Конституционният съд изиска серия от документи за гражданството на Кирил Петков

В разгара на скандала министър Кирил Петков обясни, че е придобил второто си гражданство, когато с родителите си емигрирал в Канада на 14-годишна възраст, и се отказал от него, получавайки поканата да стане министър.

© Цветелина Белутова, Капитал

В разгара на скандала министър Кирил Петков обясни, че е придобил второто си гражданство, когато с родителите си емигрирал в Канада на 14-годишна възраст, и се отказал от него, получавайки поканата да стане министър.



Конституционният съд (КС) допусна за разглеждане и произнасяне по същество казуса с гражданството на служебния министър на икономиката Кирил Петков. Заедно с днешното решение съдът изиска серия от документи, които да установят дали към момента на назначаването на служебното правителство с указ на президента на 10 май Кирил Петков е имал не само българско, но и канадско гражданство.


Конституционният съд е изискал от президента Румен Радев да представи заверено копие от декларацията на Кирил Петков, която се изисква по конституция. Текстовете на основния закон регламентират, че "членове на Министерския съвет могат да бъдат само български граждани, които отговарят на условията за избиране на народни представители", а "за народен представител може да бъде избиран български гражданин, който няма друго гражданство, навършил е 21 години, не е поставен под запрещение и не изтърпява наказание лишаване от свобода".


Освен това Конституционният съд е изискал от министъра на правосъдието да представи документ, удостоверяващ наличието или липсата на българско гражданство за Петков към момента на издаване на указа на президента за назначаване на служебно правителство - 10 май 2021 г.




Министърът на външните работи по дипломатически път трябва да поиска писмена информация от компетентен държавен орган на Канада, удостоверяваща наличието или липсата на канадско гражданство за Петков към 10 май 2021 г., а от самия Петков съдът изисква да представи официален писмен документ от компетентния държавен орган на Канада, удостоверяващ освобождаване от канадско гражданство с посочена дата на това освобождаване.


До казуса се стигна през август, след като няколко часа след като беше сезиран, Конституционният съд образува дело по искането на 55 депутати от ГЕРБ да обяви за противоконституционен указа на президента Румен Радев за назначаване на служебното правителство.


Аргументът, с който народните представители от бившата управляваща партия атакуват кабинета, е, че министърът на икономиката Кирил Петков има и канадско гражданство. С това според тях се нарушава конституционното изискване министрите да са само български граждани. Докладчик по делото е съдия Таня Райковска.


Конституционният съд няма задължителен срок, в който да вземе решение дали да образува дело, нито определено време за произнасяне на решение. Ако съдиите решат, че има нарушение на конституцията, актовете му като министър може да се окажат нелегитимни, смятат от ГЕРБ.


Седмица по-рано, в началото на август, въпросът за гражданството на Кирил Петков беше повдигнат първо от най-голямата парламентарна група - на "Има такъв народ", след като депутатът Димитър Гърдев внесе въпрос към външния министър по темата в рамките на парламентарния контрол. В отговора, получен преди дни в Народното събрание, се посочва, че министерството на външните работи е изпратило по дипломатически път официално запитване до канадските власти, към момента отговор не е получен и няма срок, в който те да предоставят исканата информация.


Самият Петков обясни, че е придобил второто си гражданство, когато с родителите си емигрирал в Канада на 14-годишна възраст, и се отказал от него, получавайки поканата да стане министър. "В първия момент, в който бях поканен като министър, направих отказ от канадското си гражданство. Този отказ е нотариално заверен", обясни тогава той.


На 23 август Петков излезе с официално изявление, че вече не е гражданин на Канада и е уведомен от канадските власти, че съответните документи, удостоверяващи това, са изпратени към посолството на страната в Румъния, където той да ги получи.

Коментари (370)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Чубрица
    Чубрица
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Кога ще изиска документи за противоконституционната партия ДПС?

  2. 2 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5713 Неутрално

    До коментар [#1] от "Чубрица":

    Това, като индулгенция ли да го приемем?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  3. 3 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    А така Кирчо изгоря !!!

  4. 4 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    Ех, Канада, еех, Канада, ще продам червената си Лада,
    ще продам последната си риза, за билет до Монреал и виза
    Българите там в Канада много са, стигнали са вече и до полюса,
    там са българските ескимоси, лесно се познават, те са боси.
    Както партизан за бой се стяга ( моля никой да не се засяга ),
    в името на хляба и живота, ще притисна в мене патриота

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  6. 6 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    Е то в документа който ще му дойде на Кирето от канада ще пише.
    “Освободен от Канадско гражданство на 23 Август 2021”.
    Няма какво повече да се коментира.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  8. 8 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    Ако някой си е мислил, че случващото се в политиката в последните месеци е било панаир , то нека да види какво ще се случи като обявят назначението на Канадеца за неконституционно и започнат съдебните процеси!

  9. 9 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2324 Неутрално


    Чалгарите се оказаха изчегъртвачи на министър Петков, а не на Доган, Буци и Каскета, както се рекламираха преди изборите .
    Не съм изненадан !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  10. 10 Профил на mbs
    mbs
    Рейтинг: 276 Весело

    ОПГЕРБ и ДъПъСъ - най - верните защитници на конституцията

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    Като гледам исканията на съда, шансът на петков е единствено ако съдът приеме, че служебните министри не се подчиняват на правилата за министрите от редовен кабинет. Инак малко ми се струва отекла работата ..

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  13. 13 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    Нали всички претендираме за безпристрастна и честна съдебна система?
    Ще бъде ли съден Кирил Петков за подаване на невярна информация в декларацията?

  14. 14 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#8] от "Dankol":

    Никакви съдебни процеси няма да има. Дори да се окаже, че назначаването на Кирил Петков е в нарушение на конституцията, най-много да се наложи да бъде отстранен от поста. Разбира се това е без никакво значение тъй като към момента на решение на КС Кирил Петков така или иначе няма да е министър. За решенията взети от него вече имаше мнения на конституционни съдии в смисъл, че решенията ще останат легитимни.

    "Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета"- Марк Твен
  15. 15 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5713 Неутрално

    ...дали към момента на назначаването на служебното правителство с указ на президента на 10 май Кирил Петков е имал не само българско, но и канадско гражданство.
    —цитат от коментар 0 на статията

    Е то в документа който ще му дойде на Кирето от канада ще пише.“Освободен от Канадско гражданство на 23 Август 2021”...
    —цитат от коментар 6 на МиГ-29


    Наистина, няма какво повече да се коментира.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  16. 16 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Кире, скачай от документите.

  17. 17 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#14] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":

    Мисля, че решението на КС е, че актовете му ще произведат действие, докато не бъдат атакувани .. ако бъдат атакувани според мен може и да паднат като нищожни,

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  18. 18 Профил на wqf541063367
    wqf541063367
    Рейтинг: 253 Неутрално

    Но нали Киро сам е казал на Радев, че не е канадец.

    Верваме му. Нямат значение никакви документи, сертификати и удостоверения. Точка. Случаят е приключен.

  19. 19 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3159 Любопитно

    Мааалко късно са се сетили!!!Той Кирето вече си осигури "ментори" и гръб за нов политинженерен проект!!!Хората дето го привикаха от омразната Канада няма да си оставят малачето в калта!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  20. 20 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2060 Весело

    Киро Канадецо изгоре!

  21. 21 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    Кога ще изиска документи за противоконституционната партия ДПС?
    —цитат от коментар 1 на Чубрица


    Вече имаше подобно дело.

  22. 22 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    Кога ще изиска документи за противоконституционната партия ДПС?
    —цитат от коментар 1 на Чубрица


    Никога, ти какво искаш Доган да пречука националното съкровище бойче у пандиза ли??

    Обичам да грухтя и плюскам.
  23. 23 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Канада няма да отговори към април бил ли е гражданин на Канада Кирил Петков, а че в момента не е и с това ще приключи всичко.

    -voxy
  24. 24 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2060 Весело

    До коментар [#3] от "МиГ-29":
    Пардон, дублирал съм думите ти.

  25. 25 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2326 Неутрално

    Чалгарите се оказаха изчегъртвачи на министър Петков, !
    —цитат от коментар 9 на niksan1


    Той да не е свещена крава, та да не може да се пипа? Или вие лилавите, като радетели за законност сте на принципа"щом е наш човек, всичко му е разрешено"?

  26. 26 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#23] от "voxy":

    канада ще отговори както я запитат.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  27. 27 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5713 Неутрално

    Е, сега вече може да е министър във второто служебно правителство на кандидата за президент.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  28. 28 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    С тези темпове, делото няма да приключи преди смяната на сегашното служебно правителство с ново, в което Петков няма да е министър, защото ще е тръгнал да прави партия...

  29. 29 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2060 Разстроено

    До коментар [#14] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":
    Няма и да е бъдещ министър, което щу хвърли в покруса бабичките пред блока...

  30. 30 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    А така Кирчо изгоря !!!
    —цитат от коментар 3 на МиГ-29


    Чакай да видим, кой ще е по-бърз - нашия конституционен съд или конгреса на САЩ.

  31. 31 Профил на kwy38371721
    kwy38371721
    Рейтинг: 828 Неутрално

    Кирето е ясен.Интересното ще бъде как др.Радев ще гледа,като нас...но дете майка си.

  32. 32 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#8] от "Dankol":


    До коментар [#3] от "МиГ-29":

    В същност - не. Вече няколко конституционалисти обясниха, че решенията на КС не са със задна дата. Тоест ако КС реши, че Петков не може да е министър, това ще засегне действията му оттук нататък а не тези в миналото. Ако дотогава все още е министър, явно Радев ше трябва да го уволни. Нищо не му пречи обаче да го назначи веднага отново.

  33. 33 Профил на wqf541063367
    wqf541063367
    Рейтинг: 253 Неутрално

    Единствените думи на Кирил Петков, които имат значение, са тези, които ще произнесе пред следващия президент.

  34. 34 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5713 Неутрално

    До коментар [#25] от "uvtest":

    Ето тук е "заровено кучето". Надуваме вувузели, мятаме яйца, зовем за законност, но опре ли работата до "наши хора", започваме да "носим от девет кладенци вода" и да тръбим, колко нелеп бил законът, поради което било нормално, да не се спазва.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  35. 35 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    Ако някой си е мислил, че случващото се в политиката в последните месеци е било панаир , то нека да види какво ще се случи като обявят назначението на Канадеца за неконституционно и започнат съдебните процеси!
    —цитат от коментар 8 на Dankol


    Много интересно какви точно съдебни процеси очаквате да започнат.

  36. 36 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    До коментар [#9] от "niksan1":

    Според Вас лъжата на висшо длъжностно лице в България трябва да се подминава ли!?

  37. 37 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4280 Неутрално

    Конституционният съд очевидно тупка топката и бави играта.

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  39. 38 Профил на SEAL
    SEAL
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Не мога да повярвам, че ДС ченгетата все още се занимават с този "ОГРОМЕН" проблем.

  40. 40 Профил на kimaf
    kimaf
    Рейтинг: 305 Неутрално

    Така завършват онези, които повече говорят отколкото мислят. И които подценяват Прасето ... Сбогом Канадец!

  41. 41 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2326 Неутрално

    Като гледам исканията на съда, шансът на петков е единствено ако съдът приеме, че служебните министри не се подчиняват на правилата за министрите от редовен кабинет. Инак малко ми се струва отекла работата ..
    —цитат от коментар 12 на bludniq_sin


    Работата е не малко, а много отекла, щото гледай какво казва КРБ.""членове на Министерския съвет могат да бъдат..." Канадецът член ли е на Мин.съвета-член е. Край на приказката.

  42. 42 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4280 Неутрално

    Какво неясно има в един такъв елементаре случай? Просто трябва да се провери Киро Язовиро бил ли е с кнадско гражданство към момента на назнчаването му за министър.

  43. 43 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1970 Неутрално

    Конституционният съд е изискал от президента Румен Радев да представи заверено копие от декларацията на Кирил Петков, която се изисква по конституция. Текстовете на основния закон регламентират, че "членове на Министерския съвет могат да бъдат само български граждани, които отговарят на условията за избиране на народни представители", а "за народен представител може да бъде избиран български гражданин, който няма друго гражданство, навършил е 21 години, не е поставен под запрещение и не изтърпява наказание лишаване от свобода".


    Освен това Конституционният съд е изискал от министъра на правосъдието да представи документ, удостоверяващ наличието или липсата на българско гражданство за Петков към момента на издаване на указа на президента за назначаване на служебно правителство - 10 май 2021 г.


    Министърът на външните работи по дипломатически път трябва да поиска писмена информация от компетентен държавен орган на Канада, удостоверяваща наличието или липсата на канадско гражданство за Петков към 10 май 2021 г., а от самия Петков съдът изисква да представи официален писмен документ от компетентния държавен орган на Канада, удостоверяващ освобождаване от канадско гражданство с посочена дата на това освобождаване.

    ******************************************************

    Кратко и съвършено ясно.
    Сега да видим дали визираните лица и институции ще изпълнят изисканото от КС или отново ще ни предложат просълзяващи разкази за "България в сърцето".

    Мараба, С-ДС доносници!
  44. 44 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#32] от "pafaka22":

    Интересно на какво се позовават за това. Звучи абсурдно - представи си, че изискване за да е министър на икономиката е да има висше образование в някаква икономическа дисциплина, а се окаже, че той има само средно образование. Не виждам логиката актовете на човек, който изначално е нямал правото да заема дадена длъжност да могат да произвеждат обвързващо действие за трети лица.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  45. 45 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4280 Неутрално

    Конституционният съд е политически, а не съдебен орган. Взема решения по политическа целесъобразност. Работи по няколко дни в годината. Членовете му получават безсрамно тлъсти заплати за нищоправене и реална работа няколко дни в годината.

  46. 46 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    [quote#25:"uvtest"][/quote]

    Прави сте в БГ има само една свещенна крава, която не се пипа. Нито за шкафчета пълни с пачки и кюлчета, нито за сексуални актове на висока скорост, нито за обаждания по ЕГНто, нито за милионни рушвети от хазартни босове, нито за ДДС измами при износ на горива за милиарди, нито за бартерни сделки с фурми ... За нищо.

  47. 47 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1970 Весело

    Кога ще изиска документи за противоконституционната партия ДПС?
    —цитат от коментар 1 на Чубрица


    "Кирил Петков не е нарушил конституцията, защото ДПС е противоконституционна партя".
    ********************************************************

    Брилянтен пример за мисленето у чубрицата!
    Интересно, а как оценява нещата варената царевица?

    Мараба, С-ДС доносници!
  48. 48 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    До коментар [#8] от "Dankol":До коментар [#3] от "МиГ-29":В същност - не. Вече няколко конституционалисти обясниха, че решенията на КС не са със задна дата. Тоест ако КС реши, че Петков не може да е министър, това ще засегне действията му оттук нататък а не тези в миналото. Ако дотогава все още е министър, явно Радев ше трябва да го уволни. Нищо не му пречи обаче да го назначи веднага отново.
    —цитат от коментар 32 на pafaka22


    Колкото юристи, толкова и мнения. Виж това, например:
    http://www.constcourt.bg/bg/Acts/GetHtmlContent/f257714b-d8f2-41a8-af86-35e5d87f8b0e
    по отношение на обосновката на решението по т.1

  49. 49 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 891 Весело

    На емблематичната дата 9ти септември КС най-накрая посочи най-големият враг на народа - доста показателно :)

  50. 50 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1957 Весело

    Мотане, мотане, мотане..... Сега някои документи ще пътуват 9 месеца с камили....
    А можеше КС да изиска от Петков да предостави в 7-14 дневен срок сертификата за освабаждаване от канадско гражданство!
    Поредната гавра с Конституцията от Президент, от Петков и от КС! А искате да сме Държава?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  51. 51 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#32] от "pafaka22":

    Прочетох решението на КС - предполагам се обосновават с този текст - "решението на Конституционния съд не застрашава правната сигурност, защото има действие само по отношение на преките последиците на обявения за противоконституционен ненормативен правен акт и не засяга останалите правни последици, настъпили след приемането му, които произтичат от други закони. Последните не са правни последици на обявения за противоконституционен ненормативен правен акт и поради това не се обхващат от действието назад във времето на решението за противоконституционност." но аз казвам друго - решението на КС ще е само по отношение на указа на президента - т.е това няма автоматично да доведе до отмяна на актовете му, но това пречи ли засегнатите от актовете на министър Петков страни (които и да са те) да ги атакуват пред съда с аргумент че са нищожни? Не съм специалист по административно право, но ще разпитам.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  52. 52 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#44] от "bludniq_sin":

    Имаше преди време подобен случай с някаква калинка с фалшива диплома. В крайна сметка просто я уволниха и нищо особено не последва.
    Предполагам се приема, че актовете които подписва са на институцията и продължават да са валидни.

  53. 53 Профил на itwasalladream
    itwasalladream
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Колко кафяво в коментарите, но пък съвсем разбираемо, собствената им социологическа прислуга предупреждава за потенциала на Василев и Петков.

  54. 54 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    Е то в документа който ще му дойде на Кирето от канада ще пише.“Освободен от Канадско гражданство на 23 Август 2021”.Няма какво повече да се коментира.
    —цитат от коментар 6 на МиГ-29


    Може и да е по зле от това. Има вероятност да е подал документи за отказ от гРАЖДАНСТВО НА 23/08.

    ДБ ВЪРНАХА ДПС И БСП В УПРАВЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
  55. 55 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2326 Неутрално

    Какво неясно има в един такъв елементаре случай? Просто трябва да се провери Киро Язовиро бил ли е с кнадско гражданство към момента на назнчаването му за министър.
    —цитат от коментар 42 на Alarmstufe Rot


    То след това ще стане още по интересно. Щото, ако КС каже, че Канадеца не е имал право да бъде министър, то тогава в качеството си на какъв е разписвал документи и те валидни ли са. Май ще има и второ питане до КС, да разтълкуват и този казус.

  56. 56 Профил на Locke
    Locke
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Всичко читаво трябва да бъде отблъснато от българската политика на всяка цена. За едни политици ще следим дали са жертвали нещо за България достатъчно бързо, а други с години ще ги гледаме как не само не жертват нищо, а даже печелят.

  57. 57 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    [quote#25:"uvtest"]
    —цитат от коментар 46 на 3biri
    Прави сте в БГ има само една свещенна крава, която не се пипа. Нито за шкафчета пълни с пачки и кюлчета, нито за сексуални актове на висока скорост, нито за обаждания по ЕГНто, нито за милионни рушвети от хазартни босове, нито за ДДС измами при износ на горива за милиарди, нито за бартерни сделки с фурми ... За нищо.[/quote]
    Кажи пред кой блок седите с наборките ти, ще ти пратя червени карамфили.

  58. 58 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4280 Неутрално

    Но, макар и мудно, КС създава в монета напрежение за фигуранта и хората му, а това е добро за България.

  59. 59 Профил на Иван  Иванов
    Иван Иванов
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Президент Радев назначи "западняци" в икономиката и "русофили" в силовите министерства. Това е готов тлеещ конфликт.
    Сега "западняците" ще изгорят, остават "русофилите" като Бойко Рашков.
    Рапорт даден, рапорт приет!

    Иван Д. Танков
  60. 60 Профил на mun4o
    mun4o
    Рейтинг: 201 Неутрално

    Съда да изиска документите и после прокуратурата е на ред...

  61. 61 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4280 Любопитно

    До коментар [#56] от "Locke":

    Кое му е читавото на Киро Канадецо?

  62. 62 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2127 Неутрално

    А така Кирчо изгоря !!!
    —цитат от коментар 3 на МиГ-29


    Той доста "тежка работа" свърши в полза на Радев!

    Сега може да се хвърли да му направят новия политически проект, понеже Трифонов се оказа ялов проект!

  63. 63 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    Документът, с който канадското правителство на практика преустановява поданството на Кирчо, би трябвало да е наличен н посолството на Канада в Букурещ от поне седмица.
    Само че Кирчо е твърде зает с чегъртане и няма половин ден да отскочи и да разсее всички съмнения.
    Сигурен съм, дори мога да се обзаложа, че когато стане кристално ясно щото тоя е бил канадски гражданин към момента на заемането на министерския пост, Кирчо ще каже - еее, ма какво пък толкова е станало, а бабичките пред блока ще заблеят от кеф.

  64. 64 Профил на drill
    drill
    Рейтинг: 894 Любопитно

    Всичко читаво трябва да бъде отблъснато от българската политика на всяка цена. За едни политици ще следим дали са жертвали нещо за България достатъчно бързо, а други с години ще ги гледаме как не само не жертват нищо, а даже печелят.
    —цитат от коментар 56 на Locke


    Незнаех , че да си министър е огромна жертва ?!?

  65. 65 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2318 Весело

    а от самия Петков съдът изисква да представи официален писмен документ от компетентния държавен орган на Канада, удостоверяващ освобождаване от канадско гражданство с посочена дата на това освобождаване.


    Да видим дали г-н Петков ще намери време за КС, в така натоварената си програма.

    Естествено, винаги може да им каже, че за него въпросът е приключен и няма смисъл да се рови.

  66. 66 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    Представям си, ако вчера бяха направили партия. След решението на КС да разгледа по същество казуса, това щеше да е партията с най-къс живот.

  67. 67 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2996 Неутрално

    До коментар [#38] от "SEAL":

    "Не мога да повярвам, че ДС ченгетата все още се занимават с този "ОГРОМЕН" проблем."
    ==========
    Този незначителен проблем е пример за "новия морал" в политиката. Дали ще е Красиф Киро или някой друг Радев човек е все едно, докато няма закононарушение още при назначението.

    Еретик
  68. 68 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2326 Неутрално

    До коментар [#56] от "Locke":

    Ако човек който е излъгал и подал декларация с невярно съдържание, е читавото в нашата политика-жална ни майка.

  69. 69 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    Незнаех , че да си министър е огромна жертва ?!?
    —цитат от коментар 64 на drill


    Разбира се, че е! Екс-министъра на финансите Горанов се отказа от поста директор на Общинска Банка, за да стане депутат, въпреки неколкократно по-ниската заплата. Веднага след като беше избран (начело в листата на 24-и избирателен район), се отказа от депутатското място, за да заеме креслото на министър, с ново намаление на заплатата. Дори помним, че живееше без наем при роднина. Мислите, че е от кой-знае какъв келепир?

  70. 70 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    До коментар [#69] от "ivanpopov":

    Това е нищо. г-н Хаджигенов е готов да се жертва за какъвто и да е министерски пост.
    Да зарежеш успешна адвокатска практика (казват злите езици, че имал такава) и да работиш за 4-5000 лв си е направо жертва.

  71. 71 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    Ако съдиите решат, че има нарушение на конституцията, актовете му като министър може да се окажат нелегитимни, смятат от ГЕРБ.
    __________________
    Да не забравяме,че по конституция съда не трябва да допуска политически формации основани и етнически и религиозни фундаменти като ДПС чиито водач Мустафа Карадайъ даде публични самопризнания за родната му страна пред Ердоган!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  72. 72 Профил на Чубрица
    Чубрица
    Рейтинг: 463 Неутрално

    До коментар [#1] от "Чубрица":Това, като индулгенция ли да го приемем?
    —цитат от коментар 2 на Незнайко в Слънчевия град


    Или като индулгенция, или като ултиматум за закриване на ДПС. Все ми е тая. Но не може 30 години да си затваряш очите за етническата партия ДПС и сега да ми излезеш с "Киро Канадеца изгоре". Така няма да стане.

  73. 73 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    До коментар [#56] от "Locke":

    Според Вас, ако някой ИЗЛЪЖЕ за да стане министър, е читав!?

  74. 74 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    До коментар [#63] от "Toshko Afrikanski":

    В него най-вероятно ще пише, че лицето не е гражданин на Канада към датата на запитването/отговора.
    По-интересна е заръката към министъра на външните работи, с което КС дефакто отказва да признае едностранен акт на български гражданин?

  75. 75 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 3061 Неутрално

    Мааалко късно са се сетили!!!Той Кирето вече си осигури "ментори" и гръб за нов политинженерен проект!!!Хората дето го привикаха от омразната Канада няма да си оставят малачето в калта!!
    —цитат от коментар 19 на Willy Messerschmitt


    А дали някой ще му вярва? То че ще има някой да гласува за него, но мнозинството не вярвам да е толко заблудено.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  76. 76 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#1] от "Чубрица":

    ДПС са могъщи нямат намерение да пускат кокала!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  77. 77 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2996 Неутрално

    До коментар [#52] от "pafaka22":

    "Имаше преди време подобен случай с някаква калинка с фалшива диплома. В крайна сметка просто я уволниха и нищо особено не последва."
    ===========
    Че аз не съм предлагал Киро да бъде разчекнат!
    Просто остана изразът Герберска калинка. Като остане изразът за Радевски Киро, това е достатъчно. С другото да се оправят юристите.
    Борисов обаче веднага уволни Калинчето, а Радев си запъва за Кирчо.

    Еретик
  78. 78 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 3061 Неутрално

    До коментар [#14] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":Няма и да е бъдещ министър, което щу хвърли в покруса бабичките пред блока...
    —цитат от коментар 29 на Toshko Afrikanski


    Е какво толкоз му харесват?

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  79. 79 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2437 Неутрално

    До коментар [#72] от "Чубрица":

    Да не говорим ,че и шефа на съда в София не е български гражданин, всичко каквото е подписвал с незаконното си назначение може да бъде смятано за нищожно!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  80. 80 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2996 Весело

    До коментар [#53] от "itwasalladream":

    "Колко кафяво в коментарите....."
    ================
    Ами пусни няколко многоцветни като дъгата.

    Еретик
  81. 81 Профил на hrx16647690
    hrx16647690
    Рейтинг: 830 Неутрално

    Кажи пред кой блок седите с наборките ти, ще ти пратя червени карамфили.
    —цитат от коментар 57 на Toshko Afrikanski


    бул. Витоша № 18 вход от Кърнеградска

  82. 82 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    Да ви кажа, колеги, разочарован съм от вас...

    Единствен Ази останах ЯРЪК представител на Класическата Конспиративната Мисъл тукана...

    Единствен Ази разработвах и разработвам хипотенузата(!!) Киро Канадеца да победи.

    Основания за това ми дават некои публикации (многобройни и патетични) в прослава на Киро Канадеца, който на пръв поглед (докато не сме запознати с доказателствата!!!) е бита карта.

    Но възможно ли е Киро Канадецът овреме да се е освободил от канадско гражданство, но понеже това инфо е по-особено, т.к. засяга Канада и Киро Канадеца - засега не е общодостъпно.
    Т.е. Киро Канадеца е без канадско гръжнадство при встъпването в длъжност министър, но се подшушва на враговете му, че е канадец. Враговете започват да шумят, обществото се възбужда и ляга и става с въпроса - е ли Киро Канадец или не е!?

    Т.е. многоходовката е двуходовка 1 + 1 = 2 - т.е. проектът Киро Канадецът е сериозно почеливш, при условие, че горното е осъществено ПРЕДНАМЕРЕНО - т.е. извъднъж Киро Канадеца се оказва не лъжец, а герой, наклеветен от вразите си.

    Затова следва да изчакаме доказателствата и да не бъдем крайни в оценката си за Киро Канадеца.

    В известен смисъл Киро Канадеца няма шанс, макар да е представян за либерал, защото устойчивото словосъчетание Киро Либерало вече е ЗАЕТО и то ЗАВИНАГИ - т.е. един е Киро Либерало (мир на душата му!)

    Та, Киро Канадеца, дали е бил канадец или не е бил канадец, към встъпването в длъжност няма значение за неговия парамон - ще си остане в Народното Творчесто и за Общественото Мнение* като Киро Канадеца.

    --
    заб.* - по въпроса има Литература - вж Нено Сенегалеца.

  83. 83 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    Скоро ще разбреме дали конституционните съдии ще плюят на дипломите и репутацията си и ще обслужат силните на деня. Както неведнъж досега..

  84. 84
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  85. 85 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2996 Неутрално

    До коментар [#78] от "AModoMio":

    "Е какво толкоз му харесват?"
    ==============
    Мъж съм и не разбирам от мъже, не можа да обясня. Някоя фенка да каже!
    Аз пиемам нещата аксиоматично - харесват го и го защитават, дори когато е омазан.

    Еретик
  86. 86 Профил на Locke
    Locke
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#68] от "uvtest":

    Отказ от гражданство е едностранен акт. Кога бюрокрацията на някаква друга държава ще се задейства да отрази този отказ не е фактор от значение за наш министър и неговите задължения. Самият факт, че се отказва, го прави достоен за позицията. България не е загубила нищо от бившото канадско гражданство на Кирил Петков.

    България, обаче, е загубила много от повечето ни политици през последните 30 години. На фона на тези загуби и лицата, които стоят зад тях, Кирил Петков е читав меко казано. Жална ни майка, ако сме толкова смотани, че не се възползваме от рядката възможност някой да ни управлява без първия му приоритет е как лично да се облагодетелства.

  87. 87 Профил на chychka
    chychka
    Рейтинг: 113 Неутрално

    Няма срок за подаване на документите, няма и срок за произнасяне-
    Чакайте догодина кога цъфнат налъмите, Кирето си умира от смях ха- ха- ха

  88. 88 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 3061 Неутрално

    Всичко читаво трябва да бъде отблъснато от българската политика
    До коментар [#56] от "Locke":

    Е ти канадеца за читав ли го смяташ? Започна отначало с лъжи и продължи да лъже.
    Не виждате ли вълк в агнешка кожа?

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  89. 89 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7291 Неутрално

    Ако може , цялото правителство да е от чужди граждани. Сигурно ще са по-читави и по- честни от досегашните.

  90. 90 Профил на Хай Буй
    Хай Буй
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    Ако може , цялото правителство да е от чужди граждани. Сигурно ще са по-читави и по- честни от досегашните.
    —цитат от коментар 89 на Роси


    Вероятно, съветски ...нали ?

  91. 91 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 776 Весело

    До коментар [#61] от "Alarmstufe Rot":


    До коментар [#56] от "Locke":Кое му е читавото на Киро Канадецо?
    —цитат от коментар 61 на Alarmstufe Rot


    Умен и красив е и това е напълно достатъчно на местните "умнокрасавци" да го припознаят. НЕма значка, че лъже като стар ром. Сигурен съм, че ША сА опраЙм!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  92. 92 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1957 Весело

    До коментар [#54] от "kaiser":

    Документите за отказ са входирани в канадската служба по гражданство на 19.08.2021 г! Това е обратната разписка /апликацията/ която размахваше Кирето. Решение ще има в три месечен срок! Ще бъдат извършени проверки за задължения към канадската държава, за съдебни дирения, за криминални преписки,.... и тогава министър ще подпише сертификат за освобождаване от гражданство и едва от следващия ден, след подписа, Кирето няма да е канадец!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  93. 93 Профил на Locke
    Locke
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#64] от "drill":

    Да се откажеш от канадско гражданство е жертвата. Офис мениджърите в Канада получават по-големи заплати от министрите в България.

  94. 94 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2060 Весело

    До коментар [#78] от "AModoMio":
    Балиги, те и царя така си го харесваха.
    А за Първанов дори мисирките пишеха по медиите колко бил хубав...

  95. 95 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 602 Весело

    " Ако съдиите решат, че има нарушение на конституцията, актовете му като министър може да се окажат нелегитимни, смятат от ГЕРБ."

    И да смятат (а те не могат) и да не смятат, ББР вече ще работи за малкия и среден бизнес, а не за прасчо!

  96. 95 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 3061 Неутрално

    Мъж съм и не разбирам от мъже, не можа да обясня. Някоя фенка да каже! Аз пиемам нещата аксиоматично - харесват го и го защитават, дори когато е омазан.
    —цитат от коментар 85 на Костадин Иванов


    Е аз като жена не виждам какво му бих харесала. Може би имам високи претенции.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  97. 97 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2996 Неутрално

    До коментар [#89] от "Роси":

    "Ако може , цялото правителство да е от чужди граждани. Сигурно ще са по-читави и по- честни от досегашните."
    ============
    Пробвано е . 180 години гърци, 480 години - турци. От общо 1340.
    Мъчно ли ти е за тези времена или просто става дума за комплекси?

    Еретик
  98. 98 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2060 Весело

    До коментар [#86] от "Locke":
    Отказ от гражданство е едностранен акт.
    ------------------------------------
    Твърди кой?

  99. 99 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1957 Весело

    Определено след "герберска калинка" ще имаме и "радев канадец"!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  100. 100 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    До коментар [#64] от "drill":Да се откажеш от канадско гражданство е жертвата. Офис мениджърите в Канада получават по-големи заплати от министрите в България.
    —цитат от коментар 93 на Locke

    Глупости!
    Нелепо е да сравняваш възможностите на един министър на икономиката с тези на некакъв мижав канадски бизнесмен.
    Справка - същият подари едни 34 млн еврака на един албански гешефтар, смятай колко ще гушне ако дойде наистина сериозен инвеститор.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK