти по експлоатация на пристанища, с които "Дневник" разговаря пропуските, констатирани сега са направени още при проектирането на "Карантината". Липсва ли са т.нар. "кнехтове" за привързване на лодки, а заложените въжета не отговаряли на стандартните изисквания за якост.


В замяна на това на порта е изградена впечатляваща система от видеокамери за наблюдение от различен ъгъл на всяко от местата за акостиране.


Историята на пристанището


което сега не може да бъде използвано в пълния си обем започва през 2017 г. Тогава Община Варна кандидатства по Програмата на Европейския съюз за морско дело и рибарство 2014 - 2020 г., в рамките на сектор "Инвестиции в съществуващи рибарски пристанища" с проект за "модернизация и реконструкция на рибарско пристанище "Карантината" във Варненския район "Аспарухово". Безвъзмездното европейско финансиране е в размер на 8 млн. лв. Останалите близо 6 млн. лв., необходими за строителството са за сметка на местния бюджет във Варна.


Условията по мярка "Рибарски пристанища, кейове за разтоварване, рибни борси и покрити лодкостоянки" изрично посочват, че е недопустимо подпомагането на изграждането на новопостроени пристанища или новопостроени рибни борси. Допустими са само инвестиции за подобряване на инфраструктурата на вече съществуващи рибарски пристанища.


Според разследването на "Дневник" обаче в местността "Карантината" рибарско или каквото и да е друго пристанище не е съществувало преди получаването на средствата по европейската програма.


Строителството на пристанището започва на 21 май 2019 г., няколко месеца преди проведените тогава избори за местни органи на властта. До този момент мястото, на което сега се намира новото рибарско пристанище, е тесен и див плаж в южния край на Варненския залив, а единствената конструкция там е метален мостик, който навлиза на тридесетина метра в морето. Това е видно както от архивни снимки, така и от сателитни изображения и свидетелствата на местни хора.


По документи обаче пристанището "възниква" още в края на 2016 г., няколко месеца преди подаване на документите за кандидатстване по проекта. С Решение от 4 октомври 2016 г. Министерският съвет предоставя на Община Варна правото да управлява чeтиpи дъpжaвни имoтa c oбщa плoщ 3,5 дĸa в paйoна на "Карантината". Месец по-късно - на 14 ноември 2016 г., Община Варна получава и съответното Удостоверение за експлоатационна годност на несъществуващо рибарско пристанище на същото място. Областният управител Стоян Пасев обявява, че "на територията на


Варна няма рибарско пристанище


но че "вече има регистрирано такова и държавата е прехвърлили 4 дка площ за изграждането му".Пристанището е вписано в съответните регистри на 14 декември 2016 г., непосредствено преди подаването на проектната документация за европейско финансиране. Според източници на "Дневник" към документите за кандидатстване са добавени и


снимки на виртуалното пристанище


направени с помощта на подвижни понтони, сглобени като плаващи кейове.


Как Варна разшири с европейско финансиране виртуално рибарско пристанище - тук.


"Изграждането на рибарското пристанище "Карантината" беше добра идея, но както сме свикнали в България - резултатът не се получава, както е било планирано, казва пред Maritime.bg Емил Милевчлен на рибарското сдружение "Черноморски изгрев във Варна. Това пристанище все пак някога може да реши проблема на дребномащабните риболовци, защото е естествено никой да не иска да губи време, плавайки към друг порт във `Варненското езеро. Пристанище


"Карантината" обаче не решава проблема


на големите риболовни кораби. В момента нашите (на членовете на сдружението, бел. ред.) се намират в рибарското пристанище "Варна", но то няма нужния капацитет, а и част от кея му се разруши", казва още Милев.


Плажът и мостикът в местността "Каранитната", преди да се превърнат в рибарско пристанище

© Архивна снимка

Плажът и мостикът в местността "Каранитната", преди да се превърнат в рибарско пристанище


В началото на март т. г. Неправителствената организация "Антикорупционен фонд" сезира Дирекцията "Защита на финансовите интереси на Европейския съюз" (АФКОС) за потенциални нередности при строителството на рибарско пристанище "Карантината" във Варна. Проблемът, отбелязан в сигнала е, че в действителност пристанището е изградено от нулата едва след получаване на европейското финансиране, а не "разширено и реконструирано", за което е било предназначено то.

Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    Откраднали 14 милиона - голяма работа.
    Две шкафчета.

  2. 2 Профил на Dimitar Kunev
    Dimitar Kunev
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Този път браво на Спас. Имаме коренно противоположни възгледи, но го поздравявам за гражданската му позиция. За съжаление спестява често греховете на своите хора.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4774 Неутрално

    Важното е, че декорацията на сградата е политкоректна.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5918 Весело

    До коментар [#1] от "yavooor":

    Зелник...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3960 Неутрално

    Крали са до последно и като за последно.

    Особено в последните години крадяха до 80% от парите по обществените поръчки.

    С останалите 20% каквото построят - това.

    Елиптични кръгови кръстовища на било, без видимост от единия до другия край; подлези, в които при дъжд преливат водопади от кал; отсечки от магистрали, затрупани от свлачища още с откриването си; отходни тръби, предизвикващи екологични катастрофи; авариен водопровод за Перник, който се оказа абсолютно негоден...

    Нямам време да изброявам всичко, пък едва ли има нужда.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  6. 6 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 914 Весело

    Този Спас е опасен. Истинско трънче в петата на Портних и варненските придворни. Репортажите му определено са избирателни, затваря си очите за някои неща, за които не му се пише, но така или иначе е сред малкото български журналисти, които вършат някаква работа.

    "Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета"- Марк Твен
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  8. 8 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4091 Весело

    " Какви точно "дейности по хидротехническите съоръжения" трябва да бъдат извършени в пристанището, за което до момента са похарчени 14 млн. лв. (без ДДС) не е ясно. Но проверка на "Дневник" от началото на юли т.г. показа, че


    дълбочината при входа на пристанището е едва 1.5 м.


    което прави невъзможно влизането в него на масово използваните по Черноморието рибарски корабчета и дори на големи лодки. На пристанището липсват т.нар. "котви", които са задърлжителни за всеки подобен пристан, по-голямата част от кейовите места не са оборудвани с колонки за снабдяване с вода, ток и интернет. В замяна на това на порта има изградена впечатляваща система от видеокамери за наблюдение от различен ъгъл на всяко от местата за акостиране."


    Нали едни 14 милиона бяха усвоени ? Да ! Нали бяха усвоени от правилните хора ? Да ! От тук нататък какво има да задаваме излишни въпроси и да си го причиняваме излишно ?🤦‍♂️😂👍

  9. 9 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1180 Неутрално

    Още един пирон в ковчега на пасмината от една изчезваща партия....

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  12. 12 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    1.5 метра дълбочина - това пристанище явно е за надуваеми лодки и канута.

    -voxy
  13. 13 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3290 Неутрално

    има ли изненадани?

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  15. 15 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    Условията по мярка "Рибарски пристанища, кейове за разтоварване, рибни борси и покрити лодкостоянки" изрично посочват, че е недопустимо подпомагането на изграждането на новопостроени пристанища или новопостроени рибни борси. Допустими са само инвестиции за подобряване на инфраструктурата на вече съществуващи рибарски пристанища. ...
    По документи обаче пристанището "възниква" още в края на 2016 г., няколко месеца преди подаване на документите за кандидатстване по проекта.
    —цитат от коментар 0 на статия


    За 10 г. гербавите са дали толко неизчерпаем материал за Кьовеши, че даже и такъв копой като нея ще започне да се пита дали да си го причини...

  16. 16 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3960 Неутрално

    До коментар [#9] от "pro_bono":

    “Още един пирон в ковчега на пасмината от една изчезваща партия...”

    Да го напиша и тук: бъдещото редовно правителство (след тези или следващите избори) трябва да направи всичко възможно, за да задържи икономическия екип на сегашното: Петков, Василев и Комитова.

    Те трябва да довършат започнатото: разкриване на пълните мащаби на корупцията, обхванала държавата за 12-те години управление на СИК/ГЕРБ.

    Само за последните 2 години държавата е възложила БЕЗ ТЪРГ или с ФИКТИВНА ТРЪЖНА ПРОЦЕДУРА обществени поръчки за 12.5 МИЛИАРДА ЛЕВА.

    За същото време на НАП й се губят 10 МИЛИАРДА НЕСЪБРАНИ ДАНЪЦИ.

    Това означава БЛИЗО МИЛИАРД разхищения и щети МЕСЕЧНО. За сметка на всички нас, българските данъкоплатци.

    Ако съдя по мненията на форумния герболяк, те нямат нищо против да бъдат скубани с един милиард месечно?

    Или може би част от тоя милиард отива в техните чекмедженца?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  17. 17 Профил на t5eyes
    t5eyes
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Добрия стопанин завежда сам съдебно дело срещу крадеца - не чака прокурватурата

    свят, спри да се кланяш на богинята Кали
  18. 18 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    Браво на община Варна, че изгражда морска инфраструктура! 14 млн за пристанище е твърде ниска цена, за аналогично в Холандия или Франция щяха да платят в пъти повече (летището в Нерлин е прекрасен пример)!

  19. 19 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1275 Весело

    Браво на община Варна, че изгражда морска инфраструктура! 14 млн за пристанище е твърде ниска цена, за аналогично в Холандия или Франция щяха да платят в пъти повече (летището в Нерлин е прекрасен пример)!
    —цитат от коментар 18 на svoboden


    ХАХАХАХА... Човек, ти май съвсем загуби връзка с реалността. Те го плюят, той вика "ей, какъв хубав дъждец".
    Кажи ми, за някой който се е кръстил svoboden, не ти ли омръзва понякога този робски труд, да се опитваш постоянно да викаш на черното бяло?

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  20. 20 Профил на Shteryu Atanaso
    Shteryu Atanaso
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Преди около час си гледам клипчета в Ютюб, които на три пъти се прекъсват от предизборна агитация за Персийския Пинокио ...
    Просто наглост.

    Бог създаде земята, за да бъдат хората добри. ... Бог създаде въздуха, за да мислят хората право. ... Беинса Дуно
  21. 21 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Бай Ахмед е най-добрият строител на пристанища.
    Даже и без документи може да ги построи.

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  23. 23 Профил на Стела Николова
    Стела Николова
    Рейтинг: 8 Любопитно

    До коментар [#2] от "Dimitar Kunev":

    Всъщност премълчава и за своето собствено минало, както и вие спестявате защо и откъде сте изритан, нали ;)

  24. 24 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    " Какви точно "дейности по хидротехническите съоръжения" трябва да бъдат извършени в пристанището, за което до момента са похарчени 14 млн. лв. (без ДДС) не е ясно. Но проверка на "Дневник" от началото на юли т.г. показа, чедълбочината при входа на пристанището е едва 1.5 м.което прави невъзможно влизането в него на масово използваните по Черноморието рибарски корабчета и дори на големи лодки. ...
    ...
    ...
    🤦‍♂️😂👍
    —цитат от коментар 8 на samoedin



    До коментар [#8] от "samoedin":

    Maлко, но от сърце😃

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4774 Гневно

    До коментар [#22] от "Роси":

    И да ни БИЯТ когато протестираме!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    Добрия стопанин завежда сам съдебно дело срещу крадеца - не чака прокурватурата
    —цитат от коментар 17 на t5eyes


    Добър стопанин ПЪРВО взима мерки да се намали крадЕнето😃! Наричай го ЕФИКАСЕН тех'надзор (ОЩЕ в началото на изпълнението на даден проект), наричай го ВЪНШНА проверка на проекта преди изпълнението (според статията част от проблемните и липсващи неща са били така още във фаза "проектиране). И не на последно място ИЗИСКВА спазване на законите и тяхните правилници, както и ЕФИКАСНИ санкции за нарушителите.

    ПрокурВатурата влиза в снимката като всички преди нея са проспали , умишлено или не, мискинлъците.

    Що ли имам чувството че в България се е вкоренил още от соц'периода този навек ДА СЕ КРАДЕ МАСОВО? Ама тогава кражбите бяха масови, ама на дребно, голямите гафове бяха заради разни иСцепки като строеж на Кремиковци далеч от руди и кюмур, за да се създава иСкуствено "работническа класа". А, да, и милиардни помощи на разни "браЦки" араПски и други народи...
    До коментар [#17] от "t5eyes":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  27. 27 Профил на klb091008761
    klb091008761
    Рейтинг: 203 Неутрално

    Добро изследване сте направили, със специалисти и пр. Само ви съветвам преди всяка статия да се съветвате и със специалисти по български език, че е голяма мъка.

  28. 28 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    Това нещо става за разходки... в смисъл, има места за паркиране на колите и хората могат да ползват този бетон за разходка край морето. по предназначение- едва ли. Като цяло там брегът е много плитък и не ми е ясно как ще се изкопаят три- пет метра дълбочина, като има плаж до него, на който морското дъно трудно стига два метра на 50-80 метра от брега. Още като го почнаха беше ясно, че там рибарски кораби трудно ще акостират... вероятно може, ама трябва да са плоскодънни...
    :)
    Общо взето направиха едно яхтено пристанище за комплекса на Дънката... който е на 20 метра от "рибарското пристанище"

    После обясняват нещо за това как гонели олигарсите...

  29. 29 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    До коментар [#26] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Тогава крадяха на дребно и се чудеха какда прикриат откраднатото. Сега се крадат милиарди и се строят замъци - на никой не му пука.

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на today
    today
    Рейтинг: 972 Неутрално

    Липсващите места са в шкафа на Винету.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  32. 32 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2008 Любопитно

    Автора се е постарал, но ако иска да направи удар..... нека провери вълнолома и брегоукрепването на нос Чукалята и летния сарай на Доган с пари по коя европрограма е и тетраподите са откраднати от рибарските пристанища на Сарафово или Поморие?
    Мда, сега модератора ще ме изтрие че не е по темата!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  33. 33 Профил на makemydayy
    makemydayy
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    Прави се само лесното и бързото за да може Дънката да си разпродаде по-скоро апартаментите отсреща...

  34. 34 Профил на crq18506084
    crq18506084
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Защо авторът премълчава, че това "рибарско" пристанище е далавера на неговите тимаджии? А тази снимка, в този момент се заплаща добре на "журналиста" . Не е пропаганда нали?

  35. 35 Профил на Стела Николова
    Стела Николова
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#30] от "rdb41527334":

    Лошото е, че потърпевшите не са само слепите, които им вярват, но и другите, които имат способността да мислят.

  36. 36 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3815 Весело

    До коментар [#12] от "voxy":

    Да, ама са турили камери за наблюдение от всички ъгли. Щом някой тръгне да краде надуваемата лодка и одма е разпознат.

  37. 37 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    Кое бе, това на снимката ли е "рибарско селище"? Бе я си...

  38. 38 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3815 Весело

    До коментар [#28] от "diegos":

    Предвидено е за нещо друго. Една промяна на предназначението в бъдеще, защото ала-бала. После удълбочаване, явява се един наш човек и готово. Има яхтено пристанище, частно. С минимални разходи от страна на новия собственик. Той пък, ще пусне малко гювеч, да не се изпразни чекмеджето.

  39. 39 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    До коментар [#34] от "crq18506084":

    В смисъл, ти не си умен, нали?
    Видя ли през колко етапа е минало вдигането на това нещо? През колко министерства, че община и бивш премиер се тупат в гърдите с този "проект"... и накрая били виновни тимаджии или Дънката?
    Че те са тези дето ядат зелника бе, мозък... а кой го дава този зелник?
    Я мисли с тая герберска кратуна, че аман от тъпи матросовци...

  40. 40 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Тези двамата от снимката пак много са дали на рибарите, можеше и да са само 5 местата. Те може би до година две ще останат толкова изправни, откраднатите материали ще почнат да липсват в конструкцията и това ще се усети.

  41. 41 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7623 Неутрално

    Ами сега да връщат 2/3от парите. Така е правилно, щом са свършили 1/3 от работата.

  42. 42 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3961 Неутрално
  43. 43 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3961 Весело

    До коментар [#1] от "yavooor":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Няма и толкова!

  44. 44 Профил на Miroslav Georgiev
    Miroslav Georgiev
    Рейтинг: 448 Неутрално

    след 5 години като изтече разрешителното и ще го лапнат "читави, наши фирми" да си спират яхтите там. Рибарски кораб там няма да видите ама ще има джипове , джетове, яхти.

    Тъпите европейци дали 8 милиона , тъпите варненци дали 6 милиона ... имали бол пари дали. На печелившите ЧЕСТИТО !

  45. 45 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    До коментар [#44] от "Miroslav Georgiev":

    Умният, ти от кой град си?

  46. 46 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1433 Гневно

    Усвоено – тоест откраднато. ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ!!!

  47. 47 Профил на gir301052374
    gir301052374
    Рейтинг: 46 Неутрално

    До коментар [#7] от "geometar": Всеки час "Дневник" пуска статия от този вид във денят за размисъл. Изглежда демокрацията за някои хора няма значение.

    Демокрацията има значение за всички. Винаги! Затова денят за размисъл наистина е подходящо време да помислим върху това, което ще си спомним от демократичното ни всекидневие. Не е трудно. Штото еднообразието на спомените е пословично. Например, едни от БСП неотдавна се ожалиха, че демокрацията им отнела уж много, включително тия неща, които пък отишли при други от ГЕРБ. От посестримата им ГЕРБ, заедно с прихлебените техни присъдружни, справедливо са съгласни с отнемането на нещата от партията майка - викат им “олигарси”, сочат ги за вредители. Ама не било истина, че уж ги получили, напротив - ГЕРБ били ги пропъдили - тия олигарсите, уж в интерес на демокрацията.

    Да, ама олигарсите още по-силно се жалват и викат, ми това не е истина! Демократичното статукво задружно отнема - викат олигарсите - все повече от нашата сила. Принуждават ни - викат още по-гневно олигарсите - още повече да им инвестираме, т. е да им се отчитаме, отчитаме…. Штото статуквото бил заварен, наследен статус, който хем се самовъзпроизвежда, хем и динамично расте. И там всеки нов започва от нас - олигарсите - да чака, да си иска и да взима. И си иска повече от онова, което уж сме взели, за да можем да му дадем, уж неговото!? Тъпо като мотика е това демократично статукво - съгласяват се от дистанция в единодушен онлайн хор олигарсите.

    А избирателят - него вместо от демократичното статукво да го питат, само т.н. олигарси любопитстват - дали е съгласен с хвърчащата цена на входния билет за цирка. Штото имало мотики и с по-къса дръжка! Не е парадокс тази поляризация в интереса. Баналноизвестно е, че данъкоплатецът винаги дължи цената и я заплаща? Излиза, че статуквото притежава по-голямо бизнес хладнокръвие от олигарсите, а поляризацията е признак на дълбока всеобща заблуда. Заблудата в случая не може да е изход, а само логичен резултат от съзнателното пренебрегване на факта, че значението на демокрацията зависи единствено от разума и хладнокръвието на избирателя. Днес е хубав ден за размисъл, с избраното продължение!


    П.с.

    Драги geometar,

    Ма, што й липсва строг геометричен ред на твоята писана реч? Ми, освен синтактичен ред, и триграматичният - съшто й липсва. С други думи, нема я йерархичната връзка между - образно казано - мислено и словесно изразеното в писмовно троления текст. И ако Евклид види и провери, сигурно ще е праф да се сърди за присвоения ти ник.
    Геометричният ред - независимо колко е имагинерен - налага пред всички глаголи с началословие буквата “д”, изписването на предходното междуметие “във” да се отказва от корена си “ъв”, като използва само буквата от звуковия еквивалент на собственото началословие. В такъв случай винаги се прилага формата на склонението в инфинитиф (штото нали междуметието остана незавършено, отпадна му коренът)! Много е лесно - пред думи с “д” геометрията не позволява “във”. Нали!

    Триграматикометрията - тва пък е друга забава, ма нито трагедия, нито комедия - регулира, както сам знаеш, отношенията между членовете на речта и различните им родствени и вертикални етимологични връзки. Внимание, да не се бърка с мъжки, женски и среден род! Теа прилагателни в инвентара на видовите словестни форми са неглижирани от Истанбулската конференция за речта. Тук грешката в троломатиката на изречението, с която впечатляваш, е погрешното изписване на кръстата съгласна “т” в краесловието на отглаголния субстантив “ден“ (отглаголна форма: ден година храни), предхождан от инфинитивна форма на междуметието “във”, т.е. с наложително редуциран корен до собственото му началословие “в” - винаги пред “д” (вж. горе). Така де, пише се: ”в деня”. Нали!
    Гледай, помисли си - даже днес - нали щом е геометрично верно, утре ще избереш правилното решение, ако мислиш демократично. Защото има значение, демокрацията?

  48. 48 Профил на vesselin5
    vesselin5
    Рейтинг: 790 Неутрално

    Упражнение по крадене.

  49. 49 Профил на Ognyan Petkov
    Ognyan Petkov
    Рейтинг: 43 Разстроено

    До коментар [#12] от "voxy":

    Пълни глупости. Една рибарска лодка гази 50 см.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK