На 16 юли се пуска движението на "Тракия" между Чирпан и Стара Загора в посока Бургас

На 16 юли се пуска движението на "Тракия" между Чирпан и Стара Загора в посока Бургас

© Агенция



На 16 юли (петък) се пуска движението в платното за Бургас в ремонтираните над 23 км от магистрала "Тракия" в участъка между пътните възли Чирпан и Стара Загора, съобщи пресцентърът на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). По първоначални планове ремонтът трябваше да приключи на 30 юни, но пътната агенция го удължи, след като проверка, назначена от новия председател на управителния съвет на АПИ инж. Апостол Минчев установи некачествени строителни материали и неизпълнение на техническите указания.


В края на следващата седмица се предвижда да бъде възстановен трафикът в платното за София. Дотогава пътуващите от Бургас към София ще се отклоняват при Стара Загора на магистралата през кв. "Кольо Ганчев" и от там - до пътен възел "Чирпан - изток", за да се качат отново на "Тракия". Алтернативен маршрут на участъка в ремонта на магистралата е Подбалканският път София - Бургас.


23-километровият участък между Чирпан и Стара Загора е последната част от общо 53 километра, които трябваше да се ремонтират основно заради неравностите по пътното платно. Отстраняването на дефектите започна в началото на май, като впечатление направи високата цена на ремонтните дейности.




Обновяването на отсечката между разклона за магистрала "Марица" и пътен възел "Чирпан - изток" струва 70 млн. лева за двете посоки. При положение че става въпрос за малко над 16 километра (от 168-и до 184-ти км), цената на километър е 2.12 млн. лева, повече дори от предизвикалата дискусия първоначално обявена сума.. През септември се разбра, че целият осеян с неравности участък от "Тракия" с дължина 52 км ще се ремонтира срещу 90 млн. лв. на посока, или 180 млн. общо.


Така цената на километър обновяване стигна 1.8 млн. лв., при положение че при строежа на участъка през 2007 година държавата е плащала на изпълнителя по около 1.35 млн. лв. Обяснението беше, че в момента цената на труда и материалите са различни, освен това ремонтът е основен, като се подменя дори некачествено направената основа.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на koliok5
    koliok5
    Рейтинг: 409 Неутрално

    "освен това ремонтът е основен, като се подменя дори некачествено направената основа."

    ич не вярвам...

  2. 2 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    В България продължава да се работи по комунистически некачествено и да се краде по комунистически много и по комунистически да няма хора в затворите, защото са "червени".

    ДБ=БКП
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4763 Неутрално

    Днес видях, че копаят ПАК по бул, Македония вече положена основа на трамвайните релси. Вероятно и там са се окакали "строителите" На другарката по руски!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4763 Неутрално

    До коментар [#2] от "anonimnii":

    Ти какво очакваш от ГЕРБ и обръчите им.
    Нали поради това трябва да се реже до здраво.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2668 Неутрално

    Айде честито :)

    Който ходи няма да чака в задръствания. Ако се връща другата седмица, пак няма да чака. :)

    Добре, че Баце го почна, иначе и това лято щяхме да караме по вълничките. :)

  6. 6 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2456 Весело

    Асфалтът е настилка с временно предназначение и се полага преди започване на изкопните работи.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  7. 7 Профил на adj391075334
    adj391075334
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    До коментар [#2] от "anonimnii":Ти какво очакваш от ГЕРБ и обръчите им.Нали поради това трябва да се реже до здраво.
    —цитат от коментар 4 на КМЕТ В СЯНКА


    В случая става въпрос за участъци, строени през 2007... Няма да се учудя, цената да скочи дори и двойно, кой знае какво е откраднато тогава, което трябва да се прави сега. Тогава се говореше, че се спестяват цели слоеве от настилката...

  8. 8 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2693 Неутрално

    Фейк!!!! Буци го открива тоя участък преди изборите на 404. Даже два пъти, за късмет. Поне това казаха казионните телевизии.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  9. 9 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2168 Неутрално

    Добре ,че го направиха ,да не висим по задръстванията ,да са ни живи и здрави комунистите от всички партии ,че ни правят най скъпите магистрали в света , в най скъпата държава с най богатите хора .

  10. 10 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5338 Неутрално

    Малко "въздух" за пътуващите. Дано ремонта да е качествен

  11. 11 Профил на orchis
    orchis
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Някой знае ли в колко часа ще пуснат движението?

  12. 12 Профил на Black Label
    Black Label
    Рейтинг: 417 Неутрално
  13. 13 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    До коментар [#1] от "koliok5":

    Та това си е ново строителство, плюс изхвърлянето на построеното до сега... Бах ма..му !

  14. 14 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    В началото на отсечката трябва да има билборд с надпис:
    "Тук краде асфалт Станишев",

    а в края на отсечката трябва да има друг билборд с надпис"
    "Тук асфалта го краде Борисов".

  15. 15 Профил на igo
    igo
    Рейтинг: 37 Неутрално
  16. 16 Профил на mengo
    mengo
    Рейтинг: 557 Гневно

    а докога хиляди нелегални билборди по магистралите, то бива простотия аааммаа ееееъййй тва се едно никой не го вижда

  17. 17 Профил на Един Българин
    Един Българин
    Рейтинг: 883 Неутрално

    Аман от ремонт на ремонта. В Германия пътищата имат гаранция 80 години, а тук учасъка при Яна е целия в кръпки на 5г. След Стара Загора по посока Бургас има адски много неравности. Супер строи "Баце" Ви...

    Един Българин
  18. 18 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7572 Неутрално

    И без Боко съмна и даже по-качествено.

  19. 19 Профил на rado_sv
    rado_sv
    Рейтинг: 653 Неутрално
  20. 20 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    До коментар [#16] от "mengo":
    Кво значи нелегални?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    До коментар [#5] от "realguru":

    ....На 5тата година.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2864 Весело

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":

    До 4-та Градска ли?!Не прощава старостта!

  23. 23 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 2864 Весело

    До коментар [#21] от "Darth Plagueis":

    Тебе какво те интересува?!Нали по "Тракия" не караш!Не караш по гербажийски пътища,и до Бургас минаваш по Подбалканския Път!

  24. 24 Профил на st0rmbringer
    st0rmbringer
    Рейтинг: 285 Неутрално

    Аман от ремонт на ремонта. В Германия пътищата имат гаранция 80 години, а тук учасъка при Яна е целия в кръпки на 5г. След Стара Загора по посока Бургас има адски много неравности. Супер строи "Баце" Ви...
    —цитат от коментар 17 на Един Българин


    Егати наглата лъжа! В Германия гаранцията на магистралите е 5 години, след 10 ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се прави основен ремонт!

  25. 25 Профил на enter_k
    enter_k
    Рейтинг: 1711 Неутрално

    Цената на труда излезе бая над материалите (дето ич ги нема).
    Ееех, матрял, матрял...

  26. 26 Профил на enter_k
    enter_k
    Рейтинг: 1711 Неутрално

    До коментар [#24] от "st0rmbringer":

    Тоест минаха 10 толуп години и ремонт на държавата.

  27. 27 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4036 Весело

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Преди няколко седмици почнаха за първи път сериозен ремонт на бавната лента на "Тракия", километри преди Бургас. Та, тази отсечка бе строена от турци около 2005-6 година, и от тогава и досега нищо, евентуално някакви кръпки. Как са строили тези турци?! Браво, евалла...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  28. 28 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4036 Весело

    До коментар [#16] от "mengo":

    Нелегалните ги махнаха, останаха тези в полетата/нивите.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  29. 29 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3391 Неутрално

    16 юли е средата на летния сезон. При това ще пуснат пътя само за връщащите се от плажа. Отиващите пак ще минават по стария път. на свой риск.
    Това е начин за опорочаване на летния сезон. Предполагам, че никой от миналите по този маршрут не е гласувал за Боко. Аз минах два пъти по него и знам как е.

  30. 30 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 386 Неутрално

    До коментар [#29] от "Judjuk":

    Пише обратното. А връщащите се ако имат малко акъл да минат от Стара Загора през Димитровград и Марица.

  31. 31 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    16 юли е средата на летния сезон. При това ще пуснат пътя само за връщащите се от плажа. Отиващите пак ще минават по стария път. на свой риск. Това е начин за опорочаване на летния сезон. Предполагам, че никой от миналите по този маршрут не е гласувал за Боко. Аз минах два пъти по него и знам как е.
    —цитат от коментар 29 на Judjuk


    Точно обратното е.

  32. 32 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Тогава се говореше, че се спестяват цели слоеве от настилката...
    —цитат от коментар 7 на tbe461062459

    А на следващите участъци - до Нова Загора и до Ямбол - какво са спестявали, че и те станаха на вълни вече? Налято ще трябва и тях да заобикаляме, за да ги изкърпят.
    А и за тогавашната цена 1.35 млн. на километър няма как да очакваме високо качество, направиха я надве-натри защото народът искаше да види магистрала, а от Татово време не беше строено нищо.
    Тогава петролът не беше по-евтин от сега, пак към $50-60 беше барела. А в пътното строителство 80% от цената е петрол - основно дизел за машините, малко асфалт (от петрол) и много трошляк (безплатен от кариерата, но се копае с багери - тоест пак дизел). Останалото е труд. А ако е трябвало и комисионни да се платят, няма как да се направи качествена магистрала за 1.35 млн. лв./км

  33. 33 Профил на Black Label
    Black Label
    Рейтинг: 417 Неутрално
  34. 34 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3391 Неутрално

    "А на следващите участъци - до Нова Загора и до Ямбол - какво са спестявали, че и те станаха на вълни вече? Налято ще трябва и тях да заобикаляме, за да ги изкърпят."
    До коментар [#32] от "Камен":

    Не е до изкърпване. Настилката се нагъва по същия начин. Защото е слаба основата. И не става дума за 24 км, а за 170.

  35. 35 Профил на mengo
    mengo
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#28] от "hamiltonf":

    До коментар [#16] от "mengo":Кво значи нелегални?
    —цитат от коментар 20 на Darth Plagueis


    пардон след някакво законче от 2012 "озаконени" вече стига да са през 8 м.
    инак значи, че рекламните компании, които ги стопанисват и сменят, не плащат нищо на общините и не питат къде мой' ли или не мой';
    ... а, и това, че аз в друга държава не съм виждал толкоз много реклами по пътищата.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK