Таксиметровият синдикат иска двойно увеличение на цените за превоз в София

Таксиметровият синдикат иска двойно увеличение на цените за превоз в София

© Цветелина Белутова, Капитал



Националният таксиметров синдикат е поискал от Столичния общински съвет да вдигне двойно цената на таксиметровите услуги, съобщава "Сега". Съгласно Закона за автомобилните превози общинските съвети определят и гласуват долната и горната граница на тарифите, по които таксиметровите компании возят.


От синдиката са изчислили, че за да изкарва един шофьор на такси по 1600 лв. на месец при 8-часов работен ден и 22 работни дни в месеца минималната дневна тарифа трябва да е 1.42 лв./км., а нощната тарифа - 1.74 лв./ км. За максималната тарифа дневната да е 2.25 лв./км., а нощната - 2.76 лв./км. В момента минималната дневна тарифа за курс в София е 77 стотинки на километър, а максималната - 88 стотинки. При нощната тарифа минималната ставка е 1.30 лв./км., а максималната - 1.60 лв./км. Друго искане е цените да се определят ежегодно по методология, която да бъде разработена.


"Настояваме за корекция на минималните и максималните тарифи, които са за град София, тъй като те са в сила от 2012 г. и вече 9 години не са актуализирани. Респективно за това време тежестта върху такситата се е увеличила със 134 на сто. Само за последните 5 месеца горивото, което се използва най-масово в такситата, е поскъпнало с около 100%. Цените на задължителните застраховки пък са се увеличили с 35%", така мотивира искането си Петър Владимиров, представител на Националния таксиметров синдикат.




Браншовите сдружения искат още цените на таксиметровата услуга да се определят ежегодно по методология, която тепърва трябва да се разработи, както и Столична община да въведе единна тарифа за целия град, която да замести минималните и максималните ставки.


Шефът на транспортната комисия Карлос Контрера, който е общински съветник от ВМРО, е отговорил, че ще запознае заместник кмета по финансите Дончо Барбалов и по транспорта Кристиан Кръстев с исканията на превозвачите. Решено е те да бъдат обсъдени отново на следващо заседание на същата комисия през септември.


През тази година след изменение в наредба таксиметровите компании вдигнаха двойно началната такса, която вече е около 1.54 лева.

Ключови думи към статията:

Коментари (86)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stefania.genova
    stefania.genova
    Рейтинг: 425 Неутрално

    А софиянци искат в такситата да не се слуша радио Веселина, да не се пуши, шофьорите да се къпят по-често и по време на пътуването да си затварят устата.

  2. 2 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    Разрешавам им. По 15 лева минимум на курс ги направете и после чакайте да видите кой ще се качи.
    В таксиметровата индустрия има нещо много сбъркано. Като не им стигат парите, искат да вдигнат цената на услугата. Никой обаче не пита шофьорите като направят 10 лева курс, колко аджеба оставят за тях на края на деня (след като си платят разбоските) и къде/за какво отиват останалите.
    Вярвам, че ако почнат да си задават този въпрос условията на труд и възнаграждението им ще се покачи повече.

  3. 3 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    В Германия имат една обща тарифа за всички таксита и се определя от съответния общински съвет. Цената е вързана към минималната работна заплата на час , и се актуализира всяка година спрямо растежа на дохода на населението. Мисля че и тук трябва да се въведе подобна система и да се решат проблемите между такситата и клиентите!

  4. 4 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    До коментар [#1] от "stefania.genova":

    И, в сегашните времена, да носят маски.

    Norman Granz е гласувал за Румен Радев на балотажа през 2016 г.
  5. 5 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1807 Неутрално

    Общественият ни живот е една Ала-бала.
    Ако отсъстваш от страната примерно месец или два и се върнеш, ще забележиш с удивление, че тук нищо не се случва.
    Има някакъв паразитен шум, отразен по телевизии и вестници, но той не води до нищо.
    Дори повърхността на блатото не помръдва, вълнички няма.
    За държавата това може и да минава за нормално, но за народа е фатално.
    Газоотделянето продължава, а реални резултати няма никакви.

    кратък
  6. 6 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    Кога ще позволят на Uber отново да работи?

    Norman Granz е гласувал за Румен Радев на балотажа през 2016 г.
  7. 7 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    От синдиката са изчислили, че за да изкарва един шофьор на такси по 1 600 лв. на месец при 8-часов работен ден и 22 работни дни в месеца минималната дневна тарифа трябва да е 1.42 лв./км., а нощната тарифа - 1.74 лв./ км.


    -------------------------------------------------------------------------

    И защо един таксиметров шофьор трябва да изкарва 1600 лв?

  8. 8 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4091 Весело

    Абе, двойно, направо да го вдигат четири - пет пъти, та да са спокойни бакшишите, дето карат като талибани по нашите пътища и без друго помпат крайните сметки на клиента с познатите методи...........

  9. 9 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    В Германия имат една обща тарифа за всички таксита и се определя от съответния общински съвет. Цената е вързана към минималната работна заплата на час , и се актуализира всяка година спрямо растежа на дохода на населението. Мисля че и тук трябва да се въведе подобна система и да се решат проблемите между такситата и клиентите!
    —цитат от коментар 3 на Dankol


    само, че в Германия транспортът е по-редовен и можеш да си качиш големият куфар от летището в градския без да плащаш билет за свръх багаж. Въобще, използването на такси в Германия си е лукс (освен ако не си болен и здравната каса не ти плати пътуването). И понеже е лукс, те карат в луксозни автомобили, основно немско производство, не в раздрънканяци като тук. Вдигнат ли таксите при нас електроколите под наем ще бъдат във възход.

  10. 10 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    Да им вдигнат леко максималните цени ако толкова искат. Ама защо ще пипат минималните ? Трябва да има конкуренция в тоя сектор. Пък и да видим кой ще ми се качи после като един курс сега струва 10-15 лева и го направят по 20-30 лева. Аз няма да им се кача.

  11. 11 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2393 Неутрално

    До коментар [#3] от "Dankol":

    А твърда заплата на таксиджията не искате ли? Стига с тоя соц, да си слагат каквато искат цена, пазара ще определи дали е справедливата.

  12. 12 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1676 Неутрално

    Бакшишите май ще се возят сами...

  13. 13 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1143 Весело

    До коментар [#11] от "m17":

    Да, ама не. Ще видиш, че ОПГЕРБ ще клекнат, защото те са в СОС, за да бранят бизнес интереси, не интересите на гражданите.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  14. 14 Профил на g
    g
    Рейтинг: 30 Неутрално

    Господата с такситата да погледнат колко струва пътуването със Спарк. Да не се окаже, че са си направили грешна сметка.
    https://spark.bg/

  15. 15 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    До коментар [#9] от "alabalko":

    Колко струва влакът от летището до града в Германия и колко в София? Това, че евентуално ще си купиш още един билет за метрото заради багажа (прави ли го някой въобще) не е сериозен проблем.

    Norman Granz е гласувал за Румен Радев на балотажа през 2016 г.
  16. 16 Профил на block
    block
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Ами не виждам проблем - който иска да си ги вдига. Ама да не налагат една цена за всичките таксита.... Някой ако реши да направи 12 лв км, друг да направи 2 лв, трети 1,80. А ако ще си се картелиртат - ами да пуснат юбер и лифт и да видим как ще се развият нещата. Въобще нямам против да си искат повече кинти, само да не затварят пазара и да се правят на тарикати. Пускат юбер и лифт, премахват единна минимална тарифа и това е.
    Иначе кога е да се вдигат тарифите са много ларж, а когато да се допуснат нови играчи на пазара мяукат като настъпени котенца. Ами дами и господа бакшиши.. $%@%^&м@йК1те

  17. 17 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 787 Неутрално

    Очевидно има нещо сбъркано в таксиметровия транспорт в София. Напоследък става все по-трудно да намериш такси, а в пиковите часове си е направо невъзможно. Изглежда наистина нивата на печалба са ниски и все по-малко хора се занимават с този бизнес. От друга страна постоянното повишаване на цените и не особено качествената услуга отблъскват клиентите. Не знам какво е сбъркано, но очевидно нещата не вървят на добре.

  18. 18 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2901 Любопитно

    Кой ще се вози при тези цени ? Няколко пияници от нощните заведения.

  19. 19 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    Трябва да се определи максимална цена, която да се преразглежда на 2 години. Настоящата регулация е в полза само на големите компании и копърките. Пътниците и шофьорите са вътре като цяло.

    ПП Концесията на 2121 з алетището е пълно безобразие.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  20. 20 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    Трябва да се определи максимална цена, която да се преразглежда на 2 години. Настоящата регулация е в полза само на големите компании и копърките. Пътниците и шофьорите са вътре като цяло.

    ПП Концесията на 2121 з алетището е пълно безобразие.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  21. 21 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4319 Неутрално

    Таксиметровите превози са услуга за клиентите....Услуга която фирмите предоставят на КЛИЕНТИТЕ СИ. Докато това не разберат и не започнат да се държат професионално в България винаги ще бъдат смятани за джигити.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  22. 22 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Реално цените на такси в БГ са смешно ниски.... Затова при престой в БГ ползвам само такси. Такива цени няма на друго място в Европа. Между 3 и 10 € за сървис !

  23. 23 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    До коментар [#11] от "m17":

    А твърда заплата на таксиджията не искате ли? Стига с тоя соц, да си слагат каквато искат цена, пазара ще определи дали е справедливата

    Брат ми кара такси и сподели, че цената не я определят самите водачи , а шефовете на големите фирми. А колите се поддържат от водачите. И понеже пазара е зает от две лизингови компании на Цеко и Дебелян , то нарочно не актуализирали цените , че да се принуждават водачите да се обвързват с техните лизинги на дебели лихви. Така че проблема не е в обикновените бачкатори , а във цялата схема на дейността им.

  24. 24 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4319 Любопитно

    Господата с такситата да погледнат колко струва пътуването със Спарк. Да не се окаже, че са си направили грешна сметка.https://spark.bg/
    —цитат от коментар 14 на g


    Ми то 50 лева за цял ден и 200 км си е супер цена

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  25. 25 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2592 Неутрално

    Кой ще се вози при тези цени ? Няколко пияници от нощните заведения.
    —цитат от коментар 18 на hodounski


    Всеки може да се вози,нали билетче за една спирка е 1,60лв?
    Имам един приятел бакшиш, мутро лизинговащите, застраховащи и още поне 10 спуснати свише елспертни фирми - приятели на властта са оставили доста неуредици в сектора!
    Мисля, че няма проблем началната тарифа до 3км на е 5лв и след това по 1лв на километър. Така няма да отказват близки адреси и пак ще имаме най-евтините таксита в ЕС.


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  26. 26 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4319 Любопитно

    Реално цените на такси в БГ са смешно ниски.... Затова при престой в БГ ползвам само такси. Такива цени няма на друго място в Европа. Между 3 и 10 € за сървис !
    —цитат от коментар 22 на EU Fighter


    Да, но никъде в Европа не пушат в таксито или карат по потник, шорти и джапанки нали? И това е само като за начало.....

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  27. 27 Профил на chimay
    chimay
    Рейтинг: 461 Весело

    Я също руччам да ми вдигнат заплатата с '' почти 100% '' при над 30% инфлация от началото на ковида.

    Я улево, като не ви харесва, хванете се на някаква нормална работа с реална добавена стойност, вашата професия е възможна само защото труда в България е евтин, и при нормализиране на цената на труда е нормално да изчезне, пък ако Вие, бакшиши не ставате за чеп за зеле и не се реализирате на пазара на труда, ми да сте учили за програмисти уе.... ама пенсиониран милиционер от Плевен съм, дойдох у Софията след като се уволних с 20 заплати.

    Казах, у лево!

  28. 28 Профил на nikolai1982
    nikolai1982
    Рейтинг: 42 Неутрално

    Транспорта в София е до такава степен уреден,че реално такси не ти и трябва освен в спешни случаи или късно през ноща.Добре развито ново метри,бързи трамваи и тепърва още оптимизации,нови рейсове с климатици ,отдавна не ползвам никакви таксита,а и в уверение на думите ми ако се поинтересувате ще видите че много шофьори още отдавна карат само нощни предимно защото на дневните не могат да направят нищо,хората се качват на метрото или трамваи или друго заради трафика през деня и за такситата не остава толкова работа.Самите таксиметрови шофьори не разбират че с вдигане на цените самите те ще оредеят още повече,ще се намалят като бройки и ще си дойдат нещата на мястото както е на Запад,там хората не ползват толкова таксита заради добре уредения транспорт ,и затова са скъпи.

  29. 29 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3286 Любопитно

    Като вдигнат тарифите ...поне 6 месеца ще работят на загуба.Или по-точно ще стоят по стоянките и ще пушат и разтягат локуми!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  30. 30 Профил на Чинчила
    Чинчила
    Рейтинг: 252 Неутрално

    Аз съм съгласен и на тройно увеличение, само оставете Юбер да работи. Пазарът много бързо ще определи точната цена на услугата.

  31. 31 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    До коментар [#9] от "alabalko":

    И понеже е лукс, те карат в луксозни автомобили, основно немско производство, не в раздрънканяци като тук
    Съгласен , но в Германия е €5 първоначалната и €2 на километър. Тук е €0.80 първоначалната и €0.40 на километър. Горивата и автомобилите са със сравнително близки цени в България и Германия. Как да ни возят тук с Е класа , а не с Дачия!?

  32. 32 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    До коментар [#9] от "alabalko":Колко струва влакът от летището до града в Германия и колко в София? Това, че евентуално ще си купиш още един билет за метрото заради багажа (прави ли го някой въобще) не е сериозен проблем.
    —цитат от коментар 15 на nv


    прави го проблем, за незнаещите. Така нашите контрольори заработват здраво на летището. Ако туристите не са ги изработили на чейнджа на летището ги чакат контрольорите.

  33. 33 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    До коментар [#14] от "g":

    Че те за какво чупиха стъкла и бутаха коли на Спарк в дерета? Акъкът на бакшиша стига за толкова.

    Norman Granz е гласувал за Румен Радев на балотажа през 2016 г.
  34. 34 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2393 Неутрално

    До коментар [#19] от "motochristo":

    Има по две фирма на всеки терминал т.е има конкуренция. Ако имаше място, може и 3-4 да са но физически няма как. И никой не ви пречи да си застанете отпред и да си викнете произволно такси. А такова ограничение за чакащите коли за съжаление си трябва - без него там висят предимно ментета и дерат незапознатите. И даже нормални хора които не се усетят навреме че е менте. Аз лично съм слизал от менте на плиска да си търся друго такси преди години.

  35. 35 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    Само за последните 5 месеца горивото, което се използва най-масово в такситата, е поскъпнало с около 100%
    март 21г. средна цена - 1.34
    8.09.2021 - 1.84
    Смятам, смятам +37.31%
    Хитър Петър, представител на Националния таксиметров синдикат.

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  36. 36 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    Правилно ! 2 лв. на километър би било чудесно ! Тогава обаче ще ревнат, че никой не ще да се качва в тях. Което би било още по-чудесно !

  37. 37 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2393 Неутрално

    До коментар [#23] от "Dankol":

    Айде глупости, над 50% са си отделни ЕТ'та и се оправят сами. Има поне няколко платформи за самостоятелно участие и могат да си сложат каквато искат цена. А има и таксита без повикване, висят си и в натоварено време си имат пътници. Ако ползват бранда на голяма фирма разбора се има и задължения като фиксирана от фирмата цена.

  38. 38 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    До коментар [#9] от "alabalko":И понеже е лукс, те карат в луксозни автомобили, основно немско производство, не в раздрънканяци като тукСъгласен , но в Германия е €5 първоначалната и €2 на километър. Тук е €0.80 първоначалната и €0.40 на километър. Горивата и автомобилите са със сравнително близки цени в България и Германия. Как да ни возят тук с Е класа , а не с Дачия!?
    —цитат от коментар 31 на Dankol


    В Германия возят на дизел, при нас е на метан/пропан-бутан (дори по-екологично).
    Но да се върнем, не очаквам, че ако при нас стане 10лв/началната и 4лв/км ще започнат да ни возят на Е-класи. Но може да опитат. При такива цени броят на електричките под наем (и на електротротинетките) ще се увеличи неимоверно. Дори можем да очакваме навлизането на електроскутери (под наем и лични) като нещо средно.

  39. 39 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    Българските таксиметрови шофьори са най -нагли от всички евро таксиметрови шофьори. Дори истанбулските шофьори са като безгрешни деца пред тях. Спомням си, когато за пръв път дойдох в България, софийският таксиметров шофьор ми таксува двойно. По принцип парите не са големи, но впечатлението за страната се влоши веднага и за дълго. Между другото, всички, които пристигат в България, се оплакват от същия проблем. Наглост, грубост, мръсотия, пушене в такси.

    "Чуждестранен агент"
  40. 40 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2393 Неутрално

    До коментар [#13] от "Darulio":

    Както ги вдигнаха в последните 9 години ли? Или тогава ГЕРБ не бяха в ОС а бяха само умнокрасивците ?

  41. 41 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 821 Неутрално

    И аз искам таксиметровия синдикат да не беше правил мръсно на Юбер и Спарк, но уви. Да не почвам с номерцата им, да отказват поръчка ако сметката не им излиза. Накратко, да ходят да се **** ******* ******.

    Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
  42. 42 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3154 Неутрално

    Да ги направят като несебърските, ще видим колко ще се возят.

    Еретик
  43. 43 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    А, вчера четох, че Sixt и MobilEye (Intel) ще кооперират върху пускането на автономни таксита в Мюнхен в следващите години. В този случай отпада нуждата от шофьор, което е и най-големият разход.
    Убер реално няма да се завърне, защото с автономни автомобили няма да е нужно някой да си преотдава колата - фирмите отдаващи коли под наем ще навлязат на пазара на таксиметрови услуги. Те знаят как се организира флота от коли под наем, просто ще навлязат в сегмент на ултра-къси наеми.
    До 10 години това ще е реалност. Реално технологичният скок в областта започва през 2012-та година. Предвид, че скоростта на компютрите, които се използват за обучение на алгоритмите за тези неща се увеличава експоненциално 10 години може да се окаже песимистичен срок. Алгоритмите на Гугъл вече се учат с милиони километри в симулирана среда на всякакви атмосферни (вятър, дъжд, бури, намалена видимост и т.н.) и неатмосферни влияния (пресичащи коли, забранени маневри и т.н.). Използването на лидари позволява колите да виждат неща, които хората не могат да видят (особено при тежки атмосферни условия). Професията таксиметров шофьор ще отиде там където е професията кочиаш.

  44. 44 Профил на Активист
    Активист
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    Аз не знам дали когато дойде времето ще е възможно да се прокарват реформите в секторите. Всеки бранш може и ще блокира всичко с протести, блокади, бойкоти и т.н.

    Сектор сигурност, МВР?

    Туристически бранш?

    Ресторанти и заведения?

    Таксита?

    Културни институти?

    Здравеопазване, болници?

    Спортни федерации?

    Държавни предприятия?

    Енергетика, преминаване към зелена енергия?

    И така нататък... Паразити навсякъде. Как ще стане, като после ще те срутят?

    И все пак, да се стигне дотам. На първо място сега е съдебната система и в частност прокуратурата. Но преди и това е наред редовно правителство против статуквото. Абе още доста годинки ще трябват.

  45. 45 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    Забравих да кажа, че колите на Тесла събират материал, който после се използва да доизкусуряване на алгоритмите им за автономно шофиране. "Колкото повече толкова повече".

  46. 46 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3370 Весело

    До коментар [#39] от "putinxujlo":

    Освен нагли са и огромни тъпунгери,устите им не сират да плещят и са професори по всички въпроси!

    klimentm
  47. 47 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1611 Весело

    До коментар [#44] от "Активист":


    Но преди и това е наред редовно правителство против статуквото..
    —цитат от коментар 44 на Активист


    Ти си на някаква много силна дрога... Свърши се тая вашата... След изборите през ноември ще слушкате...

    Norman Granz е гласувал за Румен Радев на балотажа през 2016 г.
  48. 48 Профил на ruse_island
    ruse_island
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Цялата борба на бизнеса е да НЯМА КОНКУРЕНЦИЯ или да е на минимум. Особено ценовата конкуренция, много им бърка в здравето...

  49. 49 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 806 Неутрално

    А, вчера четох, че Sixt и MobilEye (Intel) ще кооперират върху пускането на автономни таксита в Мюнхен в следващите години. В този случай отпада нуждата от шофьор, което е и най-големият разход.Убер реално няма да се завърне, защото с автономни автомобили няма да е нужно някой да си преотдава колата - фирмите отдаващи коли под наем ще навлязат на пазара на таксиметрови услуги. Те знаят как се организира флота от коли под наем, просто ще навлязат в сегмент на ултра-къси наеми.До 10 години това ще е реалност. Реално технологичният скок в областта започва през 2012-та година. Предвид, че скоростта на компютрите, които се използват за обучение на алгоритмите за тези неща се увеличава експоненциално 10 години може да се окаже песимистичен срок. Алгоритмите на Гугъл вече се учат с милиони километри в симулирана среда на всякакви атмосферни (вятър, дъжд, бури, намалена видимост и т.н.) и неатмосферни влияния (пресичащи коли, забранени маневри и т.н.). Използването на лидари позволява колите да виждат неща, които хората не могат да видят (особено при тежки атмосферни условия). Професията таксиметров шофьор ще отиде там където е професията кочиаш.
    —цитат от коментар 43 на alabalko


    Съмнявам се, че точно рент-а-кар компаниите имат някакви шансове. Мобилай не е достатъчен за да конкурират Убер, още по-малко Тесла.
    Най-вероятно Тесла, Гугъл, Убер, Лифт ще превземат тоя пазар.

  50. 50 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    До коментар [#37] от "m17":


    Айде глупости, над 50% са си отделни ЕТ'та и се оправят сами. Има поне няколко платформи за самостоятелно участие и могат да си сложат каквато искат цена. А има и таксита без повикване, висят си и в натоварено време си имат пътници. Ако ползват бранда на голяма фирма разбора се има и задължения като фиксирана от фирмата цена

    5000 са регистрираните таксита в София.

    1400 Yellow от обръча на фирми около Делян Пеевски
    1300 на Цеко Минев
    1000 на Радио СВ такси
    400 в Такси Ми
    300 в 91280 на Алексей Петров
    около 500-600 остават за независими ЕТ-та.

  51. 51 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3413 Весело

    Нещо ми се развали Таксиметровия апарат и возя на редовни цени.Даиджийте ми се смеят вече.Разговор между таксиметрови шофьори.

  52. 52 Профил на glu44546193
    glu44546193
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Много интересна финансова логика. При двойно увеличение на цените ще има заплата от 1600 лв. при приблизително същите фиксирани разходи. Това означава, че в момента средна ръка таксист изкарва нещо от рода на 300-400 лева на месец и това категорично е доказателство за фотосинтеза сред тези труженици.

    Друга сметка: Гледаме колко струва арендата на такси на метан за половин ден - 15 лева. Средна ръка таксист върти поне 3 курса на час от минимум 10 лв. на курс или прави по 260 лева на смяна при 8,5 часа работен ден. Метана е не повече от 30 лева на смяна. Къде отива разликата между 22*(260-15-30)=4730 лева и претендираната мизерия в бранша не става съвсем ясно от статията.

  53. 53 Профил на vzt34526152
    vzt34526152
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#14] от "g":

    Спарк не е директна алтернатива на такситата. Не всеки може да шофира, други пък имат книжка, но са загубили тренинг или не се чувстват достатъчно уверени да шофират в големия град или да паркират в тесни пространства. Само Убер беше алтернатива на такси мафията.

  54. 54 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    Ще има увеличение.Но с колко тепърва ще се разбере

  55. 55 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2092 Неутрално

    Кой е изчислил че един таксиметров шофьор трябва да получава точно 1600 лв на месец при положение че дори средната заплата за държавата е по-ниска а 80 процента от хората в държавата получават под средната?

  56. 56 Профил на negodnik
    negodnik
    Рейтинг: 392 Неутрално

    Съвсем скоро, тея мрънкачи ще трябва да се научат да правят нещо друго освен да въртят геврека.

    https://www.investor.bg/novini/444/a/zveno-na-intel-shte-pusne-robotaksita-v-germaniia-prez-2022-g-335128/

  57. 57 Профил на negodnik
    negodnik
    Рейтинг: 392 Неутрално

    Този път лобито, гравитиращо около Герб и Дпс, отговорно за блокирането услугите на Убер в България няма да може толкова лесно да се намеси в полза на собствениците на таксиметрови фирми.

    Таксиджиите са натоварвани от фирмите и държавата с множество такси и плащания. После обаче излиза че тарифата била ниска.

    Защо не оставихте пазара да се регулира на пазарен принцип а приеха поправки в закона за да изгонят Убер. Резултата е очакван, услуга с по ниско качество на по висока цена.

  58. 58 Профил на Pomak
    Pomak
    Рейтинг: 714 Неутрално

    При нас цената е следната .
    3.50 € първоначална цена. Първи км 3.70€ .
    От 2-ри до 5-ти км 2.0€.
    След това 1.70 на км
    Няма дневна - нощна.
    Най- проблемни са българи, турци и румънци.
    Но го свързвам със славата която имат колегите в съответните страни
    Мда

  59. 59 Профил на filofob
    filofob
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    Скачате на празна кукичка. От т.нар синдикат нарочно пускат това предложение с ясното съзнание, че ще предизвика шок. Всъщност ще се договорят за много по-малко вдигане на тарифите, което дори може да не бъде широко оповестено. Така хем общината ще покаже, че уж защитава интереса на пътниците, които пък ще бъдат доволни, че таксиметърите не са получили това, което искат, хем таксиметровите фирми ще получат увеличение на цените, което най-вероятно ще е точно това, което искат реално.

  60. 60 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3290 Неутрално

    малко е

    нека бъде четворно

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  61. 61 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3290 Неутрално

    До коментар [#59] от "filofob":

    ясно е, че ще стане така

    обичайна схема, прилага се къде ли не и за какво ли не...

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  62. 62 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 771 Неутрално

    Те затова и натиска на да се спре Юбер.

  63. 63 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 771 Неутрално

    До коментар [#57] от "negodnik":

    Всъщност спирането на Юбер беше гласувано от почти всички общинари. Просто у нас всичките партии са далавераджийски и са свински черва.

  64. 64 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    Що за дивотия е това общинския съвет да определя цени!?

  65. 65 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    До коментар [#1] от "stefania.genova":


    А софиянци искат в такситата да не се слуша радио Веселина, да не се пуши, шофьорите да се къпят по-често и по време на пътуването да си затварят устата.
    —цитат от коментар 1 на stefania.genova


    А, защо не пуснете такива таксита и не спечелите много пари!?

  66. 66 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Като не ставаш за нищо ама си нагъл или ставаш бакшиш, или ГЕРБаджия.

  67. 67 Профил на Ivan431
    Ivan431
    Рейтинг: 75 Неутрално

    Много интересна финансова логика. При двойно увеличение на цените ще има заплата от 1600 лв. при приблизително същите фиксирани разходи. Това означава, че в момента средна ръка таксист изкарва нещо от рода на 300-400 лева на месец и това категорично е доказателство за фотосинтеза сред тези труженици. Друга сметка: Гледаме колко струва арендата на такси на метан за половин ден - 15 лева. Средна ръка таксист върти поне 3 курса на час от минимум 10 лв. на курс или прави по 260 лева на смяна при 8,5 часа работен ден. Метана е не повече от 30 лева на смяна. Къде отива разликата между 22*(260-15-30)=4730 лева и претендираната мизерия в бранша не става съвсем ясно от статията.
    —цитат от коментар 52 на glu44546193


    Освен метан,трябва и кола която си има разходи за подръжка!А тази статистика от три курса по 10 лв на час,откъде я имате ?

  68. 68 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7623 Неутрално

    А половината време си приказват по стоянките.

  69. 69 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2393 Неутрално

    До коментар [#53] от "vzt34526152":

    Не е точно така, ТаксиМе е директна алтернатива, просто хората които предлагат возене са професионални таксита. Има още някакви (разправяха ми го, не помня името). Отделно всички големи си направиха апове и може да поръчваш, проследяваш, плащаш и рейтваш.

  70. 70 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2393 Неутрално

    До коментар [#57] от "negodnik":

    Защото Убер е нелегална конкуренция. Първо там се изкарват пари а данъци не се плащат. Второ те вози човек без професионална книжка и поне някакъв опит. И трето, нямаш никаква застраховка, даже може гражданската да не си е платил. И като резултат, в схемата Убер печели само монополиста и донякъде клиента, който получава ниска цена за много лоша услуга. И ако ми кажете че и сега е лоша - не забравяйте че винаги има накъде да се падне още, много още.

  71. 71 Профил на Един заблуден
    Един заблуден
    Рейтинг: 114 Неутрално

    100 лв начална такса и 200 лв на километър, всеки месец 10% индексация на цените в бранша. Как е? Добре ли е, шишита?

    И вие, като Българските бизнесмени по черноморието, само да доите клиентите сте свикнали. Само, че и вас ви чака същото, каквото и тях, фалит след фалит.

  72. 72 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2393 Неутрално

    До коментар [#50] от "Dankol":

    Някакви факти да потвърдят тия сметки?. Щото примерно Йелоу не мога да повярвам че са 1400 коли, аз като пусна апа виждам да се движат 20-30 в цяла южна София. Нека са 150 за цяла София. Нека са 300 в топ-време. А трябва да са 700 по вашата сметка ако приемем че половината само работят във всеки момент. Напоследък виждам много ТаксиМи а според вас са с пъти по-малко от Йелоу и т.н. разминавания.

  73. 73 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2381 Весело

    До коментар [#46] от "klimentm":

    Освен нагли са и огромни тъпунгери,устите им не сират да плещят и са професори по всички въпроси!
    ▪️▪️▪️▪️▪️

    👍🏻😂 ➕➕➕ както познато на мен трио:))) един немски и два американски прфЭссора:)))

    "Чуждестранен агент"
  74. 74 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2400 Весело

    Да вдигнат. Таман катос спрат хората да ползват, най-големите отрепки ще напуснат професията. Писнало ми е от камикадзета на пътя, както и от дървени философи нетърпящи възражения, когато се качиш. Обаче вдигането на тарифите трябва да върви и с още нещо - всички которници над 5 години се бракуват веднага.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  75. 75 Профил на glu44546193
    glu44546193
    Рейтинг: 11 Неутрално

    [quote#67:"Ivan431"][/quote]

    В арендата на колата не влиза ли колата и поддръжката? При 900 лева на месец аренда за кола би трябвало. Ако е само лизинг за кола е доста. Все пак за един нормален живот на такси от примерно 7 години това прави 75 хил. лв. Ако се таралянка максимално допустимите 10 години прави вече 108 хил. лв. разходи за автомобил плюс поддръжка.

    Преди да ви отговоря за статистиката за три курса по 10 лева на час ще ви помоля да ми кажете колко трябва да изкарва сега шофьор при хипотезата, че с удвоени цени и същите фиксирани разходи ще получава 1600 лева.

  76. 76 Профил на block
    block
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#57] от "negodnik":Защото Убер е нелегална конкуренция. Първо там се изкарват пари а данъци не се плащат. Второ те вози човек без професионална книжка и поне някакъв опит. И трето, нямаш никаква застраховка, даже може гражданската да не си е платил. И като резултат, в схемата Убер печели само монополиста и донякъде клиента, който получава ниска цена за много лоша услуга. И ако ми кажете че и сега е лоша - не забравяйте че винаги има накъде да се падне още, много още.
    —цитат от коментар 70 на m17


    ами тогава оставете клиентите да решат дали да се возят в ужасните безкнижкови коли на убер или да изберат някоя таксиметрова компания. отделно това за гражданската дето го изтърси е голяма глупост - куките само дебнат и се облизват по храстите за такива без гражданска, трябва да си тотално прост да излизаш редовно с колата без гражданска.
    а аз колата си я карам с В категория и не съм забелязал ужасно да ми пречи. значи ако уберът или лифтът имат редовни документи за управление на автомобил от съответната категория и автомобилът има съответните документи които допускат експлоатацията му - тва годишни прегледи, застраховки али бали...
    значи човека може да ме превози от точка А до точка В, а аз ще си реша дали да го ползвам него или някое от жълтите таксита. Някак си обаче усещам че ви е шубе до границата на насирането като се стигне до отваряне на пазара.. мда. а даже може да сте я попреминали леко тая граница ако съдя по миризмата в някои от такситата

  77. 77 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2393 Неутрално

    До коментар [#76] от "block":

    Аз не съм таксиджия и не искам да им бъда адвокат. Но съм против нечестната конкуренция. А именно хора без задълженията като превозвачи да вършат на практика тая дейност. Ако искат да возят хора - ок, нека отговорят на същите условия и да возят на каквито цени искат. Но искам да си плашат данъците, патента, да отговарят на изискванията за ясно поставени тарифи и да имат застраховки за пътниците.

  78. 78 Профил на Galin Georgiev
    Galin Georgiev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#26] от "padrino":

    И никъде в Европа няма минимална заплата от 330 евро, апропо...

  79. 79 Профил на tsefan_92
    tsefan_92
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Някой ползва ли още услугите на бакшишите в София?

    Да изринем ГРОБ-авите комунисти с 200! Да си върнем държавата!
  80. 80 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 998 Неутрално

    Ами явно таксиметровият превоз в София е на път да се нормализира.
    Досега карането на такси беше едно от "социалните убежища" на прехода.
    Обаче при повишаващи се цени на всичко тарифите трябва да са поне двойни - така и по-малко хора ще ги ползват, и по-малко ще са такситата и таксиметровите водачи.
    В София такситата 5000, в Ню Йорк, дето е с население в пъти повече - 6000.
    Нямаше как да продължава така.

  81. 81 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    Юбер за вас. Като в Румъния

  82. 82 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    Юбер за вас. Като в Румъния

  83. 83 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    До коментар [#6] от "nv":

    Когато изберем пилитици несвързани с мафията на таксиджиите. Като в Румъния.

  84. 84 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 756 Весело

    А защо не петорно или шесторно!?...
    ;)

  85. 85 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1110 Любопитно

    Хахахааа, искали били бакшишите.... Ми нека си искат, наглеци. Хем са тъпи, хем простаци (в повечето случаи), хем нагли до безобразие. А не искат ли да им назначат и "натъпквачи", да набутват хората насила в кошниците им, да ги возят насила и да ги таксуват петорно? Баси смотаната държава сме...

  86. 86 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 577 Неутрално

    “За да изкарва един таксиметров шофьор 1600 лв.” - това число откъде дойде? Шофьор на такси трябва да взима малко над средната заплата за града ли?

    Правете хи тарифите и 15 лв, ако искате. Ще изкарват някои шофьори и по 4к. Въпросът е за колко ще има работа тогава..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK