Загуба на ориентация е причинила катастрофата на МиГ-29, твърдят разследващите

Загуба на ориентация е причинила катастрофата на МиГ-29, твърдят разследващите

© Велко Ангелов



Загуба на пространствена ориентация на пилота на разбилия се при учение МиГ-29 е причина за катастрофата на изтребителя в първите минути на 9 юли, сочи докладът за инцидента на отдела за разследване на авиационни произшествия в Служба "Военна полиция", съобщиха от Министерството на отбраната. В резултат машината се е разбила в морето пет секунди след като изстреляната от нея ракета е поразила мишената. При инцидента загина пилотът Валентин Терзиев, който посмъртно беше повишен в чин подполковник.


В хода на разследването са били разгледани и две други версии за катастрофата - отказ на авиационната техника в полет и разрушаване на изтребителя или поразяване на пилота от осколки вследствие разрива на ракета. Те обаче са отхвърлени като малко вероятни.


В доклада се отбелязва, че по причини загуба на пространствена ориентация и възникване на илюзии в полет в периода 1993 - 2000 г. загиват 19 пилоти на изтребители на ВВС на САЩ.




Като косвена причина за инцидента се посочва и увеличаване на скоростта на падане на мишената спрямо нормалната. Отбелязва се също, че след тази констатация пилотът е получил указание да увеличи скоростта и да намали височината, което е довело до усложнения.


Разследващите отбелязват, че в динамиката на сближение и атака по мишената вниманието на пилота е концентрирано върху захвата на целта и работата с органите за управление на въоръжението в кабината, а не върху параметрите на полета (скорост, височина, пространствено положение).


Работилите по случая са на мнение, че "до последния момент на полета пилотът не е възстановил правилната ориентация за положение в пространството и затова не е предприел действия за излизане от аварийната ситуация, което е довело до прерастване на ситуацията в катастрофална".


Основание за тези заключения е фактът, че в последния момент преди прекъсване на радиовръзката и изчезване на отметката на изтребителя от радара пилотът със спокоен глас започва стандартния доклад за изключване на главния включвател на системите за управление на въоръжението и за нормалната работа на двигателите.


"Такива случаи са описани в авиационно-психологическите изследвания като оптическа илюзия, наречена "очарование". Тя възниква, когато пилотът концентрира цялото свое внимание само върху един обект или прибор. Това е особено характерно при атака, когато вниманието се фиксира само върху целта. Стремежът за поразяване на целта е толкова силен, че другите параметри на полета губят своята значимост в съзнанието на пилота", се казва още в доклада.


Освен концентриране на вниманието върху атаката на целта комисията счита, че немалък принос за загуба на пространствената ориентация имат особеностите, с които се характеризират полетите над море, особено нощем и при новолуние, когато липсва естествен хоризонт между небето и морето.

Коментари (112)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2606 Неутрално

    В доклада се отбелязва, че по причини загуба на пространствена ориентация и възникване на илюзии в полет в периода 1993 - 2000 г, загиват 19 пилоти на изтребители на ВВС на САЩ.

    демек не е виновен савецкия таралясник а натовския пилот. естсествено.

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  2. 2 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1748 Любопитно

    "Загуба на ориентация е причинила катастрофата на МиГ-29"

    Добро утро! Колко време им трябваше да стигнат до това "мъдро" заключение?

    И това ли е корена на проблема? А защо пилотът е загубил ориентация?! Какво да направим, че да не се повтаря такава "загуба на ориентация" много пъти в бъдеще?!

  3. 3 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 360 Любопитно

    Загуба на политическа ориентация,или ориентация най-обикновена?🐵

    Много съм прост
  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4234 Неутрално

    Така ли написаха руските "другари" след като разчетаха черната кутия?!

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 360 Любопитно

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

    "Загуба на ориентация е причинила катастрофата на МиГ-29"Добро утро! Колко време им трябваше да стигнат до това "мъдро" заключение? И това ли е корена на проблема? А защо пилотът е загубил ориентация?! Какво да направим, че да не се повтаря такава "загуба на ориентация" много пъти в бъдеще?!
    —цитат от коментар 2 на plamen_b


    Какво да направим,питаш!?Много е просто,пилота требе да е идейно подкован с либерални стратегии.😎🐵

  7. 7 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2916 Неутрално

    "Загуба на ориентация е причинила катастрофата на МиГ-29"Добро утро! Колко време им трябваше да стигнат до това "мъдро" заключение? И това ли е корена на проблема? А защо пилотът е загубил ориентация?! Какво да направим, че да не се повтаря такава "загуба на ориентация" много пъти в бъдеще?!
    —цитат от коментар 2 на plamen_b



    До коментар [#2] от "plamen_b":

    Няма как. Нощно време небето и морето се сливат. Но и радарите не могат да ги различат...

  8. 8 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    Че ще изкарат пилота виновен, беше ясно. Няма новина тук!
    То оставаше и руснаците да признаят, че е имало дефект в старата руска каруца ...

  9. 9 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 360 Любопитно

    До коментар [#1] от "Apophenia":За пореден път нагли и безпросветни чиновници си избърсват южното подножие на гърба с паметта на човек който се опитваше да си върши почтено работата в нечовешки условия с ръждивите безаналотгови руски тенекии!!!ПОЗОР!
    —цитат от коментар 5 на selqnin


    Селски,у ваше сельо одобрявате ли самальота "Грипенъ"?🐵

    Много съм прост
  10. 10 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2844 Любопитно

    "В хода на разследването са били разгледани и две други версии за катастрофата - отказ на авиационната техника в полет и разрушаване на изтребителя или поразяване на пилота от осколки вследствие разрива на ракета. Те обаче са отхвърлени като малко вероятни."

    Нали уж щяхте да разглеждате наличието на взривни вещества и следи от пожар и други доказателства доказващи или отхвърлящи версията че изтребителят е бил свален?! Или тази версия удобно я изключихте и ще чакате от някой западен сайт да ви съобщят как самолета ни е бил свален от руска ракета?!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  11. 11 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2761 Неутрално

    ЧЕкай сега, нали отломките бяха пръснати на голям периметър и заради това толкова бавно вървеше издирването на чертата кутия ?! ... това значи, че самолетът се е разпаднал преди удара във водата, това е елементарна логика и за неспециалист .... сега ни пробутват, че се размазал във водата ....

  12. 11 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2844 Разстроено

    Така ли написаха руските "другари" след като разчетаха черната кутия?!
    —цитат от коментар 4 на hamiltonf


    Руските другари нищо не са писали ами нашите мижитурки са си избрали най-удобната версия да не дразним големият ни съюзник Турция!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  13. 13 Профил на cpl40723722
    cpl40723722
    Рейтинг: 1910 Неутрално

    Значи изпратиха черната кутия у Москва.
    И оттам ли дойде това "заключение"?

  14. 14 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2387 Неутрално

    Както писах и преди - армията е докарана да крета на празни обороти. Летците нямат на практика никаква летателна подготовка. Дори читав симулатор нямат. И когато партньорите в НАТО са предложили малко по-реалистично упражнение, всички пропуски в подготовката са изскочили. Жалко за пилота, за който няма поправителен. И жалко за военната авиация, която остана без още една машина. Няма как да се мерим с асове, които имат по над 200 летателни часа и по още два пъти по толкова на симулатор.

  15. 15 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 2065 Неутрално

    Логично обяснение. Жалко за пилота и близките му.

    Дано новите самолети са програмирано да вадят безопасно пилота и самолета от такава ситуация.

    ДБ ВЪРНАХА ДПС И БСП В УПРАВЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
  16. 16 Профил на Корабов
    Корабов
    Рейтинг: 228 Неутрално

    основния проблем е, че не вярваме на това заключение! защо разследването не бе извършено от натовски експерти, а от руски?
    А, да! резидента....

  17. 17 Профил на hrx16647690
    hrx16647690
    Рейтинг: 960 Неутрално

    До коментар [#1] от "Apophenia":За пореден път нагли и безпросветни чиновници си избърсват южното подножие на гърба с паметта на човек който се опитваше да си върши почтено работата в нечовешки условия с ръждивите безаналотгови руски тенекии!!!ПОЗОР!
    —цитат от коментар 5 на selqnin


    Ти какво? Да не искаш да обвинят Николай Ненчев
    и да разкрият далаверите му с ремонтите на МИГ-овете.


    До коментар [#5] от "selqnin":

  18. 18 Профил на alehandro77
    alehandro77
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Да бе и съвсем косвена причина бързото падане на мишената... Нали се е фокусирал върху целта, защо някой не му каза че пада много бързо и няма да има време да се върне в небето и да откажат задачата...Жалко за пилота!!!

    Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.
  19. 19 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1694 Разстроено

    До коментар [#9] от "Контрол на съзнанието":

    В наше село НИКОЙ не си позволява да се гаври с паметта на НИКОЙ загинал Човек!!!
    Очевидно при Вас - в града е по-различно!
    Жалко
    Дано родителите ви се гордеят с Вас!!!

  20. 20 Профил на Весел дрон
    Весел дрон
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Ако е бил фокусиран върху мишената, а не върху бордовите уреди показващи положението на самолета спрямо земята, това значи, че хората , които са ръководили полета имат вина, че не са го предупредили? Няма как ръководиителите на полета да не са виждали на каква височина е самолета, освен това командващите учението са му дали заповед да увеличи скоростта , въпреки дефекта в мишената и нейното бързо спускане. От тук би следвало да има обвинения към конкретни хора?

  21. 21 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Причината е загуба на ориентация във предателите, обвързали армията на Натовска Българи с Русия и нейните ръждясали летящи кофчези!

  22. 22 Профил на cpl40723722
    cpl40723722
    Рейтинг: 1910 Неутрално

    Самият факт, че пратиха кутията в една страна, която в момента е враг на България и после най-спокойно оповестиха, че не тенекията е виновна, а пилота е ДОСТАТЪЧЕН за всеки нормално мислещ.
    Но нормално мислещи в рублажийската даржава НЯМА.

  23. 23 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1699 Неутрално

    Интересно....ако таксиметров шофьор се очарова по пейзажа на тротоара дето е наизлязъл практически по прашки навън и се вреже в някоя колона дали ще го издигнат в здание?

    интересно ми е също как моята кола не ми дава да карам без колан и пищи като има и пред мен и зад мен нещо...как, по дяволите, машина за милиони позволява на пилота да я нацепи в морето без да му проглуши ушите?

    Ще ви кажа какво мисля: мисля, че няма такава вероятност и по-скоро нещо ни пързалят пак.

    Че може да има човешка грешка вярвам.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  24. 24 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    00:40:03 ч.- пилотът иска разрешение за атака на целта височина - 1800 м ;скорост -961 км/ч

    00:40: 09ч. - пилотът получава разрешение за атака 1585 м 944 км/ч

    00:40:13 ч. - пуск на ракетата 1433 м 948 км/ч

    00:40:16 ч. - пилотът докладва : "„Ракетата сходи, излизам надясно” 1310 м; 948 км/ч

    00:40:19 ч. ръководител полет „Бойно Управление“ подава команда „Излизай надясно с 270 и изключи „Главен”.

    00:40:25ч пилота изговаря : „Главен....” (което е начална реплика на стандартен доклад : "Главен включвател на системите за управление на въоръжението - изключен"

    00:40:29 ч. самолетът изчезва от радарите на системата.




  25. 25 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4255 Любопитно

    Не разбрах вече разчетоха ли данните от черната кутия на Миг- а ? Щото ме интересуват фактите, а не психологическите констатации на тоя и на оня колко пилота бил фокусира само и единствено върху целта и нищо друго !!!

  26. 26 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1207 Весело

    Геройска грешка на героя..... Така ли стана?

  27. 27 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3347 Неутрално

    Като косвена причина за инцидента се посочва и увеличаване на скоростта на падане на мишената спрямо нормалната. Отбелязва се също, че след тази констатация пилотът е получил указание да увеличи скоростта и да намали височината, което е довело до усложнения."

    Ето какво уби пилота. И си има три имена, адрес и длъжност

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  28. 28 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    Това беше най-вероятната причина за катастрофата от първия ден. Фиксация в целта.
    Като се насложат факторите: полет през нощта над море, никаква видимост, стрелба с ракета, дефектна мишена, заради която се налага промяна на разчета на атаката в движение, фиксация в целта, опасно нисък наьот, подобни случки стават особно вероятни.
    Фактът, че секудни преди катастрофата пилотът е докладвал спокойно, че е "на предпазител" и двигателите са наред, говори, че той е бил с впечатление, че атаката е приключила без проблеми, обезопасил е системата за въоръжението и е докладвал, че двигателите не са се повлияли от пуска на ракетата, примерно да са поели от газовете на ракетата и да са нарушили нормалния режим на работа. Нямал е изобщо идея къде всъщност се намира и къде отива... Много жалко. С този абсурдно нисък нальот, за подобни случки въпросът не е "дали", а "кога".

  29. 29 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    и как се пръснаха чаркалаците на такава площ?

  30. 30 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Изглежда грешката е обща и в следствие на няколко рискови решения. Аз си го обяснявам с малкото опит и техника, която вече не е адекватна... Няма такава машина на 30+ години.

  31. 31 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7975 Неутрално

    Потвърди се първоначалната версия, че мишената се е движила по-бързо.

  32. 32 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 761 Неутрално

    "Отбелязва се също, че след тази констатация пилотът е получил указание да увеличи скоростта и да намали височината, което е довело до усложнения."

    това е причината, загубата на ориентация е следствие, ама нормално за фуражките да изкарат пилота виновен

  33. 33 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2844 Разстроено

    Значи изпратиха черната кутия у Москва.И оттам ли дойде това "заключение"?
    —цитат от коментар 13 на cpl40723722


    Черната кутия още не е изследвана това се разбира от едната страничка резюме което са пуснали Дневник. А разследването ще продължи докато натовските ни батковци не посочат Рассия за главен виновник за свалянето на самолета ни!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  34. 34 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2844 Разстроено

    До коментар [#25] от "samoedin":

    Не е разчетена. А разследването продължавало в прокуратурата.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  35. 35 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1132 Неутрално

    И нито дума за ръководител полета ! След загуба на ориентация и докладването и, ръководител полета следва да отмени задачата. Или ... " давай, давай - ние сме велики ..."

  36. 36 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    Съгласно добре познатата на всички ни формула Т= S/V

    при скорост 948 km/h разстояние от 1300 m се изминава за време - 4.936709 секунди!
    Просто един миг.
    В безлунна нощ над море, когато пред теб, над теб, под теб, отляво и отдясно е едно и също - черен мрак и си ангажиран с атака на падаща цел .....

    Няма виновен.
    Професията носи в себе си риск

  37. 37 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1541 Разстроено

    Вижте, това е военна авиация, не е политическо боричкане в социалните мрежи. Руските таралясници са си руски тараляссници, а бойната авиация е опасна професия.
    Ето ви не руски таралясник.

    https://www.businessinsider.com/what-happened-to-japanese-f-35-that-disappeared-in-pacific-2019-6

    The Japanese defense ministry on Monday said it believed the F-35A Lightning II Joint Strike Fighter lost in April occurred after the 41-year-old pilot, Maj. Akinori Hosomi, succumbed to "VERTIGO OR SPATIAL DISORIENTATION."

  38. 38 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2844 Неутрално

    Логично обяснение. Жалко за пилота и близките му. Дано новите самолети са програмирано да вадят безопасно пилота и самолета от такава ситуация.
    —цитат от коментар 15 на kaiser


    Спецовете по военните ни самолети вече обясниха че дори и по старият МИГ-21 има такава система която да го дължи в хоризонтално положение над водната повърхност, какво остава за много по-модерният МИГ-29 който е бил на 1500м над морската повърхност.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 40 Профил на Крадливото ромче
    Крадливото ромче
    Рейтинг: 2496 Неутрално

    Пълни глупости. Толкова опитен пилот няма как да загуби ориентация. Не лъжете хората!

    Комунистите са виновни!
  41. 41 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1831 Неутрално

    Демек липсата на рутина в нощните полети, т.е недостатъчни тренировки.

  42. 42 Профил на Крадливото ромче
    Крадливото ромче
    Рейтинг: 2496 Неутрално

    В доклада се отбелязва, че по причини загуба на пространствена ориентация и възникване на илюзии в полет в периода 1993 - 2000 г, загиват 19 пилоти на изтребители на ВВС на САЩ.демек не е виновен савецкия таралясник а натовския пилот. естсествено.
    —цитат от коментар 1 на Apophenia


    Добре е да вземаш редовно илачи. Просто съвет!

    Комунистите са виновни!
  43. 43 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 675 Неутрално

    00:40:03 ч.- пилотът иска разрешение за атака на целта височина - 1800 м ;скорост -961 км/ч00:40: 09ч. - пилотът получава разрешение за атака 1585 м 944 км/ч00:40:13 ч. - пуск на ракетата 1433 м 948 км/ч00:40:16 ч. - пилотът докладва : "„Ракетата сходи, излизам надясно” 1310 м; 948 км/ч00:40:19 ч. ръководител полет „Бойно Управление“ подава команда „Излизай надясно с 270 и изключи „Главен”.00:40:25ч пилота изговаря : „Главен....” (което е начална реплика на стандартен доклад : "Главен включвател на системите за управление на въоръжението - изключен"00:40:29 ч. самолетът изчезва от радарите на системата.
    —цитат от коментар 24 на Литекс се преименува на ЦСКА минус София


    Нещо за дъртите педали дето са го натискали казаха ли? Нещо за съкратената подготовка? За нарушените мерки за безопасност?

  44. 44 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    Няма как да е виновен командира на Графа, той е личен приятел на Радев.

  45. 45 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    То ако така ще губят ориентация, по добре да не летят .... оптическа илюзия, наречена "очарование".....добре че не падна в населено място че щяхме да се очароваме яко.....

  46. 46 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#38:"Julian Mall"][/quote]

    Въпросната система трябва да бъде задействана, както на всеки един съвременен самолет.

  47. 47 Профил на Миро
    Миро
    Рейтинг: 578 Гневно

    Верваме им на чекистите... пилотска грешка и всички реално виновни ще спят спокойно. Гнусна работа...

    другари комунисти (БСП, АБВ, ГЕРБ, учени, патриоти руски и друга ДС измет!), пътят на България в 21 век не е пътят на Путин! Това е България, не Задунайская!
  48. 48 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2844 Неутрално

    [quote#38:"Julian Mall"]
    —цитат от коментар 46 на foure
    Въпросната система трябва да бъде задействана, както на всеки един съвременен самолет. [/quote]

    Освен това има алармена с-ма която сигнализира за опасно приближение до земната повърхност. Самолетът е бил на 1500 м над морето и пилотът не е такъв идиот да са забие вертикално.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  49. 49 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#40] от "Крадливото ромче": Загубата на пространствена ориентировка няма не е свързана с опита на пилота. Случва се на всеки. Разликата е, че натренираният пилот при такава ситуация натиска кнопка " Приведение" и пуска лоста за управление. Самолетът сам излиза от сложната ситуация на безопасна височина. През 90те сегащният командващ ВВС точно над морето изпадна в подобна ситуация, но се усети ,натисна точната кнопка и самолета МиГ-29 го изведе от опасната ситуация.

  50. 50 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 1139 Гневно

    "Отбелязва се също, че след тази констатация пилотът е получил указание да увеличи скоростта и да намали височината, което е довело до усложнения."това е причината, загубата на ориентация е следствие, ама нормално за фуражките да изкарат пилота виновен
    —цитат от коментар 32 на carmello

    Като КОСВЕНА ПРИЧИНА за инцидента се посочва и увеличаване на скоростта на падане на мишената спрямо нормалната.
    Това е ОСНОВНАТА, какво приказват фуражките, баси, баси.

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  51. 51 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Съгласно добре познатата на всички ни формула Т= S/Vпри скорост 948 km/h разстояние от 1300 m се изминава за време - 4.936709 секунди!Просто един миг. В безлунна нощ над море, когато пред теб, над теб, под теб, отляво и отдясно е едно и също - черен мрак и си ангажиран с атака на падаща цел .....Няма виновен. Професията носи в себе си риск
    —цитат от коментар 36 на Литекс се преименува на ЦСКА минус София


    Много си в грешка, ама много. Това, което цитираш е постъпателна скорост, вертикалната можеш да си я сметнеш по времето на докладите и загубата на височина - около 40м/сек отделно на тези скорости самолетът е доста капризен за управление. И да, виновни има, знаят се и имената им. Знае се кой е инициирал промяна в документите, кой е разрешил работа под минимална безопасна височина.

  52. 52 Профил на Roumen Stoilov
    Roumen Stoilov
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Висотомерът в Миг 29 е безмълвен? Не го ли погледнеш... Авиохоризонт? Самолет с безопастност на полета от времето на втората световна война.

  53. 53 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    За малък форум доста болни са се събрали.

  54. 54 Профил на Martin Todorov
    Martin Todorov
    Рейтинг: 73 Неутрално

    Пилотът е бил воден и му е указано, да снижи и да увеличи скоростта за да порази една бързопадаща, тоест дефектна мишена.
    9 юни е новолуние. Никакви отблясъци от луната, които да служат за визуален ориентир. Излиза, че тези, които са го водили, не са оценили на момента колко рисково може да стане за пилота, точно обратното, дадени са му указания да я довърши. Значи имаме една не сработваща мишена и едно не добро водене на учението.
    Това е което ни се казва. Бог да упокои душата му и да утеши близките му!

  55. 55 Профил на ALEX BA
    ALEX BA
    Рейтинг: 272 Неутрално

    КОМИСИЯТА ЗА РАЗСЛЕДВАНЕ ОФОРМИ 3 (ТРИ) ОСНОВНИ ВЕРСИИ, ОТНОСНО ПРИЧИНИТЕ ЗА ВЪЗНИКВАНЕ НА СЪБИТИЕТО. ПЪРВА РАБОТНА ВЕРСИЯ:
    ОТКАЗ НА АВИАЦИОННАТА ТЕХНИКА В ПОЛЕТ.
    ВТОРА РАБОТНА ВЕРСИЯ:
    РАЗРУШАВАНЕ НА ИЗТРЕБИТЕЛЯ ИЛИ ПОРАЗЯВАНЕ НА ПИЛОТА ОТ ОС-КОЛКИ ВСЛЕДСТВИЕ РАЗРИВА НА РАКЕТАТА ТРЕТА РАБОТНА ВЕРСИЯ:
    СРЕЩА НА САМОЛЕТА С ВОДНАТА ПОВЪРХНОСТ ВСЛЕДСТВИЕ НА ЗАГУБА НА ПРОСТРАНСТВЕНА ОРИЕНТАЦИЯ ОТ ЕКИП
    При прослушването на радиоразговорите е регистрирано начало на реплика от екипажа пет секунди след поразяване на целта.
    Що се отнася до това, че изтребителят би могъл да бъде разрушен във въздуха, в такъв случай останките от самолета биха били разпръснати на значително по-го-ляма площ и голяма част от тях биха останали на повърхността, което би улеснило откриването им. Освен това голяма е вероятността да възникне пожар на борда, който да бъде лесно забелязан при аварийно-спасителните и издирвателни дейст-вия.
    В нашия случай останките са открити групирани в радиус от около сто метра, на 70 метра дълбочина, под водната повърхност и то повече от седмица след катас-трофата. Компактният вид на останките и факта, че при аварийно-спасителните и издирвателни действия са се наблюдавали петна от керосин на повърхността на во-дата, което показва, че същия не се е запалил, дава основание да се направи извода, че самолетът се е разрушил вследствие на среща с голяма скорост с водната повър-хност и тези разрушения са станали под водата.
    Всички тези факти дават основание на комисията да отхвърли тази версия като малко вероятна....

  56. 56 Профил на cpl40723722
    cpl40723722
    Рейтинг: 1910 Неутрално

    Бих повярвал на заглавието, ако черната кутия не беше пращана в Москва.
    НАТО си има достатъчно лаборатории.
    Да пратиш кутията в москва и после да чакаш истинско разследване не става.
    Ясно е, че резултатът от разследването ще е в полза на Москва, каквато и да е причината.
    ДОКОГА, БЕ БЪЛГАРИ???
    Кой нареди да се изпрати кутията в Москва????????

  57. 57 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    Загуба на ориентация..... е тая мишена нали пада на долу, дето я е поразил на 1310 м или ще сбърка дясно и ще слезе след нея ........ Ракетата сходи, излизам надясно” 1310 м; 948 км/ч 00:40:19 ч........ и в 00:40:25ч го няма...... ако това е вярно си е груба пилотска грешка от всякъде.......

  58. 58 Профил на Ivan Stoev
    Ivan Stoev
    Рейтинг: 214 Неутрално

    В същото време Боку Тъпото се е@ава с починалите на совалката Колумбия..

    https://www.nasa.gov/feature/nasa-honors-its-fallen-heroes-marks-15th-anniversary-of-columbia-accident

  59. 59 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Висотомерът в Миг 29 е безмълвен? Не го ли погледнеш... Авиохоризонт? Самолет с безопастност на полета от времето на втората световна война.
    —цитат от коментар 52 на Roumen Stoilov


    Говориш пълни глупости без да разбираш от самолети. Самолетът си има говорещ радиовисотомер, има си извеждане от сложно положение, има си и извеждане от малка височина. Въпросът е, че тези системи не са задействни защото първоначалният план е бил полетът да е на 5000 метра. На никой не му е хрумнало, че идиотите ще го насочат с 900км/ч на 2000м

  60. 60 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 901 Неутрално

    [quote#43:"foure"][/quote]

    Тези ще излезнат сухи от цялата трагедия и дори ще ги повишат.

  61. 61 Профил на nsa17624486
    nsa17624486
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    Зеленочорапниците на др. Радев си измислиха оправдание...

  62. 62 Профил на liberalche
    liberalche
    Рейтинг: 487 Неутрално

    5 секунди са достатъчно време да натисне кнопката. Но е имало дефект на алармата ИЛИ е свален.

  63. 63 Профил на kwx53654345
    kwx53654345
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Загубата на евроатлантическа ориентация е опасна за вашето здраве.

  64. 64 Профил на kwx53654345
    kwx53654345
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Пълни глупости. Толкова опитен пилот няма как да загуби ориентация. Не лъжете хората!
    —цитат от коментар 40 на Крадливото ромче


    Те се правят, че не ни лъжат ние се правим, че им вярваме.

  65. 65 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#48:"Julian Mall"][/quote]

    Въпросната система при полет на средна височина се поставя да сигнализира на 200м и не се включва режим "увод Н опасна", Ако предварително е знаел, предполагам щеше да си настрои едни поне 1000м и да задейства системата

  66. 66 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#40] от "Крадливото ромче": Загубата на пространствена ориентировка няма не е свързана с опита на пилота. Случва се на всеки. Разликата е, че натренираният пилот при такава ситуация натиска кнопка " Приведение" и пуска лоста за управление. Самолетът сам излиза от сложната ситуация на безопасна височина. През 90те сегащният командващ ВВС точно над морето изпадна в подобна ситуация, но се усети ,натисна точната кнопка и самолета МиГ-29 го изведе от опасната ситуация.
    —цитат от коментар 49 на Гарван


    Точно този не ми го цитирай щото е главният бъркащ лайната. Един опитен пилот, щеше да отебе задачата още щом излезе от нормативите за безопасност. Щеше спокойно да си влезе на 5000м с 400км/ч и да завие към селото си без доклад за пуск и прочие

  67. 67 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#24] от "Литекс се преименува на ЦСКА минус София":

    За 13 секунди се е снижил с 290 метра до 1310 м. След 9 секунди се е разбил, а би трябвало да е на около 1000 метра дори без да е излизал от захода. Освен да е отказало управлението или да се е самовзривила втората ракета или първата да го е прихванала и свалила вместо мишената е ударила самолета.

  68. 68 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2154 Неутрално

    Баламосват ни с общи приказки. Какво стана с черната кутия? Как така тази черна кутия правена да издържи на ракетен удар се "повреди" от удар във водата? Ваксиниран ли беше пилота? Защо няколко дни "не можеха" да намерят самолета след като беше съвсем ясно къде се е намирал. Никой не отговори на много от логичните въпроси. Затова и остават много съмнения. Дали не е случайно приятелски огън, дали не е влошено здравословно състояние вследствие на ваксина. Много мъгляво и неубедително разследване. Пуснете записа от черната кутия, защо го криете?

  69. 69 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    В доклада се отбелязва, че по причини загуба на пространствена ориентация и възникване на илюзии в полет в периода 1993 - 2000 г. загиват 19 пилоти на изтребители на ВВС на САЩ

    Колко колко?? 19 за седем години? По двама-трима годишно? А от 2000 до 2021 излиза 3 пъти по 19, т.е. 57 "пилоти на изтребители на ВВС на САЩ"! Цузамен барабар с изтребителите, то се знае. Че на тях и война не им трябва, сами си падат като круши! "Ово е стандарт" ще каже братя сърбин, "литваш и фърляш".

    «Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
  70. 70 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2154 Неутрално

    До коментар [#21] от "asdas200":

    А защо след 30 години демокрация не можем да си позволим и един нов самолет? Да напомням ли че до 90та военновъздушните ни сили имат 460, няма грешка 460 самолети и хеликоптери, в момента я има я няма 6-7 дето се движат. Представяте ли си за какъв упадък става въпрос.

  71. 71 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    Така ли написаха руските "другари" след като разчетаха черната кутия?!
    —цитат от коментар 4 на hamiltonf


    В статията няма и дума за кутията.Предположения.

  72. 72 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    Така ли написаха руските "другари" след като разчетаха черната кутия?!
    —цитат от коментар 4 на hamiltonf


    "Руските другари" още не са я получили. Кутията си е в България. Ако вместо първосигнално да се изплюеш по ненавистните руснаци беше прочел началото на статията щеше да разбереш от кого излиза доклада.
    Най-вероятната причина за катастрофата си беше ясна от самото начало - липса на достатъчно тренираност на пилота и последвала пилотска грешка. Нищо лошо не казвам за пилота, и някой от Топ Гън да имаше само 30 часа за половин година, и той можеше да направи същото.

  73. 73 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Самолетът се е снижавал с 22 метра в секунда. При всички случаи е започнал да завива надясно на височина над хиляда метра. Излиза че вместо да насочи самолета нагоре и надясно, го е насочил надолу и надясно към морето. По всяка вероятност е отказало управлението на самолета

  74. 74 Профил на koevip
    koevip
    Рейтинг: 63 Неутрално

    Загуба на пространствена ориентация имат разследващите органи.
    Единствено "черната кутия" може да докаже това.
    Интресното е, че заключението за причината на разбиването на МиГ-а
    става без да се изчакат данните от "черната кутия"!!!!!
    Позор!

  75. 75 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Интересно дали вертикалните стабилизатори са там където са другите останки от самолета. Защото серията 9-12 от които са нашите самолети имат структурен дефект в областта на вертикални стабилизатори. Затова и в Русия ги бракуваха всички преди десетина години. Да не би да са се откъснали

  76. 76 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Колко удобно нали?
    А иначе самальота на парченца - хич ама въобще не се е самовзривила някоя съветска ракеточка, въобще?? Да не вземем да обидим нещо братушките, че сме им вечно длъжни за периодичните "освобождения".

  77. 77 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    Този пилот нали го ръководят диспечери от сушата и от водата - не е ли тяхна работата да следят и да му казват ако се спуска твърде ниско?

  78. 78 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#77] от "jazzdevil":

    Ама той е започнал да излиза нагоре на височина над хиляда метра. И не е излезнал. Вертикалните стабилизатори руснаците са ни ги ремонтирали безвъзмездно, каквото и да означава това

  79. 79 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Военна полиция разследва авио-инцидент?!Това е някакъв оскиморон!Ако си дадете труда да прочетете съчинението,наречено "доклад",ще видите за какво иде реч.Няма графики, няма изчисления,няма заключения на вещи лица-има бла-бла на ниво дознател от Районно управление!

  80. 80 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2044 Неутрално

    Самият факт, че пратиха кутията в една страна, която в момента е враг на България и после най-спокойно оповестиха, че не тенекията е виновна, а пилота е ДОСТАТЪЧЕН за всеки нормално мислещ.Но нормално мислещи в рублажийската даржава НЯМА.
    —цитат от коментар 22 на cpl40723722


    Черната кутия не е пратена никъде, отлежава в мазето да я доядат червеите! Русия искала нашите военни съпровождащи кутията да си изкарат визи! В цялото МО не могат да пуснат една молба за визи до ген. Митрофарова!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  81. 81 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2044 Любопитно

    Баламосват ни с общи приказки. Какво стана с черната кутия? Как така тази черна кутия правена да издържи на ракетен удар се "повреди" от удар във водата? Ваксиниран ли беше пилота? Защо няколко дни "не можеха" да намерят самолета след като беше съвсем ясно къде се е намирал. Никой не отговори на много от логичните въпроси. Затова и остават много съмнения. Дали не е случайно приятелски огън, дали не е влошено здравословно състояние вследствие на ваксина. Много мъгляво и неубедително разследване. Пуснете записа от черната кутия, защо го криете?
    —цитат от коментар 68 на Billy Pilgrim


    Не само общи приказки на неопределен фон.... но и явни лъжи! Уж втората ракета не можела да се взриви, но защо я няма при останките на самолета?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  82. 82 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2844 Неутрално

    До коментар [#81] от "chichka":

    Ако самолета е бил нацелен от зенитна ракета логично и тя да се е взривила.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  83. 83 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2844 Неутрално

    До коментар [#77] от "jazzdevil":Ама той е започнал да излиза нагоре на височина над хиляда метра. И не е излезнал. Вертикалните стабилизатори руснаците са ни ги ремонтирали безвъзмездно, каквото и да означава това
    —цитат от коментар 78 на rexdog2004


    Стига с тези стабилизатори. Самолета изчезва на 1500м височина. Това не може да стане защото е започнал да се снижава или нещо му се е счупило а защото се е разпаднал от мощен взрив на ракета земя-въздух.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  84. 84 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2044 Любопитно

    До коментар [#82] от "Julian Mall":

    Престанете с тази утопия че турска, руска, американска, сръбска ракета го нацелила! Един от командващите на втория ден се изтърва пред журналистите " Самолета се е взривил, търсим причината" но после всичко се замете около черната кутия. Сега пък няма кой да пусне молба за визи до руското посолство, че да занесат кутията в Русия! Разбирате ли, няма кой да занесе на Митрофанова три заявления за визи..... вече втора седмица!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  85. 85 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2844 Неутрално

    До коментар [#84] от "chichka":

    Кое е утопия. Как си представяш самолета да изчезне от радарите на такава височина? Забележи че версията са свалянето на самолета не изключена защото няма доказателства, а просто е премълчана. В момента в който Беленкат кажат че руснаците са свалили самолета ни същите мижитурки ще се съгласят на секундата че е точно така.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  86. 86 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2094 Неутрално

    Аха, пилотът не бил герой, а?
    Това ли казват?

  87. 87 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2094 Неутрално

    Аха, пилотът не бил герой, а?
    Това ли казват?

  88. 88 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#66] от "foure": Пилотът е този който решава да прекрати ли задачата или не. Ако нарушава мерките за безопасност определени за полета това е и първото му действие ( независимо от опита му) и никой не може да му нареди да продължи изпълнението.При тез стрелби дори и да сбиеш мишената, ако си нарушил мерките за безопасност оценката ти е слаб. В случая всички началници миндили са намерили едно кротко момче да им изпълнява безумиците, та да трупат точки и да растат кариерно. Да видим дали някой от тях ще има честта да си подаде оставката. До колкото ги познавам това надали ще стане.

  89. 89 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    До коментар [#49] от "Гарван":

    Личи си че си личи че не само си гледал Изтребител по телевизия.
    Айде нека хора който са по запознати като теб да коментират.
    Аз съм бил в ПВО Кипсаджия за 5Я23 Ц200 и Ц-125 мога да говоря.
    За друго не но нямам отговори на въпросите:
    Защо той и дали е бил само той който е поразявал подобни мишени?
    Вярно ли е че е бил Пенсионер?
    Някак си се приема че е бил един Самолет един Радар а това не е такапо време на Учение има включени десетки РЛС.
    А дори и без Учение заради реалното положение всеки метър на Черно Море се следи.
    Какво показват нашите демек на НАТО а дори и руските радари?
    Глупотевините за Ракета натовска няма и да коментирам ако беше така няма да пратим Кутията в Русия.
    И най интересно Радев не казва нито една Дума.
    Въпреки че няма да гласувам за него неговата Експертиза за Грипен като избор за Ер Полисинг ми се струва точно като за нашата Черга.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  90. 90 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#83] от "Julian Mall":

    На хиляда и петстотин метра ако се взриви самолет движещ се с хиляда километра в час на каква площ ще се пръснат отломките. За да падне цял в морето тябва да се самовзриви другата ракета

  91. 91 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#88] от "Гарван":

    Възможно ли е миг 29 да се снижи до хиляда метра и отново да се издигне нагоре или това е невъзможна за него маневра.

  92. 92 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    И най важното го няма!!! "00:40:29 ч. самолетът изчезва от радарите на системата ......когато изчезва на каква височина е бил! изчезва на 1000 м.....или изчезва на 0 ????

  93. 93 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#88] от "Гарван":Възможно ли е миг 29 да се снижи до хиляда метра и отново да се издигне нагоре или това е невъзможна за него маневра.
    —цитат от коментар 91 на rexdog2004


    Е па помисли малко де и сам ще си отговориш.


  94. 94 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2844 Неутрално

    До коментар [#83] от "Julian Mall":На хиляда и петстотин метра ако се взриви самолет движещ се с хиляда километра в час на каква площ ще се пръснат отломките. За да падне цял в морето тябва да се самовзриви другата ракета
    —цитат от коментар 90 на rexdog2004


    Самолета е разпарчетосан и това е факт. На каква площ никога няма да кажат. Видя се и че двигателят и колесникът са разцепени на две и има голямо разстояние между двете симетрични части. Това няма как да стане от удар във морската повърхност.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  95. 95 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#89] от "dedoliben":

    Аз отдавна съм извън системата на ВВС и не мога да ти отговоря на повечето въпроси.
    Защо той и дали е бил само той който е поразявал подобни мишени? - не не е само той. При такива стрелби участват възможно най-много пилоти. Иначе не е рентабилно да мобилизираш толкова ресурси за 1-2ма.
    Вярно ли е че е бил Пенсионер? - не знам. Но ако закона позволява и е необходимо няма лошо.
    Някак си се приема че е бил един Самолет един Радар а това не е такапо време на Учение има включени десетки РЛС. - Ми не е само един Самолет и един Радар.
    Какво показват нашите демек на НАТО а дори и руските радари? - едно и също.
    Глупотевините за Ракета натовска няма и да коментирам ако беше така няма да пратим Кутията в Русия. - кутията се праща на производителят на кутията и самолета. Световна практика. Ако беше паднал чешки, швейцарски или италиански самотет каквито имаме на въоръжение, кутиите щяха да се изпратят в съответните държави.
    И най интересно Радев не казва нито една Дума. - в качеството си на какъв Радев трябва да се изказва по този случай?
    Въпреки че няма да гласувам за него неговата Експертиза за Грипен като избор за Ер Полисинг ми се струва точно като за нашата Черга. - На същото мнение съм.



  96. 96 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    Къде е бил оня глас който по филмите повтаря "Вдигни го, вдигни го"

  97. 97 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2044 Любопитно

    До коментар [#85] от "Julian Mall":

    Уважаеми, обърни внимание на всички информации от инцидента до момента на показването на кутията и обещанието да я пратят в Рассия. Водолази, роботи, камери..... намериха всичко, дори черната кутия. А втората ракета там ли беше закачена на крилото, или крилото беше на трохи? коментар? Ракетите наскоро бяха в Рассия за да рециклират горивото им и да ги презаредят, платихме 16 млн за това!!!!! Та какъв е коментара за втората ракета, намериха ли я?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  98. 98 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2044 Любопитно

    До коментар [#88] от "Гарван":

    ++ Следиш всичко по темата. Какво научи за втората ракета, още ли е под крилото или крилото е на трохи. Само не започвай със защитите на ракетата. Мога да напиша трактат за защитата на торпедата и как не може да гръмнат в тръбата... но да не стигаме до Курск!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  99. 99 Профил на Антон Антонов
    Антон Антонов
    Рейтинг: 233 Неутрално

    ей скапаняци, "Разследващите отбелязват, че в динамиката на сближение и атака по мишената вниманието на пилота е концентрирано върху захвата на целта и работата с органите за управление на въоръжението в кабината, а не върху параметрите на полета (скорост, височина, пространствено положение)". Това важи за немитите зъдници в продъдените кресла в МО, но не и за ГЕРОЯТ НА БЪЛГАРИЯ, ВОЕННИЯТ ПИЛОТ ПОДПОЛКОВНИК ВАЛЕНТИН ТЕРЗИЕВ! СЛАВА НА ГЕРОЯ! Секави мръсни мисирки които са за военен съд и дългогодишен затвор сега ще се опита да се скрият зад "грешката" на ГЕРОЯ! Тя съпругата му го каза - пратили са го на смърт! И това се потвърждава от доклада. Военен съд и затвор за виновниците! Изроди! всичко ще излезе в един момент. Скапаняци, докъде стигнаха в нещастните си опити да отъврат кожата. Въздушен ас, първокласен, опитен, натрениран пилот, да допусне такава грешка. Нещастници! ГЕРОЯТ е направляван наземно и е воден към неизбежна смърт. След изпълнение на задачата не е имал физическа, по законите на физиката възможност да предотврати катастрофата. Не се ориентирал къде е небето и земята и гледал само мишената. Изроди! Това може да го направи неопитен пилот, но не и въздушен ас. Истината ще излезе, но няма да се върне ГЕРОЯ! ОРЛИТЕ не умират, те отлитат в небето! Слава на ГЕРОЯ!

  100. 100 Профил на Джуджи спри се вече с тия банове
    Джуджи спри се вече с тия банове
    Рейтинг: 11 Неутрално

    До коментар [#95] от "Гарван":

    ++++

    Напълно се съгласявам с тебе, без да претендирам за твоята експертиза.
    Съгласен съм и за Грипените, тоя спор го водих тука с истеричните дебили без успех.

    Сега излиза, че имаме тепърва да градим логистика за стотици милиони, а пари няма естествено. Та май и на Ф-ките няма да се лети много. Ама важното е, че ще ги имаме на склад.

    А после ако някой пилот недай си Боже разбие някоя Фка пак основно от липса на нальот, ще скочат другите фили да викат - ето и американските самальоти падат.

    Някак си се приема че е бил един Самолет един Радар а това не е такапо време на Учение има включени десетки РЛС. - Ми не е само един Самолет и един Радар.
    —цитат от коментар 95 на Гарван


    Спомням си, че екипа на "Криле", който е бил там спомена, че другите самолети, участващи в учението са с приземили по-рано по светло, което предполага, че само МиГ-а на Терзиев и самолета с мишената са били във въздуха по време на нощния полет.







За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK