Коронавирусът и ваксинирането: данните на 3 септември


"Дневник" публикува актуалните данни, свързани с разпространението на коронавируса в България, давани от държавната Единна информационна система. По-надолу в статията могат да се видят графики, които очертават тенденциите от последните месеци по основните показатели - броя заразени, починали и излекувани, броя на пациентите в болници и в интензивни отделения и съотношението между общия брой направени PCR и антигенни тестове и положителните резултати от тях.


От 23 декември 2020 г. в статистиката влизат и данните за антигенните тестове. До тази дата единствените официално признати от държавата бяха PCR изследванията, а според главния държавен здравен инспектор Ангел Кунчев скритата заболеваемост (броят на заразените, открити с антигенен тест, но непотвърдени с официалния PCR) е средно около 10-15%. И досега не се обхващат всички антигенни тестове, а само тези, правени в лаборатории, болници и поликлиники. Не са малко хората, които се тестват сами с предлаганите в аптеките продукти, така че скрита заболеваемост пак има.




Първата таблица показва данните за изминалото денонощие, при които често има неточности по технически причини. В неделя и понеделник обичайно рязко спада отчитаният брой на новозаразени и на направените тестове, а причината според властите е, че в почивните събота и неделя много лаборатории не работят или работят с намален капацитет, както и с това, че лабораториите и болниците нанасят резултатите си със закъснение в единната информационна система. Това пък обикновено води до значително увеличение на данните за нови заразени, настанени в болница, и смъртни случаи във вторник.


В опит да бъдат "изгладени" инцидентните пикове и спадове в скоби към основните показатели е посочена промяната в % за последните седем дни от деня на съобщаването, базирана на среднодневните показатели (понеделник е сравнен с предходния понеделник, вторник с вторник, но не в абсолютни стойности, а след осредняване за периода и т.н.).


Заразени, излекувани, починали


След 23 декември 2020 г. официалната статистика отчита като заразени хората, за които в някоя от одобрените от държавата лаборатории или в COVID центровете е получен положителен резултат от PCR или антигенен тест.


След 13 октомври 2020 г. статистиката отчита като излекувани всички заразени, чиято 14-дневна карантина е изтекла, без да се правят допълнителни изследвания. За излекувани се смятат и всички пациенти, които са били в болнични заведения с COVID-19 и са изписани. В статистиката на жертвите влизат хората, които са починали, след като са били доказано заразени с коронавирус. По този показател от началото на епидемията в много държави има спор доколко коректно е отчитането заради ролята на придружаващи заболявания на пациентите.



Колко са положителните тестове


Изчислението каква част от тестовете са положителни е до известна степен условно, тъй като се прави на базата на общия брой тестове за деня, като властите не дават разграничение колко от положителните резултати идват от изследване за първи път и колко са поредни за един и същ пациент. Все пак могат да се ползват за ориентир, доколкото след отпадането на задължителния отрицателен тест за излизане от карантина повторните изследвания би следвало да са намалели.



Лечението в болници


Необходимостта от лечение в болница се смята за един от ключовите показатели за развитието на пандемията, тъй като поставя под сериозен натиск здравната система и отчита възможността на държавата да се справи с кризата.



Ваксинирането


Ваксинационната кампания в България започна на 27 декември 2020 г. При трите от използваните до момента препарати - на "Пфайзер"/"БионТех", "Модерна" и "Астра Зенека"/Оксфордски университет, имунизационният курс се смята за завършен след две поставени дози през определен период от време. Засега единствено ваксината на "Янсен" изисква само една инжекция.


Властите отчитат няколко показателя - общ брой поставени дози (независимо дали първа или втора) до момента, дневен брой и брой хора с поставена втора доза, т.е. със завършена ваксинация. В графиката може да се види съотношението между общо приложените дози и реалният брой завършили ваксинационния цикъл.




Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    Нещата са като преди, но по-зле. Утре ще е като днес, но още по-зле.
    Обещано от г-н Кацаров.

  2. 2 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 1963 Неутрално

    До коментар [#1] от "Хай Буй":

    Няма какво да да измивате ръцете с Кацаров!
    Тези 19000 смъртни случая не са защото Кацаров ги е лекувал….

  3. 3 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 6091 Неутрално

    Лъч надежда, по-малко заразени днес в сравнение с този ден миналата седмица, само починалите са много, за съжаление.

  4. 4 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    До коментар [#1] от "Хай Буй":Няма какво да да измивате ръцете с Кацаров!Тези 19000 смъртни случая не са защото Кацаров ги е лекувал….
    —цитат от коментар 2 на Аз съм българче обичам наште планини зелени


    По същата логика и едно дърво е невинно. Защото скромно си расте нейде и нище друго не прави.

  5. 5 Профил на canu
    canu
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Случаите намаляват скокообразно. Махнете мерките!

  6. 6 Профил на redlight
    redlight
    Рейтинг: 58 Неутрално

    Абе защо му казват "заболеваемост", след като масово положителните са го разбрали при случаен тест, без симптоми и каквато и да е "заболеваемост"?
    Защо никъде няма информация колко от положителните тестове са безсимптомни, на каква възраст са хората с положителните тестове и т.н.т....
    Стига с тия цифри, не сме в първи клас.

  7. 7 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    До коментар [#4] от "Хай Буй":

    И в какво е виновно дръвчето?

  8. 8 Профил на zxe00613919
    zxe00613919
    Рейтинг: 732 Неутрално

    От вчера ми е едно такова – ехидно весело.
    Туземците не щат да спазват мерки и отказват да се ваксинират.
    Премиера обяви, че медиците трябва да платят за това с живота си, разбира се – без да получават особено възнаграждение.
    Сега да ви кажа истината – запушете си ушите, че е токсична.
    Туземците, щете – не щете, ако не се чипирате с ваксини, Ковид ще ви чипира и то здраво.
    Премиера, ти, чини ми се, не си много умен.
    Медиците, и вие хляб трябва да ядете, така че – бачкайте.
    Ресторнтьорите, я да ми се махате от улицата и да оставите кесиите на туземците, щото да им останат пари за медиците. Инак голям мор се задава.

  9. 9 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    До коментар [#6] от "redlight":

    С тези цифри могат да лъжат както им харесва.
    Не лъжат единствено цифрите на общият брой смъртни случаи за страната.
    Но за съжаление излизат със закъснение от две седмици.

  10. 10 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2893 Неутрално

    До коментар [#4] от "Хай Буй":

    > По същата логика и едно дърво е невинно

    Днес си във форма.

    Иначе какво гласят у нашенско за третата доза ?

    કટાક્ષ
  11. 11 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2893 Неутрално

    До коментар [#8] от "zxe00613919":

    > Туземците, щете – не щете, ако не се чипирате с ваксини,
    > Ковид ще ви чипира и то здраво.

    Я разкажи за израелските Туземци ? Що хем са напълно чипирани, хем и КОВИД-а ги доначипира ?

    કટાક્ષ
  12. 12 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2893 Неутрално

    До коментар [#6] от "redlight":

    >Абе защо му казват "заболеваемост", след като
    > масово положителните са го разбрали при случаен тест,
    > без симптоми и каквато и да е "заболеваемост"?

    Прав си. Едно време ползваха по-хубав термин

    ЗАРАЗЕН

    કટાક્ષ
  13. 13 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4511 Неутрално

    До коментар [#10] от "Ан Он":
    До коментар [#11] от "Ан Он":

    Спри се малко, стига си се изявявал като провокатор. Това го можеш, всички го разбраха. Време е да покажеш, че би могъл да мислиш независимо а не само да пишеш глупости.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  14. 14 Профил на yly08391955
    yly08391955
    Рейтинг: 593 Неутрално

    До коментар [#3] от "Тsonkooo":

    "Лъч надежда, по-малко заразени днес в сравнение с този ден миналата седмица, само починалите са много, за съжаление."

    Тези факти могат да се обяснят с твърдението на проф .Н.Витанов ( bTv), че хората вече и да са болни ,малка част от тях се изследват. Разбира се, това не се отнася за гражданите на РБ, които ще пътуват и се нуждаят от документи( а повечето от тях са здрави).
    Пак подчертавам- това е само хипотеза.

  15. 15 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3776 Неутрално

    Даннити от нощес:
    Средният дневен брой на заразените вече надмина 12 пъти този от преди една година и е 28 пъти по-голям от минимума към 13 юли.
    24-30.6 - 70
    ...
    7-13.7 - 54 /минимум/
    ...
    25-31.7 - 204 /25-31.7.2020 - 223/
    26.7-1.8 - 209 /26.7-1.8.2020 - 217/

    2-8.8 - 414

    9-15.8 - 741

    16-22.8 - 1152 (16-22-8.2020 - 128)

    23-29.8 - 1472
    24-30.8 - 1500
    25-31.8 - 1521
    26.8 - 1.9 - 1541 /26.8-1.9.2020 - 124/
    27.8-2.9 - 1517 /27.8 - 2.9.2020 - 124/

  16. 16 Профил на CINZANO
    CINZANO
    Рейтинг: 989 Неутрално

    До коментар [#13] от "padrino":

    До коментар [#10] от "Ан Он":До коментар [#11] от "Ан Он":Спри се малко, стига си се изявявал като провокатор. Това го можеш, всички го разбраха. Време е да покажеш, че би могъл да мислиш независимо а не само да пишеш глупости.
    —цитат от коментар 13 на padrino

    Храниш напразни надежди...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  17. 17 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3776 Неутрално

    Броят на починалите от ковид също нарастна над 19 пъти /от 18 седмично за 22-28 юли или 24-30 юли на 354 за последните седем дни/ и вече надхвърли петкратно максималните стойности за миналото лято /10 души среднодневно/. За девет дни среднодневното число се увеличи над два пъти. Съществуват обаче съмнения в коректното отчитане на починалите от коронавирус, тъй като не се отчитат жертвите на дългия ковид /отложената смъртност/. Така например за седмицата 8-15.8 починалите от ковид са 89, а смъртността по предварителни данни е увеличена с 290 души спрямо аналогичната седмица на 2019 година.
    24-30.6 - 7

    25-31.7 - 3
    26.7-1.8 - 3

    2-8.8 - 6

    9-15.8 - 13

    16-22.8 - 19

    23-29.8 - 37
    24-30.8 - 44
    25-31.8 - 47
    26.8-1.9 - 48
    27.8-2.9 - 51

  18. 18 Профил на yly08391955
    yly08391955
    Рейтинг: 593 Неутрално

    До коментар [#8] от "zxe00613919":
    " Туземците, щете – не щете, ако не се чипирате с ваксини, Ковид ще ви чипира и то здраво.
    Премиера, ти, чини ми се, не си много умен.
    Медиците, и вие хляб трябва да ядете, така че – бачкайте.
    Ресторнтьорите, я да ми се махате от улицата и да оставите кесиите на туземците, щото да им останат пари за медиците. Инак голям мор се задава."

    Мъдри мисли ,както винаги!

  19. 19 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 6091 Неутрално

    До коментар [#9] от "atmanpg":

    Отдавна сме на първо място в Европа по смъртност, не само заради вируса. Засега Унгария и Чехия са с по-висока смъртност от вируса в ЕС, но вече нямат починали от вируса, а ние сме зле. Не мога да обвинявам и лекарите, вчера ходих за сертификат, посивели са от изтощение.

  20. 20 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3776 Неутрално

    Репродуктивното число на вируса бе на най-високите нива от миналата есен и дори ги бе надминало, но в последните дни спадна. За месец август средното репродуктивно число бе 1,48, което е най-високото репродуктивно число от април 2020 година насам средно за месец.
    Не е ясно връх ли сме достигнали, плато или просто стъпало преди ново изкачване с превършването на сезона на отпуските и ваканциите, както стана миналата година.
    20-30.6 -0,84

    3-13.7 - 0,86

    21-31.7 - 1,52
    22.7-1.8 - 1,51

    27.7-6.8 - 1,75 /максимум/

    29.7-8.8 - 1,63

    5-15.8 - 1,47

    12-22.8 - 1,36

    19-29.8 - 1,18 /19-29. 8.2020 - 1,01/
    20-30.8 - 1,17 /20-30.8.2020 - 1,01/
    21-31.8 - 1,16 /21-31.8.2020 - 1,00/
    22.8-1.9 - 1,16 /22.8-1.9.2020 - 0,98/
    23.8 - 2.9 - 1,11 /23.8-2.9.2020 - 0,97/

  21. 21 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3776 Неутрално

    Ето точно как изглежда картата на България по достойчокацаровските критерии към 29.8:
    Червена зона /120-249 заболели на 100 000 за 14 дни/ - 16 области: Видин, Монтана, Враца, Плевен, Ловеч, Габрово, Разград, Шумен, Добрич, Сливен, Кърджали, Смолян, Благоевград, Кюстендил, Перник, София-област.
    Виолетова зона: /250-499 заболели на 100 000 за 14 дни/ - 12 области: София-град, Пазарджик, Пловдив, Стара Загора, Хасково, Ямбол, Варна, Бургас, Силистра, Русе, Търговище, Велико Търново

  22. 22 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2893 Неутрално

    До коментар [#13] от "padrino":

    > Време е да покажеш, че би могъл да мислиш независимо

    Първо - винаги съм мислел независимо. Това че масово на колегите не им харесва че живота не е толкова прост и не могат да си решат всички проблеми с няколко боцкания с вълшебен елексир - не е мой проблем.

    Второ - спирам се - днес е петък - санитарен полуден.

    Айде лек ден и бъдете здрави.

    કટાક્ષ
  23. 23 Профил на pso451006238
    pso451006238
    Рейтинг: 611 Неутрално

    Pochinali v Germany za otminaloto denonoshtie 27. Pri naselenie nad 80miliona I 64% vaksinirani

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    Япония напълно спря ваксинирането с Модерна, след като в сряда отново намери външни съставки:
    https://www.dailymail.co.uk/health/article-9951735/Japan-suspends-distribution-Moderna-vaccine-mystery-black-particles-inside.html

    Някой дали си прави труда да проверява, какво има в нашите ваксини? И как се съхраняват и манипулират при ДжиПи-тата. И в складовете за кренвирши.

  26. 26 Профил на Bond007
    Bond007
    Рейтинг: 943 Неутрално

    До коментар [#25] от "4u4o":

    Пак ли неръждавейка са открили в Елексира?

  27. 27 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1618 Весело

    Айде всички дружно "Му-у-у"
    Му е вече в Гърция. Ваксините не го ловят.
    https://trud.bg/заобикалящ-ваксините-вариант-на-covid-19-e-вече-в-гърция/
    Очаква се след 6 месеца всички юдеи дето нямат четвърта доза да се водят по документ антиваксъри.

  28. 28 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3776 Неутрално

    Св. Никодим Светогорец /18-ти век/ поне два пъти, доколкото знам, казва, че когато по време на пандемия християнинът не внимава и стане причина за смъртта на други, трябва да се третира от каноните като убиец. И по-конкретно в своята Кормчая, в бележка към Апостолско правило 66, пише: „Като убиец се осъжда и онзи човек, който във време на чума, знаейки, че е заразен, ходи в домовете и по населените места, като заразява и другите, ставайки причина за много убийства“.

    В своя Изповедник (когато говори за шестата Божия заповед) преп. Никодим пише: „Не убивай: тази заповед нарушават онези, които във време на чума, знаейки, че са заразени, се събират с другите и ги заразяват; нарушават я и онези, които убиват себе си, и всички онези, които пренебрегват опасността“.

    Ето защо препоръчва на духовниците да питат изповядващите се редом с другите неща: „Може би знаейки, че си заразно болен, си ходил с други хора и си ги заразил и са умрели? Защото каноните те третират като убиец“.

  29. 29 Профил на moominmamma
    moominmamma
    Рейтинг: 273 Неутрално

    До коментар [#25] от "4u4o":

    Този въпрос си задавам и всеки път, когато купувам кренвирши, сирене или пакетирана салата. Преди месец във Финландия над 450 деца в детските градини се разболяха от салмонела, заради замърсена пакетирана айсбег салата, дошла от Швеция. Всеки ден поемаме рискове, но важното е да са преценени. С ваксините е същото. Ползите надхвърлят недостатъците. Факт.

  30. 30 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    До коментар [#28] от "Patsis":

    Аналогията е неправилна.
    В момента всички са наясно как се пренася заразата и имат достъп до "панацеята" на ваксините.
    Разбира се, когато някой се почувства болен - ще си лежи вкъщи, а няма да ходи да заразява комшиите.

  31. 31 Профил на moominmamma
    moominmamma
    Рейтинг: 273 Неутрално

    До коментар [#27] от "dosetliv":

    Верно ли има вирус? Доживях някои хора да го признаят. Сега какво? Не ви харесват тези ваксини? Намерете лечение, измислете други ваксини, дайте практически идеи, как да намалим щетите от смъртността и претоварената здравна система. Казват, че в някои държави се справят успешно и животът си тече нормално.

  32. 32 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4511 Весело

    Япония напълно спря ваксинирането с Модерна, след като в сряда отново намери външни съставки:https://www.dailymail.co.uk/health/article-9951735/Japan-suspends-distribution-Moderna-vaccine-mystery-black-particles-inside.html Някой дали си прави труда да проверява, какво има в нашите ваксини? И как се съхраняват и манипулират при ДжиПи-тата. И в складовете за кренвирши.
    —цитат от коментар 25 на 4u4o


    Няма значение, важното че "vassilun" е с Модерна още от април/май и е жив и здрав.... както побърза да ни осведоми вчера👍

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  33. 33 Профил на shymi
    shymi
    Рейтинг: 181 Весело

    До коментар [#25] от "4u4o":

    Искрено се забавлявам как са отговорили от Модерна "ама то за една камара неща се използва неръждаема стомана(импланти, сърдечни клапи и т.н.), не очакваме да има проблеми" :)

  34. 34 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    С 51 умрели на 1 млн. за последната седмица вече сме на второ място в Европа. След братята по твърдоглавие Северна Македония.

    3 пъти повече от Испания
    4,5 пъти повече от Великобритания.
    17 пъти повече от Белгия.

    това са само страни със силна вълна в момента.

    А можеше тези хора, предимно възрастни, да са живи, ако децата им ги бяха ваксинирали.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на digitalmarketing
    digitalmarketing
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    До коментар [#34] от "taratanki":

    Може ли да обясниш защо Испания имат силна вълна и 168 умрели от Ковид вчера. Нали се наваксаха над 70 %, какво става?

    Ми, и при нас вълната е силна, какъв ти е проблема? Само дето освен, че е силна, тук технологиите за лечение са от 19 век, нивото на медиците (поне 80 %) е от 19 век, така че напълно резонно.

    Ние бяхме първи по смъртност в ЕС и преди Ковида, не знам защо вилнееш за тая смъртност, кое те учудва точно?

    ОК и Испания вчера 15 и 16 място в света по брой умрели от Ковид, добре е като за над 70 % ваксани, нали?

  37. 37 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    До коментар [#15] от "Patsis":

    Не виждам смисъла на сравнението с миналата година. Сега се правят три пъти повече тестове, а и тогава го нямаше делта варианта.

    Очевидно положението е по-сериозно, но ситуацията е тотално различна.

    Norman Granz е гласувал за Румен Радев на балотажа през 2016 г.
  38. 38 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    А можеше тези хора, предимно възрастни, да са живи, ако децата им ги бяха ваксинирали.
    —цитат от коментар 34 на taratanki


    Защо реши, че възрастните нямат право САМИда вземат решенията, как да живеят живота си?

  39. 39 Профил на Ганьо фуриозише  балканише
    Ганьо фуриозише балканише
    Рейтинг: 153 Весело

    Цъъъъък, със сертифекатчето... Шеста екскурзия правя тая година в края на месеца. Евтинко, чисто, спокойно, без кашлящи и пърдящи прости антиваксъри. Цъъъък, на талафончето, оп, оп и ърт.

  40. 40 Профил на dale4nata
    dale4nata
    Рейтинг: 392 Неутрално

    До коментар [#25] от "4u4o":

    Стига с тая "Модерна" и с Япония... Може са са спрели партиди ваксина, но напредват здраво с % ваксинирани - към днешна дата имат 58 % с една доза и 47 % с две...
    За България няма да цитирам, то е ясно....

  41. 41 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    До коментар [#38] от "atmanpg":

    Очевидно не могат, понеже лековерно се доверяват на всичките глупости, които ги заливат. Родителите ми например са по на 74 г. и се ваксинираха още през май. И двамата още работят (баща ми има фирма с 15-ина работници) и комуникират непрекъснато с много хора.

    Norman Granz е гласувал за Румен Радев на балотажа през 2016 г.
  42. 42 Профил на dale4nata
    dale4nata
    Рейтинг: 392 Неутрално

    До коментар [#36] от "digitalmarketing":

    Та за Испания. Тия, които в момента почиват от Ковид-19 са вече от месец в интензивни отделения и много от тях не са били или са били частично ваксинирани или имат тежки придружаващи заболявания.
    Петата вълна в Испания в момента утихва. Те бяха преди месец и половина с над 800 на 100 хиляди заразени, в момента са около 250 на 100 хил.
    70 % пълно ваксинирани ги постигнаха оня ден буквално, НЕ преди месец и половина. (тогава бяха още над 50 %)
    Пикът от смъртност от Ковид-19 върви статистически с няколко седмици назад след пика на заразените. Не искам да мисля как ще е в Бг след три седмици с брой починали...
    Това е истината. Важно е и навреме да си ваксиниран. Продължават да ваксинират стотици хиляди на ден там.

  43. 43 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 907 Неутрално

    А можеше тези хора, предимно възрастни, да са живи, ако децата им ги бяха ваксинирали.
    —цитат от коментар 34 на taratanki


    Родителите ми са 55и набор. Опитвам се да ги насочва към ваксинирането, но ми отговарят, "не сме мислили още дали да се ваксинираме". Преди ми бяха казвали, че ще чакат руската ваксина.
    Бях им предлагал да ги взема с мен да ги тествам поне за антитела и тях, но "а не не не". Но така са с всичките доктори.

  44. 44 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    До коментар [#34] от "taratanki":Може ли да обясниш защо Испания имат силна вълна и 168 умрели от Ковид вчера. Нали се наваксаха над 70 %, какво става? Ми, и при нас вълната е силна, какъв ти е проблема? Само дето освен, че е силна, тук технологиите за лечение са от 19 век, нивото на медиците (поне 80 %) е от 19 век, така че напълно резонно.Ние бяхме първи по смъртност в ЕС и преди Ковида, не знам защо вилнееш за тая смъртност, кое те учудва точно? ОК и Испания вчера 15 и 16 място в света по брой умрели от Ковид, добре е като за над 70 % ваксани, нали?
    —цитат от коментар 36 на digitalmarketing


    Дал съм ти цифри да си вадиш изводи. Но ти не ги гледаш, а пак се мъчиш да мислиш.
    Аз нямам проблем, не карам никого да се ваксинира.
    Просто казвам, че поне можехме да помислим за възрастните.

    Колкото и да е смъртността в Испания - тя е 3 пъти по-малка от България.
    В края на вълната, при нса сега започва.

    17 пъти повече от Белгия. Не знам с медицината ни от 19 век колко е била повече преди Ковид, но не мислиш ли,ч е 17 пъти е доста?

  45. 45 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    До коментар [#42] от "dale4nata":

    Знае се къде ще бъдем... с по 150 починали на ден, а оня неадекватник пак ще чупи пръсти и ще говори с пресипнал глас по телевизията и ще обвинява предишното правителство.

    Norman Granz е гласувал за Румен Радев на балотажа през 2016 г.
  46. 46 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    [quote#38:"atmanpg"][/quote]

    Много от тях мислят различно, страх ги е да вземат решения за неща, които не разбират.
    И очакват от нас, децата им, съвет.

  47. 47 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6129 Весело

    Няма какво да да измивате ръцете с Кацаров….
    —цитат от коментар 2 на Аз съм българче обичам наште планини зелени

    Измивайте си ръцете със сапун!!!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  48. 48 Профил на digitalmarketing
    digitalmarketing
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    До коментар [#44] от "taratanki":

    Ами, аз казвам същото от началото на това нещо - трябва да се отделят грижи за възрастните хора и тези с много заболявания, не да се затварят всички, включително и здрави.

    Смъртността в моята възрастова група 30-40 г. няма и процент, колко да е мега опасно това нещо за такива като мен?

    Четох онзи ден статистика за Турция, там е 0.2 за група от 19 до 40 год. А в другата статия съм пуснал статистика за Словакия, които нямат и 40 % вакснати и почти никой не умира там.

    Как ще обясниш това? Не е ли логично обяснението, че вирусът си има свои правила и не се влияе от нищо? Точно някой даде за пример някоя държава и изведнъж там стане мега пик, това се случи сума ти пъти от началото на Ковид.

    А точно Белгия не са мега примера, щото умираха като мухи миналата година, може би просто Ковид си е взел жертвите тогава, както и в Словакия, които нямат и 40 %, както и Хърватска, впрочем?

    Доста избирателно давате примери, така мога да сравнявам и аз държави до утре, примерно Босна в момента с Обединеното Кралство и смъртността, като Босна нямат и 10 % вакснати?

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 878 Неутрално

    До коментар [#50] от "nv":

    "а точно помаците мрете като пилци"

    Прочети си пак какво си написал и ако имаш капацитет да го осмислиш, се извини.
    Или ако не смяташ да се извиняваш, ми обясни с какво един помак е по-застрашен от вируса от теб (ти тук поне 100 пъти си писал, колко тежко си го карал вируса, един от първите заразили се, защото си го давал на живот и безотговорност в началото).

    Та с какво помаците са по-застрашени от теб самия: различни гени ли според теб имат или водят по-рисков начин на живот? Обоснови простотията, която написа.

  52. 52 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    До коментар [#51] от "Smile":

    Спазват по-слаба лична хигиена и се разболяват по-често, а и карат болестта по-тежко. В Гоце Делчев миналата година болницата беше препълнена.

    Колкото до мене, изобщо не съм го удрял никога на живот, просто жена ми пътуваше непрекъснато в командировки и го е донесла от някое летище. Говорим за първата седмица на март 2020 г.

    Norman Granz е гласувал за Румен Радев на балотажа през 2016 г.
  53. 53 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    До коментар [#44] от "taratanki":

    Във Фландрия са ваксинирани 92% от възрастните... Дори вече закриват ваксинационните центрове.

    Аз лично умирам от срам за нас при такива цифри. А там изкарах супер тежка вълна през зимата и даже караха болни в Германия.

    Norman Granz е гласувал за Румен Радев на балотажа през 2016 г.
  54. 54 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 878 Неутрално

    До коментар [#52] от "nv":

    Ти слаба лична хигиена ли спазваше, че се разболя и го кара по-тежко от жена ти? Усещаш ли какви глупости написа?
    Помаците спазвали по-слаба хигиена?!? От къде ви намират такива, бе?

    И по каква причина смяташ, че помаците карат болестта по-тежко? Някакъв аргумент за това ще посочиш ли? Друг генотип ли са помаците според теб? Ти знаеш ли кои са помаците?

    То бива ограниченост, ама твое вече изби рибата...

  55. 55 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1608 Весело

    До коментар [#54] от "Smile":

    Точно антиваксърка да говори за ограниченост е малко rich, както се казва на английски.

    Norman Granz е гласувал за Румен Радев на балотажа през 2016 г.
  56. 56 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2902 Неутрално



    7-13.7 - 54 /минимум/
    —цитат от коментар 15 на Patsis


    На 14.7 е уволнен проф. Балтов и Стойчо започва погрома над здравната система. Смъртноста на прилючените случай в този период е 2%. Стойчо бързо достига смъртност 7%, а Стефан Янев призовава меддиьите да се жертват като пушечно месо.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  57. 57 Профил на Oliver
    Oliver
    Рейтинг: 305 Неутрално

    От както започна ковид истерията през март 2020г. в България са починали 150 000 човека от които 19 000 С ковид. Подчертавам С ковид, а не от ковид.
    Ковид 19 не е чума, а просто един много много гаден грип, от който за съжаление умират хора. Животът трябва да продължи.

  58. 58 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    Огромен спад спрямо предни дни ама не върви да го сложим като челно заглавие нали.

  59. 59 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    Очевидно не могат, понеже лековерно се доверяват на всичките глупости, които ги заливат. Родителите ми например са по на 74 г. и се ваксинираха още през май. И двамата още работят (баща ми има фирма с 15-ина работници) и комуникират непрекъснато с много хора.
    —цитат от коментар 41 на nv


    Завиждам ти за самочувствието, да налагаш на другите собствените си възгледи.
    Надявам се родителите ти да не стигнат до положение, да зависят от теб.

  60. 60 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#50] от "nv":

    За вас ковидиотите няма дъно, може да копаете вечно и все по-ниско да затъвате :)

  61. 61 Профил на Oliver
    Oliver
    Рейтинг: 305 Неутрално

    До коментар [#59] от "atmanpg":

    Задължение на децата е да съветват възрастните. И аз ваксинирах бабата и ако се окаже грешно решение, ще си нося последствията. За сега си нищо и няма, нито от ваксината нито от вируса.

  62. 62 Профил на shymi
    shymi
    Рейтинг: 181 Весело

    Огромен спад спрямо предни дни ама не върви да го сложим като челно заглавие нали.
    —цитат от коментар 58 на Billy Pilgrim


    Е, не - сега е модерно изказването на Витанов, че хората са му виновни, че не му излизат верни сметките :)

  63. 63 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3776 Весело

    До коментар [#58] от "Billy Pilgrim":

    Спад от 1541 до 1517 заразени среднодневно се нарича огромен?
    Откъде ви намират такива?

  64. 64 Профил на fonon
    fonon
    Рейтинг: 603 Неутрално

    Великобритания към 29.08.2021 г. (https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=covid+vaccination+england )
    Ваксинирани с две дози – 63,8%
    Неваксинирани – 28%

    Доклад от Public Health England: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1014926/Technical_Briefing_22_21_09_02.pdf
    Страници 22-23 (таблица 5), данните за делта варианта (този който ни мъчи в момента):
    Починали
    Ваксинирани с две дози – 1091 (67%)
    Неваксинирани – 536 (33%)

    За последните две седмици (сравняваме с предишния доклад - https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1012644/Technical_Briefing_21.pdf )
    Починали
    Ваксинирани с две дози – 412 (73,8%)
    Неваксинирани – 146 (26,2%)

    В коментара ми има само факти, никакво мнение. Пред фактите и боговете мълчат, т.е. минусите ше считам за хора мислещи за повече от богове...

  65. 65 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7868 Неутрално

    Смъртността продължава да е много висока.

  66. 66 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    Задължение на децата е да съветват възрастните. И аз ваксинирах бабата и ако се окаже грешно решение, ще си нося последствията. За сега си нищо и няма, нито от ваксината нито от вируса.
    —цитат от коментар 61 на Oliver


    Грешиш!
    Последствията ще ги понесе тя, а не ти.

  67. 67 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 1436 Весело

    Трябва да се побърза с мерките че въланат ще премине и няма да сме и разбрали че било много страшно.

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  68. 68 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 2072 Неутрално

    До коментар [#22] от "Ан Он":

    спирам се - днес е петък - санитарен полуден.
    -
    Утре Ленински съботник? 😊
    Т. е ще пържиш кюфтета като чичко Ленин 😁

  69. 69 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1797 Неутрално

    А точно Белгия не са мега примера, щото умираха като мухи миналата година, може би просто Ковид си е взел жертвите тогава, както и в Словакия, които нямат и 40 %, както и Хърватска, впрочем?
    —цитат от коментар 48 на digitalmarketing


    Аз си имам теория за "сухите пръчки" които си горят първи, т.е. уязвимите. Ако някоя държава вземе драконовски мерки при поредната вълна /обикновенно първата/ те оцеляват. И всички се тупат по гърдите как мерките работят блестящо.

    Но при следващата вълна те отново са уязвими. И понеже поредната мутация е още по-агресивна от предишната то в тази "успешна" държва настъва катастрофа. Пример в тази насока е Сърбия. В първата вълна те стигнаха до абсурдни ограничения, много наши политици ги гледаха с завист и дори опитваха да копират /неуспешно/. Затова и следващата вълна при тях беше много по-жестока от нашата, направо ги помете.

    PS Впрочем честито на всичи ваксинирани. В Гърция вече са засечени първите случаи на заразените с т.н. "южноамерикански вариант" който заобикаля ваксините. Бяха му необходими 6 месеца да стигне от Южна Америка до тук. Което означава, че всички мерки и ограничения са безпомощни да спрат разпостранението. Както впрочем стана и с "британският вариант".

    Така че гответе се за четвърта, пета и т.н. "игли". Show must go on... и парите пълнят джобовете... не вашите.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  70. 70 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 2072 Неутрално

    До коментар [#43] от "bobix":

    Но така са с всичките доктори.
    -
    Няма напълно клинично здрав пациент. Има недостатъчно добре диагностицирани... 💡💭
    Тъжно е, но реално ги е страх от доктори "да не би да открие нещо..." 😥🤐

  71. 71 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1797 Неутрално

    В коментара ми има само факти, никакво мнение.
    —цитат от коментар 64 на fonon

    За сметка на това убийствени :)

    И какво излиза, в Англия /доста напреднали във ваксинирането/ ваксинираните и неваксинираните мрат еднакво. Рухва поредната Опорна Точка, че "Ваксините видите ли, наистина не ви пазят от заразяване както ви обещавахме. Но за сметка на това ще карате Поредното заразяване по-леко и Почти няма да мрете". Интересно каква ли ще е новата Опорна Точка?

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  72. 72 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1797 Неутрално

    До коментар [#43] от "bobix":Но така са с всичките доктори.-Няма напълно клинично здрав пациент. Има недостатъчно добре диагностицирани... 💡💭Тъжно е, но реално ги е страх от доктори "да не би да открие нещо..." 😥🤐
    —цитат от коментар 70 на greenhrast


    Ами за страх си е. Пълно е със случаи на грешни диагнози, на мен самият веднъж ми изкараха чудовищен холестерол при плоложение, че предишните и следващото /контролно/ изследване си бяха почти в нормата. А сега както лекарите са материално заинтересовани да те набутат в болница може дори излишна операция да ти направят, има и такива случаи.

    Тази грешна диагноза може да ти излезе и солена. Днес четох за човек с един положителен и ДВА отрицателни теста. РЗИ го карантинират и не може да се върне в чужбина, съответно губи работата си там.

    Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
  73. 73 Профил на digitalmarketing
    digitalmarketing
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    До коментар [#72] от "Fred":

    Да знаеш, че като ме карантинират РЗИ ще го спазвам. Тия живеят в 19 век, както цялата ни държавна администрация, нямат никаква дигиталност, ама щели да ме пазят да не излизам.

    Да видим как точно ще стане това, ама то няма да стане, тъй като никога няма да си направя тест....

    Нека си щъка човека, нищо няма да стане...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK