И според данните от черната кутия на МиГ-29 катастрофата е заради пилотска грешка

Първо заседание на служебния кабинет в Министерски съвет Георги Панайотов

© Юлия Лазарова

Първо заседание на служебния кабинет в Министерски съвет Георги Панайотов



Данните от черната кутия на разбилия се в морето край Шабла в нощта срещу 9 юни изтребител МиГ-29 потвърждават направените от разследването на "Военна полиция" заключения, каза днес военният министър Георги Панайотов пред журналисти. При инцидента загина пилотът Валентин Терзиев, който посмъртно беше повишен в чин подполковник.


В доклада по случая, беше посочено, че най-вероятната причина за катастрофата е загуба на пространствена ориентация на пилота. В хода на разследването са били разгледани и две други версии за катастрофата - отказ на авиационната техника в полет и разрушаване на изтребителя или поразяване на пилота от осколки вследствие разрива на ракета. Те обаче са отхвърлени като малко вероятни.


Панайотов каза, че днес е научил, че полетните данни, което се намират в черната кутия са свалени и анализирани в Русия. Той все пак уточни, че все още окончателен доклад няма, но това сочи първоначалният анализ.


Преди около месец беше съобщено, че Военно-окръжна прокуратура - София, ще продължи разследването на катастрофата с изтребителя МиГ-29. Досега със случая се занимаваше Военно-окръжна прокуратура - Сливен.

Коментари (62)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    Видехте ли, аз нали ви казáх.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  2. 1 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 873 Неутрално

    Имеет си хас!

    Лигата на необикновените почтени джентълмени.
  3. 3 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1894 Неутрално

    Още сто пъти го напишете, та белким някой ви повярва на изсмуканата от пръстите версия.

    кратък
  4. 4 Профил на Kostadin Kolarov
    Kostadin Kolarov
    Рейтинг: 67 Неутрално

    Нормално ли е подобни полети да се възлагат на пилоти над 40 години?

  5. 5 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1786 Любопитно

    Доклада ще го направят ли публичен?

  6. 6 Профил на drill
    drill
    Рейтинг: 941 Любопитно

    А защо е стрелял по мишената след като тя била повредена ?!?
    Сам ли е решил или са му разрешили или заповядали да довърши задачата ?!?

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  8. 8 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2670 Неутрално

    В 99 от 100 случая вината се носи от водача, в случая - пилота!
    Дори пътя да е с обратен наклон!
    Това го знаехме предварително.
    МиГ 29 е световно известен със стабилното си поведение!
    Отделно реда който Цари в българската армия!

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3407 Любопитно

    Нормално ли е подобни полети да се възлагат на пилоти над 40 години?
    —цитат от коментар 4 на Kostadin Kolarov


    По-скоро

    Нормално ли е подобни полети да се извършват

    с ВЕХТИ таралясници над 40 години

  11. 11 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 673 Неутрално

    Има си хас някой друг да е виновен.

    Моралът не е порок!
  12. 12 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 755 Неутрално

    Ами черната кутия записва данните от уредите. Ако всичко е било в ред до разбиването на самолета, значи се приема, че грешката е в пилота, не в уредите. Друг е въпросът какво е довело до тази грешка - командите, подавани от екипа, самонадеяност или грешна преценка. Не знам що всички са решили, че пилота е машина, която не може да сгреши, но това просто не е вярно. Разбира се, най-добре за неговите близки е вината да е на някой друг, но обикновено вината е на водача, както казва Alexander97.

  13. 13 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1802 Любопитно

    Водещите полета няма ли да се изкажат?Те са му заповядали да стреля на 2000 метра, въпреки че стрелбите се провеждат от 4000 до 7000 метра.

    Ако погледнем строго научно в жилите на турските султани тече повече руска кръв, отколкото при руските царе. От 36 султани само 13 са с доказан турски произход...
  14. 14 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6129 Неутрално

    Разбра се, че мишената е падала по-бързо от нормалното, поради което самолетът е заходил по-ниско, за да я порази и след пикирането не е могъл да набере отново височина. Липсата на система за предотвратяване на колизия с повърхността (каквато има в Ф-16 например), както и тъмнината, са попречили на пилота да направи преценка, дали може да излезе от пикирането, без да удари самолета в морето.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  15. 15 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2524 Неутрално

    В доклада по случая, беше посочено, че най-вероятната причина за катастрофата е загуба на пространствена ориентация на пилота
    ▪️▪️▪️▪️▪️

    Не се съмнявах, че ще отговорят нещо подобно!. Нищо не се промени! За тях човекът така и остана „грешка“.
    "Безаналогово" оръжие е над всичко😡

    "Чуждестранен агент"
  16. 16 Профил на Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
    Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
    Рейтинг: 2633 Любопитно

    Туй все едно да разпитваш масовият убиец за хипотезите около убийствата...
    И все едно гусин Рашков е разпитвал масовия убиец, не ли?

    И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
  17. 17 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    До коментар [#14] от "Незнайко в Слънчевия град":

    При излизане на мишената от зоната на поражение ръководителя на полетите е длъжен да прекрати задачата.

    Ако погледнем строго научно в жилите на турските султани тече повече руска кръв, отколкото при руските царе. От 36 султани само 13 са с доказан турски произход...
  18. 18 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    Това беше почти сигурно от самото начало. Такива инциденти стават, във всички армии по света. Останалото са конспиративни теории.

  19. 19 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    Очаквано, исказали са се доста “авио-специалисти”-любители на конспиративните теории.

    Ей този самолет е цамбурнал в морето по същата причина.
    Изтеглете си документалното видео по въпроса, там сливането на земята и небето е обяснено много добре.

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Flash_Airlines_Flight_604

  20. 20 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    Такива бяха и коментарите на пилотите, колеги на Терзиев още в самото начало.
    "Загуба на ориентация, поради едновременно наслагване на няколко неблагоприятни обстоятелства. "
    Това е част от професията. Опасността е включена в служебните действия.
    М-р (подп-к) Терзиев няма вина. Загива при изпълнение на бойна задача.

  21. 21 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1459 Неутрално

    Светла му памет на добрия човек - пилота! Това е голяма трагедия.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  22. 22 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1802 Весело

    До коментар [#15] от "putinxujlo":

    АналоГовнет.....

    Ако погледнем строго научно в жилите на турските султани тече повече руска кръв, отколкото при руските царе. От 36 султани само 13 са с доказан турски произход...
  23. 23 Профил на kwy38371721
    kwy38371721
    Рейтинг: 881 Неутрално

    А защо е разрешено да се стреля по мишена ,която е предназначена за дневни полети?Това пак ли човешка грешка ?Или трябва да покрием някой с големи звезди на пагоните.

  24. 24 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 3206 Неутрално

    Вината е на пилота това се очакваше. Нали няма начин да се защити.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  25. 25 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1802 Любопитно

    До коментар [#23] от "kwy38371721":

    Мишената иди-ела...
    Ама от 12 ремонтирани в Русия МИГ-29 да има само 4 годни за изпълнение на бойни задачи...
    И най-големият ас да има за половин година 12 летателни часа във въздуха, от които 2 часа и половина тренировки за военновъздушен парад...

    Ако погледнем строго научно в жилите на турските султани тече повече руска кръв, отколкото при руските царе. От 36 султани само 13 са с доказан турски произход...
  26. 26 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    До коментар [#15] от "putinxujlo":

    Обуздайте поне за миг маникалната си русофобия. Поне, когато става дума за смърт.
    Дори и на съпругата на Терзиев не й хрумна да търси причините в самолета. Напротив, каза, че за мъжа й точно МИГ-29 е любима машина.
    Другите пилоти също споделят това. Заради неговата едновременна мощ и маневреност.
    Ако наистина сте си поставили цел да изровите компромат срещу президент Радев по конкретния казус, имате шанс.
    В едно старо видео (има го в Ютуб) той сам се хвали, как като млад офицер от военната авиация е повел битка, която се е противопоставила на утвърдените строги правила на управление на МИГ-29 и се е преборил пилота да получи повече свобода, с цел да използва пълните възможности на тази машина.
    Може би, ако се спазваха старите правила Терзиев сега щеше да е жив.
    А, може би не.
    https://www.youtube.com/watch?v=TqYWWhLGRqM&t=739s
    https://www.youtube.com/watch?v=TqYWWhLGRqM&t=739s

  27. 27 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#19] от "мики маус":

    Точно за това има прибори в кабината: авиохоризонт, висотомер, скоростомер, вариометър, вертикален скоростомер, по които пилотът да се ориентира при липса на видимост и визуални ориентири. Вика му се "летене по прибори".
    В конкретния случай от командния пункт не са прекратили задачата, заради дефектната мишена, а пилотът не е разчел правилно атаката и не е следил приборите. И двете страни са поели прекалено голям риск, който не са управлявали адекватно, и това е довело до катастрофата. Останалото са детайли конкретно кой точно какво е казал, на кого и кога, кой какви конкретни действия е извършил или не е. Но тези детайли просто ще персонализират отговорността, нищо повече. Иначе, фиксация в целта и загуба на пространствена ориентация беше най-вероятната причина за катастрофата още на следващия ден, след като падна самолетът.
    Съболезнования на близките на загиналия и мир на праха му. Всички останали дивотии за "руски таралясници", сваляне от вражески или приятелски огън и т.н., са си точно дивотии и търсене на теле под вола.

  28. 28 Профил на marvinthemartian
    marvinthemartian
    Рейтинг: 145 Неутрално

    Не знаех, че този форум е пълен със специалисти по авиация. Дори и да не е виновен майор Терзиев, едва ли ще се разберем истинската причина за смъртта му.

  29. 29 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 2342 Неутрално

    Колко много хора разбират и от това!
    И повечето от тях са били там.

  30. 30 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 563 Весело

    Аз пък си мисля, че овенният министър е експерт по теоретична физика и точно затова още преди време предложих да се проведе прост експеримент. Вземете един стар таралясник (и без това не хвърчат и след ремонт) и го пуснете право с носа надолу от 7к метра над големия гьол. Таман като стигне до водната повърхност ще е набрал къде 900 км/час. След това пуснете водолазите да го извадят цял или на парчетии. Ако случайно го извадят цял, великият теоретик на физиката Пън а’ Йотов немедленно да си подаде оставката или поне да спре да разтяга локуми как водата при скорост 900 км/час е като бетон.

    А на тези дето разтягат другия локум за маниакалната русофобия да напомня, че фобос на византийски значи страх, а не омраза. Ние не мразим стьопките, но имаме право да се страхуваме от техните таралясници и ракети дето гърмят не съвсем според предписанията.

    73! Go Go
  31. 31 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 836 Любопитно

    До коментар [#26] от "Литекс се преименува на ЦСКА минус София":

    "Може би, ако се спазваха старите правила ..."

    А да имаш представа колко военни пилоти загинаха тогава, когато се спазваха тези твои "стари правила"?

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  32. 32 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2524 Неутрално

    До коментар [#26] от "Литекс се преименува на ЦСКА минус София":

    Обуздайте поне за миг маникалната си русофобия. Поне, когато става дума за смърт.
    ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️

    Какво общо има президентът Радев с моя коментар?
    Аз, за ​​разлика от вас, знам много добре каква е руската армия, а следователно и "експерти" в армията. Покажете ми поне едно заключение на експерти, където и да е причината за катастрофа е военна техника.
    Помните ли (например) самолетната катастрофа над Сочи на военен самолет с военния ансамбъл песни и танци на "А. Александров"? Знаете ли каква е причината за самолетната катастрофа? По принцип не трябваше да има проблеми? Нали? Причините са ...... засекретени!!!!!
    И това можем да кажем, че е добро заключение.

    "Чуждестранен агент"
  33. 33 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 918 Неутрално

    Разбра се, че мишената е падала по-бързо от нормалното, поради което самолетът е заходил по-ниско, за да я порази и след пикирането не е могъл да набере отново височина. Липсата на система за предотвратяване на колизия с повърхността (каквато има в Ф-16 например), както и тъмнината, са попречили на пилота да направи преценка, дали може да излезе от пикирането, без да удари самолета в морето.
    —цитат от коментар 14 на Незнайко в Слънчевия град


    Това откъде го копира и го пльосна тук?

  34. 34 Профил на cyklonb
    cyklonb
    Рейтинг: 106 Неутрално

    Аз неразбираеми що продължават да търсят под вола теле. Станалото ,станало . Взимаме си поука и следващият път не допускаме такива грешки. На всякъде по света ,независимо с кви машини се лети ,такива неща се случват. Дневник отново копае ров под БА и се опитва да нарече хората в нашата армия убийци. Давайки някви неосонователни надежди на близките на пилота ,че това е едва ли не атентат срещу му и тнт. Грозна работа. Демократична такава една ...

  35. 35 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2198 Разстроено

    Каквото и да кажат, каквото и да открият.... пилота няма да се върне! Но кой качи пенсиониран преди 4 г пилот за поредната паказуха? Тая далавера с "летателни" добавки към заплатата в размер на 2-3 000 лв месечно, които се получават за дори един единствен полет в годината..... ще вземе още жертви.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  36. 36 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4631 Неутрално

    Атлантическия клуб в България:

    Загуба на пространствена ориентация ли!?
    А кой е допуснал подполковник Терзиев да лети нощно време за изпълнение на тази най-сложна задача, без да са му били осигурени достатъчно летателни часове през изминалата една година? А за тренировки през нощта колко часа са му били осигурени?
    По стандарт на НАТО, на година един пилот трябва да лети 180 часа, за да бъде достатъчно подготвен. А за нашите пилоти показателят е средно по 30, а даже и по-малко.
    А защо изпълнението на задачата по поразяване на мишената над морето не е било прекратено веднага, след като мишената започва да пада по-бързо от предвижданото и това е наложило предприемането на рискова маневра? А защо мишената е била дневна, а не за нощно време? (https://m.24chasa.bg/novini/article/10081811 )
    Защо командирите са изпратили пилота да изпълни тази сложна задача при тези условия? Не го ли изпращат те по този начин на мисия с неоправдано висок риск?
    Дори и да приемем, че подполковник Терзиев може да е бил изгубил пространствена ориентация поради липса на достатъчна натренираност за стребли в нощни условия над море, тогава въпросът е каква е адекватността на ръководството на ВВС? Не са ли изгубили генералите отдавна "пространствена ориентация", за да поставят такава задача!? А защо на всяка цена се държали тя да бъде изпълнена...
    Въпросите са много и тепърва ще стават все по-остри. Разчитането на записа от черната кутия в Русия няма да даде отговор, на който да бъде повярвано с лекота. Даже напротив - ще породи нови въпроси.
    Разчитането на записа от черната кутия в Русия не може да служи за хвърляне на вината върху пилота и оправдаване на ръководството на ВВС. Традиция е още от времената на съветската държава вината да я носи винаги индивидът, но никога колективът. Ръководството при руската система е винаги колективно безотговорно, а човекът - виновен по презумпция.
    Това обаче при нас повече не минава!
    Какъвто и да е записът от черната кутия, ще продължаваме да търсим истината!

  37. 37 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 471 Неутрално

    А де... на кого да вярваш сега? На черната кутия... или на черната станция? Иво Христов или Пламен Пасков да осветлят нещата, ако обичат... Знам, че знаят!

    I shave with Occam's razor
  38. 38 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#34] от "cyklonb":

    С рептили не мо'иш излези на глава

    I shave with Occam's razor
  39. 39 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#36] от "Alarmstufe Rot":

    А кой е допуснал подполковник Терзиев да лети нощно време за изпълнение на тази най-сложна задача, без да са му били осигурени достатъчно летателни часове през изминалата една година?
    -Този аргумент е простащина; всяка година има 1-ви летателен час, 2-ри летателен час и т.н.

    А за тренировки през нощта колко часа са му били осигурени?
    А на медиците ни колко обучения са осигурени, а заплати, а на гражданска защита, пожарната? Работим с каквото имаме.
    По стандарт на НАТО, на година един пилот трябва да лети 180 часа, за да бъде достатъчно подготвен. А за нашите пилоти показателят е средно по 30, а даже и по-малко.
    - По стандарт на НАТО двуестаен в София не се води жилище (спалня + кухньохол).
    А защо изпълнението на задачата по поразяване на мишената над морето не е било прекратено веднага, след като мишената започва да пада по-бързо от предвижданото и това е наложило предприемането на рискова маневра?
    - То защото на война като стане вечер - специално палят огньове до важните си обекти, да са по-добри нощни мишени.
    А защо мишената е била дневна, а не за нощно време? (https://m.24chasa.bg/novini/article/10081811 )
    - на война след 18;00 сменят мишените от дневни с нощни, да знаеш.
    Защо командирите са изпратили пилота да изпълни тази сложна задача при тези условия?
    - Да не бяха го пращали, да седи в базата, на топло до някое кюмбе на държа, по-добре щеше да е, нали? Да дочека до пенсия.
    Не го ли изпращат те по този начин на мисия с неоправдано висок риск?
    - Говорим за армията. Неоправдано висок какво?

  40. 40 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2198 Весело

    Аз вярвам на военния министър! Съветската черна кутия, разчетена в Русия е върха на техниката. Още като я включили на четеца и на принтера се изписало "Пространствена дезориентация" а от говорителя на пет езика се е чуло "пилота е изгубил пространствена ориентация..." Безаналогови са ей!!!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  41. 41 Профил на .
    .
    Рейтинг: 981 Неутрално

    Разбира се че има система за предупреждение, с женски глас му е повтаряла за опасно сближаване със земята, но това предупреждение пилотите игнорират когато правят такива неща, рискуват.

  42. 42 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2097 Неутрално

    И?
    Сега, постмъртно ще го понижат ли в капитан Вальо?
    Или направо в сержант?

  43. 43 Профил на marvinthemartian
    marvinthemartian
    Рейтинг: 145 Неутрално

    И?Сега, постмъртно ще го понижат ли в капитан Вальо?Или направо в сержант?
    —цитат от коментар 42 на Таралеж


    Дори и случилото се да е заради негова грешка, това не го прави по-малко достоен и смел човек. Ако някой твърди обратното, нека да се качи в един от "руските таралясници" и да пробва да излети с него.

  44. 44 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 800 Неутрално

    До коментар [#17] от "mitko11":

    Птофесията на военния е рискова. Той трябва да знае как и да може да поразява противника. Иначе противника ще порази него. Това се постига с много тренировки в ученията, в които противника е мишената. Факт е, че подполковник Трзиев порази мишената. Както и щеше да го стори и в реална бойна обстановка. Тоест, изпълни дълга си. Шапки долу и поклон.

  45. 45 Профил на Миро
    Миро
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Има си хас московитите да кажат нещо друго... за техните таралясници.

    другари комунисти (БСП, АБВ, ГЕРБ, учени, патриоти руски и друга ДС измет!), пътят на България в 21 век не е пътят на Путин! Това е България, не Задунайская!
  46. 46 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 918 Неутрално

    До коментар [#17] от "mitko11":Птофесията на военния е рискова. Той трябва да знае как и да може да поразява противника. Иначе противника ще порази него. Това се постига с много тренировки в ученията, в които противника е мишената. Факт е, че подполковник Трзиев порази мишената. Както и щеше да го стори и в реална бойна обстановка. Тоест, изпълни дълга си. Шапки долу и поклон.
    —цитат от коментар 44 на subaru


    Изпълнението на поставената задача на всяка цена е грешно решение ( особенно при учения). При участията си в редица конфликти Израелските ВВС обикновенно моделират и отработват до перфекционизъм ок. 3 сценария. Ако нещо е извън този сценарий не влизат в бой. Те за това побеждават и са едни от най-добрите ВВС в света.

  47. 47 Профил на shumnalia
    shumnalia
    Рейтинг: 333 Неутрално

    Руснаците в електрониката са в каменната ера. Ще "изготвят" някакъв доклад, ще "потвърдят" нашите заключения и ще си вземат парите.

    Говорим за руски самолет произведен през 1980-те години, като реално технологията е съветска от 1970-те с 90% аналогови схеми!

    Елементната база на електронните му компоненти е такава, че има огромна вероятност в тази "черна" кутия нищо да не се е записвало от години (поради износване и изхабяване).

    Един съвременен западен автомобил има 5 пъти повече електроника от този руски летящ москвич.

    При първа възможност да поръчваме още 8 изтребителя F-16 Viper (чиято електроника е на нивото на F-35), но този път на разсрочено плащане и да приключваме с допотопните "Москвичи" МиГ-29.

  48. 48 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2977 Разстроено

    Това се и очакваше. Това как самолета е изчезнал от радарите на 1500м преди да се разбие ще го оставим да го анализират специалисти като Христо Грозев и други разследващи на хранилката на МИ-6 които разбира се ще посочат за виновни руснаците както и за свалянето на малайзийският Боинг.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  49. 49 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2977 Любопитно

    Не знаех, че този форум е пълен със специалисти по авиация. Дори и да не е виновен майор Терзиев, едва ли ще се разберем истинската причина за смъртта му.
    —цитат от коментар 28 на marvinthemartian


    Къде според теб са големите експерти? Тези които съчиниха версията че пилота бил виновен защото загубил пространствена ориентация? Ако някоя западна разследваща група от рода на Белингкат излезе с друга версия нашите експерти ще си защитят ли версията или на секундата ще се съгласят със западняците както стана в случаите с Гебрев и взривовете в складовете за муниции?!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  50. 50 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2977 Любопитно

    Водещите полета няма ли да се изкажат?Те са му заповядали да стреля на 2000 метра, въпреки че стрелбите се провеждат от 4000 до 7000 метра.
    —цитат от коментар 13 на mitko11


    Какво искаш да кажеш че нашите пилоти могат да водят бой с вражески изтребители на височина не по-малко от 4000 м над морската повърхност иначе ще се забият във водата?! Или причината е в руските "таралясници" с които на които не трябва де се слиза на по-малка височина за да не цопнат във водата. Как си представяш тогава че ще могат да извършат нисък полет за избягване на радарите?

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  51. 51 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    Черната Кутия не трябва да я отварят,
    тези, които самолета си го сътворяват.

  52. 52 Профил на kahles
    kahles
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#19] от "мики маус":Точно за това има прибори в кабината: авиохоризонт, висотомер, скоростомер, вариометър, вертикален скоростомер,
    —цитат от коментар 27 на Николай Николов

    "Вертикалният скоростомер" се нарича вариометър, измерва вертикалната скорост, в метри за секунда при МиГ-29, във футове за минута при западните самолети.

    Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction.
  53. 53 Профил на zyf581066592
    zyf581066592
    Рейтинг: 40 Неутрално

    МиГ-29 (и други съветски/руски самолети) има речева сигнализация за различни неща, включително опасна ниска височина. При 1000 км/ч и малка височина истребител от класа на МиГ-29 може да постигне радиус на виража 1000 метра.

  54. 54 Профил на mr.selfdestruct
    mr.selfdestruct
    Рейтинг: 33 Неутрално

    По стара булгаристанска традиция жертвата си е виновна сама...

  55. 55 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2097 Неутрално

    До коментар [#43] от "marvinthemartian":

    заради негова грешка, това не го прави по-малко достоен и смел човек.
    +++*
    Точна така!
    Достоен и смел!!!!
    Респект!
    Но и жертва!!!!

  56. 56 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    Не знам кой е виновен. Не съм специалист. Обаче ме гложди един въпрос. След като руснаците разчитат черната кутия и ако бяха открили проблем в техниката щяха ли да признаят, че вината е в техния самолет? Това не е ли класически случай на конфликт на интереси?

  57. 57 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Най-главния от всички главни в държавата мълчи оглушително.
    Ако аз съм готвач, а жена ми прецака манджата аз мълча без никакъв изказ. И говоря само за политика.

    Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.
  58. 58 Профил на fkm26555709
    fkm26555709
    Рейтинг: 1859 Неутрално

    Пилотът е "ас"- Румен Радев
    Техниката е напълно изправна -К Каракачанов

  59. 59 Профил на fkm26555709
    fkm26555709
    Рейтинг: 1859 Неутрално

    До коментар [#50] от "Julian Mall":

    Става въпрос не за нисък полет, руските самолети могат да летят и на 500 м над повърхността. Става въпрос за липса на вертикално разтояние при излизане от пикиране...

  60. 60 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#52] от "kahles":

    Абсолютно вярно. Аз съм го дублирал, но всъщност съм си мислел за акселерометъра, който показва претоварването.

  61. 61 Профил на Dimitar Ivanov
    Dimitar Ivanov
    Рейтинг: 385 Разстроено

    До коментар [#17] от "mitko11":

    Има един златен принцип при аварии и катастрофи, вината задължително се приписва на починалият ,по най малко три причини .1) Той не в състояние да се защити. 2) Запазват се останалите съгрешили защото цената вече е платена , защо да страдат още хора. Нали не вярвате ,че някой се интересува от истината , особено ,ако пречи на бизнеса.Тук е важен вечният принцип в правото : - Не е важно кой е виновен, най важното е какво може да се докаже, а тук в случая почти нищо. 3) Сумата от политическите причини и безсмислието на едно подобно следствие , което ще допринесе много повече вреда от колкото полза за управляващите. така ,че случаят минава в графата -Косвени жертви.

  62. 62 Профил на profesionalist
    profesionalist
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    От жена и самолет всичко можеш да очакваш...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK