Министърът на транспорта е издал неизпълнима заповед за уволнение на свой подчинен

Служебният министър на транспорта Георги Тодоров

© Министерство на транспорта

Служебният министър на транспорта Георги Тодоров



Министърът на транспорта Георги Тодоров е издал заповед за освобождаването на директора на държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура" Ангел Забуртов, която не може да бъде изпълнена. Пречката са две взаимоизключващи се заповеди, издадени от служебния министър, за по-малко от два месеца. Те бяха публикувани днес в специализираната платформа Maritime.bg.


Със заповед от миналия петък, 16 юли, Георги Тодоров уволнява Ангел Забуртов като не го освобождава от отговорност и нарежда да му бъде изплатено полагащото се възнаграждение за неспазване на договорения срок за предизвестие.


В точка 4 на същата заповед служебният министър на транспорта се разпорежда промените в ръководните органи на държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" да бъдат вписани в Търговския регистър от председателя на борда на директорите му. Това разпореждане обаче няма как да бъде изпълнено.




Заповедта за освобождаването на Ангел Забуртов

© Дневник

Заповедта за освобождаването на Ангел Забуртов


До 5 май т.г. председателя на борда на директорите на държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" беше самият Георги Тодоров. След като бе назначен за служебен министър на транспорта, на 14 май т.г. той е издал заповед, с която се е самоосвободил от тази длъжност, а мястото му е все още вакантно.


Заповедта, с която Георги Тодоров се е самоосвободил като председател на Борда на директорите на ДП "ПИ"

© Дневник

Заповедта, с която Георги Тодоров се е самоосвободил като председател на Борда на директорите на ДП "ПИ"


Така се стига до нонсенса министър Георги Тодоров да възлага на липсващ в момента председател изпълнението на заповед. И то три месеца след като се е самоосвободил именно от тази длъжност и не е назначил друг. То е управителен орган на българските пристанища за обществен транспорт и предоставя услуги по управление на трафика и информационно обслужване на корабоплаването у нас.


От министерството на транспорта не отговориха до редакционното приключване на този текст на въпросите на "Дневник" за освобождаването на Забуртов и за противоречието на заповедите.


Ангел Забуртов

© ДП

Ангел Забуртов


Според експерти от Министерството на транспорта, пожелали анонимност, с които "Дневник" разговаря за странния случай начинът, по който освободен Забуртов е направено, на практика гарантира оставането му на този пост за неопределено време, вместо да го отстрани. Заради невъзможността освобождаването му да бъде вписано в Търговския регистър Забуртов може да обжалва заповедта на Георги Тодоров по съдебен път и с почти стопроцентова вероятност да бъде възстановен на поста си.


Като вече бивши изпълнителен директор и председател на борда на директорите на "Пристанищна инфраструктура" Забуттов и служебният министър Тодоров са хората, посветени най-дълбоко в тайните около договора за удълбочаването на плавателните канали в Пристанище Варна. Той е на стойност 393 млн. лв. и през м.г. беше сключен с частни дружества без процедура по възлагане на обществена поръчка.


Каква схема беше приложена, за да стане това възможно - тук.
Как държавата крие информация за сключените договори - тук.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK