
© Велко Ангелов
Строителите по ул. "Алабин" са се заели първо с тротоарите, трамвайните релси ще се поставят по-късно.,
Ремонтът на основната трамвайна линия №5, който започна на 10 април и ще продължи две години, вече закъснява от графика. "Има леко изоставане заради дъждовете през май и юни, но ще наваксаме и преди зимата ще влезем в график", обеща днес зам.-кметът по строителството на София инж. Ангел Джоргов.
За 90 дни от началото на ремонта изоставането вече е с 40 дни според Андрей Зографски от "Спаси София". Той разговарял с представител на строителния надзор на ремонта, който потвърдил заключението.
В момента се работи усилено по трасето като се наливат бетонните основи за релсовия път при трамвайната спирка "Пирогов", посочи Джоргов.
© Велко Ангелов По трасето на "петицата" по бул. "Цар Борис III" сега се работи при "Пирогов".
По ул."Алабин" първо се обновяват тротоарите, а после - релсите
Досега по ул. "Алабин" са демонтирани единствено старите релси, като забавянето в този участък било заради непредвидени "инженерни мрежи" под земята при ул. "Княз Борис I", уточни инж.Джоргов. Това били стари секретни кабелни връзки между различни ведомства, според работници на обекта, които не били отразени в картите за инженерната инфраструктура в района. В близост са Съдебната палата и бивша сграда на МВР на ул."Лавеле".
"По ул. "Алабин" сега започнахме изграждане на тротоарите и до октомври-ноември пешеходната част ще бъде отворена", увери зам.-кметът. По план "те се работят "на парче", за да не се затварят за дълго време големи участъци от улицата, което е пагубно за търговските обекти, отбеляза Джоргов. Обръщалото на трамвай 5 зад Съдебната палата ще се ремонтира следващото лято.
За коли и трамваи ул. "Алабин" ще бъде отворена напролет
Трасето по ул. "Алабин" в пасажа от ул. "Лавеле" до площад "Македония" трябва да е готово до средата на март според фирмата изпълнител "ВДХ". Тя спечели обществената поръчка с ценова оферта от 40.5 млн.лева без ДДС за подмяна на 16 км релси от Съдебната палата до Княжево. "ВДХ" е новото име на "Водстрой 98", свързвана с Делян Пеевски.
Последният основен ремонт на трасето на трамвай 5 е през 1988 г. Оттогава са изпълнявани само текущи укрепвания на релсовия път, но амортизацията му предизвиква повреди на трамваите, а шумът вече е непоносим за живеещите по бул. "Цар Борис III".
Предвидено е купуването на 13 нови трамвайни мотриси от полската компания "Pesa" за 44.8 млн.лева. Те са нископодови и ще обслужват само трамвайната линия №5. Ремонтът на цялото трасе се извършва на два етапа - първият е до обръщалото в кв. "Бъкстон", а вторият - до Княжево, трябва да приключи през април 2023 г. Общата му стойност е 115.24 млн. лева като преобладаващата част са осигурени по ОП "Региони в растеж" 2014-2020.
Бул. "Тодор Каблешков" ще е готов в края на август
До края на август ще бъде пуснато за движение и северното платно на бул. "Тодор Каблешков", което се ремонтира в участъка от ул. "Луи Айер" до бул. "България". През септември ще продължи работата по тротоарите като пешеходците временно ще се движат по велоалеите на разширения булевард, обясни инж. Джоргов.