София обмисля тясна и разширена зона, в която ще е забранено влизането на коли при мръсен въздух

На входните кръстовища за нискоемисионните зони вече са монтирани камери-четци.

© Юлия Лазарова

На входните кръстовища за нискоемисионните зони вече са монтирани камери-четци.



София ще има две зони, в които движението на автомобили ще бъде ограничавано в дните със замърсен въздух. По-малката ще обхваща територията на действащата синя зона за паркиране и ще важи при по-слабо замърсяване. В критична ситуация ще се спира свободното движение в широкия център на града.


Това предвижда проект за наредба за въвеждане на нискоемисионни зони в столицата, който ще е готов до есента и трябва да влезе в сила най-късно от средата на следващата година. В зависимост от съдържанието на фини прахови частици (ФПЧ) и азотен диоксид във въздуха общината ще решава в коя от двете зони ще спира влизането на автомобили и за кои екогрупи коли ще важи ограничението.


"Оборудването и за двете зони е готово, като в момента работим по свързването на инсталираните вече над 400 камери със сървъра на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация", обясни Зафир Зарков от ГЕРБ, зам.-председател на общинската комисия по транспорт.




Малката зона е с граници бул. "Сливница"- бул."Васил Левски"- бул."Патриарх Евтимий"- бул."Скобелев" и ул. "Опълченска". "Тя в голяма степен ще повтаря разширената синя зона, която предлагаме да се въведе", уточни Зарков. В очертаната територия не влиза кръстовището на Орлов мост, което според измерванията от години е мястото с най-замърсен въздух в столицата.


Вторият, по-обширен вариант, обхваща районите на бул. "Сливница" - Сточна гара- бул. "Данаил Николаев"- бул."Ситняково"- бул."Пейо Яворов"- бул."Никола Вапцаров"- бул."Черни връх"- бул."Хенрих Ибсен", бул."Иван Гешов"- бул."Константин Величков".


За кои коли първо ще важи ограничението


Създаването на нискоемисионни зони е обвързано с въведеното от 12 юли законово изискване при годишния технически преглед автомобилите да получават екологичен клас, различен от фабричния. Той показва актуалното ниво на замърсяващи въздуха емисии и ги дали на пет групи.


Новото групиране се налага, защото в България колите масово са без или с развалени катализатори за допълнително пречистване на изгорелите газове, обясни Зафир Зарков. Тези коли автоматично ще попадат в по-ниска екокатегория от фабричната на колата.


Коя кола в коя група ще попадне зависи от това в коя екологична категория е (EURO). Ако няма EURO- категория, важи датата на първата регистрация.


В първа и втора група са по-старите автомобили - дизели, произведени преди 2007 г., и бензинови - преди 1998 г. Те ще бъдат спирани първи при налагане на нискоемисионна зона в центъра на София.


Трета група са колите, произведени до 2009 г., а четвърта - от тогава до сега. В най-високата, пета, група са само електрическите и хибридните коли. Четвърта и пета група ще са най-свободни за движение в центъра, дори при замърсен въздух.


При успешно минат годишен преглед в средата на горната част на предното стъкло на колата, (пред огледалото за обратно виждане), се залепва екостикер, който указва актуалната екокатегория на автомобила. Камери, монтирани по граничните кръстовища на нискоемисионната зона, ще разчитат екостикера и на собственика ще се налага "такса влизане в центъра", ако в този ден е забранено минаването през нея. По закон санкцията е между 50 и 500 лв.


Камерите ще четат новите екостикери при влизането на колата в нискоемисионна зона.

© Юлия Лазарова

Камерите ще четат новите екостикери при влизането на колата в нискоемисионна зона.


Камерите са със зуум, който увеличава 30 пъти и лесно могат да разчитат регистрационния номер, но през зимата до 10% от колите са с кални табели и остават "неуловени", посочи Зарков. По тази причина може да се монтират допълнителни датчици в камерите само на входните кръстовища към зоната, "което не изисква сериозен финансов разход", допълни той.
При въвеждането на стикерите от Изпълнителна агенция "Пътна администрация" уточниха, че ограниченията за влизане в нискоемисионни зони няма да важат за автомобилите на живеещите там, както и за колите със специален режим. Ограниченията са само за леки автомобили и бусове до 3.5 тона.

Кога реално ще заработят зоните


Тази зима ще е последната, в която тази мярка все още няма да се прилага в София.


"Текстът в закона (за чистотата на атмосферния въздух) влиза в сила от 1 януари 2022 г. Тогава общините получават право да въвеждат нискоемисионни зони, затова няма как да бъдат въведени по-рано", уточни Зарков.


Крайният срок за въвеждането им е юни 2022 г.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (144)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  2. 2 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Браво за инициативата, даже трябва вообще да се забрани замърсители таратайки да бъдат вкарвани в София.Тъй като всичко ще се засича с камери, защо е нужен стикера? Аааа, сетих се, нишио с печатницата да изкара някой друг лев след като не печата винетки…

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  3. 3 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    Много сложно бе джанъм?
    Ама сигурно е по-лесно отколкото просто да тествате и спрете от движение пушещите ауспуси?
    Пък и на книга ще сте направили нещо, а?
    Ах калема, пустия калем!
    Комбиниран с “миже да те лажем”!

  4. 4 Профил на Андерсен
    Андерсен
    Рейтинг: 613 Любопитно

    Добра идея, но още по-добра идея е напълно да се забранят всякакви МПСта в центъра на София, като се оставят само трамваите и постепенно да се върви към все повече пешеходни зони. Колкото повече пешеходни зони, толкова по-добре

  5. 5 Профил на fkm26555709
    fkm26555709
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    София да си оправи НАЙ ПОСЛЕ
    тротоарите, защото сме най западналата Балкансска столица...

  6. 6 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    Чудесно, решихте го това с колите.
    Хайде сега бегом марш в кварталите, където кадят кюмбетата цяла зима.

  7. 7 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2505 Неутрално

    Сега цялата рода ще пререгистрираме колите на някоя от бабите, живеещи в центъра.

  8. 8 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 815 Неутрално

    А сега всичките национални болници да се преместят в покраайнините на София или да се разхвърлят равномерно из България. Новата национална детска болница да се построи около географския център на България за да е достъпна за всички българи а не само за столичани с ЕВРО 6.

  9. 9 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1170 Любопитно

    Подчинените на госпожа Фъндъкова измислят половинчати мерки за намаляне на замърсяването от превозни средства....важните мерки са други и в 2 насоки
    1. Градският транспорт да стане по-привлекателен за гражданите - това означава климатизирани мпс с ПОСТОЯННО включени климатици, сериозен контрол на гратисчиите с цел недопускане на безработни цигани, бездомници и алкохолици вътре, максимален интервал между превозните средства 20 мин... и т.н., и т.н.
    2.Все по-трудно и скъпо да става да имаш кола, зелена зона в целият град, камери навсякъде с цел недопускане високи скорости, паркиране в зелени площи или спиране в лента на движение с включени аварийки от тип "аз тука само за малко"....

  10. 10 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4711 Любопитно

    Много добра инициатива, но като знаем манталитета на мнозинството да му мислят хората живеещи "около" зоните. Нали Ви е ясно, че улиците и тротоарите там ще бъдат блокирани от паркирани коли които ще бъдат навсякъде.....

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  11. 11 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2505 Неутрално

    Чудесно, решихте го това с колите. Хайде сега бегом марш в кварталите, където кадят кюмбетата цяла зима.
    —цитат от коментар 6 на taratanki


    Там се усвоиха едни луди пари, за да се сложи една измислена тенекия на комина, дето хващала праховите частици и саждите (едва ли не). Братчедите бяха много разочаровани, че не могат да ги продават и само чакат да ги пратят на вторични суровини, че "комино не теглел".

  12. 12 Профил на shymi
    shymi
    Рейтинг: 211 Весело

    Ще очакваме през 2022 кристално чист въздух в София зимата… или не съвсем :)

  13. 13 Профил на pernikforbg
    pernikforbg
    Рейтинг: 261 Неутрално

    Браво за инициативата, даже трябва вообще да се забрани замърсители таратайки да бъдат вкарвани в София.Тъй като всичко ще се засича с камери, защо е нужен стикера? Аааа, сетих се, нишио с печатницата да изкара някой друг лев след като не печата винетки…
    —цитат от коментар 2 на vladek


    Печатницата е на Петър Кънев, депутат от БСП и затова БСП не е против тези еко-стикери. Не знам кой е началник на Инспектората на Столична община, на предишната Веска тормозеше хората с нейните недомислици и беше на хранилката до 68 години, вместо да се пенсионира на 61. Но такива Господ ги пенсионира по бързата процедура!

  14. 14 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    Похвална инициатива, която ще позамаскира провала на общината да ограничи замърсяващото отопление.

  15. 15 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 992 Неутрално

    "Новото групиране се налага, защото в България колите масово са без или с развалени катализатори за допълнително пречистване на изгорелите газове, обясни Зафир Зарков."


    Не се налага никакво ново групиране!!! Законът забранява такива автомобили да се движат по пътищата. Налага се да се контролира спазването на закона и нарушителите да бъдат веднага санкционирани. Включително отнемане на лиценза на пунктове за годишен преглед, които са си затворили очите.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  17. 17 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    Мъчно ми е като екологията става жертва на политическото лицемерие. Тецовете бумтят с пълна сила, в центъра на столицата се строи фабрика за горене на вносен боклук, зелените площи се пълнят с бетон и други строителни материали дето ги носи вятъра. Тия няколко хиляди стари коли (голяма част от които са на газ), които няма да минават през центъра на града ще спасят въздуха между Опълченска и Левски, а от другата страна на булеварда ще си седи мръсния, понеже така казва наредбата…

    Кажете нещата с истинските им имена и дайте да помислим за решение.
    Да, автопарка ни е стар и какво от това? В Гърция, Сърбия, Румъния и Македония не видях по-нови коли. Пък и доста може да се поспори по темата, кое е по-еко: Да ползваш една машина до края или да сменяш таратайките през 10-15 години. Колко еко е една електричка, ако 50% от електроенергията на държавата се добива от въглища?
    Да, голяма част от българите се сдобиха с превозно средство, а инфраструктурата не го понася добре. Ама това е проблем, пред който всяка развиващата се държава се изправя. Да налагаш лицемерни ограничения под предлог екология няма да го реши. Просто си оставаме развиваща се държава, в която хората са отвратени от зелени инициативи.

    Ако с парите от зоните бяха построени 3 общински паркинга в центъра на столицата и се бяха пооправили кръстовищата, сега нямаше да говорим за зони за забранено влизане, а и двигателите щяха да прекарват по-малко време в работен режим.
    В тоя ред на мисли, някои знае ли какви са приходите от зоните в последните 10 години и къде са отишли?

  18. 18 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 992 Неутрално

    Чудесно, решихте го това с колите. Хайде сега бегом марш в кварталите, където кадят кюмбетата цяла зима.
    —цитат от коментар 6 на taratanki


    Нищо не е решено. За камионите не важи. Като потегли един натоварен камион на светофара, след него остава голям черен облак, какъвто и 20 коли не биха оставили.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  20. 20 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 527 Неутрално

    7%. Толкова е замърсяването с ФПЧ от ВСИЧКИ автомобили в София. Тоест, ако сега кажем, че изчезнат всички коли с ДВГ и преминем на ток, то с не повече от 7% ще падне замърсяването с ФПЧ. Очевидно проблема е съвсем друг, но пък колко сладко е да се спечелят едни милиони и на пръв поглед да се върши някаква дейност... И не, не съм против строгите технически тестове, за мен дори не трябва да има категории - или отговаряш на съответната ЕВРО категория както е излязла от завода или не. Точка. Като не отговаря техническото състояние се спира от движение докато не се оправи и изведнъж всички BMW, VW и прочие таралясници рязко ще изчезнат.

  21. 21 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    Най- лесната и ефективна мярка е да се забрани входа в столицата на МПС, които не са собственост на софииски граждани.

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  22. 22 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 3408 Неутрално

    Добра идея, но още по-добра идея е напълно да се забранят всякакви МПСта, които не струват поне 100 бона !

    [email protected]
  23. 23 Профил на Henry
    Henry
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Ясно, сега отваряме бизнес за фалшиви стикери и прегледи вместо да разтурим катуните, чудно!

    Социалните придобивки, разпределяни с незначително или без никакво съобразяване с положените усилия, поощряваха беззаконието, улесняваха разпадането на семейството и заместваха осъзнатия полезен труд и самоупование с порочно подстрекаване към безделие и мошеничество. Маргарет Тачър
  24. 24 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    До коментар [#21] от "venci4":

    “Софийско гражданство” не работи - справка съвремене Китай:

    https://youtu.be/lbH_8Nj51HU

    Всички знаем, че огромен процент от работещите нужни да функционира града, по документи (а и не само) живеят другаде. Сигурни ли сме че градския транспорт може да поеме този поток от хора, ако те зарежат колите си на околовръстното.

    Вместо да говорим за прогрес, говорим за забрани.
    Вместо да търсим кои са основните замърсители на въздуха в града, а и в страната - преследваме хората, дето по никакъв начин няма да наклонят везната…

  25. 25 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 795 Неутрално

    Докато се види, че от тая мярка файда няма, госпожата вече няма да е кмет. С нея, надявам се, и много други калинки ще си загубят местата.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  26. 26 Профил на shymi
    shymi
    Рейтинг: 211 Весело

    До коментар [#21] от "venci4":

    Тогава шопите най-малко ще изпукате от глад, защото даже и камионите с храна няма да могат да влизат в града :)

  27. 27 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3926 Весело

    До коментар [#4] от "Андерсен":

    Ще накараш чиновниците да ползват градския транспорт? И министрите? Успех!

  28. 28 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    Край на своеволията. Вече само с екостикер. На който не му харесва, да си купи печка на твърдо гориво, тях камерите няма да ги засичат.

  29. 29 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До коментар [#21] от "venci4":

    Да. И да се забрани изхода от София на коли със софийска регистрация.

  30. 30 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3759 Неутрално

    Ако София беше държава, щеше да е в категорията failed state. За failed city не съм чувал, може би е време да се въведе.

    Бил съм във всички европейски столици без 3-4, такива като Прищина, Вадуц и т.н., и НИКЪДЕ не съм виждал градска инфраструктура - подлези, тротоара, улична настилка, спирки, паркинги, кофи за боклук - в по-окаяно състояние от тук. Бил съм в по-грозни и отблъскващи градове като Чишинеу, където има само панели и Сталински кич, но е несравнимо по-чист и поддържан.

    Влизането в София ТЪКМО откъм Европа - през Люлин и Мизерно предградие - е като влизане в Кандахар, Джалалабад или Могадишу, човек се пита: Какво, по дяволите, правя тук?!

    За пешещите и ръсещи масло и сажди бракми няма какво да говорим - такива съм виждал в Африка, Индия и Цейлон (Шри Ланка), никъде другаде.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  31. 31 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 3408 Любопитно

    До коментар [#25] от "Imaginary Friend":

    Е, и ???

    [email protected]
  32. 32 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2356 Неутрално

    Чудесно, решихте го това с колите. Хайде сега бегом марш в кварталите, където кадят кюмбетата цяла зима.
    —цитат от коментар 6 на taratanki


    Че то това е ВЕИ енергия.
    Да спрем ВЕИ безвъглеродно отопление и да минем на путинов природен газ?

    Това ви е мечта?

  33. 33 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    До коментар [#30] от "Norman Granz":

    Да припомня, с безплатното саниране на ГЕРБ, соц панелките изведнъж придобиват приветлив и дори красив вид. Не са малко обитателите на вече санирани блокове, които след това привеждат в добър вид и околното пространство.

    Но, вие от ДБ сте против такива неща, знаем.

  34. 34 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2356 Неутрално

    Похвална инициатива, която ще позамаскира провала на общината да ограничи замърсяващото отопление.
    —цитат от коментар 14 на razor


    Отоплението скоро ще е 100% ВЕИ.

    София взе 637 милиона по Околната среда.

    Ще има енергия и отопление с 0 въглеродни емисии!

  35. 35 Профил на zhb31648475
    zhb31648475
    Рейтинг: 27 Неутрално

    Тоест, когато софиянци запалят печките нема да могат да карат в центъра. И с какво това ще намали пушеците? То не става само да копираш 1 към 1 западни мерки, требват и мозъчни гънки. Но от некадърни гербаджии - толкова.
    Проблемът с мръсния въздух ще се реши веднъж завинаги когато забранят отоплението с твърдо гориво и движението на коли без катализатори и стари дизелови таралясници. Всичко друго е отбиване на номера.

  36. 36 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3759 Неутрално

    До коментар [#33] от "Хай Буй":

    “... с безплатното саниране на ГЕРБ, соц панелките изведнъж придобиват приветлив и дори красив вид.”

    И колко панелки санирахте за 16 години управление на София, би ли припомнил? След сато откраднахте 95% от парите по програмата за санирането...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  37. 37 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    До коментар [#35] от "zhb31648475":

    Като забраните отоплението с твърдо гориво, дали няма да си получите протести, на които ще ви замерят с дървета ?

  38. 38 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2536 Неутрално

    Като малък сам си ходех на училище с градския транспорт, това сега разрешено/възможно/сигурно ли е? Трафикът много рязко се променя след 15 септември, но не мисля, че се прави нещо по темата да е по-лесно за учениците да се добират до училищата, например удобни и добре свързани спирки на градския транспорт.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  39. 39 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 1470 Весело

    До коментар [#33] от "Хай Буй":“... с безплатното саниране на ГЕРБ, соц панелките изведнъж придобиват приветлив и дори красив вид.”И колко панелки санирахте за 16 години управление на София, би ли припомнил? След сато откраднахте 95% от парите по програмата за санирането...
    —цитат от коментар 36 на Norman Granz


    Много. Колко е откраднато, знаем. 10-20 милиарда на година, това ви е мантрата.

  40. 40 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2356 Неутрално

    Тоест, когато софиянци запалят печките нема да могат да карат в центъра. И с какво това ще намали пушеците? То не става само да копираш 1 към 1 западни мерки, требват и мозъчни гънки. Но от некадърни гербаджии - толкова.Проблемът с мръсния въздух ще се реши веднъж завинаги когато забранят отоплението с твърдо гориво и движението на коли без катализатори и стари дизелови таралясници. Всичко друго е отбиване на номера.
    —цитат от коментар 35 на zhb31648475


    "Отоплението на твърдо гориво" се води ВЕИ и за него ще има дотация.

    С новите мощности на ТЕЦ 100% ще е твърдо и природният газ ще отпадне напълно.

    Това е част от Зелената Сделка.

    Комуто в ЕС не му харесва- чемодан и в Русия!

    Там има отопление на газ.

  41. 41 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3759 Неутрално

    До коментар [#39] от "Хай Буй":

    За да не бъда голословен: с 2 МИЛИАРДА (пари на данъкоплатците) санирахте 2000 сгради, в които живеят около 340,000 души, т.е. по-малко от 5% от населението. Смятай по колко лева прави това на санирано жилище и колко още милиирди са нужни, за да се санират ВСИЧКИ панелни жилища - общи, на всички българи пари, които са просто откраднати.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 904 Неутрално

    Проблема е в отоплението на твърдо гориво, масово се горят талашити, черчевета от прозорци с боята по тях, пластмасови отпадъци, стари дрехи, обувки, долнокачествени въглища и какво ли още не. Загледайте колко често сега около кофите има плоскости от талашит от изхвърлени стари гардероби и шкафове и колко рядко е да видиш подобна гледка зимата за повече от час-два. Имах склад в близост до Женския пазар, на горните етажи наемателите цигани си носеха от черните еднократни пластмасови щайги за кюмбетата.

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  45. 45 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4140 Неутрално

    Мисля, че мерки срещу пушещите из страната ни като комини гробници и стари таратайки трябва да се вземат на национално ниво, не само в Столицата ни ! Положението е нетърпимо в много други населени места и градове у нас - Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора.......както и около големи замърсители като Мариците, Пирдоп и т.н., където с политически протекции от местно и национално ниво едни кръгове правят милиони на гърба на цялата ни природа и екология......

  46. 46 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 1470 Весело

    До коментар [#41] от "Norman Granz":

    Любопитен детайл, е, че министър Пеканов иска санирането да се продължи. Пресметнатата средна цена за саниране на 80 кв.м. апартамент е в размер на около 15000 лв.

    Това не се рекламира много от служебното правителство, защото много неудобно се получава. Излиза, че мерките на ГЕРБ се продължават и надграждат.

  47. 47 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    До коментар [#46] от "Хай Буй":

    Да допълня,
    в тази сума от 15000 лв не е предвидено конструктивно укрепване на блока. Ако се налага такова, цената може да скочи двойно.

  48. 48 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2032 Весело

    До коментар [#11] от "ivanpopov":

    +++ Аз още чакам репортажа от преди две години за екоотоплението в три цигански къщи. Сложиха в бараката-магазин едно бракувано котле с водна риза, опънаха по въздуха без изолация полипропиленови тръби към две стаи в съседни къщи и..... въздуха на София щял да е чист! Имаше три статии в Дневник. И още чакам за видя резултата от иновацията.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  49. 49 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2356 Неутрално

    "Отоплението на твърдо гориво" се води ВЕИ и за него ще има дотация.

    С новите мощности на ТЕЦ 100% ще е твърдо и природният газ ще отпадне напълно.
    —цитат от коментар 40 на sim4o


    До коментар [#40] от "sim4o":На теб не ти ли се каза да си пиеш лекарствата бе, психо? Я чиба там!
    —цитат от коментар 43 на zhb31648475


    Не питай за лудото- то само се обажда ..

    Какво не успява да разбере, малката ти главица Кукуриго?

    1. В ЕС има Зелена Сделка .. рано или късно няма да има никакви енергийни източници с въглероден отпечатък.

    2. Отоплението на твърдо гориво е ВЕИ .. "
    5.09.2019 г. — Burning wood is considered carbon-neutral"
    .. за биомаса е предвидена 360 милиона дотация .. за ЕС - над 340 милиарда ..
    Колкото и тъпото ти мозъче, да не го приема - е така..

    3. Природният газ за София спира след 11 години! Зелените Политики, плана на ЕС за пълна неутралност , Грета Тунберг ..
    За да има топла вода, по тръбите на парното - все нещо трябва да гори в пещите, нали бе тъп..
    И какво?

    Ми алтернативно гориво , ВЕИ .. ей по закон кои категории са ВЕИ:
    The "Renewable and waste sources" category includes Hydroelectric, Wind, Wave, Tidal, Solar photovoltaic, Geothermal aquifers, Landfill gas, Sewage gas, Biogas from autogeneration, Municipal solid waste (MSW), Poultry litter, Straw, Wood, Charcoal, Liquid bio-fuels, Bioethanol, Biodiesel and other Biomass.


    Тука Landfill gas, Sewage gas, Biogas from autogeneration, Municipal solid waste (MSW), Poultry litter, Straw, Wood, Charcoal, Liquid bio-fuels, Bioethanol, Biodiesel and other Biomass - освен да ги изгириш , другояче нама как да ги използваш ..

    И ТОВА Е БЪДЕЩЕТО!

    Колкото и малоумно да плещиш , да се блещиш и да се опитваш да обиждаш - това е!
    Зелената Сделка!

    Това, че не си чел по темата и ръсиш пълни глупости, не значи че някога налудните ти теории ще се сбъднат..

    Хората в София, между другото - гласуваха за Зелените Политики и ще си ги получат в пълен размер!
    Това въобще не означава, че няма да има отопление на твърдо гориво - напротив !

    100% ще е на твърдо гориво и РДФ , природен газ няма да има !

    Аре, пак бесней и псувай ..

  50. 50 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Абсолютно излишно харчене на пари за дублиране на вече съществуващи системи за контрол. Както те не работят, така няма да работи и тази. Едни хора ще приберат едни добри пари и това е.

  51. 51 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    Моментално трябва да се напише наредба, която да задължи мръсния въздух да стои от правилната страна на булеварда. Иначе ефекта ще е нула.

  52. 52 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    До коментар [#21] от "venci4":

    Велика мярка 😂
    Сам ли я измисли?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  53. 53 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 893 Неутрално

    =====София обмисля тясна и разширена зона, в която ще е забранено влизането на коли====не "София го обмисля", а група недоразумения от София.......

  54. 54 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2356 Неутрално

    Проблема е в отоплението на твърдо гориво, масово се горят талашити, черчевета от прозорци с боята по тях, пластмасови отпадъци, стари дрехи, обувки, долнокачествени въглища и какво ли още не.
    —цитат от коментар 44 на gripen


    Абсолютно, поне 300 пъти сме говорили ..

    То не се и крие:

    --------------------
    ""ГАЕА - Зелена Алтернативна Енергия" ЕАД, е джойн венчър на "ТИТАН Цимент" АД, и Evolution Environmental Group LLC (“E2”)..
    Чрез работата с алтернативни горива спестихме над 80 000 тона емисии от въглероден диоксид, с което намалихме значително не само собствения си въглероден отпечатък, но и спомогнахме за подобряване състоянието на околната среда в страната като цяло.
    Източници на алтернативни горива, които компанията използва:

    Стари Гуми– понастоящем „Златна Панега Цимент” АД има две работещи линии за подаване на стари гуми към двете пещи на завода.

    RDF(подбрани отпадъчни горива)– това са горива, направени от подбрани отпадъчни материали, като пластмаса, хартия, каучук, текстил.. Тези материали се нарязват на много малки парченца, хомогенизират се, след което се подават към горелките на пещта.

    Биомаса – СО2неутрална. Първият вид биомаса са отпадъчни материали от индустриални процеси, например месокостно брашно от екарисажи и утайки от пречистването на битови води.

    Вторият вид биомаса са .. материали от селското стопанство.. дървесина от дърводобив.."
    ---------------------

    https://www.dnevnik.bg/print/arhiv_pari/2011/08/15/1710819_kogato_boklukut_stane_gorivo/

    "Освен инсталация за твърдите отпадъци в завода в с. Бели Извор има още две инсталации - за горене на гуми и за горене на месокостно брашно. "Пазар на стари гуми в България към момента няма. Не мога да си обясня това", каза Овчаров. По думите му гумите, които се горят в завода, най-често идват от Гърция.."
    --------------------

    Идеята е простичка - да се намали емисията СО2 ..

    В Златна Панега намаляват с по 80 000 тона на година..

    Като за всичката тази ВЕИ енергия се дават и дотации от бюджета!
    А емисиите, при определена посока на вятъра, съвсем лесно могат да стигнат и до София ..

    Но тези емисии от север - с мед да ги намажеш .. в самата София също има едни 637 милиона, по "Околна среда" за намаляване на използвания природен газ , заменянето му с ВЕИ гориво и намаляване на парниковите емисии ..

    Странно е друго, как хора, дето са ЗА ЗЕЛЕНАТА СДЕЛКА.. ръсят пълни глупости ..

    "Ще спре твърдото гориво.." НАПРОТИВ, КУКУРИГО - ЩЕ СПРЕ ПРИРОДНИЯТ ГАЗ ..
    Преди да се радваш на Зелената Сделка - не си ли отворил, да прочетеш ????

  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    Чудесно, решихте го това с колите. Хайде сега бегом марш в кварталите, където кадят кюмбетата цяла зима.
    —цитат от коментар 6 на taratanki

    Айде бегом в кварталите да им прокараш ТЕЦ или евтин газ!
    Или раздай на хората там ваучери за евтин ток за климатиците!

  58. 58 Профил на GRUBO
    GRUBO
    Рейтинг: 599 Неутрално

    Повечето хора не разбират, че най-важни са местните избори и най-вече състава на местния парламент - общински съвет. Именно там се наместват едни гадни мижитурки, които влият директно върху живота ни. Когато един общински съвет гласува една идиотска мярка или една идиотска промяна в общинска наредба, това директно влияае на ежедневието ни и задълженията ни. В така наречения Столичен общински съвет не е по различно. Най-любимо ми е като започнат да ми се обясняват за разширяването на зелената зона, вместо с парите от зоните да правят подземни и надземни паркинги. Най-добрата им мантра е че хората искали да се разширява зоната. Естествено, че когато има зона, хората паркират в съседния квартал, който не е зона. Хората от този квартал не могат да паркират колите си, както до сега и е нормално да искат въвеждането на зона. Общинарите знаят за този ефект, но е много удобно да се краде от хората. Живея в близост до позара Димитър Петков, който от миналата годинана е зелена зона. Там НЯМА човек, който да продава талони и за престой от 10 минути, трябва да плащам със съобщение по телефона за цял час. В същото време една кола на градска мобилност със скоби обикаля постоянно пазара, но само поставя скоби т.е. тормози хората, но НЕ ПРОДАВА талони. Това е истината за столична община по отношение на инфраструктурата - КРАДЦИ!!!!!

  59. 59 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2356 Неутрално

    [quote#49:"sim4o"][/quote]

    Гледам - вече имам доста минуси ..

    Така софиянци воюват за чист въздух ..
    Като ми слагат минуси!

    Иначе гласуват за дотации за "зелена енергия".. за енергия от биомаса - по 360 милиона на година, са си преценили пичовете.

    И каквото пожелаят - ще им се сбъдне ..
    До 10 години .. ще сте, драги мои - с 0 природен газ в ТЕЦ..

    Ако ми налсагате още минуси .. природният газ, ще се замени по чудодеен начин с нещо мнооо яко ..

  60. 60 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    [quote#13:"pernikforbg"][/quote]
    Не знам кой е началник на Инспектората на Столична община, на предишната Веска тормозеше хората с нейните недомислици и беше на хранилката до 68 години, вместо да се пенсионира на 61. Но такива Господ ги пенсионира по бързата процедура!
    -------------------------------------------
    С какви точно недомислици индпекторатът е тормозел гражданите и какво общо има той със замърсяването, освен че издирваше и санкционираше горенето на гуми и боклуци?
    И не е хубаво да се радваш на нечия смърт, щото оня горе вижда и чува всичко.

  61. 61 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2356 Неутрално

    Айде бегом в кварталите да им прокараш ТЕЦ или евтин газ!
    —цитат от коментар 57 на Toshko Afrikanski


    Природният газ е с въглероден отпечатък!

    Програмата за зеления преход предвижда постепенно да се отказваме от него ..

    Що някои си мислят, че за София ще е различно?

    Да, ако псуват облещено, ръсят слюнка и слагат минуси по форуми може и да отложат нещата !

    Иначе бъдещето е, каквото ви казвам - слушайте квот ви пей радиото!

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  64. 64 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2356 Неутрално

    До коментар [#55] от "Darth Plagueis":До коментар [#43] от "zhb31648475":Не му отговаряйте, бре. Вижте сега какво ще последва... Вие сте виновни
    —цитат от коментар 62 на Darulio


    Ми и да отговарят .. и да не .. то си има план , има средства предвидени!
    Зеления преход!

    Ако си мислят, че с псувни нещо ще променят по плана - жестоко се лъжат ..
    А че са тъпи и не са отворили да прочетат - а главиците им са пълни със странни идеи - си е техен проблем..

    Странни и небъдни са им идеите за отоплението, и за енергетиката ..

    Че то ще е точно обратното!

  65. 65 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    До коментар [#17] от "dwr30648311":
    Ако с парите от зоните бяха построени 3 общински паркинга в центъра на столицата и се бяха пооправили кръстовищата, сега нямаше да говорим за зони за забранено влизане, а и двигателите щяха да прекарват по-малко време в работен режим.
    -----------------------------------
    А тези общински паркинги да бъдат безплатни, нали така, както е навсякъде по света, където грижовните общини сън не спят да осигурят безплатно паркиране.
    Разберете най-сетне - българинът иска БЕЗПЛАТНИ паркинги, той смята че по рождение трябва да разполага с едно-две безплатни паркоместа по местоживеене и месторабота.

  66. 66 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    Проблема не са колите а ПЕЧКИТЕ.
    И всички химии дето ги горят Сиганите.
    Проблема същи е и че София е в котловина и зимата там въздуха се застоява.
    Факт е че лятото проблем с въздуха няма.

  67. 67 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    До коментар [#18] от "quatro_4x3":
    Нищо не е решено. За камионите не важи. Като потегли един натоварен камион на светофара, след него остава голям черен облак, какъвто и 20 коли не биха оставили.
    ---------------------------------
    Точно така, мярката е мижи да те лажем, за камиони и бусове не важи.
    Позагледайте се из София и вежте колко дърти камиони и бусове с номера СО, РК, КН и пр. димят из града.

  68. 68 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3446 Неутрално

    Добра идея, но още по-добра идея е напълно да се забранят всякакви МПСта в центъра на София, като се оставят само трамваите и постепенно да се върви към все повече пешеходни зони. Колкото повече пешеходни зони, толкова по-добре
    —цитат от коментар 4 на Андерсен


    Не се безпокой, това е първата стъпка към забрана, но не за всякакви МПС-та, а за частни (с ДВГ). Общинските и правителствени коли ще се движат безпрепятствено.

  69. 69 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2356 Неутрално

    До коментар [#18] от "quatro_4x3":
    .---------------------------------
    Точно така, мярката е мижи да те лажем, за камиони и бусове не важи.Позагледайте се из София и вежте колко дърти камиони и бусове с номера СО, РК, КН и пр. димят из града.
    —цитат от коментар 67 на Toshko Afrikanski


    А по околовръстното, колко турски, сръбски, македонски, румънски, немски, гръцки ,унгарски камиона минават на денонощие?

    Един двигател на камион е колкото на 3 коли ..

  70. 70 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    До коментар [#35] от "zhb31648475":
    Проблемът с мръсния въздух ще се реши веднъж завинаги когато забранят отоплението с твърдо гориво
    ----------------------------
    Айде още един забранител!
    Абе момче, това са около четвърт милион домакинства около града - всички села от Софийското поле, Витошката яка, Враждебна, Левски, Орландовци и още поне десетина, с какво да се топлят според теб, на климатици?!?

  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  72. 72 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    Това ще спре ли пушеците слизащи от богатите крайградски зони и циганските гета през зимата.

    Очаква се да разберем, че като се спрат пушещите коли в дни с повишено замърсяване, че няма да се променят изобщо показателите на въздуха.

    Иначе такива мерки са положителни като резултат, че се 'децентализира' живота. Доста фирми избягаха от центровете на големите градове след въвеждането на зоните.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  73. 73 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    До коментар [#66] от "МиГ-29":
    Проблема не са колите а ПЕЧКИТЕ.
    И всички химии дето ги горят Сиганите.
    Проблема същи е и че София е в котловина и зимата там въздуха се застоява.
    Факт е че лятото проблем с въздуха няма.
    ---------------------------------------------
    Глупости!
    Сега е август, печките не горят, но въпреки това колата ми е прашна всяка сутрин.
    Основният замърсител са ФИНИТЕ ПРАХОВИ ЧАСТИЦИ, а не саждите от печките.
    Строителството в и около града е източникът на тези прахови частици, докато се строи, ще е така.

  74. 74 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    До коментар [#70] от "Toshko Afrikanski":
    Пардон, около 70 000 са домакинствата, не четвърт милион.

  75. 75 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2966 Неутрално

    Проблема не са колите а ПЕЧКИТЕ.И всички химии дето ги горят Сиганите.Проблема същи е и че София е в котловина и зимата там въздуха се застоява.Факт е че лятото проблем с въздуха няма.
    —цитат от коментар 66 на МиГ-29



    Изобщо не е така. Преди няколко дни валя дъжд, колата ми е като с пясък. Искат да изкарат печките виновни, защото от тях печалба няма, даже са на загуба, защото дървата ги продават в Гърция по-скъпо.
    Аз съм родена в квартал, в който всички се отопляват на кюмюр и дърва. Сега почти няма такива. Родителите ми са пенсионери, и те се отопляват на ток.

    Любовта ще спаси света!!!
  76. 76 Профил на zhb31648475
    zhb31648475
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#74] от "Toshko Afrikanski":

    И 700 хил. домакинства да дишат пушеците на 70 хил. ли бе, гламчо? Боли ме ку*о с какво ще се топлят, важното е да не е дърва, кюмур и дограма. Да се газифицират, електрифицират и т.н. Който не може, държавата да му отпусне безлихвен заем или помощи.

  77. 77 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2966 Неутрално

    Мен по-скоро ме дразни, че София упорито я разделят на богатия център и бедните крайни квартали. Само вижте детската площадка в Докторската градина и тази в Люлин2. Няма драстична разлика в данъците, даже ако тези данъци се сметнат на квадратен метър, ще се окаже, че в Люлин се събират повече.

    Сега с тази зона е същата работа. Ще избутат колите от центъра и ще направят останалата част гето. Хората ще спрат да ходят на заведения и разходки в центъра, а по кеарталите си. Така живущите в центъра ще са най-печеливши, хем ще са на чист въздух, хем ще ползват най-красивата част от града ни.

    Любовта ще спаси света!!!
  78. 78 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2651 Неутрално

    [quote#69:"sim4o"][/quote]

    Транзитът за Сърбия, Гърция и Румъния минава по Северната скоростна тангента. Автомобилните газове са засуга изцяло на автоталибаникус булгарикус - неанерталикус

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  79. 79 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2651 Неутрално

    автоталибанкус неандерталикус

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  80. 80 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    До коментар [#75] от "hope":
    Прахоляка няма нищо общо с мръсният въздух от коли и печки.
    А непотдържаните зелени площи.
    Строежи бълващи кал и прах.
    И всеобщо изоставена градска среда.

  81. 81 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2651 Неутрално

    Мъчно ми е като екологията става жертва на политическото лицемерие. Тецовете бумтят с пълна сила, в центъра на столицата се строи фабрика за горене на вносен боклук, зелените площи се пълнят с бетон и други строителни материали дето ги носи вятъра. Тия няколко хиляди стари коли (голяма част от които са на газ), които няма да минават през центъра на града ще спасят въздуха между Опълченска и Левски, а от другата страна на булеварда ще си седи мръсния, понеже така казва наредбата…Кажете нещата с истинските им имена и дайте да помислим за решение. Да, автопарка ни е стар и какво от това? В Гърция, Сърбия, Румъния и Македония не видях по-нови коли. Пък и доста може да се поспори по темата, кое е по-еко: Да ползваш една машина до края или да сменяш таратайките през 10-15 години. Колко еко е една електричка, ако 50% от електроенергията на държавата се добива от въглища? Да, голяма част от българите се сдобиха с превозно средство, а инфраструктурата не го понася добре. Ама това е проблем, пред който всяка развиващата се държава се изправя. Да налагаш лицемерни ограничения под предлог екология няма да го реши. Просто си оставаме развиваща се държава, в която хората са отвратени от зелени инициативи. Ако с парите от зоните бяха построени 3 общински паркинга в центъра на столицата и се бяха пооправили кръстовищата, сега нямаше да говорим за зони за забранено влизане, а и двигателите щяха да прекарват по-малко време в работен режим. В тоя ред на мисли, някои знае ли какви са приходите от зоните в последните 10 години и къде са отишли?
    —цитат от коментар 17 на dwr30648311


    Със строежа на общински паркинги в центъра само ще вкараш още повече автоталибани в сърцето на града.

    За трети път правителството на промяната е изрисувано. ПП+ИТН+ДБ +БСП. Първите две два шанса бяха проиграни от политическите тролове от ИТН.
  82. 82 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    До коментар [#75] от "hope":
    Разберете, че навсякъде в България е така!
    В провинциалния град, където често ходим на гости на родителите на жена ми, е същото.
    Няма промишленост, тежкият трафик е изнесен извън града, вътре е мижав, и въпреки това е прашно.
    Във Варна пък беше кошмар, всяка сутрин намирах колата си побеляла.
    Да не забравяме и кафявите и жълти дъждове заради преноса на ФПЧ от Африка, от който половин Европа страда.

  83. 83 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2356 Неутрално

    До коментар [#49] от "sim4o":Едва ли некой ще тръгне да ти чете неадекватните бръщолевения, хиперактивен форумен идиот. Кюмбето било ВЕИ ...
    —цитат от коментар 71 на zhb31648475


    От идиот го чувам..

    Не само кюмбето, ами и ТЕЦ на дърва е ВЕИ ..
    Що не отвориш, па да попрочетеш??

    ----------------------
    .." Близо 73 млн. лв. е субсидията, която ще получат за година производителите на електричество от биомаса – четем в решение на Комисията за енергийно и водно регулиране от юли 2020 г.
    Тази сума представлява разликата между пазарните цени на електроенергията и преференциалните цени, по които Националната електрическа компания изкупува тока от биомаса.
    Но това е само ордьовър.
    Според проекта за национална енергийна стратегия на Министерството на енергетиката, очаква се до 2025 г. капацитетът за производство на електроенергия от биомаса да се увеличи със 150 до 170 мегавата, а произведеното електричество да нарасне с 400%. Измерено в пари, при сегашната структура на цените, това означава нов енергиен подсектор с приходи от половин милиард лева, от които 360 млн. лв. субсидии..."

    ------------------
    Ако не е ВЕИ - за какво сте нагласили по 360 милиона на година, па да давате????
    360 милиона субсидия за биомаса!

    И НАЙ-ГОЛЯМАТА ВЕИ МОЩНОСТ В ЗАПАДНА ЕВРОПА Е ТЕЦ НА ДЪРВА- ДРАКС..

    https://www.youtube.com/watch?v=Lo6qlkU9xyY

    Те ти и графика, за 2018 за ВЕИ в ЕС ..

    https://www.sustainability.bg/wp-content/uploads/2020/02/biomass_primary_EU-1024x552.png

    И колкото и да псуваш - освен, че показваш колко си тъп - друго не правиш ..
    Абе, а ти поддържаш ли Зелената Сделка и еколозите??
    Аз - не ..

    За това ли, не искаш да признаеш, какви простотии са приели - примерно кюмбетата да са ВЕИ?

    Ми ВЕИ са !
    Зеленото законодателство!

    За София , по Околна Среда - 637 милиона .. няма да има природен газ , а ще има алтернативи - отвори, прочети ..

  84. 84 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2356 Неутрално

    [quote#69:"sim4o"]
    —цитат от коментар 78 на cinik
    Транзитът за Сърбия, Гърция и Румъния минава по Северната скоростна тангента. Автомобилните газове са засуга изцяло на автоталибаникус булгарикус - неанерталикус[/quote]

    От Северната тангента - по никакъв начин не стигат до София, а?

  85. 85 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    До коментар [#80] от "МиГ-29":
    Айде пак...
    Кви печки през август бе, алоооо....???

  86. 86 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2356 Неутрално

    До коментар [#74] от "Toshko Afrikanski":И 700 хил. домакинства да дишат пушеците на 70 хил. ли бе, гламчо? Боли ме ку*о с какво ще се топлят, важното е да не е дърва, кюмур и дограма.
    Да се газифицират, електрифицират и т.н.
    Който не може, държавата да му отпусне безлихвен заем или помощи.
    —цитат от коментар 76 на zhb31648475


    Да бе да.. лъже те акълът мнооооооого якоооо..
    Ще ти се , любимият ти "Газпром" да захлеби, а?

    Да, ама не ..

    Отваряй - чети документите на ЕС ..
    Виж за Зелената Сделка .. виж за предвиденото ВЕИ отопление..

    Като не ти харесва в ЕС и въглеродната неутралност - чемодан и в Масква- да си на газ ..!

  87. 87 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2966 Неутрално

    До коментар [#75] от "hope":Прахоляка няма нищо общо с мръсният въздух от коли и печки.А непотдържаните зелени площи.Строежи бълващи кал и прах.И всеобщо изоставена градска среда.
    —цитат от коментар 80 на МиГ-29


    Прахта се вдига от мръсните улици, а те са кални, защото се паркира в калта. И стрежите, да. А за всичко искат да изкарат виновни печките.

    Любовта ще спаси света!!!
  88. 88 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2356 Неутрално

    Кюмбето било ВЕИ ...
    —цитат от коментар 71 на zhb31648475


    Е .. зеленото законодателство ..

    "The EPA Declared That Burning Wood Is Carbon Neutral... .. Environmental Protection Agency announced that it would begin to count the burning of "forest biomass"—a.k.a. wood—as carbon neutral. The change will classify burning of wood pellets a renewable energy .. "

    ВЕИ - и сте нагласили 360 милиона дотация , а цялата сума ще е 500 милиона на година ..

  89. 89 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2966 Неутрално

    До коментар [#75] от "hope":Разберете, че навсякъде в България е така!В провинциалния град, където често ходим на гости на родителите на жена ми, е същото.Няма промишленост, тежкият трафик е изнесен извън града, вътре е мижав, и въпреки това е прашно.Във Варна пък беше кошмар, всяка сутрин намирах колата си побеляла.Да не забравяме и кафявите и жълти дъждове заради преноса на ФПЧ от Африка, от който половин Европа страда.
    —цитат от коментар 82 на Toshko Afrikanski


    —-
    Аз пътувам много, всяка седмица, 20 години.
    Не може всички градове да се сложат под общ знаменател.
    Пред очите ми обаче малки градчета от по 20-40 000 души се напълниха с коли. Спомням си Банско без светофари.
    Според мен трябва да увеличат брутално данъците за втора кола в семейство.

    Любовта ще спаси света!!!
  90. 90 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2356 Неутрално

    А за всичко искат да изкарат виновни печките.
    —цитат от коментар 87 на hope


    И лъжат тъпо .. "не е ВЕИ" ..

    Да, ама е:

    " Environmental Protection Agency announced that it would begin to count the burning of "forest biomass"—a.k.a. wood—as carbon neutral."

  91. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  92. 92 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2283 Любопитно

    Това е добре, но смогът не мирише на изгорели газове, а на горящи гуми и друг боклук.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  93. 93 Профил на zhb31648475
    zhb31648475
    Рейтинг: 27 Неутрално

    Прахта се вдига от мръсните улици, а те са кални, защото се паркира в калта. И стрежите, да. А за всичко искат да изкарат виновни печките.
    —цитат от коментар 87 на hope

    Прахта и колите са целогодишно, печките са зимата. Имаш ли представа как изглежда нивото на ФПЧ по месеци в един областен център?

  94. 94 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2966 Неутрално

    До коментар [#86] от "sim4o":

    Абе ти чуваш ли се какво говориш? ЕС не е ЕНП. Това, че някакви луди в момента са на власт и измислят глупост, след глупост, не означава, че всички които не са гласували за тях, трябва да се махнат от ЕС.

    Любовта ще спаси света!!!
  95. 95 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    До коментар [#87] от "hope”
    Пак ти казвам замърсеният въздух и прахоляка са 2 различни неща с 2 различни първо причини.
    Прахоляка е от занемарената градска среда, не залесени зелени площи кал, купчини с пръст, камиони каращи пръст без да са покрити и всеобща градска мизерия. Улиците не се мият редовно и т.н.
    Както и паркиране в Калта и тревата или пръстта.
    Въздуха главно от печките и мизериите дето ги горят ромите. Както и разни нелегални сметища и разни съмнителни заводи дето не знаеш какво горят.
    Тецовете и вече накрая колите.

  96. 96 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    До коментар [#87] от "hope":
    Прахта се вдига от мръсните улици, а те са кални, защото се паркира в калта. И стрежите, да. А за всичко искат да изкарат виновни печките.
    ------------------------------------
    В града, за който споменах, улиците не са мръсни, строежи няма и никой не паркира в калта, просто зощото няма кал.
    Обикновено паркирам колата на сянка под едни дървета зад блока, където хората си имат паркинг, и именно под тези дървета колата ми се праши най-много, като подухне ветрец, целият прах от листата пада долу върху колите.
    И изобщо това си е един естествен процес, който се преекспонира от разни мрънкячи и се цели политизиране, все едно ако София има кмет от друга партия, въздухът изведнъж ще стане кристално чист.

  97. 97 Профил на zhb31648475
    zhb31648475
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#95] от "МиГ-29":

    Колите са на второ место като източник на ФПЧ след печките. И нещо много важно - от частици до частици има разлика. Отделяните от колите са много по-опасни от незатревените площи например, пясъкът от Сахара и т.н.
    Постоянно виждам некакви лагери и фенове - на коли, на печки, всеки пише некакви небивалици според личната си заинтересованост. Ами и двете замърсяват и требва да се ограничат ако искаме да сме бела държава.

  98. 98 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    До коментар [#95] от "МиГ-29":
    Пак ти казвам замърсеният въздух и прахоляка са 2 различни неща с 2 различни първо причини.
    Прахоляка е от занемарената градска среда, не залесени зелени площи кал, купчини с пръст, камиони каращи пръст без да са покрити и всеобща градска мизерия. Улиците не се мият редовно и т.н.
    Както и паркиране в Калта и тревата или пръстта.
    Въздуха главно от печките и мизериите дето ги горят ромите. Както и разни нелегални сметища и разни съмнителни заводи дето не знаеш какво горят.
    Тецовете и вече накрая колите.
    -----------------------------------
    Айде сега пък улиците не се миели редовно.
    И да се мият редовно, се мие само половината, защото върху другата половина има паркирани коли.
    На теб, като по-умен, оставям да решиш задачката как 100-150 коли от един квартал да се преместят в друг квартал, за да се измие цялото каре, и така всяка седмица.
    Цялостно могат да се мият сами улици и булеварди, където паркирането е забранено.
    Камионите без спуснати чергила са вече рядкост, защото актът е 500 лева.
    Незалесени (пише се слято) ми е интересно къде си видял в града, щото пък ревете заради презастрояването, как така изобщо са останали такива?

  99. 99 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    Абе много лъжете, интересно плащат ли ви, или го правите по убеждение...

  100. 100 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 1253 Неутрално

    До коментар [#81] от "cinik":

    Е, и? Както беше цитирано по-горе 7% от ФПЧ идва от ВСИЧКИ автомобили в София. Като няколко хиляди души от покрайните си свършат работа с кола за няколко часа, а не сменят по 3 транспорта как ще се отрази? 0,00001%?
    Ръждясалите астри на МВР, трошките на БНТ и всички останали търалясници от държавния автопарк ще си бръмчат из центъра на на специален режим.
    Метрото и тролея са движат 50% на въглища в момента. Лицемерно е да налагаш забрани на база екология като започваш от най-дребните замърсители и не даваш по-чисти алтернативи.

    За мен е грешно и да гониш крайности - всички на метрото или всички на коли. Като всяко друго нешо в природата се изисква баланс. Често се пускам пеш или с колело до центъра понеже ми е приятно и смятам, че така е редно. На някой може да му е по-удобно с кола, понеже живее по-далеч и няма удобен транспорт. Трети обичат да четат инижки в метрото.
    Вярвам, че трябва да направим всички видове транспорт по-екологични и достъпно за обществото, а не да налагаме забрани на едни и да поощряваме други заради на базата на съмнителни критерии.


    Със строежа на общински паркинги в центъра само ще вкараш още повече автоталибани в сърцето на града.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK