Ваксинираните в България: въпросът е кой и какво брои

Ваксинираните в България: въпросът е кой и какво брои

© Велко Ангелов



Регистрираните случаи на COVID-19 за денонощие отново се увеличават, а здравните власти вече очакват заради Делта варианта на коронавируса още през август да се стигне до значително нарастване на заболеваемостта. Въпреки прогнозите и осем месеца след началото на кампанията по ваксиниране България продължава да е в дъното на класацията на Евросъюза по имунизирани, макар периодично в медиите да се появяват оптимистични твърдения, че хората със защита от болестта са от милион и половина до над половината от всички българи в страната.


Колко са ваксинираните в България е въпрос, който има лесно достъпен отговор, който може да се намери в публичните регистри. Той обаче се усложнява, когато в сметките се намесят политически внушения и тълкувания. "Дневник" потърси отговор на въпроса защо се разминават съобщаваните данни.


Хора ли са дозите


Темпът на ваксиниране беше една от първите теми, по които се сблъскаха публично бившият здравен министър Костадин Ангелов и наследникът му в служебния кабинет Стойчо Кацаров.




На първия си брифинг като министър Кацаров обяви: "Имаме около 1 млн. поставени дози, 20% са поставени на хората над 60 годишна възраст". Думите му означават, че са поставени около 200 хил. дози ваксини.
В отговор във "Фейсбук" Ангелов обвини колегата си в лъжа и написа: "Ваксинираните български граждани над 60-годишна възраст към момента са 543 897 души!"


Справка с официалните данни на държавния информационен портал за коронавируса и на Европейския център по профилактика и контрол на заболяванията (данни към който се изпращат от българските здравни власти), показва, че изявленията и на двамата не са верни.


Европейският център отчита данните по седмици, като според данните за 18-та седмица от началото на годината (която е най-близо до датата на изявленията) на хората на възраст над 60 г. са поставени 52% от всички дози в България. Това прави около 540 хил. дози, т.е. близо до посоченото от Ангелов число.



Ангелов обаче нарича ваксинирани хората с поставена една доза, макар всички производители на ваксините, използвани към онзи момент, да са подчертавали многократно, че имунизационният цикъл завършва едва след втората поставена доза. Преглед на данните в националния портал показва, че към 17 май общо поставените дози ваксини в страната са били 1 116 741, а със завършена имунизация са били 414 729 души, като това включва всички хора над 18-годишна възраст.


За няколко дози повече


Посочването на броя на поставени дози ваксини като брой ваксинирани хора тече в публичното говорене от месеци, въпреки че след сигнал на "Дневник" през февруари здравното министерство промени начина на отчитане и започна да използва на портала с информация за коронавируса формулировката "общ брой лица със завършен ваксинационен цикъл".


Въпреки това властите нерядко слагат знак на равенство между дози и хора. Скорошен пример за това е интервю на Стойчо Кацаров на 22 юли пред Българското национално радио (БНР). "Най-силният аргумент в подкрепа на ваксинацията е, че от 2 млн. ваксинирани хора няма смъртен случай", казва служебният министър. Проверката показва, че към момента, в който говори, толкова са поставените дози ваксини - точно 1 940 761, докато завършили имунизацията са 885 953 души.


По-високите числа неведнъж е цитирал и бившият здравен министър Костадин Ангелов с обяснението, че дори и след "първата игра" (по лекарския жаргон) човек придобива известен имунитет. Според производителите обаче някаква степен на предпазване се постига едва на втората седмица след инжекцията, а пълната защита идва 10 до 14 дни след втората ваксинация.


Слагането на знак на равенство между дози и ваксинирани хора е вярно единствено в случая на най-скоро одобрената за прилагане в Евросъюза ваксина - на "Янсен", която се прилага еднократно. Наскоро се оказа, че и нейното отчитане в публичните регистри не е било точно. За това се разбра, след като на 27 юли броят на хората с втора ваксина в Единния информационен портал скочи с над 70 хил. за денонощие - от 897 хил. на 970 хил. Тогава от "Информационно обслужване" - фирмата, която поддържа регистъра, обясниха, че е установено разминаване, тъй като поставените ваксини на "Янсен" първоначално не са били отчетени като завършен ваксинационен цикъл в общия брой ваксинирани, а само при резултатите по административни области.


Кой как и какво отчита


Ясна илюстрация на разминаването в ползваните и цитирани данни е отчитането на нивото на ваксинация при медиците.


В интервю за Би Ти Ви на 27 юли проф. Мира Кожухарова, съветник на Стойчо Кацаров, заяви: "Неудобно ми е да кажа колко е нисък процентът на медицинските специалисти, в сравнение с другите страни. 20 и няколко беше последно, когато гледах". Същия ден Българският лекарски съюз (БЛС) излезе със съобщение, че 53% от медиците - не само лекари, но и медицински специалисти, са ваксинирани срещу COVID-19. От съюза се позоваваха на данни от Дирекция "Електронно здравеопазване" към Министерство на здравеопазването, до които няма публичен достъп.


На среща при президента за готовността при новата вълна от коронавирус в петък (6 август) Стойчо Кацаров заяви пък, че 70% от медиците са ваксинирани срещу COVID-19, но не се разбра на кои данни се позовава.


Информацията на Европейския център за профилактика и контрол на заболяванията към 6 август е, че 22.8% от работещите в здравната система в България имат една доза, а 21.8% са със завършена ваксинация, т.е.1% от хората са в очакване на втората доза.


70% по български и по европейски


Допълнително объркване в представата за защитеност от COVID-19 внася фактът, че както бившият министър на здравеопазването, така и настоящият, включват в сметките за защитените от болестта и преболедувалите.


Европейският съюз се стремеше към средно 70% ваксинирано възрастно население (над 18 г.) с първа доза до края на лятото на 2021 г., а на 27 юли бе обявено, че целта е постигната, като се отчитат поставените първи дози. През април, когато имунизацията срещу COVID-19 набираше сила, Костадин Ангелов уверяваше, че е реалистично в края на юли 70% от населението на България да е имунно. В изчисленията си той слагаше не само ваксинираните, но и преболедувалите, т.е. всички, които са придобили някакъв имунен отговор. Простата сметка към началото на август показва, че дори да се смятат получилите само първа доза, напълно ваксинираните и преболедувалите (ако приемем, че никой преболедувал не се е ваксинирал) са около 2.5 млн. души, т.е. към 35 на сто от населението.


Наскоро здравното министерство издаде заповед, в опит да събере информацията от лабораториите в страната за имунитета на населението. В документа е заложено да се изпращат данни от тестове (от началото на COVID епидемията и занапред) за коронавирус: както PCR и антигенни изследвания, с които се доказва носителство на заразата, така и за антитела (след боледуване и след ваксиниране). Срокът за подаване на информацията изтече на 31 юли, но все още не е известно кога ще бъде оповестена обобщената информация.


В крайна сметка колко са ваксинираните


По данни на Единния информационен портал към 6 август българите със завършен имунизационен цикъл са са 1 027 377души или 14.85 % (при население от 6 916 548 души към 12 април 2021 г. според Националния статистически институт). Поставените дози са 2 076 157.


Според данните на Европейския център по профилактика и контрол на заболяванията в България са доставени над 4.7 млн. дози. Следователно, над 2.7 млн. дози са неизползвани до момента.



Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (185)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1293 Любопитно

    Който го е страх да не сложи короната, да се ваксинира.

    Елементарно, Уотсън!

    Апокалипсисът апокалиптичен
  2. 2 Профил на Petio Petkov
    Petio Petkov
    Рейтинг: 48 Неутрално

    В крайна сметка главният въпрос е колко хора са останали в България, за да изчисляваме процент починали и процент ваксинирани. За Великобритания се смяташе, че емигрантите ни са 200 000, а се оказа, че подалите молби за уседналост са 301 000. В Турция има над 350 000 българи, за Германия се твърди, че са около 500 000. Най-достоверна, според източника (МВнР - отговор на български сайт от Чикаго), е цифрата 2,5 милиона български емигранти, които живеят, лекуват се и се ваксинират в приелите ги държави. В държавата са останали не повече от 4,5 милиона българи. За Габрово знам със сигурност, че от около 100 000 вече са под 40 000. Окръжни центрове като Видин са слезли под нивото на Павликени и Полски Тръмбеш. През миналата година според НСИ София е намаляла с 20 000. От всичко казано дотук с 1 милион с две дози сме с около 30% по-добре като процент, което пак е недостатъчно. С 30% сме по-зле като ковид смъртност, което май ни поставя твърдо на първо място в Европа и света. Заради втория показател при изчисляването на процента ваксинирани са изключени емигрантите ни. А би трябвало или да се прибавят ваксинираните от тях, или да се дели на реалния брой хора в държавата.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на skw42563365
    skw42563365
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    Златина Захирева много си писала, ние чак толкова не четем в Дневник, ние всичко знаем преди да си го писала. Намали малко на 3-4 реда да може да се чете за 15 секунди.

  5. 5 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    Който го е страх да не сложи короната, да се ваксинира.Елементарно, Уотсън!
    —цитат от коментар 1 на БМЗ


    Или да спазва стриктно Мерките!

    Трябва да вярваме на науката ..

  6. 6 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2546 Неутрално

    > "Най-силният аргумент в подкрепа на ваксинацията е,
    > че от 2 млн. ваксинирани хора няма смъртен случай", казва
    > служебният министър.

    Ясно, вече имаме 2 милиона безсмъртни.

    Останалите 4 милиона ще трябва да се напрегнат да запълват квотата от 300 човека дето си заминават среднодневно.

    કટાક્ષ
  7. 7 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2546 Неутрално

    До коментар [#2] от "Petio Petkov":

    > С 30% сме по-зле като ковид смъртност, което май ни
    > поставя твърдо на първо място в Европа

    Що, по не-ковид смъртност как сме ?

    કટાક્ષ
  8. 8 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 370 Любопитно

    [quote#5:"sim4o"][/quote]

    Дистанция 2 метра при полов акт ,да?И вяра,че Ваксината те прави свободен?🐵

    Много съм прост
  9. 9 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2546 Неутрално

    До коментар [#2] от "Petio Petkov":

    > С 30% сме по-зле като ковид смъртност, което май ни
    > поставя твърдо на първо място в Европа

    Фигура 1. България има втората най-ниска очаквана продължителност на живота сред
    държавите от ЕС

    State of Health in the EU / България / Здравен профил / за страната 2017
    https://ec.europa.eu/health/sites/health/files/state/docs/chp_bulgaria_bulgarian.pdf


    И каква е разликата ?

    કટાક્ષ
  10. 10 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    “ …Ангелов с обяснението, че дори и след "първата игра" (по лекарския жаргон) човек придобива известен имунитет”

    Един лаф от Люлин по време на хероиновата епидемия през 90-те: Първите две игли са безплатни.

  11. 11 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2546 Неутрално

    До коментар [#2] от "Petio Petkov":

    > А би трябвало или да се прибавят ваксинираните от тях,
    > или да се дели на реалния брой хора в държавата.

    Ти търсиш някакви аритметични зависимости в пропагандни данни. Няма как да се получи.

    કટાક્ષ
  12. 12 Профил на makemydayy
    makemydayy
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    3/4 от заболелите от COVID в щата Масачузет са били ваксинирани...
    Ми това е...
    Без коментар.

  13. 13 Профил на makemydayy
    makemydayy
    Рейтинг: 1191 Неутрално
  14. 14 Профил на skw42563365
    skw42563365
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    Браво на Китай. Ограничи заразата с изключителни мерки. Бързо лесно.

    Дано мине лошото време и наводненията в любимият ми Китай. Каква хубва държава с хубави хора.

  15. 15 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    [quote#5:"sim4o"]
    —цитат от коментар 8 на Контрол на съзнанието
    Дистанция 2 метра при полов акт ,да?И вяра,че Ваксината те прави свободен?🐵[/quote]

    Иначе как?

    Видя ли в Калофер ??

  16. 16 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    До коментар [#14] от "skw42563365":

    Само дето нито беше бързо, нито беше лесно, нито пък нещо се получи. В Ухан в началото направо зазиждаха хората в апартаментите им и ги оставяха да умрат. Разбира се китайските комунисти даваха някакви измислени данни за смъртността.
    А и сега пак се връща като бумеранг в Китай заразата (ако въобще някога си е тръгвала).

    ДБ=БКП
  17. 17 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2546 Неутрално

    До коментар [#12] от "makemydayy":

    > 3/4 от заболелите от COVID в щата Масачузет са били ваксинирани.

    Не че нещо, ама ако 100% от населението в България се ваксинира, 100% от заболелите от COVID в България ще са били ваксинирани.

    કટાક્ષ
  18. 18 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    Браво на Китай. Ограничи заразата с изключителни мерки. Бързо лесно .
    —цитат от коментар 14 на skw42563365


    Така се прави - Мерки !

    Що се не вярва на науката??

  19. 19 Профил на skw42563365
    skw42563365
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    До коментар [#16] от "anonimnii":

    Я па тоя се смяхме с китайската ми приятелка. Тя вика този добре ли е, аз и викам, не той е просто прост човек.

  20. 20 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 1816 Неутрално

    До коментар [#16] от "anonimnii":

    На Китай и Индия даже при добро желание никой не може да им хване бройките. Даже ККП. Така, че ще видим на разбора. В Индия поне предполагат, че досега са починали над 5 милиона от Ковид ама няма начин да ги хванат бройките.

  21. 21 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2546 Неутрално

    До коментар [#16] от "anonimnii":

    > В Ухан в началото направо зазиждаха хората в
    > апартаментите им и ги оставяха да умрат.

    Ти верно ли вярваш на тия филмчета дето ги пускаше китайската комунистическа партия ?

    А кажи сега след 18 месеца суматоха, на кои държави им се забави икономиката и кои дръпнаха напред? И защо ?

    કટાક્ષ
  22. 22 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2546 Неутрално

    До коментар [#20] от "Да вярваме на истината":

    > В Индия поне предполагат, че досега са починали над 5 милиона от Ковид

    Това с 'предполагат' е много яко.

    Аз пък предполагам че в Индия от Ковид за последните две години са починали над 57 милиона.

    કટાક્ષ
  23. 23 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    До коментар [#21] от "Ан Он":

    С неадекватни хора, които даже не могат да осмислят съвсем лесен текст не мога да комуникирам.
    Намерете си други неадекватни за да комуникирате с тях.

    ДБ=БКП
  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2546 Неутрално

    До коментар [#23] от "anonimnii":

    > С неадекватни хора, които даже не могат да осмислят
    > съвсем лесен текст не мога да комуникирам.

    Разбирам. Според мен трябва да преместиш тази дискусия в бг-мама, там ще намериш повече съмишленици.

    કટાક્ષ
  26. 26 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    До коментар [#24] от "skw42563365":

    Гугъл преводач ли ползваш?

  27. 27 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1999 Неутрално

    До коментар [#2] от "Petio Petkov":

    От думите на проф. Константинов българите в чужбина с право на глас са около милион

  28. 28 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Много посредствен анализ на Златина Захирева. 20 процента от всички хора над 60 години(над 2 милиона души) или по точно 16 процента в него момент бяха ваксинирани с поне една доза. А лъжите на Ангелов няма смисъл въобще да се коментират.

  29. 29 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    "хората със защита от болестта" ето това е въпросЪТ!!! Кои са тези хора? Имат ли имунитет преболедувалите и за колко време и срещу какви щамове? Имат ли имунитет ваксинираните и за колко време и срещу какви щамове? А на тези въпроси "великата" съвременна медицина няма отговор. От тук нататък....си чешат езиците и медици и политици и тормозят хората

  30. 30 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2164 Неутрално

    Ау, да, политиката. Която направи една фирма монополист, без да е ясно дали продуктът ѝ е по-добър. Спомняте ли си, госпожо, как най-голямото предимство на файзърите беше, че при мутация щели да препрограмират ваксината за броени дни? Де го?

    Иначе: ваксинирайте се! И стойте далеч от инфектирани, мисирки и политици.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  31. 31 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 370 Любопитно

    [quote#15:"sim4o"][/quote]

    В Калофер ,кво?
    Играха хоро с българското знаме,и не се сетиха да развеят едно от пъстроцветните!?
    И цял Калофер яко измря?🐵

    Много съм прост
  32. 32 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    Задължителното карантиниране, особено на т.нар. "контактни" на хора с положителен тест, доведе до това, че извън официалните сметки остана едно огромно мнозинство българи. При съмнение, че дори и при сигурност, че са заразени какъв им беше изборът? Да си направят ПСР и да обрекат себе си, че и близките си на домашен арест за 14 (а преди и повече) дни, или да си пасуват. Ходят си на работа и толкоз - в много случаи не по-малко здравословна мярка за битието им, отколкото раболепното подчинение на доста пресилени правила.
    И така - имате една огромна армия българи, които знаят, че са изкарали прословутия вирус. Тихо, с достойнство и със смелост. Те сега не еб@ват да се ваксинират. И много правилно. Тях никой не ги брои. А са най-здравата част от прословутия щит от 70-те %. Сега пък ще ги тероризират с рестрикции в правата им за това, че не искат да се бодат с нещо, което изобщо не им трябва....

  33. 33 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4125 Неутрално

    До коментар [#2] от "Petio Petkov":

    Много хубав коментар. Който разбрал, разбрал. Колкото за останалите...да щракат минусите😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  34. 34 Профил на Pomak
    Pomak
    Рейтинг: 690 Неутрално


    И да се ваксинираме, ще мрем яко, и тва е !!!!
    Няма лабаво. Представяте ли си колко газове отделят 8 милярда !!??? Ами 10 !!!??
    Ей заради това мрейки помагаме да се затвори Озоновата дупка. И понеже старците и болнавите отделят повече газове, редно е първо те.
    Мда

  35. 35 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3653 Любопитно

    Затова му казваме стъкмистика, а не - статистика. Първа доза, втора доза, еднократно боцкане?! Пълна каша с бройки и проценти..

  36. 36 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1483 Любопитно

    В БГ ваксинираните са...0. защото още няма никой с поставена трета доза.

    мурзилка
  37. 37 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3653 Неутрално

    До коментар [#2] от "Petio Petkov":

    Отделно, никой не знае, колко хора са починали ОТ ковид и, колко С ковид. Както и колко си отидоха заради неполучена лекарска помощ от хроничните заболявания, които са имали.

  38. 38 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3653 Весело

    До коментар [#3] от "Контрол на съзнанието":

    Стига, бе! Искаш да се конкурират с Дънкан Маклауд и да се гонят с мечове по улиците от скука?

  39. 39 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    “ Притиснат от неспирни протести, Париж редактира здравния пропуск”

    Статията е от Дир. Дневник и Политко втори ден изобщо не отразяват, че има протести.
    Има нещо гнило в щабния…

  40. 40 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3653 Неутрално

    До коментар [#15] от "sim4o":

    Кво стана с Калофер? Още ли ги горят с огнепръскачки, веднага след като излязат извън града? Има ли въобще останал жив човек там? Мутафчийски нъл казА, че "яко ша са мре"?

  41. 41 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3653 Весело

    До коментар [#25] от "Ан Он":

    👍👏

  42. 42 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3653 Неутрално

    До коментар [#32] от "inn":

    Тъй рече шефа (да не се бърка със Заратустра). А, СЗО предупреди да не се бърза с третата игла. Статия в Поглед. инфо преди два - три дена.

  43. 43 Профил на moominmamma
    moominmamma
    Рейтинг: 220 Неутрално

    Много добра и информативна статия, но и тъжна. Не мога да разбера, какво ни има, но подозирам, че пряко влияе на качеството ни на живот. Как е възможно да имаме толкова ниски нива на ваксинация?

  44. 44 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 1943 Разстроено

    Който избира цветовете за графиките
    или е далтонист,
    или нарочно иска всеки да установи колко са Хай-Тек графиките че позволяват да изключваш цвят по цвят от легендата под графиката,
    или му се е тая. 😀
    https://caramella-online.com/polezno/67-kak-pravilno-da-si-igraesh-s-cvetovete-osnovn

  45. 45 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1586 Весело

    До коментар [#32] от "inn":

    Най устойчивата защита е след прекарване на вируса :)) Ваксината има неочаквани странични ефекти като подсилване на заразността на някои щамове, принудени да работят на 300%, за да оцелеят и в резултат са заразни, колкото дребната шарка :)))))

    По дефиниция, ваксината те защитава от заразяване... Това не е ваксина в стандартния смисъл на думата, просто звучи по хубаво така и маркетинговия отбор си знае работата :))) Което ако почнат да падат всички, ще доведе до недоверие към иначе сравнително безопасни и нужни ваксини за болести, които са по страшни от потенциалните странични ефекти :)))

  46. 46 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#2] от "Petio Petkov":

    Стига си лъгал . То по данни от България - 250 000 имигранти има в Испания . Според испанските власти - под 110 000 . А и тия имигранти , се местят . Един и същи човек има регистрации в три държави . Бях три години в Испания и знам какво говоря . Масово имат документи от Испания Германия и Англия да речем .

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  47. 47 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    До коментар [#2] от "Petio Petkov":Отделно, никой не знае, колко хора са починали ОТ ковид и, колко С ковид. Както и колко си отидоха заради неполучена лекарска помощ от хроничните заболявания, които са имали.
    —цитат от коментар 37 на Vlado Nikolov


    Статистиката знае :)

    https://www.nsi.bg/bg/content/18121/basic-page/умирания-в-българия-по-седмици

    Всичкото над нормалното го слагаш в сметката на ковид. При първата вълна (миналата година март-май) нямаме повишена смъртност. Което значи, че от недолекуване заради затворени/претъпкани болници почти няма починали. Щото тогава беше най-голямото затваряне, а няма повишена смъртност. Повишената смъртност съвпада абсолютно точно с вълните от ковид. Ако имаше починали и от други причини съвпадението нямаше да е толкова пълно.

  48. 48 Профил на probba
    probba
    Рейтинг: 655 Неутрално

    "хората със защита от болестта" ето това е въпросЪТ!!! Кои са тези хора? Имат ли имунитет преболедувалите и за колко време и срещу какви щамове? Имат ли имунитет ваксинираните и за колко време и срещу какви щамове? А на тези въпроси "великата" съвременна медицина няма отговор. От тук нататък....си чешат езиците и медици и политици и тормозят хората
    —цитат от коментар 29 на uq


    Съвременната медицина може да се справи с Ковид , така както се справи и с другите респираторни вируси с ваксини или без, например т.нар. грип - никак. Нещата ще затихнат от само себе си. У нас, доста хора го изкараха, и нещата вече са поприключили. За съжаление, политиците и някои "медици" още в самото начало видяха златна мина в това и ще "копат" докато могат. Това са безскрупулни типове, на които последната им грижа са здравето и живота на хората, странно как още има такива, които да им се вързват.

  49. 49 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2010 Любопитно

    До коментар [#15] от "sim4o":


    Дистанция 2 метра при полов акт ,да?И вяра,че Ваксината те прави свободен?🐵
    —цитат от коментар 15 на sim4o


    Иначе как?

    Видя ли в Калофер ??[/quote]



    Може ли да ни осведомите,
    какво толкова се е случило във Калофер?!?
    Най-малко двеста пъти сте го написали!
    Та дайте да го видим.

  50. 50 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    [quote#15:"sim4o"]
    —цитат от коментар 31 на Контрол на съзнанието
    В Калофер ,кво?Играха хоро с българското знаме,и не се сетиха да развеят едно от пъстроцветните!?И цял Калофер яко измря?🐵[/quote]

    Хак им е..

    Не вярват на науката !

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  52. 52 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#15] от "sim4o": какво толкова се е случило във Калофер?!?
    Най-малко двеста пъти сте го написали!
    —цитат от коментар 49 на vagabond66


    Заслужава 100 000 пъти да се напише..

    Защото Ганьо е недисциплиниран .. дано се стресне !

    А сравни с Бургас:

    ---------------------
    "Всички пейки в Борисовата градинка в ж.к.”Възраждане” в Бургас, парк „Света Троица” в ж.к.”Славейков” и парк „Славейков” днес бяха вдигнати.

    Това е поредна мярка, която се предприема срещу разпространението на пандемията коронавирус, а заповедта за временното премахване е на кмета на града Димитър Николов, който е началник на Общинския кризисен щаб и като такъв показа, че няма да прави компромиси, а ще прилага строга, почти фанатична дисциплина, за да предпази Бургас от силно заразното заболяване.

    В града контролът е изключително затегнат, а организацията може би най-добрата в страната..."
    -------------------

    Спасяваме човешки живот, срещу коварния Ковид!

    Бургас и Калофер - два свята, единият е излишен !

  53. 53 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#15] от "sim4o":

    какво толкова се е случило във Калофер?!?
    Най-малко двеста пъти сте го написали!
    —цитат от коментар 49 на vagabond66


    А за заразната лъжица , за глобите по 5000 на който ходи в планина и за Джордж Флойд съм писал поне по 500 пъти..

    Но уви , не лови дикиш ..

    Теа не вярват на науката ..

    Ганьо ги научава нещата по трудният начин..

  54. 54 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    До коментар [#46] от "Петър Петров":

    Докато беше в Испания на българската ти лична карта какво пишеше под адрес? Адреса ти в Испания или в БГ?

    Може и в 15 държави да си “регистриран”, но ако настоящия ти адрес е български влизаш в прословутите 7 милиона, независимо къде живееш в момента.

    Бил съм в Мадрид - град с 3м население. Стори ми се в пъти по-голям и гъсто населен от “двумилионна” София. Валенсия (0,8М) ми се стори най-близка като габарити до нашата столица.

    По мое скромно мнение в България живеят под 6 М
    души.


    “Стига си лъгал . То по данни от България - 250 000 имигранти има в Испания . Според испанските власти - под 110 000 . А и тия имигранти , се местят . Един и същи човек има регистрации в три държави . Бях три години в Испания и знам какво говоря . Масово имат документи от Испания Германия и Англия да речем .”

  55. 55 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    До коментар [#32] от "inn":Най устойчивата защита е след прекарване на вируса :)) Ваксината има неочаквани странични ефекти като подсилване на заразността на някои щамове, принудени да работят на 300%, за да оцелеят и в резултат са заразни, колкото дребната шарка :)))))По дефиниция, ваксината те защитава от заразяване... Това не е ваксина в стандартния смисъл на думата, просто звучи по хубаво така и маркетинговия отбор си знае работата :))) Което ако почнат да падат всички, ще доведе до недоверие към иначе сравнително безопасни и нужни ваксини за болести, които са по страшни от потенциалните странични ефекти :)))
    —цитат от коментар 45 на Ramon Asvalda


    Пълни глупости.

    Има ваксини, които те предпазват от заразяване, но има и ваксини, които те предпазват от тежко протичане на болестта.

    В конкретния случай вируса влиза в носоглътката и се размножава. Там никой не му пречи. Ваксината почва да действа когато вируса влезе в кръвообращението. И целта е да го неутрализира преди той да е заразил други клетки из разни важни органи като белия дроб - което води до пневмония.

  56. 56 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2010 Весело

    До коментар [#52] от "sim4o":


    Заслужава 100 000 пъти да се напише..

    Защото Ганьо е недисциплиниран .. дано се стресне !

    А сравни с Бургас:

    ---------------------
    "Всички пейки в Борисовата градинка в ж.к.”Възраждане” в Бургас, парк „Света Троица” в ж.к.”Славейков” и парк „Славейков” днес бяха вдигнати.

    Това е поредна мярка, която се предприема срещу разпространението на пандемията коронавирус, а заповедта за временното премахване е на кмета на града Димитър Николов, който е началник на Общинския кризисен щаб и като такъв показа, че няма да прави компромиси, а ще прилага строга, почти фанатична дисциплина, за да предпази Бургас от силно заразното заболяване.

    В града контролът е изключително затегнат, а организацията може би най-добрата в страната..."
    -------------------

    Спасяваме човешки живот, срещу коварния Ковид!

    Бургас и Калофер - два свята, единият е излишен !
    —цитат от коментар 52 на sim4o




    Така е, само дето и 200 000 пъти да го напишете,
    пак не става ясно, защо само Калофер е излишен?!?


    Помнете Калофер!!!

  57. 57 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#54] от "dwr30648311":

    Явно само си минавал покрай Испания . Има отделен документ с регистрация в кметсвото . И мадрид е 6.5 милиона . Не е 3.5 3.5 е само столицата , без околнит градчета по 200 000 жители във всеки . И ти си почивал там.Аз съм работил .

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  58. 58 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1846 Неутрално

    До коментар [#2] от "Petio Petkov":

    Ето това е ТЪЖНАТА СТАТИСТИКА.
    Живеем във време в което депутатите са повече от населението

  59. 59 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 370 Разстроено

    До коментар [#15] от "sim4o":
    —цитат от коментар 49 на vagabond66


    В Калофер са го изнасилили Симчо,щото не се фанал на хорото.😢

    Много съм прост
  60. 60 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2010 Весело

    До коментар [#51] от "Pomak":


    Накрая ще излезне, че не работата а ваксината ни прави свободни. Мда
    —цитат от коментар 51 на Pomak


    В момента въобще не излиза така!
    И ваксината не ви прави свободен!

  61. 61 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    .. има и ваксини, които те предпазват от тежко протичане на болестта. ..
    —цитат от коментар 55 на realguru


    При Ковид, Бако НЯМА ЛЕКО..

    "Леко интериорен", а?

    Да, ама не ..

    Генерал-майор Мутафчийски каза , още преди много време :

    " Дори и да го прекараш съвсем леко - не може да нямаш след това дългосрочни, тежки поражения .. Ковид-19, Бро.. било "леко грипче" , а? .."

    Но Ганьо не вярва на науката ..

    "Бе аз ще го изкарам леко.. боцнал съм се.."

    Да, ама то "леко" няма ..

    Нали Мутафчийски ни предупреди !

  62. 62 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    До коментар [#47] от "realguru":

    Не съм съгласен.
    По твоята логика, завишения брой самоубийства, убийства и жертви на отказания планов прием в болница трябва да се пишат в ковид сметката.

    Ама от “мерките” никой не умрял до сега, нали? :)

    Статистиката знае :)

    https://www.nsi.bg/bg/content/18121/basic-page/умирания-в-българия-по-седмици

    Всичкото над нормалното го слагаш в сметката на ковид.

  63. 63 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#52] от "sim4o":
    Така е, само дето и 200 000 пъти да го напишете,
    пак не става ясно, защо само Калофер е излишен?!?
    —цитат от коментар 56 на vagabond66


    Или Бургас е излишен .. с теа изкъртени пейки?????

    Какво ли е?

    Ганьо му е щироко, около врата - щото е недисциплиниран и не вярва на науката ..

  64. 64 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2010 Весело

    До коментар [#53] от "sim4o":


    А за заразната лъжица , за глобите по 5000 на който ходи в планина и за Джордж Флойд съм писал поне по 500 пъти..

    Но уви , не лови дикиш ..

    Теа не вярват на науката ..

    Ганьо ги научава нещата по трудният начин..
    —цитат от коментар 53 на sim4o



    Мани ги тия!
    Помни Калофер!!!

  65. 65 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 370 Любопитно

    До коментар [#52] от "sim4o":
    —цитат от коментар 56 на vagabond66


    Не е важно колко са яко измрелите,ВАЖНОТО Е кой брои труповете!☠☠☠

    Много съм прост
  66. 66 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    В Калофер са го изнасилили Симчо,щото не се фанал на хорото.
    —цитат от коментар 59 на Контрол на съзнанието


    Бе майка ти видях, нанякъде да я водят .. ама не казвам нищо..


    Поздрави

  67. 67 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 370 Неутрално

    По здрави ,Симчо.🥳

    Много съм прост
  68. 68 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    За да разберете, какво се случва с ваксините, прочетете договорите на Модерна и Пфайзер с Европейския съюз. Обърнете внимание на клаузата за Осовобждаване от отговорност, примерно за Модерна страници 33-35 от договора.

  69. 69 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    По твоята логика, завишения брой самоубийства, убийства и жертви на отказания планов прием в болница трябва да се пишат в ковид сметката. Ама от “мерките” никой не умрял до сега, нали?
    —цитат от коментар 62 на dwr30648311


    Покрай първите Мерки, трафикът беше станал мизерен ..

    Та все някой, днес живее благодарение на Мерките и благодарение на това, че не е станало пътно произшествие, дето иначе щеше да го убие..

    Та животът е сложен ..

    Циганите, дето къртиха пейки с помощта на "Хилти" - изкараха някой лев .. кафеджии - фалираха..


    То всичко е преплетено ..

  70. 70 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 5510 Неутрално

    Вчера в един чат едно момче от Шотландия сподели, че се е заразил, а е ваксиниран, 6 седмици след втората доза на Астра Зенека.

  71. 71 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    По здрави ,Симчо.🥳
    —цитат от коментар 67 на Контрол на съзнанието


    С Мерките ка щяло, как няма да сме здрави ..

  72. 72 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    До коментар [#57] от "Петър Петров":

    Прав си, само съм бил в Испания на почивка няколко пъти.
    И като се регистрираш в Испанското кметство, те се обаждат в България на МВР да ти сменят настоящия адрес ли? Като се прибра беше ли отразен в личната ти карта?

    Признавам и че не съм ходил по предградията на Мадрид. Впечетленията ми само и единствено от градската част, за която и двамата сме съгласни, че е 3м и изглежда в пъти по-голяма от София.

  73. 73 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 370 Разстроено

    [quote#63:"sim4o"][/quote]

    Помни Килифарево и Калифорния!☠☠☠😢

    Много съм прост
  74. 74 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 1846 Неутрално

    С мерки/ без мерки мрем яко!
    …с по около 50 000-60 000 годишно…

  75. 75 Профил на amanotwas
    amanotwas
    Рейтинг: 852 Неутрално

    До коментар [#49] от "vagabond66":

    64-та Стрямска бригада още е разположена около Калофер и стрелят на месо по кучета и котки, които се опитват да се измъкнат от този призрачен град,
    Там не останаха хора - само кучета и котки, и хлебарки евентуално.
    Хората измряха след злополучното хоро на Йорданов ден.
    та това е...

  76. 76 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2519 Весело

    Слагайте КПП на есен и който не е в системата, в братството на ваксинираните, в новото общество, той да си седи дома, като аутсайдер.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  77. 77 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 5510 Неутрално

    До коментар [#76] от "Consumer":

    Повечето се ваксинират, за да излязат в чужбина, иначе на всяка граница тест по 25 евро.

  78. 78 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    Слагайте КПП на есен и който не е в системата, в братството на ваксинираните, в новото общество, той да си седи дома, като аутсайдер.
    —цитат от коментар 76 на Consumer


    Отдавна го говорим ..

    Който не е ваксиниран - няма как да иде на работа, а заплатата му върви ..

    Ама не го правят ..

  79. 79 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 5510 Неутрално

    Мерси за коментарите, страхотни сте!

  80. 80 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#72] от "dwr30648311":

    В началото като си на непознато място всичко ти изглежда огромно . Така беше и с мене . В началото - 2018 година,Мадрид ми се струваше огромен . После се хванах към една транспортна фирма и изведнъж взе да отеснява и да ми става познат.тук съм пил кафе,там съм закусвал ... А и Мадрид с околностите - от другите области , минава 8 милиона . И има нещо много важно - час пик там е ужасен.Всичко се изсипва на пътищата , метрото влаковете ... Но и София не е малка . Ако сложиме Своге Елин Пелин Перник и Котинброд,не е никак малка .

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  81. 81 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2010 Весело

    До коментар [#75] от "amanotwas":


    До коментар [#49] от "vagabond66":64-та Стрямска бригада още е разположена около Калофер и стрелят на месо по кучета и котки, които се опитват да се измъкнат от този призрачен град,Там не останаха хора - само кучета и котки, и хлебарки евентуално.Хората измряха след злополучното хоро на Йорданов ден.та това е...
    —цитат от коментар 75 на amanotwas


    Сега ми е ясно.
    Благодаря!

  82. 82 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2519 Весело

    До коментар [#78] от "sim4o":

    За заплатата не знам, но обходния му лист може да го изпревари.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  83. 83 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#47] от "realguru":

    Нищо подобно. От Март до Ноември 2020 г. данните на НСИ категорично доказват, че в България няма епидемия. Няма епидемия, но върхушката от компрадорски сикофанти наложи напълно неопрадан локдаун, който доведе до катастрофа и без друго съсипаната здравна система. В резултат на тази катастрофа истинските смъртоносни болести бяха занемарени, което се отрази в невиждано увеличение на общата смъртност, когато времето се поразвали през Ноември. Смъртността от истински болести, не от ковид, избухна за кратък период в края на Ноември и началото на Декември, изчезвайки към края на годината, за да се повтори за кратко някъде в края на Януари т.г. В момента общата смъртност е напълно в нормите за последните години. Подобно отсъствие на епидемия се наблюдаваше в основните континентални страни на Европа, да не говорим за 41 щата на САЩ. Изключение бяха периферните европейски страни (с изключение на Гърция, където нямаше никакви белези на епидемия). В Италия, където населението по традиция се ваксинира срещу грип (над 80%), се появи значителен пик в смъртността, за разлика от България, където само няколко процента се ваксинират. Това, което предстои при разваляне на времето и настъпване на грипния сезон през есента, е отново занемарените опасни, наистина смъртоносни болести, да предизвикат масова смъртност, като към нея ще се добави и смъртността, дължаща се на ваксините, които отслвабват съпротивителните сили. Ето защо, трябва да се настоява, при всяко съобщение за смърт да се заявява открито ваксиниран ли е бил отишлият си. Лъжите и манипулациите един ден ще излязат наяве, но защо да не се предотврати този геноцид? Между другото, единственият начин за борба е да се заведат class action lawsuits за, най-малко, стотици милиарди долари, срещу виновниците за това престъпление срещу човечеството. Такива дела са по силите само на държавата и, ако управниците наши имат поне малко съвест, би трябвало без забавяне да започнат такива дела в съдилищата най-вече в Люксембург, а и тези в Страсбург и Хага.

  84. 84 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2010 Весело

    До коментар [#76] от "Consumer":


    Слагайте КПП на есен и който не е в системата, в братството на ваксинираните, в новото общество, той да си седи дома, като аутсайдер.
    —цитат от коментар 76 на Consumer


    Те КПП-тата и сега ги има по летища и граници.
    Само, където при тях не те бръснат дали си
    с ваксина, колко пъти си си я бил или пък нямаш!

  85. 85 Профил на Krasimir Trapchev
    Krasimir Trapchev
    Рейтинг: 66 Неутрално

    До коментар [#12] от "makemydayy":

    Интересно защо четеш само половината новина. В проучването, за което говориш, изводът е Vaccines save lives.

    Толкова ли е трудно да потърсиш източника на един слух и после д аго прочетеш? Не за друго, за да си формираш истинско твое мнение. Аз съм ваксиниран, днес е последния ден от карантината ми и мога да кажа, че го изкарах за един ден със леки симптоми - оттогава просто чакам да минат дните в карантина, за да не заразя някого.

    https://www.washingtonpost.com/health/2021/07/30/provincetown-covid-outbreak-vaccinated/

    Scientists said the Provincetown outbreak and other recent data on breakthrough infections make clear that vaccines offer significant protection, as they were designed to, against severe illness and death but do not offer blanket protection against any chance of infection. Only a handful of people in the outbreak were hospitalized.

  86. 86 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 2138 Любопитно

    До коментар [#20] от "Да вярваме на истината":> В Индия поне предполагат, че досега са починали над 5 милиона от Ковид Това с 'предполагат' е много яко. Аз пък предполагам че в Индия от Ковид за последните две години са починали над 57 милиона.
    —цитат от коментар 22 на Ан Он


    :) По време на свинския грип се заговори за Испанския грип и тогава в пространството се носеха едни стряскащи числа от порядъка на стотици хиляди починали само в Европа. После стана милиони. В един ТЕД Ток (2017 г.) Бил Гейтс даже посочи аточната бройка 33,565,533
    Само за 2 години жертвите на испанския грип станаха 50 милиона в момента вече се говори за че даже май били 100 милиона


    https://www.ted.com/talks/bill_gates_the_next_outbreak_we_re_not_ready?language=dz #t-286615 малко след 4-тата минута

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  87. 87 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2010 Весело

    До коментар [#78] от "sim4o":


    Отдавна го говорим ..

    Който не е ваксиниран - няма как да иде на работа, а заплатата му върви ..

    Ама не го правят ..
    —цитат от коментар 78 на sim4o



    На мен много ми се ще,
    ваксиниран или не да си стоя в къщи
    и заплатата ми да върви!
    Ама само покрай този номер Британия затъна
    със само два трилиона паунда!
    Не знам още колко може да се затъва,
    ама взеха да говорят за зануляване!
    Ама пък и какво да се прави навън?
    Е във Бургас няма пейки и парковете са затворени.
    Всички под домашен арест- му е майката!
    Помни Калофер!

  88. 88 Профил на Krasimir Trapchev
    Krasimir Trapchev
    Рейтинг: 66 Неутрално

    До коментар [#70] от "Тsonkooo":

    Отдавна се говори, че ваксините предпазват от тежко заболяване и хоспитализация и тази си цел те изпълняват много добре..

    Вярно е, че аксинирани хора се заразяват с новия вариант. Аз например също - днес ми изтича последния ден от карантината, ваксиниран съм с Астра - втора доза на 31.05.21. Разликата е, че не разбрах, че съм го карал - мина за ден със средни или леки симптоми. А неваксиниран човек обикновено го кара две седмици с тежки симптоми. Ако не дай боже има и хронични заболявания или такива, за които не знае - може наистина нещата да отидат в лоша посока.

    Наистина цари тотална дезинформация и мисинформация - очевидно повечето хора са информирани или от дийп фейк, или въобще не са информирани.

  89. 89 Профил на Kiril Mitov
    Kiril Mitov
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Интересно защо четеш само половината новина. В проучването, за което говориш, изводът е Vaccines save lives.
    —цитат от коментар 85 на Krasimir Trapchev

    Защото е трол. Безсмислено е да си говориш с него.

  90. 90 Профил на Облако в Штанах
    Облако в Штанах
    Рейтинг: 368 Неутрално

    Задължителното карантиниране, особено на т.нар. "контактни" на хора с положителен тест, доведе до това, че извън официалните сметки остана едно огромно мнозинство българи. При съмнение, че дори и при сигурност, че са заразени какъв им беше изборът? Да си направят ПСР и да обрекат себе си, че и близките си на домашен арест за 14 (а преди и повече) дни, или да си пасуват. Ходят си на работа и толкоз - в много случаи не по-малко здравословна мярка за битието им, отколкото раболепното подчинение на доста пресилени правила. И така - имате една огромна армия българи, които знаят, че са изкарали прословутия вирус. Тихо, с достойнство и със смелост. Те сега не еб@ват да се ваксинират. И много правилно. Тях никой не ги брои. А са най-здравата част от прословутия щит от 70-те %. Сега пък ще ги тероризират с рестрикции в правата им за това, че не искат да се бодат с нещо, което изобщо не им трябва....
    —цитат от коментар 32 на inn


    +++++++++++++++++
    Потвърждавам абсолютно - и аз съм един от тези хора!

  91. 91 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2519 Любопитно

    До коментар [#87] от "vagabond66":

    Не знам дали знаете какво са заключени нарове (от казармата), та в Бургас ще монтират разгъващи се пейки с qr четец.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  92. 92 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#78] от "sim4o":За заплатата не знам, но обходния му лист може да го изпревари.
    —цитат от коментар 82 на Consumer


    По подобен начин се опита да постъпи ковидистът Путин ..

    Нали знаеш, че той яко напъва за задължителни ваксини..
    И се получиха казуси в московското метро..

    -----------------
    .."Обязательная вакцинация, отстранение от работы непривитых сотрудников: экспертная оценка .."
    ------------------

    Оказа се , че профсъюзите поеха съдебните дела и почнаха да ги печелят, едно по едно ..

    Съдилищата масово решават, против работодателя..

    --------------------
    .."В итоге в настоящий момент отсутствие прививки от коронавирусной инфекции не может повлечь за собой правовых последствий для работников .."
    -------------------

    А който работодател непременно иска да изпълни постановлението за задължителна ваксина на Кремъл - се бърка за заплата на наетия служител..

    Като иска да го освобождава- заплата, докато тоя си намери друга работа - но не повече от шест месеца ..

    НИТО ЕДНА ФИРМА не пое такива харчове, а някои се обърнаха с искове, към държавния бюджет..

    Не вярвам в ЕС и в България , да стане другояче ..

    Като искат, работодателите да си махат сътрудниците- ОК .. пари за обезщетенията - и да действат !

  93. 93 Профил на Pomak
    Pomak
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Всички знаем , че сме прекалено много хора на Земята.
    Всякагодина се ,,ражда,, една нова Германия. 70-80 милиона отгоре. На всеки 10-15 год. по милярд отгоре.
    Тази загриженост за старците и болнавите ми се вижда много съмнителна.
    Със други думи, зад тази загриженост се изтребва ненужният матрял. Така мисла.
    Мда

  94. 94 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    До коментар [#77] от "Тsonkooo":

    Колега, хората започнаха да се сертифицират от началото на годината, а сега сме Август.

    Ти в кои държави пътува без да ти искат нито един тест (на влизане, от авикомпанията или на връщане в България) понеже си сертифициран?

    За Гърция антигенен за 27 лв (повече плащам за Синя Зона месечно).

    Следваща дестинация: Албания - небетонирана природа, никакви мерки, никакви тестове, транзитно преминаване без тест през Сърбия и Македония.

    “Повечето се ваксинират, за да излязат в чужбина, иначе на всяка граница тест по 25 евро.”

  95. 95 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#78] от "sim4o":
    На мен много ми се ще,
    ваксиниран или не да си стоя в къщи
    и заплатата ми да върви!
    Ама само покрай този номер Британия затъна
    със само два трилиона паунда!
    Не знам още колко може да се затъва,
    ама взеха да говорят за зануляване!
    —цитат от коментар 87 на vagabond66



    Ми печелят съдебните дела - работодателят им плаща, за недопускане до работа ..

    Ярък пример е Москва с метрото ..
    Първоначално, неваксинираните ги уволняваха, после взеха да ги "отстраняват" и да не им дават заплата .. но съдилищата решиха .. заплата, работодателят дължи във всеки случай .. и Московския горсъвет се озъби ..

    Ще си гласуват актуализация на бюджета, ще платят на неваксинираните, не ги мисли ..

    Русия - вакстърския Мордор .. да си се оправят..

    Проблемът е в България - от къде пари, ако ограничим неваксинираните, да не ходят на работа???

    Колко милиарда от бюджета?????

  96. 96 Профил на Petia Nikolova
    Petia Nikolova
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Аз само минавам да питам, в кои дни и часове Мутафчийски ще оперира в МОЛ-а?

  97. 97 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    До коментар [#55] от "realguru":

    В конкретния случай вируса влиза в носоглътката и се размножава. Там никой не му пречи. Ваксината почва да действа когато вируса влезе в кръвообращението. И целта е да го неутрализира преди той да е заразил други клетки из разни важни органи като белия дроб - което води до пневмония.
    —цитат от коментар 55 на realguru


    С Гугъл всеки вече е медик. По необходимост белите петна се донагаждат за благозвучие с помощта на въображението. На мен например не ми е ясно това:
    "вируса влиза в носоглътката и се размножава". Носоглътката е анатомично (т.е. теоретично понятие, създадено с цел усвояване на медицинската професия), но вирусът се размножава не поради наличието на теоретичното понятие. Вирусът се размножа В КЛЕТКАТА и никога извън нея. Та като казваш "вируса влиза в носоглътката и се размножава" не казваш нищо друго освен, че вирусът се размножава В КЛЕТКИТЕ на лигавицата на дихателната система. Оттам-нататък само въображението ти може да донагласи теорията, която си споделил...

  98. 98 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Този геноцид ще продължи най-малко до midterm elections през Ноември 2022 г. Демократската пасмина, окупирала властта и държаща под контрола си световния информационен поток, има интерес да поддържа хаоса, за да лови в мътна вода рибата на властта и така да предотврати контрола на републиканската партия над двете камари на Конгреса. Ако републиканците поемат контрола над Конгреса, светът ще бъде спасен. Ако ли не, хаосът ще бъде продължен, чрез съчиняване на какви ли още не небивалици и варианти от гръцката азбука, за да препънат президентските избори през 2024 г. Трябва да е ясно също, че какъвто и контрол да придобият републиканците, гьобелсовата пропагандна машина на демократските превратажии е извънредно мощна глобално и атаките срещу разума и срещу науката ще продължат с пълна пара. Изходът, на първо време, са, както казах, масирани class action lawsuits за стотици милиарди и трилиони долари, заведени от осъзнали се държави. За това, разбира се, е нужна силна политическа воля, която засега не се задава на хоризонта и така няколкото бездарници-милиардери ще продължават да държат за заложници почти осемте милиарда жители на планетата.

  99. 99 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#78] от "sim4o":За заплатата не знам, но обходния му лист може да го изпревари.
    —цитат от коментар 82 на Consumer


    Слагайте минуси , ама това дело елементарно се печели в съда .. работодателят няма шанс и плаща ..

  100. 100 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2010 Любопитно

    До коментар [#91] от "Consumer":


    До коментар [#87] от "vagabond66":Не знам дали знаете какво са заключени нарове (от казармата), та в Бургас ще монтират разгъващи се пейки с qr четец.
    —цитат от коментар 91 на Consumer


    Браво!
    Напредват,
    а Васко - "кръпката" пееше,
    "Комунизмът си отива"!

    https://www.youtube.com/watch?v=mmKJoW9A8rM





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK