Синдикатът на МВР: Превишаване на правомощия е недопустимо, но трябва реформа

Кадърът е от антиправителствените протести през лятото на 2020 г.

© Георги Кожухаров

Кадърът е от антиправителствените протести през лятото на 2020 г.



Синдикатът на МВР изразява съжаление за преживяното от засегнатите граждани и декларира дълбокото си убеждение, че в демократична правова държава е недопустимо да се толерира превишаването на правомощия от служители в МВР. Това пише в позиция на организацията, след като преди седмица станаха публично достояние кадри на насилие на полицаи над участниците в протестите през миналото лято. Организацията обаче посочва, че случилото е в резултат на натрупани с години нерешени проблеми в МВР, и призовава за реформа.


"Добилият широк обществен отзвук случай - колкото и болезнен да е и за служителите в МВР, и за обществото като цяло - е до голяма степен просто резултат от далеч по-мащабни проблеми, натрупвани в Министерството в продължение на десетилетия. Спорадичните опити за провеждане "на парче" на частични "реформи" не доведоха до решаване на тези проблеми, а до тяхното задълбочаване или до възникването на нови", пише в писмото до медиите.

Оценката на организацията е, че такава реформа ще отнеме 6-8 години.


Ето и пълния текст на писмото:




Управителният съвет на Синдикалната федерация на служителите в МВР


- като отчита оправдано високия обществен интерес към действия на служители в МВР по време на протестите през периода юли-септември 2020 година;


- като изразява съжаление за преживяното от засегнатите граждани и декларира дълбокото си убеждение, че в демократична правова държава е недопустимо да се толерира превишаването на правомощия от служители в МВР;


- като подкрепя приетата от Народното събрание Декларация във връзка с упражненото полицейско насилие от длъжностни лица срещу протестиращи граждани в периода юли- септември 2020 г., но същевременно я счита за непълна и едностранчива, доколкото по никакъв начин не засяга не по-малко бруталните насилствени действия на протестиращи граждани срещу длъжностни лица


ЗАЯВЯВА:


1. Вън от изразяването на естествени човешки емоции и преследването на конюнктурни политически цели, фокусирането върху единичен изолиран случай не може да гарантира намаляване на риска от бъдещи идентични или сходни събития.


2. Добилият широк обществен отзвук случай - колкото и болезнен да е и за служителите в МВР, и за обществото като цяло - е до голяма степен просто резултат от далеч по-мащабни проблеми, натрупвани в Министерството в продължение на десетилетия. Спорадичните опити за провеждане "на парче" на частични "реформи" не доведоха до решаване на тези проблеми, а до тяхното задълбочаване или до възникването на нови.


3. Болезнено е необходимо участващите в държавното управление институции - и преди всичко Народното събрание - да предприемат необходимите мерки, насочени към:


а) задълбочен структурен и функционален анализ на моментното състояние на МВР, който да идентифицира проблемите (по отношение на численост, структура, основни дейности, нормативно, кадрово, финансово и материално-техническо обезпечаване), ограничаващи възможностите на Министерството да отговори адекватно на очакванията на обществото;


б) създаване на визия как трябва да изглежда и на какви условия да отговаря МВР след мащабна реформа, проведена в течение на период от поне 6-8 години, така че след завършването й да е в състояние пълноценно да защитава интересите на обществото и държавата и правата на служителите в него - Визия "МВР 2030", подкрепена от максимално широк политически и обществен консенсус;


в) разработване на детайлна програма за реформиране на МВР, като от критично важно значение е на всеки етап от реализирането й да участват представители на гражданското общество, академичната общност и представителните организации на служителите в Министерството.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (117)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на courage.tcd
    courage.tcd
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    Айде и МВР се отметнаха от Баце.

  2. 2 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4255 Неутрално

    " Синдикатът на МВР изразява съжаление съжаление за преживяното от засегнатите граждани и декларира дълбокото си убеждение, че в демократична правова държава е недопустимо да се толерира превишаването на правомощия от служители в МВР. Това пише в позиция на организацията след като преди седмица станаха публично достояние кадри на насилие на полицаи над участниците в протестите през миналото лято. Организацията обаче посочва, че случилото е в резултат на натрупани с години нерешени проблеми в МВР и призовава за реформа."


    Къде беше този синдикат, когато МВР служителите замъкваха зад колконите протестиращи граждани и ги пребиваха на воля, че даже и жени - полицаи участваха в тези отвратителни изтъпления на груба сила и безпардонност ? Сега с декларации ли ще замазваме престъпните събития, разиграли се по време на режима на бай Тошовия ? Какво заслужават биячите ? По - високи заплати от Гешев и компания ? Кариерно развитие в частните охранителни бизнеси на мутрите у нас ? какво ?

  3. 3 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    "същевременно я счита за непълна и едностранчива, доколкото по никакъв начин не засяга не по-малко бруталните насилствени действия на протестиращи граждани срещу длъжностни лица"

    И мен това ми прави впечатление тези дни.
    На протеста аз бидях обиждани полицаи, ранени полицаи, полицаи с дрехи и оборудване, от което щеше да ме е срам, ако им бях шеф, при този бюджет, с който разполагат, полицаи, които, лично ги наблюдавах, стояха над 6 часа в жегата с пълно снаряжение, без да помръднат и без вода да пият даже.

    Тяхната гледна точка къде е?

  4. 4 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4170 Неутрално

    "...резултат от далеч по-мащабни проблеми, натрупвани в Министерството в продължение на десетилетия..."

    Ниски доходи, само 20 месечни заплати при пенсиониране на 45 години, карат ги да работят, па и да спазват законите, човешките права и някакви там либерастки тинтири-минтири...

    Живот ли е, да го опишеш?!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  5. 5 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 925 Неутрално

    1. Разформироване на МВР и създаване на ново по британски образец, от британски граждани.
    2. Забрана на синдикати.
    Ето ви я реформата, тулупи.

  6. 6 Профил на АВРОРА
    АВРОРА
    Рейтинг: 104 Неутрално

    Пропуска се много важен въпрос, който никой не задава!
    Оказван ли е натиск в-у силите на реда да не изпълняват правомощията си по осигуряване и подържане на обществения ред и в тази насока на резонно възникналия проблем за живота и здравето както на служителите на реда, така и на редовите граждани! Държавата разполага с водни оръдия, кучета и т.н. техники с които в режим на вандалство, мародерство и други криминални деяния на тълпи от хулигани е длъжна да вкара в действие тия способи с цел подсигуряване на живота , здравето и реда на добронамерените граждани!
    Оказвал ли е Бойко Борисов въздействие в-у ръководството на МВР за неизпълнение на тия дейностти и ако да да си понесе отговорността! Аман от мекушавството му! Втори преврат съсипва държавата!

  7. 7 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1223 Гневно

    Като сте "независими" синдикати сега е времето да намерите кой издаде заповедите и за какво точно!

  8. 8 Профил на АВРОРА
    АВРОРА
    Рейтинг: 104 Неутрално

    На много кадри се вижда как т.н . адвокат на прайда и бандата му ползват бойни прашки, които са оръжие по смисъла на всеки закон! Защо не са били арестувани?

  9. 9 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2606 Неутрално

    В нашата държава "трябва реформа" е синоним на дреме ми на к* и няма да направим нищо

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  10. 10 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    "същевременно я счита за непълна и едностранчива, доколкото по никакъв начин не засяга не по-малко бруталните насилствени действия на протестиращи граждани срещу длъжностни лица"И мен това ми прави впечатление тези дни.На протеста аз бидях обиждани полицаи, ранени полицаи, полицаи с дрехи и оборудване, от което щеше да ме е срам, ако им бях шеф, при този бюджет, с който разполагат, полицаи, които, лично ги наблюдавах, стояха над 6 часа в жегата с пълно снаряжение, без да помръднат и без вода да пият даже.Тяхната гледна точка къде е?
    —цитат от коментар 3 на Lilith


    Зад колоните на Министерския съвет!

  11. 11 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    До коментар [#5] от "bboy4":

    Забрана на синдикатите?
    НАпук на :
    Чл. 49.
    (1) Работниците и служителите имат право да се сдружават в синдикални организации и съюзи за защита на своите интереси в областта на труда и социалното осигуряване

    Конституция

    ?

    Тц,тц...

  12. 12 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    Реформата е проста - пълен рестарт на МВР!

    Няма друг начин да се изкара всичкият гнилоч от там!

    След рестарта драконовски мерки срещу корупция и незачитане на Закона от страна на униформени.

  13. 13 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Единствените "реформи" за които милиционерите са излизали, са само и единствено пари, пари и пари!!!Как пък веднъж не поискаха нещо друго, бе!Преди 7-8 години излязоха да протестират, щото чистачките и секретарките да не са под пагон и да се спестят милиони от това, но нали са им майки,съпруги, дъщери, братовчедки - НЕ , не може.Зер, тъй като цялото семейство работи в милицията, парите рязко ще намалеят, за нищоправене!
    Казвал съм го винаги и пак ще го повтарям - няма по-жалко същество от бг милиционер!!!Вместо да спазва законите и да следи за реда, сам той ги нарушава и създава проблеми!А това да бие и млати - сигурно му го пише в трудовата характеристика!
    Най-гнусната твар на Земята - бг милиционер!

  14. 14 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    Имаше протести при Орешарски и протести при Борисов!

    Протестираха едни и същи хора.
    Полицаите бяха същите.

    При Орешарски до такива гнусни жестокости не се стигна.

    Кое беше различното - заповедите не се раздаваха от герберски мутри.

  15. 15 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#11] от "Lilith":

    Когато започнат да се осигуряват тогава!

  16. 16 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    До коментар [#10] от "3biri":

    Не всички полицаи са билѝ и са бѝли зад колоните на МС.
    Не всички полицаи са еднакви.
    Не всички полицаи са упражнили насилие.

    От което следва, че не е лошо човек да види и тяхната гледна точка. За да сме обективни най-малкото.

  17. 17 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    Тяхната гледна точка къде е?
    —цитат от коментар 3 на Lilith


    Докато нарушават Закона - НЯМАТ ПРАВО НА ТАКАВА!

    МВР е организирана престъпна група на държавна хранилка!

  18. 18 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5640 Неутрално

    "Синдикатът на МВР: Превишаване на правомощия е недопустимо, но трябва реформа"

    Обърнете се към Рашков

  19. 19 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 589 Неутрално

    Според мен не тябва реформа, а да се изрежат тия 20 заплати . По този начин се надявам да спрат да назначават потомствени милиционери и ще има малко повече сив мозък в редиците.

  20. 20 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    До коментар [#10] от "3biri":Не всички полицаи са билѝ и са бѝли зад колоните на МС.Не всички полицаи са еднакви.Не всички полицаи са упражнили насилие.От което следва, че не е лошо човек да види и тяхната гледна точка. За да сме обективни най-малкото.
    —цитат от коментар 16 на Lilith


    Нали? Но това ще има значение, когато те започнат сами да изхвърлят мършата!

    След като МВР системно игнорира погазването на Закона от служителите си, невинни няма и няма как да очакват уважение!

  21. 21 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    До коментар [#15] от "bboy4":

    И къде ще е принадената стойност на тази лента на Мьобиус?

    Какво ще спечели държавата, ако държавните служители връщат в бюджета сами част от осигуровките си, вместо тя самата автоматично да го прави?
    Или, според Вас, парите от осигуровките им отиват някъде другаде?

  22. 22 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    До коментар [#17] от "Гражданин":

    Ма всичките ли полицаи са нарушили закона?
    До един?
    Вие сигурен ли сте?

    Бая полицаи видях там, ако бяха тръгнали да го правят- протест просто нямаше да има.
    Места по арестите и болниците-също.

  23. 23 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    Даа трябва реформа. Насъдистите в системата мястото не им е там.

    SHADOWS of SOFIA
  24. 24 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2761 Неутрално

    Всичко беше режисирано. Едни хулиганчета, добре известни и слугуващи на ГЕРБ, идваха късно вечер и спретваха зулума, за да има формален повод еничарите от МВР да приложат сила. Следваше оттегляне на безопасно за слугите на ГЕРБ, а еничарите почваха да бият съвсем невинни хора. Много евтин и жалък цирк.

  25. 25 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    На снимката - дузина млади и здрави хора се опитват да изблъскат полицаите.
    Какво трябва да направят полицаите?
    Грешката им е, че са извели най-наглите и напористите зад колоните и са ги наритали, което е противозаконно
    А трябва да са добре снаряжени и организирани с палки, щитове, наколенници, каски и т.н. След това при опит да се разкъса веригата да се започне респектиране с палки, газ, водни струи, зашеметяващи гранати и чак след това, когато са неутрализирани да им се сложат белезници и натоварят на специалните превозни средства за превозване до полицеските арести. Така се действа в цивилизованите западни държави.
    Ето ви пример;

    https://www.youtube.com/watch?v=79PrfqkUhqs

  26. 26 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    До коментар [#17] от "Гражданин":Ма всичките ли полицаи са нарушили закона?До един?Вие сигурен ли сте?Бая полицаи видях там, ако бяха тръгнали да го правят- протест просто нямаше да има.Места по арестите и болниците-също.
    —цитат от коментар 22 на Lilith


    Нали това написах! Не са. Но след като не са способни сами да се контролират, всички поемат вината солидарно!

    Ще повторя: Докато полицаи системно игнорират Закона, няма как да очакват уважение и няма как да се водят невинни.

    И когато пиша системно, имам предвид, че аз лично ставам системно свидетел на злоупотреби! МВР има нужда от пълен рестарт, подобно на Естония. Там имат върховенство на Закона, защото рестартираха институциите след соца. Няма друг начин да се изкорени корупцията и полицейщината!

  27. 27 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#21] от "Lilith":

    Ще станат ясни какви в крайна сметка са реалните разходи за заплати в МВР. И всяко бъдещо увеличение на осигуровките ще бъде и за тяхна сметка, не само за моя. Сега реват че са им ниски заплатите но забравят нулата лева осигуровки които плащат.

  28. 28 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4170 Неутрално

    До коментар [#19] от "Инженер Раул Викторов":

    "...надявам да спрат да назначават потомствени милиционери..."

    Вече няколко пъти писах на тази тема.

    Представете си само: дедото - амнистиран от "народната власт" убиец-рецидивист, постъпил в милицията зараде правото да носи оръжие и да троши глави под закрилата на пагона; бащата - майор от държавна сигурност; синът - началник на Бойко Борисовско РПУ; вникът - курсант (кадет) в милиционерската "академия".

    Откъде тия хора да получат демократични рефлекси, кой да ги възпита в хуманизъм, кой да им внуши, че полицията СЛУЖИ на населението, а не обратното?!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  29. 29 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3000 Неутрално

    Трябва разформироване , намаляване на състава на половина, увеличаване на заплатите , за нарушение -лишаване от пенсия и привилегии и прием с конкурс.

  30. 30 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    Ето и пълния текст на писмото:
    - като отчита...
    - като изразява...
    - като подкрепя...
    Плагиати или така се пишат вече писма:)

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  31. 31 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4170 Неутрално

    До коментар [#24] от "Alex Ivanov":

    "Всичко беше режисирано. Едни хулиганчета, добре известни и слугуващи на ГЕРБ, идваха късно вечер и спретваха зулума, за да има формален повод еничарите от МВР да приложат сила. Следваше оттегляне на безопасно за слугите на ГЕРБ, а еничарите почваха да бият съвсем невинни хора."

    Много вярно и надлежно документирано.

    Използването на агент-провокатори (футболни агитки, батки от Делта Гард, скинхедите на Щъки и всякакъв подобен гарбидж) не е измислено от Бойко Борисов, но е достойно за съжаление, че той ни върна в едни времена, които всички бихме желали да са останали далеч назад.

    Това е чисто фашизоидна практика, заради която и непослествените извършители, и всички нагоре по веригата трябва да го отнесат, включитебно и за назидание на други подобни изверги, каквито не липсват.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  32. 32 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    До коментар [#26] от "Гражданин":

    Покрай сухото за изгори и мокрото?

    Не съм съгласна.
    Смятам, че имаме достатъчно свестни служители на МВР, които не трябва да го отнасят "солидарно". Вярвам, че ако ги намерим и подкрепим, реформата ще е не само по евтина и безболезнена, но и ще осигури достатъчно ниво на вътрешна сигурност в страната, докато трае.


    От там идва различието в нашите гледни точки.

  33. 33 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    Покрай сухото за изгори и мокрото?
    —цитат от коментар 32 на Lilith


    Сори! Няма друг начин! 30 години минаха, поколение се смени, а в МВР са си същите милиционери от Татово време?!

    След като сами не могат, само пълен рестарт помага! Това е пробвано в други страни, като Естония и САЩ и то с пълен успех.

    България вече 30 години се влачи по корем именно, заради корупция и шуробаджанащина. Това трябва да престане и трябват драконовски мерки! Трябват сурови наказания!

  34. 34 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    До коментар [#27] от "acarid":

    Има ги, публични са:
    https://www.ciela.net/svobodna-zona-darjaven-vestnik/document/2137208048/issue/6311/naredba-za-izmenenie-na-naredba -№-8121z-919-ot-2017-g-za-razmera-na-osnovnite-mesechni-vaznagrazhdeniya-na-darzhavnite-sluzhiteli-po-chl-142-al-1-t-1-i-al-3-ot-zakona-za-ministerstvoto-na-vatreshnite-raboti-i-razmera-na-nachalnite-i-maksimalnite-zapla

    Бюджетът на МВР също е публичен.

    Доволен ли сте?

    Защо си мислите, че ще ги плащат те, без да им се увеличат съразмерно заплатите, увеличавайки се поне с толкова, колкото са им били осугуровките, които е плащала държавата?

    Аз лично не обичам да преливам от пусто в празно.

  35. 35 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 739 Неутрално

    До коментар [#17] от "Гражданин":Ма всичките ли полицаи са нарушили закона?До един?Вие сигурен ли сте?Бая полицаи видях там, ако бяха тръгнали да го правят- протест просто нямаше да има.Места по арестите и болниците-също.
    —цитат от коментар 22 на Lilith


    Тези, които не са го нарушили по тоя начин, прибират парички У ДЖОБА кеш сваки дан за да спестят нарушения, и това, докато пият кафета и задяват няоя продавачка на някое прозорче,която си пада по "мъже" в униформам а ние през това време им плащаме заплатите, осигуровките,огромните пенсии, за коитио не са внесли И ЕДИН ЛЕВ собствени пари + 20те заплати на 45 години!

    Има 20% чирави,които системата и колегите им изхвърлят, като негодни!

  36. 36 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4511 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Не е това.
    Отделни милиционери калинки подяждат фондове полагаеми за полицаите.
    И компрометират системата.

    До коментар [#4] от "Norman Granz":

    "...резултат от далеч по-мащабни проблеми, натрупвани в Министерството в продължение на десетилетия..."

    Ниски доходи, само 20 месечни заплати при пенсиониране на 45 години, карат ги да работят, па и да спазват законите, човешките права и някакви там либерастки тинтири-минтири...

    Живот ли е, да го опишеш?!

  37. 37 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 739 Неутрално

    Трябва разформироване , намаляване на състава на половина, увеличаване на заплатите , за нарушение -лишаване от пенсия и привилегии и прием с конкурс.
    —цитат от коментар 29 на hodounski


    Абсолютно точно !
    и развито ВКР за тях и да ги следят на всички нива!
    А си взел сто лева- довиждане пенсия и отива на топлата витрина...

  38. 38 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    До коментар [#34] от "Lilith":

    Да, това е преливане от пусто в празно и няма да промени нищо! Няма отношение към темата.

    Но трябва да се премахнат всички привилегии (наследени от соца) и това да се компенсира със заплатата! МВР е една от най-нереформираните институции!

  39. 39 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    До коментар [#33] от "Гражданин":

    Абсолютно не подкрепям това твърдение:
    "Сори! Няма друг начин! 30 години минаха, поколение се смени, а в МВР са си същите милиционери от Татово време?"

    "Началниците" може и да са, но сред редовите служители това изобщо не е така. Има много нови читави хора там. Това, че не могат да достигнат до публични позиции е друг въпрос.
    И категорично продължавам да мисля, че те нито са виновни, нито трябва да го отнасят за чуждите грешки.

    Напомням Ви, че "пълният рестарт" в държавите, които споменавате, съвсем не се случи след изгонване на всички кадри. Много от тях бяха запазени и дори повишени.

  40. 40 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1629 Неутрално

    До коментар [#29] от "hodounski":
    Трябва разформироване , намаляване на състава на половина, увеличаване на заплатите , за нарушение -лишаване от пенсия и привилегии и прием с конкурс."" "".

    Ако се намали състава на полицията наполовина предполагам, че вие лично ще отидете да охраняват границите ни с Турция и Гърция. И досега при дисциплинарно уволнение полицая губи допълнителните си заплати. Не знам обаче на какво основание ще го лишите от пенсия.🤔 Приема в полицията винаги е бил с конкурс.

  41. 41 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    До коментар [#35] от "Мамуна":

    Точно така!
    В момента именно читавите са тези, които не издържат и напускат МВР!
    Кочината МВР трябва да се изрине радикално, ИЗ ОСНОВИ!

  42. 42 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    Напомням Ви, че "пълният рестарт" в държавите, които споменавате, съвсем не се случи след изгонване на всички кадри. Много от тях бяха запазени и дори повишени.
    —цитат от коментар 39 на Lilith


    Не е вярно! В Естония имаше дори лустрация след соца и то в цялата правораздавателна система!

  43. 43 Профил на shymi
    shymi
    Рейтинг: 189 Неутрално

    Аууу, синдикатът се загрижил за пионките - няма скоро как да се изкорени мафията от МВР...

  44. 44 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#10] от "3biri":Не всички полицаи са билѝ и са бѝли зад колоните на МС.Не всички полицаи са еднакви.Не всички полицаи са упражнили насилие.От което следва, че не е лошо човек да види и тяхната гледна точка. За да сме обективни най-малкото.
    —цитат от коментар 16 на Lilith


    Досега не е имало полицай в бг, който да ми е помогнал!Хубавото е, че не съм стигал до там, че да са ми притрябвали техните некадърност и безочие.
    Питах един в метрото, откъде трябва да изляза за... и той ме гледа незнаещо и просто.Ама просто, та просто - няма животно в света, което да мое да гледа тъй тъпо!И като не можа нищо да ми каже, реши, че кой съм аз да го питам и се изрепчи - не ми е работа да знам това, оправяй се сам!Ама няма Вие, няма съжалявам - той е велик!
    Веднъж видях една патрулка да минава до един зарязан точно до Партийния дом автомобил.Без аварийни, без хора в него, автомобилът не бе и паркиран до тротоара, а просто зарязан почти на средата на улицата.И патрулката намали, погледна през прозорците без да слезе никой и си замина.Такава им е цялата работа - да бягат от проблемите!
    Като циганите откраднаха пералнята и посуда на село, милиционерите казаха, че нищо не могат да направят, пък и било за малка сума - прекратява се всичко!
    А за катаджиите да не разправям.
    Всички са едни и същи - милиционерски похвати!

  45. 45 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 837 Неутрално

    На много кадри се вижда как т.н . адвокат на прайда и бандата му ползват бойни прашки, които са оръжие по смисъла на всеки закон! Защо не са били арестувани?
    —цитат от коментар 8 на АВРОРА


    Защото са на поръчани от полицейските началници.
    Казват им 'провокатори'.
    Други въпроси имаш ли?

  46. 46 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 837 Неутрално

    На много кадри се вижда как т.н . адвокат на прайда и бандата му ползват бойни прашки, които са оръжие по смисъла на всеки закон! Защо не са били арестувани?
    —цитат от коментар 8 на АВРОРА


    Защото са на поръчани от полицейските началници.
    Казват им 'провокатори'.
    Други въпроси имаш ли?

  47. 47 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    До коментар [#39] от "Lilith":

    Напомням още веднъж, че след ЦЕЛИ 30 ГОДИНИ и след едно ЦЯЛО ПОКОЛЕНИЕ в МВР, тази институция си остана същата кочина, каквато беше по Татово време. Масово нарушаване на Закона, корупция и шуробаджанащина. А полицейщината се вижда буквално при всеки допир с институцията!

    Това заедно с прокуратура и съдилища. Правораздаването в България е под всякаква критика, заради което и нищо друго не работи, а доходите остават най-ниски от цял ЕС.

  48. 48 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    До коментар [#35] от "Мамуна":

    Ми защо Вие не отидете да давате по 12 часови дежурства, през които нашмъркани до козирката келеши да Ви викат "Тъпа кука", а пияници да Ви повръщат на задната седалка?

    Сигурно е удоволствие всеки ден да се разправяш с неграмотни, които настояват, че "не са виновни"?

    Истинска радост е да те считат за роб, понеже" аз ти плащам заплатата с моите данъци, момче!".

    И т.н. и тн.

    Предлагам да не им гледаме в купичката. И да не им броим парите и кафетата.

  49. 49 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7975 Неутрално

    Цяла година синдикатът се спотайваше, сега, след като се дигна голям шум, се сетиха,че трябвало реформи. Защо не го казаха това на Борисов.

  50. 50 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3000 Неутрално

    До коментар [#48] от "Lilith":

    Ами напускай , Като си постъпвал там не си мислил ,че ще играеш Лебедово езеро.

  51. 51 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    До коментар [#42] от "Гражданин":

    Малко сме закъснели за подобно нещо.
    С около 30 години.
    Сега кого да лустрираме, като 20 годишните комунисти тогава вече са пенсионери?

  52. 52 Профил на chimay
    chimay
    Рейтинг: 475 Гневно

    Твърдо съм за реформа!

    По Грузински Модел, целия сегашен позор за Униформата се изрива, разжалва, разследва и прибира у кауша (когато и за когото трябва).

    Започва се на чисто с нови хора, без зависимости към престъпния свят, некорумпирани, избръснати с изгладени униформи и лъснати обувки.

    Сегашните, на бунището на историята!

    ПС Нека шоуто на Бойко Рашков продължи докато уврат милиционерските Ви тикви

  53. 53 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 739 Неутрално

    До коментар [#35] от "Мамуна":Ми защо Вие не отидете да давате по 12 часови дежурства, през които нашмъркани до козирката келеши да Ви викат "Тъпа кука", а пияници да Ви повръщат на задната седалка?Сигурно е удоволствие всеки ден да се разправяш с неграмотни, които настояват, че "не са виновни"?Истинска радост е да те считат за роб, понеже" аз ти плащам заплатата с моите данъци, момче!". И т.н. и тн.Предлагам да не им гледаме в купичката. И да не им броим парите и кафетата.
    —цитат от коментар 48 на Lilith


    Чшшш. а;ооо,госпожА! Я се осъзнайте малко!
    За последните 10 години имам 8 крабжи в имота, от които два са с намиране на сиукси в хола ЛИЧНО !
    НИТО ЕДИН НЯМА ХВАНАТ
    Ей го де е проблема

  54. 54 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3000 Любопитно

    Някой скоро виждал ли е полицай по улиците ? Нали са в помощ на хората?

  55. 55 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 739 Неутрално

    Твърдо съм за реформа!По Грузински Модел, целия сегашен позор за Униформата се изрива, разжалва, разследва и прибира у кауша (когато и за когото трябва).Започва се на чисто с нови хора, без зависимости към престъпния свят, некорумпирани, избръснати с изгладени униформи и лъснати обувки.Сегашните, на бунището на историята! ПС Нека шоуто на Бойко Рашков продължи докато уврат милиционерските Ви тикви
    —цитат от коментар 52 на chimay


    БРАВО ! Точно така САМО ще се оправи "системата"
    И тия привилегийки, почерпишки и връзчици да се ИЗКОРЕНЯТ до корен!
    Бонуси ЗА СВЪРШЕНА работа, и това е ! Актове, камери, хванати крадци, дилъри... - БОНУСИ
    Останалото- ЗАПЛАТА и това е

    И не разбирам, как първа категория труд може да бъде за чесане на дебелите свински кореми по патрулките, задяване на продавачки по кафенцата и взимане на рушвети в КЕШ
    Камери, не камери,това си продължава, зная го от 1 ръка

  56. 56 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1492 Неутрално

    До коментар [#24] от "Alex Ivanov":

    "Едни хулиганчета, добре известни и слугуващи на ГЕРБ, идваха късно вечер и спретваха зулума, за да има формален повод еничарите от МВР да приложат сила. Следваше оттегляне на безопасно за слугите на ГЕРБ, а еничарите почваха да бият съвсем невинни хора. Много евтин и жалък цирк."

    Това трябва да се запише на входа на сегашния парламент с огромни букви. И отррпките от ГЕРБ и ДПС да си го припомнят всеки ден.

  57. 57 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    До коментар [#44] от "Капабланка":

    Това важи за Вас, не и за мен.
    Не държа да ми помага никой. Гледам да спазвам закона и да не се набивам в очите на властите безпричинно, това е достатъчно условие, за да не търся помощ.
    Забелязала съм, че ако се подходи със взаимно уважение и се прояви разбиране към квалификацията, възможностите и гледната точка на другия, контактите със служителите на МВР могат да се опишат като , хайде, не точно "удоволствие", а " взаимнополезно сътрудничество".
    Това ми стига.

  58. 58 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    До коментар [#48] от "Lilith":

    А те какво друго даботят!? Копат лозе, садят домати, пишат софтуер ... ? Нали за това им плащат.

  59. 59 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 2088 Весело

    Някой скоро виждал ли е полицай по улиците ? Нали са в помощ на хората?
    —цитат от коментар 54 на hodounski


    Те са хоумофис!

  60. 60 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    До коментар [#53] от "Мамуна":

    И?

    От това, което Ви се е случило персонално ли трябва да съдим за професионалните качества и умения на всички служители на МВР?

  61. 61 Профил на vzoran
    vzoran
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Има нужда от по високи заплати и техника за редовите полицаи, както и да се следи за физическото им състояние и психичното здраве. Кадрите отпреди няколко дни показват фундаментални проблеми и не се отнасят за конкретната група униформени, а за целия състав и методите на МВР. В същото време удар по полицай трябва да се третира като удар по всеки един от нас. Това трябва да се доказва безусловно и ефективно да се наказват посегателите върху униформени. В 21ви век може да се протестира и без да се стига до стълкновения.

  62. 62 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1198 Неутрално

    Превишаване на правомощия е недопустимо, но трябва реформа.
    * * *

    Прилича на лафа за казармата: Службата е тежка, но за това пък продължителна.

    Синдикатът, ало- кажете, че такива ваши колеги нямат място сред вас, че излагат професията и пагона. Това е позиция.

  63. 63 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    До коментар [#50] от "hodounski":

    И кой ще осигурява реда, ако напуснат? Вие ли?

    И, ако напуснат, клошарите, лудите, неграмотните, престъпниците и обикновените поплювковци ще изчезнат ли?

  64. 64 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#58] от "3biri":

    Така е.

    Плащат им за особено неблагодарна работа, която не всеки би се наел да върши и не всеки би имал способността да върши. Работа, която обаче е необходимо да се свърши, за да ни има като общество с някакъв ред.

    Затова предлагам да не слагаме всички под общ знаменател.
    Има и свестни полицаи.

  65. 65 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3000 Неутрално

    До коментар [#50] от "hodounski":И кой ще осигурява реда, ако напуснат? Вие ли?И, ако напуснат, клошарите, лудите, неграмотните, престъпниците и обикновените поплювковци ще изчезнат ли?
    —цитат от коментар 63 на Lilith



    До коментар [#63] от "Lilith":

    Моля те , излез на улицата да видиш има ли кьорав полицай

  66. 66 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3000 Неутрално

    До коментар [#63] от "Lilith":

    Клошарите ,крадците ,бежанците са в центъра на София , не знам какво вършат мицифайките . Подслушват?

  67. 67 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#49] от "Роси":

    Всъщност тази декларация тук е почти точно копие на тази, която публикуваха преди година.
    Очевидно и сега ще остане без резултат.

  68. 68 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1214 Неутрално

    До коментар [#16] от "Lilith":

    Така е, но полицията сама трябва да демонстрира добра воля като отговори първо на следните три пределно конкретни въпроса:

    1. Протоколът за физическо подчиняване на задържан вклюва ли се побой от множество полицаи, при положение, че задържанията е вече с белезници?
    2. Ако не, кой издаде нареждане тия уруди, т.е. редови стражници, да пребиват задържаните?
    3. Този някой разследван ли е?

    Преди тези отговори, няма да има никаква дискусия.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  69. 69 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    До коментар [#65] от "hodounski":

    И защо трябва да има полицаи по улиците без нещо да го налага?

    Аз живея в квартал, в който няма нужда гражданите да бъдат "респектирани" или да им се напамня, че законите трябва да се спазват. Ние просто го правим.

    Достатъчно ми е това , че когато някой луд реши да пусне флекса в 07.00 в събота, патрулката е пред входа в рамките на 3 минути и шумът спира.
    Също така ме радва, че винаги получавам нужната ми информация, коректно, точно и изчерпателно, както и полезен съвет, ако такъв е нужен, всеки път когато звънна в районното. Повече не ми и трябва.

    Айде няма нужда и да се разхождат.


    Относно това:

    "Клошарите ,крадците ,бежанците са в центъра на София , не знам какво вършат мицифайките . Подслушват?"

    Едва ли подслушват. Клошарите нямат телефони все пак. Може пък да са заети всички места по затворите например. Проверихте ли тази опция?

  70. 70 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2387 Неутрално

    Много разумен текст! Отдавна трябва.
    Но трябват не само реформи, а дисциплинарни уволнения преди това. Защото е безсмислено да се реформира нещо, когато няколко самозабравили се милиционери хвърлят сянка върху работата на няколко десетки хиляди служители на министерството.

  71. 71 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1214 Неутрално

    До коментар [#8] от "АВРОРА":

    Покажи този закон, моля те, по чийто смисъл поне един вид прашка е оръжие.
    Защо се излагаш като тупан?

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  72. 72 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1214 Неутрално

    До коментар [#69] от "Lilith":

    +++
    Така е. Тия дето бият на филмчето, не са редови полицаи.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  73. 73 Профил на makemydayy
    makemydayy
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Ало,стадото,разбрахте ли сега?
    Ритниците върху оковани хора са причинени от
    "липсата на реформи в МВР", а не от полицаите -изроди X,Y и Z...
    Не им трябва реформа на тия,а пълно разформироване.
    Или държавата загива.
    Щото да се дава власт и оръжие на изроди е път към самоунищожение на държавата.

  74. 74 Профил на mbe281060634
    mbe281060634
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Мяташ павета и блокираш центъра - арестуват те. ДИКТАТУРА

    Прескачаш оградата на капитолия. Разхожаш се. Убиват те. Справедлив отговор срещу терористи.

  75. 75 Профил на SEAL
    SEAL
    Рейтинг: 887 Гневно

    Тоя синдикат сега ли се сети? С Младен Маринов мутрата начело - толкова! Да бяха излезли на протест срещу него! МИЛИЦИОНЕРИТЕ СА МУТРИ!

  76. 76 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    До коментар [#68] от "motochristo":

    Напълно Ви подкрепям.
    Даже бих добавила
    4. Какъв е резултатът от разследването.
    5.Какви мерки са взети, за да не се повтори това.
    6. Ревизирани ли са договорите с частните охранителни фирми, ако е имало такива на протеста. Ако не- налагало ли се е някога да бъдат ползвани услугите на такива фирми. Ако да - пълен отчет. Пълен.
    7. Направени ли са нужните ротации в ръководствата на тези служители, за да се постигне безпристрастност както при текущото разследване, така и при последващата атестация на служителите.
    8.Какви са оценките на психопрофилите на всички участници и как са преразпределени екипите след случилото се.

    Има и още доста, но да не Ви отегчавам.

  77. 77 Профил на makemydayy
    makemydayy
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    До коментар [#8] от "АВРОРА":Покажи този закон, моля те, по чийто смисъл поне един вид прашка е оръжие. Защо се излагаш като тупан?
    —цитат от коментар 71 на motochristo


    В други държави,мисля Австралия ,Канада и някои щати са забранени такива "еластични"
    играчки,както и портативни лазерни устройства.С оглед безопасността на гражданите.
    В България подобни законови забрани липсват.
    Депутатите са заети да правят законни всекакви далавери.Не им пука въобще за безопасността на гражданите..

  78. 78 Профил на chudomor
    chudomor
    Рейтинг: 1352 Весело

    Квато полицията, такива и синдикатите им.
    Тия не разбраха ли, че не трябва да бият. Всяка "реформа" за идиот в "униформа" е безполезна...

    От идиоти отговор не чакам
  79. 79 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    До коментар [#68] от "motochristo":Напълно Ви подкрепям.
    —цитат от коментар 76 на Lilith


    Аз НЕ ГО ПОДКРЕПЯМ!

    Защото разследване и наказания е имало. Например наказание за лишаване от повишение ...?!?!?!?!?! Що за простотия?!?! Едната ръка бърше другата ... !

    Наказанията трябва да са изключително сурови, за да се прекъсне практиката да се нарушава Закона! Никой не е над Закона!

    Отделно от полицейщина няма на кого да се оплачеш! Оплакването потъва в коша за боклук! Пробвано и доказано не веднъж!

    Преди време, на една от моите Жалби за несвършена и потулена работа, квартален полицай в присъствието на стажант и висок чин ми отговори "е ти за 300 лв какво искаш?"

    Въпросното пиянде с пагони публично ми каза да си "гледам работата"!

    Няма да стане само с "някаква" реформа! В МВР е пълно с търтеи и с мърша!

  80. 80 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    До коментар [#79] от "Гражданин":

    С 300-те лв имаше предвид заплатата си, което по онова време си беше ОК. А като не му харесва - в частния сектор също има работа!

  81. 81 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Любопитно

    До коментар [#79] от "Гражданин":

    Разследванията и наказанията са си едно. Там тепърва се почва.

    Отчетът и статистиката, която ще ослужи за превенция на подобни неща- съвсем друго.
    Част от реформата се състои именно в това- постоянни публични мониторинг и контрол на методиките, практиките и психофизическите характеристики, за да се избегнат случки, които описвате.
    Това би помогнало както на планирането и прогнозирането на щата и допълнителната подкотовка на кадрите, така и на по-бързо прочистване на структурата от елементи, които не са за нея.
    Ако ги няма- нещата си остават пожелателни и на хартия.

    П.П Прочее за мен е странно, че медиите допуснаха тези събития почти да се забравят от обществото и изведнъж ги напомниха отново, вмвсто, както е прието в нормалните страни, да осигурят достъп на гражданите до всички последици от онези мрачни дни.
    Очевидно е, че само на медиите можем да разчитаме на подобно нещо, на прозрачността и отчетността на МВР все още не можем да разчитаме напълно.
    Но сигурно си има обяснение за това.

  82. 82 Профил на nebido
    nebido
    Рейтинг: 937 Неутрално

    До коментар [#50] от "hodounski":И кой ще осигурява реда, ако напуснат? Вие ли?И, ако напуснат, клошарите, лудите, неграмотните, престъпниците и обикновените поплювковци ще изчезнат ли?
    —цитат от коментар 63 на Lilith


    И като напуснат какво ще работят?

    Такава сладка работа не се изпуска.

  83. 83 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    Чшшш. а;ооо,госпожА! Я се осъзнайте малко!
    За последните 10 години имам 8 крабжи в имота, от които два са с намиране на сиукси в хола ЛИЧНО !
    НИТО ЕДИН НЯМА ХВАНАТ
    Ей го де е проблема
    —цитат от коментар 53 на Мамуна


    Сходен опит! Но се радвай, че не са ги хванали!!! Знаеш ли защо? Знаеш ли в каква порнография влизаш, като ги хванат и като започнеш да се мъкнеш по съдилища? Ако решиш да не се явиш глобите са солени. Накрая в масовия случай не ги осъждат! А окрадените неща, с които са били хванати в крачка, няма да ги видиш повече, остават като "доказателство" и дори да си ги получиш някога, или са повредени/окрадени или са загубили смисъл.

    Затова не само МВР, прокуратура и съдилища, всичко е за рестарт! Цялата правораздавателна система!!!

  84. 84 Профил на nebido
    nebido
    Рейтинг: 937 Неутрално

    До коментар [#79] от "Гражданин":Разследванията и наказанията са си едно. Там тепърва се почва.Отчетът и статистиката, която ще ослужи за превенция на подобни неща- съвсем друго. Част от реформата се състои именно в това- постоянни публични мониторинг и контрол на методиките, практиките и психофизическите характеристики, за да се избегнат случки, които описвате. Това би помогнало както на планирането и прогнозирането на щата и допълнителната подкотовка на кадрите, така и на по-бързо прочистване на структурата от елементи, които не са за нея.Ако ги няма- нещата си остават пожелателни и на хартия.П.П Прочее за мен е странно, че медиите допуснаха тези събития почти да се забравят от обществото и изведнъж ги напомниха отново, вмвсто, както е прието в нормалните страни, да осигурят достъп на гражданите до всички последици от онези мрачни дни. Очевидно е, че само на медиите можем да разчитаме на подобно нещо, на прозрачността и отчетността на МВР все още не можем да разчитаме напълно.Но сигурно си има обяснение за това.
    —цитат от коментар 81 на Lilith


    Психически характеристики.

    По този критерии ги отпиши поне едно 80%.

  85. 85 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    До коментар [#81] от "Lilith":

    Не увъртай! 30 години пак ли "тепърва ще се започва" ... ай стига толкова започване и преливане от пусто в празно, а?

  86. 86 Профил на nebido
    nebido
    Рейтинг: 937 Неутрално

    Кога полицията ще смени милиционерският си чип?

  87. 87 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    Кога полицията ще смени милиционерският си чип?
    —цитат от коментар 86 на nebido


    Точно в това е проблема! Когато се приемат нови кадри, те биват корумпирани и съсипвани от там вече наличното мнозинство такива! Тези от тях, които не са съгласни, най-често не издържат и напускат. Затова трябва рестарт, а не просто реформа. Трябва да се премахне голямата маса гнилоч от там, за да не съсипват новопостъпилите кадри!

    Затова написах, че се смени цяло поколение в МВР, а си остана същата корумпирана, изгнила соц институция.

  88. 88 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#84] от "nebido":

    Колкото останат- толкова.
    Ще бъдат отличната стабилна основа, на която да се гради.

  89. 89 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#85] от "Гражданин":

    Не увъртам.

    Това са стандартни добри практики в мениджмънта, които от много време би трябвало да се прилагат , а не тепърва да откриваме топлата вода.
    Те не просто дават стабилност на организиацията, те гарантират успешната ѝ работа.

    Ако си мислите, че, оставяйки ги без добри политики в тази област, жаланите от Вас нови назначения нама да се изродят- дълбоко грешите.

  90. 90 Профил на Martin Marinov
    Martin Marinov
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Какъв е тоя смешен синдикат и кой го интересува какви глупости плямпа?

  91. 91 Профил на nebido
    nebido
    Рейтинг: 937 Неутрално

    [quote#87:"Гражданин"][/quote]

    Имам познати, които като млади хора постъпваха в полицията и БЕХ. Бяха мотивирани и нахъсани.
    Още от първият ден са ги инструктирали да го карат по-леко и яваш, яваш.
    И днес, когато им кажа, че са затъпели и ограничени, те дори не се обиждат.
    Дори си го признават.
    А тези хора бяха будни и имаха широки интереси.
    Признават си, че ни биха издържали на натоварването в частният бизнес и дори не виждат какво могат да работят друго.
    И защо да го правят, когато в момента заплащането в публичният сектор изпреварва значително този в частният.
    Да не са луди!

  92. 92 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1831 Неутрално

    Хахаха
    Кой ми сра в гащите!?
    Напълно закономерно МВР синдикатите не проявяват по-високо интелектуално ниво от членската маса. Призовете членовете си да разпознаят и дадат показания срещу биячите под колоните!

    Сега искат промени и визия 2030! Ама писнаха като бебета, когато Веселин вучков започна да ги реформира.

  93. 93 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    а не тепърва да откриваме топлата вода
    —цитат от коментар 89 на Lilith


    Откриваме я вече 30 години, досега не е потекла и няма да потече още 30 години, ако не се действа радикално! МВР сама няма да се реформира и няма да заработи. Доказано! Много твърда ръка трябва там - рестарта е добро начало! Да се започне на чисто и кой се прави на интересен - с голямата ТЕСЛА през ръцете!

  94. 94 Профил на nebido
    nebido
    Рейтинг: 937 Неутрално

    До коментар [#85] от "Гражданин":Не увъртам.Това са стандартни добри практики в мениджмънта, които от много време би трябвало да се прилагат , а не тепърва да откриваме топлата вода. Те не просто дават стабилност на организиацията, те гарантират успешната ѝ работа.Ако си мислите, че, оставяйки ги без добри политики в тази област, жаланите от Вас нови назначения нама да се изродят- дълбоко грешите.
    —цитат от коментар 89 на Lilith


    Налагането на промени в една голяма организация и особено в организационната култура е висш пилотаж в мениджмънта.

  95. 95 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    Ако си мислите, че, оставяйки ги без добри политики в тази област, жаланите от Вас нови назначения нама да се изродят- дълбоко грешите.
    —цитат от коментар 89 на Lilith


    Именно, не си мисля. Но добрите политики от старите кучета доказано няма да дойдат!!!

  96. 96 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1831 Неутрално

    До коментар [#93] от "Гражданин":

    Твърдата ръка вече е там!
    И по-важното не е работила цял живот в “системата”, че да ѝ е огладен мозъка като на Цветанов, Маринов, Терзийски, Хаджиев, както и на бившия главсек с яйцевидната глава.

  97. 97 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    До коментар [#91] от "nebido":

    Точно така! Цяло поколение полицаи се смени, но "системата" ги смачка!

    Редовно ставам свидетел на това, как млади полицаи газят Закона и стават част от полицейщината. И когато им направиш забележка или ти се подиграват и те правят за 2 стотинки или те гледат безпомощно и не казват дума, на принципа "ясно, ама аз нямам какво да направя". Взимат едни кинти и чакат пенсия.

  98. 98 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#94] от "nebido":

    Така е. Те за това и забележителните мениджъри са скъпо удоволствие.

    Но смятам, че един такъв разход, касаещ вътрешната сигурност на страната, е значително по-оправдан, от поредната"реформа", обезкървяването и обезглавяването на МВР просто заради идеята да "лустрираме", и опорочаването на новопостъпилите кадри.

    По добре да отидат пари за това, не за ремонт на ремонта примерно.

  99. 99 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#95] от "Гражданин":

    Зависи от вида на старото куче.
    Ако е умилкващ се помияр, махащ с опашка на всеки е едно.Ако е старо ловджийско куче, което учи младите на занаят - друго.

    Просто трябва внимателно да преценим какъв вид е старото куче. И да не гоним ловджийското.

  100. 100 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    До коментар [#99] от "Lilith":

    Не увъртай!!!

    До коментар [#95] от "Гражданин":Зависи от вида на старото куче. Ако е умилкващ се помияр, махащ с опашка на всеки е едно.Ако е старо ловджийско куче, което учи младите на занаят - друго. Просто трябва внимателно да преценим какъв вид е старото куче. И да не гоним ловджийското.
    —цитат от коментар 99 на Lilith


    Усещаш как нямаш почва под краката нали?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK