Браво за инициативата, даже трябва вообще да се забрани замърсители таратайки да бъдат вкарвани в София.Тъй като всичко ще се засича с камери, защо е нужен стикера? Аааа, сетих се, нишио с печатницата да изкара някой друг лев след като не печата винетки…
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
Много сложно бе джанъм? Ама сигурно е по-лесно отколкото просто да тествате и спрете от движение пушещите ауспуси? Пък и на книга ще сте направили нещо, а? Ах калема, пустия калем! Комбиниран с “миже да те лажем”!
Добра идея, но още по-добра идея е напълно да се забранят всякакви МПСта в центъра на София, като се оставят само трамваите и постепенно да се върви към все повече пешеходни зони. Колкото повече пешеходни зони, толкова по-добре
А сега всичките национални болници да се преместят в покраайнините на София или да се разхвърлят равномерно из България. Новата национална детска болница да се построи около географския център на България за да е достъпна за всички българи а не само за столичани с ЕВРО 6.
Подчинените на госпожа Фъндъкова измислят половинчати мерки за намаляне на замърсяването от превозни средства....важните мерки са други и в 2 насоки 1. Градският транспорт да стане по-привлекателен за гражданите - това означава климатизирани мпс с ПОСТОЯННО включени климатици, сериозен контрол на гратисчиите с цел недопускане на безработни цигани, бездомници и алкохолици вътре, максимален интервал между превозните средства 20 мин... и т.н., и т.н. 2.Все по-трудно и скъпо да става да имаш кола, зелена зона в целият град, камери навсякъде с цел недопускане високи скорости, паркиране в зелени площи или спиране в лента на движение с включени аварийки от тип "аз тука само за малко"....
Много добра инициатива, но като знаем манталитета на мнозинството да му мислят хората живеещи "около" зоните. Нали Ви е ясно, че улиците и тротоарите там ще бъдат блокирани от паркирани коли които ще бъдат навсякъде.....
Там се усвоиха едни луди пари, за да се сложи една измислена тенекия на комина, дето хващала праховите частици и саждите (едва ли не). Братчедите бяха много разочаровани, че не могат да ги продават и само чакат да ги пратят на вторични суровини, че "комино не теглел".
Браво за инициативата, даже трябва вообще да се забрани замърсители таратайки да бъдат вкарвани в София.Тъй като всичко ще се засича с камери, защо е нужен стикера? Аааа, сетих се, нишио с печатницата да изкара някой друг лев след като не печата винетки…
Печатницата е на Петър Кънев, депутат от БСП и затова БСП не е против тези еко-стикери. Не знам кой е началник на Инспектората на Столична община, на предишната Веска тормозеше хората с нейните недомислици и беше на хранилката до 68 години, вместо да се пенсионира на 61. Но такива Господ ги пенсионира по бързата процедура!
"Новото групиране се налага, защото в България колите масово са без или с развалени катализатори за допълнително пречистване на изгорелите газове, обясни Зафир Зарков."
Не се налага никакво ново групиране!!! Законът забранява такива автомобили да се движат по пътищата. Налага се да се контролира спазването на закона и нарушителите да бъдат веднага санкционирани. Включително отнемане на лиценза на пунктове за годишен преглед, които са си затворили очите.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Мъчно ми е като екологията става жертва на политическото лицемерие. Тецовете бумтят с пълна сила, в центъра на столицата се строи фабрика за горене на вносен боклук, зелените площи се пълнят с бетон и други строителни материали дето ги носи вятъра. Тия няколко хиляди стари коли (голяма част от които са на газ), които няма да минават през центъра на града ще спасят въздуха между Опълченска и Левски, а от другата страна на булеварда ще си седи мръсния, понеже така казва наредбата…
Кажете нещата с истинските им имена и дайте да помислим за решение. Да, автопарка ни е стар и какво от това? В Гърция, Сърбия, Румъния и Македония не видях по-нови коли. Пък и доста може да се поспори по темата, кое е по-еко: Да ползваш една машина до края или да сменяш таратайките през 10-15 години. Колко еко е една електричка, ако 50% от електроенергията на държавата се добива от въглища? Да, голяма част от българите се сдобиха с превозно средство, а инфраструктурата не го понася добре. Ама това е проблем, пред който всяка развиващата се държава се изправя. Да налагаш лицемерни ограничения под предлог екология няма да го реши. Просто си оставаме развиваща се държава, в която хората са отвратени от зелени инициативи.
Ако с парите от зоните бяха построени 3 общински паркинга в центъра на столицата и се бяха пооправили кръстовищата, сега нямаше да говорим за зони за забранено влизане, а и двигателите щяха да прекарват по-малко време в работен режим. В тоя ред на мисли, някои знае ли какви са приходите от зоните в последните 10 години и къде са отишли?
Нищо не е решено. За камионите не важи. Като потегли един натоварен камион на светофара, след него остава голям черен облак, какъвто и 20 коли не биха оставили.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
7%. Толкова е замърсяването с ФПЧ от ВСИЧКИ автомобили в София. Тоест, ако сега кажем, че изчезнат всички коли с ДВГ и преминем на ток, то с не повече от 7% ще падне замърсяването с ФПЧ. Очевидно проблема е съвсем друг, но пък колко сладко е да се спечелят едни милиони и на пръв поглед да се върши някаква дейност... И не, не съм против строгите технически тестове, за мен дори не трябва да има категории - или отговаряш на съответната ЕВРО категория както е излязла от завода или не. Точка. Като не отговаря техническото състояние се спира от движение докато не се оправи и изведнъж всички BMW, VW и прочие таралясници рязко ще изчезнат.
Ясно, сега отваряме бизнес за фалшиви стикери и прегледи вместо да разтурим катуните, чудно!
Социалните придобивки, разпределяни с незначително или без никакво съобразяване с положените усилия, поощряваха беззаконието, улесняваха разпадането на семейството и заместваха осъзнатия полезен труд и самоупование с порочно подстрекаване към безделие и мошеничество.
Маргарет Тачър
Всички знаем, че огромен процент от работещите нужни да функционира града, по документи (а и не само) живеят другаде. Сигурни ли сме че градския транспорт може да поеме този поток от хора, ако те зарежат колите си на околовръстното.
Вместо да говорим за прогрес, говорим за забрани. Вместо да търсим кои са основните замърсители на въздуха в града, а и в страната - преследваме хората, дето по никакъв начин няма да наклонят везната…
Ако София беше държава, щеше да е в категорията failed state. За failed city не съм чувал, може би е време да се въведе.
Бил съм във всички европейски столици без 3-4, такива като Прищина, Вадуц и т.н., и НИКЪДЕ не съм виждал градска инфраструктура - подлези, тротоара, улична настилка, спирки, паркинги, кофи за боклук - в по-окаяно състояние от тук. Бил съм в по-грозни и отблъскващи градове като Чишинеу, където има само панели и Сталински кич, но е несравнимо по-чист и поддържан.
Влизането в София ТЪКМО откъм Европа - през Люлин и Мизерно предградие - е като влизане в Кандахар, Джалалабад или Могадишу, човек се пита: Какво, по дяволите, правя тук?!
За пешещите и ръсещи масло и сажди бракми няма какво да говорим - такива съм виждал в Африка, Индия и Цейлон (Шри Ланка), никъде другаде.
Да припомня, с безплатното саниране на ГЕРБ, соц панелките изведнъж придобиват приветлив и дори красив вид. Не са малко обитателите на вече санирани блокове, които след това привеждат в добър вид и околното пространство.
Тоест, когато софиянци запалят печките нема да могат да карат в центъра. И с какво това ще намали пушеците? То не става само да копираш 1 към 1 западни мерки, требват и мозъчни гънки. Но от некадърни гербаджии - толкова. Проблемът с мръсния въздух ще се реши веднъж завинаги когато забранят отоплението с твърдо гориво и движението на коли без катализатори и стари дизелови таралясници. Всичко друго е отбиване на номера.
Като малък сам си ходех на училище с градския транспорт, това сега разрешено/възможно/сигурно ли е? Трафикът много рязко се променя след 15 септември, но не мисля, че се прави нещо по темата да е по-лесно за учениците да се добират до училищата, например удобни и добре свързани спирки на градския транспорт.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
До коментар [#33] от "Хай Буй":“... с безплатното саниране на ГЕРБ, соц панелките изведнъж придобиват приветлив и дори красив вид.”И колко панелки санирахте за 16 години управление на София, би ли припомнил? След сато откраднахте 95% от парите по програмата за санирането...
Тоест, когато софиянци запалят печките нема да могат да карат в центъра. И с какво това ще намали пушеците? То не става само да копираш 1 към 1 западни мерки, требват и мозъчни гънки. Но от некадърни гербаджии - толкова.Проблемът с мръсния въздух ще се реши веднъж завинаги когато забранят отоплението с твърдо гориво и движението на коли без катализатори и стари дизелови таралясници. Всичко друго е отбиване на номера.
За да не бъда голословен: с 2 МИЛИАРДА (пари на данъкоплатците) санирахте 2000 сгради, в които живеят около 340,000 души, т.е. по-малко от 5% от населението. Смятай по колко лева прави това на санирано жилище и колко още милиирди са нужни, за да се санират ВСИЧКИ панелни жилища - общи, на всички българи пари, които са просто откраднати.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
43
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Проблема е в отоплението на твърдо гориво, масово се горят талашити, черчевета от прозорци с боята по тях, пластмасови отпадъци, стари дрехи, обувки, долнокачествени въглища и какво ли още не. Загледайте колко често сега около кофите има плоскости от талашит от изхвърлени стари гардероби и шкафове и колко рядко е да видиш подобна гледка зимата за повече от час-два. Имах склад в близост до Женския пазар, на горните етажи наемателите цигани си носеха от черните еднократни пластмасови щайги за кюмбетата.
Мисля, че мерки срещу пушещите из страната ни като комини гробници и стари таратайки трябва да се вземат на национално ниво, не само в Столицата ни ! Положението е нетърпимо в много други населени места и градове у нас - Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора.......както и около големи замърсители като Мариците, Пирдоп и т.н., където с политически протекции от местно и национално ниво едни кръгове правят милиони на гърба на цялата ни природа и екология......
Любопитен детайл, е, че министър Пеканов иска санирането да се продължи. Пресметнатата средна цена за саниране на 80 кв.м. апартамент е в размер на около 15000 лв.
Това не се рекламира много от служебното правителство, защото много неудобно се получава. Излиза, че мерките на ГЕРБ се продължават и надграждат.
+++ Аз още чакам репортажа от преди две години за екоотоплението в три цигански къщи. Сложиха в бараката-магазин едно бракувано котле с водна риза, опънаха по въздуха без изолация полипропиленови тръби към две стаи в съседни къщи и..... въздуха на София щял да е чист! Имаше три статии в Дневник. И още чакам за видя резултата от иновацията.
Какво не успява да разбере, малката ти главица Кукуриго?
1. В ЕС има Зелена Сделка .. рано или късно няма да има никакви енергийни източници с въглероден отпечатък.
2. Отоплението на твърдо гориво е ВЕИ .. " 5.09.2019 г. — Burning wood is considered carbon-neutral" .. за биомаса е предвидена 360 милиона дотация .. за ЕС - над 340 милиарда .. Колкото и тъпото ти мозъче, да не го приема - е така..
3. Природният газ за София спира след 11 години! Зелените Политики, плана на ЕС за пълна неутралност , Грета Тунберг .. За да има топла вода, по тръбите на парното - все нещо трябва да гори в пещите, нали бе тъп.. И какво?
Ми алтернативно гориво , ВЕИ .. ей по закон кои категории са ВЕИ: The "Renewable and waste sources" category includes Hydroelectric, Wind, Wave, Tidal, Solar photovoltaic, Geothermal aquifers, Landfill gas, Sewage gas, Biogas from autogeneration, Municipal solid waste (MSW), Poultry litter, Straw, Wood, Charcoal, Liquid bio-fuels, Bioethanol, Biodiesel and other Biomass.
Тука Landfill gas, Sewage gas, Biogas from autogeneration, Municipal solid waste (MSW), Poultry litter, Straw, Wood, Charcoal, Liquid bio-fuels, Bioethanol, Biodiesel and other Biomass - освен да ги изгириш , другояче нама как да ги използваш ..
И ТОВА Е БЪДЕЩЕТО!
Колкото и малоумно да плещиш , да се блещиш и да се опитваш да обиждаш - това е! Зелената Сделка!
Това, че не си чел по темата и ръсиш пълни глупости, не значи че някога налудните ти теории ще се сбъднат..
Хората в София, между другото - гласуваха за Зелените Политики и ще си ги получат в пълен размер! Това въобще не означава, че няма да има отопление на твърдо гориво - напротив !
100% ще е на твърдо гориво и РДФ , природен газ няма да има !
Абсолютно излишно харчене на пари за дублиране на вече съществуващи системи за контрол. Както те не работят, така няма да работи и тази. Едни хора ще приберат едни добри пари и това е.
Проблема е в отоплението на твърдо гориво, масово се горят талашити, черчевета от прозорци с боята по тях, пластмасови отпадъци, стари дрехи, обувки, долнокачествени въглища и какво ли още не.
-------------------- ""ГАЕА - Зелена Алтернативна Енергия" ЕАД, е джойн венчър на "ТИТАН Цимент" АД, и Evolution Environmental Group LLC (“E2”).. Чрез работата с алтернативни горива спестихме над 80 000 тона емисии от въглероден диоксид, с което намалихме значително не само собствения си въглероден отпечатък, но и спомогнахме за подобряване състоянието на околната среда в страната като цяло. Източници на алтернативни горива, които компанията използва:
Стари Гуми– понастоящем „Златна Панега Цимент” АД има две работещи линии за подаване на стари гуми към двете пещи на завода.
RDF(подбрани отпадъчни горива)– това са горива, направени от подбрани отпадъчни материали, като пластмаса, хартия, каучук, текстил.. Тези материали се нарязват на много малки парченца, хомогенизират се, след което се подават към горелките на пещта.
Биомаса – СО2неутрална. Първият вид биомаса са отпадъчни материали от индустриални процеси, например месокостно брашно от екарисажи и утайки от пречистването на битови води.
Вторият вид биомаса са .. материали от селското стопанство.. дървесина от дърводобив.." ---------------------
"Освен инсталация за твърдите отпадъци в завода в с. Бели Извор има още две инсталации - за горене на гуми и за горене на месокостно брашно. "Пазар на стари гуми в България към момента няма. Не мога да си обясня това", каза Овчаров. По думите му гумите, които се горят в завода, най-често идват от Гърция.." --------------------
Идеята е простичка - да се намали емисията СО2 ..
В Златна Панега намаляват с по 80 000 тона на година..
Като за всичката тази ВЕИ енергия се дават и дотации от бюджета! А емисиите, при определена посока на вятъра, съвсем лесно могат да стигнат и до София ..
Но тези емисии от север - с мед да ги намажеш .. в самата София също има едни 637 милиона, по "Околна среда" за намаляване на използвания природен газ , заменянето му с ВЕИ гориво и намаляване на парниковите емисии ..
Странно е друго, как хора, дето са ЗА ЗЕЛЕНАТА СДЕЛКА.. ръсят пълни глупости ..
"Ще спре твърдото гориво.." НАПРОТИВ, КУКУРИГО - ЩЕ СПРЕ ПРИРОДНИЯТ ГАЗ .. Преди да се радваш на Зелената Сделка - не си ли отворил, да прочетеш ????
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
56
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Повечето хора не разбират, че най-важни са местните избори и най-вече състава на местния парламент - общински съвет. Именно там се наместват едни гадни мижитурки, които влият директно върху живота ни. Когато един общински съвет гласува една идиотска мярка или една идиотска промяна в общинска наредба, това директно влияае на ежедневието ни и задълженията ни. В така наречения Столичен общински съвет не е по различно. Най-любимо ми е като започнат да ми се обясняват за разширяването на зелената зона, вместо с парите от зоните да правят подземни и надземни паркинги. Най-добрата им мантра е че хората искали да се разширява зоната. Естествено, че когато има зона, хората паркират в съседния квартал, който не е зона. Хората от този квартал не могат да паркират колите си, както до сега и е нормално да искат въвеждането на зона. Общинарите знаят за този ефект, но е много удобно да се краде от хората. Живея в близост до позара Димитър Петков, който от миналата годинана е зелена зона. Там НЯМА човек, който да продава талони и за престой от 10 минути, трябва да плащам със съобщение по телефона за цял час. В същото време една кола на градска мобилност със скоби обикаля постоянно пазара, но само поставя скоби т.е. тормози хората, но НЕ ПРОДАВА талони. Това е истината за столична община по отношение на инфраструктурата - КРАДЦИ!!!!!
[quote#13:"pernikforbg"][/quote] Не знам кой е началник на Инспектората на Столична община, на предишната Веска тормозеше хората с нейните недомислици и беше на хранилката до 68 години, вместо да се пенсионира на 61. Но такива Господ ги пенсионира по бързата процедура! ------------------------------------------- С какви точно недомислици индпекторатът е тормозел гражданите и какво общо има той със замърсяването, освен че издирваше и санкционираше горенето на гуми и боклуци? И не е хубаво да се радваш на нечия смърт, щото оня горе вижда и чува всичко.
Ми и да отговарят .. и да не .. то си има план , има средства предвидени! Зеления преход!
Ако си мислят, че с псувни нещо ще променят по плана - жестоко се лъжат .. А че са тъпи и не са отворили да прочетат - а главиците им са пълни със странни идеи - си е техен проблем..
Странни и небъдни са им идеите за отоплението, и за енергетиката ..
До коментар [#17] от "dwr30648311": Ако с парите от зоните бяха построени 3 общински паркинга в центъра на столицата и се бяха пооправили кръстовищата, сега нямаше да говорим за зони за забранено влизане, а и двигателите щяха да прекарват по-малко време в работен режим. ----------------------------------- А тези общински паркинги да бъдат безплатни, нали така, както е навсякъде по света, където грижовните общини сън не спят да осигурят безплатно паркиране. Разберете най-сетне - българинът иска БЕЗПЛАТНИ паркинги, той смята че по рождение трябва да разполага с едно-две безплатни паркоместа по местоживеене и месторабота.
Проблема не са колите а ПЕЧКИТЕ. И всички химии дето ги горят Сиганите. Проблема същи е и че София е в котловина и зимата там въздуха се застоява. Факт е че лятото проблем с въздуха няма.
До коментар [#18] от "quatro_4x3": Нищо не е решено. За камионите не важи. Като потегли един натоварен камион на светофара, след него остава голям черен облак, какъвто и 20 коли не биха оставили. --------------------------------- Точно така, мярката е мижи да те лажем, за камиони и бусове не важи. Позагледайте се из София и вежте колко дърти камиони и бусове с номера СО, РК, КН и пр. димят из града.
Добра идея, но още по-добра идея е напълно да се забранят всякакви МПСта в центъра на София, като се оставят само трамваите и постепенно да се върви към все повече пешеходни зони. Колкото повече пешеходни зони, толкова по-добре
Не се безпокой, това е първата стъпка към забрана, но не за всякакви МПС-та, а за частни (с ДВГ). Общинските и правителствени коли ще се движат безпрепятствено.
До коментар [#18] от "quatro_4x3": .--------------------------------- Точно така, мярката е мижи да те лажем, за камиони и бусове не важи.Позагледайте се из София и вежте колко дърти камиони и бусове с номера СО, РК, КН и пр. димят из града.
До коментар [#35] от "zhb31648475": Проблемът с мръсния въздух ще се реши веднъж завинаги когато забранят отоплението с твърдо гориво ---------------------------- Айде още един забранител! Абе момче, това са около четвърт милион домакинства около града - всички села от Софийското поле, Витошката яка, Враждебна, Левски, Орландовци и още поне десетина, с какво да се топлят според теб, на климатици?!?
Това ще спре ли пушеците слизащи от богатите крайградски зони и циганските гета през зимата.
Очаква се да разберем, че като се спрат пушещите коли в дни с повишено замърсяване, че няма да се променят изобщо показателите на въздуха.
Иначе такива мерки са положителни като резултат, че се 'децентализира' живота. Доста фирми избягаха от центровете на големите градове след въвеждането на зоните.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
#GRETA, GO TO SCHOOL !
До коментар [#66] от "МиГ-29": Проблема не са колите а ПЕЧКИТЕ. И всички химии дето ги горят Сиганите. Проблема същи е и че София е в котловина и зимата там въздуха се застоява. Факт е че лятото проблем с въздуха няма. --------------------------------------------- Глупости! Сега е август, печките не горят, но въпреки това колата ми е прашна всяка сутрин. Основният замърсител са ФИНИТЕ ПРАХОВИ ЧАСТИЦИ, а не саждите от печките. Строителството в и около града е източникът на тези прахови частици, докато се строи, ще е така.
Проблема не са колите а ПЕЧКИТЕ.И всички химии дето ги горят Сиганите.Проблема същи е и че София е в котловина и зимата там въздуха се застоява.Факт е че лятото проблем с въздуха няма.
— Изобщо не е така. Преди няколко дни валя дъжд, колата ми е като с пясък. Искат да изкарат печките виновни, защото от тях печалба няма, даже са на загуба, защото дървата ги продават в Гърция по-скъпо. Аз съм родена в квартал, в който всички се отопляват на кюмюр и дърва. Сега почти няма такива. Родителите ми са пенсионери, и те се отопляват на ток. Любовта ще спаси света!!!
И 700 хил. домакинства да дишат пушеците на 70 хил. ли бе, гламчо? Боли ме ку*о с какво ще се топлят, важното е да не е дърва, кюмур и дограма. Да се газифицират, електрифицират и т.н. Който не може, държавата да му отпусне безлихвен заем или помощи.
Мен по-скоро ме дразни, че София упорито я разделят на богатия център и бедните крайни квартали. Само вижте детската площадка в Докторската градина и тази в Люлин2. Няма драстична разлика в данъците, даже ако тези данъци се сметнат на квадратен метър, ще се окаже, че в Люлин се събират повече.
Сега с тази зона е същата работа. Ще избутат колите от центъра и ще направят останалата част гето. Хората ще спрат да ходят на заведения и разходки в центъра, а по кеарталите си. Така живущите в центъра ще са най-печеливши, хем ще са на чист въздух, хем ще ползват най-красивата част от града ни.
Транзитът за Сърбия, Гърция и Румъния минава по Северната скоростна тангента. Автомобилните газове са засуга изцяло на автоталибаникус булгарикус - неанерталикус
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
До коментар [#75] от "hope": Прахоляка няма нищо общо с мръсният въздух от коли и печки. А непотдържаните зелени площи. Строежи бълващи кал и прах. И всеобщо изоставена градска среда.
Мъчно ми е като екологията става жертва на политическото лицемерие. Тецовете бумтят с пълна сила, в центъра на столицата се строи фабрика за горене на вносен боклук, зелените площи се пълнят с бетон и други строителни материали дето ги носи вятъра. Тия няколко хиляди стари коли (голяма част от които са на газ), които няма да минават през центъра на града ще спасят въздуха между Опълченска и Левски, а от другата страна на булеварда ще си седи мръсния, понеже така казва наредбата…Кажете нещата с истинските им имена и дайте да помислим за решение. Да, автопарка ни е стар и какво от това? В Гърция, Сърбия, Румъния и Македония не видях по-нови коли. Пък и доста може да се поспори по темата, кое е по-еко: Да ползваш една машина до края или да сменяш таратайките през 10-15 години. Колко еко е една електричка, ако 50% от електроенергията на държавата се добива от въглища? Да, голяма част от българите се сдобиха с превозно средство, а инфраструктурата не го понася добре. Ама това е проблем, пред който всяка развиващата се държава се изправя. Да налагаш лицемерни ограничения под предлог екология няма да го реши. Просто си оставаме развиваща се държава, в която хората са отвратени от зелени инициативи. Ако с парите от зоните бяха построени 3 общински паркинга в центъра на столицата и се бяха пооправили кръстовищата, сега нямаше да говорим за зони за забранено влизане, а и двигателите щяха да прекарват по-малко време в работен режим. В тоя ред на мисли, някои знае ли какви са приходите от зоните в последните 10 години и къде са отишли?
Със строежа на общински паркинги в центъра само ще вкараш още повече автоталибани в сърцето на града.
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
До коментар [#75] от "hope": Разберете, че навсякъде в България е така! В провинциалния град, където често ходим на гости на родителите на жена ми, е същото. Няма промишленост, тежкият трафик е изнесен извън града, вътре е мижав, и въпреки това е прашно. Във Варна пък беше кошмар, всяка сутрин намирах колата си побеляла. Да не забравяме и кафявите и жълти дъждове заради преноса на ФПЧ от Африка, от който половин Европа страда.
Не само кюмбето, ами и ТЕЦ на дърва е ВЕИ .. Що не отвориш, па да попрочетеш??
---------------------- .." Близо 73 млн. лв. е субсидията, която ще получат за година производителите на електричество от биомаса – четем в решение на Комисията за енергийно и водно регулиране от юли 2020 г. Тази сума представлява разликата между пазарните цени на електроенергията и преференциалните цени, по които Националната електрическа компания изкупува тока от биомаса. Но това е само ордьовър. Според проекта за национална енергийна стратегия на Министерството на енергетиката, очаква се до 2025 г. капацитетът за производство на електроенергия от биомаса да се увеличи със 150 до 170 мегавата, а произведеното електричество да нарасне с 400%. Измерено в пари, при сегашната структура на цените, това означава нов енергиен подсектор с приходи от половин милиард лева, от които 360 млн. лв. субсидии..."
------------------ Ако не е ВЕИ - за какво сте нагласили по 360 милиона на година, па да давате???? 360 милиона субсидия за биомаса!
И НАЙ-ГОЛЯМАТА ВЕИ МОЩНОСТ В ЗАПАДНА ЕВРОПА Е ТЕЦ НА ДЪРВА- ДРАКС..
Транзитът за Сърбия, Гърция и Румъния минава по Северната скоростна тангента. Автомобилните газове са засуга изцяло на автоталибаникус булгарикус - неанерталикус[/quote]
От Северната тангента - по никакъв начин не стигат до София, а?
До коментар [#74] от "Toshko Afrikanski":И 700 хил. домакинства да дишат пушеците на 70 хил. ли бе, гламчо? Боли ме ку*о с какво ще се топлят, важното е да не е дърва, кюмур и дограма. Да се газифицират, електрифицират и т.н. Който не може, държавата да му отпусне безлихвен заем или помощи.
До коментар [#75] от "hope":Прахоляка няма нищо общо с мръсният въздух от коли и печки.А непотдържаните зелени площи.Строежи бълващи кал и прах.И всеобщо изоставена градска среда.
Прахта се вдига от мръсните улици, а те са кални, защото се паркира в калта. И стрежите, да. А за всичко искат да изкарат виновни печките.
Любовта ще спаси света!!!
"The EPA Declared That Burning Wood Is Carbon Neutral... .. Environmental Protection Agency announced that it would begin to count the burning of "forest biomass"—a.k.a. wood—as carbon neutral. The change will classify burning of wood pellets a renewable energy .. "
ВЕИ - и сте нагласили 360 милиона дотация , а цялата сума ще е 500 милиона на година ..
До коментар [#75] от "hope":Разберете, че навсякъде в България е така!В провинциалния град, където често ходим на гости на родителите на жена ми, е същото.Няма промишленост, тежкият трафик е изнесен извън града, вътре е мижав, и въпреки това е прашно.Във Варна пък беше кошмар, всяка сутрин намирах колата си побеляла.Да не забравяме и кафявите и жълти дъждове заради преноса на ФПЧ от Африка, от който половин Европа страда.
—- Аз пътувам много, всяка седмица, 20 години. Не може всички градове да се сложат под общ знаменател. Пред очите ми обаче малки градчета от по 20-40 000 души се напълниха с коли. Спомням си Банско без светофари. Според мен трябва да увеличат брутално данъците за втора кола в семейство.
Любовта ще спаси света!!!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Абе ти чуваш ли се какво говориш? ЕС не е ЕНП. Това, че някакви луди в момента са на власт и измислят глупост, след глупост, не означава, че всички които не са гласували за тях, трябва да се махнат от ЕС.
До коментар [#87] от "hope” Пак ти казвам замърсеният въздух и прахоляка са 2 различни неща с 2 различни първо причини. Прахоляка е от занемарената градска среда, не залесени зелени площи кал, купчини с пръст, камиони каращи пръст без да са покрити и всеобща градска мизерия. Улиците не се мият редовно и т.н. Както и паркиране в Калта и тревата или пръстта. Въздуха главно от печките и мизериите дето ги горят ромите. Както и разни нелегални сметища и разни съмнителни заводи дето не знаеш какво горят. Тецовете и вече накрая колите.
До коментар [#87] от "hope": Прахта се вдига от мръсните улици, а те са кални, защото се паркира в калта. И стрежите, да. А за всичко искат да изкарат виновни печките. ------------------------------------ В града, за който споменах, улиците не са мръсни, строежи няма и никой не паркира в калта, просто зощото няма кал. Обикновено паркирам колата на сянка под едни дървета зад блока, където хората си имат паркинг, и именно под тези дървета колата ми се праши най-много, като подухне ветрец, целият прах от листата пада долу върху колите. И изобщо това си е един естествен процес, който се преекспонира от разни мрънкячи и се цели политизиране, все едно ако София има кмет от друга партия, въздухът изведнъж ще стане кристално чист.
Колите са на второ место като източник на ФПЧ след печките. И нещо много важно - от частици до частици има разлика. Отделяните от колите са много по-опасни от незатревените площи например, пясъкът от Сахара и т.н. Постоянно виждам некакви лагери и фенове - на коли, на печки, всеки пише некакви небивалици според личната си заинтересованост. Ами и двете замърсяват и требва да се ограничат ако искаме да сме бела държава.
До коментар [#95] от "МиГ-29": Пак ти казвам замърсеният въздух и прахоляка са 2 различни неща с 2 различни първо причини. Прахоляка е от занемарената градска среда, не залесени зелени площи кал, купчини с пръст, камиони каращи пръст без да са покрити и всеобща градска мизерия. Улиците не се мият редовно и т.н. Както и паркиране в Калта и тревата или пръстта. Въздуха главно от печките и мизериите дето ги горят ромите. Както и разни нелегални сметища и разни съмнителни заводи дето не знаеш какво горят. Тецовете и вече накрая колите. ----------------------------------- Айде сега пък улиците не се миели редовно. И да се мият редовно, се мие само половината, защото върху другата половина има паркирани коли. На теб, като по-умен, оставям да решиш задачката как 100-150 коли от един квартал да се преместят в друг квартал, за да се измие цялото каре, и така всяка седмица. Цялостно могат да се мият сами улици и булеварди, където паркирането е забранено. Камионите без спуснати чергила са вече рядкост, защото актът е 500 лева. Незалесени (пише се слято) ми е интересно къде си видял в града, щото пък ревете заради презастрояването, как така изобщо са останали такива?
Е, и? Както беше цитирано по-горе 7% от ФПЧ идва от ВСИЧКИ автомобили в София. Като няколко хиляди души от покрайните си свършат работа с кола за няколко часа, а не сменят по 3 транспорта как ще се отрази? 0,00001%? Ръждясалите астри на МВР, трошките на БНТ и всички останали търалясници от държавния автопарк ще си бръмчат из центъра на на специален режим. Метрото и тролея са движат 50% на въглища в момента. Лицемерно е да налагаш забрани на база екология като започваш от най-дребните замърсители и не даваш по-чисти алтернативи.
За мен е грешно и да гониш крайности - всички на метрото или всички на коли. Като всяко друго нешо в природата се изисква баланс. Често се пускам пеш или с колело до центъра понеже ми е приятно и смятам, че така е редно. На някой може да му е по-удобно с кола, понеже живее по-далеч и няма удобен транспорт. Трети обичат да четат инижки в метрото. Вярвам, че трябва да направим всички видове транспорт по-екологични и достъпно за обществото, а не да налагаме забрани на едни и да поощряваме други заради на базата на съмнителни критерии.
Със строежа на общински паркинги в центъра само ще вкараш още повече автоталибани в сърцето на града.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
vladek
Рейтинг: 388 НеутралноБраво за инициативата, даже трябва вообще да се забрани замърсители таратайки да бъдат вкарвани в София.Тъй като всичко ще се засича с камери, защо е нужен стикера? Аааа, сетих се, нишио с печатницата да изкара някой друг лев след като не печата винетки…
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.Таралеж
Рейтинг: 2024 НеутралноМного сложно бе джанъм?
Ама сигурно е по-лесно отколкото просто да тествате и спрете от движение пушещите ауспуси?
Пък и на книга ще сте направили нещо, а?
Ах калема, пустия калем!
Комбиниран с “миже да те лажем”!
Андерсен
Рейтинг: 539 ЛюбопитноДобра идея, но още по-добра идея е напълно да се забранят всякакви МПСта в центъра на София, като се оставят само трамваите и постепенно да се върви към все повече пешеходни зони. Колкото повече пешеходни зони, толкова по-добре
fkm26555709
Рейтинг: 30 НеутралноСофия да си оправи НАЙ ПОСЛЕ
тротоарите, защото сме най западналата Балкансска столица...
taratanki
Рейтинг: 905 НеутралноЧудесно, решихте го това с колите.
Хайде сега бегом марш в кварталите, където кадят кюмбетата цяла зима.
ivanpopov
Рейтинг: 305 НеутралноСега цялата рода ще пререгистрираме колите на някоя от бабите, живеещи в центъра.
acarid
Рейтинг: 635 НеутралноА сега всичките национални болници да се преместят в покраайнините на София или да се разхвърлят равномерно из България. Новата национална детска болница да се построи около географския център на България за да е достъпна за всички българи а не само за столичани с ЕВРО 6.
rainbou1
Рейтинг: 1191 ЛюбопитноПодчинените на госпожа Фъндъкова измислят половинчати мерки за намаляне на замърсяването от превозни средства....важните мерки са други и в 2 насоки
1. Градският транспорт да стане по-привлекателен за гражданите - това означава климатизирани мпс с ПОСТОЯННО включени климатици, сериозен контрол на гратисчиите с цел недопускане на безработни цигани, бездомници и алкохолици вътре, максимален интервал между превозните средства 20 мин... и т.н., и т.н.
2.Все по-трудно и скъпо да става да имаш кола, зелена зона в целият град, камери навсякъде с цел недопускане високи скорости, паркиране в зелени площи или спиране в лента на движение с включени аварийки от тип "аз тука само за малко"....
Padrino
Рейтинг: 553 ЛюбопитноМного добра инициатива, но като знаем манталитета на мнозинството да му мислят хората живеещи "около" зоните. Нали Ви е ясно, че улиците и тротоарите там ще бъдат блокирани от паркирани коли които ще бъдат навсякъде.....
ivanpopov
Рейтинг: 305 НеутралноТам се усвоиха едни луди пари, за да се сложи една измислена тенекия на комина, дето хващала праховите частици и саждите (едва ли не). Братчедите бяха много разочаровани, че не могат да ги продават и само чакат да ги пратят на вторични суровини, че "комино не теглел".
shymi
Рейтинг: 18 ВеселоЩе очакваме през 2022 кристално чист въздух в София зимата… или не съвсем :)
pernikforbg
Рейтинг: 567 НеутралноПечатницата е на Петър Кънев, депутат от БСП и затова БСП не е против тези еко-стикери. Не знам кой е началник на Инспектората на Столична община, на предишната Веска тормозеше хората с нейните недомислици и беше на хранилката до 68 години, вместо да се пенсионира на 61. Но такива Господ ги пенсионира по бързата процедура!
razor
Рейтинг: 846 НеутралноПохвална инициатива, която ще позамаскира провала на общината да ограничи замърсяващото отопление.
quatro_4x3
Рейтинг: 1572 Неутрално"Новото групиране се налага, защото в България колите масово са без или с развалени катализатори за допълнително пречистване на изгорелите газове, обясни Зафир Зарков."
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Не се налага никакво ново групиране!!! Законът забранява такива автомобили да се движат по пътищата. Налага се да се контролира спазването на закона и нарушителите да бъдат веднага санкционирани. Включително отнемане на лиценза на пунктове за годишен преглед, които са си затворили очите.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
dwr30648311
Рейтинг: 439 НеутралноМъчно ми е като екологията става жертва на политическото лицемерие. Тецовете бумтят с пълна сила, в центъра на столицата се строи фабрика за горене на вносен боклук, зелените площи се пълнят с бетон и други строителни материали дето ги носи вятъра. Тия няколко хиляди стари коли (голяма част от които са на газ), които няма да минават през центъра на града ще спасят въздуха между Опълченска и Левски, а от другата страна на булеварда ще си седи мръсния, понеже така казва наредбата…
Кажете нещата с истинските им имена и дайте да помислим за решение.
Да, автопарка ни е стар и какво от това? В Гърция, Сърбия, Румъния и Македония не видях по-нови коли. Пък и доста може да се поспори по темата, кое е по-еко: Да ползваш една машина до края или да сменяш таратайките през 10-15 години. Колко еко е една електричка, ако 50% от електроенергията на държавата се добива от въглища?
Да, голяма част от българите се сдобиха с превозно средство, а инфраструктурата не го понася добре. Ама това е проблем, пред който всяка развиващата се държава се изправя. Да налагаш лицемерни ограничения под предлог екология няма да го реши. Просто си оставаме развиваща се държава, в която хората са отвратени от зелени инициативи.
Ако с парите от зоните бяха построени 3 общински паркинга в центъра на столицата и се бяха пооправили кръстовищата, сега нямаше да говорим за зони за забранено влизане, а и двигателите щяха да прекарват по-малко време в работен режим.
В тоя ред на мисли, някои знае ли какви са приходите от зоните в последните 10 години и къде са отишли?
quatro_4x3
Рейтинг: 1572 НеутралноНищо не е решено. За камионите не важи. Като потегли един натоварен камион на светофара, след него остава голям черен облак, какъвто и 20 коли не биха оставили. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
zero_day
Рейтинг: 372 Неутрално7%. Толкова е замърсяването с ФПЧ от ВСИЧКИ автомобили в София. Тоест, ако сега кажем, че изчезнат всички коли с ДВГ и преминем на ток, то с не повече от 7% ще падне замърсяването с ФПЧ. Очевидно проблема е съвсем друг, но пък колко сладко е да се спечелят едни милиони и на пръв поглед да се върши някаква дейност... И не, не съм против строгите технически тестове, за мен дори не трябва да има категории - или отговаряш на съответната ЕВРО категория както е излязла от завода или не. Точка. Като не отговаря техническото състояние се спира от движение докато не се оправи и изведнъж всички BMW, VW и прочие таралясници рязко ще изчезнат.
venciч
Рейтинг: 1943 НеутралноНай- лесната и ефективна мярка е да се забрани входа в столицата на МПС, които не са собственост на софииски граждани.
The greatest successes comes from the freedom to failkarabastun
Рейтинг: 3042 НеутралноДобра идея, но още по-добра идея е напълно да се забранят всякакви МПСта, които не струват поне 100 бона !
[email protected]Henry
Рейтинг: 436 НеутралноЯсно, сега отваряме бизнес за фалшиви стикери и прегледи вместо да разтурим катуните, чудно!
Социалните придобивки, разпределяни с незначително или без никакво съобразяване с положените усилия, поощряваха беззаконието, улесняваха разпадането на семейството и заместваха осъзнатия полезен труд и самоупование с порочно подстрекаване към безделие и мошеничество. Маргарет Тачърdwr30648311
Рейтинг: 439 НеутралноДо коментар [#21] от "venci4":
“Софийско гражданство” не работи - справка съвремене Китай:
https://youtu.be/lbH_8Nj51HU
Всички знаем, че огромен процент от работещите нужни да функционира града, по документи (а и не само) живеят другаде. Сигурни ли сме че градския транспорт може да поеме този поток от хора, ако те зарежат колите си на околовръстното.
Вместо да говорим за прогрес, говорим за забрани.
Вместо да търсим кои са основните замърсители на въздуха в града, а и в страната - преследваме хората, дето по никакъв начин няма да наклонят везната…
Imaginary Friend
Рейтинг: 723 НеутралноДокато се види, че от тая мярка файда няма, госпожата вече няма да е кмет. С нея, надявам се, и много други калинки ще си загубят местата.
Не цъкам плюсове и минуси.shymi
Рейтинг: 18 ВеселоДо коментар [#21] от "venci4":
Тогава шопите най-малко ще изпукате от глад, защото даже и камионите с храна няма да могат да влизат в града :)
Vlado Nikolov
Рейтинг: 383 ВеселоДо коментар [#4] от "Андерсен":
Ще накараш чиновниците да ползват градския транспорт? И министрите? Успех!
razor
Рейтинг: 846 НеутралноКрай на своеволията. Вече само с екостикер. На който не му харесва, да си купи печка на твърдо гориво, тях камерите няма да ги засичат.
acarid
Рейтинг: 635 НеутралноДо коментар [#21] от "venci4":
Да. И да се забрани изхода от София на коли със софийска регистрация.
Norman Granz
Рейтинг: 5066 НеутралноАко София беше държава, щеше да е в категорията failed state. За failed city не съм чувал, може би е време да се въведе.
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Бил съм във всички европейски столици без 3-4, такива като Прищина, Вадуц и т.н., и НИКЪДЕ не съм виждал градска инфраструктура - подлези, тротоара, улична настилка, спирки, паркинги, кофи за боклук - в по-окаяно състояние от тук. Бил съм в по-грозни и отблъскващи градове като Чишинеу, където има само панели и Сталински кич, но е несравнимо по-чист и поддържан.
Влизането в София ТЪКМО откъм Европа - през Люлин и Мизерно предградие - е като влизане в Кандахар, Джалалабад или Могадишу, човек се пита: Какво, по дяволите, правя тук?!
За пешещите и ръсещи масло и сажди бракми няма какво да говорим - такива съм виждал в Африка, Индия и Цейлон (Шри Ланка), никъде другаде.
karabastun
Рейтинг: 3042 ЛюбопитноДо коментар [#25] от "Imaginary Friend":
[email protected]Е, и ???
sim4o
Рейтинг: 2519 НеутралноЧе то това е ВЕИ енергия.
Да спрем ВЕИ безвъглеродно отопление и да минем на путинов природен газ?
Това ви е мечта?
Хай Буй
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#30] от "Norman Granz":
Да припомня, с безплатното саниране на ГЕРБ, соц панелките изведнъж придобиват приветлив и дори красив вид. Не са малко обитателите на вече санирани блокове, които след това привеждат в добър вид и околното пространство.
Но, вие от ДБ сте против такива неща, знаем.
sim4o
Рейтинг: 2519 НеутралноОтоплението скоро ще е 100% ВЕИ.
София взе 637 милиона по Околната среда.
Ще има енергия и отопление с 0 въглеродни емисии!
zhb31648475
Рейтинг: 8 НеутралноТоест, когато софиянци запалят печките нема да могат да карат в центъра. И с какво това ще намали пушеците? То не става само да копираш 1 към 1 западни мерки, требват и мозъчни гънки. Но от некадърни гербаджии - толкова.
Проблемът с мръсния въздух ще се реши веднъж завинаги когато забранят отоплението с твърдо гориво и движението на коли без катализатори и стари дизелови таралясници. Всичко друго е отбиване на номера.
Norman Granz
Рейтинг: 5066 НеутралноДо коментар [#33] от "Хай Буй":
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.“... с безплатното саниране на ГЕРБ, соц панелките изведнъж придобиват приветлив и дори красив вид.”
И колко панелки санирахте за 16 години управление на София, би ли припомнил? След сато откраднахте 95% от парите по програмата за санирането...
Хай Буй
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#35] от "zhb31648475":
Като забраните отоплението с твърдо гориво, дали няма да си получите протести, на които ще ви замерят с дървета ?
fpyyh
Рейтинг: 455 НеутралноКато малък сам си ходех на училище с градския транспорт, това сега разрешено/възможно/сигурно ли е? Трафикът много рязко се променя след 15 септември, но не мисля, че се прави нещо по темата да е по-лесно за учениците да се добират до училищата, например удобни и добре свързани спирки на градския транспорт.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеХай Буй
Рейтинг: 0 ВеселоМного. Колко е откраднато, знаем. 10-20 милиарда на година, това ви е мантрата.
sim4o
Рейтинг: 2519 Неутрално"Отоплението на твърдо гориво" се води ВЕИ и за него ще има дотация.
С новите мощности на ТЕЦ 100% ще е твърдо и природният газ ще отпадне напълно.
Това е част от Зелената Сделка.
Комуто в ЕС не му харесва- чемодан и в Русия!
Там има отопление на газ.
Norman Granz
Рейтинг: 5066 НеутралноДо коментар [#39] от "Хай Буй":
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.За да не бъда голословен: с 2 МИЛИАРДА (пари на данъкоплатците) санирахте 2000 сгради, в които живеят около 340,000 души, т.е. по-малко от 5% от населението. Смятай по колко лева прави това на санирано жилище и колко още милиирди са нужни, за да се санират ВСИЧКИ панелни жилища - общи, на всички българи пари, които са просто откраднати.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
gripen
Рейтинг: 768 НеутралноПроблема е в отоплението на твърдо гориво, масово се горят талашити, черчевета от прозорци с боята по тях, пластмасови отпадъци, стари дрехи, обувки, долнокачествени въглища и какво ли още не. Загледайте колко често сега около кофите има плоскости от талашит от изхвърлени стари гардероби и шкафове и колко рядко е да видиш подобна гледка зимата за повече от час-два. Имах склад в близост до Женския пазар, на горните етажи наемателите цигани си носеха от черните еднократни пластмасови щайги за кюмбетата.
За Европа: бяла, християнска и силна!samoedin
Рейтинг: 4149 НеутралноМисля, че мерки срещу пушещите из страната ни като комини гробници и стари таратайки трябва да се вземат на национално ниво, не само в Столицата ни ! Положението е нетърпимо в много други населени места и градове у нас - Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора.......както и около големи замърсители като Мариците, Пирдоп и т.н., където с политически протекции от местно и национално ниво едни кръгове правят милиони на гърба на цялата ни природа и екология......
Хай Буй
Рейтинг: 0 ВеселоДо коментар [#41] от "Norman Granz":
Любопитен детайл, е, че министър Пеканов иска санирането да се продължи. Пресметнатата средна цена за саниране на 80 кв.м. апартамент е в размер на около 15000 лв.
Това не се рекламира много от служебното правителство, защото много неудобно се получава. Излиза, че мерките на ГЕРБ се продължават и надграждат.
Хай Буй
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#46] от "Хай Буй":
Да допълня,
в тази сума от 15000 лв не е предвидено конструктивно укрепване на блока. Ако се налага такова, цената може да скочи двойно.
chichka
Рейтинг: 3368 ВеселоДо коментар [#11] от "ivanpopov":
Русия е проказата на планетата Земя.+++ Аз още чакам репортажа от преди две години за екоотоплението в три цигански къщи. Сложиха в бараката-магазин едно бракувано котле с водна риза, опънаха по въздуха без изолация полипропиленови тръби към две стаи в съседни къщи и..... въздуха на София щял да е чист! Имаше три статии в Дневник. И още чакам за видя резултата от иновацията.
sim4o
Рейтинг: 2519 НеутралноНе питай за лудото- то само се обажда ..
Какво не успява да разбере, малката ти главица Кукуриго?
1. В ЕС има Зелена Сделка .. рано или късно няма да има никакви енергийни източници с въглероден отпечатък.
2. Отоплението на твърдо гориво е ВЕИ .. "
5.09.2019 г. — Burning wood is considered carbon-neutral"
.. за биомаса е предвидена 360 милиона дотация .. за ЕС - над 340 милиарда ..
Колкото и тъпото ти мозъче, да не го приема - е така..
3. Природният газ за София спира след 11 години! Зелените Политики, плана на ЕС за пълна неутралност , Грета Тунберг ..
За да има топла вода, по тръбите на парното - все нещо трябва да гори в пещите, нали бе тъп..
И какво?
Ми алтернативно гориво , ВЕИ .. ей по закон кои категории са ВЕИ:
The "Renewable and waste sources" category includes Hydroelectric, Wind, Wave, Tidal, Solar photovoltaic, Geothermal aquifers, Landfill gas, Sewage gas, Biogas from autogeneration, Municipal solid waste (MSW), Poultry litter, Straw, Wood, Charcoal, Liquid bio-fuels, Bioethanol, Biodiesel and other Biomass.
Тука Landfill gas, Sewage gas, Biogas from autogeneration, Municipal solid waste (MSW), Poultry litter, Straw, Wood, Charcoal, Liquid bio-fuels, Bioethanol, Biodiesel and other Biomass - освен да ги изгириш , другояче нама как да ги използваш ..
И ТОВА Е БЪДЕЩЕТО!
Колкото и малоумно да плещиш , да се блещиш и да се опитваш да обиждаш - това е!
Зелената Сделка!
Това, че не си чел по темата и ръсиш пълни глупости, не значи че някога налудните ти теории ще се сбъднат..
Хората в София, между другото - гласуваха за Зелените Политики и ще си ги получат в пълен размер!
Това въобще не означава, че няма да има отопление на твърдо гориво - напротив !
100% ще е на твърдо гориво и РДФ , природен газ няма да има !
Аре, пак бесней и псувай ..
znayko84
Рейтинг: 532 НеутралноАбсолютно излишно харчене на пари за дублиране на вече съществуващи системи за контрол. Както те не работят, така няма да работи и тази. Едни хора ще приберат едни добри пари и това е.
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 279 НеутралноМоментално трябва да се напише наредба, която да задължи мръсния въздух да стои от правилната страна на булеварда. Иначе ефекта ще е нула.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1390 НеутралноДо коментар [#21] от "venci4":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВелика мярка 😂
Сам ли я измисли?
MPetr
Рейтинг: 846 Неутрално=====София обмисля тясна и разширена зона, в която ще е забранено влизането на коли====не "София го обмисля", а група недоразумения от София.......
sim4o
Рейтинг: 2519 НеутралноАбсолютно, поне 300 пъти сме говорили ..
То не се и крие:
--------------------
""ГАЕА - Зелена Алтернативна Енергия" ЕАД, е джойн венчър на "ТИТАН Цимент" АД, и Evolution Environmental Group LLC (“E2”)..
Чрез работата с алтернативни горива спестихме над 80 000 тона емисии от въглероден диоксид, с което намалихме значително не само собствения си въглероден отпечатък, но и спомогнахме за подобряване състоянието на околната среда в страната като цяло.
Източници на алтернативни горива, които компанията използва:
Стари Гуми– понастоящем „Златна Панега Цимент” АД има две работещи линии за подаване на стари гуми към двете пещи на завода.
RDF(подбрани отпадъчни горива)– това са горива, направени от подбрани отпадъчни материали, като пластмаса, хартия, каучук, текстил.. Тези материали се нарязват на много малки парченца, хомогенизират се, след което се подават към горелките на пещта.
Биомаса – СО2неутрална. Първият вид биомаса са отпадъчни материали от индустриални процеси, например месокостно брашно от екарисажи и утайки от пречистването на битови води.
Вторият вид биомаса са .. материали от селското стопанство.. дървесина от дърводобив.."
---------------------
https://www.dnevnik.bg/print/arhiv_pari/2011/08/15/1710819_kogato_boklukut_stane_gorivo/
"Освен инсталация за твърдите отпадъци в завода в с. Бели Извор има още две инсталации - за горене на гуми и за горене на месокостно брашно. "Пазар на стари гуми в България към момента няма. Не мога да си обясня това", каза Овчаров. По думите му гумите, които се горят в завода, най-често идват от Гърция.."
--------------------
Идеята е простичка - да се намали емисията СО2 ..
В Златна Панега намаляват с по 80 000 тона на година..
Като за всичката тази ВЕИ енергия се дават и дотации от бюджета!
А емисиите, при определена посока на вятъра, съвсем лесно могат да стигнат и до София ..
Но тези емисии от север - с мед да ги намажеш .. в самата София също има едни 637 милиона, по "Околна среда" за намаляване на използвания природен газ , заменянето му с ВЕИ гориво и намаляване на парниковите емисии ..
Странно е друго, как хора, дето са ЗА ЗЕЛЕНАТА СДЕЛКА.. ръсят пълни глупости ..
"Ще спре твърдото гориво.." НАПРОТИВ, КУКУРИГО - ЩЕ СПРЕ ПРИРОДНИЯТ ГАЗ ..
Преди да се радваш на Зелената Сделка - не си ли отворил, да прочетеш ????
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1261 НеутралноАйде бегом в кварталите да им прокараш ТЕЦ или евтин газ!
Или раздай на хората там ваучери за евтин ток за климатиците!
GRUBO
Рейтинг: 503 НеутралноПовечето хора не разбират, че най-важни са местните избори и най-вече състава на местния парламент - общински съвет. Именно там се наместват едни гадни мижитурки, които влият директно върху живота ни. Когато един общински съвет гласува една идиотска мярка или една идиотска промяна в общинска наредба, това директно влияае на ежедневието ни и задълженията ни. В така наречения Столичен общински съвет не е по различно. Най-любимо ми е като започнат да ми се обясняват за разширяването на зелената зона, вместо с парите от зоните да правят подземни и надземни паркинги. Най-добрата им мантра е че хората искали да се разширява зоната. Естествено, че когато има зона, хората паркират в съседния квартал, който не е зона. Хората от този квартал не могат да паркират колите си, както до сега и е нормално да искат въвеждането на зона. Общинарите знаят за този ефект, но е много удобно да се краде от хората. Живея в близост до позара Димитър Петков, който от миналата годинана е зелена зона. Там НЯМА човек, който да продава талони и за престой от 10 минути, трябва да плащам със съобщение по телефона за цял час. В същото време една кола на градска мобилност със скоби обикаля постоянно пазара, но само поставя скоби т.е. тормози хората, но НЕ ПРОДАВА талони. Това е истината за столична община по отношение на инфраструктурата - КРАДЦИ!!!!!
sim4o
Рейтинг: 2519 Неутрално[quote#49:"sim4o"][/quote]
Гледам - вече имам доста минуси ..
Така софиянци воюват за чист въздух ..
Като ми слагат минуси!
Иначе гласуват за дотации за "зелена енергия".. за енергия от биомаса - по 360 милиона на година, са си преценили пичовете.
И каквото пожелаят - ще им се сбъдне ..
До 10 години .. ще сте, драги мои - с 0 природен газ в ТЕЦ..
Ако ми налсагате още минуси .. природният газ, ще се замени по чудодеен начин с нещо мнооо яко ..
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1261 Неутрално[quote#13:"pernikforbg"][/quote]
Не знам кой е началник на Инспектората на Столична община, на предишната Веска тормозеше хората с нейните недомислици и беше на хранилката до 68 години, вместо да се пенсионира на 61. Но такива Господ ги пенсионира по бързата процедура!
-------------------------------------------
С какви точно недомислици индпекторатът е тормозел гражданите и какво общо има той със замърсяването, освен че издирваше и санкционираше горенето на гуми и боклуци?
И не е хубаво да се радваш на нечия смърт, щото оня горе вижда и чува всичко.
sim4o
Рейтинг: 2519 НеутралноПриродният газ е с въглероден отпечатък!
Програмата за зеления преход предвижда постепенно да се отказваме от него ..
Що някои си мислят, че за София ще е различно?
Да, ако псуват облещено, ръсят слюнка и слагат минуси по форуми може и да отложат нещата !
Иначе бъдещето е, каквото ви казвам - слушайте квот ви пей радиото!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
sim4o
Рейтинг: 2519 НеутралноМи и да отговарят .. и да не .. то си има план , има средства предвидени!
Зеления преход!
Ако си мислят, че с псувни нещо ще променят по плана - жестоко се лъжат ..
А че са тъпи и не са отворили да прочетат - а главиците им са пълни със странни идеи - си е техен проблем..
Странни и небъдни са им идеите за отоплението, и за енергетиката ..
Че то ще е точно обратното!
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1261 НеутралноДо коментар [#17] от "dwr30648311":
Ако с парите от зоните бяха построени 3 общински паркинга в центъра на столицата и се бяха пооправили кръстовищата, сега нямаше да говорим за зони за забранено влизане, а и двигателите щяха да прекарват по-малко време в работен режим.
-----------------------------------
А тези общински паркинги да бъдат безплатни, нали така, както е навсякъде по света, където грижовните общини сън не спят да осигурят безплатно паркиране.
Разберете най-сетне - българинът иска БЕЗПЛАТНИ паркинги, той смята че по рождение трябва да разполага с едно-две безплатни паркоместа по местоживеене и месторабота.
МиГ-29
Рейтинг: 279 НеутралноПроблема не са колите а ПЕЧКИТЕ.
И всички химии дето ги горят Сиганите.
Проблема същи е и че София е в котловина и зимата там въздуха се застоява.
Факт е че лятото проблем с въздуха няма.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1261 НеутралноДо коментар [#18] от "quatro_4x3":
Нищо не е решено. За камионите не важи. Като потегли един натоварен камион на светофара, след него остава голям черен облак, какъвто и 20 коли не биха оставили.
---------------------------------
Точно така, мярката е мижи да те лажем, за камиони и бусове не важи.
Позагледайте се из София и вежте колко дърти камиони и бусове с номера СО, РК, КН и пр. димят из града.
pontius_glarus
Рейтинг: 3578 НеутралноНе се безпокой, това е първата стъпка към забрана, но не за всякакви МПС-та, а за частни (с ДВГ). Общинските и правителствени коли ще се движат безпрепятствено.
sim4o
Рейтинг: 2519 НеутралноА по околовръстното, колко турски, сръбски, македонски, румънски, немски, гръцки ,унгарски камиона минават на денонощие?
Един двигател на камион е колкото на 3 коли ..
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1261 НеутралноДо коментар [#35] от "zhb31648475":
Проблемът с мръсния въздух ще се реши веднъж завинаги когато забранят отоплението с твърдо гориво
----------------------------
Айде още един забранител!
Абе момче, това са около четвърт милион домакинства около града - всички села от Софийското поле, Витошката яка, Враждебна, Левски, Орландовци и още поне десетина, с какво да се топлят според теб, на климатици?!?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
zz_s
Рейтинг: 1115 НеутралноТова ще спре ли пушеците слизащи от богатите крайградски зони и циганските гета през зимата.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !Очаква се да разберем, че като се спрат пушещите коли в дни с повишено замърсяване, че няма да се променят изобщо показателите на въздуха.
Иначе такива мерки са положителни като резултат, че се 'децентализира' живота. Доста фирми избягаха от центровете на големите градове след въвеждането на зоните.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1261 НеутралноДо коментар [#66] от "МиГ-29":
Проблема не са колите а ПЕЧКИТЕ.
И всички химии дето ги горят Сиганите.
Проблема същи е и че София е в котловина и зимата там въздуха се застоява.
Факт е че лятото проблем с въздуха няма.
---------------------------------------------
Глупости!
Сега е август, печките не горят, но въпреки това колата ми е прашна всяка сутрин.
Основният замърсител са ФИНИТЕ ПРАХОВИ ЧАСТИЦИ, а не саждите от печките.
Строителството в и около града е източникът на тези прахови частици, докато се строи, ще е така.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1261 НеутралноДо коментар [#70] от "Toshko Afrikanski":
Пардон, около 70 000 са домакинствата, не четвърт милион.
hope
Рейтинг: 2544 Неутрално—
Изобщо не е така. Преди няколко дни валя дъжд, колата ми е като с пясък. Искат да изкарат печките виновни, защото от тях печалба няма, даже са на загуба, защото дървата ги продават в Гърция по-скъпо.
Аз съм родена в квартал, в който всички се отопляват на кюмюр и дърва. Сега почти няма такива. Родителите ми са пенсионери, и те се отопляват на ток.
Любовта ще спаси света!!!
zhb31648475
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#74] от "Toshko Afrikanski":
И 700 хил. домакинства да дишат пушеците на 70 хил. ли бе, гламчо? Боли ме ку*о с какво ще се топлят, важното е да не е дърва, кюмур и дограма. Да се газифицират, електрифицират и т.н. Който не може, държавата да му отпусне безлихвен заем или помощи.
hope
Рейтинг: 2544 НеутралноМен по-скоро ме дразни, че София упорито я разделят на богатия център и бедните крайни квартали. Само вижте детската площадка в Докторската градина и тази в Люлин2. Няма драстична разлика в данъците, даже ако тези данъци се сметнат на квадратен метър, ще се окаже, че в Люлин се събират повече.
Любовта ще спаси света!!!Сега с тази зона е същата работа. Ще избутат колите от центъра и ще направят останалата част гето. Хората ще спрат да ходят на заведения и разходки в центъра, а по кеарталите си. Така живущите в центъра ще са най-печеливши, хем ще са на чист въздух, хем ще ползват най-красивата част от града ни.
cinik
Рейтинг: 2783 Неутрално[quote#69:"sim4o"][/quote]
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "Транзитът за Сърбия, Гърция и Румъния минава по Северната скоростна тангента. Автомобилните газове са засуга изцяло на автоталибаникус булгарикус - неанерталикус
cinik
Рейтинг: 2783 Неутралноавтоталибанкус неандерталикус
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "МиГ-29
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#75] от "hope":
Прахоляка няма нищо общо с мръсният въздух от коли и печки.
А непотдържаните зелени площи.
Строежи бълващи кал и прах.
И всеобщо изоставена градска среда.
cinik
Рейтинг: 2783 НеутралноСъс строежа на общински паркинги в центъра само ще вкараш още повече автоталибани в сърцето на града. „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1261 НеутралноДо коментар [#75] от "hope":
Разберете, че навсякъде в България е така!
В провинциалния град, където често ходим на гости на родителите на жена ми, е същото.
Няма промишленост, тежкият трафик е изнесен извън града, вътре е мижав, и въпреки това е прашно.
Във Варна пък беше кошмар, всяка сутрин намирах колата си побеляла.
Да не забравяме и кафявите и жълти дъждове заради преноса на ФПЧ от Африка, от който половин Европа страда.
sim4o
Рейтинг: 2519 НеутралноОт идиот го чувам..
Не само кюмбето, ами и ТЕЦ на дърва е ВЕИ ..
Що не отвориш, па да попрочетеш??
----------------------
.." Близо 73 млн. лв. е субсидията, която ще получат за година производителите на електричество от биомаса – четем в решение на Комисията за енергийно и водно регулиране от юли 2020 г.
Тази сума представлява разликата между пазарните цени на електроенергията и преференциалните цени, по които Националната електрическа компания изкупува тока от биомаса.
Но това е само ордьовър.
Според проекта за национална енергийна стратегия на Министерството на енергетиката, очаква се до 2025 г. капацитетът за производство на електроенергия от биомаса да се увеличи със 150 до 170 мегавата, а произведеното електричество да нарасне с 400%. Измерено в пари, при сегашната структура на цените, това означава нов енергиен подсектор с приходи от половин милиард лева, от които 360 млн. лв. субсидии..."
------------------
Ако не е ВЕИ - за какво сте нагласили по 360 милиона на година, па да давате????
360 милиона субсидия за биомаса!
И НАЙ-ГОЛЯМАТА ВЕИ МОЩНОСТ В ЗАПАДНА ЕВРОПА Е ТЕЦ НА ДЪРВА- ДРАКС..
https://www.youtube.com/watch?v=Lo6qlkU9xyY
Те ти и графика, за 2018 за ВЕИ в ЕС ..
https://www.sustainability.bg/wp-content/uploads/2020/02/biomass_primary_EU-1024x552.png
И колкото и да псуваш - освен, че показваш колко си тъп - друго не правиш ..
Абе, а ти поддържаш ли Зелената Сделка и еколозите??
Аз - не ..
За това ли, не искаш да признаеш, какви простотии са приели - примерно кюмбетата да са ВЕИ?
Ми ВЕИ са !
Зеленото законодателство!
За София , по Околна Среда - 637 милиона .. няма да има природен газ , а ще има алтернативи - отвори, прочети ..
sim4o
Рейтинг: 2519 НеутралноОт Северната тангента - по никакъв начин не стигат до София, а?
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1261 НеутралноДо коментар [#80] от "МиГ-29":
Айде пак...
Кви печки през август бе, алоооо....???
sim4o
Рейтинг: 2519 НеутралноДа бе да.. лъже те акълът мнооооооого якоооо..
Ще ти се , любимият ти "Газпром" да захлеби, а?
Да, ама не ..
Отваряй - чети документите на ЕС ..
Виж за Зелената Сделка .. виж за предвиденото ВЕИ отопление..
Като не ти харесва в ЕС и въглеродната неутралност - чемодан и в Масква- да си на газ ..!
hope
Рейтинг: 2544 НеутралноПрахта се вдига от мръсните улици, а те са кални, защото се паркира в калта. И стрежите, да. А за всичко искат да изкарат виновни печките. Любовта ще спаси света!!!
sim4o
Рейтинг: 2519 НеутралноЕ .. зеленото законодателство ..
"The EPA Declared That Burning Wood Is Carbon Neutral... .. Environmental Protection Agency announced that it would begin to count the burning of "forest biomass"—a.k.a. wood—as carbon neutral. The change will classify burning of wood pellets a renewable energy .. "
ВЕИ - и сте нагласили 360 милиона дотация , а цялата сума ще е 500 милиона на година ..
hope
Рейтинг: 2544 Неутрално—-
Аз пътувам много, всяка седмица, 20 години.
Не може всички градове да се сложат под общ знаменател.
Пред очите ми обаче малки градчета от по 20-40 000 души се напълниха с коли. Спомням си Банско без светофари.
Според мен трябва да увеличат брутално данъците за втора кола в семейство. Любовта ще спаси света!!!
sim4o
Рейтинг: 2519 НеутралноИ лъжат тъпо .. "не е ВЕИ" ..
Да, ама е:
" Environmental Protection Agency announced that it would begin to count the burning of "forest biomass"—a.k.a. wood—as carbon neutral."
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
etty1
Рейтинг: 1637 ЛюбопитноТова е добре, но смогът не мирише на изгорели газове, а на горящи гуми и друг боклук.
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstinzhb31648475
Рейтинг: 8 НеутралноПрахта и колите са целогодишно, печките са зимата. Имаш ли представа как изглежда нивото на ФПЧ по месеци в един областен център?
hope
Рейтинг: 2544 НеутралноДо коментар [#86] от "sim4o":
Любовта ще спаси света!!!Абе ти чуваш ли се какво говориш? ЕС не е ЕНП. Това, че някакви луди в момента са на власт и измислят глупост, след глупост, не означава, че всички които не са гласували за тях, трябва да се махнат от ЕС.
МиГ-29
Рейтинг: 279 НеутралноДо коментар [#87] от "hope”
Пак ти казвам замърсеният въздух и прахоляка са 2 различни неща с 2 различни първо причини.
Прахоляка е от занемарената градска среда, не залесени зелени площи кал, купчини с пръст, камиони каращи пръст без да са покрити и всеобща градска мизерия. Улиците не се мият редовно и т.н.
Както и паркиране в Калта и тревата или пръстта.
Въздуха главно от печките и мизериите дето ги горят ромите. Както и разни нелегални сметища и разни съмнителни заводи дето не знаеш какво горят.
Тецовете и вече накрая колите.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1261 НеутралноДо коментар [#87] от "hope":
Прахта се вдига от мръсните улици, а те са кални, защото се паркира в калта. И стрежите, да. А за всичко искат да изкарат виновни печките.
------------------------------------
В града, за който споменах, улиците не са мръсни, строежи няма и никой не паркира в калта, просто зощото няма кал.
Обикновено паркирам колата на сянка под едни дървета зад блока, където хората си имат паркинг, и именно под тези дървета колата ми се праши най-много, като подухне ветрец, целият прах от листата пада долу върху колите.
И изобщо това си е един естествен процес, който се преекспонира от разни мрънкячи и се цели политизиране, все едно ако София има кмет от друга партия, въздухът изведнъж ще стане кристално чист.
zhb31648475
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#95] от "МиГ-29":
Колите са на второ место като източник на ФПЧ след печките. И нещо много важно - от частици до частици има разлика. Отделяните от колите са много по-опасни от незатревените площи например, пясъкът от Сахара и т.н.
Постоянно виждам некакви лагери и фенове - на коли, на печки, всеки пише некакви небивалици според личната си заинтересованост. Ами и двете замърсяват и требва да се ограничат ако искаме да сме бела държава.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1261 НеутралноДо коментар [#95] от "МиГ-29":
Пак ти казвам замърсеният въздух и прахоляка са 2 различни неща с 2 различни първо причини.
Прахоляка е от занемарената градска среда, не залесени зелени площи кал, купчини с пръст, камиони каращи пръст без да са покрити и всеобща градска мизерия. Улиците не се мият редовно и т.н.
Както и паркиране в Калта и тревата или пръстта.
Въздуха главно от печките и мизериите дето ги горят ромите. Както и разни нелегални сметища и разни съмнителни заводи дето не знаеш какво горят.
Тецовете и вече накрая колите.
-----------------------------------
Айде сега пък улиците не се миели редовно.
И да се мият редовно, се мие само половината, защото върху другата половина има паркирани коли.
На теб, като по-умен, оставям да решиш задачката как 100-150 коли от един квартал да се преместят в друг квартал, за да се измие цялото каре, и така всяка седмица.
Цялостно могат да се мият сами улици и булеварди, където паркирането е забранено.
Камионите без спуснати чергила са вече рядкост, защото актът е 500 лева.
Незалесени (пише се слято) ми е интересно къде си видял в града, щото пък ревете заради презастрояването, как така изобщо са останали такива?
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1261 НеутралноАбе много лъжете, интересно плащат ли ви, или го правите по убеждение...
dwr30648311
Рейтинг: 439 НеутралноДо коментар [#81] от "cinik":
Е, и? Както беше цитирано по-горе 7% от ФПЧ идва от ВСИЧКИ автомобили в София. Като няколко хиляди души от покрайните си свършат работа с кола за няколко часа, а не сменят по 3 транспорта как ще се отрази? 0,00001%?
Ръждясалите астри на МВР, трошките на БНТ и всички останали търалясници от държавния автопарк ще си бръмчат из центъра на на специален режим.
Метрото и тролея са движат 50% на въглища в момента. Лицемерно е да налагаш забрани на база екология като започваш от най-дребните замърсители и не даваш по-чисти алтернативи.
За мен е грешно и да гониш крайности - всички на метрото или всички на коли. Като всяко друго нешо в природата се изисква баланс. Често се пускам пеш или с колело до центъра понеже ми е приятно и смятам, че така е редно. На някой може да му е по-удобно с кола, понеже живее по-далеч и няма удобен транспорт. Трети обичат да четат инижки в метрото.
Вярвам, че трябва да направим всички видове транспорт по-екологични и достъпно за обществото, а не да налагаме забрани на едни и да поощряваме други заради на базата на съмнителни критерии.
Със строежа на общински паркинги в центъра само ще вкараш още повече автоталибани в сърцето на града.