Маршал Харис: Възстановяването от "превзетата държава" на Борисов ще отнеме години

Маршал Харис

© Личен архив

Маршал Харис



Маршал Харис - бивш служител в американското посолство в София, а в момента управляващ съдружник в лобистка компания "Александрия груп интернешънъл", представлява от около една година в САЩ интересите на Атанас, Пламен и Христина Бобокови, както и на Миню и Рени Стайкови. Действията на българската прокуратура срещу двамата братя започнаха преди година, а Стайков бе пуснат в края на юни под гаранция след повече от 2 години в ареста, след задържането му през септември 2018 г. в края на мандата на Сотир Цацаров като главен прокурор.


Alexandria Group разпространи през 2020 г. в САЩ доклад за това кои са нейните клиенти, защо Вашингтон трябва да обърне внимание на казусите им и какво се случва в България с правораздаването и корупцията. През февруари 2021 г. дейността на Маршал Харис и екипа му доведе до среща, посветена на ситуацията със законността в България, на която са участвали представители на конгресмени и сенатори. Издание от Вашингтон съобщи по-късно, че тази среща е изиграла ключова роля за писмото от сенаторите сенаторите Боб Менендес и Джим Риш малко преди изборите през април.


"Дневник" разговаря с Маршал Харис, докато бе в София за пръв път лично да се срещне с клиентите си и да се запознае със ситуацията в страната.




Господин Харис, защо сте в София?


- Пристигнах най-после да се запозная с клиентите си, които искаха да се видим покрай изборите. Планирах това да стане около Великден, на не можах да пристигна заради пандемията. Сега дори се получи по-добре, че дойдох през юли.


Свързано ли е с посещението тези дни на двупартийната делегация на сенатори и конгресмени от Вашингтон?


- Не, няма никаква връзка.


Защо смятате случая на братя Бобокови за толкова важен?


- Братя Бобокови са жертви на една държава, пленена с престъпление. Миналия юли се заех с техния случай, но след първите телефонни разговори не осъзнавах по-големите въпроси, които са заложени на карта. Знаех за несправедливо обвинени бизнесмени, но не знаех до каква степен това е станало част от системно поведение на режима, копиращ случващото се в путинова Русия.


Чувах, че Борисов е направил обратен завой през последните 3 години, но не знаех още, че режимът е съсипал до такава степен независимостта на медиите. Знаех, че сте най-зле в ЕС [по свобода на медиите], но не знаех, че сте и във втората половина от африканските държави.


Всичко това особено силно ме нарани. Преди 30 години смятахме за необратимо поемането на България по пътя на демокрацията. Вярвахме, че нещата непрекъснато ще се подобряват, особено след приемането в ЕС. БСП дори прие членството в НАТО и ЕС - един странен поврат към Запада, но нещо, което ни накара да си кажем, че всичко ще е наред. Но никога не съм допускал, че ще се стигне дотук.


Пламен Бобоков

© Надежда Чипева

Пламен Бобоков


Какво се случва с казуса на Бобокови във Вашингтон?


- Конкретно в момента - нищо. Но все още празнуваме две важни събития. Първото е съвместното писмо от сенатската комисия за външни отношения. Второто са санкциите срещу Пеевски. Това са повратни моменти, които отнеха доста време, за да се случат.


На първо място работя за интересите на моите клиенти, но ще помагам всячески да се разширят санкциите срещу български граждани. Искам да се уверя, че са снети всички обвинения срещу Бобокови, а над главите им все още има мрачни облаци. Но лично аз смятам, че следващата цел на санкиите трябва да е главният прокурор Иван Гешев.


Маршал Харис: Възстановяването от "превзетата държава" на Борисов ще отнеме години

© Юлия Лазарова


Разчитам да работя на първо място с Конгреса на САЩ, защото той е в позиция да оказва пряк натиск над администрацията на президента Джо Байдън и не е задължително да се съобразява с геостратегически съображения и подобни неща, което прави президентската администрация.


Но също така смятам да работя с европейските институции така, както го правя в САЩ. Венецианската комисия, Европейския съд за правата на човека и Европейския парламент вече ясно заявиха, че позицията на Гешев противоречи на Конституцията и не е демократична. Смятам, че лично той трябва да бъде отстранен.


Но също така и че България трябва да реформира законите си, за да не се появи поредното чудовище на негово място.



Нека да изясним за нашите читатели - обявяването на санкциите срещу Делян Пеевски, Васил Божков и Илко Желязков не е краят на действията по Закона "Магнитски"?


- Така е. Процесът продължава. Това е много сложен процес и хората трудно го разбират. Но властта на САЩ е ограничена - важното е, че направихме всичко възможно според американските закони, за да спрем корумпирани и престъпни действия. Останалото трябва да се свърши от България. Какъвто и да е контролът на САЩ над тези лица и активите им, ние сторихме възможното, наказахме ги, но можем само толкова. Пеевски има активи по целия свят, а ние можем да действаме единствено срещу тези на американска територия. Можем да действаме срещу компаниите, за които имаме доказателства.


Но имайте също предвид, че това не е някакъв водещ приоритет за страната ни. Ние се борим да наказваме собствените си престъпници. Но доколкото България е демократична страна и съюзник на САЩ, тя трябва да предприеме последващи действия. И служебното ви правителство стори точно това, заявявайки, че ще сътрудничи по всякакъв начин.


Има и вторичен ефект - върху общественото мнение за санкционираните. В САЩ малцина знаят, че Пеевски е от лошите. Мисля, че всичко започна през 2018 г. - Министерството на финансите на САЩ активно започна да се занимава с него и съм сигурен, че не става дума само за проблеми със закона, а и защото медиите бяха основен бизнес за него. Знаем за пагубното му влияние и задушаващият ефект за независимите медии.


Маршал Харис: Възстановяването от "превзетата държава" на Борисов ще отнеме години

© Дневник


Разследван ли е Пеевски в САЩ?


- Нямам контакт с Министерството на финансите, но нормална практика е след обявяването на санкции то да продължи да действа срещу още компании и партньори на Пеевски. Активно разследва и Министерството на правосъдието (бел. ред. - прокуратурата в САЩ е част от министерството).


Убеден съм, че санкциите бяха наложени и защото Доналд Тръмп вече не е президент.



Администрацията на Джо Байдън е повече фокусирана върху Източна Европа, състоянието на демокрацията и върху борбата с корупцията. Не знам дали хората на Тръмп активно са пречели на разследването, но мисля, че в политически план на хората в Министерството на финансите беше ясно, че няма да успеят да наложат тези санкции преди той да напусне Белия дом.


Вие също участвате по някакъв начин в този процес и миналия август разпространихте доклад за България.


- Да, съгласно закона за чуждестранните агенти съм длъжен, когато изпратя някакъв доклад от името на клиента си до когото и да е, да го изпратя и в Министерството на правосъдието. Мисля, че десетина дни след това те го направиха публично достояние. Докладът е достъпен за всички. По принцип в нашия занаят не искаш всички да знаят това, което споделяш с конкретни хора с цел да въздействаш на мнението им. Но в конкретния случай всички трябва да знаят.


В България доста се говори за триъгълник Пеевски-Гешев-Борисов. Какво мислите за Бойко Борисов?


- Като представител на българските ми клиенти, основната ми цел е те да получат справедливост. Но ако мога да си позволя да цитирам починал човек, който вече не може да се защити - бившият посланик Джеймс Пардю, с когото се познавах от години и много ценях мнението му - той ми каза, че това не е достатъчно. Борисов трябва да бъде спрян, отстранен от власт и той и ГЕРБ трябва не бъдат допускани до властта години наред, за да се възстанови България от щетите, които Борисов нанесе на страната, на върховенството на правото и на демокрацията.


Доволен съм да чуя от хора тук, че с Борисов политически е свършено.



Не знаем какво предстои. От разговорите ми с политически лидери виждам, че са шокирани от последните действия на Слави Трифонов (бел.ред - разговаряхме с Харис малко след изненадващото обявяване на предложение за правителство начело с Николай Василев, оттеглено малко по-късно). Но важното е, че Борисов не е на власт, ГЕРБ трябва да бъде в опозиция.


Следващата стъпка е Борисов да бъде изправен пред съд. Българският народ трябва да си разчисти сметките с него заради това, за което лично той е отговорен, участието му в корупция. Политическото му движение трябва да бъде държано извън властта, за да се завърне България на правилния път, по който смятахме, че е поела.


В България обаче вълнението от санкциите по "Магнитски" продължи десетина дни, медиите писаха и говориха, финансовото министерство състави "черен списък" на фирми... Но прокуратурата каза, че ще иска от САЩ да види с доказателства разполагат срещу тези хора. Да, има щети за репутацията им, но като че ли нищо повече и поне в България не виждаме много поводи за празнуване. А и се твърди, че Пеевски предварително е знаел какво се задава и е продал активите си и е закрил много от фирмите?


- Доколкото ми е известно, Пеевски е имал само обща представа, че се задава нещо, но не и подробности какво ще бъде предприето по Закона "Магнитски". Той е знаел, че е престъпник. И благодарение на своите "очи и уши" е знаел, че американското правителство го разследва от 2018 г.

Той нае лобисти във Вашингтон - кантората "Барбър, Грифит и Роджърс" (BGR Group), много голяма и влиятелна фирма. Знам много добри хора, за които те са работили, но такива кантори приемат пари от всякакви клиенти, а Пеевски плаща добре според стандартите на Вашингтон. Хейли Барбър е бивш (2004-2012 г.) губернатор на щата Мисисипи, голяма фигура в ръководството на Републиканската партия и фигура с национално влияние. Можеше да се очаква Певски да отиде при тях и смятам, че е получил много добро представяне на интересите му от тяхна страна.

Извади и късмет с администрацията на Тръмп, която си падаше по президента Владимир Путин и не беше особено критична към Русия. Това в голяма степен е и причината Борисов да се отървава толкова дълго с това, което вършеше. Защото нагласата на екипа на Тръмп беше в стила на "Правете, каквото трябва в НАТО, гласувайте с нас, а България си е ваша". Надявам се, че с това е приключено.


Бойко Борисов гласува на изборите на 11 юли след кампания, в която непрекъснато повтаряше, че гласуването с машини ще е грубо фалшифициране на резултатите.

© пресцентър на ГЕРБ

Бойко Борисов гласува на изборите на 11 юли след кампания, в която непрекъснато повтаряше, че гласуването с машини ще е грубо фалшифициране на резултатите.


Имаше и ефект от санкциите - видяхте как за броени дни падна популярността на ГЕРБ и това само по себе си е забележително. Но за по-видими резултати ще трябва да почакаме малко. Въпросът е, че първоначалните щети са нанесени от САЩ на тези хора и сега Вашингтон разширява и задълбочава разследването.


Не знам защо администрацията на Байдън реши първо да действа в България. Но ми се струва добър избор, времето да се действа беше подходящо заради политическия сезон в България.


Но в България изобщо не е сигурно, че ново правителство ще продължи започнатото от служебното. Появи се усещане за връщане на политиката в страната 20 години назад, за продължаваща подкрепа за Борисов сред избирателите, за реванш на "дълбоката държава"...


- Моето усещане е, че след като администрацията и финансовото министерство на САЩ стигнаха дотук, те няма да се спрат. Ако Борисов беше спечелил изборите, натискът щеше да се пренесе върху правителството и вероятно щеше да има охлаждане в българо-американските отношения. Въпреки, че Трифонов е пълна неизвестна, във Вашингтон си отдъхнаха, макар да се налага да следят внимателно случващото се. Но лично аз не виждам някакви ответни действия от Пеевски.

Разбирам усещането ви, че Трифонов връща България във времената на Симеон [Сакскобургготски] с предложението си за правителство. Първата ми мисъл, когато научих, беше "Защо България прави това? Нали вече веднъж пробваха?" Бях разочарован.


Освен това след всичко, което Борисов стори на страната, имате нов лидер, който не действа демократично. Със сигурност спечели мандат да състави правителство, но при 25% от гласувалите, които реално са десетина процента от всички с право на глас, е напълно недемократично да претендираш самостоятелно да съставяш кабинет. Това е погрешно.


Като американец аз самият онемях от това, което американците направиха, избирайки Тръмп. Но вие трябва възстановите нормалната политика в България. Вижте как се обединиха в Израел срещу Нетаняху.


Маршал Харис през 1990 г. в София в края на мисията си в посолството на САЩ.

© Личен архив

Маршал Харис през 1990 г. в София в края на мисията си в посолството на САЩ.

Напомни ми как в началото на 90-те години държавният секретар Джемс Бейкър се срещна с 15-ината партии от СДС и им каза да не забравят кой е политическият им враг и кои са приятелите им. СДС не се разпадна и спечели следващите избори. Трябват ви нормални партии - поне 3-4 европейски партии. "Да България" ми изглежда нормална партия. Социалистите трябва да продължат да еволюират, защото са една посткомунистическа партия, поради което съм доволен от намаляващата ѝ популярност сред избирателите.


Дали Вашингтон би дръзнал да санкционира българи на изборна позиция?


- Въпросът не е в това. САЩ биха използвали различни инструменти за натиск, за да бъде отстранен Гешев. Почти сигурно администрацията няма да прибегне до такава крайна мярка. Не казвам, че по какъвто и да е начин се създава някакъв комфорт за него, защото имаме достатъчно силни инструменти. Санкционирането означава много, много силно извиване на ръце. А България е суверенна държава.


Първите санкционирани бяха частни лица, нанесли много щети на политическата система и медиите, но - ако се наложи - има и много други действия в тази посока.


Как "продавате" случая на Бобокови в САЩ, защо тези хора са важни за американците?


- Знам, че българската система не е като американската, а и нашата не се е развивала бъзпроблемно и си има недостатъци. България измина дълъг път към свооден пазар, но има някои важни неща в случая.


Атанас Бобоков

© Георги Кожухаров

Атанас Бобоков


Първото е, че Бобокови са жертви на престъпни действия от страна на държавата. Завземане на бизнеса им. И Васил Божков - без да искам да го защитавам по какъвто и да е начин - също е жертва на "превзетата държава", която просто му открадна бизнеса. Бобокови предлагат качествени продукти, произвеждат смазочни масла, акумулатори... "Монбат" е третият по големина производител на литиеви акумулатори в Европа и може да се разраства. В САЩ продават акумулатори на НАСА за космически всъдеходи.

А с бизнеса им се постъпи така, както комунистите постъпиха навремето с експроприирането на цялата държава уж "в името на народа". С тази разлика, че сега го сториха шепа хора и ако им го бяха взели в полза на държавата, той поне на теория все още щеше да допринася за икономиката, да създава работни места... А те искат да го вземат лично за себе си и всичко да потъне в черна дупка. Същата история като в Русия, откакто там управлява Путин. Впрочем, още от времето на Андрей Луканов подобни неща се случваха и в България.


За обикновеният американец е направо невъобразимо как е възможно Гешев дори да не изпълни нужните процедури и да има доказателства срещу тях. Миню Стайков, който прекара 2 години в ареста, дори не бе разпитан. Те не си направиха труда за това, защото целта им е друга - да го накарат да се предаде. Същата цел като с асансьорния завод на Илия Златанов. Ако някой не отстъпи, правят всичко възможно да го притиснат. Класически пример за "превзета държава".


За американците е известно, че такива неща прави мафията и то от векове. Но държавата да действа по този начин...



Известни са ни 15-ина случая в България, а колко ли са тези, за които не чуваме За хора, които са платили и продължават да плащат. Надявам се да е започнала раздяла с всичко това. Но ще има места, градове, села, където то ще продължава.


Класифицирани материали по делото срещу Атанас Бобоков в Специализирания съд.

© Юлия Лазарова

Класифицирани материали по делото срещу Атанас Бобоков в Специализирания съд.


Представлявате ли интересите в САЩ и на други български граждани?


- Не, свързаха се с мен други хора, но после нищо не се случи. Вероятно са решили да се откупят. Или просто са се уплашили да търсят помощ от мен.


Споменахте Миню Стайков, какви са очакванията ви за него, как ще се развият нещата?


- Има известно раздвижване. Част от обвиненията срещу него са снети. Надявам се всичко да бъде оттеглено и той да получи обезщетение за щетите, нанесени от двете години в ареста, за пропуснатите ползи за бизнеса му. Но основното е, че са нарушени човешките му права и това трябва да бъде признато от съда. Ако е нужно - и от Европейския съд за правата на човека.


Известно ли ви е Васил Божков да има свои лобисти в САЩ?


- Възможно е да има правни съветници, но, доколкото знам, няма никой, който да върши за него работата, с която аз се занимавам. Вероятно би трябвало да си намери такъв представител (бел.ред. - това би трябвало да е видно от годишните отчети за лобистка дейност, каквито изисква законът FARA в САЩ). Известно ми е само представителство на интересите на Бобокови, Стайков и Пеевски.


Сътрудничите ли си с американското посолство в София?


- Да, но не тясно. Част поддържането на тази дистанция, предполагам, е умишлено. Защото говорим за много, много деликатна материя. Но имам прителски отношения с посолството и ги информирам за всичко, което правя. Знаем, че те са привърженици на демокрацията, но и внимават действията им да не са намеса във вътрешните дела на суверенна държава.


Маршал Харис: Възстановяването от "превзетата държава" на Борисов ще отнеме години

© Анелия Николова


Разговаряте ли с Джесика Ким (постоянният юридически съветник към Посолството на САЩ)?


- Не, контактите ми са с политическата и икономическата секции. В самото начало имах работа и с търговската секция във връзка със засегнатите американски интереси в случая с Бобокови. Но съм сигурен, че службата на г-жа Ким е изиграла ключова роля в решението на финансовото министерство да санкционира Пеевски.

Да очакваме ли още действия с български граждани след санкциите по "Магнитски"?


- Да, смятам, че ще има. Мисля, че самите власти в САЩ не знаят къде ще ги отведе работата им. Но мога да заявя, че вече има възпиращ ефект от санкциите. Научавам, че хора, които са харесвали Божков и Пеевски или са им били приближени, се замислят "Дали аз не съм следващият в списъка?". Така функционира Законът "Магнитски".


Какъв е последният рубеж, към който се стремите? Очевидно трябва да защитите интересите на своите клиенти, но коя е финалната ви мисия, кога приключва работата ви? Когато постигнете... какво?


- Чудесен въпрос. Защото наистина дългът ми е към моите клиенти. Положението им започна да се подобрява обаче не става дума само за тях. Искам да участвам в нещо повече, за да продължа това, което започнахме преди 30 години тук. Мислех, че сме приключили с помощта България да изгради демокрация, а после се появи случаят с Бобокови и тогава научих за термина "превзета държава". Очевидно ще са нужни още години, за да се поправят щетите. Но не губете фокуса от основното - че след изборите България е по-добро място.


Бобокови също не искат да се спира - те искат да се промени обществото в България.



Те са първите, които се опълчиха и окуражават и останалите да ги последват. Искат по всякакъв начин да се възстановят независимите медии. Разбира се, че това са сложни процеси, но те искат да участват във възстановяването на България. В началото защитаваха собствения си интерес, но после осъзнаха какви щети са нанесени на институциите в България. И аз искам да им помагам в това, доколкото мога, като обикновен гражданин.


Дали Бобокови са били атакувани и поради това им намерение?


- Мисля, че ги атакуваха от финансов интерес - на първо място заради успешния им и изключително перспективен бизнес. В случая със Златанов действа същият интерес.


Но на второ място - и без да се опитвам да прокарвам някакви конспиративни теории - смятам, че Бобоков бе атакуван заради това, че е свързан с хора около президента Радев. Това са политическите обвинения, че търгувал с влияние. Ако властите се бяха занимавали с хилядите случаи на търговия с влияние в администрацията на Бойко Борисов, нямаше да има проблем.


Симпатизанти на Бойко Борисов пред Главна дирекция "Национална полиция", където той бе извикан.

© Велко Ангелов

Симпатизанти на Бойко Борисов пред Главна дирекция "Национална полиция", където той бе извикан.


Все пак звучите като оптимист?


- На Балканите винаги си струва човек да е песимист, защото ако някой ви изненада приятно, чувството е незабравимо. Но и не бива да си толкова отчаян песимист, че да не опитваш да промениш нещата.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (181)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2408 Неутрално

    хубаво си е чичо ти Ангел Бобоков да е бил първи секретар ма Партията в Русе.
    яхти, моделки, американски лобисти....

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на Gretel
    Gretel
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    “ Пеевски плаща добре според стандартите на Вашингтон. ”
    ——
    Туй сега полуприкрит намек към Бобокови ли е?

    Всеки има право на собствено мнение, но не и на собствени факти. (вероятно Б. М. Барух)
  4. 4 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3144 Весело

    Ако САЩ включат Иван Гешев в списъка по "Магнитски" ще видим "край на играта" за Борисов, а и някакво начало на истински промени в съдебната система.
    Нещо се размечтах....

  5. 5 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1261 Неутрално

    Леле леле леле, каква загриженост само направо се разчувствувах.

  6. 6 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    "Пристигнах най-после да се запозная с клиентите си, които искаха да се видим покрай изборите. Планирах това да стане около Великден, на не можах да пристигна заради пандемията. Сега дори се получи по-добре, че дойдох през юли."

    С парите наемат какви ли не адвокати. Същото се опитваше да направи и Божков, но не успя. Не е само Борисов виновен, виновни са й тия, които раздаваха куфарчета и предприятия, за да ги направят богати

  7. 7 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 961 Неутрално

    До коментар [#4] от "boevbisser":

    Няма нищо лошо в мечтите. Аз обаче съм все повече песимистично настроен за бъдещето развитие на Родината. Българите продължават да търсят спасител, а не спасения. Все още са изключителни конформисти. Дано съотечествениците ми ме опровергаят.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4784 Неутрално

    До коментар [#1] от "blondofil":

    Коментирай статията. Кое не е истина?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    До коментар [#7] от "tsyrvulan":

    И аз не съм голям оптимист, уви. Понякога обаче външен натиск е единственото, което може да свърши работа, колкото и да е унизително. Точно като в този случай с напълно компрометиран главен прокурор и прокуратура, която си прави каквото иска.
    Да видим.

  10. 10 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 799 Неутрално

    Май тръгна залитане в другата крайност - ще обявяваме Бобокови, Стайков, Ветко, Божков, Банев за активни борци срещу ББ...

  11. 11 Профил на papunqk
    papunqk
    Рейтинг: 654 Неутрално

    Да, възмездие трябва да има. Добре, че САЩ са поели инициативата и се надявам да стигнат до края. Борисов трябва да получи присъда.

  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4784 Неутрално

    До коментар [#10] от "Lazarus":

    Пропускаш жените и децата. И те бяха арестувани.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Скоро ще имаме нови олигарси след приватизацията на ББР, НЗОК, магистрали и те с подарените пари ще си търсят правата по цял свят.
    Замислихте ли се, защо всички партии ви искат като избиратели, а не приватизатори или фирми за обществени поръчки?

  14. 14 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    До коментар [#11] от "papunqk":

    САЩ ще поемат и твоята инициатива, ако имаш пари за лобисти. Бойко,затова е напълнил чекмеджето, за да се защитава

  15. 15 Профил на negodnik
    negodnik
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Очаквам Тиквата на подкани САЩ да му дойдат.
    Ще чуем - елате бе елате, даже вземете няколко тюлена, аз имам най добрата охранителна фирма.
    Струва ми се обаче че скоро харизматичната мутра ще се крие в тайгата.

  16. 16 Профил на rqm431061711
    rqm431061711
    Рейтинг: 276 Неутрално

    На първо място работя за интересите на моите клиенти...А не бе...то и другия лобист, на Пеевски, и той това казва...моите клиенти са невинни...и какво да каже, като те му плащат...Как да му вярваш на такъв човек...за каквото и да е било...

  17. 17 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    До коментар [#15] от "negodnik":

    И при него ще дойдат, като извади малко от чекмеджето

  18. 18 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4155 Весело

    Ама тоз представлявал и Миню Апаша!? Леле мале...
    🤣😂🤣

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  19. 19 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4590 Неутрално

    "Администрацията на Джо Байдън е повече фокусирана върху Източна Европа, състоянието на демокрацията и върху борбата с корупцията."

    Това ми звучи обезпокоително. Обикновено когато Американците се заемат да оправят демокрацията на някоя държава последиците не са много "демократични". Сирия, Иран, Либия, Виетнам, Афганистан.... само да споменем някой държави в които щатите бяха силно загрижени за демокрацията.....

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  20. 20 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    До коментар [#16] от "rqm431061711":

    Да, купуват лобисти, създават партии. И партиите са клиенти на олигарсите

  21. 21 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    За мен интересното в интервюто беше, че американците са взели насериозно проблема за свободата на медиите.
    Това със задна дата обяснява и полу-оттеглянето на Домусчиеви от Нова, и по-меката пропаганда от БТВ и тимаджийските телевизии (БГ Онеър и нашенския Блумбърг), че даже и 24 часа не преписваха директно Недялко, а малко го редактираха.

    Кой знае дали ако не бяха американците, много телевизии и вестници нямаше да звучат като ПИК

  22. 22 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    До коментар [#18] от "hamiltonf":

    Нещо Миню Апаша да е осъден? Лежа 2 години в ареста, а и, макар засега да няма доказателства, май не много лицеприятни случки са му се случвали там. Ако теб те бяха вкарали, друга песен щеше да пееш....

  23. 23 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    До коментар [#19] от "padrino":

    С всичките им кусури, ако не бяха американците и Рейгън, най-вероятно сега ти щеше да затваряш буркани със зимнина в някоя недоизмазана виличка край Своге, вместо да си работил свободно в Шотландия, а аз щях да слагам клизми в старчески дом за активни борци.
    Имат проблеми американците, не споря, но да не забравяме какво им дължим и да не бъдем неблагодарни.

  24. 24 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#4] от "boevbisser":

    Точно така. Главният прокурор е ключов към връщането на нормалността и върховенството на закона. Затова не може да се успокояват от ИТН, че нямало какво да направят и Гешев да си изкарал мандата.

    Иначе всичко е точно така, освен Бобокови да се изкарват новите борци за нормалност. Видяхме смс-ите до Борисов, как търсят съдействие по бизнес дела. Ако чакаме някой да ни свърши работата, ще продължим да се движим в кръг. Само от нас зависи.

  25. 25 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Тази агенция май е конкуренция на БХК. В България престъпници бол, ще има достатъчно клиенти за всички

  26. 26 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#16] от "rqm431061711":

    Лесно му се вярва за повечето неща, защото няма как отвън някой да каже нещо, което ние не знаем. Проблемът с корупцията, свободата на медии и неадекватността на прокуратурата са видни от години.

  27. 27 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    Тази агенция май е конкуренция на БХК. В България престъпници бол, ще има достатъчно клиенти за всички
    —цитат от коментар 25 на ggot


    Конкурентите им защитават Пеевски, това го пише в интервюто.

  28. 28 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4590 Любопитно

    До коментар [#19] от "padrino":С всичките им кусури, ако не бяха американците и Рейгън, най-вероятно сега ти щеше да затваряш буркани със зимнина в някоя недоизмазана виличка край Своге, вместо да си работил свободно в Шотландия, а аз щях да слагам клизми в старчески дом за активни борци.Имат проблеми американците, не споря, но да не забравяме какво им дължим и да не бъдем неблагодарни.
    —цитат от коментар 23 на еспресо


    Това дали Американците ще дойдат или не изобщо не ме бърка или ме е бъркало и аз не им дължа нищо. Единствената "печалба" от тях е, че много Италианци отидоха да живеят в Щатите след войната. Аз в Шотландия съм по собствен избор и няма нищо общо с гореизброеното от теб. Ако не бях тук най вероятното беше, че щях да живея в Италия в семейният дом на мама.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  29. 29 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2263 Неутрално

    До коментар [#10] от "Lazarus":

    Обявяването на червените бизнесмени ,забогатели по много спорен начин в червена БЪлгария не оправдава лобирането на американски бивши депутати ,продаващи интересите на САЩ и демокрацията , тези лица дълги години поддържат червената партия и разклоненията и в България ,както и анти демократичните изстъпления на червените другари ,изгонили над 2.5 милиона българи от тази държава.,друг е въпроса какви са възможностите и отношенията на старите комунисти с по новите ,произлизащи пак от техните среди и неразличаващи се с нищо от действията им .Американеца е по добре да лобира за пълна лустрация на червените в цялото общество , а не да им защитава интересите и да ги прокарва в САЩ ,защото накрая те ще го отнесат най много ,червената световна революция не е приключила и най големия враг на червените са си САЩ .ДА не забравяме ,че този защитава интересите на хората ,които произлизат от най големи червени фамилии ,участвали и хвърляли хора в червените концлагери ,както казваше баща ми преди години , концлагерите в Белене и на другите места ставаха със знанието и мълчаливото съгласие на западняците още след 44 години ,той прекара над 8 години в червени концлагери по политически причини и имаше най точно представа кой кой е .

  30. 30 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 389 Неутрално

    До коментар [#1] от "blondofil":


    хубаво си е чичо ти Ангел Бобоков да е бил първи секретар ма Партията в Русе.яхти, моделки, американски лобисти....
    —цитат от коментар 1 на blondofil


    ===================
    Кой си го може си го може, не като другаря Тиква, цял живот пазач!!!

  31. 31 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3144 Весело

    До коментар [#24] от "Rational":

    Всеки трябва да е равен с останалите пред закона и всеки е невинен до доказване на противното в съд, вкл. Бобокови и даже Миню Стайков. Нали не мислиш, че прокуратурата е получила просветление свише и точно миналата година се е сетила, че братята замърсяват и че Стайков крие акциз и точи европари?

  32. 32 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2351 Неутрално

    Да ама аз не съм много сигурна че тези двамата братя са невинни….

  33. 33 Профил на negodnik
    negodnik
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#17] от "ggot":

    Няма лошо да плаща. После ще го шамаросат по Магнитски и Рико. Да запази някое евро за наем, при Янукович, в пансиона за бивши диктатори, щото жужето безплатни услуги не прави.

    Залога за САЩ е геостратегически и засяга стабилността на целия регион. Една България управлявана от руски подлоги не е приемлива при предстоящата ескалация в Черно Море.

  34. 34 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 1508 Весело

    До коментар [#28] от "padrino":

    Може да ти любопитно това - как би изглеждала Италия без агресивната намеса на американците.
    https://blogs.lse.ac.uk/europpblog/2018/04/18/the-18-april-1948-italian-election-seventy-years-on/

  35. 35 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3618 Весело

    Преди 30 години смятахме за необратимо поемането на България по пътя на демокрацията. Вярвахме, че нещата непрекъснато ще се подобряват, особено след приемането в ЕС. БСП дори прие членството в НАТО и ЕС - един странен поврат към Запада, но нещо, което ни накара да си кажем, че всичко ще е наред. Но никога не съм допускал, че ще се стигне дотук.
    =======
    Това е положението..... :)
    Човека е лобист и дори не иска да се извини понеже сте му клиенти....
    30 години отидоха в кошчето.....
    Ако има кой да плаща....може да се пробва с още 30....
    От САЩ толкова.....другари и другарки....

    Bukalemun
  36. 36 Профил на rqm431061711
    rqm431061711
    Рейтинг: 276 Неутрално

    До коментар [#26] от "Rational":

    Точно защото ние сме тук и знаем, няма как да му повярвам за Бобокови и Стайков, че били невинни...

  37. 37 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    До коментар [#27] от "еспресо":

    Клиенти са им Пеевски и някои съдии като Калпакчиев, който е награждаван от БХК за Човек на годината, естествено има и финансиране

    https://www.monitor.bg/bg/a/view/kalpakchiev-skril-ot-ivss-konflikta-si-na-interesi-obzor-176317

  38. 38 Профил на geometar
    geometar
    Рейтинг: 415 Неутрално

    До коментар [#18] от "hamiltonf":

    И не само него.

  39. 39 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    Ако правосъдието е избирателно, не е никакво правосъдие, а селски полицай, който пише актове на лошите съседи и пие ракия с добрите си братовчеди, преди да седнат зад волана.

    Колко неща се изписаха и тук, и в други медии за ТЕЦ Бобовдол, който продължава да гори боклуци - и нищо. Ковачки процъфтява и даже планира нови далавери със софийската община.

  40. 40 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3120 Неутрално

    До коментар [#31] от "boevbisser":

    Именно когато се произнесе български съд, а не лобито в САЩ. Та дори и виновни едва ли ще има български съдия да ги осъди под заплаха от санкции.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  41. 41 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    До коментар [#35] от "eti mehter":

    Нещата стигнаха до тук, защото парите отидоха в комунистите и сега такива като този лобират за комунистите

  42. 42 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3618 Неутрално

    До коментар [#41] от "ggot":

    Ама него това въобще не го интересува.....
    Прочети още веднъж в статията...пише го....поне три пъти е написано.
    Човека е лобист....и го интересуват само клиенти....
    И какъв ще им е цвета.....за него е втора, трета категория подробност.

    Bukalemun
  43. 43 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3144 Весело

    До коментар [#40] от "дерибеев":

    Е, аз чакам от години българската прокуратура да внесе едно читаво обвинение и съдът да се произнесе по някое тежко дело за корупция, и чакам, и чакам...
    Не ги подценявай американците, вкл. и лобистите - ако този лобист е спомогнал, както изглежда от интервюто, за санкциите по Магнитски, е много сериозен играч.

  44. 44 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#4] от "boevbisser":

    Ако САЩ включат Иван Гешев в списъка по "Магнитски" ще видим "край на играта" за Борисов, а и някакво начало на истински промени в съдебната система.Нещо се размечтах....
    —цитат от коментар 4 на boevbisser


    Нереална мечта.
    Докато Гешев е законен прокурор в България, САЩ, с които ние сме съюзници в НАТО, не биха го санкционирали.
    Мечтай ние, в България, проблема Гешев сами да си го разрешим.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  45. 45 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3144 Весело

    До коментар [#44] от "simval":

    Абсолютно нереална, съгласен, те братята хамериканци намигат, дават нишани, правят намеци, но това винаги е вътрешна работа и винаги зависи от нас. Сигурен съм, че Гешев няма да си изкара мандата - не може да се съпротивляваш срещу държавата, ако е решила да те махне, но няма да се даде без бой бухалката неграмотна.

  46. 46 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3120 Неутрално

    До коментар [#43] от "boevbisser":

    Именно с чакането се случват нещата естествено(40 години из пустинята), а не под натиска на "сериозен играч" (преди беше голям брат).

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  47. 47 Профил на Бланш
    Бланш
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    В тази държава прогресивното няма шанс, дава се път на слугинажа оттам и войнстващата простащина.

  48. 48 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3618 Любопитно

    До коментар [#40] от "дерибеев":

    - кантората "Барбър, Грифит и Роджърс" (BGR Group), много голяма и влиятелна фирма. Знам много добри хора, за които те са работили, но такива кантори приемат пари от всякакви клиенти, а Пеевски плаща добре според стандартите на Вашингтон.
    =======
    Четеш ли "дерибеев"....?
    Всичко е започнало в една кантора.....:)....
    30 годишната съдба на една държава се е решавала в една стая....и около 15 минутен пазарлък......
    Повярвай......дори и половин час не са се пазарили..... :)

    Егати статията.....!!!!!!!!

    Bukalemun
  49. 49 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4784 Неутрално

    До коментар [#44] от "simval":

    То и миталов беше законен съдия пък го опраскаха.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  50. 50 Профил на Бланш
    Бланш
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    Виждаме как Европа си възпитава Слугинажа, на наш гръб.

  51. 51 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2454 Неутрално

    До коментар [#45] от "boevbisser":

    Преди Гешев имаше 4- ма ГП, те по добри ли бяха от "бухалката неграмотна"?Повече бандити, олигарси и политици ли обвиниха? И най важният въпрос, защо умнокрасавците си мислят, че сваляйки Каскета и слагайки някой друг на неговото място, нещата в съдебната система изведнъж ще се оправят?

  52. 52 Профил на еспресо
    еспресо
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    До коментар [#51] от "uvtest":

    Тук съм съгласен. Въпросът не опира до един човек, пък бил той и Гешев, а до начина, по който е изградена и работи институцията.

  53. 53 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3488 Неутрално

    Пеевски, Пеевски, Пеевски.........!?
    Да вземе най-после този Пеевски да открадне кутия вафли от някоя сладкарница, че да му предявят и едно обвинение. Пеевски е рожба на системата като всички останали. Всичките са един дол дренки, а системата..... , ми тя си е американска. Сто години отработвана и перфектно внедрявана навсякъде където може. Е, в Русия и Китай явно не може, затуй те са враговете.
    И сега едни лобисти воюват с други лобисти, всъщност играят театър, някакво долнопробно шоу за абдали. Едните смучат пари от едно място, другите от друго. Пари при пари отиват. Този спектакъл е отвратителен, той е чужд на традициите и морала на нашия народ. Колкото и да е затънал в лай..., пардон, в калта, народът ни си има здрав корен и добри традиции.
    В едно е прав лобистът. Има голямо разочарование от Брюксел. А от Америка? То даже не е разочарование, то е отврат.
    И има желание да се откъснем някак си от долнопробната атлантическа кохорта и пак да се върнем в общността на цивилизованите народи. Защото там ни е мястото.

  54. 54 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3144 Весело

    До коментар [#51] от "uvtest":

    Също като него никаква работа не вършеха, но поне бяха много по-грамотни, най-малкото бяха завършили право в Софийския университет, а не магнаурската школа в Симеоново. Категорично смятам, че не е въпросът да се отстрани Гешев, а възможността да има главен прокурор с подобни правомощия и подобна липса на отчетност. За мен прокуратурата трябва да се извади от съдебната власт.

  55. 55 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    До коментар [#42] от "eti mehter":

    Комунистите успяха да се спасят, а такива като този си разшираха пазара на услугите

  56. 56 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2191 Неутрално

    Ta 6a и боклука, кой викаше "Конграчулейшънс Дженерал" и помогна и легитимира Борисов във властта?! Още тогава във вашите, свободни медии излязоха статии, че САЩ редовно се заиграва с престъпници, даже с военнопрестъпници, стига да ви изнася, НО това спря ли ви?

  57. 57 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3618 Любопитно

    Маршал Харис през 1990 г. в София в края на мисията си в посолството на САЩ. | Снимка: Личен архив
    =======
    Потресаващо....

    Още на младини...човека е посещавал териториите на евентуалните си бъдещи клиенти.....

    Думите са недостатъчни да се опише аурата на съпоставка та между тогавашните времена и днес.....
    .
    Наблюдавалия тогавашните препълнени с хора, улици....в главата на младия тогава Харис ще са се появили и първите идеи....как да угоди на своите клиенти...викащи с пълно гърло.... " ДЕ МО КРА ЦИ Я"

    Bukalemun
  58. 58 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1507 Неутрално

    Оказва се, че да си лобист е сладка работа. Вземаш предварително едни пари за да свършиш някаква работа, а в някои случаи(Пеевски) дори и да не свършиш работата за която си нает ти вече си взел парите. 🤔

  59. 59 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3018 Неутрално

    е, смятам статията за изключително полезна и поучителна - лобистът в цялото му великолепие

    великолепието на психопата

    това е бизнесът, това е политиката
    ако изпитвате очарование - потърсете лекарска помощ
    ако сте ужасени и отвратени - спокойно, това е нормална здрава човешка реакция, дано ви послужи като мотив да не се примирявате "абе животът е такъв, ще го изкарам някак между капките", защото животът можем да си го променяме, стига да поискаме

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  60. 60 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Прилича на американски неомарксист!

  61. 61 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    Дайте сега и интервю с американските лобисти на Пеевски. Тоя вече се изказа.

  62. 62 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Съдиите не заслужават да получават заплати от българските данъкоплатци

  63. 63 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3618 Неутрално

    До коментар [#58] от "constatator":

    Естествено.....
    Това е нещо като държавен чиновник, но със силно влияние в департаментите на държавата в която се намира.....
    И след като тя му каже.... " Ок... Действай... Ти си на ход..."...той лобиста може да каже.... "Възстановяването от "превзетата държава" на Борисов ще отнеме години".....

    Bukalemun
  64. 64 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    На първо място работя за интересите на моите клиенти...А не бе...то и другия лобист, на Пеевски, и той това казва...моите клиенти са невинни...и какво да каже, като те му плащат...Как да му вярваш на такъв човек...за каквото и да е било...
    —цитат от коментар 16 на rqm431061711


    Лобист, сър!

    Много ми е интересно как неговите думи се приемат за чиста монета, а той сигурно си няма понятие какво става в България, просто повтаря какво са му казали Бобокови!

  65. 65 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3488 Неутрално

    "Още на младини...човека е посещавал териториите на евентуалните си бъдещи клиенти....."
    До коментар [#57] от "eti mehter":

    Едва ли? По-скоро е пристигнал тук да купува души за своите клиенти в Америка. Както го каза Петко Симеонов. И май доста е спазарил, щото му е тръгнал бизнеса.

  66. 66 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3120 Неутрално

    До коментар [#57] от "eti mehter":Още на младини...човека е посещавал териториите на евентуалните си бъдещи клиенти...

    Си е създавал клиенти

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  67. 67 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4027 Неутрално

    Много добре, ама защо САЩ допадна това да се случи? Или "може да е кучи син, но е наш кучи син" влезе в действие?

  68. 68 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1612 Неутрално

    Маршал Харис - бивш служител в американското посолство в София, а в момента управляващ съдружник в лобистка компания "Александрия груп интернешънъл", представлява от около една година в САЩ интересите на Атанас, Пламен и Христина Бобокови, както и на Миню и Рени Стайкови.

    Лобистки бълвочи.

    Търговия, разбишли

    09 Jun '20 — Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители 13 May '19 — Tео Ушев: Президентът и жена му са чудовищно прости. 01 Sep '21 — Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев
  69. 69
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  70. 70 Профил на Vivian Apostolov
    Vivian Apostolov
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#59] от "Николай Теллалов":

    Оправи ми горчивия вкус. Само не съм съгласна че 20-30% популация може да коригира останалите блеещи овце.
    Приятен ден!

    Нека се опитаме да храним добрия "вълк" в себе си.
  71. 71 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1624 Неутрално

    Цар Боко падна от своя трон,
    изгоря той като бушон.
    Няма кой да го гали по главата този пън,
    ни Тръмп, ни Папата, ни Камерън.

    Светът ясно той отсече,
    Боко, мандатът ти изтече!
    България е разграден мафиотски двор,
    а ти си за затвор!

    ХАКНАТИЯТ МОЗЪК: https://unbrain.eu/?bg
  72. 72 Профил на Kamss
    Kamss
    Рейтинг: 431 Весело

    Вчера статия за Баневи, днес за Бобокови и Стайков....не мога да повярвам в какво се е превърнал този сайт. А най смайваща е реакцията на уж десните му читатели - те вече са на амбразура да защитават децата на бившите комунистически величия от онова време.

  73. 73 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Кой може да се позволи ЛОБИСТИ в Америка ? Каква невинна дума и какво ли се крие зад нея ? Игри на високо ниво, за които обикновенните хора нямаме понятие, но каквото и да ти говорят става дума за пари, много пари.

  74. 74 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4486 Неутрално

    секи 4ти км

    А двете мерки заедно?

    Ритонът върнат на легитимния собственик.

    До коментар [#2] от "simval":

    Рапонът изправен пред съд и осъден

    няма да е достатъчно.

  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език

  76. 76 Профил на Бубенце
    Бубенце
    Рейтинг: 683 Весело

    До коментар [#73] от "pepisky":

    Айде, холан. На какво викаме "ниво"? Т.нар. "Александрия груп" има числом и словом 5 (петима) клиенти, двама от които са нашите боклуци. Ето пълен списък:
    Minyu and Reni Staykov
    American University of Iraq - Baghdad
    Accent Electronic SA
    Atanas, Plamen and Hristina Bobokov
    SH Logistics LLC

    Кокошкари, в съпровод от местни мисирки.

  77. 77 Профил на cnu40695109
    cnu40695109
    Рейтинг: 391 Весело

    корупция на американски е лобизъм. (точка)

    ..:"В америка се случват такива неща, ама ги прави мафията..."
    С други думи дошло е време и в България да ги прави мафията.. опс.. тия лобиз съвсем се оплете май.

  78. 78 Профил на George Pantev
    George Pantev
    Рейтинг: 827 Неутрално

    Голямо разочарование сте Дабълите - дошъл някакъв американски , добре платен човечец , който ни разказва някакви смешки (нали не забравяте - ДОБРЕ МУ е ПЛАТЕНО) и те се опикават от радостни "мечти" ...
    Забележете - те мечтаят , слушайки думите му ... После не ме питайте защо мнението ми за тези хорица е че са глуповати , неуки (въпреки че всеки от тях вади по няколко дипломи) и ги ползват само за мюрета.... какво друго да си мисля 🤔

  79. 79 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 3224 Неутрално

    "Но ако мога да си позволя да цитирам починал човек, който вече не може да се защити - бившият посланик Джеймс Пардю, с когото се познавах от години и много ценях мнението му - той ми каза, че това не е достатъчно. Борисов трябва да бъде спрян, отстранен от власт и той и ГЕРБ трябва не бъдат допускани до властта години наред, за да се възстанови България от щетите, които Борисов нанесе на страната, на върховенството на правото и на демокрацията."

    Наглец!
    Значи Пардю му бил казал, а той пък не може "да се защити"?

    “Достоевски дали е жив, само Смилов може да каже. Предполагам, че от една страна не е жив, но от друга страна е пресилено да се каже, че е умрял...” ― Яна
  80. 80 Профил на pkh07609293
    pkh07609293
    Рейтинг: 62 Неутрално

    До коментар [#29] от "Bai nik":

    Не бъдете наивен......навремето САЩ и Англия подкрепиха Елцин - пиенде, но сигорно и лесно предвидим авторитарен лидер , и оттеглиха подкрепата си за Горбачов - целящ да въведе истинска демокрация в разпадащият се СССР, но с напълно непредвидими последици......
    Подкрепа и помощ са добре дошли, но само първоначален тласък, основната работа трябва ние да я свършим.......а няма изгледи за това

  81. 81 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3618 Неутрално

    До коментар [#69] от "z_axis":

    Някой има ли съмнения, че тоя лицемер си е гукал с Ристьо?
    =======
    Особено след десанта в Росенец.....всички съмнения отпаднаха....

    Bukalemun
  82. 82 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4486 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Всичко отдавна на нищо не прилича.
    Омешаха корпорации с Комунистическия Интернашанъл [tm].

    Всичко започна с подмяната "Интернешанъл Бизнес Корпорейшън".
    За по-скришно, кратко: IBM.

    Последваха корпорации проникнли в Интернашанъл [tm].

    пп
    Как върви туризма, братко?
    Корпорация Балкан - все така успешно крета,
    непревзета от душман?

    До коментар [#60] от "balkantourist":

    Прилича на американски неомарксист!

  83. 83 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2049 Весело

    Интересното е, че Пеевски е успял да наеме една наистина много сериозна лобистка фирма като BGR Group със стотици корпоративни клиенти, влияние и оборот от десетки милиони $. За разлика от Миню, Бобоко и Мата Хари -те са хванали от цялата кошница лобисти възможно най-недъгавите. Факт че дават интервю на "Дневник" е показателен. Такива са лобисти та наистина имат нужда от пиар.

  84. 84 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4155 Неутрално

    До коментар [#22] от "boevbisser":

    "Ако теб те бяха вкарали, друга песен щеше да пееш...."




    Ама ти в мозъка си наистина си съветски комисар! Само накой олигофрен може да защитава някой като Миню, особено и да си няма и най-бегла представа какво представлява същия...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  85. 85 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1816 Неутрално

    Много взе от превзетати държави да разбира тоя Маршал Харис....... те вика от BGR Group, приемат пари от всякакви клиенти, чи и от Пеевски даже ........ а пък ние от  "Александрия груп интернешънъл" сме по различни...... Всич не вземаме пари от всякакви клиенти и всич не дрънкаме глупости малоумни............ да и боклуците лобистки...... но какво падение за една медия е тиражирането на лобистки тези безплатно не е истина........ много прост трябва да си или добре платен и отдолу да пише "платен репортаж" ........... Обида за читателите е това, да се пребутват тези на лобисти ...... за това се плаща

  86. 86 Профил на zakkwylde
    zakkwylde
    Рейтинг: 601 Неутрално

    Само за протокола. Миналата година Бобокови и М. Хари са платили на "Александрия груп" $156 000, а Миню се е изтръшкал със $77 000, което представлява 70% от общите приходи на т.нар. лобистка фирма.

    https://www.opensecrets.org/fara/registrants/G2088?cycle=2020

  87. 87 Профил на libretto
    libretto
    Рейтинг: 733 Весело

    [quote#64:"Дария Колев"][/quote]

    Но пък как горещо е приет от родните активисти и от дневничето!
    Все пак е лобист, нищо. че е на фирма от 3-ма човека.
    А по медиите се представя като рупора на американското правосъдие. Едва ли не си пие кафето с Джо. А може и да си го пие, то с него кой ли не може.

  88. 88 Профил на hocker
    hocker
    Рейтинг: 400 Неутрално

    Мнението на американски лобист, за когото никой не беше чувал до вчера и който очевидно има личен интерес да го изкаже в този му вид, изведнъж стана меродавно за ситуацията в страната. Сън не спи Маршал Харис от мъка по превзетата държава и угнетените български медии.

    Малко е жалко. Почти толкова, колкото със сълзи на очи да пишеш гневни мейли до американското посолство за това как Борисов се бил подиграл с паметта на американски астронавти.

  89. 89 Профил на Бубенце
    Бубенце
    Рейтинг: 683 Весело

    До коментар [#58] от "constatator":

    Е, как да не са свършили работа лобистите на Пеевски! Още преди Джесика Ким да завърши доклада за намагнитването, Пеевски прехвърли всичките си бизнеси и САНКЦИИТЕ СРЕЩУ НЕГО ОСТАНАХА БЕЗ МАТЕРИАЛНИ ОБЕКТИ. В същото време наблюдаваме как някакви самозвани-лобисти хлипат на рамото на Икономедия. Потресаваща разлика в мащабите.

  90. 90 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 3224 Неутрално

    Не се съмнявам, че rino-то Пардю, лека му пръст, е общувал с подобни типове - отпадъци на всеядната машина на ФБР-ЦРУ. Не се съмнявам и, че хората като този, пробутали корумпираната деменция начело да държавата си, ще дойдат тук да ни обясняват, че Бобокови са "добри", а три пъти премиерът ни "лош" и трябва да бъде изчегъртан, а главния ни прокурор - подложен на санкции по Закона Магнитски.
    Съмнявах се довчера, че хора, наложили нечуваната цензура и гонения в интернет и в медиите си, могат да дойдат тук и да ни сравняват с "втората половина" от африканските държави. Е, вярно е, че докладът на същите хора, но в ДД се развява в публичното пространство от журналисти и политици, особено от един.
    Чудя се, какво е мястото в медии с претенции като тази, на чужди апологети и платени консултанти на хора с огромен и доказано вреден за околната среда и хората, бизнес, светкавично забогатели, НО настоящи и бъдещи клиенти на прокуратурата.
    В чия полза са тези упражнения? Кой има интерес да изтъква, че Пеевски има повече пари от Бобокови? Взможно ли е утре да дойде някой американски сенатор и да ни го препоръча за шеф на ДАНС? Ами да, възможно е, парите нямат цвят!
    Кой има интерес да плюе по България и нагло да заявява, че работата е опечена и е само въпрос на време нещата да се оправят. Как може да се тълкува изречението:
    ""Правете, каквото трябва в НАТО, гласувайте с нас, а България си е ваша". Надявам се, че с това е приключено."
    България НЕ СИ Е наша?! Вече?!

    “Достоевски дали е жив, само Смилов може да каже. Предполагам, че от една страна не е жив, но от друга страна е пресилено да се каже, че е умрял...” ― Яна
  91. 91 Профил на hitcher
    hitcher
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Дневник, прокопчо, не ви ли е срам да давате трибуна на тоя шмекер?
    Но защо питам, ти си същото леке!

  92. 92 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 3224 Весело

    И Дневник, някой внимателен наблюдател сред приятелите на др. Харис би изтълкувал текста под последната ви снимка като насочено "расистки"! Днес болестта CRT е при американците, а утре, не се съмнявайте, че ще дойде и при вас! Тогава ще хвърчат глави на хора, които не могат да си позволят лобистка кантора или да си купят анонимно поне три от картините на Хънтър! Помнете това, когато чегъртате Борисов!

    “Достоевски дали е жив, само Смилов може да каже. Предполагам, че от една страна не е жив, но от друга страна е пресилено да се каже, че е умрял...” ― Яна
  93. 93 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 3224 Весело

    Апропо, кога ще ни запознаете с новината, че Джордж Сорос и Бил Гейтс стават за пореден път ортаци след Planned Parenthood и заедно придобиват производител на тестове за ковид от Великобритания и то за пари, с по-малко от които някои хора в Украйна си купуват отстраняването на главен прокурор?
    Не е ли твърде "филантропско" начинание на фона на ограничението на правата на хората заради и въпреки ваксините, произведени от същите човеколюбци?

    https://www.forbes.com/sites/daviddawkins/2021/07/19/george-soros-and-bill-gates-backed-consortium-to-buy-uk-maker-of-covid-lateral-flow-tests-for-41-million/?sh=1157358f2687

    “Достоевски дали е жив, само Смилов може да каже. Предполагам, че от една страна не е жив, но от друга страна е пресилено да се каже, че е умрял...” ― Яна
  94. 94 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3144 Весело

    До коментар [#84] от "hamiltonf":

    Американски комисар, а не съветски. По- добре от теб знам кой е Стайков, над 2 години не могат да му внесат обвинение ония неграмотници. Тоест идеята не ще да е за обвинението, а да не е в играта, където останаха само добрите, честни момчета от Пещера. Ей.
    Пп. А иначе - да го осъдят, ако е виновен, но по закон. Иначе такива като теб и мен ще плащаме компенсации.

  95. 95 Профил на libretto
    libretto
    Рейтинг: 733 Весело

    Харис поне знае ли коя е столицата на България?

  96. 96 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1816 Неутрално

    с нищо Маршал Харис не се различава от Пепи Еврото и ”8-те джуджета”....... лобистите са законните корумпета на САЩ....и са пример за част от "превзета държава" и политическа корупция в САЩ.... отвратително гнусна пасмина от бивши ченгета и курвета """""""На първо място работя за интересите на моите клиенти, но ще помагам всячески да се разширят санкциите срещу български граждани. """"""които после да ми дойдат на гюме в "Александрия груп интернешънъл" ...... и да ги нашибам яко щото сте говеда прости ....

  97. 97 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1943 Неутрално

    Действително ще е необходимо време . Но като начало и това , че няма да има Буци 4 е достатъчно.

    SHADOWS of SOFIA
  98. 98 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 1866 Неутрално

    Плагиати! Кой на кого краде репликите?
    Българският народ трябва да си разчисти сметките с него...

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  99. 99 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3018 Неутрално

    До коментар [#70] от "Vivian Apostolov":

    и аз не съм много сигурен... но по статистика 60% от всяко едно население са конформисти, номерът е да останат пасивни, а не да ги мобилизират 20-те % реакционери

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  100. 100 Профил на Dimiter Karapetrov
    Dimiter Karapetrov
    Рейтинг: 184 Неутрално

    Пък аз си мислех, че няма по-хард порно от холивудското!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK