На живо

Коронавирусът в България: Близо 94% от новите случаи са на неваксинирани (хронология)

Коронавирусът в България: Близо 94% от новите случаи са на неваксинирани (хронология)

© Юлия Лазарова



Новоинфектираните със SARS-CoV-2 за последното денонощие са 1601, което означава, че над 7% от направените тестове са се оказали положителни. За седмица 94% от новите случаи са на неваксинирани. Наличните ваксини са 2.5 млн.


Министерството на образованието публикува Насоки за обучение в условията на извънредна епидемична обстановка в училищата. В тях е записано също, че учениците ще се тестват за COVID-19 поне веднъж в седмицата безплатно само ако родителите на най-малко 90% от децата в конкретното училище са съгласни.
"Дневник" проследи на живо новините около развитието на четвъртата вълна от епидемията в страната. Вижте ги в хронологията.




Европейската прокуратура ще провери доставките на маски и апарати за обдишване у нас

Коронавирусът в България: Близо 94% от новите случаи са на неваксинирани (хронология)

© Юлия Лазарова


Българската прокуратура е препратила на Европейската материалите за сключени договори за доставка на апарати за белодробна вентилация, респиратори, лични предпазни средства, дезинфектанти и лекарствени продукти. Това съобщи Министерството на здравеопазването, което беше сезирало българското обвинение.


Министерството поиска да бъдат проверени договори за доставка на апарати за белодробна вентилация по проект, финансиран от Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г., договори за доставка на респиратори, лични предпазни средства и лекарствени продукти, както и сключването на договори за доставка на лични предпазни средства и дезинфектанти за проведените на 4 април 2021 г. парламентарни избори. Според министерството при сключването на договорите са били нарушавани процедурите

Кунчев настоява за задължителна ваксинация за два държавни сектора

Главният здравен инспектор Ангел Кунчев настоява за въвеждане на задължителна ваксинация за два държавни сектора - медицинските специалисти и работещите в социалните заведения. Обсъжда се ваксинацията да стане задължителна и в образованието при педагозите, информира той във Велико Търново, където присъства на заседанието на Областния съвет по здравеопазване, свикано заради засилващия се натиск върху болниците в региона, съобщи БНР.


Направеният анализ на хоспитализираните пациенти с коронавирусна инфекция в национален мащаб показва, че от новите случаи имунизираните са 14-15%, в интензивни отделения са 5 на сто от хората с ваксина, а при смъртните случаи 3% са на ваксинирани. "Не искам да ме разбирате неправилно – няма 100 % ефективна ваксина в света и никога не е имало", посочи Кунчев.


Той призова за въвеждане на единни ограничителни мерки в страната с ограничаване на масовите мероприятия, засилване на ваксинацията, а в областите с висока заболеваемост (от над 350 на 100 хил. население) маските да станат задължителни на открито при струпване на хора. Единните ограничителни мерки да се въведат, но при актуализация на бюджета, посочи Кунчев. "Ако дотогава бъде приета актуализацията на бюджета и Министерски съвет разполага реално със средствата, които е предвидил, това ще позволи директно включване на компенсационни икономически мерки веднага след налагане на ограничителните, което е много важно", обясни държавният здравен инспектор.

Училищата ще положат усилия за присъствени практически занятия

Коронавирусът в България: Близо 94% от новите случаи са на неваксинирани (хронология)

© Юлия Лазарова


Освен за малките ученици училищата ще положат максимални усилия за присъствени практически занятия на учениците в професионалните паралелки. Това се отнася както за провеждане на учебната и производствената им практика, така и за обучението им в реална работна среда, уточнява пресцентърът на образователното министерство. Практическото обучение на учениците в дуална система на обучение в предприятията партньори ще се провежда присъствено според условията на трудовия договор между ученика и работодателя при зеления, жълтия и червения сценарий. Условието е да няма възпрепятстващи причини от страна на работодателя, ученика или негов родител (настойник), както и да са осигурени всички противоепидемични мерки на работното място на учениците.


Това съобщи пресцентърът на министерството на образованието, което публикува Насоките за обучение в условията на извънредна епидемична обстановка в училищата. В тях е записано също, че учениците ще се тестват за COVID-19 поне веднъж в седмицата безплатно само ако родителите на най-малко 90% от децата в конкретното училище са съгласни.


Повече подробности четете тук.

Двойно повече екипи ще следят за маски в транспорта в София

Коронавирусът в България: Близо 94% от новите случаи са на неваксинирани (хронология)

© Лили Тоушек


От утре София удвоява екипите на общинската полиция, които ще следят за носенето на маски в градския транспорт и на обществените места. Това каза кметът Йорданка Фандъкова за мерките, които общината взима срещу разпространението на коронавируса, цитирана от Би Ти Ви.

Очаква се до дни София да влезе в така наречената червена зона.


Столичната полиция също ще помага в контрола, а от Столичния инспекторат ще проверяват за спазването на мерките в търговските вериги.


Фандъкова призова хората да се ваксинират и отбеляза, че в последните дни се забелязва повишен интерес към ваксините. "От 1 септември сме създали организация за училищата и детските градини – когато учителите и персоналът имат желание да се ваксинират, можем да изпращаме на място екипи", обясни тя.

Председателят на комисията по образование смята за нелогични правилата за маските при децата

Коронавирусът в България: Близо 94% от новите случаи са на неваксинирани (хронология)

© Красимир Юскеселиев


"Личното ми мнение е, че няма как да се обясни на родителите и на обществото, че едно дете на 3 години и на 4 години може да е без маска, едно дете на 5 години или на 6 години трябва да е с маска в детската градина. Смятам, че тази дискусия трябва да продължи и МОН трябва да намери най-оптималното решение." Това заяви пред БНР Ирена Анастасова, председател на парламентарната комисия по образование и наука. Проблемът за задължителното носене на маски от децата над 6 години в детските градини и училищата не е обсъждан в комисията, уточни тя.


'Наистина на мен ми изглежда нелогично децата в предучилищните групи (защото ние имаме предучилищни групи и в училищата, и в детските градини) в две съседни помещения на детската градина деца с половин година разлика във възрастта – едните трябва да бъдат с маски, другите без маски. Няма логично обяснение", коментира Анастасова.


Според насоките за обучение в условията на извънредна епидемична обстановка, които Министерството на образованието и науката (МОН) обяви миналата седмица, а здравното министерство редактира, ако са в жълта, червена, тъмночервена зона, учениците от 1 до 4 клас и децата в градините ще трябва да носят маски.


В отговор на въпрос за противоепидемичната подготовка за новата учебна година Ирена Анастасова отбеляза като проблем това, че "здравните власти имат едни изисквания, а училищните власти, които са най-близо до децата и най-добре виждат какво се случва, имат друго виждане и понякога не се срещат тези две позиции".


Кампанията за ваксиниране не е била достатъчно добре артикулирана в обществото и учителското съсловие няма как да се отдели от общите тенденции, смята още Анастасова.

"Засега колегите ни се справят. Хубавото е, че имаме опита от предните три вълни. Вече знаем как да разпознаваме заболяването. Имаме тестове, с които са оборудвани както спешните екипи на терен, така и в спешните отделения. Знаем как да разделяме потоците. Подготвени сме. Но никога няма да бъдем подготвени, когато започнат да идват твърде много пациенти в спешните кабинети и започват да се препълват COVID отделенията." Това каза пред БНР д-р Десислава Кателиева, председател на Националната асоциация на работещите в спешната медицинска помощ.


"Хората не можаха да разберат, че събирането на много хора на едно място води до засилване на разпространението на инфекцията. Хората не можаха да разберат, че маските не ограничават свободата им, а ги пазят от заразата. Хората продължават да твърдят, че ваксините ограничават свободата им", коментира д-р Кателиева.


'Екипите са достатъчно. Друг е въпросът, че когато вълната стане по-висока и заразените станат повече от всички останали пациенти, нуждаещи се от спешна помощ, няма как да не страдат останалите", отбеляза тя.


Според нея има подобрение в организацията на системата, известяваща за свободни легла.


"Има смисъл да има такива линейки само когато сме сигурни 100%, че пациентът е с положителен тест, а доказаните пациенти не са толкова много", поясни Кателиева относно идеята определени линейки да реагират само на COVID случаи. По думите й такива екипи биха имали смисъл само в големите градове.


Проблемът с парите за лекарите на първа линия ще съществува, докато не се актуализира бюджетът, посочи още д-р Кателиева.

Увеличават COVID леглата в област Добрич

Заповед за увеличение на леглата за лечение на пациенти с COVID-19 в болничните заведения на територията на област Добрич издаде Регионалната здравна инспекция, съобщава БНР. Мярката се налага поради нарастването на заболеваемостта и цели осигуряването на лечението и хоспитализацията на пациенти с коронавирусна инфекция.


14-дневната заболеваемост в област Добрич към днешна дата е 162.1 на 100 000 души, информира директорът на РЗИ д-р Светла Ангелова. Според заповедта местата в МБАЛ-Добрич трябва да се увеличат на 48, а интензивните легла на 5.


В многопрофилната болница в Балчик леглата за лечение на неусложнени пациенти с COVID-19 трябва да бъдат 9, в Държавната психиатрична болница Карвуна – 4 и в Центъра за психично здраве в Добрич - 5. В заповедта се казва още, че всяко лечебно заведение трябва да открие триажен център за преглед на хора със симптоми на коронавирусна инфекция, както и че МБАЛ-Добрич трябва да поддържа готовност за осигуряване на над 50% от легловия си капацитет за настаняване на пациенти с COVID-19.


Преструктурирането не трябва да нарушава достъпа и да прекъсва лечебната дейност в посочените лечебни заведения, се уточнява в заповедта.

За липса на медикаменти сигнализираха от Благоевград

Регионалната лекарска колегия в Благоевград сигнализира за липса на предпазни средства, антигенни тестове и препарата ремдесивир в болниците.


"В условията на прогресивното увеличаване на заразените с коронавирус и усложненията при много пациенти, налагащи болнично лечение, все още няма адекватна реакция от държавата по отношение на снабдяването, както беше при предишните пикове на заразата", каза председателят на Районна лекарска колегия д-р Георгиев Георгиев, цитиран от БНР.


"Периодично очакваме както индивидуални предпазни средства, така и бързи антигенни тестове. За съжаление вече от няколко месеца ние не получаваме такива. От колегите чувам, че много по-малко като количество и много по-трудно се доставя ремдесивир".

В Търговище маските стават задължителни на открито

Коронавирусът в България: Близо 94% от новите случаи са на неваксинирани (хронология)

© Георги Кожухаров


Със заповед на кмета Дарин Димитров в Търговище се въвеждат временни противоепидемични мерки от днес до 30 септември. Задължително става носенето на защитни маски на открити обществени места - пазари, тържища, и навсякъде на открито, където е невъзможно спазването на физическа дистанция от 1.5 м, съобщи пресцентърът на общината.


Контролът по спазването на мерките ще се осъществява от кметовете на кметства, кметските наместници и определени служители на общинската администрация, съвместно с органите на МВР, регионалната здравна инспекция и областната дирекция по безопасност на храните.

С още 30% бяха увеличени леглата за лечение на пациенти с коронавирус в Русенско. Това се разбра след проведен разговор между областния управител Борислав Българинов и изпълняващия длъжността директор на Регионалната здравна инспекция д-р Искра Генева. От днес в Русеснко има общо 243 легла за пациенти с коронавирусна инфекция, като 46 от тях са реанимационни. До вчера те бяха общо 184, от които 24 интензивни. По последни данни в момента на болнично лечение в региона се намират 156 души, като 37 от тях се нуждаят от интензивни грижи. Свободните легла са 87, като девет от тях са реанимационни.

Наличните ваксини срещу COVID-19 в страната са 2.5 милиона

Коронавирусът в България: Близо 94% от новите случаи са на неваксинирани (хронология)

© Велко Ангелов


В България има близо 5.5 млн. доставени дози ваксини от четирите разрешени за употреба. Наличните са около 2.5 млн. Това заяви пред БНТ Богдан Кирилов, директор на Изпълнителната агенция по лекарствата.


Той отчете, че доставките и получените количества са повече за иРНК-ваксините. Има около 3000 българи, които са предпочели за втора доза да им бъде поставена иРНК-ваксина, след поставяне на първа доза от векторната.


Страната ни вече дари 172 500 дози ваксини на Бутан и 50 000 на Босна и Херцеговина. Предстои да бъдат дарени и 51 000 дози на Република Северна Македония.


Реализирана е и първата препродажба - 100 000 дози от ваксината на "Модерна" са продадени на Норвегия. Продадени са на същата цена, на която са закупени.


"Тази процедура се съгласува с ЕК и с компанията производител", уточни Богдан Кирилов.

1601 са новозаразените с коронавируса

Коронавирусът в България: Близо 94% от новите случаи са на неваксинирани (хронология)

© Надежда Чипева, Капитал


1601 са новоинфектираните със SARS-CoV-2 за последното денонощие. Това са 7.12% от направените 22 480 теста (15 834 антигенни и 6646 PCR). Активните случаи са 24 793.


За посочения период са починали 48 човека, а 574 са оздравели.


В болница с COVID-19 са 2985 души, от тях 262 в интензивно отделение.


Данни в графики за развитието на епидемията – тук.

Близо 94% от новите случаи са на неваксинирани

Коронавирусът в България: Близо 94% от новите случаи са на неваксинирани (хронология)

© Велко Ангелов


От 17 до 23 август 93.8% от всички нови случаи на заразени с коронавирус са на хора, които не са ваксинирани. При настанените в болница и починалите числото е още по-голямо. Това се разбра от интервю на главния държавен здравен инспектор Ангел Кунчев за Би Ти Ви. По думите му делта вариантът ще засегне много хора, тъй като се предава лесно. Според него някои области в страната ще достигнат пик на заразата още в края на този месец, а за цялата страна това ще стане през септември.


Кунчев каза още, че само в Бургас в момента има 400 карантинирани чужденци, които са дошли на почивка в България. Той посочи големите семейни тържества, организирани от завърнали се в страната гастарбайтери, като една от причините за увеличаването на случаите на коронавирус.


Главният държавен здравен инспектор си пожела учебната година да започне присъствено, но изрази съмнения, че това ще се случи. Причината е ниският процент на ваксинирани учители, който варира от 20 до 33 процента в различни области. Той препоръча всички медицински и социални работници да се ваксинират.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (270)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    Ваксинирането е въпрос на личен избор. Умира се веднъж. Няма място за грешки.

  2. 2 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 756 Неутрално

    "Причината е ниският процент на ваксинирани учители, който варира от 20 до 33 процента в различни области."

    И какво излиза, учителите преобладаващо са антиваксъри. Като знам, че обикновено привържениците на едни "крайни" теории, често са податливи и на други крайни влияния, страх ме хваща на какво учат децата в училище.

  3. 3 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 3644 Неутрално

    Започвам да губя надежда, че според предвижданията ми отпреди 7-8 месеца пандемията ще изчезне през май '22.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5713 Любопитно

    До коментар [#4] от "radelmarfx":

    Другите 6% може и да имат само сертификат, без да са ваксинирани.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  6. 6 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Започвам да губя надежда, че според предвижданията ми отпреди 7-8 месеца пандемията ще изчезне през май '22.
    —цитат от коментар 3 на дедо Андро


    Пандемията може да изчезне в просветените страни. В България - много се съмнявам.

  7. 7 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    "Грипчето" се завръща-4 епизод.
    Не се поддавайте на конспиративни теории. Ваксинирайте се, без значение дали ще пътувате или не. Чисто психологически се чувствате по-спокоен, а никой производител/продавач на каквато и да е стока, няма интерес да убива или да си отблъсква клиентите.
    На всичко отгоре, въреки че генерално погледнато НЕ е безплатно, но първо спестявате разходи на здравната система, за които пак НИЕ плащаме, при това много повече от цените на въпросните ваксини и второ, НЕ влияе пряко на вашия паричен баланс.

  8. 8 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Коронавирусът в България: близо 94% от новите случаи са на неваксинирани

    Ако ще 100% , матряла пак неговото си знае

    харпун
  9. 9 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#1] от "gogo2011":

    Като беше келеме и ти биха ваксините пак така ли филосовстваше?

    харпун
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на pilgrim
    pilgrim
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#4] от "radelmarfx": ааа фейсбука казва да не се ваксинираш, че ша та чипират и после край. По добре дай на личния 150 лв за фалшиф сертификат ама ни са давай на тия манипулатори.
    Бхахахха, не знам кой го манипулират lol. Чети, чети фейсбука и после викай че другите ги тресе пропагандата.

  12. 12 Профил на pilgrim
    pilgrim
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#4] от "radelmarfx": ааа фейсбука казва да не се ваксинираш, че ша та чипират и после край. По добре дай на личния 150 лв за фалшиф сертификат ама ни са давай на тия манипулатори.
    Бхахахха, не знам кой го манипулират lol. Чети, чети фейсбука и после викай че другите ги тресе пропагандата.

  13. 13 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    Свършиха ли се истинските антиваксъри, да кажат че Кунчев ( статистиката, МЗ и света като цяло) пак ни лъжат.
    Първо не боли( много), второ вече милиарди хора по света са ваксинирани и ако имаше нещо толкова страшно, все отнякъде ( например от най-достоверния източник - Фейсбук) щяхме да научим.
    И изберете най-хубавата ваксина - поставената.

  14. 14 Профил на uhv43648478
    uhv43648478
    Рейтинг: 20 Неутрално

    Да речем, в България има към 3 млн. лица, влизащи в една от следните групи: над 55 годишни, хронично болни, с наднормено тегло, учители, лекари. От тях примерно 700 хил. са вече ваксинирани или доказано преболедували. Остават 2,3 млн. застрашени. Ако им се раздават ваучери за храна на стойност 100 лв., минус 20 лв ДДС прави към 150 млн. лв., защото не всички ще проявят желание. България дава за какви ли не глупости, може да си позволи тия пари за да избегне ново затваряне. Останалата част от населението да се ваксинира по свое желание, но ако обхванем рисковите групи можем да забравим за повече мерки, ваксина-паспорти и пр., поне до другата зима. Защото е факт, и че близо 2/3 от народа вече е изкарал ковид.

  15. 15 Профил на uhv43648478
    uhv43648478
    Рейтинг: 20 Неутрално

    Като знам, че обикновено привържениците на едни "крайни" теории, често са податливи и на други крайни влияния, страх ме хваща на какво учат децата в училище.
    —цитат от коментар 2 на pafaka22

    Ами логично е да ги учат на учебния материал, а в какво верват или не верват си е техна работа.

  16. 16 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1509 Любопитно

    До коментар [#1] от "gogo2011":

    "Ваксинирането е въпрос на личен избор. Умира се веднъж. Няма място за грешки."

    И трите са верни сами по себе си. (Може би последното бие повечко на лозунг) Е, и?

  17. 17 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1509 Разстроено

    До коментар [#3] от "дедо Андро":

    "според предвижданията ми отпреди 7-8 месеца пандемията ще изчезне през май '22"

    Жегата това лято не можа да накара пандемията да изчезне, та есента, зимата и пролетта ли ще свършат тази работа?!

    Пусти и Делта вариант се оказа много заразен. Ваксинирайте се!

  18. 18 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    "Грипчето" се завръща-4 епизод.Не се поддавайте на конспиративни теории. Ваксинирайте се, без значение дали ще пътувате или не.
    —цитат от коментар 7 на tsvetko_51


    И не сядайте на пейки !

    Мерките !

    Добрите , стари Мерки!

    Те помагат ни в беда..

  19. 19 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    А колко от новите слчаи са преболедували като мен?
    И Кунето нал веке не пее в Хора.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  20. 20 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    “близо 94% от новите случаи са на неваксинирани”

    Така ли било, не знаех че при всеки тест питат дали човека е всксиниран :).

  21. 21 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    До коментар [#12] от "pilgrim":


    Фейсбук отдавна трие всичко което е против ваксите. От фейсбук се информирате вие ваксърите.

  22. 22 Профил на zxe00613919
    zxe00613919
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Пускайте възможност за трета доза.
    И който-както го разбира.

  23. 23 Профил на kwy38371721
    kwy38371721
    Рейтинг: 828 Неутрално

    Това не е новина.При положение,че 85% не са ваксинирани това е нормално.Лошото е ,че при 15% ваксинирани,6% процента се заразяват - по-малко от половината.
    Ако предположим,че 50% са ваксинирани,то около 20% също ще се заразят и ще пренесат заразата.

  24. 24 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 801 Неутрално

    "Причината е ниският процент на ваксинирани учители, който варира от 20 до 33 процента в различни области."И какво излиза, учителите преобладаващо са антиваксъри. Като знам, че обикновено привържениците на едни "крайни" теории, често са податливи и на други крайни влияния, страх ме хваща на какво учат децата в училище.
    —цитат от коментар 2 на pafaka22


    Учителите не ходят в училище да учат децата на нещо,а да бележат присъствие ,за да си вземат заплатките.Хеле пък и увеличени.

  25. 25 Профил на phd121072773
    phd121072773
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#14] от "uhv43648478":

    Това, че някой е изкарал ковид не значи, че не трябва да се ваксинира. Напротив! Има множество случай на хора които са се заразили повторно. Докато всички не се ваксинираме вируса ще мутира и ще имаме вариянти като Делта.

  26. 26 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2704 Неутрално

    7.7% смъртност на приключените случаи, без а се налага триаж на постъпващите в болница. Почти два пъти по-висока от кризисните показатели. Стойчо българоубиец подписа набързо разрешение за частна болница с 500 легла, за което беше назначен.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  27. 27 Профил на moominmamma
    moominmamma
    Рейтинг: 250 Неутрално

    До коментар [#15] от "uhv43648478":
    Поне в училище децата да имаха шанс да попаднат в среда от хора на по-развито интелектуално и емоционално ниво. Какво значи "учителят е там да предаде материала"? Ако така се възприема ролята на училището, изобщо няма нужда от него.

  28. 28 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 5702 Неутрално

    Броят на починалите расте, което е ужасно.

  29. 29 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    Подарете тези ваксини на някоя държава, която ще се възползва от тях, вместо да изгният.
    Очеввидно осемдесетте процента "мат'рял" няма да се възползва от тях доброволно, а моментът за задърлжителна ваксинация вече е изпуснат.

  30. 30 Профил на moominmamma
    moominmamma
    Рейтинг: 250 Неутрално

    До коментар [#16] от "plamen_b":

    Умира се веднъж, но може да се убие много пъти. Как не проумяхте какво значи да се живее в общност.

  31. 31 Профил на parallelepiped
    parallelepiped
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#4] от "radelmarfx":

    Би ли споделил по колко рубли печели средно един трол?
    Мисля и аз да започна да припечелвам в твърда валута...

  32. 32 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 131 Весело

    До коментар [#4] от "radelmarfx":

    Отговор има и е много лесен за разбиране. Но за съжаление глава в която комунизъм и фашизъм са едно трудно може да го разбере :)

  33. 33 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 1552 Неутрално

    Хайде да го кажем - ако започнат да правят САМО писиар и САМО на симптомни за приемане, при това не просто притеснени с температура, а с пневмония - тогава бройката ще падне значително.

    Антигенните тестове са тия, дето тийновете ги правят положителни със сок или кока-кола, за да пропускат училище. А това лято от тях се правят десетки хиляди, за разлика от миналото лято. И ето ти произвеждане на "вълна"...

  34. 34 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3517 Неутрално

    Даннити от нощес:
    Средният дневен брой на заразените вече надмина над 10 пъти този от преди една година и е почти 25 пъти по-голям от минимума към 13 юли.
    24-30.6 - 70
    ...
    7-13.7 - 54 /минимум/
    ...
    25-31.7 - 204 /25-31.7.2020 - 223/
    26.7-1.8 - 209 /26.7-1.8.2020 - 217/
    27.7-2.8 - 237 /27.7-2.8.2020 - 218/
    28.7-3.8 - 275 /28.7-3.8.2020 -220/
    29.7-4.8 - 305 /29.7-4.8.2020 - 220/
    30.7-5.8 - 344
    31.7-6.8 - 373
    1-7.8 - 403
    2-8.8 - 414
    3-9.8 - 469
    4-10.8 - 518
    5-11.8 - 568
    6-12.8 - 623
    7-13.8 - 694
    8-14.8 - 727
    9-15.8 - 741
    10-16.8 - 816
    11-17.8 - 902 /11-17.8.2020 - 141/
    12-18.8 - 988 /12-18.8.2020 - 135/
    13-19.8 - 1058 /13-19.8.2020 - 132/
    14-20.8 - 1104
    15-21.8 - 1136
    16-22.8 - 1152 (16-22-8.2020 - 128)
    17-23.8 - 1236 (17-23.8.2020 - 132)
    18-24.8 - 1308 /18-24.8.2020 - 127/
    19-25.8 - 1339

  35. 35 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3517 Неутрално

    Броят на починалите от ковид също нарастна над 11 пъти /от 18 седмично за 22-28 юли или 24-30 юли на 202 за последните седем дни/ и вече надхвърли трикратно максималните стойности за миналото лято /10 души среднодневно/. Съществуват обаче съмнения в коректното отчитане на починалите от коронавирус, тъй като не се отчитат жертвите на дългия ковид /отложената смъртност/. Така например за седмицата 8-15.8 починалите от ковид са 89, а смъртността по предварителни данни е увеличена с 290 души спрямо аналогичната седмица на 2019 година.
    24-30.6 - 7

    25-31.7 - 3
    26.7-1.8 - 3
    27.7-2.8 - 3
    28.7-3.8 - 3
    29.7-4.8 - 3
    30.7-5.8 - 5
    31-7-6.8 - 6
    1-7.8 - 6
    2-8.8 - 6
    3-9.8 - 8
    4-10.8 - 9
    5-11.8 - 11
    6-12.8 - 11
    7-13.8 - 12
    8-14.8 - 12
    9-15.8 - 13
    10-16.8 - 14
    11-17.8 - 15
    12-18.8 - 15
    13-19.8 - 17
    14-20.8 - 18
    15-21.8 - 18
    16-22.8 - 19
    17-23.8 - 22
    18-24.8 -24
    19-25.8 - 29

  36. 36 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3517 Неутрално

    Репродуктивното число на вируса бе на най-високите нива от миналата есен и дори ги бе надминало, но в последните дни спада. Въз основа на репродуктивното число от последните дни може да се очакват към 1800 -1900 заразени среднодневно за 25-31.август. Не е ясно до връх ли се приближаваме, до плато или просто до стъпало преди ново изкачване с превършването на сезона на отпуските и ваканциите.
    20-30.6 -0,84

    3-13.7 - 0,86

    21-31.7 - 1,52
    22.7-1.8 - 1,51
    23.7-2.8 - 1,54
    24.7-3.8 - 1,66
    25.7-4.8 - 1,72
    26.7-5.8 - 1,73
    27.7-6.8 - 1,75
    28.7-7.8 - 1,70
    29.7-8.8 - 1,63
    30.7-9.8 - 1,59
    31.7-10.8 - 1,59
    1-11.8 - 1,65
    2-12.8 - 1,62
    3-13.8 - 1,59
    4-14.8 - 1,54
    5-15.8 - 1,47
    6-16.8 - 1,48
    7-17.8 - 1,50
    8-18.8 - 1,54
    9-19.8 - 1,50
    10-20.8 - 1,46
    11-21.8 - 1,41
    12-22.8 - 1,36
    13-23.8 - 1,33
    14-24.8 - 1,34
    15-25.8 - 1,34

  37. 37 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3517 Неутрално

    По достойчокацаровските критерии цялата страна е червена, с изключение на периферните области Видин, Монтана, Враца, Кюстендил, Благоевград, Смолян, Кърджали, които са оранжеви. Две области са и виолетови - Велико Търново и Бургас.

  38. 38 Профил на uhv43648478
    uhv43648478
    Рейтинг: 20 Неутрално

    До коментар [#25] от "phd121072773":

    Ами да се ваксинира по своя преценка, къде точно прочете, че не трябвало да се ваксинира? Не внимаваш в час. Аз говоря за приоритетно ваксиниране на най-рисковите групи чрез финансов стимул с цел ограничаване на смъртността и претоварването на здравната система, съответно и премахване на ограниченията. Вероятността един преболедувал да умре е много по-малка, отколкото един непреболедувал. Освен това, сред тия рискови групи за които говоря, поне половината са го изкарали, без да са били тествани и лекувани.

  39. 39 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    Аз вече се ваксинирах. Неваксинираните да се оправят. Мисля, че има достатъчно легла в болниците. Поне за сега.

  40. 40 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3517 Неутрално

    Сред моето семейство: 4 заразени - всичките неваксинирани, единият вторично заразяване, прекарва болестта леко, трима хоспитализирани, първо заразяване, един от тях починал /съпругата ми, 50 годишна, без придружаващи заболявания/.
    Четирима ваксинирани - нито един заразен.
    Петима прекарали веднъж ковид, неваксинирани, незаразени, въпреки всекидневен контакт с вторично заразения.
    Един непрекарал и назаразил се и сега /8 месечно бебе/.

  41. 41 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2096 Любопитно

    Мен ме притеснява как така 6% ваксинирани, но пак са се заразили?

    Това дето ни боцкат може ли да се нарече ваксина?

    Медиите са виновни за 112 място на Репортери без граница!
  42. 42 Профил на drill
    drill
    Рейтинг: 894 Неутрално

    До коментар [#14] от "uhv43648478":Това, че някой е изкарал ковид не значи, че не трябва да се ваксинира. Напротив! Има множество случай на хора които са се заразили повторно. Докато всички не се ваксинираме вируса ще мутира и ще имаме вариянти като Делта.
    —цитат от коментар 25 на phd121072773


    И каква е разликата в защитните сили на преболедувал и ваксиниран ?!?
    Разликата е , че ваксините действат 6 месеца и трябва да се потретят и т.ннннн
    а първите преболедували вече над година и половина имат антитела!!!

  43. 43 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    До коментар [#4] от "radelmarfx":
    Пиша бавно, за да ме разберете евентуално.
    Ваксината не е 100% гаранция за да не се разболее човек; но 94% доказват че има съществена разлика в заболеваемостта.
    Освен това протичането на заболяването при ваксинираните хора доказано статистически е по-леко и приемане в интензивно отделение е много много рядко.

    Това- просто казано - е факдата от ваксините.
    Което води И до това че когато на човек по някакъв ДРУГ повод му се наложи да влезне в болница (не дай си Боже в интензивното!) там нито инфраструктурата нито персонала да не са претоварени със спасяването на разни многознайковци, които плещят че “това е един грип”, “аз съм си здрав” и “ще ми сложете чип/променят ДНК-то”!!!

    Въпроси?

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  44. 44 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 1507 Неутрално

    До коментар [#2] от "pafaka22":

    Да, да, всеки е свободен да мисли и прави каквото той смята за правилно, важното е да го прави точно като нас. Продължаваме да пишем новата версия на 1984.

  45. 45 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 1507 Неутрално

    До коментар [#2] от "pafaka22":

    Да, да, всеки е свободен да мисли и прави каквото той смята за правилно, важното е да го прави точно като нас. Продължаваме да пишем новата версия на 1984.

  46. 46 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    Страната ни вече дари 172 500 дози ваксини на Бутан.
    Чистият алтруизъм се състои в това да пожертваш нещо за някого, без да очакваш нещо в замяна.

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    До коментар [#41] от "Полковник Паликъщов":

    Да, ваксина е, но както обявиха ефективността е 90%. Останалите 10% не развиват имунитет от ваксината. Просто имуната им система е такава. Съответно и така реагира на вируса - слабо.

  49. 49 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 665 Неутрално

    До коментар [#3] от "дедо Андро":

    САМО НЕ МИ КАЗВАЙ ,ЧЕ С ТАКА НАРЕЧЕНИТЕ ВАКСИНИ ПАНДЕМИЯТЕ ЩЕ ИЗЧЕЗНЕ.

  50. 50 Профил на Ганьо мъката на модераторо ксенофоб
    Ганьо мъката на модераторо ксенофоб
    Рейтинг: 0 Весело

    Най-хубавото е че антиваксърите не задръстват летищата. Имам си апче с електронния сертификат, цъъъъъъък, показвам го и одя дет си искам.

  51. 51 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    Започвам да губя надежда, че според предвижданията ми отпреди 7-8 месеца пандемията ще изчезне през май '22.
    —цитат от коментар 3 на дедо Андро


    Очаква се промоция на covid 22

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  52. 52 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Любопитно ми е в каква възрастова група са ваксинираните.

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  54. 54 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    До коментар [#2] от "pafaka22":

    За съжаление се получава порочен цикъл - учителите са прости и вярват в глупости, така учат и децата, после същите деца стават такива прости учители.

  55. 55 Профил на god01648481
    god01648481
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#27] от "agb08541284":

    Интелектът е сложно и многостранно понятие. Умният за едно, често е глупав или най-малкото на средно ниво за друго. Така че, не може да се очаква от един учител да е с всестранно развит интелект. Ако си даскал по математика от теб се иска да разбираш математиката и да имаш подход към учениците за да им предадеш материала по подходящ начин, и да наложиш дисциплина, разбира се. Ти какво друго конкретно очакваш, да те възпитава ли, да ти дава ценни житейски напътствия в междучасието? А "ролята на училището" като институция е нещо съвсем различно от ролята на учителя.

  56. 56 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 665 Неутрално

    До коментар [#43] от "B52":

    ПРЕДИ 3-4 ДЕНА ИЗПИСАХА НАЙ БЛИЗКИЯ МИ ПРИЯТЕЛ ОТ БОЛНИЦАТА-3 СЕДМИЦИ КОВИД МЪКИ (НЕ БЕШЕ "ИМУНИЗИРАН")КАЗА МИ ,ЧЕ САМО В НЕГОВАТА СТАЯ Е ИМАЛО 2 ДУШИ С 2 ДОЗИ(С ДВУСТРАННА ПНЕВМОНИЯ) ТОВА СА ЗА МЕН ФАКТИ .ДРУГОТО Е ПРОПАГАНДА,МОГАТ ДА НАПИШАТ КАКВОТО СИ ИСКАТ НЕ СЕ СПИРАТ ПРЕД НИЩО(ВИЖТЕ ВАКС.ТЕРОРА НА ЗАПАД И В ГЪРЦИЯ)ЗА ДА ПРИНУДЯТ ХОРАТА ДА СДАДАТ ТЕЛАТА СИ НА ВЛАСТТА.

  57. 57 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    До коментар [#42] от "drill":

    Разликата е риска за тежко протичане и смърт - при неваксинираните е 2%, при ваксинираните е 0.2% т.е колкото обикновен грип. Разбира се, риска е и индивидуален - ако си възрастен и с много болести, риска ти не е 2% а примерно 20%. Но и доста млади из здрави хора си отиват така че няма гаранция че точно ти няма да си от 2%.

  58. 58 Профил на moominmamma
    moominmamma
    Рейтинг: 250 Неутрално

    Страната ни вече дари 172 500 дози ваксини на Бутан.Чистият алтруизъм се състои в това да пожертваш нещо за някого, без да очакваш нещо в замяна.
    —цитат от коментар 46 на petrow1973


    При нас не е от алтруизъм, а от чиста глупост. В Бутан 95% от населението е ваксинирано. Ние само може да им се примолим за малко медицински персонал на по-късен етап.

  59. 59 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 665 Неутрално

    До коментар [#17] от "plamen_b":

    АЗ ДЪРЖА НА ЗДРАВЕТО СИ И НЯМАМ НАМЕРЕНИЕ ДА СИ ПРАВЯ АТЕНТАТ САМ НА СЕБЕ СИ. ДА СЕ ВАКСИНИРАТ ПЛАНДЕМОЛОЗИТЕ: БИЛЕ ГАТЕК ГЕОРГЕ ШОРОК ,РОКЕФЕЛЕК АНД КО, ТЕ ДА ЛИ СА ВАКСИНИРАНИ ,КАК МИСЛИТЕ ?????

  60. 60 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 665 Неутрално

    До коментар [#30] от "agb08541284":

    ТИ СЧУПИ ТЪПОМЕРА ,ДНЕС СИ ШАМПИОН ,ВЪРНАХА ВИ В НАЙ ТЪМНОТО СУЕВЕРНО ДОПОТОПИЕ ВИЖТЕ СЕ ОТСРАНИ И СЕ ПОСМЕЙТЕ НА СЕБЕ СИ.

  61. 61 Профил на drill
    drill
    Рейтинг: 894 Гневно

    До коментар [#57] от "m17":

    Научи се да четеш !
    Аз говоря за ВЕЧЕ боледували и ваксинирани , а не за ......
    И я се запитай защо харчим милиони за ПСР тестове , а никой не прави масова проверка за наличие на антитела и да разберем колко вече са преболедували!!!

  62. 62 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5713 Неутрално

    До коментар [#41] от "Полковник Паликъщов":

    Колко "ваксинирани" има само на хартия? Да не се правим на луди. И ако има наистина ваксинирани, които са БОЛНИ, с каква ли ваксина са боцкани?
    Аз знам за мой приятел, с Астра Зенека, който сега се върна от морето с температура и липса на обоняние, даде положителен ПСР и в момента е в домашна карантина. Моя позната, децата й се върнаха от море, с температура, дадоха положителен тест, тя ги гледаше у дома, като не се разболя. Беше с Pfizer BioNTech

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  63. 63 Профил на dds27557755
    dds27557755
    Рейтинг: 36 Неутрално

    До коментар [#33] от "lil_alex":

    "Вълната" започна, защото се осигуриха пари за харчене и вниманието от едно канадско момче трябва да бъде отместено.

  64. 64 Профил на lenuza
    lenuza
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#20] от "Billy Pilgrim":

    Не, не питат, но както ми обясни лекарката взимаща ми проба за тест, данните са в системата и ако излезе положителен проверяват.

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  66. 66 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2110 Любопитно

    Ако 94% от 1601 положителни са неваксинирани, това е около 100 ваксинирани, изглежда ми доста при само 15% ваксинационно покритие. Аз подкрепям ваксинационната кампания, но ми изглежда притеснително, че никой не брои преболедувалите и придобилите естествен имунитет.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  67. 67 Профил на pso451006238
    pso451006238
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Za izminalite denonoshtia v Bulgaria pochinsha mnogo poveche hora otkoolkoto v Germany, kudeto naselenieto e nad 80miliona.
    Prilikite strani s dostup do vaksini, razlikite - vaksinirani v Bulgaria 16%, v Germany 62%

  68. 68 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    До коментар [#61] от "drill":

    Щото тестовете за антитела са ненадеждни. И затова никъде по света не се приемат като доказателство за преболедуване и наличен имунитет. И точно затова и няма особен смисъл от масов скрининг - дори да докажеш че примерно 50% от някаква популация са преболедували какво - другите 50% са съвсем достатъчни да ти претоварят болниците. И затова всички държави следват прагматична стратегия - ваксинира максимум и гледат дали се очертава натиск над болниците - ако се очертава, налагат мерки, ако хората се заразяват но не претоварват болниците , живота си продължава нормално. Така е в Европа, САЩ, навсякъде където има висок процент ваксинирани.

  69. 69 Профил на god01648481
    god01648481
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#54] от "m17":

    На децата влияние оказва най-вече семейството, не учителите. Имах учителка по литература, която залиташе по нумерологията. Но това не ѝ пречеше да е гениална в своята област - литературата, педагогиката и т.н. Чат-пат споменаваше по нещо за нумерологията, защото водехме и неформални дискусии на общи теми в клас, без да ни натрапва каквото и да било. За мен нумерологията е нещо нелепо, но как това я прави по-лош преподавател и как ми е повлияло негативно?
    Началната ми учителка пък беше върла комунистка - не по семейна или партийна линия, а по убеждения, това в началото на 90-те. Говореше ни за комунизма, за общото благо и т.н., но до ден днешен я уважавам, защото ни направи по-добри хора със сигурност, по-възпитани и дисциплинирани, ако и да не възприемам комунистическата идеология.
    Имаше и една по психология ли, философия ли, но там вече прекрачваше границите и сезирахме директорката.

  70. 70 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7291 Неутрално

    До коментар [#41] от "Полковник Паликъщов":

    И докато се притеснявате, идете да се ваксинирате. Нито боли, нито е опасно.

  71. 71 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7291 Неутрално

    До коментар [#41] от "Полковник Паликъщов":

    И докато се притеснявате, идете да се ваксинирате. Нито боли, нито е опасно.

  72. 72 Профил на moominmamma
    moominmamma
    Рейтинг: 250 Неутрално

    До коментар [#27] от "agb08541284":Интелектът е сложно и многостранно понятие. Умният за едно, често е глупав или най-малкото на средно ниво за друго. Така че, не може да се очаква от един учител да е с всестранно развит интелект. Ако си даскал по математика от теб се иска да разбираш математиката и да имаш подход към учениците за да им предадеш материала по подходящ начин, и да наложиш дисциплина, разбира се. Ти какво друго конкретно очакваш, да те възпитава ли, да ти дава ценни житейски напътствия в междучасието? А "ролята на училището" като институция е нещо съвсем различно от ролята на учителя.
    —цитат от коментар 55 на god01648481


    Точно в това е огромната разлика между нашата образователна система и тази в развитите страни. Това, че знаеш нещо, не те прави умен.
    Образованието е съвкупност от знания и уменито да направиш връзка между тях, както и възпитание, но не как да ядеш с нож и вилица и да си обършеш носа, а как се живее в общност, какво е държавата, как и пред кои институции да защитиш правата си и тези на другите, кое е добро за общността и кое, не. Учат ги на толерантост, за да не се маргинализират групи, които да създават проблеми за цялата общност, на отношение към животните и природата, как да различиш фалшива от достоверна информация.
    Как го виждате да преподаде или възпита това в децата нашият масов учител, който шерва фалшиви новини, информира се от ПИК и БЛИЦ и не иска да се ваксинира?

  73. 73 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2139 Весело

    Заради липсата на чипове в световен мащаб, ваксините поставени през втората половина на годината нямат такъв.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  74. 74 Профил на drill
    drill
    Рейтинг: 894 Разстроено

    Za izminalite denonoshtia v Bulgaria pochinsha mnogo poveche hora otkoolkoto v Germany, kudeto naselenieto e nad 80miliona.Prilikite strani s dostup do vaksini, razlikite - vaksinirani v Bulgaria 16%, v Germany 62%
    —цитат от коментар 67 на pso451006238


    Това не е точно така...
    В България са умрели около 1200/ 1 милион
    в Германия 1100
    но пък в Белгия и Италия 2100
    проблемът при нас е друг , ние сме на първо место по смъртност сред разболелите се 2 ПЪТИ ПОВЕЧЕ от западните европейци !!!

  75. 75 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 665 Неутрално

    До коментар [#50] от "Ганьо мъката на модераторо ксенофоб":

    DIVIDE ET IMPERA,STOLTUM

  76. 76 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 665 Неутрално

    До коментар [#71] от "Роси":

    НЕ НЕ ОПАСНО САМО ДЕТО ДОСТА ХОРА ВЕЧЕ СИ ЗАМИНАХА ,ТОЛКОВА Е БЕЗОПАСНО

  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  79. 79 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#2] от "pafaka22":

    На нищо не ги учат. Излизат със средно образование, а са практически неграмотни. Но трябва да стане като в Китай. Там сега забраняват извънкласни занимания по предмети които се изучават в училище. С една дума забраняват частните уроци.

  80. 80 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    До коментар [#69] от "god01648481":

    Да, съгласен съм че семейството е най-важното но не забравяйте че децата прекарват ужасно много време в училище и се влияят от средата. А тя се създават и от другите деца но и в голяма степен от учителите. Отделно, вие говорите от собствения си опит на образован човек учил в свестно училище. Но това са 10-20%, масата учат в училища където повечето учители са тотална щета.

  81. 81 Профил на G. H.
    G. H.
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Израел са първенци по ваксинирани, обаче кво става там????? А???? Кои са тежките случаи там???? Масовата липса на мисъл и на задаване на критични въпроси е най-характерна за тази нова форма на глобален тоталитаризъм, които се формира в момента.

    "In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act." George Orwell
  82. 82 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 923 Любопитно

    До коментар [#6] от "xhi13317223":

    "Пандемията може да изчезне в просветените страни. В България - много се съмнявам."

    Я, по тоз повод едно признание на главния директор на "Пфайзер" от вчера: нашата технология е такава, че можем да произведем нов вид ваксина до три месеца след всяка мутация. Но всички сме убедени, че рано или късно, ще се появи мутация, която е неуловима за ваксините. Това е неминуемо.

    Ами сега?

  83. 83 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    До коментар [#72] от "agb08541284":

    Само да ви допълня - манипулацията не е патент на ПИК и БЛИЦ за съжаление, медиите на Прокопиев са не по-малко манипулативни, просто са по-рафинирани защото таргетират друга социална категория.

  84. 84 Профил на god01648481
    god01648481
    Рейтинг: Неутрално

    Да, ваксина е, но както обявиха ефективността е 90%. Останалите 10% не развиват имунитет от ваксината. Просто имуната им система е такава. Съответно и така реагира на вируса - слабо.
    —цитат от коментар 48 на Симо

    Ефективността на ваксините мери какъв процент от заразените не развиват симптоми. Например, 95% за Пфайзер, 65% за Астразенека и т.н. Но всички одобрени ваксини в България предпазват от смърт на 99,99%.

  85. 85 Профил на Х
    Х
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#3] от "дедо Андро":

    Никакъв шанс. Вижте, че Израел, Великобритания и Канада вече поръчват дози за есента на 2022-а и зимата на 2023-а.

  86. 86 Профил на xlu12683878
    xlu12683878
    Рейтинг: 87 Неутрално

    Близо 94% от случаите са на неваксинирани. Наличните в страната ваксини са 2.5 млн... Кажете си го направо. От утре ваксините стават задължителни. Няма да можете да работите, да учите, да ходите в ресторант, да пътувате, да пазарувате в магазина и т. н. Трябва да ви боцнем. Ето колко струва илюзията ви за свобода. А и още нещо, скоро ще има и трета доза и нов вариант и нова ваксина и така. От тук нататък можем да правим с вас каквото си искаме.

  87. 87 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2406 Весело

    До коментар [#50] от "Ганьо мъката на модераторо ксенофоб":

    "от завърнали се в страната гастарбайтери,"

    Одиш дето си искаш и заразяваш! Или гастарбайтерите в "цивилизования свят" не са сто процента ваксинирани, сертифицирани и тествани на летище София, Варна и Бургас?

  88. 88 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    До коментар [#82] от "Араламбене му е майката":

    Ами същото - или се ваксинираш или си поемаш риска да прекараш тежко и да умреш. Точно така е било от зората на човечеството, така е и така ще бъде.

  89. 89 Профил на j.h.jazz
    j.h.jazz
    Рейтинг: 719 Неутрално

    До коментар [#23] от "kwy38371721":

    Логиката кърти...

  90. 90 Профил на G. H.
    G. H.
    Рейтинг: 457 Весело

    Вижте му само мутрата на тоя, излъчва доверие и почтеност, никак не е физиономия на човек със зависимости.

    "In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act." George Orwell
  91. 91 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1552 Неутрално

    От 17 до 23 август 93.8% от всички нови случаи на заразени с коронавирус са на хора, които не са ваксинирани. При настанените в болница и починалите числото е още по-голямо. Това се разбра от интервю на главния държавен здравен инспектор Ангел Кунчев за Би Ти Ви.
    —цитат от коментар 0 на статия


    Ето как едно само по себе си вярно твърдение е поднесено така, че да прави внушение.
    Но понеже последващите факти ще опровеграят внушението "ваксинираните не се заразяват", ще дойде ново поднасяне на друг сам по себе си верен факт, който пак ще съдържа внушение. И така докато властите съвсем не сринат доверието в себе си.

    За да не е толкова абстрактно: в момента шампионът по ваксинирането Израел е ШАМПИОН И ПО ЗАРАЗЕНИ. В момента заразените в Израел са 918 човека на милион население на 14-дневна база. Което гони 10% от цялото им население е заразено. За сравнение България в момента е на ниво 188 заразени на милион население на 14-дневна база. Което значи, че по най-обектнивния показател заразените в Израел са ПЕТ ПЪТИ ПОВЕЧЕ от заразените в България.

    Къде е коментарът на Кунчев на този също сам по себе си верен факт?

    Играта на ковид продължава, но накрая печеливши от нея ще са само фармакомпаниите. Рано или късно ще последва отказ (къде повече доброволен, къде и зорноволен) на властите от сегашната им роля да наливат масло в огъня (най-вече в истерясването на населението). Медиите с бигфарма ще се откажат най-трудно от тази златна мина за тях - ковид.

  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  93. 93 Профил на Х
    Х
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Ако си водим списък с прогнозите на Кунчев, които не се сбъдват, както и с лъжите и манипулациите, той ще е доста дълъг, така че нямам никакво доверие на този човек.

  94. 94 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 620 Неутрално

    Ваксинирането е въпрос на личен избор. Умира се веднъж. Няма място за грешки.
    —цитат от коментар 1 на gogo2011


    Освен личен избор има и отоговорност на личността към обществото в което живее. Права и задължения - за ползваш правата си трябва да си изпълниш задълженията!

    Моралът не е порок!
  95. 95 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 923 Весело

    Я да вкараме и една конспирация - установяването на положителни и делта-мелта варианти ставало с два вида софтуер. Ами един малък, незабележим дистанционен ъпдейт и кеф ти - сигма, кеф ти ламбда, кеф ти марсиански вариант, хем колкото щеш.

  96. 96
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  97. 97 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Докато се ваксинираме с ракия, луканка и сланина така ще е ...освен това май се мислиме за безсмъртни и много не ни дреме за възрастните докато не се разболеят нашите родители.

    Прост народ, слаби управници и воала.

  98. 98 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    До коментар [#49] от "bnc59488372":

    Не, ще се удължи, нищо на плабетата не се променя без външна намеса. Ваксината какво е ако не намеса, естетвено че всеки вирус ще мйтира за да се адаприра. А и като чета горните писания, явно не са писани от хора който се смятат за българи. Българите били такива и такива, ама видите ли те са неграмотни, антиваксъри и т.н. Еми каквито сме такива, забулените не сте пивече от 20%, що се не отделите в една правовеена държава и се боцкайте и репресирайте сами. Е вижте как Изрел е "цъфнал" при толкова ваксинирани, ходят по забулени от талибански жени.

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  99. 99 Профил на gigabyte
    gigabyte
    Рейтинг: 567 Неутрално

    До коментар [#14] от "uhv43648478":Това, че някой е изкарал ковид не значи, че не трябва да се ваксинира. Напротив! Има множество случай на хора които са се заразили повторно. Докато всички не се ваксинираме вируса ще мутира и ще имаме вариянти като Делта.
    —цитат от коментар 25 на phd121072773


    Глупости! Поне трима мога да посоча, които имат две дози. Едва ги спасиха, двойна пневмония плюс ужасни болки. Едва се върнаха от оня свят. На баир лозе ..

    master
  100. 100 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 665 Неутрално

    До коментар [#86] от "xlu12683878":

    във франция ,италия и гърция вече е така ,гърция и италия са отменени като държави ,те са на пряко ръководство от центъра(лабораторията по унищужението ръководена от пландемолозите) а франция има за президент един франкенщайн сглобен в тази лаборатория.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK