Зам.-кметът Ангел Джоргов: Ремонтът на трамвайна линия №5 изостава, но ще наваксаме

Строителите по ул. "Алабин" са се заели първо с тротоарите, трамвайните релси ще се поставят по-късно.,

© Велко Ангелов

Строителите по ул. "Алабин" са се заели първо с тротоарите, трамвайните релси ще се поставят по-късно.,



Ремонтът на основната трамвайна линия №5, който започна на 10 април и ще продължи две години, вече закъснява от графика. "Има леко изоставане заради дъждовете през май и юни, но ще наваксаме и преди зимата ще влезем в график", обеща днес зам.-кметът по строителството на София инж. Ангел Джоргов.


За 90 дни от началото на ремонта изоставането вече е с 40 дни според Андрей Зографски от "Спаси София". Той разговарял с представител на строителния надзор на ремонта, който потвърдил заключението.


В момента се работи усилено по трасето като се наливат бетонните основи за релсовия път при трамвайната спирка "Пирогов", посочи Джоргов.




По трасето на "петицата" по бул. "Цар Борис III" сега се работи при "Пирогов".

© Велко Ангелов

По трасето на "петицата" по бул. "Цар Борис III" сега се работи при "Пирогов".


По ул."Алабин" първо се обновяват тротоарите, а после - релсите


Досега по ул. "Алабин" са демонтирани единствено старите релси, като забавянето в този участък било заради непредвидени "инженерни мрежи" под земята при ул. "Княз Борис I", уточни инж.Джоргов. Това били стари секретни кабелни връзки между различни ведомства, според работници на обекта, които не били отразени в картите за инженерната инфраструктура в района. В близост са Съдебната палата и бивша сграда на МВР на ул."Лавеле".


"По ул. "Алабин" сега започнахме изграждане на тротоарите и до октомври-ноември пешеходната част ще бъде отворена", увери зам.-кметът. По план "те се работят "на парче", за да не се затварят за дълго време големи участъци от улицата, което е пагубно за търговските обекти, отбеляза Джоргов. Обръщалото на трамвай 5 зад Съдебната палата ще се ремонтира следващото лято.


За коли и трамваи ул. "Алабин" ще бъде отворена напролет


Трасето по ул. "Алабин" в пасажа от ул. "Лавеле" до площад "Македония" трябва да е готово до средата на март според фирмата изпълнител "ВДХ". Тя спечели обществената поръчка с ценова оферта от 40.5 млн.лева без ДДС за подмяна на 16 км релси от Съдебната палата до Княжево. "ВДХ" е новото име на "Водстрой 98", свързвана с Делян Пеевски.


Последният основен ремонт на трасето на трамвай 5 е през 1988 г. Оттогава са изпълнявани само текущи укрепвания на релсовия път, но амортизацията му предизвиква повреди на трамваите, а шумът вече е непоносим за живеещите по бул. "Цар Борис III".


Предвидено е купуването на 13 нови трамвайни мотриси от полската компания "Pesa" за 44.8 млн.лева. Те са нископодови и ще обслужват само трамвайната линия №5. Ремонтът на цялото трасе се извършва на два етапа - първият е до обръщалото в кв. "Бъкстон", а вторият - до Княжево, трябва да приключи през април 2023 г. Общата му стойност е 115.24 млн. лева като преобладаващата част са осигурени по ОП "Региони в растеж" 2014-2020.


Бул. "Тодор Каблешков" ще е готов в края на август


До края на август ще бъде пуснато за движение и северното платно на бул. "Тодор Каблешков", което се ремонтира в участъка от ул. "Луи Айер" до бул. "България". През септември ще продължи работата по тротоарите като пешеходците временно ще се движат по велоалеите на разширения булевард, обясни инж. Джоргов.

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4749 Неутрално

    Без да се работи няма как да стане другарю Джоргов. НЯМА да наваксате и качеството ПАК ЩЕ Е ТРАГИЧНО защото пак ще претупате работата и ще си оставите ръцете!!!
    ОСТАВКА!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Птоломей Едно
    Птоломей Едно
    Рейтинг: 220 Неутрално

    Сефте, корумпирани некадърници....

    люта цензура се шири в Дневник, прокопи пак се точи на властта
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4749 Неутрално

    Помнят ли софиянци колко дни е валяло това лято до момента в София и по колко часа? Защото ако вали сутрин нищо не пречи да се работи после поне 5-6 часа. Защото и за тези дни плащаме надници като за пълен работен ден.
    Сиреч стимулът им да работят в такива дни е равен на 0!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1937 Неутрално

    Надявам се да го направят качествено и в срок. Обектът е достатъчно сложен.

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4749 Неутрално

    До коментар [#2] от "Птоломей Едно":

    Гарантирано от ГЕРБ и ТРЕИС!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 661 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Всичко е наред, има причини за забавянето на ремонта, но защо работниците липсват от обекта?

  7. 7 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1241 Весело

    2 години за една абсолютно права, не особено дълга отсечка, на която трябва само да се сложат едни релси!
    Изумително!
    Но не, чакайте, има още - даже ще просрочим 2-те години!

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4749 Неутрално

    До коментар [#6] от "ikar_01":

    Ти кажи. Защото работници наистина няма както е видно и от снимките. Има само като дойде другарката и телевизиите снимат. Гробарски масовки и шменти капели.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на filofob
    filofob
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    Когато са строили цялото трасе в края на 19 в им е трябвало една година. Тогава ни дъжд, ни сняг е имало явно. Сега въпреки новите технологии и машините(две фадроми на цялото трасе) ще по план две години и вече изостават. А есента като завали дъжд, а зимата сняг? Изобщо ако успеят в рамките на три години да сколасат ще е чудо. Ама като знаем какъв опит има фЪндъкова в подобни обекти, очаквам новото трасе да е неравно и опасно и да се наложи ремонт на ремонта за поне още една година. Работа да има-по герберски.
    По цялото трасе не съм видял повече от 10 души да работят и то само на площад Македония. Те хората за толкова време метро строят. А в същото време заместващият автобус 5тм, който са се постарали да пускат с интервала на трамваите и другите автобуси, които са по Борис, освен че замърсяват повече въздуха генерират и по-големи разходи за дизел и съответно загуби за градски транспорт.

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4749 Неутрално

    До коментар [#4] от "stedim":

    Минаваш ли понякога оттам пеша?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на filofob
    filofob
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    Надявам се да го направят качествено и в срок. Обектът е достатъчно сложен.
    —цитат от коментар 4 на stedim


    Сложен ще е като го правят с десетина работници и два челни товарача. А ония ден видях и един валяк, ура! Минавам трасето всеки ден и освен на кръстовището на Ботев и след Пирогов и то не винаги, на обекта цари пълно спокойствие.

  12. 12 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3859 Неутрално

    "Зам.-кметът Ангел Джоргов: Ремонтът на трамвайна линия №5 изостава, но ще наваксаме"

    Може да закъснява, но за сметка на това ще се оскъпи!"Гарантирано от ГЕРБ"!

  13. 13 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3859 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#2] от "Птоломей Едно":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Жълтите калинки още дълго ще стоят на власт и ще "усвояват" каквото могат и колкото могат!

  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4749 Неутрално

    До коментар [#11] от "filofob":

    Преди няколко дни се загледах по вече монтираните релси. Ужасих се от геометрията им. Чудесно се вижда откъм Руски паметник.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1424 Весело

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    На смъртното си легло, кмета ще се вайка, как съжалява за едно и едно единствено нещо в живота...

    Че не е говорил достатъчно за ГЕРБ, но в последния момент ще се осъзнае и ще се огледа и ще види голямото семейство около него и всички, които ще наследят неговата тежест и страст и как дори той да си замине, за ГЕРБ ще продължи да се говори поколения наред, пламъка не ще огасне, докато има кой да говори за ГЕРБ !

    Тъй си спомняме за кмета до ден днешен, нашето вдъхновение, никога да не забравяме за ГЕРБ, дори и ГЕРБ, да си е отишъл преди 150 правителства, а Бойко да се е превърнал в тор... ГЕРБ никога не ще бъде забравен, защото ГЕРБ е основна част от кмета, а кмета е нашето вдъхновение да споменаваме ГЕРБ, ГЕРБ, ГЕРБ след всеки проблем и всяка спънка в живота

  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4749 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ramon Asvalda":

    Току що си призна, че има проблем.
    А мен не ме мисли но знай - НЕНАВИЖДАМ лъжци и крадци. Няма значение партийната им принадлежност!!!
    Това че при вас са се концентрирали такива индивиди НЕ Е мой проблем и моя вина!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Последната подмяна на трасето беше по време на "социализма". Без ул. Аладин и без бул. Македония, ремонта на цялото трасе до кв. Княжево трая точно 3 месеца. Не съм за онзи строй, но при съвременните нива на механизация това е тотална излагация и общинско безсилие.
    Още тогава беше известно, че при следващ ремонт (демек, сега след близо 35 години), трасето трябва да се направи с нормално (за нас широко) междурелсие. За да могат трамваите да се движат с по висока скорост, с повече пътници и по високо ниво на комфорт. Това е най-натоварената трамвайна линия в София. И в Прага например, трамваите се движат през стрелките с 40 км в час...

  18. 18 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1138 Разстроено

    Много ме е яд, че не се възползваха от ремонта и не направиха голям, модерен, подземен паркинг под пл. Македония, не смениха трамваите по линия 5 с такива с широко (т.е нормално 1435 мм) междурелсие и не озелениха цялата линия. Сега ще трябва да чакаме 40-50 години до следващия ремонт за нещо толкова елементарно

    Юрдечка това не я интересува, защото между Манастирски ливади и Самоков я вози НСО, а и както знаем тя е "принц по рождение по рождение и боговете ми са братя! О, колко красива е земята и колко са щастливи хората!"

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4749 Неутрално

    До коментар [#18] от "Darulio":

    +++++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7447 Неутрално

    До коментар [#4] от "stedim":

    То за герберите и запълването на дупки е сложно.

  21. 21 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    До коментар [#17] от "milenmihailov":


    Последната подмяна на трасето беше по време на "социализма". Без ул. Аладин и без бул. Македония, ремонта на цялото трасе до кв. Княжево трая точно 3 месеца. Не съм за онзи строй, но при съвременните нива на механизация това е тотална излагация и общинско безсилие. Още тогава беше известно, че при следващ ремонт (демек, сега след близо 35 години), трасето трябва да се направи с нормално (за нас широко) междурелсие. За да могат трамваите да се движат с по висока скорост, с повече пътници и по високо ниво на комфорт. Това е най-натоварената трамвайна линия в София. И в Прага например, трамваите се движат през стрелките с 40 км в час...
    —цитат от коментар 17 на milenmihailov


    И аз я помня . Беше през 1988 година . Извършиха я ЖП Войски . Между впрочем извършиха я доста грамотно като използваха много механизация и доста специализирана техника . Естествено по идея сегашните компании трябва да са още по - добре оборудвани и с по - модерна техника . Ама 2 години и на мен ми се струват ужасно дълго .



  22. 22 Профил на stefan_b
    stefan_b
    Рейтинг: 305 Неутрално

    Много ме е яд, че не се възползваха от ремонта и не направиха голям, модерен, подземен паркинг под пл. Македония, "
    —цитат от коментар 18 на Darulio


    Това е, защото хората не искат.

  23. 23 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 584 Неутрално

    А какво искат хората? Да паркират по плочките и тревата? Сега. Като изчезнат част от паркоместата ровове ще трябва да копаете за не полазят колите по “линейният ви парк”…





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK